Dobrý den… Chci se zeptat/poradit, mám horské kolo 26", kotoučové brzdy, a chystáme se v létě okolo ČR, potřeboval bych poradit nějakej slušnej nosič a brašnu, něco lehčího s dostatkem prostoru, máte nějaké zkušenosti ?? Díky
Dobrý den… Chci se zeptat/poradit, mám horské kolo 26", kotoučové brzdy, a chystáme se v létě okolo ČR, potřeboval bych poradit nějakej slušnej nosič a brašnu, něco lehčího s dostatkem prostoru, máte nějaké zkušenosti ?? Díky
Predne si zjisti, jestli a a jake mas uchyty na nosic na ramu. Pak se podle toho vybira nosic.
Brasny bud top modely od Sport Arsenalu s rolovacim zaviranim a nepromokave, nebo neco od Ortliebu nebo ted jsem videl nejake podobne napodobeniny v Decathlonu. Kazdopadne trvej na nepromokavosti a uchyceni nejakym bajonetovym mechanismem.
Všechno od sport arsenal a super. U nosičů maj i objímky kdyby nebyly úchyty, všechno včetně brašen a taškek je parádně variabilní.
Taky mam ted brasny a nosice od SA. Sice bych mel par vyhrad, ale cenove OK. Ty nepromokave mam teda jen vepredu, vzadu mam nejake driv kupovane zevnitr pogumovane, ktere maji vetsi objem (35 l, coz je tak akorat, tech 20 litru od SA by bylo malo a nema zvenku dalsi kapsu, ktera se hodi na nuz, celovku atd. Cerna barva u SA je pekny nesmysl, brasna se na slunku dost prehriva, nastesti driv, kdyz jsem jeste jezdival na cykloputaky na jih jsem jeste mel nejake stare sustakove zelene brasny).
Dalsi moznost je velka polni vz. 85. Znam par typku, kteri s tim objeli pul sveta. Koupis za par k, objem 35 l, dve 70 l. Tady muze nastat problem s tim, ze brasna neni vyztuzena, bude to chtit nosic s vice pruty a mozna posunout hodne dozadu, abys do brasny nekopal patou. Pokud jsi setrilek a zrucny, tak si poradis. Vyztuzeni by slo dodelat z kusu lina, preklizky a prinytovat cvokama, nejakou desku pod uchyt k nosici, aby se brasna nekroutila. Ale i bez toho to nejak prichytis.
Tak určitě jde udělat všechno.Zbastlit se dá určitě všechno, ale taky jde o nějaký relativní zachování hmotnosti atd… aby to zase nemělo půl tuny. A dělalo se to hlavně dříve když nebylo takových možnosti jak finanční tak co se týče dostupnosti. SA určitě nějaké mouchy má, ale vhledem k ceně si myslím že je to super.
Ceske kutilstvi bych v tomto pripade nezatracoval. Nejde jen o usetrene nemale penize, ty brasny ACR koupi nove za 80 a videl jsem je i za 40 Kc. Jde i o moznost urciteho individualniho prizpusobeni. Kdo ma pristup k odrezkum 3–5 mm textitu, sklolaminatu nebo jineho vodeodolneho a zaroven pevneho matrose, tak je to otazka odpoledne. Ze strany nosice zevnitr prichyti desku hribkovyma nytama, z 1.5 mm nerez plochace vyrizne Tcko, zohne hacek a prichyti zvenku. Dole prichyti pero a zahakne za spodni ramovou vzperu. Mel jsem to takhle u prvnich brasen. Jak by do nich v desti zatekalo netusim, ty SA budou urcite odolnejsi. Ony ty expedicni Sport Arsenal jsou sice vyrobene velice pekne, ale ten matros se v miste rolovani prodira. Neni to zadna hruza, ale Ortlieb ma toto myslim vyresene lip.
Měli jsme ty expediční SA s rolovacím uzávěrem, model asi z roku 2006. Na nosič se tehdy věšely jenom takovými háčky, později to zdokonalili a udělali tam hliníkovou lištu s posuvnými háčky. My jsme měli na našich brašnách (starší typ) problém s malou tuhostí v horní části brašny, museli jsme horní hranu brašny trochu vyztužit hliníkovým profilem. Nyní již se brašny začínají prodírat v místě rolování (zas až tolik toho najeto nemají), takže přecházíme na Ortlieby. Máme zatím přední Front-rollery z řady City a z hlediska provedení, vyztužení brašen a systému uchycení je to trochu jiná liga. Zadní Back-rollery už budeme brát z řady Classic.
Kvalitni nosice a brasny najdes tady
Se SportArsenálem neuděláš chybu.
Podle dotazu usuzuji, že se chystáš na první cestu. Vzhledem k ceně bych šel do SA expediční řady s rolovacím uzávěrem. Níže bych nešel, s nepromokavými brašnami nemusíš myslet na to, co všechno budeš mít v obyčejných brašnách mokré. Pokud to myslíš s cestami vážněji, rovnou si připlať a vem si Ortleby.
Důležité je i rozmístění brašen, v případě většího nákladu je správné rozložení jako na fotce kola od Jakoba. Čili zadní brašny doplněné předními brašnami. Rozměrná rámová brašna je také vhodná. Pokud vše nabalíš jen na zadní nosič, tak je kolo méně stabilní (má tendenci se stavět na zadní kolo), hůře se s ním manipuluje, hůře se tlačí do prudkého kopce a pod.
Ohledně nosičů, osobně používám expediční ocelový zadní nosič od SA. Zatím bez problémů.
Tady je to rozmisteni trochu lepe videt. Obecne predni nosic s uchycenim brasen co nejnize a brasny pak umistit do osy otaceni vidlice.
K materialu nosice bych dodal, ze je vhodnejsi pouzit klasicke ocelove, protoze v pripade prasknuti se daji skoro vsude zavarit jakoukoli svareckou.