Konečně přecházím s véček na kotouče ale nemůžu se rozhodnout jestli intl nebo center lock mohl by mi někdo zkušený poradit moc dík všem .
Konečně přecházím s véček na kotouče ale nemůžu se rozhodnout jestli intl nebo center lock mohl by mi někdo zkušený poradit moc dík všem .
volil bych INTL… větší výběr kotoučů a náb. A navíc co jsem zkoušel tak se mi moc nelíbí ta vůle co má kotouč na náboji u centerlocku
Jo, ta vůle je hnus, CL nebrat.. Navíc intl je hezčí.
A to je zvláštní, že na svym Centrlocku žádnou vůli nemám ( po pečlivém dotažení) :)
tentokrát se tě zastanu ale já na svym taky ne…
já taky ne…
SLR + XTR bez vůle.
DT 340 + XTR bez vůle
stejně tak :-)
co jsem měl možnost zkusit tak Redmetal5 + XT kotouč a fest dotažené, tak vůle je docela velká. XTR kola + XTR kotouče, vůle sice menší než u RM5, ale furt tam trošičku je.
RedMetal5 + Deore kotouč, vůle nulová.
jednou sem zažil vůli na XTR kotouči ale bylo to tím že neměl pod maticí ten plíšek co tam patří jak se tam dal hned vůle uplně zmizela viděl bych to na stejnej kix některý shopy to ke kotoučům nedávaj nvm proč…
Plíšek mám na obou kotoučích (LX kotouče i náby), dotažený jak kráva a stejně tam vůle je. Za jízdy to je člověku u ******, ale seřizování hlavovýho složení je při kombinaci vůle v kotoučích a 3mm mrtvého chodu u Reconu docela sranda.
Hmmm já mám s CL přesně opačnou zkušenost tím že u nich nemám vůli a ani sem ji ještě u nikoho v podstatě neviděl tak seřízení je paráda vidim to jako hlavní výhodu tohohle systému a pokud tam máš nákou vůli měl by si s tim něco dělat rozhodně to neni normální…
Já jsem tam vůli měl, ale vrchní mechanik Hnoj vytáh kotouč, nasadil, pořádně dotáhl a opravdu je tam teď vůle nulová :) … ale intl bude asi větší jistota, bral bych ten ;-)
a bylo to jen na předním kole, na zadnim nebyla nikdy žádná :)
Normální to není, ale tak mi poraď co s tím :) Víc to dotahnout, tak praskne příruba náboje :)
nvm zkusil bych jinej kotouč třeba si jen pučit a zkusit nebo hodit do nakyho servisu kde ti budou schopny říct co je špatně…
Jak říkám, na jízdu to vliv nemá, hlavko nakonec taky seřídím a ty mý LX výplety sou stejně na dvě věci.. Kotouče sjedu, kola degraduju na zimáky a koupím něco s klasikou ;-)
Mám totázek… taky budu asi pořizovat kotoučovky a dát si je tam chci sám. A teď nevím… tak matice, kterou se to utahuje je na speciální klíč – vypadá podobně jako stahovák na kazety- je to ten samý?? A vubec… ta matice se šroubuje do závitu uvnitř příruby náboje?
Ano. Ano.
kromě kol Fulcrum, tam je to myslím klíč na osu, ale nejsem si jist…
Ano, u Fulcrumov je to na kluc,ktory sa pouziva na loziska stredoveho zlozenia Hollowtech
žádnou vůli nemám, jinak existuje loctite, ne?
Taky nic…
podla mna ta vôla u Cl co tu popisujete je skôr pohyb brzd.platniciek pri stlacenej brzde co je u shimana celkom normalne,ale pohyb kotuca na nabe?…to je hovadina jedine ze by si niekto nevedel dotiahnut maticu center locku.
amen
no vzhledem k tomu, že kotouč stojí a kolo jezdí dopředu dozadu tak asi ne…btw. už ste to někdo pořešil? mám dotaženo fest a stejně vůli jako prase, docela mě to štve…
INTL, větší možnosti, více příslušenství! :-)
větší výběr možná lepší cena, než CL, ale já mám xtr 180mm CL bez vůle :DDD
Takisto nemam problem s CL
bral bych CL, víc se mi to líbí, hlavně XTR kotouče:-) jinak ani u jednoho namontovaného CL kotouče jsem nikdy nepozoroval vůli a hodně z nich bylo relativně obyčejných
Taky si myslím, že XTR jsou krásný. Toto má moje žena na biku a myslím si, že jsou jedny z nejhezčích co se dají koupit. XTR A vůle také žádná......
detail
Nechci ti nějak kazit radost, ale toto jsou spíše XT-čka…
Ale prdek je to jen starší verze kotouče XTR
Přesně tak. Starší XTR.
tak to jste chlapi asi nikdy nevidely hopy nebo magury :-)
jinak za me INTL. Jednodussi, servisovatelnost nevidim jako extremni prinos, ani vetsi vyber kotoucu, ale prijde mi jako naprosta debilita z vylozene marketingovych duvodu borit lety zavedeny, technicky osvedceny a fungujici mezinarodni standard a komplikovat tak lidem zivot. ale kseft je halt kseft…
jo a uznavam, ze debilita je taky napsat to jste chlapi nevidely… ach jo. Pardon.
No ono bez borcení zažitých věcí co fungují to nejde,jinak by jsme jezdili ještě s koňským povozem ten byl taky léty prověřený a fugoval a taky je pravda,že mnoho vývojových cest se ukáže jako slepepých to ukáže čas.
intl se řika 6 šroubkum?:))
Pokud teda ano tak jedině takhle, centerlock se mi nelibi, navic to vzrušo když si jednom šroubku strhneš „dírku“ pro imbus…to je pak krásná práce s bruskou a vrtačkou :-D Nevěřil jsem že to pujde ven :-D
normálně tam jsou šrouby na torx 25 (a nedokážu si představit člověka který to zničí, podle mě mnohem lepší koncepce naž klasický šestihran)
jj mně to nedošlo že to jsou torxy ale ne imbusy…jsem už ze všeho hotovy. Jinak rad se ti osobně představim jako osoba ktera jeden torx zničila…Ale už si nevzpominam jak jsem to dokazal :-/ každopadně se vrtalo a bylo živo :)
Taky jsem si už tehdá chystal, že budu vrtat, ale stačilo zavolat na dědečka, ten měl velký kladivo:) k tomu důlčik, stačila dvě klepnutí do hlavičky šroubu ve směru povolování a bylo po všem :)
I po závitu, co? ;-)
Šroub povolil a už šel vyšroubovat rukou. To je asi tak, když někdo nemůže povolit střed, tak je taky lepší klepat kladivem na klíč, než se to snažit urvat metrovou násadou.
Mě se to povedlo B-]
ted jsem si vážně oddechl, že nejsem sám :-D
Taky bych se přihlásil do klubu.....
Já taky, já taky :o)
Nevyhoda Cetrlocku
no je tam stejný stahovák ajko na kazetu… který třeba potřebuješ když ti praskne špice v zadním kole… samozřejmě to řešíš až někde po vyjíždce (ted myslím třeba případ dovolené), ale mnoho lidí tyk nevozí s sebou T25 na intl. ale souhlasím je to jendoduššejí servisovatelnější ale ne o moc
Já sebou vozím TORX25, každý druhý mini nářadí má TORXe v sobě :o) ale se stahovákem kazety jsem to neviděl :o)
To cos napsal ma dost nepodlozene zaklady. CL , QR15 , DualControl a jeste jine vymysly, neni nic jinyho nez inovace za kazdou cenu a snaha vydelat na licencovani patentu, nebo si uvazat zakaznika. Pro SH je to jednodusi nez bojovat ve volnem prostredi.
no dobře nechci se hádat, vždyt jsem řekl že servisovatelnost je jednodušší u intl ale stojím si za tím že u CL není nijak hrozivá, navíc kotouč uchycený na hliníkovém unašeči mám mnohem větší tuhost než klasický kotouč který klidně ohneš v ruce. ano mám taky t25 na multiklíči. jinak k dualům které označuješ jako „inovaci za každou cenu..“ mám je a jezdí se mi s nimi super (ale znám taky hodně lidí kteří je nemají rádi) a trochu mě mrzí že to s nimi vypadá takto nahnutě
Tos trosku slapl mimo…
Drahy kotouce? tady jsou treba Shimana za 149,–Kč
http://www.velohanak.cz/…ore-OEM.aspx
Ja mam na kole kotouce XTR, IMHO asi jedny z nejhezcich a nejlepsich kotoucu.....
Extra nářadí? nevím...... podle mě klíč na kazetu má doma asi každej.....
Mám doma 3 páry kol všechno na CL a nikde nemám žádnou vůli........
tak jenom tě můžu ujistit že těch lidi co maji doma klíč na kazetu zase nebude tolik a myslim že ani každý majitel CL doma nebude mít tenhle klíč…
No a pak se člověk diví, co jezdí na kole lidí co si neumí na biku nic udělat. Nějak si neumím představit, že bych neměl doma klíš na kazetu.
Pokud nekdo nezvlada vymenu kazety, nejsem si jist jestli by zvladl montaz/demontaz brzdoveho kotouce at uz CL nebo INT. Navic klic na kazetu stoji asi 100,–Kc takze v tom bych problem nevidel
K montáži CL kotouče nepotřebuješ bič, tedy je montáž jednodušší. Povolit/utáhnout 6 šroubů snad taky není problém.
a jak si měníš nebo čistíš kazetu jako?
Jo dobra volba, obzvlast kdyz na ne nekdo pouzije metalicky desky:) Nekde jsou tu fotky jak to pak dopadne.
Uvedl jsem to pouze jako priklad, tech kotoucu za dobrou ceny tam je vic.
Navic je tam jasne napsano „lze použít pouze v kombinaci s polymerovými brzdovými destičkami“ takze s metalickyma destickama by to pouzil asi jenom dement.....
Je to moc velkej *******? Mám tyhle kotouče na silničních výpletech (Silniční ráfky napleteny na Deore nábách),ktery většinou používám na rozjíždění v trenažeru. Občas s nima jedu i normálně,ale moc toho nenabrzdím. Může to nějak nečekaně střelit nebo je prostě jenom fest rychle sjedu? Dík za info
Problem je ten, ze kdyz na ne pouzijes metalicky desky, tak se zacne vylozene vytrhavat material kotouce a znicis jej. Nemuzu to najit, ale tuto kombinaci nekdo nasadil na kolo a pak to zacalo vydavat pri brzdeni strasny zvuky a likvidovat kotouc.
ok,tak uvidím…budu to kontrolovat a kdybych na nich někdy jezdil víc,přehodím kotouče
Opravdu mimo :) A co brzdici kotouce misto atrapy? Nebo tu iformaci o destickach si prehlid? CL mas komplet tedy cenu naboj + kotouč, pokud se ohanis klicem tak + cena klice.
Ten klic opravdu kazdy nema a hlavne ja mluvim o servisouvani mimo domov a servisy. Asi bezne sebou taha nekdo tak velky naradi. Mimo netyka se to QR15(nekdy) a 20 ten není kompatibilni s klicem na kazety.
Konstrukce CL vs vule jde dohromady. Duralovy unasec se vymacka , nyty povoly. Matice tuhle vuly neomezi
Mam CL a ziadna vola, kola xt + xtr kotuce, Hornetka 495 + xt kotuce, kamos to iste co ja a nikde ziadna vola, mne sa ten system pozdava, na tych drazkach to drzi fest, tam chyba nemoze nastat, to by sa mohli uvolnovat aj kluky HTII, a dotiahnutie je rovnakym systemom ako kazeta a to pouzivaju snad vsetci vyrobcovia, takze aj to je myslim OK.
Kdyby se HTII kliky dotahovaly pouze tou plastovou maticí (byť by byla kovová), tak by tam taky byla vůle. Proto se na HTII klikách vyskytují ještě ty 2 imbusový šrouby, sloužící k zajištění pevného spojení kliky s osou.
Ta matica je tam len vymedzenie vole a tie imbusy su tam pretoze su kluky otvorene
K čemu je matice i imbusy vím, ale já CL s HTII porovnávat nezačal ;-)
:-) chcel som tym len porovnat pevnost drazkovaneho spojenia :-) ja viem ze vies, na rozdiel od wojteka :-D
Oh, díky:) IMHO si myslím, že i když oba systémy mají drážkovej spoj, tak se dost dobře porovnávat nedají. Jeden systém se utahuje maticí, která žádným způsobem neřeší případnou vůli na tisícihranu, druhý systém stahuje dvěma imbusy kliku dokola kolem osy.
Bral bych CL, Shimano má pěkné kotouče :)
u mě Cl špatný, XTR kotouč přední 180 a udělala se vůle v nýtech-v pomalých sjezdech je to zvuk jako by se kroutil výplet
Měl jsem CL pak intl teď opět cl a s žádným systémem jsem neměl žádné problémy,osobně se mi víc líbí cl,ale to je věc vkusu.
Duky všem kteří se připojili do diskuze zatím se klaním více k intl a to proto že je tam přece jen větší vyběr kotoučů.
Vetsi vyber mozna jo, ale Shimanacky kotouce jsou nejmin problemovy......
Intel
AMD :-)
Vůle u kotoučů CL není způsobená tím, že by byla chyba v tisícihranu. Pokud je vše správně, tak matka dotlačí kotouč zboku a vůle tam prostě být nemůže. Je to stejně jako u kazety. Tam jdou pastorky taky volně a po dotažení to sedí bez vůle. Já jsem se s Vůlí u CL setkal jen u jednoho páru kol. Bylo to proto, že buď byl závit na matce moc dlouhý, nebo (a to si myslím bylo pravděpodobnější) byl závit v náboji krátký. To znamená, že po dotažení matka kotouč nedotáhne, ale opře se vzadu v náboji a dál nejde. Já jsem zkrátil závit matky na soustruhu o 0,5mm a po další motaží uplně stejných součástek všechno ok. Jak tu někdo psal je to možno řešit i tou podložkou pod matku. Každopádně po správném dotažení tam vůle být nemůže. Nebo snad jezdíte někdo s volnou kazetou?
Jinak jezdil jsem obojí a zásadní rozdíl vidím v montáži, protože jinak jsem s tím nic nedělal.
som za CL, prave sa rozhodujem pre nove kolesa a vyberam aj noboje, a viac pokukujem po CL prevedeni aj za prepokladu vyzsej hmotnosti, proste CL kotuce sa mi pacia viac, z INTL kotucov mam stale pocit ze su vyrobene len z kusu plechu
hehe trochu ti to zkomplikuju mrkni :-)
"tak znovu ":/upload/users_lib/6459/biky/big/santa-5.jpg
nesel me ten puvodni odkaz proto znovu vlozeno, nekde se stala chybicka
ale oproti tomuto je to stale len odvar :o)
jj proti XTR je to odvar :D jen o 40g lehčí, existuje v barvách a funkčně je na tom taly líp
Nemam osobni zkusenost s CL ale i kdyz se mi treba XTR dost libi tak rozum rika ze dokud nebude stejnej vyber v nabach a kotoucich CL:INTL → 1:1 +/- stejnej tak radeji INTL . Proste si urcite vyberes a nebudes resit ze na naby co se Ti libi nejsou zase ty spravny kotouce. Mimochodem jsem tu nekde na BF videl fotku kopie XTR, jen nevim jestli CL nebo INTL…
Dela je bikehazard, teda pokud myslime to stejne. Je to Al unasec s nanytovanym kotoucem. Je to pro 6 der.
bikehazard. INTL, v různých barvách. IMHO nevypadaj tak dobře jako originál XTR.
XT kotouč na 2010 je už INTL s Al unašečem, Budina už ho i prodává.
prvy 6 dier kotuc ktory je krajsi ako XTR, tie obliny sa mi pacia este viac ako tie hrany pri XTR, ak sa da naozaj zaohnat tak idem do toho
Je to okopcenny od XT
hovno okopčený, jsou to xt;):-) shimano asi opakuje historii jako s dualama, a opět mi to je velmi líto.
Měl bys nějaký link na e-shop, kde ho prodávají?
Tak už jsem ho našel na kupkolu :)
Díky, jde se objednávat :)
Prosím o info, koupím-li kotouč na CL, je v balení i šroub/y? Nebo se kupují zvlášť?
ano matice je ke kotouči
děkuji.
Nevíte někdo, zdali se liší poloha kotouče mezi CL a IS? Jde mi o to, abych v případě v případě použití kol s oběma systémy nemusel štelovat třmen. Případně, jaký je přesná poloha kotouče na náboji.
Zapomen budes stelovat. Rozdily sou jen ve vyrobnich tolerancich ale to bohate staci. Si uvedom jak je mala mezera mezi deskama.
Zajima me ten rozmer a tolerance. V ramci naboju jednoho vyrobce nic potreba stelovat neni.
Většinou je potřeba štelovat i v rámci stejného typu páru kola…
Na to, že bys měl třeba DT240S CL a druhý pár DT240S IS a měnil to bez štelování můžeš rovnou zapomenout…
Zkousel jsem troje ruzny kola na mavic CL nabojich a stelovat neni potreba nic. Co podlozky pod srouby?
Chci mit vic kol, abych nemusel porad prezouvat pneumatiky, ovsem stelovat kvuli tomu prasatko je asi jeste horsi, dost nesystemovy reseni.
zajímavé je že řada lidí má problém i s jedním a tím stejný kolem, když ho vyndá a dá zpět.
skoušel sem podobnou věc několikrát, prostě někdy to sedne někdy ne.
jediná možnost je doladit podložkama pod kotouč u 6 díry
pak by to mohlo +/- rozumě sedět, ale zaručit se to nedá.
Ja to serizuju vzdycky tak, ze kolo zatlacim do patek co nejvic to jde a pak seridim trmen. Dost casto vozim kolo autem (letos tak 30× sundana kola) a dobry.
Trmen jsem serizoval asi 3× za dobu jeho zivotnosti. Fakt by me zajimaly ty rozmery a vyrobni tolerance jednotlivych vyrobcu, ale neda se to asi nikde najit.
To stejné bude i s kazetou,když sem prohodil zadní kolo s nábou Grimeca za kolo s nábou Shimano HB-M525,tak řazení nefungovalo,bylo nutno poštelovat přehazku.
Běžně přehazuji kola s CL a klasikou a nemám problém. Seřídil jsem to tak aby to chodilo pokaždé. Mám 3 záplety na předek a 4 dorazí do pátku. Asi záleží na brzdách i vidli.