Zdar lidi,chtěl bych se zeptat,jestli je nějaký podstatný rozdíl mezi hazkou slx shadow + a XT shadow +?
Je to XT lepší a víc vydrží,nebo je jen lehčí?
Díky
Zdar lidi,chtěl bych se zeptat,jestli je nějaký podstatný rozdíl mezi hazkou slx shadow + a XT shadow +?
Je to XT lepší a víc vydrží,nebo je jen lehčí?
Díky
Vetší rozdíl je určitě poznat na řadících páčkách než na přehazovačce.
osobně bych pokládal dotaz spíše hazku s brzdou, nebo bez?
Bych řekl, že obě hazky z toho jeho výběru mají brzdu.
jo to + jsem přehlédl, blbec jsem já :)
Dlouho jsem jezdil XT razeni a XT hazku, pote, co jsem ji po ctvrte znicil (ohnul, urval..) jsem koupil Deore a zadny na prvni pohled do oci bijici rozdil nepozoruji. Jen ten „bling“ faktor je nizsi.
Já jsem přešel z XT na SLX. V lese mi totiž klacek zlikvidoval XT a když jsem viděl, jak snadno to udělal, tak jsem šel do SLX, škoda peněz. Funguje to stejně.
Taky jsem zničil XT, koupil Deore a řadí to stejně. Takže páčky XT a hazku bych vzal SLX.
XT hazka má vzadu v kolečkách ložiska, dseorko má jen kluzný válečky. Jinak nevím
to radsi ty kluzne valecky, to vydrzi vecne
ložiska mají hladší chod a jsou lépe chráněna proti bordelu. Krom toho ložisko vyměníš, váleček nevím kde by si sháněl, takže musíš koupit nový kolečko.
Takže lepší jsou určitě ložiska
navíc, co tu lidi píšou, tak mají doma v šuplíku pár zničených XT, tak není problém s náhradními ložisky :)
„Lepší“ ložiska sice jsou, ale vzhledem k tomu, že to obyčejné kluzné s válečkem má životnost delší než vlastní plastové tělo kladky, tak to absolutně nemá význam řešit.
+1
Dřív, než dojde ke zničení válečku, jsou už plastová kolečka dávno po smrti. Občas se to vyčistí a promaže a jede se dál
V drtive vetsine se obrousi drive kladky, nez se na nich posere lozisko. Nicmene, valecky jsou neznicitelne, v pripade potreby staci maznout. Loziska mi naopak odesly u nejakych alternativnich kladek, znacku si uz nepamatuji.
A nejlip ty keramicky valecky co jsou v nekterejch saltrech.
Souhlas, krom egavzrustajiciho efektu v podobe napisu XT bych v ni zadnou vyhodu nevidel. Mozná pár gramu jeste. Takze za me klidne SLX
Rozdil je velky. Pusobi to trochu divne, kdyz svoje kolo davas tady na BF, vypisujes komponenty, vsechno je XT (protoze nizsi vypada sockoidne) a najednou je prehazka SLX. Podle me solidni faux pas :-)
Njn ja planuju dat na xtr razeni hazku xt, to bude teprv trapas :-)
jak hluboko někdo může klesnout :)
Doufám, že budeš jezdit jen kanálama s takovou sestavou :D
Já mám XTR přehazku a páčky X.9 a normálně s tím lezu mezi lidi…
A co teprve XT řazení, SLX přehazovačka a kladky XT ;-)
No vida, tak SLX jo?
Díky moc,jen mi ale ještě vysvetlete,proč všichni jezdí jen XT? Závody jezdím celkem dost,ale slx jsou viděl tuto sezónu jen párkrát :)
Slx je skaredy :)
Škaredý…to je ta poslední věc,na kterou se u hazky dívám,hlavně musí sloužit :)
Sranda, ale je pravda, ze kliky se mi nelibi. Saltr je vpoho:)
Vybodni se na to, co maj ostatní. Polož si otázku proč ji chceš ty (chceš ji, viď?)… Hele, kup si ji, trocha marnivosti nezaškodí, zas o tolik dražší není. Hotovo, problém vyřešen.
To radši setrim na to řazení, bo mám jen deorka :)
na řazení se vybodni, vem fixu a dopiš tam XT.
Když chceš nové řazení, tak musíš jít minimálně do XT, jinak to nemá smysl. Když koupíš SLX, tak budeš mít to samý za víc peněz.
Klasické B-F vymývání mozku :-). Každý přece ví, že i nejlevnější SISko za pár desetikorun řadí výborně ;-).
Kdo chce kam, pomozme mu tam.
No já si na to SISko tenkrát moc dobře pamatuji a odjezdil jsem na něm docela dost, takže bych si dovolil nesouhlasit. Taková parádo ta zase nebyla.
Já začínal jen na natahování lanka na staré favoritce,takže přesnost záležela na citu a taky jsem přežil
Přežít se dá ledacos, kamarád na Favoritu při jedné takové hospodské tour zničil řídítka s představcem, nahradil je klikou od mlýnku na maso a taky přežil :-)
Poslední dobou mne také zacalo trápit razeni na kole, mam tam razení Shimano Deore SL-M511, přehazovak Shimano Deore XT RD-M751. A jízda je fakt utrpení, doladit se to nedá, přemyslím nad tím ze půjdu do razení Shimano XT SL-M770, a zatím mne odrazuje jen cena 1850 korun. Ale rad vyslechnu rady lidi který mají víc zkušenosti…
Nejdříve než začneš nakupovat ve velkém, zkus vyměnit lanka a bovdeny. Na 99 procent to najednou bude fungovat jako nové.
A soucasne s tim zkontrolovat patku.
Přesně tak. A 1850 Kč ušetřeno.
Třeba je to úplně mimo mísu, ale já včera nasadil na kolo Dangler a jako zázrakem mi řazení chodí o poznání lépe.
a jak se to trápení projevuje, nemáš třeba jen mrtvý řetěz ?
Projevuje se to tak: preradim packama, a ryhlost zustane ta sama, pak preradim jeste jednou a to pak preradi na dve dolu. Jak to radim na horu tak musim to vzdy „pretahnout“ aby to mohlo preradit.
Zanesený lanko v bovdenu?
Tak, to je úplně nejklasičtější klasika. Vydřené bovdeny. Řazení Deore je na 99.99% v naprostém pořádku. Takže, jak je psáno výše. Preventivně zkontrolovat, zda je zadní patka držící přehazovačku rovná a vyměnit lanka a bovdeny.
Stačí obyč.
Shimano lanka patří mezi ty fajnovější, ale na znovuzrození řazení stačí velmi dobře i materiál z odkazů. Ještě koupit nějaké ty koncovky na bovdeny a koncovky na lanka a nezapomenout bovden po ustřihnutí zabrousit ať pěkně dosedne do koncovek. Obecně se tyto drobnosti přes e-shop kupovat nevyplatí, lepší je zajít do obchodu, ušetří se za poštovné.
Navíc v kameňáku mu to mohou nastříhat podle starých. To taky nemusí být od věci.
No, ja bych doporucil xtr nebo saint, z moji zkusenosti se to vyplati.
Jediný rozdíl jsou kladky. Na normální kazetě rozdíl nepoznáš. U řazení je to jiné, XT je výrazně lepší. Odřazení o 2 převody jedním stiskem je velmi návykové a zpět na cvakání po jednom už nebudeš chtít.
Tech rozdilu je tam trochu vic, ale v praxi nic co by nejak vyrazne ovlivnilo zivotnost.
To by mě zajímalo, jak často člověk potřebuje zařadit na jedno cvaknutí o dva stupně těžší převod. Mně tom tam padne spíš nechtěně, takže když se to stane, tak hned řadím o jeden nahoru.
Pokaždé, když vyjede na kopec…
Leda že jezdí takovéhle kopce /\.
Uplne bezne, taky jsem si rikal picovina, poridil jsem chorus a uplne automaticky jsem to zacal pouzivat, zvlast na silnicni kazete se to hodi, vyjedes na kopec a sup o tri dolu, dojizdis na semafor, sup tri nahoru.
Běžně… řadím tak v 30–40% případů. Dokázal bych bez toho přežít u 1×11 ;) … Jinak už bych si řazení bez toho nekupval … pohodlí.
Když se ten krpál nahoře zlomí.
na neznámé trase jsem kolikrát rád za gripshift, kde ředím klidně o pět převodů za ráz.
Možná jsem debil, ale na deorku když protlačím úplně nadoraz tak přeřadím i o 3
Ale on myslí řazení dolů, ne nahoru
U SLX nahoru o 3, u XT nahoru o 4.
Pedo: jak už několikrát řekli v časopisu Velo, při testu kola s SLX výbavou „opravdu nechápeme proč Shimano vyrábí XT když SLX svojí funkcí a spolehlivostí bohatě stačí“ . Ze své zkušenosti mohu říct to samé, SLX mě nikdy nezradilo (už mám 3tí kolo s výbavou SLX) a kvůli pár gramům úspory nemá cenu XT kupovat.
S takovou logikou můžem říci „proč chlastat whisky když rum na opici bohatě stačí“. Nebo „proč jezdit Mercedesem když Dacia svojí funkcí bohatě stačí“. Tohle je nesmysl …
Spíš bych řekl, že SLX je „nadbytečnou“ sadou.
SLX je sada pro ty, kteří preferují co nejvyšší poměr kvalita/cena. XT je dražší, ale není o tolik lepší, takže člověk zbytečně přeplácí.
To se říká i o Deore. Deore desítku jsem nejezdil ale nejsem si jistý jestli je vůbec mezi Deore a SLX nějaký rozdíl.
Tak určitě v designu :-)
Mě se líbí, mám na kole mix SLX a XT a spokojenost
Vypadá to, že v časopisu Velo toho nechápou více. A ty si příště pořiď Deore a zjitíš, že tě nikdy nezradí a že kvůli pár gramům nemá cenu SLX kupovat.
Vypadá to, že ty nechápeš redaktory časupisu Velo. Ti redaktoři za ty léta co jsou v časopisu otestují stovky kol ročně (ty taky že?) s cenou od 15 000Kč do 250 000Kč takže když už něco napíšou asi to mají podloženo testováním. Takže když řekli, že SLX stačí, mysleli tím že SLX je stejně kvalitní jako XT, ale jak řekl „Singlespeed“ poměr kvalita/cena je dosti výmluvná.
Porovnávat Mercedes s Dácií je zcestné neb to nejsou auta ze stejné stáje, což Shimano SLX a Shimano XT je. Takže ano proč si kupovat Mercedes GL AMG když Mercedes GL je stejně kvalitní akorát nevypadá sportovně.
Vybodni se na redaktory z časopisů, to co píšou je občas zvláštní, např. nedávno tady proběhlo vlákno, kde byl hlavní hrdina redaktor Pravda. Také otestoval hromadu kol. Pak zjistíš, že skutečnost ti připadá jinak, než píšou redaktoři.
Ty máš třeba zkušenost s SLX. Dělá to na mě dojem, že XT bylo moc drahé a Deore moc obyčejné. Na SLX tedy zbyla zlatá střední cesta. Ale je to tak?
Mně třeba připadá, že zlatá střední cesta je XT. Má něco, co nižší řady nemají čili je funkčně dál, a není tak drahé jako XTR. SLX a Deore jsou funkčně stejné (i ten side swing u přesmykačů) a liší se pouze cenou. A teď babo raď!
Bavíme se o 10ti kvaltu, ať to někoho nemate.
Souhlas.
myslím, že to nejde brát paušálně – třeba brzdy, hazka, kliky tam je možná SLX stejný a bohatě stačí, ale třeba řazení, kazeta už XT má jasný plus.
Kazeta XT pro některé nemusí mít žádné plus. Stojí více, vydrží stejně a úplně stejně taky skončí v koši. Proč platit více za spotřebák, který se poměrně brzy změní v odpad mi není jasné ;-).
pokud máš ocelovej ořech, pak ano
Protože XT má na alu unašečích 6 pastorků a SLX jen 3. Některé alu ořechy jsou dražší než kazeta.
Racionálně uvažující cyklista se přece alu ořechům na kilometry vyhýbá…
Tak si zkus koupit náboj HOPE s ocelovým ořechem.
Hope už nikdy, jednou stačilo ;~)
Super :-)
:)))
Vidim, ze jim to lidi furt zerou.
Nevím, jak je to s nejnovějšími modely, ale třeba kliky byly jednu dobu slabší stránkou řady Deore. Funkce bezchybná, ale převodníky bláto a povrchová úprava klik se ošoupala snad po první vyjížďce.