Pro majitele starších ročníků iDrive5
Poté co jsem v prvním tisíci kilometrů přetrhl 3 spojovací planžety
a dvakrát utrhl hlavu spodního šroubu, vždy v prudkém stoupání terénem,
jsem zjistil, že při maximálním zdvihu zadní stavby a maximální síle na
klice řeší konstruktéři utlumení dorazu zadní stavby tím, že před
dorazem ještě výstupek na předním ramínku zadní stavby narazí do
spojovací planžety. Rána jde do planžety asi 2 cm nad spodní šroub, což
planžetu v místě otvoru pro spodní šroub přetrhne nebo když jsem
experimentoval se zesílenou planžetou uthne hlavu spodního šroubu. Můžete
se na svém kole podívat jestli gumový obal planžety je zezadu viditelně
rozmlácený.
Tuto mazanou vychytávku tlumení dorazu jsem eliminoval umístěním podložky
pod planžetu na hormím i dolním šroubu, čímž je planžeta mimo dosah
výstupku. Zatím po 4 kkm OK.