• Aleshek

    Potřeboval bych pomocí Škody Rapid (limuzína) občas převážet až 4 kola. V tuto chvíli se jedná o 2 kola pro dospělé a zatím jedno dětské 20'', výhledově pak ještě jedno dětské kolo (zatím to odrážedlo dám v pohodě do kufru). Tažné na autě nemám. Co je optimálním řešením? Díky.

    0 0
    • Bruca  

      Žeby pořídit tažné? :-D

      3 0
    • Tencovozikmin  

      Tažné,střecha,jiné auto.Je to na tobě co preferuješ,asi bych už omrkával jiné auto,dva dospělí a dvě děti,to chce aspon kombíka.

      0 0
    • zdenal8  

      To jsou zase rady. Dvě děti, tak musí být automaticky kombík. Ne každý s sebou tahá půlku bytu.

      Taky sem kdysi měl kombíka a po pravdě, čím větší auto, tím víc zvytečností s sebou člověk tahá. Ale to asi tazatel ví nejlépe sám, kolik toho vozí a jestli rapid stačí.

      A k původnímu dotazu, střecha nebo tažné. Záleží asi na financích. Tažné plus odpovídající nosič půjde přes 20tis. Ale je to pohodlnější.

      Pokud není pro začátek tolik financí, asi bych zvolil příčníky a na střechu. A tažné případně řešit do budoucna. Prostě tohle rozhodnutí je asi hlavně o penězích.

      1 0
      • Lance  

        Má rapida. Tam půjde tažné za 5000, dával sem na octu. Plus wjenzek za 9 a je na 14. Žádné přes 20

        1 0
        • Breakpain  

          Tak Wjenzek … hele, nevim jaky typ to je. Ale mam dva kamose, co setrili a vzali ho – maji stejny model. A oba shodne nadavaj, ze je to kram a meli si priplatit.

          Ono mi prijde usmevny setrit na nosici pro tazne, kdyz to vydrzi roky, je to prenositelne a vuci cene auta je to pomerove mala polozka ;).

          2 0
          • Gwaihir  

            No vůči ceně auta snad, ale co vzhledem k ceně těch kol?

            Já mám tažné zařízení na kouli od Thule několik let a je to super.

            0 0
          • Lance  

            V čem je to kram? Jen toneupnes pákou, ale klíčem.tohle neřeším. Jinak provedení bez problémů. Bytelné.

            0 0
          • Edwin  

            Já ho teda mám taky a slouží zcela normálně.

            0 0
        • zdenal8  

          Tak je to mozný že tažné vyjde levněji.

          0 0
    • mirorek2  

      Mximální zatížení střechy u rapida je 75 kg a u koule je svislé max zatížení 50 kg :-)

      Nosič thule má 20 kg + kola.. no počítat asi umíš

      Hledal bych výhledově auto, bo dávat 4 kola na střechu fakt nechceš! Už se čtyřmi koly na tažném je dost problém

      1 0
      • mirorek2  

        A ještě jeden problém může být: pokud to auto (levná mr.ka) nemá přípravu na tažné, nemusí tam ani jít domontovat!

        O.ebávají to nejen na motoru, nápravách atd, ale i na chlazení a třeba altíku, jinými slovy to auto v sockoverzi na tažné vůbec nemusí být dimenzováno

        edit: bratr řešil na fabii, nelze :D

        0 0
        • danis7  

          To, že to výrobci aut ojebávají je pravda, naštěstí existuje „zařízení k přepravě nosičů kol a zavazadel“, které se legálně montuje do aut s nulovou hodnotou hmotnosti přípojného vozidla.

          0 0
          • mirorek2  

            to zní teda „bezpečně“ :)

            chápu, že je to legislativní paskvil, ale zrovna pevně to na mě nepůsobí teda..

            nulová hmotnost je vtip, nosič na kouli má se čtyřmi endurky hravě 80 kg plus páka plus dynamické zatížení při 130km/h při kompresi může být třeba x4?

            už jsem viděl nosič se třemi endurky proletět po pangejtu na okresce asi v 60km/h, nedovedu si představit tu spoušť na dálnici

            0 0
            • zdenal8  

              Tam jde zřejmě o to, že je to pořád technicky regulérní tažné (na tom nic ošizené není) akorát papírově není určené k tažení přívěsu, protože auto k tomu není z výroby přizpůsobené (chladiče, brzdy atd. o těhle úpravách jsem četl konkrétně třeba u škodovek).

              Takže toho že to uletí bych se nebál.

              1 0
              • mirorek2  

                Chápu, ale i tak nosné body tam přizpůsobené v rámci úspor nebudou zřejmě. Otázka ještě je, na kolik to bude zajímat pojišťovnu u případné PU, když hmotnost kol nebude evidentně 0

                0 0
                • zdenal8  

                  Tažné se kotví do zadních nosníků, ty tam jsou. Ty úpravy na těch autech nejsou většinou v karoserii a nedělá se to kuli výrobním nákladům. Hledej za tím ekologii a ty nesmyslné euronormy.

                  Prostě je to tažné, montuje se to úplně stejně akorát se to jmenuje jinak, protože tažné u těch aut kuli ekonormám nejde zapsat do TP. Když se to pojmenuje jinak, tak to ani nepodléhá zápisu doTP.

                  I když vlek by si na tom taky odtáhnul. Akorát tě s tím nesmí chytit.

                  0 0
                  • mirorek2  

                    Jak jsem viděl eko výplně kastle u Rapida z pěny, nevěřím ničemu už :-)

                    Tak samo může být kastle kvůli eko oslabena, ale spíš to bude levnější varianta, jak říkáš ty. Jen tam něco nenamontovali. třeba tlumení může být nedimenzované, lehčí… atd atd.

                    Jde mi o to, že nasič na kulu je extrémní zátěž na obyč auto nižší střední třídy. Jezdil jsem s ním (thule, atera) 8 let na různých kombících a s normálním tažným a vždy jsem tahal prdel po zemi, nedejbože když vezeš 4 lidi a 4 kola na dovču.

                    Nechci se přetahovat o blbosti, jen jsem trochu nadhodil absurdity dnešního automotive.

                    0 0
                    • Lance  

                      Hele mám to na nižší střední třídě. Octa a fakt to nepoznáš, že to tam das. Nebo já to aspoň nepoznal a že bych tahal prdel po zemi vůbec ne

                      0 0
                    • mikub  

                      Jenže, když máš kouli, tak můžeš táhnout 1200 kilo přívěs. Na to to auto už nějak uzpůsobený bejt musí (třeba chlazení, brzdy, náprava apod.). Proti tomu je (i kdyby) 100 kilo na kouli úplný prd, tak proč mít kvůli tomu auto přizpůsobený na 12× větší zátěž.

                      0 1
                      • mirorek2  

                        Ale to svislé zatížení je úplně neco jiného, než tahat vozík s nápravou a brzdama.

                        Ať si to každý zkusí sám, mě to nesedí, mění mi to jízdní vlastnosti

                        0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
        • scota  

          Originál tažné právě řeší i větší chlazení, brzdy, alternátor, baterii, elektriku atd s ohledem na max. hmotnost přívěsu takže těch 25 K co za to Škoda chce není jenom ta železná koule.

          0 0
          • Kouba_2005  

            Jako ze kdyz si nechas v autorizaku dodelat tazny, tak ti vymeni brzdy, altik, baterku a vsechno co pises? :-D

            0 0
            • krabica  

              Ne, ale když máš z výroby přípravu na tažné…

              0 0
            • zdenal8  

              No když tohle nemáš z výroby jako přípravu pro tažné, tak už ti ho nikdo nedodělá, protože v techničáku je hmotnost přívěsu 0.

              1 0
      • Breakpain  

        Pozor, strecha to utahne, ale zmeni to teziste.

        Koule, auto si sedne a mas problem :).

        Takze pokud neco pretizit, tak strecha je vhodnejsi varianta.

        1 0
        • mirorek2  

          No já už nemám :-) kola vevnitř to řeší

          1 0
        • goofy  

          Ano. Těžiště se zvýší, ale Rapid na tom není zase tak špatně, aby pak z toho byla neovladatelná *****. Za mě střecha a není co řešit. Naskládat tam 4 kola už bude trochu tetris, ale nic co by nešlo vyřešit.

          3 0
          • kubad  

            souhlas, bude to výrazně levnější a jednodušší pokud nemá tažné

            1 0
      • TomCZ46  

        Kde jsi vzal max. svislé zatížení? To je o tom tažném, nikoliv o autě ne? SVC Náchod dělá pro Rapida svislé zatížení 75 kilo. Já mám na Fiat Tipo dokonce 100 kg.

        0 0
        • mirorek2  

          Určuje výrobce automobilu! SVS si může napst klidně 150, nic to nezmění

          Některé modely mají 0

          0 0
          • Sistematicx  

            Presne tak. Muzes mit tazne treba na 5 metraku. Ale to by ti pak deformovalo ram auta.

            Kdyz mas 0 v technicaku tak teoreticky ta priprava na to tazne tam muze byt. Realne ti ho ale nikdo pak nezapise do technicaku a na stk to dostanes do A zavady kdyz to tazne tam bude.

            Nekdy ta 0 tam je kvuli eco normam.

            On muze mit v tom technicaku klidne 75 na toho rapida. To se musi podivat.

            0 0
        • Sistematicx  

          Cte vubec nekdo ty technicaky od aut…?

          Na zadni strane mas vsechno napsane. Mas tam aji kolik muzes nalozit kg nakladu.

          Tazne sice muzes mit svisle na 100kg ale technicak muze rikat ze max 75. V takovem pripade plati to co rika technicak. Informace v technicaku jsou nadrazeny nad typakem tazneho. Zezadu typaku tazneho je tabulka ktera se ma vyplnit podle technicaku ale kazdej na to peče asi. Ja mam tazne na 100kg svisle a vozejk brzdenej na 1500kg, mohl jsem mit i na vozejk 1700kg (ted nevim presne kolik tam bylo) jenze technicak pripousti pouze 75 svisle a brzdenej vozejk 1400 tak jsem dal ten levnejsi vozejk. SVC to asi dela dost univerzalne ty tazne. Ktreba co je na O2 HB pasuje na vagon a treba i na 4×4 kde uz ten nosnik auta muze svisle dat 100kg. Mozna ty nosniky jsou u vsech stejny. Jenze kdyz das na 4×4 100kg tak si lehne zadek jen trochu, ma tvrdsi okruhy perovani (L12 treba).

          0 0
          • cibi  

            Promiň, ale disky kol se prodávají s typovým listem a následně se dopisují do T.P.

            Nevím, nemůže to tak být i s těmi tažnými zařízeními?

            0 0
            • Sistematicx  

              Ne pokud tam mas nulu v tech bodech s privesem. V tom pripade neni zadna moznost jak zapsat tazne. Vyrobce/prodejce ti tazne s klidem proda jake budes chtit.

              Ale kdyz to vezmes cestou pres stk tak ti neuznaj protoze vyrobce vozu udal 0 zatez. V tom pripade nedostanes ani protokol a bez protokolu na magistratu nepochodis.

              U tech disku je jina metodika – tam mas napsane v zakladu treba 17” kola. Koupis 18” je kterym je typak na model tveho auta a vyrobce tam 18” schvaluje. Dojedes na stk, technik koukne na typak disku a pak jeste ma moznost nahlizet do nejake databaze vyrobce vozu jestli tyhle 18” muzou ja aute být. Pokud vsechno sedi tak dostaneš štempl a s tim jdes pak na magistrat ty disky tam zapsat. Ta metodika kolem tech disku je na webu ministerstva dopravy. Je tam i neco pro stk stanice jak to maji kontrolovat.

              Koukal jsem se na to. Narazil jsem na clanek co resil montaze tazneho a typovejch listu a pak tam bylo neco prave s falesnejma typakama na disky tak jsem si to nasel jak se ty disky resi.

              Pri taznem, kdyz je v technicaku 0 tak to tam nejde prepsat. Je to proste neco jinyho. Jasne dodavku muzes pretypovat na obytne auto. Ale to tazne tam legalne nedostanes

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • danis7  

            Celkem souhlasím až na to, že TP je nadřazený typovému listu. Vždy platí nižší hodnota, tj. pokud TP dovoluje 75 kg svislé zatížení a tažné dovolí jen 50 kg, zapíše se těch 50 kg do TP.

            A k těm diskům co psal cibi, jiný rozměr ti zapíšou do TP pouze tehdy, pokud to dovoluje výrobce, např stejné vozidlo má u motoru 1,2, 1,5 disky max R16 a u 1,8 výrobce schválil i R18. Určitě ti nikdo nezapíše R20 disky na Fabku :)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Sistematicx  

              Vsak jsem to psal ze technicak master papir. Kdyz mas 0 u tazneho tak ho tam nedostanes.

              Ale s tema diskama je to trochu jinak.

              Tam se overuje jestli vyrobce vozu ty kola v danem rozmeru schvaluje. Potom se daji dopsat do technicaku. Mas treba 16 a chces 18”. Technik ma pristup do tabulky k danemu vozu (nemusi byt uvedeno v technicaku) a koukne ze dodatecne vyrobce umoznil tyhle kola dopsat. Kamos mel v technicaku 17” kola. A jezdil na 18” ale nemel je na technicaku. Byl linej to jit nechat zapsat. Ale vyrobce vozu 18” umoznoval.

              0 0
              • jIrI___  

                On ten techničák taky nemusí všespasný… Měl jsem na autě 16" kola a chtěl jsem je vyměnit za 15". Mrknu do techničáku, 15" tam jsou, tak koupím 15" plecháče a jedu do servisu na ně nechat nahodit pneu a rovnou je na autě vyměnit. Jaké pak bylo zklamání, když při nasazování 15" kol na auto zjistili, že se tam kvůli brzdovým třmenů a kotoučům nevejdou. Ale papírově vše v pořádku :)

                0 0
                • Fazzy  

                  Papírově ti nesedělo ET :)

                  2 0
                  • jIrI___  

                    To si neuvědomuju, už to bylo nějaký ten pátek zpět :). Ale pokud je ET uvedeno v techničáku (to si taky neuvědomuju :) ), pak odpovídalo údaji v techničáku. Kupoval jsem ty disky přesně podle rozměrů v TP, ani nepatrnou odlišnost bych si nelajznul.

                    0 0
                    • goofy  

                      Podle mě to zvoral borec při vypisování TP a napsal tam kola z jiné motorizace… :-)

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Může být. Žádné detailní pátrání, kde mohla nastat chyba, jsem nepořádal a tohle byl poslední hřebík do rakve, auto jsem pak raději prodal :)

                        0 0
                      • kubad  

                        tohle je složitější téma, třeba kvůli tažnému mají auta silnější/větší brzdy, ale v techničáku jsou uvedeny všechny varianty pro dané auto

                        0 0
                        • goofy  

                          To je zvláštní… Ale tohle by přece nemělo být, ne? Já měl za to, že tam jsou vypsané jenom varianty, které jsou kompatibilní a mohou se použít…

                          0 0
                          • kubad  

                            netuším jak to do TP zapisují

                            každopádně manželka má v techničáku kola které díky příplatkovým brzdám na auto nenamontuje – v katalogu je na to upozornění, ale v TP jsou

                            0 0
                    • Kouba_2005  

                      ET tam samozrejme uvedeno je, je to nedilna soucast rozmeru rafku. Treba jsi mel v TP uvedeny kola pro slabsi verze toho auta, ktera ma i mensi kotouce. To by se ale stat nemelo, spis lidsky faktor pri vyberu disku nebo proste blbej tvar plechace.

                      0 0
                    • Fazzy  

                      Píše se tam kompletní rozměr včetně ET, ale jak tu zaznělo, mohla bejt chyba i v TP

                      0 0
                  • mirorek2  

                    Tu nejde o ET ale o průměr brzdičů

                    0 0
                    • Fazzy  

                      Tak záleží, kde se to opře. Někdy to vyjde průměrově, ale škrtá vnější část třmenu o paprsky kvůli velkýmu et. Nevim co byl Jiřího případ.

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Prostě se tam nevešly kotouče se třmenem na průměr, v servisu z toho byli taky překvapení. Tuším tehdy tipovali, že chyba v TP mohla vzniknout tím, že auto bylo v poměrně ojedinělé verzi 4×4, a při vypisování si toho prostě někdo nevšiml. Ale nějak jsem jim nevěřil, že taková chyba v TP je vůbec možná.

                        0 0
                    • jarda65  

                      Jde o ET. Je tím daná vzdálenost zálisu středu ráfku. Tedy na větší brzdiče musí být větší zális, aby se neopřely.

                      A s tím zápisem do TP je to tak, že je tam to, co bylo homologováno v době výroby na daný typ auta. Dodatečně mohli udělat další homologace a ty ti dopíší. Dá se to jednoduše najít na stránkách MDČR. Např. Octavia II má dodatečné homologace na cca 10 rozměrů, ale SCOUT 2 tu hom. nemá a může mít jen 2 druhy kol (17" a 16" jenom zimní)

                      0 0
                      • mirorek2  

                        A není, je to průměrem brzdiče, měl jsem bmw e46 330, kde originál bmw16" kola (na e46, s ET dle TP) měla malý průměr a žádné et by jim nepomohlo. Kotouče byly větší, vlezly se do 17" a větších kol.

                        0 0
                      • Kouba_2005  

                        Nemáš tak úplně pravdu. Fazzy nad tebou to popsal nejlépe.

                        0 0
                        • jarda65  

                          Bral jsem variantu, že je vše originál. Pak musíš dodržet i to ET. Pokud máš z nějakého důvodu větší brzdiče, tak musíš většinou dát i větší ráfky.

                          0 0
    • KoudakT  

      Pořiď příčníky na střechu a je to. Pohlídej si, aby byla plocha pro připevnění nosičů kol co možná nejširší, některé příčníky to mají v zájmu estetiky zmenšené.

      Rapida nemám, ale mně se osvědčila Atera.

      0 0
    • gerrard  

      Je potřeba si odpovědět, co je pro tebe vhodnější řešení. Jestli střecha nebo koule. Volil bych podle toho jak často jezdíš a jakou máš možnost jednoduše nosič schovat. Já vozím nosiče pořád a mám problém s úschovou, tak je mám na střeše. Kdybych jezdil míň a měl auto v garáži neměl bych problém ani s nosičem na tažné. Další co bych zohlednil, jak těžké kola máš. Nechceš dávat ekolo nebo nějakou těžkou jebku na střechu. Když už si vybereš střešní řešení, tak pro 4 kola potřebuješ široké příčníky!!! Takže nějaké řešení co je široké. Já mám třeba Thule aerobar v max šířce co dělají a je to tak akorát a v některých konfiguracích musí sedlo jinam a je potřeba vědět jak tam kola vyskládat, aby se vlezly. Jo a nastuduj, jak se které příčníky montují. Není nic milejšího než se s tím nějak ***** pomocí speciálního nářadí. Ideální cvak a pryč. :)

      0 0
      • goofy  

        S tou montáži je to dobrá poznámka a taky jsem ji chtěl napsat, ale pak zapomněl. No a jelikož měl tatík Rapida Spaceback a k tomu Hakr příčníky, tak s klidným svědomím můžu říct, že do této kombinace bych nešel… :-D

        Při každé montáži bylo třeba zašroubovat 6 šroubků/příčník, a to fakt nebylo ideální. Pokud ale člověk nasadí příčníky a pak je tam má celé léto, tak je to pak jedno.

        Za mě bych šel do Thule řešení, kde se to stahuje jedním šroubkem. A za mě bych si i připlatil za Wingbar tyče.

        0 0
        • gerrard  

          Já mám samozřejmě Wingbar, sem si to s něčím spletl. :) Dřív sem měl všechno na jeden cvak. Dnes je to na imbus, ale naštěstí takový co pak necháš zastrčený v nosiči. Pokud neumíváš wapkou, tak ho jednou za čas potřebuješ dát dolů a auto umýt.

          0 0
      • krabica  

        Taky doporučuju ověřit nosnost střechy, zjistil jsem dodatečně, že kvůli střešnímu oknu mám nosnost jen 35kg, což je k prdu…

        0 0
        • danis7  

          JJ, taky bývá rozdíl v nosnosti střechy pokud máš hagusy z výroby (nosnost střechy bývá větší cca o 25 kg) oproti montáži příčníků na holou střechu.

          0 0
    • Aleshek  

      Díky všem za rady. Já to vidím zhruba takto (kdyžtak mě opravte, jestli blbě :-) ). Vycházím se situace, že mám auto bez tažného, které nepotřebuji, a tedy jen kvůli nosiči kol ho pořizovat mi přijde přinejmenším zvláštní. Navíc jsem se zde výše dočetl, že max. zatížení střechy u Rapida je 75kg, zatímco u koule jen 50 kg. Další věc, která mě odrazuje na kouli je to, že bych musel shánět tu třetí značku nebo to přehazovat z auta. A řekl bych, že i cena koule + nosič musí vyjít dráž než varianta „střecha“. Samozřejmě, že dávat kola na střechu je voser, navíc mi přijde, že tam jsou ta kola míň chráněná, že to bude mít vliv na spotřebu atd. Na druhou stranu nemám pocit, že bych ten převoz kole řešil nějak extrémně často, takže dát je občas na střechu snad takový problém nebude.

      Chci se tedy zeptat, co konkrétního byste mi doporučili? Já to zatím zkoumal jen tak zběžně, pochopil jsem správně, že tedy musím koupit ty 2 příčníky a k němu 4 držáky na kola, které se na ty příčníky přimontují. To je teda tak nějak univerzální? Jak, že si třeba od nějaké značky, ideálně doporučené výrobcem koupím ty příčníky a pak si můžu koupit jakékoli držáky na kola? Pak jsem zahlédl, že tedy, ty držáky jsou zamykatelné, a že lze si nechat sjednotit klíče, tedy jeden klíč ke všem držákům. Ale vlastně ony i ty příčníky budou na zámek, ne? Můžete mi to někdo malinko popsat, abych se v tom jako laik vyznal? A ideálně nahodil i nějaký ten odkaz, co koupit? Díky.

      0 1
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        3 0
      • Breakpain  

        Hele, pokud je to na svatecni presuny, vyber dle ceny.

        Pokud chces komfortni reseni

        • aero pricniky Atera nebo Thule
        • drzaky Thule (a sjednotit zamky)

        Zamky jsou proti samovolnemu povoleni, necekej, ze je to proti kradezi.

        Ochrana kol na strese a na kouli – to je jedno.

        Spotrebu zvedne oboji, strecha samozrejme vic.

        Osobne vozim kvuli male nosnosti koule kola na strese. V mem pripade je vyhoda, ze nosice jsou permanentne na aute a nicemu neprekazi.

        Kola na strese vozim cca 4 roky. V prumeru jeden transfer tydne po cely rok. Vozim endura a sjezdaky, takze 40–60 kg.

        1 0
        • Aleshek  

          Teď koukám na Alzu a teda jsem z toho jelen.. Mám Rapida limuzínu (2018) a fakt nevím co vybrat.

          Jinak jak vlastně funguje to sjednocení zámků? Koupím sadu 2 příčníků a k tomu bych chtěl 4 držáky na kolo. Všech těch 6 věcí (2 příčníky + 4 držáky) má svůj klíček k zámku. Standardně předpokládám, budou každý jiný (resp. sada příčníků bude mít stejný), jak se tedy dosáhne toho sjednocení u těch držáků, které se kupují vlastně jednotlivě?

          0 0
          • krabica  

            Neřešil jsem to, ale Thule mají na klíčích čísla, tak předpokládám, že nakoupíš podle něj požadovaný počet zámků. Zašel bych do specializované prodejny…

            1 0
          • shcorepi  

            Kup to přímo ve Škodě, mají zrovna akci. Mělo by to být Thule s nápisem Škoda:

            https://eshop.skoda-auto.cz/…/p/5JA071126

            https://eshop.skoda-auto.cz/…p/000071128P

            Abys měl stejné klíče, musel bys koupit někde všechno jako jednu sadu, nebo se asi dá dokoupit sada stejných zámků se stejným číslem.

            1 0
            • gerrard  

              A dostane tam 4 nosiče? Já bych řekl, že pokud půjde do thule, tak ani náhodou.

              0 0
              • Slavik  

                Když je dá proti sobě a sundá šlapky, tak snad i dostane. :-)

                0 0
          • Breakpain  

            Prodávají sady na sjednocení, vyjde to levněji, než kupovat sólo zámky ;-).

            0 0
          • popokatepetl  

            pokud budou příčníky a nosiče od jednoho výrobce (thule to nabízí) tak stačí v objednávce požadovat stejné čísla pro všechny výrobky. Lze dodatečně požadovat i u později zakoupených výrobků.

            Dodatečně měnit zámky je nesmysl, jeden stojí cca 200kč a na jeden držák jsou dva zámky.

            Mám volné dva držáky Thule Freeride :-) kdyby byl zájem. Na bazaru se dá kolikrát koupit sada 4 držáků komplet.

            0 0
      • Enron  

        Já na podzim kupoval nový auto a jedna z věcí co jsem chtěl byla koule jen kvůli nosiči na kola, jiank jsem to zatím nepoužil. Ale chápu, že to je docela raketa. Takže klidně řešení na střechu. Předtím jsem vozil nějakou dřívější generaci těchto nosičů https://www.nosice-stresni.cz/…ku-zdarma-1/ (než mi je teda ze střechy před domem nějaká svině šlohla a zbyl mi jeden co nebyl na střeše) a tyhle příčníky mám teď https://www.nosice-stresni.cz/…104-wingbar/. Za mě dobrý řešení. S jinou značkou nemám zkušenost. Akorát když to spočítáš, tak už to není takovej rozdíl oproti tomu tažnýmu. Tam už pak dělá rozdíl ta koule jako taková.

        0 0
      • gerrard  

        A ještě si zkus. Jak půjde rám dohromady s nosicen. Ne každá varianta funguje s každou.

        0 0
    • root68  

      Já musel nosiče řešit minulý týden dost narychlo. Staré typy nosičů už moc nevyhovují 29-palcovým kolům. Takže takový rychlobastl ze starého příčníku a menší trubky. Na střeše jak staré kolo tak dvě devětadvacítkové s pevnou osou za kterou jsem je upevnil. Ale myslím, že bych tam dostal i 4 kola. Transport úspěšný, asi 600 km včetně dálnice.Cena: krabička Startek šikovnému svářečovi u nás v práci :)

      0 0
      • zdenal8  

        No nejvíc mě drtí ty sundaný sedla. Jenom kuli tomu, aby to nezmoklo? To by mě víc štvalo, že se mi dostane bordel do rámu a pak mi bude vrzat sedlovka.

        0 0
        • Breakpain  

          Tak ono sundávat sedlo je nesmysl ;-), pokud fyzicky nebrání jinému kolu. V životě jsem to nedělal a ničemu to nevadí ;-)

          2 0
          • zdenal8  

            Asi tak. Pokud je to kuli tetrisu na nosiči, takto je jasný.

            0 0
      • gerrard  

        Tak cena odpovídá pohodlí a muset sundavat kolo kvůli převozu a omotávat to gumicukem to fakt nechces. A to neřeším, ze to nemá atest. To je řešení pro kolenovrty. Sice je to naníc, ale levné.

        2 1
    • XNeo  

      Mě překvapilo, že má Rapid jen 50kg svisle na kouli. Mám O3 a ta má 80kg a to už 4 kola převezu. No zde bych opravdu zvážil ty 4 kola co chcete vozit a pokud střecha dá 75kg a vejdete se, šel bych do Thule.

      Měl jsem Wjenzek na 4 kola a když se sklopil va 110km/h na D11 a ubrousil spodní hranu, tak šel do – no už ho nemám :) . Naštěstí kola byla dobře uchycená, takže jsem to zvedl, zaaretoval sklápěcí mechanismus stahovacíma páskama a dojel v pohodě. Letos jsem šel do Thule 926 + adaptér na 4 kolo. Proto zvlášť na střechu bych pořídil opravdu kvalitní nosič, bohužel za kvalitu se platí, ale nikdo nechce vidět poletovat vlastní kola po okolí. Když je blbě přiděláte dozadu, tak zmizí za autem, ale když se pomelou na střeše, tak máte škodu za desítky tisíc (promáčkliny, odřenej lak, popř. poškozená sklo). Pokud kola zmizí mimo auto, tak ohrozit jiného řidiče mohou z obou nosičů.

      0 0
      • jIrI___  

        Kvůli čemu se ti Wjenzek sklopil za jízdy? Vycvakly se ti ty červené jistící oka nebo prasknul nějaký díl?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • goofy  

        Na www.nosice-stresni.cz to vychází ještě trochu lépe…

        Zvážil bych, jestli by nestačil Freeide. To chce uvážit jaké kola budou vožená. Minimálně na dětské by byl v klidu.

        0 0
        • Majan  

          FreeRida mám už mnoho let a nedám na něho dopustit. Přijde mně i pevnější než ProRide. Je levnější a nevypadá tak luxusně, takže i zloděj zvolí raději lepší model..... si říkám a zatím to platí:-)

          0 0
          • gerrard  

            Kdyz tam davas porad stejny ram, tak OK. Kdyz tam pokazde davas jiny, tak to nechces. Mam ho jenom na jedno kolo s atyp ramem. S pohodlim nandani s proridem se to neda srovnat. Karbonovy ram bych do toho vubec necpal. U proridu otocis kolecku dole u strechy a mas to. Je jedno, kdyz je to v puli auta. U freeridu uz jen tocit tim aretacnim bazmekem v pulce auta, kdyz to potrebujes nastavit presne je opruz.

            0 0
            • goofy  

              Tak když bere pro sebe na 4 kola, tak to asi nebude měnit jak fusekle… Jinak já mám 2× Proride i 2× Freeride, a osobně se mi moje kolo vozí lépe ve Freeride. Hodím na střechu, cvaknu páčku, a jedu. Vozil jsem i kámoše s různými rámy, a nikdy nebyl problém. Takže tak co se týče toho hrozného a nepoužitelného Freeridu…

              1 0
              • gerrard  

                Zase nebásni nesmysly, které nepíšu. Freeride je normálně použitelný nosič, ale pokud dáváš různé kola s různě širokými rámy a musíš přenastavovat šířku upínání tak to oproti proridu opruz je. A když není krajní, ale je v prostředu, tak už se musiš natáhnout a není to jen zašmrdlat kolečkem u střechy. Vozím kola na střeše 4 dny v týdnu a něco o tom tuším. Mám na střeše 3 druhy thule a každé je vhodné na jiné kolo a básnění o jednom druhu jak je super a hanění druhého je blbost. Každý má nějaké + a – a není špatné je vědět a podle toho se rozhodnout.

                1 0
                • goofy  

                  Jedno kolo moje, zbytek se střídá, takže asi tak. Víc k tomu nemám co dodat. Prostě bych z toho nedělal trágu. Možná jenom pro nějakého liliputa to může být trošku problém… Jestli kolečko dole stojí za skoro dvojnásobnou cenu? Osobně sám nevím, a za mě spíš ne. Toť můj názor. Navíc mi Proride stahuje kolo v místě, kde mám bovdeny, takže je natahuje.

                  Jinak teda kola vozím celou sezónu klidně i dvakrát týdně. Nosiče prakticky nesundávám…

                  0 0
                  • gerrard  

                    Ale bych si tipl, ze vozis prevazne fully a urcite typy ramu das lip to freeridu nez do proridu. Mne se na te strese toci kolem 20 kol s ruznyma tvarama ramu od tenkych trubek na singlu po nejake ultra siroke karbonove variace. A od detskych po dospele. Nosice mam na strese cely rok a neminim resit kompromisy u neceho co budu intenzivne pouzivat nejmin kolem 10 let, takze ani cena nebyla zasasdni vec pri porizovani. Teda krome prvnich hakru, kde sem jeste netusil o co jde. :) Proto jestli nema nejaky uplne jednoduchy tvar ramu, tak nejlepsi u nekoho zkusit, jak tam kolo pujde. A mozna bude mit na strese taky smes. :) Rozhodne rada kup 4 proridy bez toho, aby vedel co tam bude strkat je blbost. Muze a nemusi to dopadnout dobre. Kolum na strese cest.

                    0 1
                    • mirorek2  

                      Otázka je, proč dávat 10 let 20 kol na střechu. Po roce bych už měl velké auto… Obdivuji tvou trpělivost a ridicskou rozvahu. V olmu už bych se 100× zapomněl v myší díře

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        1 0
                      • gerrard  

                        Porad se na to divas z nejakeho divneho uhlu a vidis jenom problemy, ktere tam nejsou. Prevazet kola na strese je uplne v pohode,a v obvyklem mnozstvi 2ks je to rychle a pohodlne. Kvuli tomu si misto sluzebniho auta soukrome fakt kupovat nebudu, ale diky za radu. Kde je v olmiku mysi dira, co se tam nevlezou kola na strese?

                        0 0
                        • mirorek2  

                          Divného? 4 endura XXL a XL se na střechu nevlezou…

                          Služebák je nejlepší auto :-) to se někdo má :-)

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                          • gerrard  

                            To máme prostě každý jiné zadání, tak se nám liší i řešení. Já si dokážu představit obě varianty, ale dokud se neodstěhuju nebo nezměním způsob života, tak je to moje aktuální řešení pro mně prostě nejlepší, ale zas nemusí vyhovovat někomu jinému. To je život bych tak nějak řekl. :) To si musí každý rozhodnout sám, jak to chce dělat.

                            0 0
                    • Breakpain  

                      Mám to podobně, protočím 20–30 různých kol za rok, vše jsou to enduro kola / dh kola. Nejčastěji Lka.

                      591 – pobere 80–90%

                      598 – pobere 100%

                      Z toho, co jsem vezl, snad nejdebilnější rám má Trek a ty jeho široký hranatý spodní „trubky“.

                      Vozím 591 a 2× 598 a zatím jsem se vždy bez problému „poskládal“.

                      0 0
                      • gerrard  

                        Tak to mam doma jedno kolo co proste proride nepobere a proto mam i jeden freeride a uz vezl i jine kola co tam bez problemu sly. Na nem je fajn, ze nemacka bovdeny, protoze chytne ram z boku. Jinak to smeskou 591 a 598 odvezu taky prakticky vsechno.

                        0 0
              • Breakpain  

                Hele, mám 3 držáky a pouze jedno kolo v něm jezdí pravidelně, jinak jsou to pokaždé jiná kola… čti spolujízda ;-). Ale chápu ,že to tak nemá každý :-).

                0 0
                • goofy  

                  Mám 4 a pouze jedno kolo je moje… Dlouhé rok jsem jezdil jenom s freeridy. Prostě za mě je to fakt jedno viz výše. ;-)

                  0 0
                  • Breakpain  

                    Kazdy, jak mu to vyhovuje. To byla jen takova poznamka, ze mne konkretne se to strida jak holubnik, pac jezdim na sjezdovku kazdy vikend a abych nemusel tolik utracet za PHM, delam „taxi“.

                    Zkusil jsem vsechny tri (FR, 591, 598) a za me osobne 598. Tim nerikam, ze FR je srot ;).

                    0 0
    • Sistematicx  

      K tomu taznemu. Kdyby jsi to chtel jako moznost. Tak na Radip HB se da koupit tazne od SVC Nachod, cena za pevne 3700 + cca 1600–2100Kc elektroinstalace.

      Tazne si muzes namontovat sám, od 2016 to umoznuje legislativa. Nepotrebujes nikoho aby ti do toho kecal.

      U Rapida je postup stejnej asi jako u 90% dalsich škodovek. Sundas zadni naraznik, odmontujes vyztuhu, vyvesis vyfuk a uz mas viditelny predchystany prostupy v rámu vozu. vrazis tam rám tazneho, srouby utahnes. Do narazniku vyriznes diru, je tam predchystana sablona. Pak to vsechno zase vratis. Elektriku nasvorkujes na draty v kufru. Nebo si to muzes nechat namontovat a pripocti cenu cca +2000 (1000 tazne, 1000 za elektriku). Pak s typovym listem kerej dostanej k taznemu zajedes na STK kde budes chtit technika typu -K-. Ne na kazdym STK tenhle clovek je. K technik ma štempl na prestavby aut. Ten ti omrkne ze zazuvka funguje, srouby jsou tam kde maji byt. Potom zajde na urad si to nechat zapsat. Tohle je nejlevnejsi cesta jak dostat tazne do auta.

      Celej tenhle proces ti muze padnout na jedine veci. Velekj technicak na zadni strane musi mit uvedeny hodnoty pro moznost pripojeni privesu.

      Zadni strana- hmotnosti. Na pozici 17 je svisle zatizeni na čep Z 75 treba. Pod tim pripustna/ povolena hmotnost pripojneho vozidla : brzdeny x nebrzdeny. Tady musi byt nejaky hodnoty! Treba 1400/1400 brzdeny, 650/650 nebrzdeny.

      Pokud tam mas 0 tak tazne ti nikde nezapisou (0 je vetsinou kvuli eco / emise aby to auto proslo)…

      Pokud mas toho Rapida HB bez hagusu tak to jsi docela v pejči…Jestli strecha nema lištu kde jsou montazny body pro pricniky ale je hladka celo lak. Montazi bod pro pricniky je v lemu strechy, kdyz otevres dvere tak je ze spodu strechy dira prumer cca 10mm. potrebujes pricnik s patkama na montaz do „skryteho bodu“ https://www.hakrbrno.cz/…wing-profile

      Jenze bacha, tenhle zpusob pricniku ti dost nici lak na strese. Kamos ma Thule a ja ten Hakr. Oba mame lak postrebanej od tech kontaktnich bodu pricniku. At tam das cokoliv tak ten pricnik ma tlumic patku z gumy. Tim jak se kola na stere pohybuji za jizdy to mele z celym pricnikem a vznika mikro pohyb neustalej. Lak to dlouhodobe neudrzi a zacne praskat. Kamos toho s pricnikama tolik nenajezdi takze lak mak jen zatim poskrabanej. Ja uz mam lak v prolisu strechy popraskanej (po 7 letech vozeni kol na strese). Muze to dopadnout i tak ze tu strechu bych musel vyriznout a nalepit. U skodovek je fabricky strecha svarena, oprava pak probiha ze se strecha vyrizne a nalepi. Z toho duvodu jsem pred mesicem nahodil tazne.

      0 0
      • zdenal8  

        Nečetl jsem to celé, ale to 2016na začátku je nesmysl. Tažné jsem si montoval sám mnohem dřív. A to nepočítám samodomo montáž na bráchovo escorta z jinýho bouranýho escorta co už byl dokonce vyřazenej z evidence. A taky sme to dali. Pouze před přihlášením návštěva STK asi za 100 Kč.

        A to nepočítám děda kdysi na š120.

        0 0
        • Sistematicx  

          Ano mam tak spatnou informaci resp nepresnou. 2016 byla zmena, doslo k upresneni ohledne papiru k taznemu a celej proces se zjednodusil. Paradoxne jsem se musel na jednom stk hadat s idiotem ktrej mi tvrdil ze tazne si sam namontovat nemuzu…

          A ja ti zas napisu ze za tu 100kc to fakt na stk uz neudelas. Je to ted za cenu evidenčni coz bejva cca 500–800

          0 0
      • Endryju  

        Nestačilo by dát pod patky příčníků průhlednou folii, aby nedocházelo k poškození laku?

        0 0
        • Sistematicx  

          Byla by to urcite moznost jak ten lak ochranit. Ale to praskani si myslim ze zpusobuje to pnuti tech patek jak jsou pritlacene k te strese. Folie by pomohla proti poskrabani a mechanicky namahani prolisu te strechy bude furt.

          A jak jsem psal. Kamos to ma na Thule taky podrene. A on si ty kontaktni mosta vzdycky ocisti nez to na to nasadi. Prave aby tam nemel bordel. Stejne mu je to prd platne.

          0 0
          • popokatepetl  

            Tak je to poslední zoufalý pokus o využití auta k účelu pro který není dělané. Třeba 1× ročně vzít rakev na lyže. Ale mít takto přidělané příčníky celý rok.

            0 0
    • d69  

      Za mne thule aero tyče a Thule proride 591 na střechu.

      třeba tady

      doufám že to není čorka…

      0 0
    • cubista  

      Jak je to s plněním od pojišťovny, pokud máte nosič s koly na tažném a ten za vámi nedobrzdí? Škoda na kolech bude hrazena z POV viníka, ale na novou cenu nebo po odečtu amortizace?

      0 0
      • felix.org  

        Na škodu skutečnou. Čili hodnotu, jakou měla kola v době nehody, resp. cena, za jakou pořídíš obdobné kolo obdobného stáří.

        0 0
        • rasto  

          ne, nikoliv. za pořizovací cenu – faktura nutná. je na to nález ústavního soudu. žádná ztráta pro poškozeného.

          0 0
          • cubista  

            Je možno vidět nějaký odkaz k tomu? Když mi ukradli kolo ze zabezpečené garáže, tak si pojišťovna odečítala amortizaci cca 10% za rok stáří. Kolo bylo staré 4 roky, tedy 40% dolů. Nepotěšilo mi to.

            0 0
          • felix.org  

            Ne, nikoliv. Nález Ústavního soudu je na „amortizaci“ při opravě poškozeného auta a to ještě neplatí bez výjimky. Těžko si lze představit, že mi někdo zruší kolo na nosiči, co stálo před 15 lety 200k a já dnes dostanu 200k…

            0 0
            • rasto  

              no právě ten nález ústavního soudu se dá aplikovat i na příslušenství – nosič a kolo. vyzkoušeno na vlastní kůži :-/ kdy jsem byl nezaviněným účastníkem nehody na kole. z pojistky viníka (auto) mi byly hrazeny 100% náklady (proti pořizovací faktuře). a je jedno, co je poškozeno – zda auto, kolo či to příslušenství.

              to je i odpověď @cubista – nehoda se musí stát v provozu. (plnění z povinného ručení). nikoliv krádež – tam bohužel nastupují ty amortizace.

              0 0
              • felix.org  

                Měl jsem za to, že se bavíme o totálce. U opravy kola to samozřejmě použít lze. Ale je je-li kolo na odpis, tak si nedokážu představit pojišťovnu, co ti z povinnýho ručení viníka uhradí pořizovací cenu kola (s výjimkou situací, kdy to kolo bude nové nebo zánovní). Touto logikou by v situaci, kdy mi při nehodě někdo zruší např. 25 let starou Felicii, mi pojišťovna viníka vyplatí třeba 300k, což je samozřejmě blbost.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
      • Fazzy  

        Přesně z toho důvodu za auto kola nedám, dokud to jen trochu půjde.

        0 0
        • cubista  

          Také vozím na střeše, ale stejně by mě to zajímalo. Zkusím se zeptat u známé pojišťovačky.

          0 0
          • Fazzy  

            Jo, sou situace, kdy to jinak vezt nejde, tak je dobry vedet jak se to resi.

            0 0
            • cubista  

              Takže při nárazu zezadu je škoda na kolech hrazena z POV zezadu narazivšího vozidla, ale vždy s amortizací. Takže pokud je kolo staré třeba 5 let, tak pojišťovna plní cca polovinu.

              Ta zmiňovaná judikatura o úhradě škody v plné výši se týká pouze vozidla a jeho součástí. Nosič je součástí vozidla, kolo není. Informace od dámy, které dělá pojišťovací makléřku 20 let a navíc je právnička.

              Další důvod proč kolo na střeše je následující. Za autem vzniká vír jemného prachu a v dešti aerosolu plného prachu a ten je tak jemný, že vniká do bowdenů, řadících mechanismů, případně i ložisek.

              0 0
              • Fazzy  

                Dík.

                Je to tak. K tomu dát kolo na tažný mě donutí jen dvě věci – Povezu tolik kol, že se na střechu nevejdou nebo budu mít tak vysoký auto, že je nedokážu na střechu dát.

                1 0
              • popokatepetl  

                Třeba to bude doplaceno z havarijního pojištění. Ale za ty dvě dekády co mám řidičák do mě nikdo nedrcnul. Hlavně se z toho neposrat.

                0 0
                • Sistematicx  

                  Vidis a ja ho mam 15 a uz 3× jsem byl nahrnutej. Je rozdil kdyz našmudlas 15 tis rocne nebo 80 tis.

                  0 0
                  • popokatepetl  

                    80 soukromě je slušná porce. Já na služební cestě nevozím kola, nebo jedu sám a mám kolo v aute :-)

                    1 0
                    • Breakpain  

                      Ja mam za nejakych 12–13 let 120 tis km :0) … dat 80 za rok, to asi v tom aute bydlim :)

                      0 0
                • Edwin  

                  Já mám řidičák nějakých 25 let. Nikdy nic a letos už do mě 2× někdo nacouval. Je to samej točvolant, s řidičema to nemá nic společnýho.

                  0 0
              • jIrI___  

                To zasvinění kol na tažném hodně záleží na tvaru auta. Na jednom autě se kola nijak výrazně nešpinily ani při jízdě po mokré silnici a na druhém autě byla kola naopak zasviněná jako jetel. Navíc to byl starý diesel s rovným výfukem bez DPF, takže zplodiny proudily v blízkosti kotouče na biku a po delším převozu kola pak šlo poznat, že to brzdí nějak hůř :). Prostě z mého pohledu je nejlepší mít kola uvnitř dodávky (samozřejmě s pevnou stěnou oddělené od posádky), pak jsou kola na střeše a na závěr kola na tažném.

                0 0
      • Bildy  

        hlavně ten nosič musí mít homologaci. Pokud do toho někdo vletí, tak škoda jde z povinného ručení…a samozřejmě se tě bude chtít pojišťovna co nejvíc oškubat, to je jasný.

        0 0
    • david25  

      Vy stim nadelate :D

      5 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.