• Sateza

    Tak jsem zde zpátky po 4 letech. Tehdy jsem kupoval horáka a zde si nechal poradit. Nakonec jsem tehdy koupil Cannondale FSI Carbonu 5 a nechal si na něj ještě nahodit všechno v XT, a taky karbonovou sedlovku. Kolo jezdí pořád parádně.

    Mezitím jsem dokoupil silničku Metodu, ale ta byla vyloženě jen na závod: Metrostav Cyklo Handy Maraton. Pak už jsem na ni moc nenajezdil.

    Před pár.mesici jsem byl ale na operaci menisků a tak jsem po operaci v rámci rehabilitace pořídil Gravel kolo zn. Merin. Mám na něm převody 3×10 a doslova jsem tomu zážitku propadl.

    Takže bych chtěl na příští sezonu prodat jak horáka, tak i gravela Merina a koupit nějakého úplně nového gravela.

    Proto chci od vás, zkušených, zase nějaké rady a doporučení.

    Záleží samozřejmě na tom, za kolik se mi podaří prodat obě kola, hlavně toho horáka.

    Nicméně: cenově bych chtěl vejít do 60.000 Kč.

    A teď možná plácnu blbost, ale je mi vcelku asi jedno jestli karbon nebo hliník, ale raději dobrý hliník a dobrá výbava, než průměrný karbon a průměrná výbava.

    Asi bych jen zmínil, že s manželkou hlavně běháme ultra traily a tak se v kolech fakt skoro nevyznám. Beru je jako spotřební věc, u které chci, ať mi dobře slouží, tak se omlouvám, pokud melu blbosti.

    A teď ještě další údaje, mám 192cm, 99kg. Fyzičku mám myslím velmi dobrou. Mám teď toho gravela s převody 3×10 a chtěl bych i na novém zachovat co největší možný rozsah, ať s ním mužů i pořádné kopce, například Lysou Horu.

    Prosim, ptejte se, co mám dále doplnit za údaje, aby jste mi mohli dobře poradit.

    A moc vás všechny prosím, uvědomte si, že nejsem cyklista, nemám přehled jako vy, zdejší komunita, proto prosím o schovivavost.

    Děkuji za podnětné návrhy a když by byl třeba nějaký údaj nebo info, doplním.

    1 0
    • Jáchym 1  

      Za mě rozhodně karbon.

      Měl jsem oceláka,hlinikáče a teď karbon + Redshift představec.

      Je to dost velký rozdíl.

      0 0
    • Sateza  

      Ten Gravel co mám teď (Merin) je hliník a je vcelku v poho, ale chápu, že to je kolo, které jsem koupil jako starší za 12000.

      Mě by ale zajímaly konkrétní návrhy na konkrétní modely atd.

      0 0
    • andy97  

      Nabídka gravelu je velká. Určitě bych šel do karbonu a pokud chceš velký rozsah převodu tak se 2 převodníky. Canyon grizl, Cube nuaroad, Giant revolt se dají koupit do toho rozmezí a jsou to osvědčené značky.

      2 0
    • Sateza  

      To je právě ono, nabídka je tak obrovská, že se v tom člověk nevyzná.

      To pak vede k tomu, že člověk vybere špatně, když se v tom neorientuje.

      0 0
      • cyklista86  

        U celopevnyho kola je fakt lepsi jit do karbonu. Kvalitni kola muzes vzdycky dokoupit pozdeji a ty stara nechat na zimu do sracek.. Kazdopadne ceny gravelu jsou fakt prestrelene treba oproti MTB a tak 60 tisic neni moc velky rozpocet. Nebal bych se bazaru, kde za mesic, dva se zacnou ke konci sezony objevovat pekne kousky..

        0 0
        • MirosPikos  

          Je to přestřelený. Člověk si říká, není tam vidlice, není tam tlumič…a buch, má doma testovačku kompletně v hlíně, dobrý jsou asi jen pláště a cena 53k. Jede to, jede to hezky, ale má to přes 10 kilo a tak se wuauuu efekt dostavuje jen někde. Ale baví mě to. Takže přes zimu něco postavím a jak tak koukám na kurz CZK, tak objednám radši už teď rám a výplety od Tomáše.

          0 0
          • Kratter  

            Do kategorie přes 10 kg bereš i 12 kg a víc? Jinak si nedovedu představit takhle lehkej komplet hliníkovej gravel.

            0 0
            • TK75  

              10 kg normálně …Diverge dural ram a karbon vidle, lehka ab jednoplacka a kliky lehčího typu, trochu „lepsi“ kola okolo 1500 =1600g a kvalitní pneu bezduse,karbon sedlovka a lehké sedlo

              Váha se mi vždy pohybovala od kousek pod 10 do 10.5…podle kazety, rozměrů pneumatik a zapletu

              Teď na něm jezdí žena …ma o něco horší záplety a váha je 10.3 s 47 mm pneu

              0 0
              • Kratter  

                Jasně, takže bereš nějak custom upravené sériové kolo do kterého vrazíš dalších + 20k. Ale srovnáváš to s testovačkou, která bude komplet sériová… Sundal si třeba kilo až kilo a půl. Takže pořád máš 12kg originál

                1 0
                • TK75  

                  Jo.. to ten originál a Clarisem 2×neco určitě měl..možná víc

                  Ale to byl low cost spesl…takze osazeni srot

                  Takovej Canyon Grail Al s tovarnim osazenim 12s Rival eTap Axs bude u 10kg rovnou sériově

                  https://www.canyon.com/…ap/3094.html?…

                  0 0
                • Fazzy  

                  Moje grevlokroska ma taky jen lehce nad deset. Je to teda taky lehce individualizovaná prestavba, ale z levnejch veci na hlikovych kolech. Karbonova je jen vidlice. Kdyby na tom zustaly zakladni kola, porad to bude pod 11 kg.

                  0 0
                • bara2  

                  Ocelová Favoritka má 11,2 aji s klipsnama. Na hliník s karbonovou vidlicí mi přijde pod 11kg normální váha i s širokýma gumama.

                  0 2
            • MirosPikos  

              No možná je to tak jak píšeš :) Vážil jsem to jen rukou a ta je zvyklá na 17kg Tyee nebo o něco lehčího Scandala. Ale pro klid na duši to zvážím ať vím, na čem jsem… je to Stevens Prestige na bezduších Tufo.

              Hele tak to má 11kg rovných.

              1 0
            • jIrI___  

              Poměrně v pohodě i u hliníku. Lehce nad 10 kg mi vážil továrně osazený X-Road Issue s komponenty střední třídy. Vyměnit třeba sedlovku a řidítka za lehká karbonová, jsem těsně pod 10 kg. Ale jo, mezi úplnými sériovkami by se to hledalo těžko.

              0 0
            • jerrymouse  

              Můj Mason Bokeh v GRX měl něco málo přes 9. Dokonce s ocelí jsem se dostal pod 10 (bez nějaký gramařiny).

              0 0
    • Kouba_2005  

      Kup mnou nabizeny :-) Vymenis ram, kliky a doplnis smyk a jedes :-)

      0 3
    • cyklista86  

      Tenhle kellys nevypada vubec spatne https://www.cyklobazar.cz/…23-vel-s-m-l videl jsem ho na zivo a fakt pekny lak. Jen teda klasicky kellys a jejich uzke rafky to fakt nechapu.. Tohle taky vubec nevypada spatne. https://www.cyklobazar.cz/…valitou-novy jsou tam fotky 2 kol. To druhe jsem taky videl nazivo a taky pekne. Takove nevsedni barvy zadna tuctovka..

      0 0
      • squalo  

        Do toho prvního, co má ten blatníček ve vidlici se vejdou jen 35 mm gumy, je to stará generace.

        0 0
    • scota  

      Nevíte prosím kolik to cca stojí?

      https://www.bombtrack.com/…s/hook-ext-c

      0 0
    • Luboscykloamater  

      Ahoj, měl jsem 5 měsíců Author Aura XR3 (fajn kolo) a nyní 2 roky Cannondale Topstone Carbon 5 (kolo mám rád, nepotřebuji jiné, chce to hlavně jezdit). Kdybych měl kupovat nové kolo, tak nejspíše Canyon se kterým nemám zkušenost (dobrý poměr cena/výkon, hezká kola, nákup v krabici..), Grizl (doporučuji bezduše, širší pneu, nižší tlaky). Přeju dobrý pečlivý neuspěchaný výběr a třeba připlatit do ca. 80.000 Kč. A možná bude výhodnější kolo koupit na podzim/v zimě 2023, mohlo by být se slevou, otázka je možná dodací lhůta.

      0 0
    • Sateza  

      Tak je super, že se tady přete o váhu kol, ale k tématu nic.

      Cena kola 60000 je úplny strop! Raději bych levnější. Už před čtyřmi lety to zde bylo takové zvláštní, nedokážu to popsat. Proto jsem v prvnim příspěvků žádal o schovivavost a nějakou solidní radu. Zatím je to zde opet diskuze jako před 4 lety.

      No škoda no.

      0 2
      • squalo  

        Vem to postupně, ujasni si jaké převody.

        Dvojpřevodník: lepší rozsah a jemnější odstupňování. Dívej se po sadách Shimano GRX, buď 2×10 nebo 2×11

        Jednopřevodník: typicky 11 rychlostí a kazeta 11–42 , lepší možnost je bezdrátový Sram 1×12 s kazetou 10–44, ale to za tyhle peníze nejspíš nebude. Já jsem tým dvojpřevodník, jednopřevodník bych zvažoval pouze ten od Sramu 1×12.

        Pak si promysli, jak široké gumy budeš chtít vozit.

        Mám obavu, že do 60k budou v karbonu pouze menší výrobci s katalogovými rámy, jako je Kellys nebo Rock Machine.

        Canyon je dost probraný, ale přesto se podívej Grizl/Grail.

        Projdi e-shopy a hoď sem konkrétní kola, pak se ti k tomu někdo třeba vyjádří.

        3 0
    • Sateza  

      squalo: ok, dikes za konkrétní radu! Já jsem, jak to říct, asi stará škola, určitě chci 2 převodníky a co největší kazetu, takže určitě 10, nejlépe 11, pokud to je možné. A jak jsem už uvedl, raději dobrý hliník s dobrým osazením, než průměrný až podprůměrný karbon se špatným osazením.

      Ok, mrknu a když tak se zase ozvu.

      0 0
    • Sateza  

      Ten Cube Nuroad vypadá dobře i s tím osazením. A cena je tedy poloviční, pokud se dívám správně? To druhé kolo nemůžu takto nikde najít, jestli je to tedy přímo značka kola nebo model…

      0 0
    • Sateza  

      Fazzy: teď trošku mimo, ale k tvému názoru…manželka dostala v rámci reklamní spolupráce silničku. Je to celokarbon, ale to osazení je hrozné. Je to zn. Twitter, celokarbon, ale převodník, kliky, kazeta, prehazka…prostě je to hnus, takže možná proto mám takovou zkreslenou představu. Dokonce jak jsem měl 10 let starou silničku Meridu, hliník ve vel. XL, a ta byla lehčí nez ten její celokarbon ve velikosti M. Možná proto mám takovou neopodstatněnou­ obavu.

      Jinak ten GT je taky moc hezký, manželce jsem kupoval GT horáka a ten je doslova pilník, super kolo

      Jlrl: děkuji za odkaz. Takže to mají jako Canyon, že to lze objednat jen na netu…?

      detoxy: no teď mám na gravelu Merin pláště 40mm. Jako 44mm by už bylo asi maximum, nechci z toho zase dělat horáka. Ale na těch 40mm se mi jezdí skvěle!

      0 0
      • detoxy  

        Tak pokud to máš odzkoušené, tak ok. Přesto u nového kola bych chtěl, aby se mi tam aspoň o jeden rozměr širší kola (44) vešli i s rezervou na bláto. Třeba jen proto abych to mohl zkusit.

        Edit: ještě jsem se díval ten gt grade má max 42mm, dovolím si odhadnout, že ty 44 by dal, ale víc už těžko.

        0 0
      • squalo  

        Jak píše detoxy, bylo by fajn mít prostor pro 45 mm pláště.

        Ještě jsi sem nedal ani jedno kolo …

        0 0
    • Sateza  

      Omlouvám se, že jsem sem nedal zatím žádné kolo. Celý víkend se stěhujeme do nového domu a tak sem zatím jen zabrouzdam přečíst názory. Příští týden bude trošku více času se na vše mrknout a hlavně na monitoru, zatím vše řeším jen z telefonu nebo tabletu.

      0 0
    • ChlAdela  

      Ahoj,

      prosím o radu, sháním gravela pro manžela, jednoplacku hliník, původně jsem koukala na Canyon Grizl 7 1by https://www.canyon.com/…by/3468.html?…, mám ho objednaný a dodání se stále zpožďuje, což mě samozřejmě vrátilo k procházení webu a navyšování původního rozpočtu. :-)

      Jaký máte názor na Canyon Grizl 8 by Ekar https://www.canyon.com/…ar/3759.html?… – je to oproti původnímu záměru se sedmičkou o 16tis. lepší kolo? Druhá varianta je Rose, https://www.rosebikes.com/…1×11–2696841?….

      Vaše rady a zkušenosti mi moc pomohou, aby se překvápko povedlo. :-)

      Předem díky.

      0 0
      • plzakj  

        Za mne je to na hrane rict, ze je to financne vyhodnejsi. Ekar je urcite lepsi jednoplacka. Otazka je, jestli to stoji za priplatek 16tis a kola fulcrum (vs dtswiss na 7ce).

        0 0
    • scota  

      Jaká je výhoda mít na gravelu menší kola 27,5" (650B)?

      0 0
      • keymaker  

        Řekl bych, že větší prostupnost.

        0 0
      • TK75  

        Příklad 700×48 versus 650×48…Mensi je lehčí, pevnější/tužší a hbitejsi a navíc jseš středem níž takže to muze být taky pro někoho fajn.Mě to přišlo znatelně zvladatelnejsi mimo silnice

        O prostor šlo ze začátku..před lety.později už prostor u většiny grevlu byl dostatecnej takže z toho důvodu to zrovna použít není nutné…

        0 0
      • jIrI___  

        Žádný, slepá cesta stejně jako 27,5" u MTB.

        0 0
        • TK75  

          mtb 27 5 komplet nebo jako mullet jede vesele dal

          Zaplaťbůh…ta nadiktovana nuda od lidí s omezeným rozhledem by byla hrozna..nemít na výběr různé možnosti

          4 0
      • jerrymouse  

        Na Openu mi třeba mnohem víc sedí geo/ovládání kola s 650b. A hůř to nejede.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.