Mam na kolo 2 roky zaruku a za par dni mi zaruka vyprsi a chci jet na garancku nez ta zaruka vyprsi?Myslite ze mi to kolo jeste seridi?Myslim ze by meli ne?Kdyz je kolo v zaruce.
Mam na kolo 2 roky zaruku a za par dni mi zaruka vyprsi a chci jet na garancku nez ta zaruka vyprsi?Myslite ze mi to kolo jeste seridi?Myslim ze by meli ne?Kdyz je kolo v zaruce.
Garancka, co vim, tak byva pri urcitem poctu najetych kilometru nebo po nejake kratsi dobe (2 mesicich?), a myslim ze ne az po dvou letech…
Podle mě záleží i na konkrétním krámku. Já mám třeba nějaké garančky zdarma a je jedno kdy si přijedu. Ale kolo musí být ještě v záruce.
Když koupíš nové kolo tak máš v ceně jedno seřízení po 100km,nebo po jednom měsíci používání.Je to kvůli záruce.Že by ho někdo seřizoval několikrát zadarmo tomu se nechce věřit.Za peníze ti ho seřídí každý servis.
Domluv se u prodejce, ale že máš záruku na kolo neznamená, že si tam můžeš jezdit na garanční prohlídky. Za prachy ti ho prohlídnou určitě, ale teď na jaře budou mít hodně nabito (aspoň u nás to tak je vždycky). Bude to chtít objednat se dopředu. Pokud si na kole neumíš nic udělat sám, určitě stojí za to nechat si kolo prohlídnout, seřídit, promáznout pohyblivé části..
garančkou se obvykle míní prohlídka kola předepsaná prodejcem proto, aby ti mohla trvat plnohodnotná záruka (tj. aby se včas odhalily případné drobnosti, které by se časem mohly projevit jako zbytečná poškození – např. drobně povolené hlavko se časem poničí tak, že namísto pouhého dotažení je potřeba ho vyměnit celé). Leckdy NENÍ (a nemusí být) garančka zdarma – záleží čistě na prodejci, jak si nastaví podmínky. Jak píše jiri, tak garančky se z uvedených důvodů předepisuji spíše na začátku zaruční doby (typicky jedna po cca 100–200 km a druhá třeba po roce).
Obávám se, že v tvém případě (na konci záruky) nejde už o žádnou garančku. Ty si teď v situaci, kdy máš poslední šanci uplatnit nároky z případných vad, které se ti na kole vyskytly. Nicméně pokud si zatím na garančce nebyl a byla předepsaná, velmi snadno se ti může stát, že tě pošle prodejce někam (neuzná to jako reklamaci), pokud bude mít za to, že vada vznikla v důsledku neprovedení včasné kontroly (garančky).
Tedy odpověď, měli by seřídit a opravit vše, co nevzniklo v důsledku opomenutí předepsané péče (včetně případného opomenutí preventivní prohlídky) nebo co není běžné opotřebení.
ako tu je napisane, po prvych 150 km alebo po 30 dňoch – kvoli zaruke.. po roku som si nechala urobit servis pozn.za peniaze, hoci som si u nich bike kupila.. narovnali mi kotuc :D vycistili loziska a naboje, nemenili nic iba nove komponenty, co som chcela prehodit (SPD, kazeta, retaz) Keby som ich neotravovala mailami a nebola zena, asi na toto cakam dalsich x mesiacov.. no aspon spokojne bajkujem (spavam) :))
sla som do obchodu kde som ho kupila, aby mi nahodou neprepadla zaruka na vidlu+tlmic, no nebol potrebny ziaden zakrok ;) o rok uz zajdem niekde inde..
Já mám přímo v kupní smlouvě napsáno datum, do kdy mám na garančku přijít.Mám na to od koupě až 6 měsíců.Je to rozumná doba, hlavně když koupíš kolo v zimě a začneš jezdit až jaro-léto.
Ahoj, rád bych se zeptal…koupil jsem asi před týdnem Maxbike Cavalla, řekli mi, že mám přijít na garančku až za nějakých 100km, jenže od prvních dnů resp prvních šlápnutí aniž bych měl možnost kolo nějak zašpinit, se mi nelíbí zvuky jdoucí ze středu a z přehazovačky vzadu, připomíná mi to prostě zvuk nečistot v ložiscích. Nikdy jsem kolo nerozdělával, tudíž se zrovna teď do toho pouštět nechci. Pokusil jsem se akorát očistit vše dostupné a promazat,ale nepomohlo to.Tak se chci zeptat zda čekat nebo aději tam zajít hned po nějakých 60km, abych předešel případnému poškození?Děkuji za info.
pokud je s kolem problém který nedokážeš odstranit je lepší zajet do servisu hned.