• doonio

    Prosil bych o radu jak seřídit tyto brzdy.Kolo mě došlo v krabici,takže jsem ho muswl poskládat.A jak jsem došel k brzdám(mám poprvý kotouče,moc tomum nerozumím)tak nasadím kolo ,utáhnu rychloúpínáky a jaksi drhne kotouč o destičku.tak jsem zkusil pohrát si s tím aby to bylo přimo na středu a jaksi to šlo,ale trvalo mě to celou neděli.A proto se chci zeptat,jestli to jde ještě nějak jinak dotáhnout ty brzdy,protožr jsem tady viděl už pár příspěvku co psali:,,jednoduché na seřízení",ale mě se to jaksi moc jednoduché nezdá.Jde to ještě tedy nějak jinak,nebo se všichni taky mordujete s rychloupínákama?

    0 0
    • doonio  

      To tady nemá žádnej bike Hayes.Vím nejsou to kdovíjaký brzdy,ale aspoň někdo je určitě má,tak mi pls pomozte :)

      0 0
    • McBlacky  

      nechci ti kazit radost z novýho kola ale zrovna MX-2 je brzda která se dá seřídit tak aby brzdila a zároven nešrktala velmi těžko a když se to povede tak to nevydrží dlouho.

      0 0
    • Evilcleaner  

      doporučuji použít bourací kladivo… no dobře dost srandy, toto ti asi moc nepomůže, nemám s nimi osobní zkušenost ale z obecného podvědomí vím že je velmi složité tyto brzdy nastavit nějak tak aby fungovaly a prý ani potom to enní moc velká sláva. navrhoval bych abys to sundal, z kola dokud je to nové a zkusil se to udat a vyměnit za třeba BB5, když už to musí být kotouče, jinak bych spíše doporučoval kvalitní véčka než mech. kotouče. asi jsem ti moc nepomohl no:(

      0 0
    • Blabas  

      I já tě zklamu. Tyhle kotvy jsou ty typický lákadla Hele za dobrý peníze a má kotouče, to je super. Moc nebrzdí a štelování je tak trochu test psychické odolnosti. Jestli máš univerzál kola tzn. ráfky s brzdnýma plochama, tak pořiď nějaký levný pohoda véčka. Třeba Avidy 5. Jestli ti po Vánocích úplně nevykrvácela peněženka, tak to bude upgrade na jiný kotvy. Blbý, nezávidim. Právě tyhle a jim podobné mechanické kotvy dělaj blbou reklamu těm, který fungujou tj. Avid BB5 nebo lépe BB7. Vzhledem k cenám, asi zajímavější budou hydrauliky.

      0 0
      • Blabas  

        ono to moje písání vypadá divně, ale taky je můžeš zkoušet a naučit se aspoň jak na ně. Zkušenost se hodí, i když drahá. Už jsem byl požádán i o seřízení kotev z hypermarketu a to bych těm Hayesům velmi křivdil.

        0 0
        • doonio  

          A který jsou lepší,Hayes nebo kotvy z Tesca,za pár šupů,nejsou plastový?,

          0 0
          • Blabas  

            Ty HMX jsou výrazně lepší. Cokoliv včetně brždění nohama o zem je lepší. Představ si neseříditelný třmen, který ani nedrží dobře polohu. Z něj vypadne něco, co připomíná nejvíc tabletu živočišného uhlí, bez desky, jen tak uřízlou z kulatiny. Nádhera. O tom, že se krásně hýbou nepohyblivé díly a moc nehýbou ty pohyblivé ani nemluvim. Ale pro neznalého známého to byl zkrátka super kup, super kola s kotoučovkou vepředu.A to je přece něco.

            0 0
        • goofy  

          Hele, ono spravne serizene MX2 brzdi stejne jako slusne vecka, ale holt lepsi to neni. Zase bych jim tak nekrivdil, ale na Avidy rozhodne nemaji :o)

          0 0
          • Martinson  

            Měl jsem H MX2 dva roky, seřizoval jsem i Avidy BB5. Nenadchly mě ani jedny. Spousta lidí neumí mechaniky seřídit, je to občas nekonečný. Ale seřízená MX2 mi brzdila po zajetí desek a kotouče slušně rozhodně bych je nesrovnával s nějakým blátem z Tesca. Dva kámoši MX2 už několik jezdí a zvládaj na nich i Gardu.

            0 0
            • Blabas  

              Ale jo, oni i Cantileverky z roku raz dva zvládaly i Gardu. Já bych zkrátka od významného výrobce čekal trochu víc fortele. Toť vše. Netvrdim, že nebrzděj, ale na to, že to jsou kotouče, tak třeba za mýma véčkama ( XT 1999 ) ošklivě kulhaj a to i po zajetí.

              0 0
            • Blabas  

              A taky jsem snad nesrovnával se specíálním DH speciálem z Tesca. Psal jsem, že bych jim křivdil, kdybych srovnal.

              0 0
              • Martinson  

                Nechci se zastávat Hayese, ta brzda mi štvala tím jak šla blbě seřizovat, zastávám se jen účinosti. Trvám na tom že seřízená MX2 dokázala být až jedovatě kousavá (ale muselo se taky za ní pořádně vzít silou). Jiná věc je použitelný výkon a dávkovatelnost. Jinak ty mý ±metrákový kámoši co s nima jezdím na Gardu nejezděj zrovna pomalu. Posmívali se mi když jsem uvařil zadní 525, že jim nic nevaří. Avid BB5 je tady opěvovanej, ale kromě naklápěcích podložek ničím nevybočuje. Seřizuje se taky tragicky. Uvažoval jsem o mechanikách pro syna, ale to mu tam radši nechám véčka. Takže se nakonec trochu shodneme.

                0 0
                • Blabas  

                  Shodneme se určitě. špatná seřiditelnost, špatná dávkovatelnost, dobrý výkon, ale koušou. BB5 jsou s tim štelováním o krapítek lepší, ale BB7 jsou teprve pohoda. Letos v létě jsme s kamarádem sjížděli nejdelší sjezdovku, co u nás je a tam se brzdí furt. On se hrozně divil, že mu jdou Julie nějak čím dál hůř. A já s mechanikama stále v klídku.Zkrátka nevařej. Mám dobrý mechaniky rád. Hayesy jsem zkoušel po kvalitních cantileverech Marin s červenejma špalkama od Toma a po XT véčkách a tak jsem byl zklamanej.

                  0 0
    • soc  

      Tyhle brzdy mám, fungují a brzdí vcelku v pohodě, ale není to žádný zázrak. Co se týče seřízení, chce to mít pevnou destičku co nejvíc u kotouče, pohyblivou destičku si doladíš. Samozřejmě je máš tak, aby neškrkaly. Důležité je při každém sundávání kola si udělat zunačku, jak tam to kolo bylo dané (udělat třeba fixou čáru na osu, nebo na matku na kónusy a proti tomu čáru na patky). Pokud to totiž nedáš zpátky úplně stejně, jak to bylo předtím, můžeš začít seřizovat znovu. Jinak když už jsou seřízené, tak vydrží docela dlouho.

      0 0
      • roud  

        JJ jak bylo napsáno pevnou nejblíž kotouči co to de aby neškrtala a druhou doladíš…

        0 0
      • Blabas  

        Ty značky jsou trochu vzpomínka na staré časy, favority, singly, bmx a bůhví co. U klasickýho horáka kolo posadíš do patek a sedí. Jestli ne, tak je něco špatně. Nebo ne?!

        0 0
    • yetti  

      MX-2 jsou sice dle meho nazoru horsi nez prumerny V-cka, ale kdyz se seridi, tak se s nima jezdit da. Ja to vydrzel celou sezonu :-) A ted jak na to: Nejdriv serid sroubama, ktere drzi brzdic na adapteru, brzdu tak aby desticky sli rovnobezne s kotoucem. Pak na boku brzdice najdes pojistovaci sroubek a povolis ho (tusim, ze to bylo na 2mm imbus) a pak skrz draty prostrcis imbus klic (byl to 4mm nebo 5mm imbus) a otacenim tim imbusem nastavis vzdalenost desticky , ktera je blize kolu tak aby byla co nejblize ke kotouci, ale aby neskrtala a potom ten pojistovaci cervik utahnes a tim zajistis pozici desticky. Druhou desticku nastavis pomoci lanka tak bys mel spravny zdvih na brzdove pace. Udelas to nahrubo sroubem, ktery drzi konec lanka na brzdici a jemne donastavis stelovacim sroubem na brzdove pace. Kdyz tohle vsechno udelas spravne, tak brzda bude brzdit celkem slusne, ale problem je ze ji to dlouho nevydrzi a budes to muset dost casto opakovat (alespon u mych brzd to tak bylo) tak hodne stesti :-)

      0 0
      • doonio  

        Myslíte tedy že mám upgrejtovat na nějaký hydry(avidy),a jakej maj hydry vliv na vidli.Mám tam SUNTOUR SF-NCX-D-LO,taky žádná sláva.Myslíte že bych mohl dát dopředu i 185 kotouč.

        0 0
        • roud  

          Já myslim že na normální ježdění tyhle brzdy bohatě stačej odjel sem s nima letos skoro 10 000km (i když letos pudou místo nich brzdy avid BB7) P.S. byl sem s nima i v Alpách a taky mě vždycky dovedli zastavit

          0 0
        • Evilcleaner  

          to už je celkem na zváženou, ale myslím že v momentě kdy bys tam dal hydry, aspon trochu na úrovni (ne hayes sole) tak by stačil i 160 kotouč. ale jestli tam máš vidlici jakou tvrdíš (tzn. poměrně obyč. suntour) tak bych čel raději do véček. avidy singldigit 5, nebo lx by ti určitě bohatě stačily a ušetřené peníze na hydraulckých brzdách bych investoval do vidlice

          0 0
        • Twister  

          Nechci ti kazit radost ale…hlavně jsi neměl už při koupi kola šetřit drobný a pořídit 829 2008 a ne starej model. Tim bys nemusel řešit problémy s brzdama a vidlou. Na tu Suntourku bych rozhodně 185mm kotouč nedával, bude ráda, když nějakou chvíli vydrží se 160. :(

          0 0
          • doonio  

            jenomže ten novej model koštuje 22000 a já jsem koupil 2007 za 13900,to máš 8 tácku rozdíl.MYslíš že je to tak nevýhodný?

            0 0
            • Twister  

              Ok. Tak v tom případě je ale třeba se smířit s nastalou situací: Nechat tam zatim Hayesy a časem koupit novou vidlu ,případně i brzdy, nebo tam dát véčka.

              0 0
        • yetti  

          Jezdit se nima da, takze si je klidne chvili nech a casem to stejne upgradnes na nejake hydry.

          0 0
        • McBlacky  

          koupil bych avid3 nebo alivio hydry. 160 bych nechal

          0 0
      • doonio  

        To dost hodně opakovat je kolikrát:2 za měsíc,3×,4×,5×,nebo snad víckrát.

        0 0
        • yetti  

          Jezdil jsem na nich v roce 2003 tak uz si to moc nepamatuju, ale odhadem tak po 100km. Ale jak uz jsem psal jezdit se na tom v pohode da, ale je pravda, ze zlaty V-cka – brzdi stejne a je s nima nesrovnatelne min prace. Ber to tak, ze vzhledem k tomu, ze je vyrabi nejmene 4roky tak se na tom jeste asi nikdo nezabil :-)

          0 0
        • soc  

          Až Ti to přestane vyhovovat… Já nevím, klidně i víc než těch 100km, jak uvádí Yetti… však uvidíš, hlavně se nenech vyvést z míry, ty brzdy nejsou špatné, jde jen o to, že existují i lepší a není jich málo. Já mám MX2 asi 2,5 roku, je na nich najeto tak 3500km a fungují bez větších problémů. Takže klidně na nich jezdi.

          0 0
          • Blabas  

            Ony opravdu nejsou zlé, pokud nesrovnáváš. V nějaké absolutní rovině použitelnosti, výkonu a tak nedopadnou špatně. Jen jestli si je chceš užít, tak moc neošahávej brzdy kámošům.

            0 0
            • soc  

              No díky vánočním prémiím snad přejdu na hydrauliky, tak třeba začnu na ty MX2 nadávat :)

              0 0
    • Darkson  

      já před X lety vyměnil mechanický Hayesy za hydrauliky Deore 525(tenkrát nejlevnější hydra, ale fuknčnost nesrovnatelně lepší) a dlouho si mlaskal. osobně doporučuju, pokud máš peníze, podobný postup…

      0 0
    • doonio  

      zkusím se s prodejcem domluvit ohledně té výměny za nějaký lepší.Je to přece jenom nový kolo(mám ho doma 5 dní).Jelikož mám hluboko do kapsi,a na nový hydry od avidu za nějakejch 5000 fakt nemám,tak zkusím vyměnit moje hayesy za avidy-mechaniky, a možná si nějakou tu stovku připlatím.Máte někdo jiný nápad,jak to vyřešit,a neplatit přitom moc peněž(max.kolem 2000)

      0 0
      • roud  

        mno avid bb7 model 08 stojej na netu 2700kč tak pokud se zbavíš slušně těch hayesů tak to nebude tak drahý…

        0 0
        • doonio  

          Mám chlápka kterej mě prodá Avidy BB7 za 1500,ale jen třmeny.Nevadí když tam mám jiný kotouče,a bude to pasovat na vidlici,a nebude vadit když tam zůstanou Hayesový páky.

          0 0
          • roud  

            jj jen vyměníš třmeny… (aspoň si to myslim) :O)

            0 0
      • Twister  

        Spíš bych se soustředil na vidli. Ty brzdy na tom zas tak špatně nejsou.

        0 0
        • doonio  

          Vidli chci vyměnit o prázdninách,teď ju trochu zaškolím uvidím co udělá(odhaduju že na můj styl jízdy vydrží tak max.3 měsíce a koupím nějakou Rock Sox,myslíte že by stačila Dart,nebo tam mám dát radši TORU,nebo REBu?

          0 0
          • roud  

            dart je zvláštní vidle doporučuju se na ni projet … tora podle mě je dostačující na jakýkoli ježdění a reba už je super :O)

            0 0
            • Evilcleaner  

              no dart je snad stejný jako judy (J1–4) takže pokud si dobře pamatuju, znamenalo by to že ze začátku dobré,ale po čase znatelné ztuhnutí. jinak asi bych zkusl přežít na těch kotoučích a zaměřil se na vidlici. TORA se těší všeobecně dobrému hodnocení, pokud je na tebe moc těžká tak RECONa, a pokud budeš mít tak 9k, REBU, mám ji a můžu jen doporučit

              0 0
      • jonti  

        Navrhol by som kupit alivio kotucovky, br-m485, dali sa zohnat bez kotucov za 3250Kc a mali by byt dost dobre. Mechanicke Avidy budu brzdit trochu lepsie ako mx2 ale nastavovat ich bude treba rovnako :)

        0 0
        • Twister  

          No, já bych ho od Avidů nezrazoval. Ale to se řeší v jiném vlákně. :)

          0 0
          • roud  

            sem taky pro ty avidy… sou odzkoušený a za super cenu…

            0 0
        • doonio  

          Ty alivio kotouče stojijou 3250,já jsem psal že bych doplatil tak pár stovek(max 1000).Už jsem si psal s prodávajícím,(ko­lo jsem koupil na kupkolo.cz),a ten mi řekl ať mu napíšu na mail,čož jsem hned udělal.Zatím čekám.Představoval bych si to tak že jim ty Hayesy pošlu poštou zpět,a oni my obratem pošlou Avidy za nějakou lepší cenu.originální stojijou 2700,já bych ho požádal o tak 1500 korunovou snížení.Nový Hayesy jsem viděl za 2100,tak nevím,uvidíme no

          0 0
    • doonio  

      Teď mě odepsal ten chlap že by mě mohl slevit 700,ale řekl ať to zkusím ještě zajet že po těch cca 2km co jsem na tom najel to nepoznám,že se ty brzdy musijou zajet.Tak jsem se rozhodl že to do prázdnin na těch Hayesých vydržím a potom vylepším jak brzdy(už aspoň Hydry,tak půjde i nová vidle(Tora,Re­ba),takže pánové všem díky za uvedené názory a já to udělám asi takhle,nebo máte lepší názor :)

      0 0
      • Evilcleaner  

        souhlas. kdybys ty kotouče nemohl přežít, tak nějaké véčka, na přechodnou dobu.

        0 0
        • doonio  

          to je ten problém,nemám tam ty ofrézovaný plošky na V,takže pro mě je jediný východisko přežít na Hayesách a o prázdninách upqrade

          0 0
      • Blabas  

        Asi jo. Některý brzdy se prý zajíždějí i 100 km. Neboj se jim dát za uši, ať se vypálej brzy. A šteluj a šteluj. Zkamarádíte se a přijdeš na to, jak je udržet v uspokojivym stavu. My škarohlídi jsme jen rozmazlený:o) Já mám na kole taky spoustu věcí, který u jinejch lidí morálně neprojdou, ale mě slouží dobře, tak co?!

        0 0
        • Blade  

          Některý brzdy se prý zajíždějí i 100 km No takhle bych to rozhodně nenapsal… Spíš tak, že některé brzdě stačí jednou dvakrát zabrzdit fest z padesáti kilometrové rychlosti, jiná potřebuje zabrzdit desetkrát, nebo třeba dvou kilometrovej sjezd na brzdách. 100 Km je nicneříkající údaj, co se týče zajíždění brzd;-)

          0 0
          • Blabas  

            Ajajaj a já věděl, že jsem měl napsat. " jak uvádí např. ve Velu" a pokračovat " po rovině bez brzd to může být i 500, ze sjezdovky dolů stačí 1 km" Spokojenej?

            0 0
            • Blade  

              ;o)

              0 0
              • Blabas  

                Jinak máš samozřejmě pravdu. V časáku čtu v testu něco o tom, že asi po 40km se již brzdy chovají pěkně, sám objedu se stejnýma brzdama dvakrát barák s rukama na brzdách a je vyřešeno. Tak 200 metrů myslim.

                0 0
      • soc  

        No na nějakém obchodě mají teď nejlevnější hydrauliky od Shimana za nějakých 2390,–, jsou to M485, už tady jsou k nim 2 thready… Uvažuju nad nima, za ty prachy, i kdybych to měl dát po měsíci přítelkyni na kolo, pořád je to za hubičku…

        0 0
    • joudys  

      Tyto brzdy jsem měl a byl jsem s nimi spokojený, když nepočítám, že strašně pískaly. Nyní mám hydrauliky Avid Juicy Five a musím říci, že ty mechanické byly minimálně tak dobré ne-li lepší. S brzdným účinkem jsem byl velmi spokojen, byly ostré a neměl jsem s nimi problém ani co se týká strejchání. Je to ale můj názor. Pokusím se popsat jak jsem je seřizoval. Třmen má jeden pístek/destičku napevno – poloha se šteluje imbusákem od špic (po povolení pojistného malého šroubku na těle třmenu), druhý pístek je pohyblivý dle pohybu brdové páčky -lanka. Ten pevný pístek jsem posunul dovnitř o cca 1 mm více než jsem chtěl aby byl ve finále (tj. ten 1 mm měla být konečná mezera mezi destičkou a kotoučem), tzn. že přesahoval plastové tělo třmenu cca 2 mm dovnitř. Pak jsem povolil šrouby, kterými je třmen uchycen na rámu nebo vidlici a zmáčkl jsem brzdovou páku. Tím se třmen srovnal vůči kotouči, aby ten ve finále rovnoběžně probíhal mezi destičkami. Kotouč by samozřejmě neměl být křivý, obvykle stačí se pokusit rukou vyrovnat výchylky. Pak jsem třmen na rámu/vidlici opět dotáhl a ten pevný pístek stáhl o tem cca 1 mm zpátky. Tak jsem dosáhl toho, že destičky jsou vůči kotouči rovnoběžně a pevný pítek má danou, dostatečnou mezeru od kotouče. Pak už stačí druhý pístek – jeho polohu resp. vzdálenost od kotouče doštelovat otočným šroubem na brzdové páce nebo délkou lanka. Doufám, že je to trochu srozumitelné. Jinak jsem opravdu něměl problém se štrejcháním s výjimkou toho, když jsem oddělával přední kolo a dával je zpátky. To je ale obvyklé u všech kotoučových brzd. Zde je nutné si dát bacha, aby přední kolo šlo do upínáku pokud možno v obdobné poloze náboje jako předtím. Pokud to po nasezení štrejchalo stačí kolo sundat, pootočit s nábojem a skusit znovu. Přeji úspěšné seřizování.

      0 0
      • doonio  

        Chlape díky,za radu a jsem fakt potěšen že někdo srovnává Hayesy s hydrama,to bych fakt nečekal,ale jestlis je tak dobře naladil a ten postup co tady máš je OK,tak mám takový náhradní hydry.Dneska jsem na nich jel a brzdili mě taky dobře.Z 30km/h jsem zabrzdil a za cca 4m jsem stál

        0 0
        • roud  

          Taky je vozim jen mam větší kotouč a desky od goldfrenu bike-forum.cz/forum/fo­to_big.php?typ=bi­kes&file=9655_0711­28164829.jpg

          0 0
          • doonio  

            A jak se ti brzdí na těch deskách.Lepší než originál,nebo horší.Jo a ještě jsem se chtěl zeptat,to je tady na všechny:má nějakej vliv ty výstupky na kotouči,např.o­rig.kotouč Hayes je kulatý,a tady ten aligátor má takový výstupky.Je v tom nějakej rozdíl v brždění,nebo ochlazení kotouče,nebo co já vim?

            0 0
            • roud  

              Jj ty goldfreny brzděj o fous líp a chlazení nemá cenu u mechanik řešit jediný co se dá udělat je koupit větší kotouč kterej těm brzdám jen prospěje…

              0 0
              • doonio  

                Jo koupit lepší kotouč,ale hlavnš to chce koupit novou vidli,na té suntource su rád že vůbec drží 160,kdybych tam dal už jenom tu 185 tak mám po ní.Myslíš že by taková REBA,nebo TORA ty už by mohli udržet aj tu 200 né?A na co jsou teda ty výstupky,jen tak na ozdobu?

                0 0
                • roud  

                  No ozdoba i chlazení ale chlazení je důležitý hlavně u hyder tam se při velkym zahřátí kapaliny prodlužuje chod páky… jinak vozil sem 203mm vekej kotouč na sunturce xcp a taky to dvě sezony přežila… jinak vzadu bohatě stačí 160ka

                  0 0
              • Vilém  

                To ze u mechaniky nema cenu resit chlazeni,az zas tak pravda neni. S tvyma metalickejma Goldfrenama, te to nepotka,ale organicky desky,kdyz prehrejes,tak se rozdroli na prach.A ta teplota neni nijak velka.

                0 0
        • joudys  

          … některý mechaniky brzdí lépe než řada hyder, to bude trofám si trvdit případ těchto Hayesů nebo Avidů BB7, které v testech byly hodnoceny jako účinější než některé levnější hydry. Doporučuji vyzkoušet si několik hydraulických brzd například půjčit si od kámoše při vyjížďce na chvíli kolo aby si člověk udělal představu. Tak jsem to dělal já a nemůžu si pomoct, ale Hayesy MX2 (s dodanýma kotoučema 160) jsou pro mě brzdy, které měly rychlý a silný účinek. Vyhovovalo mě, že přes prsty a tah lanka mám pod kontrolou kdy a jak začínají zabírat. Taky jsem byl některýma hydrama zklamaný a dost překvapený, jak blbě brzdily. Rozhodně bych mechaniky hned neodsuzoval a naopak nemyslel si, že když jde o hydry, tam má člověk zajištěnou spokojenost.

          0 0
          • simon111  

            Tolik negativních reakcí jsem nečekal :) Na mojem rudém 4everu jsem najezdil nějakých 700km s RTS Omegou (teď Tora) a měl jsem na ní 203 kotouč.. Vidle (ne)fungovala pořád stejně-nepozoroval jsem zhoršení ani po těch 700km.. Druhá věc jsou ty brzdy-mám BB5, tuším, že tu někdo psal, že seřízení není žáden zázrak, ale já jsem ten problém řešil jedinkrát na švihu a strávil jsem nad tím 10min.. Od té doby nic, troufám si říct, že brzdí pořád skvělé, pořád ostré a nezdá se mi že by vadly.. Jenom občas dotáhnu, nebo povolím to červené kolečko, kterým si nastavím nástup brzdy. Ale nevím jak ty MX2

            0 0
    • kaneeec  

      Ty MX2 jsou prapodivný brzdy, mám s nima sice málo zkušeností, ale co jsem si mohl ohmatat, tak brzí každá jinak… Jedna brzdí snadno a parádně jak hydra a druhá zas jak mastný véčko, těžko říct… Jinak pokud nechceš zbytečně utrácet, ale rád bys hydry, mrkni na tohle… www.bike-eshop.cz/…eore-br-m485

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.