Zdravím, mám neustály problém a potřeboval bych poradit. Vždy když sundám kolo a opětovně ho nasadím zpět tak mi začne drhnout kotouč aniž bych mačkal brzdovou páčku atd. prosím o radu :-)
Zdravím, mám neustály problém a potřeboval bych poradit. Vždy když sundám kolo a opětovně ho nasadím zpět tak mi začne drhnout kotouč aniž bych mačkal brzdovou páčku atd. prosím o radu :-)
A to seš „profi“ jo? Seřiď to, odvzdušni, nebo si třeba kup jiný brzdy, nebo kotouče, třeba je máš křivý.
pokuď máš vše seřízený jak má bejt tak je jediná možnost vžměna některejch komponentů…zejména brzd :D
Já bych vyměnil spíš ruce…
vždyť píšu za předpokladu že je všecko seřízený jak má…pokuď není tak je to v rukách…
Povol inbusy na adaptéru, zmáčkní silou brzdovou páčku, inbusy utáhni a páčku pusť. Pokud to nepůjde, můžeš dát na každou stranu mezi destičku a kotouč třeba vizitku,nebo složenej papír a zopakovat to.
Poznač si polohu rychloupínáku tak, aby si osu vždy namontoval do stejné polohy.
Nebylo by lepsi poznacit polohu osy? :)
Já si nic nepoznačuju a přesto nikde nic neškrtá :-) Jinak furt mě nejde do hlavy, jak může pootočení osy tak rozhodit vystředění kola?
Hraje roli vic veci, ale podstatnou roli hraje hraje celni radlovani na dosedacich plochach naby. To se vymackne do patek vidlice a kdyz se pak trefis jinam, nez jak bylo radlovane celo vytlacene, tak to muze delat neplechu.
Samo hodne zalezi na pouzitych brzdach, nebo spis na tom, jakou maji mezeru mezi deskama a kotoucem.
xt no problem
Rychloupínák je k ose přece napevno, takže poloha rychloupínáku = poloha osy (nemyslel sem dotažení upínáku, ale polohu vzledem k vidlici např.).
Tak to nevim jaky upinak mas na mysli. Nenapada me zadny, ktery by byl v ose napevno.
Problém je v tom, že vždycky utáhneš kolo jinou silou, a protože jsou náby měkké, tak se hýbnou, a pak je kotouč v malinko jiné pozici ke třmenu. Řešením je :
snižovat sílu utažení tak dlouho, než budeš spokojený
vystředíš na nový stav kotouče.
jiným :-)
myslis, ze jsou naby mekke?:)
To mě taky přijde jako nesmysl :)
Možná to není úplně ten správný výraz, ale vzlášť ty levnější (zkušenost s Deore M510, M590 a prům. ONE :-() se podle síly utažení opravdu hýbají. Lze to poznat i na vůli kola. Třeba scott u kol se zadní nábou shimano přední nábu shimano nedává. Teď mám novatec a je o poznání tužší, nicméně stejně je to na kotouči poznat.
Asi je to nezkušeností, ale dřív jsem s tím měl docela problémy. Teď nandavám hodně často a už to mám asi víc v ruce.
U konusovych s klasickou 9/10mm osou se trosku prohne osa, v zavislosti na utazeni upinaku, proto se taky na konusech nechava jemnoucka vule v nedotazenem stavu, rozhodne se neprohne naboj.
jeste dodam, ze spis nez toto ma vliv to, jak jsou provedena čela, ktera dosedaji do patek vidle (ramu), to jak a zda jsou radlovana a to, zda je osa v miste dosedani do patek, se zavitem, ci zda je hladka.
se staryma kolama – naby Deore nebo neco takovyho mne to delalo taky. Udelal jsem si znacku na ose a daval to pak vzdy stejne a problem zmizel.
Na novych kolech (WH-MT65) zadny znacky nemam, kola nasazuju jak to vyjde a zadny problemy nemam.