ahoj… tak by ma zaujimalo, ci niekomu z majitelov gt idrive praskla planzeta a ako je to s dosupnostou/cenou novej.
ahoj… tak by ma zaujimalo, ci niekomu z majitelov gt idrive praskla planzeta a ako je to s dosupnostou/cenou novej.
ask Mr. Chuck :-)))
cenu tipuji okolo 500 Kč, dostupnost – doba dodání ze skladu dovozce, tak 1–3 dny.
Mám i-drive (starej, klasickej s excentrem) a tam se planžetě říkalo dogbone. Má jí Fiala na Břevnově (v Praze) za 250,– stejně jako všechny ostatní díly na i-drivy. Ta kůstka snad ale prsknout nemůže, spíš se vymačkaj pouzdra (oblíbený nešvar starších ročníků). www.velofiala.cz/ najdeš to v e-shopu ve složce ostatní mix nebo tak nějak…
na starom s excentrom to nepraska… teoreticky to praska na novom idrive5 do roku 2006. pytam sa preto, lebo na mtbr.com je jeden borec, ktory praskol 4 planzety za rok. ale diky za odkaz na ten shop…
když se Chuck neozval…jemu prasklo asi 5 planžet během půl roku, ale evidentně to byla chyba jednoho kusu rámu. rám mu v rámci reklamace vyměnili, tak teď může vesele sedlat nový, u kterého snad bude stačit jedna planžeta:-)
hm… a v akej situacii to praskalo? ide mi o to, ci to nejako prasil, dropy a tak… inak kedy mu vymenili ten ram? ked dostal rocnik 2005…
Pri XC ;-)
má ho snad měsíc
zrovna jsem byl u toho, když mu to prasklo, žádný drop, jeli jsme po rovině po kamenité navigaci u Vltavy. Hned jsme to vzali nahoru do Kobylis do cyklošopu a tam mu právě říkali tu cenu okolo 5 kil, ale to jsem mohl zapomenout.
čus, už sem tady. Ano, prasklo mi během půl roku asi 5–6 planžet. V obchodě mi řekli cena kolem 500,– ale vlastně ani nevim, kolik by to nakonec stálo, protože jsem to vždy řešil jako reklamaci. Do druhého dne jsem měl doma novou planžetu. Vždycky praskly, když jsem se trochu víc opřel do pedálů, žádný dropy:) Chyba byla ale v rámu, poslal jsem ho na reklamaci, a do 5-ti dnů jsem měl doma novej. Na něm jsem teda zatim moc nenajel, ale už od pohledu se zdá, že bude všechno ok. Normálně je planžeta skoro rovná, já ji ale měl na původnim rámu dost prohnutou, proto vznikal pod horním šroubem větší tlak, než obvykle, a proto to taky praskalo.
Co mohlo být špatného na rámu, že to prasklo? V čem je nový rám odlišný? Mě taky praskla v místě zeslabení dírou pod horním šroubem. Praskla taky za běžné jízdy. Planžeta je ohnutá od výrobce schválně, kvůli předpětí. Vyreklamoval jsem zase originál ohnutou v gumě. Pak jsem si přikoupil do zásoby za 260,–, ale rovnou, bez gumy, na starší ročník.
no mne ta v gume nepripada ohnuta… aspon moja je rovna…
V horní třetině je asi o 5 stupňů ohlá dopředu. V té gumě to vypadá jako zesílení.
ty jo… asi mas pravdu… naozaj to vyzera, ze je ohnuta… som si to nevsimol…
No ja mam i-drive ale 4 a este som nevidel ze by na 4 praskla planzeta. To zrejme preska len na i-dribe 5 nie?
no v principe by mohla praskat aj na 4… aspon podla toho, co mi pisal chuck. mal krivu tu dosadaciu plochu pod planzetou na rame… ale neprajem to samozrejme nikomu.
takhle vypadá planžeta na novym rámu. je malinko zahnutá, ale ve srovnání s tou předchozí… a to jsem to měl na tý první fotce ještě podložený podložkou, abych to co nejvíc vyrovnal, jinak to bylo prohnutý ještě víc.
Mas pekne ohlodany ten sroub v cepu od kyvky…
jak se to pak chová když to praskne?
vliv na pružení to žádnej nemá, všechno funguje stejně, jen se střed + kliky lehce houpou na spodnim čepu. dojet se na tom dá (já tak jel asi 30km), ale neni to úplně ono :o).
Jojo planžeta. Holt soudruzi v USA udělali někde chybu. I drive XC rám má, dle mých dlouhodobých zkušeností, 2 chyby. Naprosto debilně umístěný držák na lahev a planžetu, která se za jízdy nejen napíná a stlačuje, což by bylo v pořádku, ale i prohýbá (dolní šroub se otáčí po části kružnice a planžeta je k ní tečně nafest přitažená). Takže buď sada planžet á cca 250Kč, nebo domácí výroby, méně hezká ale téměř zdarma. Ošklivým, nicméně funkčním řešením nafurt je vyhodit planžetu i válečky, ke kterým se šroubuje. Místo válečku dát 8ku šroub s pojistnou matkou (se zabudovanou gumičkou) a vlastnoručně vyrobenou planžetu (bacha – jedna strana musí mít vybrání pro čep i-drive - stačí pár tahů pilníkem) přišroubovat k výstupkům z boku. Dotáhnout s citem, aby se planžeta mohla jen tak tak protáčet a nedocházelo k jejímu ohybání. Podobně jsou řešené i-drive s vyšším zdvihem.
S planžetami mám také své špatné zkušenosti. Na iD4 nepraskla za 20 kkm jediná (ovšem ježděno o 30 kg lehčí ženou, i když 2× praskl rám ). Na iD5 jsem spotřeboval mnoho planžet, rekord byl 3 za týden. Zpočátku jsem měnil dokoupením zásoby a postupnou reklamací, pak jsem zkoušel různé náhražky. Ale silnější planžeta zas utrhla šroub. Dostal jsem pak nový rám (kvůli prasklé sedlové trubce) a bylo to stejné. Takže jsem si vyrobil vlastní konstrukci pevné spojky na čepech a už funguje 3 měsíce, 2 kkm i v max zátěži, zatím bez problémů.
Vždy to prasklo v silném záběru do extrém kopce při přejetí vyšší nerovnosti.
Jen se zeptám, k jakýmu účelu tam ta planžeta vůbec je? Mě to už od pohledu přijde naprosto divně vymyšlený…takový slabý plátek nečeho.
Planžeta „přidržuje“ článek s osou u rámového trojúhelníku, takže nejde o čistě plovoucí střed. Tady někde to bylo.