Poradtě mi, mám hydraulický brzdy SLX a z hyd. brzdama vlastně začínám, ale přední brzda mi po cca 1700 km přestává brzdit i když kotouč a destičky jsou snad v pohodě díky za odpovědi.
Poradtě mi, mám hydraulický brzdy SLX a z hyd. brzdama vlastně začínám, ale přední brzda mi po cca 1700 km přestává brzdit i když kotouč a destičky jsou snad v pohodě díky za odpovědi.
Odmastit kotouč a z desek vypálit mastnotu nad ohněm(třeba sporák)
No otázkou je, jak se tam mastnota dostala..Aby neřešil následek místo příčiny..:)
Tak tímhle nic nezkazí pokud by se to následně opakovalo začal bych hledat čím to je ale vzhledem k tomu že 1700km to bylo ok tak to bude zamaštění z provozu podle mě…
a nevypaluje se náhodou ta mastnota provozem ? Každý na kole sem tam dostane brzdy na hranici a lecocs se z brzd vypálí.
Já jsem osobně desky nikdy neodmašťoval a jezdí to pořád stejně
dej desky nad oheň a uvidíš černej dým jak se to z nich krásně vypaluje mastnota taky potom brzděj uplně jinak :O)
hmm, dokud jsem schopný zaseknout zadní kolo a zvednout zadek jedním prstem to nehodlám pokoušet.o). A jinak nevidím rozdíl, jestli se rozehřeje deska ohněm, nebo brzděním, určo se nějaký bordel vypaří.
Osobně tohle beru jako pověru nikdy jsem neměl brzdy u kterejch by mi stačilo brzdit jedním prstem (nejsem žádnej drobek přítulce to jde)
ono záleží co člověk jezdí a jak jezdí a zaflekovat kolo jedním prstem není problém … Tedy asi jak pro koho, hmotnost a síla daného subjektu
A z jaké rychlosti, v jakém terénu, s jakýma brzdama xD a podle toho jakou sílu máčlověk v tom prstu xD
Btw když odmašťuješ za jízdy ( taky bych to tak dělal :-)) ) Nemůže se dostat ta mastnota ještě hloubš třeba do destiček, které pak budou naolejované zevnitř? :( A jestli se ten olej taky nemůže zapéct do kotouče…
Teda když už takhle odmastit, tak asi sprejem to zkusit sestříknout, setřít a pak to opálit z kopce ne? Fuj, nechtěl bych mít silikoňák na brzdách
Nevím, nic z toho jsem nezkoušel a desky najeli ještě cca 1000km, pak zaslouženě našli odpočinek v koši. Nyní mám nové a ty snad nezaprasím. Dneska jsem je byl zajet a po menší vyjížďce ca 20km šlapou jak víno :o).
Ono teoreticky při brzdění vzniká teplota okolo 500°C a to by mohl spolehlivě spálit vše co je na deskách. Je to jen teorie … Fundovanější snad napoví :o)
to myslíš vážne?
přesně tak.
U BB5 jsem musel používat 2 prsty, XT a Elixiry bez problému ubrzdím jední v jakékoliv situaci (vážím ±81 kg nahý :) ).
ty jezdíš nahý?
promiň ono se to tak nabízelo
A pokud je zima, tak mi jedna místní userka dohodila latexový obleček, ten ale moc neváží :)
Si kup pořádný brzdy vole!
Tak…tak… zamasteny desky se odmasti samy pri provozu. Zrovna onehda se me podarilo je nechtene polejt Brunoxem, prestalo to uplne brzdit, ale nemel jsem cas to resit tak jsem s tim tri dny jezdil a po par sjezdech to zas brzdi normalne..
Odvzdusnit, odmastit :-) … Ja kdyz jsem na kotouc nechtene striknul trochu silikonoveho oleje, stacila projizdka z kopce, brzdy jsem probrzdil, zahral a tim vypalil a jezdilo se dal :)
co když to nepomůže a dole nezabrzdí :-)))
Něco ho každopádně zastaví :-)
tak potom patou o zadní kolo :-)
Vypálit brzdy při jízdě z kopce se nechá taky, ale já používám čistič brzd od firmy wuerth. Funguje velice dobře, je to zatím nejlepší odmašťovač jaký jsem používal.
Využiju tohoto vlákna. Mám taky brzdy SLX a chci vyměnit přední kotouč 160 za 180. Nevyznám se v těch adapterech a nevím který koupit. Díky za každý tip.
Po milíónpáté, tak co máš na vidli?
Ten první obrázek :D
Treba tento
jj, potřebuješ adaptéč z IS na MP viz foto… :)
Díky moc za ten obrázek. Když už vím co znamenají ty zkratky, tak je to jasný. :)
Zdravím bikery,
chtěl bych se zeptat na brzdy Shimano M-486 (Merida 700-D 2010). U brzdových pák mám vůli asi do poloviny řidítek, což bych řekl, že je moc. Dle manuálu by se měly pístky automaticky vysouvat dle sjetého kotouče a destiček. Bylo mi řečeno, že odvzdušňovat brzdy nemá cenu, když mi to brzdí dobře, a že je lepší se v tom nevrtat. Nevíte jak můžu zmenšit vůli těchto brzdových pák?
Zavzdušněný to dle mého ani nebude, jinak by po napumpování pák byla vůle menší, ale je to stále stejné. Asi jsou málo vysunuté pístky. Ale to jen tipuji.
Děkuji za radu.
A predtim byl krok kratsi?
To uz si prave nepamatuji :-( Kolo bylo zazimovany a ted jak bylo hezky tak jsem je vytahl a jezdil jsem. Prislo mi, ze tam je dlouhy stisk brzd, tak jsem zacal patrat po manualech a dle obrazku mi prijde, ze je castecne tuhy. Vcera jsem se chtel pustit do odvzdusnovani, ale na radu od zkusenejsiho kamarada jsem se do toho nepoustel. Rikal mi, ze dokud to brzdi bez problemu, at si s tim nehraji, ze se tam vzduch nema jak dostat a pak bych si s tim mohl hrat 2 dny. Tak jsem jen dolil mineralni olej a nic jsem s tim nedelal. Jediny „problem“ je vetsi vule.
Krok brzdy je dan konstrukci paky. Pokud by to bylo zavzdusnene, tak by se treba propadala paka, musel jsi pumpovat atd. Leda zkus na jinem kole stejnou brzdu, jak na tom s krokem je. Shimana vsak obecne maji krok spis delsi, takze mi prijde, ze je to normal.
Jeste si prekonroluj, zda se ti neuvolnil cervik pro nastavovani vzdalenosti paky, rad to dela a paka je pak bliz a bliz riditkum.
Dekuji, na toho cervika se podivam. Myslim si ale ze bude v poradku, protoze to delaji obe brzdy. Je take mozne, ze to tak bylo i minuly rok, kdy jsem to kolo kupoval, ale az ted po zime me subjektivne prislo, ze je delsi krok. Opravdu si to uz nepamatuji.
Nekde jsem take cetl, ze se da sundat kolo, misto kotouce tam strcit neco uzsiho a zmacknout brzdu aby povylezly vic ty pistky. Ale nevim jestli je to spravny krok, kdyz by mely pistky vylezat automaticky.
tiez poprosim o radu…minuly rok som kupil starsie XT brzdy z bazaru a po nahodeni mi mechanik hovori ze zadna tecie :-(. Ale brzdy cely rok fungovali …dobre brzdili…nevrzgali …len som raz vymenil platnicky . Po tejto zime (okrem ineho na nom jazdim na nom celorocne do roboty) mi zadna brzda piska, vybruje. Tak som ich skusal odvzdusnit, a vidim ze z jedneho piestu tecie olej a ten piestik sa nevracia naspat, tj. stale viacmenej prilieha ku kotucu. A teraz otazka. Nemam penazi nazvys na kupu novych brzd..resp. len komplet zadnej …tak hladam najlacnejsie riesenie :-) …vedia to prasa v servise opravit ..dat tam nove testnenie…ci len kupit nove prasa ? ( kotuc a platnicky kupim tak ci tak nove kedze je to asi vsetko zamastene)
diky za radu.
Díly do třmene budeš shánět těžko, oficiálně k dispozici nejsou ani pro servisy. Koupit samotný třmen bude nejjednodušší cesta. Tím ovšem nechci tvrdit, že se ten tekoucí nedá opravit.