• Jana84

    Zdravím všechny nadšené cyklisty. Příští rok čtyřicítka na krku, tak jsem se rozhodla, že si koupím nové kolo. Jezdím rekreačně, 5000–6000 km ročně, převážně do práce. 90% asfalt, zbytek polní cesty. Teď jezdím na starém treku. Mám v merku CTM gravel Koyuk 3.0, je to dobrá volba?

    https://www.ctm.sk/…yuk-3-0-2023

    Chtěla bych se vejít do 50 tisíc a jelikož jezdím rekreačně, nepotřebuji nic extra. Prostě spolehlivé kolo co nějaký ten rok vydrží. Dále bych potřebovala poradit s velikostí rámu, měřím 165 cm, dle tabulky bych měla mít XS, ale ten se mi zdál hrozně malý. Samozřejmě půjdu zkusit, ale nejsem expert a myslím, že po jedné jízdě asi nepoznám, zda je ok ???? Díky za tipy a doporučení. Jana

    0 0
    • adam1  

      5–6000 km je celkem dost .

      https://www.decathlon.cz/…_/R-p-324261

      Nevím ale jestli v S to nebude velké ?Zajít to vyzkoušet na prodejnu.

      0 0
    • Jana84  

      Tak jezdím do práce 30 km denně, tak ono to naskakuje + různé projížďky s rodinou, nic extrémního (s dětmi 9+11). Ještě jsem nedodala váha 68 kg a jezdím na pohodu, po rovině 30 km/hod, takže žádná sportovní jízda. Prostě sháním pracanta, jednoduché kolo na přepravu do práce + vyjížďky po cyklostezkách v okolí baťova kanálu (roviny).

      0 0
    • plysovykozisek  

      Já myslím, že to Ctm není špatná volba, rozhodně bych tomu věřil víc jak Decathlonu.

      0 0
    • Jana84  

      Takže fakt myslíte všichni XS? Já mu teda asi dám šanci a zajdu někam zkusit…kolo chci až na příští sezónu, takže mám i čas…upřímně tomu Decathlonu taky moc nejsem nakloněná, i když jsem slyšela, že některá kola nemají fakt vůbec špatná…CTM jsem „vybrala“ hlavně z důvodu, že ve vedlejší vesnici pán CTM prodává i servisuje…

      0 0
      • Dan205  

        Jestli chceš kolo až na příští sezónu, tak bych to řešil, až to bude aktuální. Teď můžeš něco vybírat, ale za půl roku bude situace jiná, něco se přestane vyrábět, něco nebude skladem… Na tvém místě bych na nic nečekal a jestli peníze na kolo teď máš, koupil bych ho hned, levnější už nebudou (pokud nenarazíš na akci konkrétního prodejce).

        2 0
        • Singlespeed  

          Moje řeč. Neváhat, udělat si radost, koupit co nejdříve, ať může jezdit na novém stroji a případně ho postupně doladit.

          2 0
        • KoudakT  

          Proč by neměla kola být levnější? Sklady narvané k prasknutí a neprodává se. Navíc pořád přicházejí kola a díly, objednané v průběhu covidu v objemech, pro které nejsou kupci. Naopak je tady pořádný prostor v okamžiku, kdy přijde zima a bude nutné zajistit aspoň nějaký cash flow. Pak je třeba vzít cash a říct si o slevu. Bude hodně zajímavá. Zvlášť u dražšího kola.

          Neskacme na mantru, že ceny už budou jenom růst. Není k tomu důvod.

          2 0
          • Alojs01  

            Tohle se ale bude tykat jen urciteho druhu kol. Ten „stredni proud“, tedy kola mezi 30–60 tisici, se prodavaji stale.

            Tim ale nechci rict, ze kolo s katalogovou cenou okolo 80tis se nemuze zaradit po sleve do „stredniho proudu“ :-).

            0 0
    • jIrI___  

      Pokud jsi na gravelu nikdy neseděla, důrazně doporučuju si ho nejdřív vyzkoušet. A to ne projetím na parkovišti před prodejnou… Posed je zcela odlišný od starého treku a znám spoustu lidí, kteří podlehli gravelové módě („to kolo je přesně pro mě“), koupili gravela bez vyzkoušení a po pár týdnech ho prodávali a kupovali místo něj 29" MTB… Jinak Koyuk je fajn, vzhledem k osazení jedna z nejlepších v možnosti v dané ceně.

      2 0
    • Dumbíček  

      S ohledem na použití, jízda v rovinaté krajině, vidím problém v převodech. Nejtěžší převod 40/11 bude na rovině málo a nejlehčí převod asi nikdy nezařadíte.

      0 0
      • Lišák  

        40/11 na gravelu s plášti 38 mm pojede při frekvenci 80 ot/min 38 km/h. To mně nepřijde úplně málo.

        0 0
        • Singlespeed  

          Paní Jana má dle úvodního příspěvku treka, který má často nejtěžší převod 48/11 a jezdí napohodu třicítkou, takže pokud šlape rozvážnější frekvencí, převody velmi pravděpodobně chybět mohou.

          0 0
          • Lišák  

            Paní sice píše, že jezdí 30 km/h, ale nepíše, na jaký převod.

            Nicméně na kole s berany bych i já preferoval dvojplacku.

            0 0
            • Alojs01  

              No na pohodu… to 80ot je…:-)

              Jezdil jsi na gravelu s jednoprevodnikem?

              0 0
              • Lišák  

                Ano.

                Ne.

                0 0
              • Kmoda  

                80 ot. určitě není na pohodu, to už je slušné točení klikama pro takové ty turistické cyklisty. Tedy i pro mě. Při téhle kafenci už si lecjaký lidi zamotají nohy.

                1 0
                • Lišák  

                  A víš to určitě? Já jsem si před půl rokem pořídil čidlo otáček a ke svému údivu jsem zjistil, že na silnici točím průměrně 85 – 87 ot/min. Dřív jsem si myslel, že tak 60.

                  0 0
        • Dumbíček  

          Chápu to správně, že se shodneme, že nejtěžší převod bude jen lehce omezující a třetinu nejlehčích převodů použije třikrát do roka?

          Proto je potřeba při nákupu rovnou počítat s výměnou převodníku za větší.

          0 0
      • jIrI___  

        40/11 pro mě bylo dostatečných pro rychlosti kolem 40 Km/h. Jasně, pro průměrného B-F člena to může být extrémně omezující, ale troufám si říci, že pro zbylých 95 % cyklistů bude tento převod dostatečný. Případná výměna převodníku za větší je to nejmenší.

        0 0
      • Jason Voorhees  

        Přesně. 90% asfalt, to by chtělo asi dvouplacku.

        1 0
        • Singlespeed  

          Pokud paní nejezdí přes nějaké extra kopce, což dle všeho nejezdí, tak dvojplacku moc nevyužije a jednopřevodník je dobrá volba.

          1 1
          • Jason Voorhees  

            Tak píše, že jezdí 30km do práce. Z toho je 27 asfalt. Řadit vepředu je zvyklá z treka. No, já bych to s jednoplackou a hrubším odstupňováním teda jezdit nechtěl.

            Ale tak každej má jiný preference no.

            1 0
            • Singlespeed  

              Ten starý trek bude mít de facto stejné nebo spíše horší odstupňování kazety než prvních 7 – 9 převodů 1×11. Takže není se čeho bát, spíše je se na co těšit :-).

              1 0
        • Alojs01  

          Dvouplacku uz nemam ani na silnicce… a fakt mi nechybi :-))

          1 2
    • bara2  

      Kolo se mi líbí. Určitě velikost XS!

      Převod 40:11 stačí, znamená to ujet na jedno otočení kliky cca 8 metrů, to není na pracující ženu málo. Při kadenci 70 je to rychlost přes 30km/h. Mně by teda chyběly převody do kopce, 40:42 by mi zcela jistě nestačilo, ale to se případně dá časem pořešit, kolo vypadá pěkně :-). Třeba to na rovinách bude takto stačit.

      0 0
      • Singlespeed  

        Pokud bude paní jezdit 40×11 často, tak tu za chvíli očekávám vlákno „Po výměně řetězu střílí nejmenší pastorek, co dělat?“ :-) .

        0 0
        • bara2  

          Koupit si 11z pastorky do zásoby :-)

          Nebo sehnat někoho, kdo je neojíždí a věnuje. Já přenechávám 11z pastorky (8sp) i zcela nové, dávám tam 12z, teď už i 13z (velký talíř 44z, víc jak 7m stejně neutáhnu).

          0 0
      • Jason Voorhees  

        To jistě stačí. Ale píšeš 90% asfalt. Co odstupňováni (skoky) na kazetě 11–42? Mě serou skoky už na 11–34 když občas nasadim tuhle kazetu. Na silnici totiž čím jemnější, tím lépe, aby Ti neskákala tolik kadence na každým menším hupu/brdku.

        1 0
        • Singlespeed  

          Kadence neskáče, ale člověk pak neustále řadí a často i o více pastorků naráz a neustále dorovnává. Takže je na každém, aby zvážil, co je pro něj výhodnější. Buď změnit kadenci o 3–5 otáček nebo stále šaltrovat :-) .

          0 1
          • Jason Voorhees  

            Když přeřadím třeba z 50/15 na 50/18 tak se mi v ten moment nezmění o dost kadence jo? No tvle… Snažím se točit pořád +/- stejně, takže mě prostě tyhle skoky vaděj. Přežít se to dá, ale žádnej komfort to teda není.

            0 0
            • Singlespeed  

              Skok 15–18 se na jedenáctkové 11–42 kazetě Shimano, o které se zde bavíme, nevyskytuje.

              0 1
              • Jason Voorhees  

                To byl příklad skoku, píšu „treba“. Nevím o jakou kazetu přesně jde a jaký má pastorky. Myslel jsem to obecně.

                Ale koukám, že Ty jezdíš jeden převod podle nicku, takže bez kompromisů, pak to chápu:-D.

                0 0
                • Eseker  

                  Mě fascinuje, jak se v každém druhém vlákně strhne vášnivá diskuze zdejších odborníků na nějaké téma, tady dvojplacka vs jednoplacka :-D

                  0 0
                  • Jason Voorhees  

                    ? No vidíš, a já na téma 1/2 píšu svoje postřehy poprvý :-).

                    Prostě si nedokážu představit brousit silnice s jednoplackou, když je možnost mít přehazování i vepředu a jemnější kazetu no. Na xc bych taky radši 2×10 než 1×12. Asi oldschool no.

                    1 0
      • Dumbíček  

        Na silnici, cyklostezce nestačilo 40/42? Nějak nechápu.

        0 1
        • JachymP  

          Když jede na pohodu, tak jede 30 km/h. Nechtěj vědět, kolik jede, když trochu vsadí. Tak čemu se divíš?

          0 0
    • Jana84  

      Pánové, to jste mi tedy moc neporadili :-). Dohaduje se tady o převodnících o kterých nevím absolutně nic :-D…zmínila jsem se již v úvodu, že jsem „rekreační“ cyklistka. Takže teď prosím velmi laicky pro blondýnu…:-D

      Mám starého treka, přehazovačku 3×7 a jezdím na skoro nejtěžší převod (do nejtěžšího mi zbývají 3–4 převody). Rychlost po rovině 25–30 km/hod, po polňačce míň. Jít tedy do gravela nebo co jít vyzkoušet? 29 horáka s tenšími plášti? Fitness? A pokud bych brala tedy toho gravela, tak chápu, že raději s dvěma převodníkama tu nižší řadu Koyuk 2.0 než s jedním? Rozpočet 50 tis, 90% cyklostezky, 165 cm, 68 kg, 39 let.

      0 0
      • Dumbíček  

        Na úvod, co člověk, to názor a tady je můj názor.

        Na jízdu po silnici v rovinaté krajině bude nejvíce používané přecvody cca 40/18–11. To znamená na tom uvažovaném jednopřevodníku z mírného kopce nejmenší pastorek 11 zubů do mírného kopce ta 18ka. Pastorky 20 až 30 zubů použijete do prudkého kopečku, pokud ho v okolí máte. Větší pastorky podle mě na silnici a cyklostezce nevyužijete.

        Snad jsem vám podal základní vysvětlení k těm převodům.

        0 0
      • koko0925  

        Hlavně si musíš ujasnit, jestli zvládneš berany a jestli chceš dvouplacku nebo jednoplacku. Pak teprve vybírej kolo.

        0 0
      • Dan205  

        Sama tápeš a nevíš, co bys vlastně chtěla. Běž si vyzkoušet mtb i gravel a pak se rozhodni. Rozhodně je lepší dát pár tisíc za půjčovné (některé prodejny ti pak cenu za půjčení odečtou od ceny kola, když ho u nich koupíš). Než si pak drbat hlavu a prodávat po pár týdnech gravela a kupovat něco jiného.

        2 0
      • bara2  

        Podstatný je počet zubů na převodníkách (talířích) a vzadu na zařazeném pastorku (ta zubatá kolečka vzadu). Převod je počet zubů na talíři ku počtu zubů vzadu.

        Píšeš, že do nejtěžšího ti zbývají 3–4 převody. Sedmikolečka mívají na pastorcích 13–15–18–21–24-… nebo třeba taky 13–14–16–18-… Na trekových kolech bývaly talíře 48/38/28 nebo taky 50/40/30 I kdybys měla ty větší talíře a vzadu menší pastorky, tak podle tvého vyjádření jsi jezdila nejtěžší převod řekněme 50 : 18 = 2,8. Čím větší číslo, tím delší dráhu na jedno otočení kliky ujedeš/pojedeš rychleji. To číslo říká, kolikrát se ti otočí zadní kolo na jedno otočení pedálama. Pro rychlost 25–30km/h to na treku (obvod kola cca 220cm) odpovídá kadenci (rychlosti šlapání) kolem ±75 otáček (pedálů) za minutu, to je na rekreační ježdění OK.

        Obdobně to platí pro jízdu do kopce. Čím menší číslo, tím lehčeji (a pomaleji) to pojede a vyjedeš prudší kopec.

        Tohle si prostě spořítej, jedině ty si můžeš stávající převod spočítat!

        Pak si spořítej, co budeš mít k dispozici na novém kole. Tam je nejvyšší 40:11=3,6. To znamená, že by to bylo při stejné kadenci (rychlosti šlapání) rychlejší, ujedeš na jedno otočení pedálama delší vzdálenost, ale budeš do toho muset dávat větší sílu. Pokud ji nemáš, tak ten nejrychlejší převod ani nevyužiješ…

        0 0
      • Dzany  

        Mám CTM Koyuk 3.0 a jsem s ním hodně spokojený, za ty peníze.

        Co se týče převodů, 1×11, s tím objedeš úplně vše a je to dostačující, jen trefit správnou velikost. Mám 177cm a mám velikost 54.

        1 0
    • Jana84  

      Gravel jsem zkoušela, bohužel velký rám, ale posed se mi zdál i tak vcelku ok, pokusím se ještě vyzkoušet menší. A na jaké mtb se zaměřit, poradíte co vyzkoušet? Chci hlavně kolo lehké a ráno když fičím do kanclu, aby jelo. Hoďte mi prosím nějaké odkazy, ať vím po čem koukat a co jít zkusit…díky :-)

      0 0
      • RapMan  

        Lehký karbonový hard tail s dámskou geometrií, převody 1×12.

        Přijde mi že na gravelu vidím většinu času lidi jezdit s horním úchopem, podobnou službu můžou vykonat na mtb vnitřní rohy Sqlab na změnu úchopu.

        Já to mám zautomatizované že po asfaltu držím ty vnitřní rohy, po nájezdu na horší terén gripy.

        0 0
        • Jana84  

          třeba něco takového?

          https://www.cube-store.cz/…e--n--black/

          A není ten převod 1×12 málo, kdybych někdy třeba začla jezdit i terén, kopce?

          0 0
          • adam1  

            Málo to není ,ale to co jezdíš ty tak budeš muset vyměnit tu přední placku za 36z .Zas jak píšeš použiješ i do terénu /lesa atd.

            Jinak už jsi přes 50k:) a co si budem vykládat ženy vypadají líp na kole s berany:)))

            Půjč si něco jak ti tady doporučují a vyzkoušej na sobě /nej zkušenost klidně i endurace silničku s širšími plášti ?

            U mtb tam je možnost i dát pevnou vidlici což na stezky je ok a zas to kolo bude lehčí a líp pojede .

            1 0
            • detoxy  

              Dát na mtb pevnou je taky cesta, ale chce to pokračovat hladšími plášti jako mají gravel (v 29 není takový výběr), přehodit na bezduše, no a taky převody jsou zbytečně lehké. Takže je otázka, zda má smysl to takto moc překopávat.

              0 0
              • gersa  

                Může tam dát libovolné gravelove pláště, na 29" kola to bude pasovat

                0 0
                • TK75  

                  A nebo se podívat na něco jako Marin DSX, kde je pevná vidle a grevl pneumatiky už rovnou

                  Spešl Sirrus?

                  0 0
                  • JachymP  

                    Tak ještě berany a máme to ;)

                    1 0
                    • TK75  

                      Na ty není zvyklá…tak jen dobrý vědět že to nemusí být nutná podmínka k pořízení kola na její použití

                      0 0
          • Dumbíček  

            Tak tohle je pro tvé použití ještě horší volba, co se převodů týče. Hledej něco s velkým převodníkem a malou kazetou. Přesný opak toho Cube.

            Na silnici patří silnička, pokud chceš jezdit po polních cestách, vol gravel.

            Lehkost jízdy silnička/bajk je veliký rozdíl. „Berany“ ti dávají volbu úchopu. Za páky, dole v oblouku a případně horní úchop.

            0 0
        • detoxy  

          Hele beru, že HT lze považovat za universální kolo (pro mě tedy ne). Ale dávat ho jako reakci na požadavek „Chci hlavně kolo lehké a ráno když fičím do kanclu, aby jelo“ , se mi zdá už hodně mimo. Má to do práce 15km, to se většinou nejezdí těžký terén, to jedeš asfalt. V podstatě nikde nepíše o těžším terénu. Takže za mě jednoznačně gravel nebo cx, pláště 36–40 mm, bezduše. Ten dekáč je za mě super volba. Pak výborně vychází Canyon, ale tam teď není dostupnost.

          2 1
          • Jana84  

            Díky…já měla o tom, že chci gravel docela jasno, akorát sem se tady nechala zlomit, že vyzkouším i něco jiného, což taky asi nebude na škodu a na zvážení. Gravel jsem zkoušela, jak horní úchop tak berany. Bohužel byl moc velký rám, tak jsem ho nezkusila jak bych potřebovala (bylo to Mko a sotva jsem dostala na šlapátka). Jezdím opravdu jen asfalt, cca 2 km polní cesta, jinak rovina. I když se jedeme někam projet, jezdíme zase po cyklostezkách…Nebo pak po dědidě – z bodu A do bodu B, takže asi budu hodně využívat i horní úchop, na berany to vidím na cyklostezce, když budu chtít nabrat rychlost.

            Prosím o odkaz na nějaký Canyon i dekáč, čekací doba mi nevadí, chci ho až na příští sezónu a letos objednat…

            0 0
      • jinotaj  

        Giant Revolt 0, nebo 1

        https://www.cyklomira.cz/…volt-0-2023/

        Akorát jsi asi na hraně velikostí S a XS, chtělo by to vyzkoušet. Budu mít obě.

        2 0
        • Jana84  

          Zdravím, to je Váš obchod?

          Dívám se, že je to Lukov u Zlína, jsem od Uherského Hradiště, tak to bych se mohla zastavit…

          0 0
          • jinotaj  

            Jo, jo. Klidně se stavte, dá se vyzkoušet. Akorát dejte dopředu vědět, ať máme nachystané velikosti.

            0 0
          • plysovykozisek  

            Za mě bych víc věřil Giant i přes vyšší cenu oproti Decathlonu.

            1 2
            • bara2  

              Když už, tak LIV. To je dámská geo Giantu.

              Ale myslím, že už jsem jí svého času nějaký Liv navrhovala, to ještě měla nižší rozpočet, teď má na víc…

              https://www.liv-cycling.com/…osova/gravel

              1 0
              • Jana84  

                Zdravím, mně určitě ne, jsem tu nováček a toto je má první diskuze :-). Díky za další typ

                0 0
                • bara2  

                  Pro ilustraci rozdíly v geo u REVOLTa (Giant)

                  https://www.giant-bicycles.com/cz/revolt-0

                  a DEVOTE (Liv)

                  https://www.liv-cycling.com/cz/devote-1

                  0 0
                  • Jana84  

                    Jsem totální lajk a o kolech a jejich geometrii nevím vůbec nic, takže mi ta tabulka opravdu nic neříká. Jako ano, vidím, že trubka je kratší a řídítka jsou o kousek blíž, ale přece nejvíc asi záleží na typu postavy, ne? Budu muset zajet vyzkoušet a nechat si poradit…

                    0 0
                    • bara2  

                      Ovšem, aby to nebylo jak v tržnici: To bude doprý paní. Sluší to paní! :-D

                      Nikde na dvorku nevyzkoušíš několikahodinovou jízdu, kde teprv poznáš vliv každého centimetru.

                      1 0
                      • jinotaj  

                        Klidně Liv, ale Devote 0 s lepší výbavou nesežene a když se Revolt vytuní Dámským sedlem, doladí délka představce, případně sedlovka s patřičným offsetem, tak to bude OK, ne? ;-)

                        1 0
                        • Jana84  

                          @jinotaj Zdravím, vy toho Gianta Revolt 0 máte v S a XS skladem nebo kdy budete mít? Přemýšlím, že nebudu čekat a koupím už letos, že bych dojela vyzkoušet…děkuji

                          0 0
                      • Jana84  

                        @bara 2 ANO, přesně tak to bohužel bude :-). Prostě tomu nerozumím, jsem rekreační cyklista, takže mým cílem bude najít nějakou opravdu profi prodejnu, kde mi dobře poradí. Bohužel jim budu muset důvěřovat.

                        0 0
    • Aduldinho  

      Já bych šel klidně do tohoto : https://www.decathlon.cz/…_/R-p-332106?…

      Nazul na to krapet širší pláště a tradá a majó aj XS ;-)

      Ale zřejmě je již rozhodnuto o Giantu, též dobrá volba :-)

      4 0
      • bara2  

        Dívala jsem se na geo, bude to mít nízko hlavu (stack) a nedosáhne na řidítka (reach). Porovnávám to s geo spešlu s „dámskou“ geo. Na výšku 165 odpovídá u spešla velikost 51. Pokud teda nemá nežensky krátké nohy a dlouhej trup…

        Pro mě, se stejnou výškou, by to v XS určitě nebylo. Ale hned mě to zaujalo, to jo :-)

        0 0
        • Aduldinho  

          Baru, je fakt, že já úplně ženským parametrům nerozumím, na to jsi tady expertka ty, jen to kolo se mi líbí, klidně bych do něj šel, kdybych neměl již plnou stáj :-)

          1 0
    • Jana84  

      Děkuji všem za typy. Jelikož jsem naprostý laik amatér, nezbývá než navštívit profíky, kteří mi pomohou s výběrem, sedlem, pláštěmi…prostě vším, potřebuji službu all-inclusive, kterou doufám dostanu u Cyklomira :-)

      0 0
      • Lišák  

        Sedlo Ti nikdo neporadí. Každá p*del je jiná. Musíš zkoušet, jinak to opravdu nefunguje.

        3 0
        • Jason Voorhees  

          To není pravda. Když jezdíš celoročně, cca 5–6× tejdně, tak je to fakt jedno co sedláš.

          Vložka nebo bez? …prostě si prdel zvykne no, i na 130 „široký“.

          …sry blbě zařazeno…

          No, taky jsem to asi po 25i letech tak nějak ustálil.

          Silnice=Fabric, xc je spešl no.

          0 1
      • Dazz  

        Pokud je to kolo na delší dobu ne-li na pořád je důležité vyzkoušet více kol od různých výrobců, aby člověk pochopil co mu vlastně sedí ;-)

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.