• vapenna

    zdar,jezdím teď HT 29" ,letos 2000km po Jesenických horách( lesní cesty,asfalt,stez­ky) ,ale teď jsem zkusil Lipovské stezky a docela se mi to zalíbylo,(Rychlebky mám taky kousek)tak hledám nějaký kolo,na kterém bych mohl dávat oboje,líbí se mi toto http://www.levnelyze.cz/…sport-detail ,myslíte ,že je to spíš vhodné jen na sjezdy a terén,nebo by na tom šli dát i výlety cca 50km za den,a jak je no tom toto kolo poměr cena/výkon ,postavil by stavitel takové kolo levněji a cca o kolik?dík za názory

    0 0
    • Lister  

      Za základně RS už nepůjčují kola GT?

      0 0
    • mr.garisson  

      Myslím, že na sjezdy dobré, nějaký ten delší výlet na tom přetrpíš, ale není to ono.

      0 0
      • vapenna  

        takže ideál nechat 29" na výlety a na stezky,sjezdy apod koupit fulla? nejsem žádný střelec ( záda a hlava už mě moc nepovolí) tak do toho nechci rvát moc peněz,nejlepší bude asi na jaře zajet pujčit fulla a vyzkoušet a pak dál uvidím

        0 0
        • mr.garisson  

          Jestli Tě netlačí, že budeš mít 2 kola (nemáš v tom HT tolik peněz), tak pořiď druhé. HT bys stejně prodal přibližně s 50% ztrátou. Pak je ještě možnost koupit nějakého AM univerzála a HT prodat.

          Edit: GT má Force v AM, ale mě teda přijde dost na hraně (spíš, když srovnám konkurenční značky). Geo i zdvihy jsou více enduro.

          0 0
          • vapenna  

            a je nějaký univerzal AM? chtěl bych asi větší zdvihy ,tak kolem 140

            0 0
            • Lister  

              Univerzální znamená že umí všechno průměrně a nic úplně dobře a takových kol jsou desítky.

              0 0
              • mr.garisson  

                Někomu AMko vyhovuje. Pokud by chtěl čistě Enduro, tak bych volil enduro a k tomu žádný kompromis. Otázka, jestli by naplno využil obě kola.

                0 0
            • mr.garisson  

              Tak trošku decentnější zdvihy má třeba Giant Trance

              Více XC je třeba Spešl Camber

              0 0
              • vapenna  

                ten giant vypadá slušně,fulla chci 27,5 ,teď když jedu klopenky na 29",tak cítím že to není ono,špatně se to klopí,ale zatím to nemůžu porovnat s 27,5 na které by to mělo být snad lepší (obratnější)

                0 0
                • mr.garisson  

                  S 29 si moc zábavy neužiješ, to je fakt. 27,5 má mnohem lepší handling.

                  0 0
                  • Lister  

                    Jojo, všechny 29 jsou k ničemu a jezdit se na tom nedá!

                    0 0
                    • mr.garisson  

                      Moc to zobecňuješ. Každému sedí něco jiného.

                      0 0
                      • Lister  

                        S 29 si moc zábavy neužiješ, to je fakt. 27,5 má mnohem lepší handling.

                        Kdo že co zobecňuje? Všiml sis odkazu?

                        0 0
                        • mr.garisson  

                          Všiml a dokonce jsem koukal na video. Bohužel ale nemám takové dobré oko, abych poznal 1,5 palce na průměru kola, když vedle sebe nestojí (29 a 27,5). Takže se omlouvám, ale asi jsem nepochopil tvůj koment. :)

                          0 0
                • Lister  

                  Asi jsi na ničem takovém ještě neseděl. RS máš za rohem a tam takových půjčují dost. něco je na základně a pak by měla být další půjčovna dole, kde mají docela exkluzivní kousky. Nemusíš si pak vybrat přesně to, na čem pojedeš, ale získáš základní představu, jak se to chová. každé jaro probíhá testfest, který orgainzuje Velo, což by taky nemuselo být špatné.

                  Prvního fulla člověk většinou nekoupí úplně dobře, pokud má jen teoretickou představu Čím víc toho vyzkoušíš, tím víc eliminuješ možnost špatné volby. Nedokážu si představit, že bych tady naše lokální trasy jizdil jen na HT, to by mne asi brzo přestalo bavit. HT mám na rychlé vození, když nechci nic moc vymýšlet. Pokud se vydám za těžším terénem, tak beru vždy fulla. Jestli budeš mít kole dvě, tak bych se nebál jít trochu výš (140–150mm) a osadit to pořádnými plášti, jako jediné kolo bych ho stavěl univerzálněji a vzal klidně i něco kolem 130mm. Zdvih sám o sobě sice nemusí znamenat vše, ale je to základ, který někam dále rozvineš pomocí osazení.

                  Moje volba by byla Canyon Spectal, Giant Trance nebo spousta jiných, při slušném rozpočtu Spešl Stumpjumper.

                  0 0
                  • vapenna  

                    máš pravdu, neseděl,určitě než něco koupím,tak nějaká kola otestuji.teď ješte procházím net a toto by mohlo být jako univerzál http://www.mojekolo.cz/…to-fs-3-2016 ,jen tak pro zajímavost,má někdo toto kolo http://www.mojekolo.cz/…-expert-2015 ,jaká je barva v reálu? má někdo foto? dík

                    0 0
                  • Dejv0  

                    „Prvního fulla člověk většinou nekoupí úplně dobře, pokud má jen teoretickou představu Čím víc toho vyzkoušíš, tím víc eliminuješ možnost špatné volby.“

                    Jo s tímhle se mohu naprosto ztotožnit. Můj první full 29" 120/120, stavěno jako univerzál, během dvou let spousta úprav pro náročnější terén. Nyní pokukuji po další 29" 140/140–130, prostě nějaký velký AMko (jen rám a to je teda výkon něco najít, když nechceš celý kolo) a k němu časem nějaký HT.

                    S 29" fullem v terénu jsem se naprosto sžil a menší kola bych nechtěl, chce to vyzkoušet, není to jako na HT.

                    0 0
                    • bugman  

                      mám to stejně, koupen XC full a chtěl bych po dvou letech AM :D Ale jak říkáš, ve 29 těžko sehnat nějaký rám za rozumný peníz, ještě s mojí výškou kdy nutně potřebuju XL – bazary jsou plné velikostí M a L, ale velká kola asi vysocí lidé nejezdí :D

                      Líbil by se spectral 29, asi by stačil i trance 29, o stumpovi jsem slyšel, že není moc manévrovatelný navíc bez tlumiče s brainem houpačka…

                      0 0
                      • Dejv0  

                        S velkým rámem, kolama a zdvihem je to těžký :D

                        Spectral by se mi taky líbil, ale rám zřejmě sehnat nepůjde a celá sériovka se mi kupovat nechce, navíc na to nemám ani prachy. Stumpa jezdí kamarád a nemůže si ho vynachválit, nevím ale co má za tlumič. Banshee má pěkný rámy, jen se mi moc nechce dávat za rám 50k :D

                        0 0
                        • bugman  

                          mně by stačil jetý, nepotřebuju novej rám, takže moje představa je tak 25k ideálně i s tlumičem :D

                          něco se snad časem najde :D

                          0 0
                          • Dejv0  

                            tak snad se zadaří, já mám přeci jen raději nový kousek, ale taky nespěchám :)

                            0 0
                      • jonti  

                        Docela bych zvažoval i Specialized Enduro, na to jak jede v terénu jede i do kopce docela dobře.

                        0 0
                    • Breakpain  

                      Tak nějak … a s roky se to mění …

                      • 7 let bez odpružení
                      • 9 let na HT s 80mm
                      • 1 rok na 150mm fullu
                      • 2,5 roku na HT 29er s 90mm
                      • aktuálně „slintám“ nad fullem 29er, 100mm
                      0 0
                      • Dejv0  

                        a za další dva roky budeš slintat nad fullem 120mm 29er :-D

                        Možná zbytečná investice do 100mm, pokud máš 29 HT ne? :)

                        0 0
                      • Dorsiflex  

                        Co se, prosím tě, mění?

                        • 7 let chrcení bez odpružení

                        • 9 let chrcení s 80mm (doba pokročila)

                        • 1 rok Error – špatný výběr prvního fullu (viz předchozí komenty)

                        • 2,5 roku návrat k chrcení na 29er (doba opět pokročila)

                        • aktuálně slintání po sofistikovaném chrcení na 100mm fullu 29er

                        :))

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.