• Šulda

    Ahoj, chci si pořídit hydraulický kotoučový brzdy. NEmáte někdo zkušenost ze shomanem BR m485? nebo co y jste doporučily? A nebo kdyby jste mel doma někdo hydrauliky, které nepoužíváte a chtěli se jich zbavit, tak mi nabídněte:-) děkuju za reakce:-)

    0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Použij vyhledávání. http://www.bike-forum.cz/…2/forum.html#… http://www.bike-forum.cz/…4/forum.html#… http://www.bike-forum.cz/…4/forum.html#…

      Jinak myslím, že m485 jsou za tu cenu dobrý. Určitě brzděj, jenom asi ta ergonomie páky nebude taková. Ale za cenu 2300Kč nebo tak něco těžko najdeš něco jinýho (novýho).

      0 0
    • Páník  

      m485 jsou urcite dobra volba do zacatku…brzdi obstojne a cena je bezkonkurencni

      0 0
    • Scully  

      Tak já je vozím, jsou to moje první kotouče takže nemám srovnání, ale co se týče zkušeností, tak brzdný učinek uplně dostatečný jediný co je limitujicí je přilnavost gum. Jediný co mi trochu vadí že nejde vubec nic nastavit, jen vzdálenost páky od řidítek.

      Ale třeba mrtvej chod nastavit nejde. Nebo třeba nějak nastavit citlivost brzd, Zdá se mi že prvních 2cm se neděje nic pak v 1cm to brzdí a dál to je na krev.

      0 0
      • miki  

        A jak by sis představoval nastavit citlivost?.

        0 0
        • Scully  

          No zkátka aby te záběr nebyl místo 1cm třeba 2cm. Ale přitom aby ten chod nebyl 2× delší po celé délce.

          Ale ani si moc dobře nedovedu představit jak by ten systém mohl vypadat, aby desky bez kontaktu s kotoučem vyjeli rychle, a pri kontaktu s kotučem naopak přestalí mít sílu a musel bys mačkat delší dráhu.

          0 0
          • die.catana  

            Ta mrcha co tlačí ten olej by se musela v půlce zešířit, ne?

            0 0
            • die.catana  

              Nebo spíš zužit, ale to by se muselo nějak fikaně nastavit. :))))

              0 0
              • Scully  

                Neřikám že to není blbost, ale kdyby to tak fungovalo tak by se mi to líbilo víc. :-)

                0 0
      • Shortys  

        Opravdu nejde nic nastavit? Mě právě přišel nový Grand Canyon 6.0 a trošku mi škrtá přední kotouč…není ohlý ale prostě je moc blízko u pravé destičky. V anglickém manualu jsem nic moc nevystudoval a jsou to mé první kotouče, takže si s tím nevím rady. Jediné co mě napadlo je podložit kotouč nějakou podložkou, ale musela by být opravdu hodně tenoučká.

        0 0
        • Pablo  

          Žádnou podložku pod kotouč! Normálně povol ten třmen (2 imbus šrouby) a nastav do lepší polohy, umožňuje to tak 2mm. Při utahování dávej pozor, má to snahu zase někam ujet, ale při troše šikovnosti (nepovolíš to uplně) se to dá nastavit vpoho.

          0 0
    • Robin Hood  

      Formula oro k18 model 2007. Cenově velice dostupny. Hodnocení na www.mtbr.com Všeobecně jsou nad XT shimano. Cus

      0 0
      • keo  

        Myslím,že XT-08,K18,J7 jsou kvalitativně srovnatelné brzdy a s žádnou z nich neuděláš chybu,každá chodí trochu jinak,ale to je spíš o preferencích,kaž­dému sedne něco jiného.

        0 0
    • cagalam  

      http://www.kupkolo.cz/…75_2600.html

      …taky si chci pořídit hydry a beru tyhle, ale počkám až půjde cena trochu dolů!

      0 0
    • ceo  

      Ať dělám co, dělám (přiznávám, že manuálně jsem spíš nezručný:) ) pořád mám problém s přední brzdou Avid Juicy 3 185mm. (všechny rady o nastavení jsem přečetl a vyzkoušel)

      V linku jsou 2 videa z mobilu, hlavně na tom prvním je slyšet drnivý zvuk co to vydává. Nemohu se toho zbavit. Ať to nastavím na cinkání, nebo bez, stejně to začne drnkat a vidlicí to pěkně trhá dozadu :( Se zahřátějším kotoučem se to zhoršuje. 

      http://uloz.to/…MOV00001.3gp

      http://uloz.to/…MOV00002.3gp

      Zatím mají najeto 100km. Mám se tím zabývat nebo se to srovná samo?

      Díky.

      0 0
      • MARIN  

        zfrezovany dosedaci plochy na vidlici mas?

        0 0
        • ceo  

          Co to je? 

          Kolo je Canyon. Vidlice Reba. Jak jej smontovali, tak je. 

          0 0
      • kubiik  

        Mam taky Avid Juicy 3 a silene mi cinkal kotouc o trmen -kov na kov, chyba byla v tom, ze jeden pistek jsem mel povylezly vic nez druhy, srovnal jsem to tak, ze jsem vyndal kotouc a zatlacil na vystouply trminek a mackal paku (delali jsme to ve dvou) – pistky se srovnaly a je to zcela OK

        0 0
    • ales112  

      Ahoj

      uvazuji o hydralickych brzdach Shimano,

      mohl by jste mi poradit a vysvetlit s nasledujici?

      co je to oliva?

      jak poznam ze mam dat na trmen adpater pro kotouc 160mm nebo 180mm?

      co jsou pistky a kde je najdu?

      jak se provadi odvzdusneni? cetl jsem ze se olej ma plnit zespodu – jak? jak se potom uzavre hadice, aby olej nevytekl?

      jake naradi, klice, prislusenstvi k hydraulickym brzdam je potreba?

      jak je to s kompaktibilitou prumeru kotoucu (1600mm-206mm) a trmenu nebo modelu brzdy?

      tohle jsem si nasel – http://si.shimano.com/#…

      sem me neodkazujte

      predem dekuju za informace, rady

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • novas752  
        1. Oliva je kovová „kulička s velkou dírou na hadici uprostřed“ (Prostě to připomíná olivu bez pecky) která se spolu s trnem dává do konce hadice pro uchycení ke třmenu/páce. Jsou různé typy pro různé průměry hadic atd.
        2. Co třeba přečíst na kotouči jeho průměr (bývá to vypálené někde na paprscích a potom zjistit pro jak velký kotouč je přímo dělaná vidlice a rám (třeba že na 160mm adaptér nepotřebuješ a na 180 už jo) a jakej standart uchycení máš na rámu.
        3. pístky jsou pod destičkama v těle třmenu. Stiskem páky vyvoláš v kapalině uvnitř tlak a ta zatlačí na pístky které se vysunou a přitlačí destičky na kotouč). Ale jestli nevíš ani tohle…
        4. Odvzdusneni je pro kazdy model nebo spis vyrobce odlišné. Na třmenu i páce jsou malé šroubky které se vyšroubují a strčí se tam injekce nebo nádobka s kapalinou a různě se to tim „prohání“. Když do YouTubu nacvakláš „How to bleed + model tvý brzdy“ najdeš spoustu videí jak na to.
        5. To je dost obecnej pojem. Základem je sada imbusů nebo torxů, na upnutí kotouče pomocí centerlocku klíč na něj + plastová montpáka na případné roztažení pístků při výměně destiček. Pak jsou různý odvzdušňovací sady, nůžky na hadice atd.
        6. Kompatibilita třmenu a kotouče se řeší pomocí těch adaptérů, ale spíš by kotouč neměl být větší než povoluje rám/vidlice a samozřejmě i menší neboť by to nefungovalo.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.