• termosh

    Zdarec:)

    Prosil bych o radu co by byl lepší kauf.

    1. „GT Force 2.0 2010“ http://www.gtbicycles.cz/…ena-10force2
    2. „GT Force 2.0 2011“ http://www.gtbicycles.cz/…uzena-force2

    Vzhledově mi oba seděj, sehnat se to dá za zhruba stejnou cenu, takže mi jde hlavně o porovnání komponentů. Nemám v plánu tam něco měnit dřív, než to půjde do kopru. Dik:)

    0 0
    • Frostty  

      Bral bych 2010.

      0 0
    • pavlik6022  

      vem 2010, sice nemá oproti 2011 teleskop, ale je tam solidní vidle

      0 0
    • sihomaja  

      Ptáš se na hovadinu, koukni na rám a budeš mít jasno.

      0 0
      • termosh  

        A nejsou ty rámy krom hlavový trubky a barvy náhodou stejný?

        0 0
        • ClAyD  

          Jsou:D

          0 0
        • pavlik6022  

          mám 2009 a nevím jestli 2010 nebo 2011 začali dělat jiný, prý lepší, utěsnění ložisek zadní stavby – v tom by mohl být taky rozdíl

          0 0
        • sihomaja  

          Chytrej :) a právě voto de (samo, že ne o barvu)

          0 0
    • Breakpain  

      Ahoj, jsem naprostý noob …

      Jezdím na kole, nájezd 2–3 tisíce ročně. Začal jsem jezdit hodně v lese, rokle, skály … Zjistil jsem, že klasické brzdy rychle vadnou, chtělo by to dozadu tlumič … a tak koukám na kolo ze sekce all mountain.

      Požaduju:

      • uzamykatelnou vidlici
      • uzamykatelný tlumič
      • nastavitelnou vidlici
      • nastavitelný tlumič
      • kotoučové brzdy (to jestli je lepší mít hydrauliku nebo mechanické …netuším)

      tohle ty dvě kola to splňují obě (uvažuji o ročníku 2011, protože má telekopickou sedlovku, což by se mi hrozně líbilo při technickém sjezdu).

      Hodil by se mi typ případně i na jiné kolo v cenové relaci do 40 K … (ideálně 30 K … ale to asi neseženu).

      Musí to splňovat těch 5 bodů …

      věci jako ovládání tlumiče na řidítka je pěkné, ale přežiju to, když to tam nebude … stejně jako teleskopická sedlovka (i když tam bych byl rád …).

      Můžu tedy poprosit o fundovanou radu pro amatéra, co do toho nevidí? Děkuji.

      Případný typ na kvalitní zdroj informací je vítán ;) …

      Jinak vzhledem k proporcím 187 cm/89 kg uvažiu o rámu XL … to je asi správný úsudek? …

      Děkuji, Aleš.

      0 0
      • marapara  

        Kotoučovky určitě hydry, v kategorii AM se snad ani mechaniky nedělají dneska :)

        Uzamykatelná vidle a tlumič jsou v téhle kategorii zbytečnost. To kolo je dělaný do pořádných terénů a ne na jízdu po hladkém asfaltu. Max. bych bral tlumič v možností propedalu a vypnutí propedalu. Jinak je to fakt zbytečné. Změna zdvihu se ale hodí při jízdě do prudkých stojek.

        0 0
        • Breakpain  

          Jistě, na asfalt to není, ale občas někde jedu i po asfaltu a k vůli tomu si silnci kupovat nebudu, proto ten zámek bych tam chtěl ;-).

          Jestli jsem koukal dobře, tohle kolo má uzamykatelné jak tlumič, tak i vidlici, takže to by bylo ok?

          Změna zdvihu – to nevím co myslíš a na čem hlavně (vidlice nebo ? …). Můžeš to rozepsat pro blba :)? Nechápu přesně co tím myslíš, díky.

          A tlumič – propedal = ? Zkusím zagooglit, ale možná mi to podáš líp než wikipedie ? Pokud máš čas nato tedy ;) …

          0 0
          • HonzaC  

            všechno se dá najít zde na BF pod funkcí hledání, nicméně já jsem taky přešel na fulla, hodně jezdím kvůli přesunům po asfaltu a že bych si průměrově rychlostně nějak pohoršil oproti hardtailu, to snad ani ne. Za necelý rok, co kolo mám jsem najel cca 3 tis. km a uzamykání vidlice jsem použil tak 2× a to proto, že jsem to chtěl zkusit.

            Zamykání na tlumiči nemám. Nemá to snad ani smysl, protože poté trpí čepy zadní stavby, když se nárazy nemohou odpružit do tlumiče – takže zkracuješ jejich životnost (vycházím z načtených info, ale logiku to má). Mám systém propedal, což je systém od výrobce Fox, který jako by přitvrdí tlumič ve smyslu, že po asfaltu se tlumič (skoro) ani nehne. Záleží i na stylu šlapání a samotném systému odpružení, jak se to bude chovat.

            Snižování zdvihu na přední vidlici je dobré v případě, když máš např. 15 cm zdvihu a při jízdě do prudkého kopce snížení zdvihu umožní lepší projetí.

            Ve zkratce tedy – zámek vepředu – nevyužil jsem, propedal používám, s vypnutou touto funkcí je cítit u mého IQ mírné pohupování. Kotoučovky hydry určitě, dnes už standard.

            0 0
            • Breakpain  

              Jo, propedal by mohl stačit … ale jak to poznat, jestli to kolo má či nemá? Má to nějaké technické označení? Třeba že v názvu tlumiče musí být PP ?

              0 0
              • marapara  

                Tlumiče od Foxe s označením RP2, RP3 nebo RP23 mají propedal, důležité je to písmeno P. Dále je R – ten má propedal trvale zapnutý na středním stupni a není možné ho zcela vypnout, jako u RP, do režimu plně otevřeného tlumiče.

                Osobně jsem jezdil předchůdce Force, I-Drive 5 a měl jsme nejdřív tlumič Fox Float R a pak jsem koupil jetý Float RP3. U toho systému od GT – i-drive ten propedal není až tak moc znát. Nebyl velký rozdíl mezi open, propedal a tvrdší propedal u tlumiče RP3. To je asi tím, jak je řešen systém odpružení GT – jejich i-drive. Třeba u čtyřčepu je ale rozdíl opravdu velký, jestli je tlumič zapnutý na propedal nebo je open. Také samozřejmě záleží na stylu šlapání. Pokud to hodně taháš, tak se pohupovat bude i s PP

                0 0
                • Breakpain  

                  Snažím se šlapat kruhově :) …

                  Tohle mi hodně pomohlo, děkuji ;-) … zkusím prozkoumat možnosti :) … Ten propedal bude asi to zamykání co jsem myslel na tom tlumiči :) …

                  0 0
        • Klusi  

          Ja trochu nechapu, ze zamek vidle je podle tebe k nicemu.. Ja ho pouzivam pri kazdym trochu prudsim stoupani a bez nej se kolo (zdvih 140) houpe dost neprijemne

          0 0
          • bleach  

            mam force 2,0 2011 a zamykání vidlice je dobrá věc. Podle mě důležitější než zámykání tlumiče.

            0 0
            • pavlik6022  

              kdž jedeš do kopce v sedě tak ti je právě naopak zamykání vidle k hovnu – zamkneš předek, zvětší se ti sag vzadu. ideál je možnost zapnutí nějaké platformy nebo locku vzadu a na vidli snížit zdvih

              0 0
              • bleach  

                jasny, ale ja to mam psychicky :) to houpani vidle me depta mnohem vic nez zadku. Zadek zamykam jen na asfaltu, kdyz vim, ze do kopce pojedu pul hodiny a podobne

                0 0
      • Frostty  

        Giant Reign, GT force – tebou zmiňované a v neposlední řadě RB IQ6. Mezi těmato třema bych dnes asi volil já.

        EDIT: A nebo ještě něco na 120 mm – Giant trance, Gt sensor..

        0 0
        • Breakpain  

          Na IQ6 se podívám, děkuji.

          120 mm – nene, chci více, ověřil jsem si, že 70% zhruba jezdím skutečně brutal terény :)

          0 0
          • Frostty  

            Jasně proti gustu žádná, mně víc vyhovuje XC posez a věřím že třeba i těch 120 mm zdvihu by mě určitě neomezovalo ;o). Ale to je taky dáno tím kde jezdíš, přesně jak píšeš.

            Když dáš na Force jezdivý gumy, tak je to docela príma bajk a chybu s nim neuděláš. Osobně mám 2009 a nemůžu si zatím stěžovat.

            0 0
            • Breakpain  

              XC posez? … na jakém kole jezdíš ? :)

              0 0
              • Frostty  

                Momentálně na HT, Force ještě letos venku nebyl a asi jen tak nebude. Je nějak málo času, tak se jen tak „kodrcám“ v okolí našeho města.

                0 0
                • Breakpain  

                  Hm … byl jsem se podívat na to a těch 150 mm je možná už moc :-// …

                  Kdybych mohl poprosit ještě na nějaký typ pro 120 mm, byl by ? :) …

                  (našel jsem plno kol … co už jsou prodána ;o) …

                  0 0
                  • Aspean  

                    Zdvihu bych se nebal. Spis aby ti sedla geometrie. Ja vybiral mezi GT Sensor (120/120) a Giant Trance (125/125) spise proto, abych zachoval jeste rozumnou vahu a byl to docela univerzalni bike. Takovy Reign nebo Force by se mi libil asi vic v terenu, ale uz by to nebylo asi tak jezdive. A taky sem mel omezeny rozpocet 30 tis za který sem nakonec koupil Trance X 4 2011

                    0 0
                    • Breakpain  

                      No, člověče … Giant Trance – ten se mi hodně líbí ;-) … 125mm je takový kompromis váhy/jezdivos­ti/terénu … :-) … Musím se nato vyrazit podívat, velmi se mi to zalíbilo …

                      0 0
                  • Frostty  

                    Trance X, GT sensor – tam bych se kouknul.

                    0 0
      • pavlik6022  

        XL ti bude velký – jezdím Force velikost M s 6 cm představcem a měřím 183 cm – je mi akorát , být tebou tak bych bike vyzkoušel, jestli nemáš možnost, myslím že L je pro tebe určitě vhodnější než XL

        0 0
      • pavlik6022  

        XL ti bude velký – jezdím Force velikost M s 6 cm představcem a měřím 183 cm – je mi akorát , být tebou tak bych bike vyzkoušel, jestli nemáš možnost, myslím že L je pro tebe určitě vhodnější než XL

        0 0
        • hanness  

          Zajimave,merim 165 a mam take Force M ram a sedne mi.

          0 0
          • Luma  

            Asi máš dlouhé nohy,já mám 171cm a bral bych vel.S Mám radší kratší hravější kola :-o

            0 0
        • Kubiczech  

          Taky bych řekl, Force v eLku mi padnul jako ulitý a mám ke 190cm.

          0 0
        • sihomaja  

          187 – M :)

          0 0
        • jmanek  

          188, Sensor L (12cm představec, 40cm sedlovka)

          0 0
          • pavlik6022  

            Sensor bych s Force moc nesrovnával, má rozdílnou geo i zdvihy, ten tvůj konkrétně mi připadá že je ti i malý – 12 cm forbec a sedlovka až do nebe

            0 0
    • jmanek  

      Za cenu 2.0 2011 máš už ale 1.0 2010. Nes­rovnával jsem ale podrobněji komponenty…

      http://www.nejlevnejsi-kola.cz/…ce-1–0-.html

      0 0
      • osha  

        Force 1.0 2010 je vybaveny lip. Podle me je vybaveny i lip nez 1.0 2011 (az na teleskopa). Jediny co bych menil sou pneu. Nevegaly jsou snad nejpomalejsi platste na svete.

        0 0
      • jeniiiik  

        A co teprve za 39.999,– ale jen ve velikosti M. GT FORCE

        0 0
    • bleach  

      myslite, ze GT force zvladne bikepark? zadny divociny, jen treba nejakou cervenou na Spicaku a podobne..nejakej mensi dropik, zadny velky polety..

      0 0
    • petr0x  

      Nevíte někdo, jaký je rozdíl v hmotnosti rámu GT Force Al slitina/karbon?

      Uvažuju o pořízení karbonovýho Force jako jediného kola, v současné chvíli mám hliníkovýho Force, kterej váží okolo 14kg, tak jestli ten karbon za to stojí.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.