• QuintalDad

    Zdar,

    po letech bych si rád pořídil gravel do hor (Jizerky nabídnou klidně 20% stoupání), na ježdění po rozbitých cestách (šotolina, panel, občas se nevyhnu kořenům), ale bez skoků (žádný Singletrek), na to je MTB. Nejsem už nejmladší, přesto nechci baterku, hmotnost 95–100 kg, 180 cm. Takže klíčový je pro mě lehký převod

    • min. 30/36 (převodník/kazeta) – např. GRX 2×12 či aspoň 2×10, nebo
    • 40/51 – GRX 1×12, GX Eagle AXS,

    prostě poměr <0.833 (převodník/kazeta) nebo >1.2 (kazeta/převodník), chcete-li.

    Těžký převod moc neřeším, i když roviny mi při mých celkových zhruba 300 W jdou, ale raději budu točit.

    Cenový limit bych viděl na zhruba 50 000 Kč (další navyšování mi na výkonu/pohodlí asi nepřidá).

    Při mé váze hmotnost kola moc neřeším, spíš nosnost kola by měla být aspoň 120 kg (lehký bike-packing).

    Délka tripu obvykle 30 – 150 km, nejčastěji 3–5h v horách. Co se týče volby 1×12 vs. 2×12, je mi to tak nějak jedno, protože u lehkých převodů se mi výběr dost zužuje a jezdil jsem starou dobu na 3×9 (Campagnolo, Shimano, Sram) a zkoušel i 1×11 (Sram Apex – bez AXS). Možná 2×12 by bylo o trochu lepší kvůli většímu počtu převodů. Nejsem přesvědčen o karbonovém rámu v této cenové kategorii (Rock Machine Gravelride je tvrdý, Kross Esker 7 asi taky, Sabro má velký Head Angle), ale třeba se nechám převědčit.

    Líbí se mi vnitřní vedení kabelů a úchytné systémy pro delší tripy. Brzdy chci na hydraulice.

    Takže:

    Grizl 7, aktuálně 49 700 Kč:

    https://www.canyon.com/…-7/3715.html?…

    • 2×12 (46–30Tx11–36T GRX RX820), Al rám, karbon vidle
    • velmi tvrdý rám, ale snaží se ho krotit karbonovou sedlovkou, průchod plášťů 50 mm
    • celková nosnost 120 kg, záruka 2 roky
    • zapletená kola DT Swiss Gravel LN (nosnost 130 kg, váha 1,1 kg, šířka 24 mm, výška 25 mm)
    • spousta brašen na míru na cesty a příslušenství (i když, nechají si za to zaplatit)
    • poté, co zavřeli Kolofix, nemám kde vyzkoušet

    Kross ESKER 7.0 2025, aktuálně 45 000 Kč:

    https://www.newbike.cz/…-lesk/d15287

    • 1×12 (40Tx10–51T), karbon rám i vidle
    • nová verze vypadá mnohem lépe než předchozí, údajně jediný karbonový rám vyráběný v Evropě
    • podle starší recence spíš tvrdší rám, průchod plášťů 45 mm
    • celková nosnost se neudává, vydrží prý hodně, záruka na rám 5 let, pokud se dělá roční „autorizovaný“ ser­vis
    • ráfky sice DT SWISS G 540 622X24 (nosnost 130 kg, 24×25 mm), ale náboje od Shimana
    • příslušenství ne tak elegantní jako u Canyonu, ale řádově levnější
    • na jih Moravy k vyzkoušení a servisu dost daleko, poté, co zavřeli Kolofix (možná ještě Mojekolo.cz)

    Sabro, cena +/- 50 000 Kč

    https://sabro.bike/#…

    • volba převodu na přání, vč. Sram AXS: asi by šel GX Eagle AXS s kazetou 10–51T (1×12), ohledně 2×12 si nejsem jistý
    • karbon rám i vidle od nějakého eshopu z Číny (ale prověřený), vepředu je na můj vkus dost velký úhel 73°, spíš bych chtěl menší do 72°
    • tvrdost rámu???, průchod plášťů max. 45 mm bez blatníků, sympatická je sedlovka 31,6 mm, to bych nezlomil
    • celková nosnost se neudává, vydrží prý hodně, výměna kus za kus
    • zapletená kola Koozer CX 1800 Tubeless z Číny (nosnost ? kg, váha 1,78 kg, 20×18 mm)
    • nemá úchyty na horní rámovku a vidlici
    • do Kralup/Prahy to není zas tak daleko

    CTM Koyuk 3.0, aktuálně 42 000 Kč

    https://www.ctm.sk/…-0-700c-2024

    • 1×12 (40Tx10–51T), Al 6061 rám, karbon vidle
    • průchod rámu pro pláště 45 mm
    • celková nosnost asi 110 – 120 kg (z https://www.ctm.sk/cz/faq mi to není zcela zřejmé), záruka asi 2 roky
    • kola na ráfcích a nábojích Novatec 25 F/R s průmyslovými ložisky
    • nemá úchyty na horní rámovku a vedení kabelu není tak hezké, jako u předchozích (zrovna na zadní stavbě)
    • prodej možný skrz Urban Sport Liberec (servis blízko)

    KELLYS Groot 90, aktuálně 48 000 Kč (předobjednávka)

    https://www.newbike.cz/…-2025/d15224

    • 1×12 (40Tx10–51T), Al rám, karbon vidle
    • průchod rámu pro pláště min. 50 mm, jsou tam pláště SCHWALBE G-One Bite 50–622 (700×50C / 28X2.00) RaceGuard, ADDIX
    • celková nosnost asi 120 kg, záruka 5 let na rám po registraci
    • kola s ráfky KLS Grind 25 Disc 622×25 a náboji Novatec (blíže neurčeno)
    • úchyty všude, ale nehezké vedení kabelu pod zadní stavbou, širší sedlovka 30,9 mm
    • prodej možný skrz Urban Sport Liberec (servis blízko)

    CUBE NUROAD C:62 ONE 2025, aktuálně 52 000 Kč:

    https://www.kola-onix.cz/…-one-2025-2/

    • 1×12 (40Tx10–51T), karbon rám i vidle, karbonová sedlovka i řidítka! UDH patka
    • průchod rámu pro pláště min. 50 mm
    • nejlehčí kolo z vybraných (9,4 kg), ale jen 115 kg systémová hmotnost
    • úchyty tak nějak všude, ale moc zatížit se to nedá
    • zapletená kola Newmen Performance 25 (Al, nosnost 130 kg, váha 1,78 kg, 25 mm)
    • prodej v Litvínově (ok), Brno apod.

    Vynechal jsem Pells Raw 1 nebo 4EVER Gromvel, protože se mi úplně nezdají. A třeba Merida Silex 700 je zase dost drahá.

    Rozhodnout se chci během zimy, nespěchám, budu rád za názory.

    Největší problém budu asi mít s vyzkoušením kola, není moc kde.

    Anketa: Jaký Gravel pro horské silnice?

    0x
    0%
    1 1
    • Abbe  

      Na silnici uvítáš 2×12, takže Grizl. A navěsíš na něj dost brašen.

      1 1
    • tompca  

      Když to vezmu podle sebe (je mi skoro 60), tak když jedu do hor (Šumava, Jizerské nebo Lužické hory) je pohon 1× něco jasná volba. Gravely mám dva, jeden 1×13, 38/11–52 a druhý 2×10 46/30 s kazetou 11–36. Radši jedu na lehčí převod kadenčně než se trápit.

      Kamarádovi, který je o 10 mladší a jezdí na kole denně do práce, nájezd 10.000km za rok jsem dával na GRX 2×10 převodníky 44/28 s kazetou 11–36, má chalupu v Lužických horách, lehký převod pod 0.8 se v horách i na silnici v tomhle věku využije.

      Jestli bydlíš v Liberci, tak např.

      https://www.fahrrad-xxl.de/…e-m000092425

      Sice černé, jedno ve velikosti M mají v Chemnitzu.

      Zlevněná kola začínají být pomalu vyprodaná, takže bych moc neotálel.

      0 0
      • kandik psi zub  

        jeden 1×13, 38/11–52

        co to je?

        0 0
        • orm  

          Take by mne to zajimalo. Tipuji bud campa nebo preklep v kazete a novy sram red.

          0 0
          • Vrci  

            Campa to není, jejích kazeta začíná buď 9 nebo 10 z. Nicméně Ekar i Red je mimo rozpočet tazatele.

            0 0
            • orm  

              Ve vedlejsi diskusi pise o cinske sade, tak to bude ta.

              0 0
      • QuintalDad  

        Tento obchod znám, jen jsem se mentálně nenastavil na koupi z Německa. Aktuálně je to zhruba o 6500 Kč levnější než v Česku, kde nejbližší CUBE STORE mám u Hradce Králové (1,5 hod). Chtěl bych si ještě ověřit velikost, protože Cube má M pro 174 – 183 cm a L pro 181 – 189 cm, takže rozsahy výšky nejsou tak široké, jako u některých jiných značek. Měl jsem takhle příležitost jet GRVL 520 v M a L velikostech, kde M 173–181 cm, L 181–186 cm. U Mka jsem se ze sedla kopal do řidítek, ale bylo hezky agilní. Jednou jsem si škrtl o přední kolo. V Lku jsem v táhlém stoupání kýval řidítky a brzdy byly tak o 3–4 cm, než ideál. Další věc je garančka a příp. reklamace, to se tady asi taky řešilo, jak je to s FahradXXL. To by ta úspora musela být aspoň 10 tis., nechci to kalkulovat na korunu.

        Koukám, že zatím vítězí Cube (já to dával jako příklad gravelu komplet v karbonu, spíš pro úplný výčet), u kterého mám váhu dost na hraně. Mají hezky rozpracovaný dokument, kde všechny jejich gravely počítají s váhou jezdce do 100 kg:

        https://file.cube.eu/…MY25_EN_.pdf

        Asi se bojí, že to praskne, až za to někdo pořádně zabere nebo vjede mezi větve a šutry. Nebo prostě německá opatrnost.

        Takže díky za tyto zajímavé postřehy a budu se těšit na další hlasy do ankety a další názory.

        0 0
        • QuintalDad  

          … brzdy byly tak o 3–4 cm DÁL, než ideál. …

          1 0
          • LM  

            Takže tak velikost moc velké :-)

            Lze to zkrátil kratším představcem a berany s kratším reachem, ale je to práce navíc. Obzvláště s vedením skrz představec :-).

            0 0
    • tompca  

      Nejdříve 1×11

      https://www.bike-forum.cz/…popojizdedlo

      Ted jsem experimentoval a kupodivu to funguje

      https://www.bike-forum.cz/…ebo-2-x-7-13

      2 0
    • Atilla  

      Přiložil bych a na gravel do hor bych vzal tuhle pecičku. Rudy mám a je je skvělá : https://www.bike-mailorder.com/…arbon-silver?…

      2 1
      • Abbe  

        Jen to je asi dost nad rozpočet ~50k …

        Spíš mě napadá ještě tohle:

        MERIDA Silex 400

        MARIN Four Corners 2, šedý 2024

        Pokud jde o velkou nosnost, řešilo se to zde

        https://www.bike-forum.cz/…tuje-v-serii

        0 0
        • squalo  

          Šterba má Silex 700 za 58k

          https://www.sterbabike.cz/…ida__rocnik_?…

          Mě by se kolem 50k líbilo i Ridley Kanzo Adventure Alu

          https://www.pepebike.cz/…lack-vel--l/?…

          Jen bys musel vyměnit gravelovou kazetu a hazku za mtb

          0 0
          • scota  

            No nejsem si jistý zda Ridley počítá s přesmykačem.

            0 0
          • scota  

            No nejsem si jistý zda Ridley A počítá s přesmykačem.

            0 0
        • Prazak0  

          Marin Four Corners 2 mi přijde jako expediční kolo, ne sportovní. Zadní stavbu to má dlouhou jako trekingová kola, nevím, jestli toto shání. Potom, double butter CrMo, za ty peníze bych nechtěl. Od Marina je třeba Nicasio 2, ceny od 37 tisíc, CrMo, karbonová vidlece, zadní stavba v běžné délce sportovních gravel kol. Osobně bych vzal spíš Author Ronin SL, váží malinko přes 10 kg, trubky CrMo Reynold, třikrát zeslabované, vidlice karbon. Cena dle prodejce mezi 42–46 tisíc. Převody 2×11. Osobně mám Ronin v základní verzi, neznačkové trubky, třikrát zeslabované, 2×10. Dozadu dám v pohodě pastorek 40 zubů, asi by vzalo bez potíží i 42, momentálně tam mám max. 36, stačí mi to. U kazety 11 buď bude nějaká s velkým pastorkem taky, nebo jde jeden odebrat a za kazetu dát samostatný pastorek 40 nebo 42, přehazovačka to pobere. Převod 30/40 nebo 30/42 by mohl stačit. U ocelového rámu určitě nevadí těžší jezdec. Přijde mi lepší než ten Marin Four Corners.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.