• BabbaJagga

    Ahoj vespolek, chtěl bych požádat o radu ohledně výběru gravelu ideálně do 40.000 Kč. 2 roky jsem teď kvůli zdraví nejezdil, předtím MTB, ovšem rovinatější Polabí (neznamená to ovšem, že jsem nic nedělal, 3–4× týdně lehce pobíhám 10–12km). Gravel chci proto, že rád projedu lesem, polňačky, tady odbočit, támhle se podívat-spíš jedu jak mě co zaujme než konkrétní trasu. Plánuju vyjížďky zpočátku 1–2× týdně kolem 80–100km, postupné navyšování na 2–3× 100–150km. Výška 174cm, váha 78kg. Nemám příliš konkrétní požadavky, rád bych si nechal poradit. Z toho, co jsem zde zatím přečetl, jsem pochopil, že s rozpočtem 40k budu mít asi hliníkový rám+karbonovou vidli, celokarbon a ušetřená 2–3 kila tak od 50k výš? Uvítal bych řazení 2×10–11, hydraulické brzdy, pevné osy (snad už standard?), co nejnižší váhu…prostě typicky co nejvíc kvalitní muziky za co nejmíň peněz :-)

    Co byste mi na základě těchto informací poradili ohledně možností výběru níže? Samozřejmě uvítám jakékoliv další tipy, třeba i na spolehlivého a schopného stavitele kol. Díky a přeju všem vysoké nájezdy v 2019, Pavel.

    https://www.axit.cz/…aura_xr.html

    https://www.axit.cz/…tiagra_.html

    https://www.axit.cz/…tiagra_.html

    https://www.axit.cz/…_tiagra.html

    https://www.axit.cz/…_tiagra.html

    https://www.axit.cz/…x_rival.html

    https://www.axit.cz/…tiagra_.html

    0 0
    • Jakobo  

      Z tohoto vyberu bych zvolil to GT. Uz kvuli tem hydram. Pokud jezdis trasy s velkym prevysenim pak toho cerveneho Cannona.

      0 0
    • hyky  

      Mám to samé zadání. Silničku sem prodal a rozhoduji se mezi gravelem a cyklocroskou. Zatím to vypadá na

      https://www.bikeinvest.cz/…hyellow-2019

      nebo

      https://www.bikeinvest.cz/…norange-2019

      0 0
    • tromboonen  

      Záleží přesně na použití, stylu a požadavcích na geo, plus kolk máš jiných silniček, ale aby to bylo fakt univerzál, tak dobře vybrané CX správné velikosti, kam se dají jednoduše vyměnit druhé záplety s čistě silničními gumami může sloužit v podstatě i jako pohodlná silnička, minimálně na zimu, nebo jako dvojka, nebo na cestování či nenáročné vyjížďky (myslím na tempo) či na pohodlí a relax s těma silničníma, mám jako dvojky/zimák/ces­tovní silnici CX na starém ale dokonale sedícím rámu, jako jedničku desetinásobně dražší Spešl SWKS Roubaix s top sadou i koly a ta CX se silnic záplety je vpodstatě pohodlnější i na silnici, jen pravda těžší a stavěná s cenovými kompromisy, obojí s ráfkovejma, takže můžu točit silniční záplety kromě karbonu i na té CX a super… gravely jsou dost často s pseudo geometrtií, která rozhodně každému nesedne, zvlášť pokud není vybraná přesná velikost, délka, výška a drop na rámu… někdy hlavně u levnějších spíš jako MTB nebo třek rám s beranama a výměnou kokpitu to jde řešit jen někdy, rám je hlavní pro posed i vlastnosti v jízdě. Mě ty brzdy stačí a chtěl jsem to tak, s nejkvalitnějšíma špalkama jsou OK na CX i ty Dury na jednici, snad jen v hodně mokru a špíně to není ono, ale tomu se dost vyhýbám… takže za mě dobré CX, rozhodně dvoupřevodník než jednoplacka, spíše silniční sada, ale klidně ten menší CX dvoupřevodník, kazeta k tomu třeba větší, ale ne max a případně na výměnu ještě jedna normální, třeba 11–25 i pro pohodlnce s tám kompakt nebo CX převodníkem a jinak třeba 11–28 nebo co bude pasovat největší kdyby to byla priorita, spíše kazetu k té sadě, neš to ladit třeba s MTB, nebo jen MTB převody a jednoplacku, to je na gravelech krok zpět aby to bylo univerzální, je to kontraproduktivní a 2×10 nebo 2×11 je stejně spolehlivé, funkční a mnohem flexibilnější. Sada na úrovni nejméně Tiagry 4700 (nové 10 sp) nebo 105, nebo Ultegry kdybys chtěl zainvestovat… CX modely bejvaj od výroby vyladěnejší a s lepší geo, ale koupit nový nebo použitý Al rám, i starší a postavit to přesně jak chceš je zas ideální aby to bylo přesně a bez dalších investic na výměny a práci.

      0 0
      • Rubi  

        Pekny mimodek v te zmeti myslenek, podle me si prave delkou a obsahem predcil strakace ;-)

        0 0
        • tromboonen  

          No, jenom doufam, ze ne nejasnosti nebo nepravdivosti jako jeho retezy, stredy a levne kliky a rozdil mezi systemy, tohle mam ze zkusenosti, i kdyz teda ovlivneno mym starim, geo pozadavky a tradicnosti malinko, ale co sleduju a projel jsem gravely, tak ty rozdily jsou pravda u vetsiny :)

          0 0
        • jeniiiik  

          :-D Čtu to a jako by to bylo jinou řečí. Skoro vůbec nerozumím co tím básník myslel… :-D :-D

          0 0
          • tromboonen  

            Tak to je těžký, pokud nic jinýho než jednoslovné nebo jednovětné komenty už nechápete, tak se ta situace, co ji občas vidím třeba na fb, radikálně horší a prosazuje i tady asi? Ty krátký jsou celkem bez info a kolikrát není poznat jestli vtípky nebo ne (myšleno), tady možná delší a víc argumentů, ale podle mě jasný a konzistentní? Mělo by začátečníkovi pomoct víc než krátké sarkastické kecky, nebo sice fajn linky a odkazy, ale bez uvedení důvodů proč preferováno?

            0 0
            • Singlespeed  

              Tak, buď píšeš příspěvky pro druhé – v tomto případě je třeba psát srozumitelně, aby tě čtenáři pochopili. Nebo píšeš příspěvky jen tak pro sebe, aby ses nenudil – v tomto případě se srozumitelnost, pochopitelně, nevyžaduje :-).

              0 0
              • tromboonen  

                Tak pravda nečet jsem to před odesláním po sobě celé, a teď mám samozřejmě už v hlavě co a proč jsem chtěl říct. Což jsem měl i předtím, jestli je to opravdu nesrozumitelné ať mi třeba řekne ten tazatel, bylo to určitě pro něj, pokud jo, OK, legitimní informace, pokud řekne co a proč, taky super a můžu dovysvětlit znovu. Blázen ani Onuce nebo Strakáč že bych trval na něčem co neznám prakticky fakt nejsem ani po nemocnici s bouchnutím do hlavy, o kterém ani nevím (o tom bouchnutí)…

                Pokud je problém pouze ve větách a jejich délce, OK, snad si to zapamatuju, tady zkouším. Minimálně odstavce a entery mezi nima tam teď byly vějš a ani ne extra dlouhé, to by snad mělo být pochopitelné, pokud jsem něco totálně nezkazil formulací, to mě kdyžtak upozorni konkrétně ne obecně.

                Prostě mám takové období kdy tady na BF alespoň někdy jen radím a komentuju vážně a pro tazattele, ne ironicky a pár slovy, které se někdy nedaj pochopit správně, to možná někdy dělám Onucemu, ale ten si to v těch svých projektech spíš zaslouží a je to spíš sranda, než útok. Tady spíš rady a informace než sranda, útok nebo dezinformace, ani náhodou pokud ne omylem.

                Ať si stěžuje hlavně tazatel, který má v hlavě asi celé vlákno a své informace i jiných z něj a všechno tady asi čte, nebo kdokoli jiný, ale s konkrétním příkladem z mého textu výše, co není jasný nebo mate, jedině tak líp pochopím. Děkuji!

                Sorry, splet jsem si to s jinejma reakcema, tady opravdu byl jeden odstavec jenom, to možná soulas, i když trojtečky nebo správná interpunkce by to i v souvětí nebo jednom odstavci neměly znehodnotit a zkomplikovat význam? Zvláště pokud to souvětí není, jen teda bez mezer mezi větami natož odstavci nebo velkých písmen, ale to chápu, a zlapším snad.

                0 0
            • plzakj  

              Je to teda off topic, ale kilometr dlouhe souveti bez vice odstavcu se moc dobre necte. A to, ze je v nem hodnotny prispevek, je o to vetsi skoda.

              0 0
              • Martin  

                Není čas formátovat, musí se hlavně psát. Na štábní kulturu sere pes.

                0 0
    • jannk  

      Ja bych si dneska na gravelu dal pozor aby tam sly co nejtlustsi plaste + blatniky. Coz je problem na mem GT. Idealne tak 2 palce, na nejakych 35mm proste vetsi sutraky a koreny neprejedu. A pro hobika porad 2×11 nez 1×11 – i kdyz das raketu za kazetu abys mel dost pomale prevody, tak potom zase chybi odstupnovani.

      0 0
      • jIrI___  

        Občas se stačí zamyslet nad tím, jestli by lepší volba než gravel nebylo běžné HT. Z mého pohledu by tohle zamyšlení mělo přijít ve chvíli, kdy člověk cítí potřebu nasadit na gravel pláště širší než nějakých 35–40 mm. A aby nedošlo k nějakým dohadům, tak jsem jezdil HT, fully a momentálně mám druhý gravel :-). Ale chápu, že gravel je hodně široká kategorie a jiný člověk ten pojem může chápat úplně odlišně. S 2×11 ale naprostý souhlas.

        0 0
        • jannk  

          jako jo, ale ja HT mam a na MTB posedu jsem nikdy nebyl schopny jet primerene rychle (na svoje moznosti). Zejmena na sotce je rozdil v rychlosti zasadni. Proste se mi daleko lepe jede s berany a radoby silnicnim posedu. Jo – prakticky nejezdim technicky obtizne tereny, proste je neumim a ani me moc nebavi

          0 0
        • Petr L2  

          Mám XC HT, postupně jsem ho přezouval až se z něj stalo kolo na silnici a v terénu vše odjezdil na AM fullu. Pak jsem si koupil gravel a zjistil, že to HT na silnici není ono a v terénu pokud to není moc těžké, je ten gravel zábavnější, takže gravel a dvoje záplety vystřídal XC HT a z toho se stalo po přezuti na tlusté hladké městské pláště kolo na ježdění pro rohlíky

          Za mě tedy je gravel lepší s širším využitím než XC HT.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • sparrow_cz  

            Podobným procesem jsem prosel taky, protoze jsem chtel proste jezdit rychleji. Zmeny na HT zacaly otocenim predstavce do negativu, hladke plaste.. kdyz jse zacal resit, jestli prejit na berany nebo staci triatlonove rohy, doslo mi, ze je to blbost a koupil jsem dalsi kolo na to urcene.

            0 0
    • Martin  

      A co nové RB RX? Průchodnost až do 45mm pláště. Negativem je dostupnost v dubnu :)

      0 0
      • BabbaJagga  

        Promiň, já jsem fakt amatér-hobík, myslíš tím RB přímo značku nebo jsi napsal zkratku?

        0 0
        • Martin  

          https://www.rb-bike.cz/…ail/rx/base/

          0 0
        • tromboonen  

          Myslí:) RB je zkratka pro Race Bike, jsou na Moravě a maj fanatické followery pro svoje ALU kola, silnice a MTB… RX je tuším taky zkratka, něco jako Race X country? Každopádně jejich gravel model… Větší velikosti od cca 58 (délka) vejš vypadaj hdozně štaflovitě a vybrat správnou velikost je asi komplikované, plus trvá to dýl, než uváděj, než dostaneš, viz ohlasy zde od objednatelů, některým i hodně dlouho..

          Každopádně si napřed pročti témata o velikosti, geo a měření v sekci silniční, tam by měla být i většina o gravel, ale důležitý bude opatrně měřit (všechny končetiny i ruce, i sekce a části i jinde) a spočítat si vhodnou geo třeba na competitive cyclist.com, ale tam kvůli GDPR musíš předstírat, že se připojuješ mimo EU, třeba v Americe, jsou na to appky pro anonymná surfing, třeba ve Firefoxu když nainstaluješ, nic složitýho a od loňsta asi jediná možnost odsud a pořád IMHO nejlepší, viz ta témata, navíc tady má výsledky a parametry těla i rámu v oku víc lidí, RB má na Webu svoje měření, ale hlavně výška a délka nohou myslím, a ne tak dokonalý výpočet, to bych pro silničku ani CX ani gravel rozhodně nedoporučil, ale vyhledat si tam co potřebuješ podle geo konkrétního modelu bude dobrý…

          Pořád myslím, že CX geo, klasická bez nebo s mini slopingem, ne extra nízkou hlavou a krátkou délkou (třeba 1 cm kratší posed než na klasické silnici) je supet, hlavnmě ta délka, sloping a drop sedlo/rodla… asi lepší než gravel minimálně pro lidi s kratším posedem a většími velikostmi rámu, pro extra dlouhé může být gravel OK, ale i tam bacha a výpočet a opatrné posouzení délka rámu a posedu, když tak Ti zkušenější tady v silniční sekci poradí, když jsem dáš výsledky kalkulace, bez chyb v měření…

          0 0
          • jeniiiik  

            Ty vole, to se nada číst. Zkus psát odstavce na víc než jednu větu.

            0 0
            • Petr L2  

              Uz vím čemu se říka slovní průjem :-)

              0 0
          • Fazzy  

            Nic ve zlým, ale tvoje delší příspěvky opravdu nejdou číst. Nejde ani o odstavce, ale hlavně o tečky! Když v jedné větě na deset řádků vystřídáš X různých myšlenek, tak se v tom fakt nedá orientovat. Malá rada: pokud v jednom souvětí použiješ víc než tři čárky – je čas udělat tečku a začít novou větu ;) neber to jako provokaci, ale fakt je to nutný pokud chceš někomu něco zajímavýho sdělit. Sorry za off..

            0 0
          • Tom-T45  

            Pravda, já to dávám až na druhé přečtení a musím se soustředit, ale pak mám radost, když pochopím pointu :-)

            0 0
      • Namtos  

        Už někde píšou parametry? Zatím pořád u rámu max. 35mm

        0 0
        • Martin  

          Podle mé komunikace s p. Heinikem by to mělo spolknout až 45 mm, na fotkách je model Base s 42mm gumou. Stránky nemají komplet aktualizované.

          Geometrie u Base by měla být správná, ale už týden píšu mistrovi Heinikovi mail a ještě jsem ho nenapsal, tak nevím, jestli je to fakt správně. Třeba v mých insajdr inforjmejšns je ještě u modelu XL hlava 210 mm, ale na webu je 200 mm.

          Jdu psát.

          0 0
        • jardalee  

          aby to nebylo jako u jinych ramu ze to vezme vic ale jenom pri pouziti 650b kol

          0 0
          • tromboonen  

            :) u CX zatím snad asi ne, další důvod :)

            0 0
            • Martin  

              To není CX.

              0 0
              • tromboonen  

                Proto preferuju CX, jak jsem tady popsal, snad ne příliš komplikovaně :)

                0 0
    • nitraq  

      Ke zvážení… cyklokroska od Anglánů na hydro 105.

      https://www.rutlandcycling.com/…-grey_466185

      0 0
      • hyky  

        A nebude mu velká?

        0 0
        • BabbaJagga  

          To abych ji rychle objednal než zbrexitujou, pak už to bude se clem :-)

          0 0
        • BabbaJagga  

          Cube prý mají kratší rámy, takže by to mělo být OK. Jistotu mám každopádně v jednom – už neporostu, je mi 47, takže už se jen sesedám :-)

          0 0
        • tromboonen  

          Super typ, i u nás dostupný, ale asi za víc… prověřit geo a poroivnat s výpočtem viz výše a něco takovýho rozhodně doporučuju, je to dobrý a pár jich tu na fóru je, velikost pouze z výsledků a geo, netipovat…

          0 0
          • tromboonen  

            Klidně rozhodovat podle ceny po ověření dopravnýho, do Brexitu pokud bude uplyne dost času než se projeví na clech a DPH pro nás, třeba nebude a třeba se neprojeví nebo ne moc a na obojím?? Prodaj Ti to v Anglii taky bez VAT/DPH pokud máš busoness s EU VAT registrací, ale je to na domluvě a jestli jo, můžeš i jenom „jako“ a do DPH ani daní to nedávat.. Disky nejsou smrtelně nutné, ráfkový CX brzdy a kapacita na pláště do 33 nebo 35 mm (většinou je i víc u dvoudílnejch CX brzd, je možné i vyměnit za pár Kč špalky, nebo celé čelisti za mini´V typ, ty stojej snat 200 Kč nebo možná i míň a fungujou super, mám je). Jsou taky verze toho samýho s CX brzdami, taky bych se na ně podíval po měření…

            0 0
            • onur  

              …mam tie miniv (xlc znacka) na mojom cube cx, ale trosku ma trapi ze spalky musia byt velmi blizko rafku co je neprakticke v dazdi, blato, alebo ked koleso ma mensiu osmicka. Brzdova paka ma kratsi tah, je to shimano st-5600 (snura na pradlo, super srl?), tak radsej prejdem na cantilever brzdy. Nahodou niekto na predaj lacne cantilever brzdy? Chcem ich len vyskusat.

              Btw, miniv brzdia super, su to kotvy.

              0 0
              • Jezevec70  

                Jestli chceš, věnuji ti Tektra 720 i s originál špalkama,co jsem měl půvocně na kole. Ale upozorňuji, že skoro vůbec nebrzdí, aby jsi si potom nestěžoval. :-)

                Přešel jsem taky na mini-V XLC a je to nesrovnatelné.

                0 0
                • onur  

                  heh, ok, dik za ponuku aj info, ale asi potom zostanem u miniv XLC :)

                  0 0
              • tromboonen  

                Neni to tvarem ramu a mistem pivotu pro brzdy? Nebo rafkama? Ja s tim problemy nemam, ale pravda mám na CX starobylé ráfky Mavic, co jsou poměrně úzké… každopádně super dostupná varianta skvělých brzd, vestli jiný budou lepší v tomhle netuším, možná „dospělé“ véčka? Ty klasiky bych i super nejlepší za obr peníze bral jen striktně na závody, nic jinýho…

                0 0
                • onur  

                  Problem je asi kratky tah brzdoveho lanka ST-5600

                  https://www.bikeforums.net/…-ratios.html

                  Cim kratsie rameno brzdy (leg, arm lenght), tym lepsie. Napr. miniv XLC BR-V04 ma 85mm a pod.

                  Tu je aj zoznam mini-v brake s dlzkami, najideal by bolo asi Tektro 917A s 75mm, ale bez sance to zohnat.

                  https://www.gravelbike.com/…arm-lengths/

                  …ale zostavam nadalej pri XLC miniv

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Aha, matně pamatuju, že jsem je měl taky chvíli na 5600, pak přišla Ultegra o řadu vejš, ta nová už, a to je bez problémů, i Tiagra 4700 by asi byla, něco se bude dát koupit na bazaru a v pohodě, myslím.

                    0 0
                  • Singlespeed  

                    Příliš krátké ramínko brzdy je taky problém, zejména, pokud chce někdo dát třeba plášt 35 mm a blatníky, což pod nejkratší Tektra 917 už nenacpe.

                    0 0
    • Prazak0  

      Zvážil bych kola z Decathlonu, silniční kola mají dosti široké vidlice i zadní stavby. U kotoučových brzd myslím sami deklarují, že se tam vejdou pláště 35 mm, fakticky asi trochu víc. Tento rozměr asi poberou i ty silniční brzdy. Přitom kola za 20–30 t tam jsou docela slušně vybavená. Navíc mít dva páry kol, tak jedno by šlo pro použití do terénu, druhé čisté na silnici.

      0 0
      • tromboonen  

        Souhlas, i Triban za 20k, dneska už s kotoučovkama a super výbavou, byl a možná ještě je i ten s ráfkovýma, hodně diskutováno tady a doporučováno, Decathlon sežene a dodá i z Francie třeba na Moravu…

        0 0
    • detoxy  

      Je třeba si ujasnit jak široké pláště chceš používat. Já jako minimum vidím 32, teď jezdím 35 a je to ještě lepší. Nicméně nad 45mm už bych osobně začal uvažovat mtb, jak píše výše jirl. Každopádně pro mě klíčové pro gravel/cx jsou bezduše, ideálně koupit alespoň s ráfky tlr. Další klíčovou věcí je lehký převod blížící se převodovému poměru 1, maximálně do 1,15. Já jsem osobně velmi spokojen s 1×11 a pro mě nejpříjemnější změna co jsem na kole udělal, ale rozhodně nevnucuji.

      0 0
      • jannk  

        no ja do skutecnych kopcu potrebuji prevod spise tak 0.8 :) takovych 20% v terenu jinak proste nevyjedu

        0 0
        • nitraq  

          Jak by ti řekli ostatní, na 20 % v terénu gravel není, stejně jako není na jízdu ve volným kamení, což bylo vytýkáno mně:))

          0 0
          • jannk  

            kdyz ono je v Cesku pomerne malo specializovanych okruhu jen se sotolinou, jenom v lese nebo jenom kameni :)

            0 0
            • tromboonen  

              „šotolina“ nebo „štěrk“ se v Česku říká i ve stavebnictví a údržbě domů pro drcenej kámen, klidně i polojedovatej z Uranovýho odpadu jako tady u Příbramí… na Moravě pokud vím všude byl štěrk i ve stavebnictví pouze ta kulatá věc kdysi z ledovce, dnes z lomu, kterého je tam nesrovnatelně víc… to je v Česku, myslím Bohemii a v místní řeči i ve stavebnictví minimálně od roku 1998 co vím pouze „kačírek,“ mnohem dražší a musí se speciálně objednat a vyplatí se max na dekorační sekce zahrady, i tam problematicky…

              Třeba v Brdech je spousta Šotoliny, což je ten ostrý drcený „štěrk“, ať už od začátku, nebo vylezlej zpod rozbitýho asfalku, nebo drobnějšího, ale furt ostrého a ne přírodního štěrku na moderních lesácko/turis­tických cestách, v podstatě si můžeš vybrat trasu, kde nic jinýho nebude, třeba přes 100 km jen mimo cesty a v brdech, v lese nebo na holinách, stejně jako trasu kde bude jen asfalt taky jenom v lese a mimo provoz až na občasnýho lesníka, i na silničku s lepšími plášti na pohodlí, ale celkově bude asi kratší… takže šotka je aspoň tady, ale říká se tak hlavně hodně drsným a ostrým kamenům cca nad 1,5 cm x 2 cm, což je i na extra tlumící 27 pláště Challenge Roubaix spíš riziko na celý den, jde to, ale časem by asi bylo říznuto nebo píchnuto… Challenge CX pláště 33 mm už na správným kole jdou celkem bez prblémů :)

              0 0
              • jannk  

                no jo, ale ja to mam naopak – kdyz nekde jedu, tak proto, abych dojel treba na nejakou vyhlidku. Brdy jsou v podstate cele ok, tam 33–35mm staci snad vsude. No ale cestou do Prahy to chci vzit treba pres Hvizdinec – a tam uz 35mm nestaci. A ja na tu vyhlidku proste chci

                0 0
                • tromboonen  

                  No já už na víc terréním kole než CX ani nejezdím, max nouzově lokálně přes zimu na SUP 26 HT MTB… jinmak Brdy souhlas, i s tou silničkou pokud je endurance/gravel typ, na tom tam i na těch 28, plus i na trasy, kde pomááálinku jezdí lidi s downhill fullama (teda samo začátečníci asi),

                  To samý do Prahy přes Brdy po asfaltu bez přerušení do Haloun a pak už po silnici přes třeba Mořinu a Jinočany nebo Ořech?

                  To jsou sice veřejné, ale malé okresky jenom s místníma, co včetně autobusáků nejsou blbí a bezohlední, část jsem jezdil jedním směrem z Karlštejna i na MTB HT.

                  Odstavce a věty spešl pro Tebe :) Z tý šotoliny a štěrku jsem byl poprvý překvapen při stavbě u Prahy, jsem stavař z Moravy vč VŠ, ale i třech škol v zahraničí a pracující na stavbách od Německa přes Anglii Austrálii, USA a jiné… prostě to tady máme jiný v prodejnách kamení i v Prdech, historie je svině a ať žijou ledovce z pravěku a vrstvy přes 10 m jako na Moravě :)

                  0 0
          • Martin  

            Prd, limity se posouvají… kdo dneska na gravelu nejezdí DH tratě, je sračka.

            0 0
            • Tom-T45  

              Výrobci naštěstí pružně reagují na nastupující trendy: https://www.bikeradar.com/…9-rdo-52156/

              0 0
              • Martin  

                *facepalm :D

                0 0
            • nitraq  

              Jet DH trať na gravelu jsem zkoušel dvakrát, pokaždý jsem si pěkně zapíchal, děkuji, už nechci:)

              0 0
            • Petr L2  

              Tak já na Diverge jezdil v klopenych zatáčkách na xc trati ve Zličíně a byla to větši standa jak na XC, gravel tam byl jako doma :-)

              0 0
        • Tom-T45  

          Souhlas, já jsem si teď na Auru nahodil kazetu 36/12 (kliky 34/50) a konečně s tím začala být pořádná sranda.

          0 0
      • Johny.Merida  

        Např Specialized Diverge 2018 probere údajně až 42 mm plášť. Ja vozim dva záplety . Jeden 33 mm cyklokros a druhý 30 mm silniční.

        0 0
        • jeniiiik  

          Pobere…mám to tak na karbonovem ale moc mista tam neni. Hliník má ještě o něco víc místa.

          0 0
        • Petr L2  

          Jak který, u AL rámů bude asi okolo 40mm vzadu překážet dole na spoji vzpěr a středu uvnitř úchyt blatniku. Ještě dojde je kolizi raménka přesmyku s pneu, to se da řešit výměnou za přesmyk za takovy co, z něj netrčí raménko. Já tam kvůli tomu mám nový Ultegra.

          0 0
          • jeniiiik  

            2018 už má jiný rám…to co bylo předtím nepobralo nic moc.

            0 0
            • Petr L2  

              Ja myslím rám alu 2018, mám ho doma

              0 0
    • Tom-T45  

      Co tohle? https://www.kellysbike.com/…ot-50-p57707

      Jestli teda ještě bude k dostání…

      0 0
      • tromboonen  

        Až na značku, možná i název, (dost nepříjemnej druh sazí) a zadní stavbu s nižším napojením co je asi jenom moderní tady celkem OK…

        0 0
        • Tom-T45  

          Děkuji za schválení. Hned první tazatelův odkaz byl Author, takže předpokládám, že na značku nebude příliš citlivý :-) A o těch sazích jsem nevěděl, díky za rozšíření obzorů :-)

          0 0
          • tromboonen  

            Hele možná kecám pro tenhle konkrétní model a je to jen od pohledu, obecně ta značka má levný OEM rámy i přes vlastní kecy, viz tady i jinde, plus tady ta zadní stavba, která prostě vypadá blbě pod sedlem a u takovejch rámů a značek nemá většinou jiný důvod než vypadat jako top rám (tady spíš v jiný kategorii), plus kdyby to náhodou mělo super tlumení jen díky tomu (dost nepravděpodobný a recenze bejvej buď zaplacený, nebo od majitelů co buď nevěděj nebo nepřiznaj, že to není tak super). Jak říkám, mohlo by to být velkou náhodou zrovna tady, ale spíš ne, a spíš bych furt myslel, že CX doporučené majiteli bude lepší, většinou je už jen tou geo…

            0 0
      • sparrow_cz  

        Líbí se mi uváděná hmotnost. 9.5 je na cyklokrosku/gravel za tu cenu bezva. Akorát semi-kompakt kliky jsou dost zvláštní volba.

        0 0
      • Singlespeed  

        Dát na kolo se 40 mm gumami 52 zubový převodník, to asi někomu přeskočilo :-). Odpovídá to téměř 55 zubové pile při použití běžných 23 mm silničních gum, což i nejlepší profíci vozí snad jen na rovinaté časovky.

        0 0
        • sparrow_cz  

          Mají tam vyšší model Soot 70, který má Sram Apex 44×(11–42). Což je paráda, přesně rozsah pro mě.

          0 0
          • Tom-T45  

            To je hodně individuální. Já bych jednoplacku nechtěl, už teď na 10 sp kazetě 12/36 občas řadím tam a zpátky a říkám si, že by to chtělo něco mezi.

            0 0
    • onur  

      …mne osobne sa najviac paci ten cerveny Cannondale, geometria je fajn, s vybavou nemam moc skusenosti ale farba je mnamka

      0 0
    • BabbaJagga  

      Chlapi, mockrát děkuju, hlavně DoomHammerovi a Tromboonenovi, ale i ostatním. Zkusím se tím přes víkend prokousat, ale musím přiznat, že Prazak0 me inspiroval BTW-ckem z Decathlonu. Triban asi nebude špatný, ale určitě si tam vyzkouším Ultra 520 AF GF: https://www.decathlon.cz/…8554421.html

      Chtějí za něj sice skoro jednou tolik co za Tribana, ale jsou tam na něj asi 3 recenze a vypadají věrohodně, prý to snese i CX pláště. Jediný zádrhel by mohly být chybějící inserty na blatníky :-(

      0 0
      • jeniiiik  

        Řekl bych že do toho ultra 520 široké gumy nedostaneš. To je ještě jejich starší model a ještě to nemá ten novy ,,universální" ram.

        0 0
      • šlapatko  

        Ahoj, zamysli se nad šířkou pneu. Při pláštích 622–32 a blatnících potřebuješ hromadu místa. Stačí projet neznámou polňačkou a máš zalepeno. Na mém prasopsu jezdím gumy 37mm. S blatníky je to nepoužitelné a to tam vlezou i 42 gumy. Blatníky vozím jen na asfalt. Na tomhle kole vozím jen zadní blatník sks.

        0 0
        • detoxy  

          Jj mám při 35 po stranách cca 8mm a rozhodně míň nedoporučuji. Pro mě je těch 35mm při mých 75kg ideál pro jízdu terénem bez zpomalování, přitom však zůstává rozumná rezerva pro bláto. Jak jsem psal výše, průchodnost plášťů rámem je nejvíce limitující parametr.

          0 0
    • BabbaJagga  

      Co todle? Jestli je to fakt jetý jen těch 300km. Tiagra, mechanické kotouče…

      https://www.bike-forum.cz/…ialized-crux

      0 0
      • Tom-T45  

        Rychloupínáky, 2×10, mechanické kotoučovky, i když to má na rámu Specialized, tak mi cena přijde nadstřelená.

        Navíc má čerstvě vyměněné pláště a velká pila se mi zdá na 300 km docela dost odrbaná.

        0 0
        • jeniiiik  

          Takovou ji nemám ani po tisíci km. ;) Mám stejné kliky.

          0 0
        • BabbaJagga  

          Díky, víceméně jsi mi potvrdil můj dojem. Jestli blbě nevidím, tak i pár míst na rámu mi přišlo trochu odřenějších než bych čekal po 300km. Třeba jen vypadla z číslovky 0, kdo ví? Holt bazar, tam si člověk musí dát vždycky majzla. Jinak o značku mi nejde, i když za Olpran bych se asi styděl :-)

          0 0
      • nitraq  

        Moje Kona (https://www.bike-forum.cz/…ozdni-vanoce) s vlastně hodně podobným osazením byla a myslím ještě stále je za 620 liber, tak si to porovnej.

        0 0
        • Jezevec70  

          Bohužel už ji nemají. Pokud by někde byla ještě za tuhle cenu, tak není co řešit.

          0 0
      • Petr L2  

        Crux není gravel…

        0 0
    • šlapatko  

      za mě papier, Narvu tam pneu jaké chci, bude tam dost místa na blatníky. www.bikeandride.cz/…-29-v-testu/

      0 0
      • lunochod  

        Cena nesmysl, hliník s nepoužitelnými převody…

        0 0
    • Jezevec70  

      Zkusím se přiživit.

      Moje starší cyklokroska GT už má nejlepší léta za sebou, tak vybírám něco nového.

      Požadavky: gravel nebo cyklokros, převody 2×10 (11), návarky na zadní nosič a blatníky, průchodnost pláštů 35mm + blatníky, což je nějakých 42mm bez, cena 25–28 tisíc,(30 bych snad nějak přežil, kdyby to bylo super kolo).

      Zatím jsem našel:

      " Triban RC 520":https://www.decathlon.cz/…8502389.html

      výhoda cena, nevýhoda průchodnost plášťů, je to spíš silniční kolo

      Author Aura XR 2018

      nemá návarky na přední vidlici, nevím jaká je průchodnost, ale 42mm tam asi nevejde

      Felt FX

      dobré osazení (Ultegra), přední vidlice bez návarek i díry na korunce vidlice, průchodnost?

      otázka je také aktuálnost. Inzerát už je hodně starý.

      Planet-X Full Monty

      silniční Sram jsem nikdy neměl, převody 2×11, hydraulické kotoučovky, přehozené brzdy (přehození- příplatek 50 liber)

      kolo ze zahraničí jsem si nikdy nekupoval, ale snad bych to zvládnul :-)

      Co by jste vybrali? Nějaké další tipy? Klidně u slušný bazar (měřím 177cm).

      0 0
      • Prazak0  

        Co jsem četl, tak kola Decathlon umožní dosti širové pláště, oni sami snad deklarují i 35 mm, pokud tam je kotoučová brzda. U kol, co mají pláště 28 mm tam je vidět dosti velká rezerva, 32 mm určitě, myslím, že by probralo i 35 mm, problém můžou být leda brzdy. A taky asi jde o to, že ne každých 35 mm šířka je u všech výrobců stejná.

        Author Aura XR, tam někdo psal recenzi, 32 mm tam je snad s tímto dodávané, ale dle recenze tam šlo dát i 42 mm. Jak blatníky, to nevím. Ale ta Aura XR má 10kovou kazetu, Tiagra. Verze z minulých let jdou sehnat levněji.

        0 0
        • Petr L2  

          35 nejsou na gravel široké, minimum bych viděl 38, optimál 42.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Namtos  

          Decathlon píše 36mm ,ale co záplety 32 paprsků u Aury vs 28 u RC520?

          0 0
          • Jezevec70  

            Záplety na Tribanu by měli být už na bezduše. A brzdy, pokud jsem dobře pochopil popis, semihydraulické.

            0 0
      • BabbaJagga  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • Jezevec70  

        Ještě jsem našel Cannondale CAAD X Tiagra

        Zlevněný na 28200,– Už je jen ve velikosti 56. Ale podle geo je o 5mm kratší než staré kolo.

        Návarky na nosič a blatníky by měl mít. Barvu bych snad nějak překousl, ta červená nevypadá zas tak hrozně. :-)

        0 0
        • nomecz  

          10 sp tiagra a mechanicke kotouce nepovazuju za skoro 30 litru za dobrej kup, jinak co se tyka vzhkedu tak v realu vypada moc pekne ale to na veci nic nemeni.

          0 0
          • Petr L2  

            No u „velkých“ značek je to za tythle peníze běžné osazení

            0 0
            • nomecz  

              no jasně proto je lepší se „velkým značkám“ vyhnout, zvlášť s takto omezeným rozpočtem

              0 0
        • jeniiiik  

          Ve skutečnosti je moc pěkná. Měl.jsem to kolo doma. Nicméně už loni jsem ho kupoval za 25000,– Koukni na anglické eshopy.

          0 0
      • Tom-T45  

        Mám Auru 2018 tak jen upřesním, jestli myslíš na přední vidlici závity na přidělání blatníků, tak ty tam jsou. Originál pláště mají skutečnou šířku 35 mm a blatníky se vejdou bez problémů. Nejužší místo je v zadní stavbě dole u klik cca 45 mm, takže pláště do cca 40 mm by se měly vejít. Kupoval jsem ji na konci léta za 22, takže ta cena v tom odkazu mi nepřijde až tak dobrá.

        Pokud neřeším značku, tak mi přijde nejzajímavější ten Triban, a klidně bych si ho i na zkoušku objednal s tím, že pokud doma zjistíš že Ti nesedí, tak ho můžeš v jakékoli prodejně vrátit.

        Pokud Ti nevadí nákup ze zahraničí a víš co chceš, tak Planet-X je podle mě super nabídka.

        0 0
        • Jezevec70  

          S Aurou máš pravdu. Vejdou se pláště 40mm. Našel jsem k tomu test. Prodejnu Authoru mám kousek. S majitelem se znám, ale levněji než za 26 bych ji zřejmě neměl.

          Příp. jsem našel jen samotnou rámovou sadu za 6200,–. Ale ze starého kola bych moc dílů použít nemohl. Kola mám např. ještě na ráfkové brzdy. Takže poskládat jedíně z bazarovývh dílů, abych se dostal na rozumnou cenu.

          Triban je nejlevnější, ale mám strach, že by mi vadila malá průchodnost. Pokud píší max. 36mm, tak 35 + blatníky tam asi nedostanu. Ještě jim můžu poslat dotaz, jestli není třeba myšleno 36mm + blatníky. :-)

          Škoda, že ho nemají v Brně nebo ve Zlíně na prodejně, zajel bych ho okouknout.

          Full Monty z Planet-X. Prohozené brzdy – příplatek 50 liber na přehození se mi zdá sakra hodně. Takže buď to nechat tak a zkusit, jak bych si zvyknul, nebo nechat přehodit u nás v servisu. kolik za to můžou chtít? Počítám, že by to vyšlo rozhodně levněji než 1500,–.

          Taky nevím, jak bych se sžil s řazením od Sramu. Zatím jsem je nejezdil, jen Campu s Shimano. Obojí řadilo víceméně intuitivně. Cena se mi zdá taky dobrá, vzhledem na hydro brzdy.

          A co Felt z cyklobazaru? Pokud by tedy ještě byl. Zase je tam Ultegra 8000.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Tom-T45  

            Zas když si to poskládáš sám, tak tam můžeš dát přesně to, co chceš a pokud je rámová sada (rám + vidlice+hlávko) za 6, tak zbytek by se za 20 snad dal pořídit možná i s hydro brzdama… Upřímně, na té sériovce nejsou žádné super komponenty, např 100 mm představec vážil skoro 200g :-), řídítka jsem musel měnit, protože měly naprosto šílený tvar a ráfky nejsou TR, takže tomu by ses třeba vyhnul.

            Jinak ve velikosti 56 ještě inzerují model 2017 tady: https://www.ramala-silhavy.cz/…-560-mm-2017 , ten ale nemá závity na blatník na vidlici.

            Triban má tu výhodu, že si ho můžeš objednat domů, v klidu prohlídnout, posadit se na něj a když to nebude OK, tak vrátit. Nebo to jde doručit rovnou na prodejnu.

            To prohození brzd (hadiček) asi jo, ale to bych si spíš ověřil v servise. S řazením Sram nemám zkušenosti, tady to někdo chválí, někdo na to nadává, chce to vyzkoušet…

            Felt se mi nelíbí kvůli levným mechanickým brzdám, což ten celek docela dost degraduje.

            0 0
            • Jezevec70  

              56 je moc velká. Pro mě spíš velikost 52 nebo 54 Sólo rám je 52, velikostně by mohl stačit.

              0 0
      • sparrow_cz  

        Čistě subjektivně, Planet-X Full Monty se mi fakt líbí. Plně hydro brzdy a 2×11 je určitě plus. Sram funguje hezky, co jsem zatím měl zkušenost. Po konverzi by to mělo vyjít na nějakých 27k. Pokud má tubeless ready ráfky, pak bych neváhal a těch 7k (oproti Tribanu) připlatil.

        0 0
      • myreczech  

        podíval bych se ještě na anglii…celkem zajímavá kola dělá Boardman…

        https://www.cyclerepublic.com/…oardman.html

        nebo třeba ojetinu na ebay, cyklobazaru…já jsem měl celkem kliku a pořídil SuperX 2017 na Force za 1000 eurošů…

        0 0
      • Jezevec70  

        Nakonec jsem objednal z Planet-X London Road se Sram Rival 22 v limetkově zelené. Ještě jsem to stihl za cenu 900 liber. :-) Teď už je o stovku dražší.

        Kolo včera dorazilo, dnes jsem je poskládal a trošku projel.

        0 0
        • BabbaJagga  

          Ahoj, asi blbej dotaz, reaguju na poslední větu, žes kolo poskládal. Znamená to, že Planet X posílá kola jako stavebnici?

          0 0
          • Jezevec70  

            Ne. Jen vybalíš z krabice, nasadíš přední kolo, řídítka, sedlovku a pedály. Klasika.

            • bylo potřeba seřídit přední brzdu (dost škrtala).
            0 0
        • ripal  

          jake nejsirsi plaste tam jdou dat?

          0 0
          • Jezevec70  

            Nezkoušel jsem. Jsou tam 37mm a místa je dost. Takových 42mm tam půjdou v pohodě.

            0 0
    • bett  

      A už jste koukali na tohle?

      https://flowcycles.cz/…s-a-l-i-c-e/

      Jezdil jsem na tom nějakou chvíli. S 29" plášti 2.1 to byla i na úzkých ne úplně rovných pěšinkách paráda.

      Na šotolině taky paráda!

      0 0
      • sparrow_cz  

        12 kilo reznoucích trubek – uf.. Nechtěl bych.

        0 0
      • Petr L2  

        XC HT s beranama …

        0 0
      • Jezevec70  

        Pokud jsem to dobře pochopil, tak jen 17500 za rám s vidlicí?

        Do terénu mám HT 29. :-)

        0 0
      • Tom-T45  

        Mě se to moc líbí, pláště 2,1 super! Jen na to co jezdí ten týpek na fotkách bych možná víc bral rovná řídítka a přes ty kořeny by se zas šikla odpružená vidle. Aha, moment, to už vlastně mám, no tak nic.

        0 0
    • tompca  

      Co tohle

      https://www.evanscycles.com/…ike-EV306245

      • doprava přes nakupyvanglii a za cca. 24t máš hydrauliky, 42mm plášť, úchyty na blatníky
      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Jezevec70  

        Pěkný.

        Ještě jsem našel Merlin X2.0 Tiagra Cyclocross Bike – 2018 Brzdy Avid BB7 a Tiagra by mohlí stačit.

        Ještě mají o něco levnější model 2019, ale ten mi přijde už ošízený. Horší brzdy, pláště…

        Objednat ty to mělo jít přímo.

        0 0
        • well  

          Když bych vybíral levnější Gravel, tak bych se podíval na Orbeu https://www.orbea.com/…rra-h40-d-19

          I když zas tak levná není, dá se něco usmlouvat.

          A hlavně na Canyon

          https://www.canyon.com/…-al-6-0.html

          Nebál bych se Tiagry, řadí slušně a když něco odejde, tak to stojí pár korun. Hlavně ať kolo má hydro brzdy.

          0 0
          • Mig_all  

            Ta orbea je suprová! Dá se to někde prohlédnout?

            0 0
          • sparrow_cz  

            +1 za kaňon

            0 0
          • jamaco  

            Ty jo jsem doteď považoval Orbeu za značku co začíná na 100tis. za kolo.. Ani jsem se neodvážil dívat na jejich web.. Jsem příjemně překvapen :)

            0 0
            • milan.v  

              A proč by ti Španělé měli začínat tak vysoko?

              0 0
              • BabbaJagga  

                Nedivím se mu. Na Forbikes 2018 jsem se zastavil u stánku tuším fy Vavrys odněkud z Moravy, co jich pár vystavovali-moc příjemní lidé, ale můj dojem byl, že minimálně 70k bude potřeba… Ale naštěstí tady máme bike-forum, kde nám spousta zkušených lidí ochotně poradí. Akorát paradoxně už tady na tom vláknu mám tolik tipů, že výběr bude jen těžší a těžší :-)

                0 0
                • jamaco  

                  Hele ani nevím.. Asi jsem tu v galerii vždycky viděl nějakou topverzi.. V jednom vláknem se vybíral ht za 100 a orbea tam byla jako favorit.. Tak jsem nabyl dojmu že to tak je.. Stejně vnímám rockymountain ibis a podobné.. Weby jsem nezkoumal

                  0 0
      • Fran-tic  

        husty, jak už se z anglie nedají brát věci. teda jako dají, ale raději jsem to řešil direct než přes nakupyvanglii. JInač pinnacle arkose jsem měl a boží kolo, můžu jen doporučit :)

        0 0
    • Doktorzet  

      Ahoj přihodím to sem. Vybírám gravela a v merku mám toto https://www.cyklonemcik.cz/…l-alloy-sora. Zajímají mě co ty brzdy a kola? Budou brzdy dostačující? Četl jsem o nich, že mají tuhou pružinu. Dají se tyto kola předělat na bezduše? Díky

      0 0
      • nitraq  

        Spíš za 32 hliník na soře a mechanický brzdy? Dost možná bych se podíval jinde.

        0 0
        • tromboonen  

          Dost možná bych se podíval jinde než u Němčíka :) Tam mu naslibujou zázraky, a pak prodaj šunku s díly co někde vypůjčej co jsou před smrtí… jako začátečník se vyhnout obloukem, jako znalec max zavolat, ale hned napoprvý je slyšet něco jako „tak tohle zrovna nemáme, ale můžu Vám to postavit/objednat, nebo nabídnout něco mnohem lepšího“ (a přijde odkaz na nějakou ještě levnější a šunku, ale za víc peněz). Gravel je pro tyhle „prodejce“ zlatý grál, kterej si snad sami vymysleli, jak nekriticky na to lidi skáčou pro ně musí být na vlhký kalhotky :)

          0 0
          • Doktorzet  

            Nebudu to kupovat u nemcika. Budu mít jinou cenu, kolo budu kupovat z teamu. Takže tak nějak nemám na výběr ve značce. Jezdim silnici, mtb, a gravel chci jako doplněk. Jde mi o tyto komponenty, které jsem psal výše.

            0 0
      • Jezevec70  

        Za ty peníze můžeš mít kolo na 105-ce, jen s jiným nápisem na rámu. :-)

        0 0
      • milan.v  

        Zase Němčík…

        0 0
      • jIrI___  

        Pokud si v brzké době chceš dopřát upgrade, tak kolo na mechanikách v kombinaci s jinými než 11 sp převody je skvělá volba, protože dřív nebo později člověk příjde na to, že mechaniky prostě nechce a jiné než 11 sp hydraulické páky jsou v podstatě nesehnatelné :)

        0 0
        • nitraq  

          V tomhle případě by to problém být nemusel. Kola očividně jsou i na jedenáctkovou kazetu a hazka tiagra 4700 prý umí fungovat s 11sp. kazetou, když je spárovaná s 11sp. pákami.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Doktor-Prase  

          Been there, done that :) Akorát 10sp mecha → 11sp hydry.

          0 0
          • Martin  

            Jo jo…

            0 0
    • Sipal  

      Taky se přidám – co Merlin GX-01, dává to smysl? Carbon, 11sp, hydry, s dopravou do 50k. Dá se koupit něco podobného u nás? Poradíte kdyžtak s klikami, jak zvolit délku? Na biku mám 180, mám na gravel volit stejné nebo jsou tam nějaké specifika?

      0 0
      • vt  

        V zakladu to ma skoro silnicni pneu … bych se trochu bal pruchodnosti ramu s terenejsima pneu.

        Jinak je to hezke.

        0 0
        • Johny.Merida  

          No, má to 35mm a nabizi i 38.

          0 0
          • vt  

            Je ta 38 dostatecna? nemyslim na cyklokros, ale na do lesa ci terenu terenu … pripada mi to malo.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Johny.Merida  

              Asi samozřejmě jak pro koho… já jezdim na Diverge klasiku 33 mm CX a na silnici 30 mm a nemíním tam cpát něco silnějšího. Do rámu Spešl Diverge 2019 se má vejit 42 mm.....jen pro porovnání.

              0 0
            • Sipal  

              Do lesa mám bika, tohle chci hlavně na silnici, s tím že si občas nějaký nepříjemný úsek objedu. S tímhle nemám problém.

              0 0
            • jIrI___  

              Do terénu je MTB. Byť to momentálně není v módě, tak je tam na něm opravdu lepší svezení než na gravelu :)

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Martin  

                MTB už je retro, i technické věci se dneska jezdí na grejvlu.

                0 0
              • detoxy  

                Mtb není v módě? Jsem si nějak nevšiml. Když tu po naší moravské placce a asfaltu jedu, vždy potkám 10× víc mtb než čehokoliv jiného. Když dojdu do obchodu, tak tam skoro ani nic jiného není. Gravel a cx kola znají v lepším případě z doslechu. Tak mi říkejte, že není v módě.

                Jinak do terénu ano, ale ruku na srdce, kolik z těch módních bikeru se do terénu dostane.

                0 0
                • orm  

                  Trendy se tvrdi zde na BF! Na venkov to prijde pozdeji :-).

                  0 0
                  • Martin  

                    Jo jo, b-f je přímo rájem trendsetterů.

                    0 0
                • jIrI___  

                  Vztahoval jsem to samozřejmě k B-F :). K běžné populaci to nejde vztáhnout z jediného důvodu, který jsem si na známých sám ověřil – lidi neumí jezdit na beranech, většina z nich se to ani nechce učit a z nějakého prazvláštního důvodu považují berany za nepohodlné.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • vt  

                    Znas-li pouze zpusob jak se berany pouzivaji na ‚favoritu‘ + zabery ze Zavodu miru, tak se zdaji nepohodlne opravnene ;-)

                    0 0
        • detoxy  

          Jen tak pro ilustraci co se na takových skoro silničních pneu dá jet…

          0 0
      • Sipal  

        OK, tak k šířce pláště už jsem se dozvěděl docela dost, nějaké další komentáře? Nebo to je prostě rozumný kauf a nemám to řešit?

        0 0
        • jardalee  

          kup toho karbonovyho merlina ,jestli maj velikost pro tebe

          0 0
          • Sipal  

            No, teď vidím že v geometriích mají XXL, ale v nabídce rámů ne. Zeptám se jestli je to bug nebo jestli je fakt nemají. To by zamrzelo.

            0 0
            • Sipal  

              Tak XXL prý nemají, ale měla by na mě být XL se 120mm představcem. Můžete na to mkrnout někdo znalý, dává smysl 58 rám když potřebuju 88 cm výšku sedlovky? Už jsem takhle zlomil dva biky, přijde mi to jako blbost, ale třeba to na gravelu funguje jinak. Geometrie zde: https://www.merlincycles.com/…01%20Geo.jpg. Díky

              0 0
              • Martin  

                120mm představec by mi dával smysl na echt silničce, ale gravel bych já osobně měl raději „točivější“ s kratším představcem.

                0 0
              • detoxy  

                Ten Merlin vypadá super. Vybral bych větší kazetu, aby byl převod alespoň 34/32 A pak kola asi nebudou tlr, což za mě je podmínka dobře fungujícího gravelu.

                0 0
    • japo  

      Zdar,

      čtu pozorně celou diskuzi, mám podobný problém s výběrem, co myslíte ? http://www.mojekolo.cz/…2-0-m-54-cm/

      0 0
      • Martin  

        No až na ty mechanické brzdy…

        0 0
      •  

        dle popisu to není gravel ale cyklokroska

        0 0
    • japo  

      máš s tím zkušenost ? Na HT mám hydra, ale ty mech.jsem nikdy nezkoušel

      0 0
      • Martin  

        To bylo na můj povzdech ohledně mechanických brzd? :)

        Mám. Mechaniky jsem vozil 2,5 roku, TRP Spyre. Jako jo, brzdit to brzdilo, zastavil jsem vždycky bezpečně, ale pocit na páce, dávkování a komfort v delších sjezdech nebyl úplně to pravé ořechové. Brždění prostě chtělo sílu.

        Přešel jsem na hydrauliky a je to rozdíl jak kráva.

        0 0
        • Johny.Merida  

          Souhlas , že hydra je hydra, nicméně mám na Speslu Diverge Tektro mechaniku a vymenil jsem kotouče za Shimano IceTech SM-RT ( dost změna oproti puvodnim kotoučům).....a brzdí to parádně a jsem spokojenej. Jen můj postřeh.

          Tak bych nepropadal panice s mechanikou :-))

          0 0
          • Martin  

            Ice techy jsem vozil od začátku.

            Ale je to samozřejmě subjektivní, navíc jsem těžší jezdec.

            0 0
            • Johny.Merida  

              Mám 75kg. …a fakt s těma brzdama nemám problém, jen chci poukazat na to, aby lidi nepropadali panice zbytečně dopředu ..... ostatně výměna za hydry se dá provest následně tak jak jsi to udělal ty :-)

              0 0
              • Martin  

                Pokud je člověk „mechoš“ a bazarová krysa, tak je upgrade vždy vítanou zábavou :)

                0 0
              • jeniiiik  

                Jenže ta výměna vyjde na ranec. A když teď už jdou koupit i levnější kola na hydraulice, tak bych to vzal rovnou s ní.

                Taky píšu ze zkušenosti: Nejdříve Avid mechanika, nějaké levné shimano, potom Ultegra, 105, Apex hydraulika…

                0 0
            • japo  

              Dík za informace, jsem odkojený HT (vyjma Favoritky za mlada) :-), chci zkusit něco jiného, takže tak asi

              0 0
              • Martin  

                Ideálně prohnat nějakou testovačku s mechanickými brzdami a uvidíš, jak ti to sedne…

                Jak říkám. Brzdí to dobře, ale…

                0 0
                • japo  

                  Tak nakonec jsem koupil http://www.wilier.cz/…dro/d-76170/ v černém mundůru a ještě s další slevou 26,6 …

                  0 0
                  •  

                    trošku těžké, na 105 by to za ty peníze mohlo alespoň být

                    0 0
                    • japo  

                      shodím kilo na sobě a jsem na 10ti

                      0 0
                      •  

                        to zní logicky

                        0 0
                  • Fran-tic  

                    s tou slevou to je už zajímavé, kolo se mi líbí, váhu bych neřešil, je jen reálná :)

                    0 0
                  • nitraq  

                    Tiagra fajn, hydrobrzdy supr. Váhu bych neřešil, jsou tam půlkilový pláště. A zrovna v tomhle případě bych měl těžký dilema, kterou barvu vybrat, obě vypadají velmi dobře.

                    0 0
                    • japo  

                      Už jsem to byl párkrát projet a oproti MTB to jede jako „oheň“, trochu válčím s řazením, než si zvyknu :-)))

                      0 0
                    • Petr L2  

                      Hlavně Tiagra má tah lanka přehazovačky jako 11sp, takže až tě přestane bavit mláceni hazky, můžes jí v klidu vyměnit za Ultegru RX co má brzdu jako MTB hazky

                      0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    •  

      takový e-gravel taky není marný http://cykl.cz/…-gain-d20-19

      0 0
    • BabbaJagga  

      Tak nakonec po zvážení všech dobrých rad a příspěvků mám finálovou trojku:

      https://www.merlincycles.com/…-128117.html

      https://www.merlincycles.com/…-106201.html

      https://www.orbea.com/…rra-h40-d-19

      A teď směle do mě :)

      0 0
      • vpa007  

        Za mě na oči ta Orbea v zelené, pak karbonovej Merlin… špatný nebude ani jedno ;-)

        0 0
        • BabbaJagga  

          Merlina už mi vyprodali, smůla. Orbea mě nejdřív zaujala v té zelené taky, ale pak jsem se zamiloval do modro-červené.

          0 0
      • gemini  

        U Orbei bych si připlatil za verzi M30 se 105kou…jsou na ní ( oproti obrázku ) nové 105 hydr páky a to za ty 4 litry stojí

        0 0
        • BabbaJagga  

          Myslíš H30, ne? Jestli jsem se nepřehlíd, tak M30 je celokarbon a je o 26k dražší. No ne že by se mi nelíbil, ale v tuhle chvíli na něj nemám.

          0 0
    • Markony  

      Kellys Soot 50 2019 podívej se na tohle .

      0 0
    • Markony  

      Ahoj nemate někdo toto kolo popřípadě zkušenostní CTM Koyuk 2.0?

      0 0
      • Fran-tic  

        objednané mám, čekám na novou várku a ta už je rozprodaná. takže počítej s hodně dlouhou doručovací dobou :)

        0 0
    • Markony  

      Ok tak to počkám rad jí na RB RX .

      0 0
      • Martin  

        Jenom aby jim ten duben 2019 nesklouzl… bůh ví, kolik objednávek na elektromopeda teď vaří :)

        S tím odsouváním RX si trochu čůrají do bot…

        0 0
        • Martinson  

          Tím že nejde ani konfigurátor určitě. Váhám mezi Cube a RB a zatím to vypadá na Cube.

          0 0
          • Martin  

            Na hotovku Base už to jede, ale na holou rámovku ještě nic nemají… no jsem zvědav.

            0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce