• Kinky

    Zdravím!

    Zamiloval jsem se do jízdy na gravelu u nás v Jizerkách.. super požitek, kdy si naplno užiju přejezdy na silnici, panelové cesty, šotolinu, perk a štěrk a zážitek nezkazí ani občasný kořen, šutr nebo drenážní žlab.

    Mám Giant Revolt Advanced 1 a jediné co mě začíná trápit je řazení – malý rozsah převodů. Shimano GRX RX600, převody 1×11, převodník 40 zubů, kazeta Shimano M7000, 11–42 zubů.

    Na silnicí z kopce chybí fakt těžký převod, v terénu do kopce bych zase ocenil o trochu lehčí převod.

    Přemýšlím tedy o přechodu z 11s na 12s, asi ideálně s co největším rozsahem (třeba 10–52?).

    Nemám s takovým upgradem žádnou zkušenost – neměl byste někdo prosím tipy / triky / zkušenosti jak to nejlépe nakonfigurovat?

    Díky!

    0 1
    • Markony  

      A jak chceš řešit paky když máš tet 1×11 a chceš přejít na 1×12 ?

      0 0
    • kalimer0  

      Jedině přechod komplet na SRAM AXS. :-(

      0 0
    • TK75  

      Z kopce zalehni a šetři na Sram 12s

      2 0
    • JFtryall  

      Paky Rival AXS a saltr Eagle GX AXS, kazeta Sram nebo treba Garbaruk. Levne to nebude.

      0 0
    • Vilém  

      Nebylo by jednodussi dat tam dvoupilu?

      4 0
      • Kaire  

        Moc jednoduché a levné.

        12 1
        • Lister  

          :-)

          Ale úplně jednoduché ne, bude muset měnit jednu páku a nemusí mít potřebné díly k rámu na přichycení smyku.

          0 0
        • TK75  

          Nová levá páka, presmykac, kliky s dvouprevodnikem, kazeta…plus u něj asi i práce v servisu

          Výsledek…46:11 rychlost ok, lehké převody 30:34 nebo i 36?

          0 0
          • Lister  

            A co hazka? Nevím jak moc se bude prřehazce s vyosenou horní kladkou líbit menší kazeta?

            Jedničkové kliky nepůjdou předělat na dvojplacku? Sice jsem tu sadu zkoušel, ale vlastně jsem si to nijak moc neprohlížel.

            0 0
            • Florenc  

              Všechny kliky GRX jsou na 2×. Při 1× zbyde volná pozice

              1 0
            • TK75  

              Jo, hazku taky bude muset koupit a ty převodníky …jestli jsou skladem

              A jestli bude dávat novou levou páku, tak taky olivu, olej a bude třeba zmáknout brzdu

              Jo a dát pryč omotávku aby natáhl presmykac

              0 0
              • Lister  

                Takže když si člověk uvědomí že nové kliky vyjdou ve výsledku levněji než převodníky tak to máme krom třmenů a jedné páky celou sadu :⁠-⁠D

                Je vidět že jednoduchá řešení si BF představuje jinak než normální člověk :⁠-⁠)

                0 0
      • hrota  

        AXS je vic fancy :D

        0 0
    • xtonda  

      Převodník tahu lanka a horská přehazka a kazeta 11–51.

      0 0
    • vt  

      Pozivam gravel/CX kolo asi stejne jako ty a kvuli tomu mam 2 prevodniky. Ac jsem jinak na mtb spokojeny s 1×11/12. Na Revolt by to nemel byt problem.

      0 0
    • Libores  

      Použí lze mechanický sram s úpravou páky kitem od RatioTechnology.

      https://ratiotechnology.com/…pgrade-kits/

      Osobně jsem teda v Jizerkách šťastnej s 38×10–42 (1×11)

      1 0
    • Florenc  

      Jezdím s GRX a kazetou 11–46. Není to 100%, ale funguje to. Investice minimální.

      0 0
    • Tomcat  

      Doporučuji použít jeden z mnoha kalkulátorů převodů. Protože počet kombinací převodů nezaručuje, že krajní převody nebudou dostačovat. O progresivního, lineárním, nebo degresivní odstupňování zpřevodovaním nemluvě.

      To musíte spočítat sám. Rozhodně není možné si poskládat kazetu tak jako za dob 2×9 , stejně rám má omezení jak minimalni tak maximální velikosti převodníku. Stejně není normální menší pastorek než 10z a největší je omezený přehazovačkou. A to ten 10z pastorek počítá ještě s jiným ořechem/nábojem.

      Není problém si to dát do Excelu a spol a vybrat jednu z možných variant.

      0 0
    • Doyle  

      Sram XPLR, kazeta 10/44 a převodníky si střídej s řetězy dle potřeby.

      0 1
    • Fran-tic  

      Bych viděl 3 možnosti:

      1. Vyměnit vodítko na saltru a dat kazetu s větším rozsahem, ale zachovat 11s. Pak nejtěžší převod doladit prevodnikem. Sram řešení je, nevím jestli je to i na Shimano
      2. Ratio do Paky a 12s varianta + teda nova kazeta
      3. Komplet Sram ve 12s, to bude dráha sranda :)
      0 0
      • Florenc  

        4. Ekar 9/42 nejvyšší možnost

        0 0
        • kapo22  

          5. Neřešit, jezdit :)

          0 1
          • Lister  

            Zrovna v případě nedostatečných převodů je tahle hláška úplně mimo.

            1×11–42 na gravelu je tragédie.

            2 0
            • Markony  

              Předělat na 2X11, koupit novou páku + kliky .

              0 0
            • jeniiiik  

              Tragédie to není, ale nesmíš být tlustý a musíš mít něco naslapano. Jezdil jsem tak několik let. Teď s plus třemi lety, plus patnácti kily a mínus 3000km za rok jsem rád za 40/10–44. ;)

              0 2
              • Lister  

                Tragédie to je, odstupňování je tam dost děsivé, pokud jezdí někdo jen v terénu tak možná, ale na rychlejší přejezdy se často trefíš mezi převody.

                Tlustý už moc nejsem a nájezd mám pěticiferný.

                3 0
                • JFtryall  

                  42 prevodnik a 10–42T kazeta je uplna pohoda na normalni jezdeni i pro hobika, nevidim sebemensi problem, pokud to kolo nevazi tunu a nejezdi se dlouhe stojky. A ten minimalismus a funkcnost je top.

                  4 5
                  • Lister  

                    Tohle je prostě hodně individuální. Desítky let jsem zvyklý točit na silnici 11–25 na desítce a teď 11/28 na jedenáctce, což je úplně to stejné, jen s jedním pastorkem navíc. Takže větší skoky pak vnímám okamžitě a po letošní hodně silniční sezoně mi najednou hodně začala vadit i 12 spd kazeta na MTB.

                    2 0
            • jeniiiik  

              .

              0 1
    • J3NDA  

      Ahoj,

      nedávno jsem řešil jestli dilema jestli koupit nové kolo nebo investovat do starého.

      Přemýšlel jsem právě nad gravelem, ale děsil mě malý rozsah převodů přesně jak popisuješ.

      Nakonec jsem investoval do svého starého trekingového kola, které má převody 3×9.

      Menší rozsah bych už nechtěl. U nás v Jizerkách jako když najdeš…

      1 0
      • Georrge  

        Jake vozis prevodniky a kazetu? 3×9 je siroky pojem a nektere konfigurace maji temer shodny rozsah jako 1×12 :)

        0 0
        • Tomcat  

          Rozsah 1× 9,10,11,12 vůbec nevypovídá jestli převodový poměr je vyhovující. Zatímco u starého 9×3(9×2) šlo skládat převody velice dobře u nového třeba 1×12 omezenim na straně rámu = omezený výběr převodníků. Tak konstrukční provedení kazety. To dává buď kombinace na rovinaté tratě , nebo na kopcovité. Chybí tam ta univerzálnost 2× 3× a budou chybět jak lehké tak těžké převody. Jezdec/mechanik může vybírat jen nějaký kompromis.

          2 0
          • VojtaXY  

            Neboj za par let se ten problem vyresi. Nekdo vymysli presmykac.

            3 0
          • Georrge  

            A opet spatne :) ja z 3×9 prechazel na 1×12 a krasne jsem si to nastavil tak, aby mi zustaly prevody ktere jsem na 3×9 pouzival a prisel jsem jen o jeden prevod, ktery jsem na 3×9 vyuzival nejmene. Takze to jde…

            0 0
            • Tomcat  

              A byl by matematický\fy­zikální důkaz? https://www.gear-calculator.com/ kromě Vašeho pocitu?

              0 1
              • Georrge  

                Tvl tak kdyz uz posilas kalkulator tak si to tam nacvakej ne? Kola 29" gumy treba 57mm:

                3×9 – prevodniky 22/32/42 a kazeta 11–32, celkovy rozsah 555%, rychlost pri prednastavene kadenci 8,5 – 48 km/h

                1×12 – prevodnik 34, kazeta 10–50, rozsah 500%, rychlost pri prednastavene kadenci 8,5 – 43 km/h.

                Takze jsem s 1×12 prisel o jeden nejtezsi prevod, ktery jsem vyuzival nejmene. Nevim jaky dalsi dukaz potrebujes. Oba pohony jsou nastavene tak, aby mi vyhovovaly.

                0 0
                • Tomcat  

                  Výrok …krasne jsem si to nastavil tak, aby mi zůstaly převody které jsem na 3×9 používal a přisel jsem jen o jeden převod, ktery jsem na 3×9 využíval nejméně… není pravdivý.

                  Převodový poměr u 1×12 Vám vyhovuje, Vám stačí a podobně. Nikoliv že ty převodové poměry shodné s 3×9. V rámci kombinací není problém až se neshodovali v žádném zařazeném stupni.

                  Výrok …Oba pohony nejsou nastavené tak aby Vám vyhobovaly… není pravdivý. 12S kazetu na prání Vám rozhodně nikdo nevyráběl stejně SRAM\Shimano nedělá podle Vám. U 3×9 jste mohl kazetu po jednotlivých pastorkách skládat.

                  0 2
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • Mohy  

      Mám ten upgrade kit od Ratio na 1×12 a je to super…ale jako jesi bych do toho šel když máš Shimano a musel bys to komplet menit…to bude celkem drahá sranda..

      0 0
      • jeniiiik  

        Přítelkyni na nejdříve vyměnil debilni Shimano 2×11 za Sram 1×11 a letos předělal na Ratio z mého kola a funguje to skvěle.

        Já bych střelil Shimano a různě po bazarech nakoupil Sram. A nebo objednal tohle a čekal. Podařilo se mi tu sadu sehnat všude možně ještě o něco levněji, ale myslím že tohle je teď nejlevnější na netu.

        https://r2-bike.com/…ttom-Bracket

        1 1
        • Markony  

          A co bylo tak debilního na 2×11? Mě sepiš přijde debilní 1×12

          0 0
          • jeniiiik  

            To je hrozně individuální. Víc mi sedí 1×12 a přesmyk nechci. Přítelkyně to samé. Na novém gravelu měla GRX a neseděl už jí projev řazení. Takové měkké, bez odezvy. Tak jsme hned měnili. Debilni jsem myslel Shimano jako komponenty, to že někomu sedí 1× něco nebo 2× něco je každého věc.

            1 0
    • TinkTink  

      Řeším úplně totéž, ale z jiného důvodu – velké skoky mezi jednotlivými převody a jediné co vychází smysluplně je předělání na 2×11. Jiné možnosti nepřinesou zmenšení skoků mez převody, s čímž mám největší problém tady na jihu na rovinách.

      Nehcete někdo 1×11? ????

      3 0
      • Vrci  

        Zmenšení skoků ti přinese 1×13, jen to bude za dardu.

        0 0
        • TinkTink  

          Pravda, akorát to vzhledem k ceně jako možnost úplně přeskakuju.

          1 0
    • Luboscykloamater  

      Zdravím, jsem jen cykloamatér. Ještě bych před případnou změnou vyzkoušel, jestli není rezerva/zlepšení ve správné technice a frekvenci šlapání. Plus pomůže i používání treter. A taky je dobré mít kondici/najeto. Nejlehčí převod máš 40/42=0,95, což není špatné a myslím, že se na tom dá vyjet dost kopců. Já jsem si koupil Auru XR3, 2×9, převodník 48/32, kazeta 11–32. Během asi 4–5 měsíců jsem myslím najel asi 2000km, párkrát jsem jí vzal i do Jizerek či Jeseníků, jel jsem na ní třeba i na Luční boudu z Luisi.údolí a těch 32/32 = 1 mi na to stačilo. Pak jsem si koupil Cannondale 2×11, 46/30, kazeta 11–34. Bohužel ca. 10 let bydlím v rovinatém kraji, takže závidím těm, co mají poblíž kopce a lesy, mě to vždy 1–2 hodiny zabere, dojet někam, kde jsou alespoň trochu kopce). Takže nejlehčí převody používám jen zřídka a na krátkou dobu. Nejlehčí převod mám 30/34=0,88 a myslím, že oproti 30/30 už to na mé ježdění není moc rozdíl. (Dvoje nejmenší kolečka 11 a 13 vůbec nepoužívám, na rovině bez větru do zad nemám kondici, abych je rozumně ušlapal. A z kopce to moc nepouštím, takže nepotřebuji ještě šlapat). Jinak ten dvojpřevodník mi občas při náhle změně profilu tratě pomůže v tom, že jen přehodím na druhý převodník. A už nepřehazuji na kazetě.

      0 0
    • k-e-j-m-l1  

      Taky jsem řešil větší rozsah převodů na bikepacking, hlavně absenci lehčích. Aktuálně jezdím 42 × 11–42, což na Vysočinu je OK, ale s naloženým kolem a třeba v Alpách už úplně OK nebude. Mám SRAM Apex. Chvíli jsem uvažoval o Ratiu, ale nakonec jsem koupil delší ramínko a kazetu 11–50, tak uvidím, jak to bude chodit.

      0 0
    • PatrikKalista  

      Ahoj, bude fungovat toto:

      Páky Shimano 105 ST-R7020 2×12sp.

      Přehazovačka Shimano GRX RD-RX812 1×11sp.

      Kliky GRX FC-RX600 40z, 1×11sp.

      Kazeta SHIMANO Deore XT CS-M8100 10–45 12sp.

      Řetěz SHIMANO SLX CN-M7100 12sp.

      nebo

      Páky Shimano 105 ST-R7020 2×12sp.

      Přesmyk Shimano 105 FD-R7150 2×12sp.

      Přehazovačka Shimano GRX RD-RX810 2×11sp.

      Kliky Shimano GRX FC-RX600 11, 46/30z, 2×11 sp

      Kazeta Shimano CS-R7100 11–34 12sp.

      Řetěz SHIMANO SLX CN-M7100 12sp.

      Díky

      Patrik

      Máte to někdo vyzkoušené?

      0 2
      • TK75  

        11s šaltr jako 12s chodit nebude…jestli to sparujes s 12s razenim, tak to treba pujde, ale jen jako 11s a na 11s kazete

        Ale zajimava uvaha to je..ale 12s grx saltr uz musi byt za tohem, do roka a do dne

        0 0
        • Chlebovnik  

          Podle mě ten šaltr běhat bude.Všechno nové silniční 11 a 12 mají stejný tah. Stejně tak 10S Tiagra a 10S GRX. Teď mám 10S GRX hazku na 11S 105 pákách a běhá to bez zaváhání.

          Větší problém vidím v kombinaci 11S převodník + 12S řetěz.

          0 0
      • TK75  

        a nemas tam chybu?Paky Shimano 105 ST-R7020 2×12sp…jsou jen 11s a ne 12…jinak s grx saltrem fungujou, mam to tak

        0 0
        • kubad  

          má tam dost nesmyslů :D

          na 12sp shimano mechanika není

          0 0
          • TK75  

            Jsem si rikal, ze se o to tolik uz nezajimam a Shimano jede ve 12s :⁠-⁠D

            Takze vsechno pri starym

            0 0
      • la-da  

        Dvanáctkovej řetěz jsem na GRX jednoplacku taky nenarval, moc široký zuby…

        0 0
        • detoxy  

          Dvanáctkový flattop SRAM na GRX jednoplacce 40T normálně jezdím.

          0 0
    • Eseker  

      Chtěl bych vidět tu panelku, kterou si na tom užíváš, u nás je to za trest každý dva metry dvoucentimetrovej tvrdej skok :D To radši jedu i v lese kde je občas kámen, kořen, než panelku

      1 0
      • Kouba_2005  

        No teď v neděli jsem absolvoval asi 1km totálně rovnej úsek panelky mezi Šindelovou a Lesíkem a z testování je výstup ten, že čím rychleji jedeš, tím je to snesitelnější :-) Na gravelu bych to ale nedal, to by mi ho bylo líto.

        0 0
        • Eseker  

          Zajímavý, to jsem nezkoušel :) Ten úsek neznám, ale jel jsem tenhle 1× a stačilo mi to k tomu, abych si našel jinou cestu (polňačka nivy → velas nebo normálně po silnici). Je ale pravda, že na bezduších jsem to ještě nezkoušel…

          0 0
          • Kouba_2005  

            Na bezduších mnohem lepší, třeba železniční přejezdy se správným tlakem úplně pohodka, ale na panelku, to chce fakt notnou dávku sebemrskačství :-) Tam jedině 2,25" a vejš :-D

            0 0
        • Eseker  

          A zaručeně největší prdel byla cyklotrasa 2011 z meluzíny do horního žďáru, na mapách nepřerušovaná čára, říkám si, to bude v poho.. super rozbitej sjezd na gravel libovka :]]

          0 0
    • MirosPikos  

      S dovolením se připojím s dotazem.

      Jsem nerozhodnej, žádná novina. Stavím Gravel. Původně jsem myslel, že bude dobrá volba 2×11. Nicméně jsem zjistil, že mi nevadí ani 1×12 AXS, tedy kromě ceny. Ale spíš než o skoky mezi převody mi jde o rozsah, jednoduchost, ergonomii a váhu.

      Momentálně se rozhoduji mezi GRX RX810 a SRAM Apex 1 XPLR. Cenově to vychází řízni jako píchni. Kupoval bych celou sadu. SHIMANO převodník 40z a kazet 11–42 s tím, že na Třeboňsko bych nasadil převodník 42z. SRAM 40z převodník a kazeta 11–44. Obdobně s převodníkem, pokud seženu 42z.

      Můžete někdo shrnout dle zkušeností PRO a PROTI u každého řešení?

      Děkuju

      0 0
      • TK75  

        Jednoznačně jednoplacku ))

        A vzhledem k tomu jakým způsobem Sram utekl u grevlu Shimanu tak bych vůbec nepřemýšlel

        Kdykoliv někdo vylezl s nějakým upgrejdem třeba Ratio sada predelani 11s na 12s tak to bylo kompatibilní jen se Sramem

        Takže a ohledem do budoucna bych vzal sram…časem třeba lepší šaltr

        Sice teď bude taky 12s shimano ale můžu ti za sebe říct že jsem měl mechanickej Apex a chodil líp než grx

        1 0
        • orm  

          Chodit muze dobre, ale ten zpusob razeni je hroznej, plus dotka v brzdach. Pokud mechanika 12s, tak jedine grx. Shimano prekvapilo a uz se da koupit.

          3 0
          • kubad  

            pokud vím chce AXS a dot v brzdách není žádný problém, i když mám olej asi radši :D

            0 0
          • TK75  

            Me naopak přišel jako hroznej způsob řazení u Shimana…pohyblivá brzda/paka kterou pádlujes

            Brzda ma být napevno tak jak to ma Sram

            Člověk si zvykne to ano

            1 0
            • orm  

              Ja si na to nezvykl ani po 5 letech :-). Za to loni jsem po 4 letech sedl na silnicku se shimanem a hned jsem to mel v ruce. Proste to, ze jednou packou schazujes dolu i na horu a musis odhadnout jakou silu tomu das stezuje razeni o vice prevodu. U me to skoncilo tak, ze radim o jeden. Za me tedy dotka a zpusob razeni jednou packou je duvod proc bych do mechanickeho sramu uz nesel, ikdyz jinak funguje dobre a za tech 5 let a tisice km s tim nebyl zadnej problem. Vyhoda toho, ze se brzda hejbe je u padu, kdy ti uhne. Zvlast na gravelu, ktery ty paky ma dost vyosene.

              1 0
              • jeniiiik  

                Já zas teď jezdím teď tyden na silničce do práce a místo abych řadil dolů na kazetě (u mě levá paka na xplr) tak si to shazuju na převodníku. :D :D A je to hrozný krám to mechanické Shimano. Vůbec mi to řazení velkou pákou nesedí. U Sramu neexistuje omylem si přeřadit v terénu při brzdění. U Shimana se mi to stávalo furt.

                0 0
                • hrota  

                  Hele to přeřazování v terénu, jak k tomu jako dojde? Nikdy se mi to totiž reálně nestalo.

                  1 0
                  • jeniiiik  

                    Těžší terén, prudký sjezd a nebo když to fakt drncá na rozbité cestě. Ale jezdil jsem na gravelu místa, kam se jich tak 90% nepodívá.

                    0 0
            • MirosPikos  

              Tohle mi přesně občas na Shimanu vadilo, obzvlášť v terénu při nějakým krkolomným úchopu, že šla brzdová páka do strany, aniž bych to zrovna chtěl. Jinak řazení samo o sobě výborný, na to jsem si zvykl snadno (bylo to tedy 2×11).

              Pak jsem jel na AXS a taky dobrý, jen mi v terénu chyběla odezva. Někdo to bere jako přednost ale mě to trochu vadilo.

              Bohužel DoubleTap jsem neměl možnost vyzkoušet na vyjížďce. Tedy předpokládám, že bych si zvykl. DOTka mi nevadí.

              Tyhle všechny plus a mínus jsem měl v patrnosti. Co třeba řetěz? Třecí brzda? Kladky? Celkově životnost Shimano vs. Sram?

              0 0
      • orm  

        Proc neuvazujes o kazete na xd orech? Misto 11–42, dej 10–42 a k tomu ten prevodnik 40t. Nemusis to pak prohazovat a rozsah bude stejnej jako u kazety 11–46.

        Ja osobne bych se uz podival po nove 12s grx sade.

        0 0
        • MirosPikos  

          Zatím mám objednané výplety na klasiku ořech. Asi by šlo ještě objednat XD, ale pak už mám ruce svázané. Napadlo mě to také. Ale cenově se pak dostávám někam, kam nechci. Tím spíš, jak jsou ty gravel sady v módě (hlavně cenově) a nemohu to pořád coby bajker rozdejchat :)

          GRX 1×12 je fajn, ale tam opět narážím na zaváděcí cenu. To bych raději sáhl po AXS. Takhle mi 1×12 od Shimana smysl moc nedává.

          0 0
          • orm  

            Jake chces kola? Kdyz budes trvat na hg, tak bych alespon vybral kola, kde se to da pozdeji vymenit. Nejlepe cokoliv od dt swiss. :)

            0 0
            • MirosPikos  

              Kola jsou na Bitexech a poptávám možnost změnit ořech před dodáním. Jsou to kola E!E od Tomáše. DT nešlo, kvůli 28 drátům a na 24 jsem si pro mou jateční váhu netroufl.

              Teď jdu koumat Rival AXS eTAP 10–44 To by mohl být zlatý řez mojí nerozhodnosti. Tím spíš, že jsem si to na 2×100 km celkem i vyzkoušel a nevidím tam nějakou výraznější slabinu. Jak kvalitou a komfortem řazení tak rozsahem a rozestupem převodů.

              0 0
              • orm  

                Kdyz bych se rozhodoval, jaky orech vzit s tim, ze to do budoucna nezmenim, tak vezmu xdr. HG je prezitek. Pokud bys mel shimano 11s, tak tam muzes dat sram 11s kazety na xd orech (s podlozkou). Pokud se rozhodnes pro 12s, at shimano nebo sram, tak zase muzes pouzit sram kazety pro xd nebo xdr orech.

                Sram ti doporucovat uz z principu nebudu :-), ale pokud chces elektriku a nevadi ti dotka, tak je to v soucasne dobe lepsi volba nez shimano.

                1 0
                • TK75  

                  To jo…i k tomu grx je lépe mít sramackou 10/42 kazetu nez vysloveně hg…hg je fajn na singlespeed protože je tam výběr spešl pastorku … jinak asi nemá uz smysl

                  1 0
              • TK75  

                U bitexu to určitě jde…

                Nebo teda ja co mám doma tak tam treba měním hg za microspline

                Takže počítám že ořech na sram se taky da koupit

                0 0
              • jIrI___  

                Bitex je v tomto ohledu dobrá volba, na ty se dají sehnat všechny typy ořechů i os za relativně dobrý peníz. A jakmile jednou vyzkoušíš elektriku, tak o mechanice už nebudeš ani uvažovat :)

                0 0
      • MirosPikos  

        Jen pro upřesnění. Opravdu se rozhoduji mezi dvěma mechanikama. XPLR se dělá (myslím že celkem čerstvě) i mechanická. A cena stejná jako GRX. Za sadu cca 814 éček.

        0 0
        • TK75  

          Aha tak ja to spletl…

          I tak ode me platí co jsem psal (i když už bych se nerozhodl tak rychle) ale s jedinou výhradou…jestli teda existuje i Rival šaltr s tou sadou kompatibilní pro pozdější upgrade

          Apex jsem jezdil jen půl roku a pamatuju že tenkrát JF psal že jde hazka rychle do háje a spojka.To zase Grx drží dlouho a treci spojka je nastavitelna jak chces…kdyz mu odpustim padlovani

          0 0
          • MirosPikos  

            Ano, to bude obecně problém starších SRAM spojek. Zlepšilo se to snad až u AXS určitě u T-Type. Na druhou stranu, nechci používat gravel jako náhradu za HT (ať už trail nebo XC). Takže nebude potřeba až tak moc řetěz stabilizovat. Tedy když to shrnu, možná bych oželel horší spojku.

            Ještě poznámka. Nemám představu, kam by se dal 1×12 APEX upgradovat. Vyšší rozsah kazety snad jedině?

            0 0
            • TK75  

              Myslel jsem hlavně upgrade prehazky na Rival

              Jestli to vůbec bude třeba…( jestli to vůbec Sram pro 12s mechaniku dělá,protože je mi jasný ze hlavní je pro něj elektrika)

              0 0
        • jeniiiik  

          Uf…okolo 1000 éček jsem měl XPLR Force bez kotoučů. Ale shanene po všech čertech po kouskách dva roky zpět.

          0 0
    • plzakj  

      2×11

      0 0
    • plzakj  

      2×11

      0 0
    • roc.ker  

      Ahoj,

      potřeboval bych lehčí převody na gravel.

      Nyní kliky GRX FC-RX600 2×11 46/30.

      Přehazovačka je Shimano GRX RX-810

      Stávající kazeta SHIMANO 105 CS-HG700 11s 11–34.

      Chtěl bych přejít na rozsah odpovídající kazetě Kazeta SHIMANO SLX CS-M7000 11s – 11/40.

      Bude to technicky fungovat.

      S případnou změnou přehazovačky počítám.

      Díky za radu.

      0 0
      • tompca  

        Vozil jsem to cca. před 4 lety na Specialized Diverge s přehazovačkou RX-810, docela dlouho jsem to ladil, ale stejně to na spodních pastorcích nechodilo ideálně. Je tam hodně proměnných (délka zadní stavby, délka patky apod.), pak jsem dal kazetu 11–36. Použít jinou přehazovačku moc nepůjde, chvíli jsem uvažoval o RX-400 (ta chodí na 2×10 s kazetou 11–40 obstojně). Jestli jsi také z Prahy, tak to můžeme vyzkoušet kazetu 11sp. 11–40 doma mám.

        0 0
        • roc.ker  

          Díky za nabídku. Přehazovačka by to nepobrala (velký skok na pilách).

          0 0
      • detoxy  

        A to chceš zároveň přejít na 1×11 nebo 1×12, že píšeš do tohoto vlákna? No ale stejně pokud máš teď nejlehčí 30/34 a chceš odlehčit, tak těch možností už moc nebude a to v jakémkoliv systému. Odhadem dostaneš tak jeden lehčí převod a to za cenu poměrně velkých úprav.

        0 1
      • Chlebovnik  

        Jednou variantou je 11rychlostní kazeta 11 – 36, dělá třeba SRAM. To trochu pomůže. A RX810 by to s největší pravděpodobností ještě pobrala.

        Druhou varinatou je 12rychlostní GRX hazka pro kazetu 10 – 51 (RX822) a k tomu dát 11rychlostní kazetu Deore 11 – 51. A samozřejmě jednoplacku dopředu. Ale abys získal ten jeden převod do lehka, musel bys dát převodník max. 40z. Tím pádem přijdeš o současný nejtěžší převod (46/11).

        0 0
        • roc.ker  

          Díky všem. Dělal jsem ještě průzkum a varianta 1×12 se 40z a 11–51 je asi jedinou smysluplnou variantou.

          To že přijdu o 46×11 nevadí.

          Spíše ta výsledná cena ☹️. Musím připočíst ještě páku a nevím, jestli to poberou kliky.

          Skoro to vypadá, že budu muset více jezdit, abych nepotřeboval lehčí převod ????.

          0 0
          • Chlebovnik  

            Páce nerozumim. Ta 12rychlostní GRX hazka bude na 11rychlostní kazetě díky 11rychlostnímu řazení (což máš předpokládám teď) běhat bez problému. Levá páka prostě nebude dělat nic.

            Mě by spíš štvaly ty skoky na té Deore kazetě. Začíná to 11–13–15–18-… Skok 15–18 na silnici nic moc.

            1 0
            • roc.ker  

              Už chápu. Unikl mi ten detail 11s Deore kazeta s rozsahem 11–51.

              Nemůže být problém s řetězovou linkou, kdy 1× kliky mají převodník usazený vůči kazetě jinak, než 2× kliky?

              0 0
              • Chlebovnik  

                Kliky budeš potřebovat pravděpodobně nový. 1×

                0 0
                • tompca  

                  Kliky nové potřebovat nebude, GRX kliky jsou stejné jak pro 1×, tak pro 2×, u systému 1× se osazuje převodník na místo velkého převodníku.

                  0 0
    • roc.ker  

      1×12 bych se nebránil a defakto by se mi to asi líbilo nejvíce. Potřebuji to ale za rozumnou cenu ;-)

      Právě ten jeden převod mi v lesních stojkách právě chybí :-(

      0 0
    • rosomak204  

      Tak asi dojedu druhý řetěz a překopu to na 1× dám garbaruk 44t a xt kazetu 10–51

      Přijdu o jemné řazení dole ale stejně teď jezdím hlavně 48t a přesmykač je na měkkém rámu jen pro zlost na dojíždění do práce to bude dobrý

      Už jen ta dostupnost dílů nějak nejsou vidět pastorky na silniční 12s kazety a co retez to mi spodní vždy odejde

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.