• RADO77

    Nazdar, připletla se mi do cesty výhodná nabídka na Giant NRS 3 (za 23 k). Chci ho ještě dovybavit díly se stávajícího HT. Uvažuju, zda do toho jít nebo čekat do příštího podzimu šetřit a koupit si anthema. Chci chrtí celopéro na marathony. Vyplatí se to? Víte o nějaké alternativě?

    Anketa: Ja

    8x
    57%
    NRS
    5x
    36%
    0 0
    • RADO77  

      Jo a ještě jedna otázka. Nemá z Vás někdo Peloton, ve kterém bylo přímé srovnání obou biků? Dík.

      0 0
      • navikin  

        To mám

        0 0
        • RADO77  

          Náhodou naskenovat a poslat mailem bys ho nemoh?

          0 0
          • pali  

            co konkretne o nrs-ku ta zaujima, jazdim ho druhu sezonu

            0 0
            • RADO77  

              Jak si s ním spokojený? Máš NRS1, NRS2 nebo NRS3. Co na něm jezdíš? Já sháním lehké rychlé celopéro na maratony ne nějaké enduro, co vyžehlí všechno. Jak to žehlí takovou tu rozbitou polňačku – to mě na HT nejvíc prudí. Jak je to s váhou? Je náročné na údržbu?

              0 0
              • pali  

                musim povedat ze som s nim spokojny splnil mi moje ocakavania postavil som si sucastny bike na rame nrs-comp./teda carbon/ myslim ze sa da oznacit za rychle celopero , nie je to uplna zehlicka to je jasne ale pobere toho dost a aj po niekolkych hodinach jazdy si v pohode,dobre vedie stopu jak v zjazdoch tak vyjazdoch mam tam tlmic fox fload r, fukam podla doporucenia teda nesnazim sa ho znefukcnit a pri jazde chodi asi 0,5mm pekne bere nerovnosti a pracuje v celom rozsahu zdvihu,zadna stavba pri brzdeni sa sprava ako zamknuta co nie je prave dobre ,hlavne ked je robitejsi usek, v makkom podklade bere viacej energie, v zjazdoch si mozem dovolit viacej ako aj na rovnych usekoch stopu neriesim pokial nie je v ceste protitankovy zakop zaludnosti terenu pekne pobere, iste chce to prax a odhad co este ano a co uz nie predsa ma obmedzeny limit zdvyhu, co sa tyka udrzby capy som zatial nerozoberal nebol dovod nepovolovali sa mi doposial. ja som max spokojny

                0 0
                • RADO77  

                  Díky za obšírné info. Takže po rovině na rozbité cestě v poho a z kopce, pokud to není na suchém tak adheze taky o.k.

                  0 0
          • navikin  

            O.K.

            0 0
    • prodi  

      našetři na Anthema. VPP teď hýbe světem..:) nicméně NRS je slušný chrtí nástroj, ovšem nabídne méně pohodlí, když na to dupeš

      0 0
    • Haryk  

      Těžko odpovědět. Já mám NRS a jsem spokojen, je to sice trochu tvrdší, ale pořád lepší než HT. Jenže Giant s nima už asi přestal a nahrazuje je Anthem. VPP prý funguje uplně nejlíp ze všeho, ale výdrž čepů u tohohle systému je slabší,(jak tady už někdo psal). A asi budu vypadat divně, ale vadilo by mně, že na Anthema nemůžu dát véčka…kotoučům se budu bránit, co to půjde. Tož tak.

      0 0
      • fousek  

        Se drzis hesla kdo brzdi prohrava?:-)

        0 0
        • Haryk  

          No, to zase ne..:). Jen mně na můj styl jízdy plně stačí a jsou lehký a jednoduchý.

          0 0
    • kesu  

      ja bych na maratony bral neco s vetsima zdvihama.NRS zrovna nepatri mezi enduro houpacky..Zvazil bych treba canyona a nebo trance aspon..

      0 0
      • cabbage  

        zase enduro a chrtění nejde dohromady, s výjimkou, kterou tvoří Darkson…

        0 0
        • kesu  

          myslel sem to obrazne spis ze bych vzal neco s treba 110–120mm na xc

          0 0
    • makak  

      NRS je můj první full a přesto, že jsem tady před nákupem četl , že to je skoro silniční kolo, byl nárůst komfortu při přechodu z HT zcela zásadní.

      0 0
      • cabbage  

        oproti HT je to opravdu poznat hodně, když sem letos na jaře překopal NRS na HT tak sem se divil co je najednou všude nerovností…

        0 0
        • makak  

          jo zrovna to tvoje zařazení „silniční“ mi prodloužilo rozhodovací proces

          0 0
          • cabbage  

            to byla spíš provokace;-) a je pravda, že sem to i občas jako silničku použil(praha-ještěd-praha a další, vesměs mnohem kratší švihy) p.s. 100mm vidlice tomu docela zlepší geometrii;)

            0 0
            • makak  

              vzhledem k mé váze (skoro 90) tam asi Scareb nebude dlouho, už začínám šetřit na něco jako Reba …

              0 0
              • cabbage  

                tu bych doporučil, ale na 115mm už je to zas mooc(ale dá se zvyknout;)

                0 0
            • RADO77  

              Tak to je dobrá zpráva. Kámošovi se doma válí Marzoška MX Comp ETA 105. Uvažuju o tom, že bych ji použil.

              0 0
    • RADO77  

      Jak jsem psal. Přecházím z HT, takže mě „nedostatek komfortu“ ve srovnání třeba s endurame zas tak nevadí. Spíš mi jde o váhu. Ještě pár let se chci honit po závodech a sem tam nějaký kopanec do zadku mě nerozhodí.

      0 0
      • cabbage  

        v tom případě je NRS ideální, ale viděl bych to na výměnu vidlice(pro začátek), pilot neni zrovna z nej…

        0 0
      • Palo TT  

        V pohode si kup NRS. Sam ho jazdim s MX Comp ETA 105. NRS3 ma tusim tlmic FOX FLOAT a ten by mal byt oproti Giant NRS tlmicom komfortnejsi.

        0 0
      • Peslezedirou  

        Počítej s tím, že pilot nic moc stejně tak tlumič, na NRS za 23 je tlumák Fox float R s uplně prvním PP, tlumák díky tomu moc nefunguje…

        0 0
        • RADO77  

          Vidli už prakticky mám (MX Comp 105 ETA)- stahnu ji ze stavajiciho kola – je půl roku stará. Výměna tlumiče je v rozpočtu. Co bys doporučil?

          0 0
          • Peslezedirou  

            Asi před dvouma rokama jsem taky chtěl tohle stříbrné NRS :o) Ale investice do tlumáku a vidle mě za původní cenu odradila. Asi bych na NRS nedával tlumič s inteligencí – se systémem proti pohupování od šlapání ProPedal, SPV atd. a tak bych možná zkusil DT swiss. Prostě mi přišlo, že to nebude moc chodit, když dám na tenhle rám, který je hodně ovlivněn tahem řetězu ještě tlumič, který není moc z počátku zdvihu citlivý.

            www.bottico.cz/…yrobkysk.php?…

            krásně citlivý tlumič a navíc má kulové čepy :)

            Pozn. na NRS jsem se jen projel nikdy nejezdil.

            0 0
            • RADO77  

              Každopádně díky za tip. Vyzkouším. Tvá úvaha jde správným směrem, když všichni tvrdí, jak to je necitlivé, když do toho dupeš. Originál by tam měl být Fox float AVA, nevím, jaký je rozdíl proti Float R. Ale stejně půjde pryč. Větší šance to prodat je, když je to nové než půl roku ježděné.

              0 0
              • Peslezedirou  

                Fox float AVA se dělala tuším bez ProPedalu, určitě aspoň první rok. Myslím, že se u Ava tlumáku dala štělovat velikost pozitivní komory a tím se ladila progresivita. Díky OEM pozitivního přístupu foxe se dávaly na kola ruzné verze, takže jsem viděl Avu bez možnosti seřízení komory na SC a dokonce jednu na biku KHS snad s ProPedalem, je v tom pad trochu zmatek :o/

                0 0
                • RADO77  

                  Každopádně díky. R.

                  0 0
                  • Haryk  

                    Nejsem sice odborník na tlumiče, ale dávat na NRS „chytrej tlumič“ je naprostá zbytečnost. Je to jako bys nosil ke kalhotům pásek a kšandy zároveň. Když tam dáš ten tlumič, co tam má být a patřičně ho nafoukáš, bude to fungovat na 100%.

                    0 0
              • BB  

                abys tomu rozumněl NRS je možná necitlivé, ale pouze pokud ho nafoukneš aby byl NO SAG. Pak se nepohupuje. Pokud ho nafoukáš méně a máš SAG (jak se to řekne česky ?), tak je to normální citlivý čtyřramenný závěs s Horst linkem. Takže je to plně aktivní jak pod brzdou, tak pod záběrem. Mohu potvrdit z vlastní zkušenosti, svezl jsem se na tom a velký rozdíl oproti VPP systému jsem neshledal. On je totiž Horst link v podtatě taky VPP system, akorát spodní vahadlo je o kapku delší.

                0 0
                • Peslezedirou  

                  Vahadla natahují podle mě tlumič pořád stejně a je jedno jestli máš nastavený tlumič na 1/4 sag nebo no sag. Po šlapaním se ti bude zadní stavba zavírat možná o něco méně. Schválně co napíše cabbage, NRS jezdil docela dlouho…

                  0 0
                  • cabbage  

                    ano, šlapání natahuje tlumič i při nastavení na sag, když vydržíš šlapat silově a do kruhu, tak se tlumič vytáhne na max a vlastně se zamkne – dokonce i při docela velkym sagu okolo 35%, když nešlapěš tak usilovně tak sice dost houpe(směrem „nahoru“), ale spíš opticky – pořád to neni moc poznat a jede svižně v před.

                    0 0
                • Peslezedirou  

                  BTW to mi přijde jako koupit závodní auto a chtít od něj aby z něho bylo auto na nedělní nákupy.

                  0 0
                • cabbage  

                  aktivní pod brzdou? mě přijde že pod brzdou je všechno méně aktivní, ať jednočep nebo 4čep(ten o trochu míň), u NRS si představ jak bude pružit tlumič, který je „na nosag“ na rovině a ještě když ho z kopce odlehčíš?.. ale zase si nemysli, že se ani nehne. p.s. NRS je sice 4čep(nebo když na tom trváš „horstfuks link“), ale spíš méně aktivní…

                  0 0
                  • pali  

                    nrs pod brzdou nie je aktivne a co sa tyka sagu tak pre system nrs je nastavenie 1–2mm sagu, no a fox float r montovany do ramu nema pp akekolvek blokovacie systemy tu nemaju zmysel a to preto ze tah retaze pri tomto prepakovani posoby proti tahu a teda ma tendenciu natahovat tlmic

                    0 0
                • vlk  

                  S vpp jsi poněkud přestřelil.Vpp je mnoho druhů a téměř každý se chová trochu jinak.A ono říci, že je to vpp s trochu dlouhým dolním vahadlem je docela k smíchu.Když u vahadel u vpp často záleží na délkách menší než 0,5cm apod(kodí to pak virtuální čep na úplně jiné místo). Jinak když se člověk podívá na nrs tak podle polohy vahadla co je u tlumiče a následně na úhly pod jakými je napojena zadní stavba, tak je jasný že s jakýmkoliv tlumičem to bude při brždění trochu tuhnout.Doporučil bych stáhnout aspoň demo programu linkage a tam je k dispozici i NRS a mrknou se na grafy apod.

                  0 0
                  • BB  

                    tak to si dovolím tvrdit, že jsem nepřestřelil, protože sám vozím přímo VPP od Santa Cruz, Vlastní zkušenost. A SC jedna ze dvou firem, která smí používat název VPP. A to že Horst link je v podstatě virtuální pivot, to není z mé hlavy, to jsem vyčetl z názorů Ricka Cunninghama v Bike Action. Pokud bys chtěl přímo ten článek, tak si dám tu práci a najdu ho, ale doufám, že mi věříš.

                    0 0
                    • cabbage  

                      s vpp plný souhlas, btw: co by byl potom RM etsx? 4čep? vpp? něco mezi?;-)

                      0 0
                      • BB  

                        RM dekladuje ETSX jako virtuální čep. Čep je několik metrů před kolem, takže trajektorie zadního kola se blíží kolmici. Kamarád to vozí, v rámci testování jsem na tom poměrně dost najel a nemá to chybu. Je to nejpohodlnější systém, na kterém můj zadek seděl. Po pravdě musím přiznat, že bych to z fleku měnil za moje VPP.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Teď jsem koukal na ETSX 06 do Linkage a pohyb není zrovna úplně kolmice. Naopak je na tom ještě lépe, při 60mm zdvihu je kole 6mm ještě směrem dozadu a v maximálním zdvihu je ještě stále 3mm směrem dozadu. Na Horstilnkách a FSR je to pro srovnání většinou taky tak cca 5mm dozadu zhruba na středu zdvihu a konec je na stejné úrovni jako v nezatíženém stavu. A pro srovnání ještě třeba Lappiere X-160. Tam je dráha esovitá a to pouze směrem dozasu a v maximálním zdvihu je zadní kolo o 11 mm více vzadu než v nezatíženém stavu. A tvůj Blur má pohyb zadního kolo taky esovitý, s tím že na posledním kousíčku zdvihu se kolo nepatrně vrací zpět dopředu (8mm maximální vychýlení dozadu a vrací se na 7mm v maximálním zdvihu).

                          Pokud budem říkat, že se některá z těch trajektorií blíží kolmici, tak to můžem říkat o všech. Rozdíl mezi kolmicí a trajektoríí je u všech větší než rozdíl mezi jednotlivými trajektoriemi (různých systémů) mezi sebou.

                          0 0
                          • RADO77  

                            Tak vidím, že se tahle debata posunula do končin, které jsou pro mě španělskou vesnicí. Každopádně je to zajímavé počtení.

                            0 0
                          • vlk  

                            Aha, tak už to chápu, vás zajímá hlavně kolmice, tak to OK, mě šlo o konkrétní posun středu ne kvůli kolmici, ale kvůli tomu kde střed bude v jaké fázi pružení a jaký to bude mít vliv na šlapání.A když jde o tvrdnutí pod brzdou tak tam jde podle mého mínění hlavně o úhel-linka a(horní vahadlo čep na rámu-horní vahadlo čep u spojnice toho vahadla se zadní stavbou) s linkou b(Osa zadního kola, čep spojující horní vahadlo se zadní stavbou).

                            0 0
                            • BB  

                              jak jednoduché, živě si ty osy dovedu představit. Jinak jsem někde viděl o kapku jednodušší vysvětlení (neříkám, že je správnější), kde bylo, že pokud zadni osa putuje po kružnici (typicky u jednočepu), tak se zadní kolo při ponoření potřebuje trochu pootočit a tím že ho brzda zafixuje, tak mu brání jit do ponoru. Prý se to dá ozkoušet tak, že zabrzdíš zadní kolo a zkušíš se opřít o sedlo a prý je u jenočepu poznat rozdíl v potřebné síle při zabrzděném a nezabrzděném zadním kole. Bohužel jsem jednočep nikdy neměl, tak jsem to nemohl vyzkoušet.

                              0 0
                              • mar_tin1  

                                pravda… zkousel jsem to…

                                0 0
                              • vlk  

                                jj, to je další z vlivů. Ono jich je víc.největší problém prostě je, když zadní stavba při brždění natahuje tlumič, což je bohužel většina klasických xc fullů.

                                0 0
                            • MlokCZ  

                              Já jen upřesňoval dráhu zadního kola u jednotlivých systému. Vůbec jsem z toho nevyvozoval, jaký to má vliv na chování zadní stavby. Určitě to bude mít vliv v tom, že je lepší když současně kolo putuje směrem dozadu od kolmé osy, bude lépe pohlcovat překážku. Do rozboru chování pod brzdou na základě rozmístění čepů se pouštět nebudu, protože tam si nejsem vůbec, co všechno na to má vliv a myslím si, že těch vlivů je značně více, než ten co popisuješ.

                              0 0
                    • vlk  

                      Teoreticky ano.Ale jak říkám je mnoho typů kol který mají virtuální čep a liší se od sebe jízdními vlastnostmi dost zásadně a často závisí i na jednotkách okolo 1 cm -kde se mění zásadně chování kola. A vzhledem k tomu, že je čep otáčení vždy v průsečíku těch dvou ramínek, tak si představ jak dlouhé je to „ramínko“ u NRS a v jak velkém úhlu se tedy pohybuje. A vem si jak ten pohyb raménka ovlivní polohu virtuálního čepu.Se mrkni na nějaký soft, třeba linkage a bude ti to jasný, že sice to teoreticky je vpp, ale vpodstatě to do funkčnosti tak moc jako vpp nezasahuje.

                      0 0
                      • kesu  

                        pokud to berete tak ze definujete VPP jako zaves kde osa zadnohi kola pri chodu neopisuje kruznici vzhledem ke stredu slapani tak mate pravdu s tim ze horstlink je taky VPP.Ale ja bych to takle nespojoval jelikoz ten cep u horstlinku ma za ukol umoznit pohyb ose zadniho kola nezavisle na brzde a cim bliz ten cep bude u ty osy tim aktivnejsi to bude pod brzdou.Ale vzhledem k pozici „tohodle“ cepu u VPP je tadle vlastnost vzhledem k treba prekapovanymu jednocepu zanedbatelna

                        0 0
                  • náčelník  

                    Jen pro upřesnění pojmů – je více řešení závěsu zadní stavby, které mají proměnný bod otáčení. Ale termín „VPP“ má pro své řešení patentováno pouze Intense/Santa Cruz.

                    0 0
        • Palo TT  

          Mas prakticke skusenosti, ze to moc nefunguje? Podla mojich info z mtbr.com tlmice FOX na NRS by mali byt OEM verzie pre Giant bez PP!

          0 0
    • vratan  

      slusna cena na anthem ram: www.bikestore.cc/…id/7860.html

      0 0
    • Bully  

      Sam jezdim na NRS Composite, je to docela raketa. Hrozne zalezi na nastaveni, zvlast pri mych 65 kg je potreba udrzovat tu spravnou hranku mezi „ani moc, ani malo“. Rozhodne nefoukam doporucenej tlak (mam tlumic original NRS), ale min, i kdyz bavit se o SAGu nema vyznam, potopi se mi (na tlumici) mozna o 1–2 mm, kdyz na kolo nasednu prudceji :o) . Pokud chces chrti celopero, aby vazilo co nejmin a odpustis mu par nectnosti, je NRS dobra volba. Cetl jsem v jednom francouzskym casaku srovnavaci recenzi, prave mezi NRS a Anthemem, NRS prohral jenom o body, zadny KO se zdaleka nekonalo, je pry jenom potreba o neco pozorneji volit stopu. Nevim, na Anthemu jsem nejel. Jedna drobnost- kam se na Anthemu dava bidon???

      0 0
      • mr.antik  

        myslíš flaška? No nad tlumič, ale vejde se tam jen malá … Ale dneska se vozí pití v ruksaku, tak to zas tolik nevadí

        0 0
      • cabbage  

        k čemu je bidon?!;)

        0 0
        • mr.antik  

          to je takové zvíře z ameriky

          0 0
          • cabbage  

            sem si myslel, že je to na dovyvažování silniček, aby spňovali limit uci;-)

            0 0
          • Bully  

            z Francie :o) Ne, taky vozim Camela, ale ne vzdycky. Na kratsi svihy si beru jenom (chcete-li) flasku. Nechce se mi s hrbem jezdit porad.

            0 0
            • mr.antik  

              Já chci taky na kolo flašku, ale musim vymyslet nějaký držák, který nebude vadit foukání tlumiče. Ale z bidonem nechci mít nic společnýho, natož s homodomem

              0 0
              • Bully  

                Nevim, co na tom furt vidite – nebo teda slysite :o) Bidon je normalni termin. I kdyz mozna za tu dobu, co ziju ve frankofonni zemi dostalo v Cechach tohle slovo nejakej jinej vyznam… (?)

                0 0
                • mr.antik  

                  To ne, ale mělo by se víc používat. Asi si jdu dát před spaním jeden bidon piva…

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.