Ahoj, na úvod chci říci, že mi je jasné, že v mé cenové kategorii a množství požadavků, které mám, budu mít hodně úzký výběr. Jsem však připravený tu dostat čočku s bídou a tak jdu do diskuze s dotazem. :)
Delší dobu zvažuji gravel jako druhé kolo k MTB (silničku nechci), které oproti MTB budu volit na delší vyjížďky. Jelikož to je spíše takový pokus a nevím, zda mě gravel bude bavit, tak jsem si nastavil i nižší rozpočet.
Štěrkolet budu jezdit převážně na silnici proložené občasně polní cestou tak, abych se vyhnul hlavním silničním tahům (dálnice a pod.). Okolí je jedna velká rovina proložená mírnými kopečky, které nestojí ani za zmínku, ale i tak bych chtěl mít na gravelu dvojplacku zpřevodovanou na rychlost a hydrauliku na brzdách.
Delší dobu sleduji CTM koyuk 2.0, které je v diskuzích často vyzdvihováno a chváleno. CTM výrobce moc neznám a zajímalo by mě, jestli v dané cenové kategorii je opravdu tak skvělé nad konkurencí. Případně zda lze předělat převodník na 48 až 50z.
Hledáním alternativ k výše zmíněnému jsem našel konkurenční značku GT v modelu GradeComp. Osazení mi přijde dosti podobné takřka stejné, ale k GT jsem nikde nic v diskuzích a recenzích nenašel. GT se mi líbí v tom, že je zajetá značka a už od výroby má na převodníku 48z. Je však něco, co lidi od GT odrazuje a doporučují konkurenční model koyuk2.0? Jsem v cyklistickém světě laik a i když miluji jízdu na kolech, tak se v osazení a výbavě kola neorientuji. Byl jsem nalomen, že půjdu pro CTM, ale GT mi do toho hodilo vidle :D
Co by jste volili v mém případě vy? Existují i nějaké alternativy?
(výška 197cm, váha 95kg, rozpočet max 35k)