Pokukuji po novych brzdach na takove to trailove jezdeni. Jake mate zkusenosti s davkovanim sily u techto dvou modelu?
Pokukuji po novych brzdach na takove to trailove jezdeni. Jake mate zkusenosti s davkovanim sily u techto dvou modelu?
Saint a Zee jsou uplne stejny brzdy
Trmeny jo, ale paky maji trochu jiny projev, saint lepe davkuje, zee je vic kousave. Ale na trail bych dal slx nebo xt
toho jsem si nikdy nevsiml
Kolik vážíš a co teď vozíš, že potřebuješ nové?
78 kg, avid elixir 5
Tak s touhle vrabci hmotnosti mi to prijde zbytecny, ale jestli si chces udelat radost, tak jako proc ne :). Prebytek brzdnyho vykonu neuskodi vyjma kdyz zaberes moc za predni :)
V cem ma problem ten Avid? Me to prijde jako celkem ok brzda. Samozrejme pokud nepocitam jeji zavrzeni na BF :-)
Proč zee nebo saint?? Slx stačí a pokud ne tak dej větší kotouče.. ;)
Tak ted uz jen novas a budete tu vsichni.
Hýr!
Tak ted to muze zavrit:)
Jo no.. ale ty taky nikdy nechybíš… :))
To vis, on je tady hlavni sef preci, kazdej kdo neco napise co je proti jeho srsti tak toho nemilosrdne odstreli svejma hejtama :))) To same trombonen…Hic
Ty si bez naklikavat hodnoceni a nestarej se.
.
Vklidu kluci. ;-)
Tebe mam rad, ty jsi v cajku :)
Nemůže, Reigna už smazal…
Mohu..... ;-)
To už tu máme poskládanou sestavu 3+1, koukám. :))
To mas pravdu, sprcha jeste chybi.
A k cemu jsou dobre zee, kdyz staci slx?
Jak uz tu bylo receno, tobe by na normalni jezdeni slx mely stacit. Zee / Sainty jsou ctyrpistkovy, maji vetsi brzdnej vykon a min driv vadnou. Pokud bys vazil nejak o hodne vic nebo jezdis kolmy steny dolu a brzdnej vykon nestaci nebo si proste chces udelat radost, tak proc ne.
Pokud vybíráš čistě mezi těmi dvěma, tak bych se přikláněl spíše k Zee. Sainty z mého pohledu nemají ničím ospravedlněnou vyšší cenu. Je to v podstatě totožná situace jako u XT vs. SLX.
Tak zrovna u XT mi širší páčka sedí víc. Ale přežil bych i SLX.
Já v páčce nepoznal rozdíl. Naopak mě iritoval free stroke u XT, kvůli kterému jsem se vrátil na SLX :)
Jo, ten mě taky pěkně sere :-)
A v čem tě jakože iritoval? Že jsi ho neuměl používat? :-D
Protože nepotřebuju prodlužovat délku mrtvého kroku a tak nějak z principu mě nebaví připlácet za něco, co absolutně nevyužiju. Dokonce se mi zdálo, že na SLX byl ten mrtvý krok ještě kratší než na XT, což mi vyhovuje (ale to mohlo být taky způsobeno momentální nasraností v rukou při odvzdušňování :) ).
Ono totiž málo kdo ví, jak to odvzdušňovat. Když odvzdušníš se freestroke v půlce šroubu, tak pak funguje oběma směry…
Tak člověk co má trochu představu na to přijde… s kamosem jsem to v létě řešil a přišli jsme na to i bez netu.. :) je to jak pises.. :)
saint ma paku z xtr a zee ma paku z slx, takze vaha a trochu jiny projev, kdyz neresis vahu tak zee jasna volba
Co prubnout XT 4 píst?
Dobrej zlatej stred :)))
Mam Zee s sintrovejma destickama a SM RT 86 Ice Tech kotoucema a nemuzu si stezovat, prechod z Deore BR M615 byl poznat hnedka. Na predchozich Deore tovarni co jsem mel na Reignu 2016 byly jen obyc organiky desticky a obyc kotouce. Nicmene brzo budu menit kotouce za Sram Centrlajn 180/180 ktere uz mam zakoupene :)))
Sainty ma Breakpain se kterym jsem mluvil a taky si je docela chvali :)
Ja mam taky Sainty, zatim jenom kratce a par vyjizdek a za me taky dobry :)
Tak pokud jde pouze o brzdný účinek, je to stejně všechno na kvalitě nebo provedení koncovejch komponentů tj. desky-kotouč,ne?
Ne.
všechno souvisí se vším a ovlivňuje to kdejakej detail.. :D
Měl jsem namysly výhradně brznej účinek brzd,ne biku jako celku.
stejny desky (goldfren) + kotouce Hope (203/180)
měl jsem na mysli všechno, co se týká brzdy… když to stručně rozepíšu…
Tak jasně,já to bral tak,že kdybych měl čistě teoreticky špičkovej kotouč a desky, tak na brzdnej účinek nebude mít zcela určitě vliv to,čím,kudy a jak na ty desky ten tlak dostanu.Pomíjím velikost páky,její nastavení,sílu na páčce potřebnou vytvořit ten tlak apod. Kua je to věda:D
Když takhle vybíráš všechno, koupil sis něco vůbec? :-D :-D
?? píšu někde, že si takhle všechno vybírám ??
Kdyz jde pouze vo brzdnej ucinek, tak taky trochu hraje roli pistek navic, to nevokecas :).
Pístek navíc ale nespasí naprd desky a naprd kotouč,a vokecám:D
Mám to stejně jako ty, ale ten chod se mi zdá takovej gumovej. Máš to taky
Hele nemam, ale zapomnel jsem take napsat ze ty Zeecka jsme kupoval pres bazar za par korunek a taky jsem od toho moc neocekaval ale ono to vazne funguje dobre a jsem celkem spokojeny :))) Jinak desticky mam sintry s chladicema. Oproti puvodnim Deorkam to je jako nebe a dudy. :)) Pokud mas ten ,,gumovej'' chod jak pises tka mozna bys je mel kompletne odvzdusnit a znova naplnit ?
co znova naplnit ? :D
Hadicky vole :D
jo ták :D stačilo napsat jen odvzdušnit ne ?
nevim :D nebud tak korektni :D mas sz
No, psal sem stejně :) Z 615 na ZEE s chladičem a sintry a kotouče 86 :) po sezóně sem odvzdušnil a je to stejný. Jinak byli nové
a řvou jak kráva :)) i za sucha. Ne nenastříkal sem si tam olej :))
divný… :D
Rvou? Jak jako rvou ? Rozepis se, takhle nepoznam nic :D Moje jakoby ,,rvou'' za mokra/dest jenom :D Ale to je normalni kdyz mas sintry desticky, aspon ze to brzdi hnedka
Jo za mokra mi řvaly elixiry3 jak sviň a tyhle to dělají i za sucha :) natočil bych ti to, ale jezdím od 5 st. + a u nás je –10 st :)
Hej dela ti to presne tenhle zvuk jako na videu ???? https://www.youtube.com/watch?… od 00:38 si to pust. Jestli jo tak mas zamasteny kotouce a desky. :))) Ale neboj tim jsem si taky prosel, nastesti jen predni brzda, trochu mi tam ukapl silikonovy olej z futer vidlice :)))
Víc to kvyčí
Mas to zamasteny :) Nezbyva ti nic jineho nez to kompletne odmastit kotouce a disticky :)))
Za sucha? Tak rozhodně není něco v pořádku. Bude to na 100% mastný.
Jestli mu to kvici a dela ty zvuky jako na videu co jsem sem daval vyse tak na 100% mastny :)))
Na traily (pokud nemáš na mysli bikepark celý den, na což stejně nemáš kolo) a tvojí hmotnost jsou 4-písty zbytečné. Mám metrák a na tohle použití mě v pohodě ubrzdily XT785…
Být tebou, vezmu XT nebo klidně SLX + desky s chladičema a ušetřený prachy přidám do kasičky na teleskop (pokud ho ještě nemáš)…
Teleskop je na ceste, zatim k tem elixirum pridam vetsi kotouce ICE TECH a uvidime. XT tam muzu dat potom
Diky za postrehy, jsem zas o neco moudrejsi.
Ja mam v predu Zee trmen s SLX pákou , vzadu mi stačí SLX . Mejch 100kg to ubrzdi vsude, ale Saint kotví ještě o něco lip.
Na HT to mám stejně jen se zee pákou a v pohodě, ale ten předek je znát proti slx. Zvláště s 29×2.5 WT shortym.
Tak jsem měl na HT analogii téhle sestavy – Zee páky, vpředu Zee třmen a vzadu XT třmen. Funguje to dobře. Sice mám teď trošku přetlak brzd, ale téhle sestavy se zbavovat nebudu…:)
Co tam máš na víc? Možná bych měl zájemce
No mám tam nějaký „skladovky“, ale uvažuju, že bych poslal stříbrný XT785 a k tomu kevlarový desky Superstar s chladičem. Jen ještě nevím, jestli opravdu chci…:)
Když tak napiš zrovna 785 jsou skoro nej shimana:)
Právě proto se mi je nechce pouštět. Dobrý díly si držím na budoucí projekty…
Hrozne me bavi jak tu kazdy expert poradi ze 4 pistky nepotrebujes. Asi ma duvod se po nich ohlizet kdyz se na ne pta ne? Ja mam 65kg a taky tu na me kazdej ze 4pist nepotrebuju. A sem moc rad ze mam na obou kolech Saint. A nemusi to byt ani o super strmych sjezdech. Co ostre brzdeni pred zatackou? Tam mi nejaky Deore nebo Guide nestacily taky. A co unava na delsim sjezdu, ani nemusi byt nejak extra strmy. Taky rozdil nebe a dudy jestli musis myslet na to jak tlacit na brzdu, a nebo jen lehce modulovat paku a brzdy neresit.
Odpoved na otazku nemam, Zee sem nikdy nejak extra moc nezkousel, ale nejsem si uplne jisty spolehlivosti paky, mam tu nekolik Zee pak co kamosovi odesly, ale taky znam samozrejme spoustu lidi co s tim nemeli problem. Me jednou vytuhla Saint paka, maji delsi zaruku (nez zee) a bez problemu ji vymenili. To by se dalo brat jako bonus. Mela najezenych par set dni na DH, takze z toho ani nemam nejak spatny pocit..
Mám 85kg a jezdil jsem na kolech: Zee,SLX M670, Hope V4, ted mam guide R… za mě nej byla Zee. Ale musím uznat, že ani ty SLX nešlo moc utahat.. Většinou jsem to na dlouhých sjezdech dřív nedal já než brzdy. Kamošovi s 95kg jsem kolo půjčil na těch SLX do Alp a taky je neutahal. Spíš mi přišlo, že ty Zeečka šli nejlíp modulovat, krásně jde cítit když desky dosednou na kotouč. Sainty jsem ještě nevozil, bohužel. V každým případě jsou trailování 4 pístky asi overkill, ale není to jen o vadnutí a síle. Ale mě to baví mít předimenzovaný brzdy.
Tenhle postreh se mi zamlouva
a V4řky byly špatný?
Ve předu jsem měl V4 s 203mm vzadu X2 se 180mm Hope kotoučem. Koupil jsem to jako set na bazaru. Ve finále to bylo vlastně vyrovnané combo, ale obě na delším sjezdu začali ztrácet účinek. 200–300m převýšení v kuse a už to člověk musel rvát hodně a stejně to už nebylon ono. JInak to byl krásný pocitvý kus HW, šli krásne modulovat a to štelování pák je taky super. Ale Zee jsou silnější a neuvadají vůbec. A sehnat díly na Hope, případně servis někde na horách, je prostě o dost horší. Zase kotouče Hope, ty už budu chtít mít na kole vždycky.
Máme doma jak Saint, tak V4 a MT5.
MT5 suveréně nejlíp brzdí, ale jsou suveréně nejhůř vyrobený, sedí mi páka, jsou nejehčí
Saint brzdí hůř, páka jde strašně špatně do ruky a jde ztuha, servisovat je je radost
Hope V4 brzdí dle mého asi jako Saint, má prefektně stavitelnou páku, plnit je je radost a nejsou zase tak těžký, za mě v celku nejlepší DH brzdy. Ikdyž nakonec vozím Magury, protože ten brzdnej účinek je fakt neuvěřitelnej
Vadnou všechny asi podobně, Magura možná míň, protože má nejmasivnější třmen. Ale zase má malou expanzku a v extrému mění chod (Saint taky, ale míň), Hope to nedělá skoro vůbec. Pokud má někdo problém s vadnutím tědlech brzd, doporučuju hodně těžký kotouče. Já jsem nadšenej z Maguráckejch Ventidisků.
Díky moc za info!! (přiznám se, že jsem něco takového potřeboval slyšet :D V4řky minulý týden dorazily) Přijdou na jejich kotouče, tak doufám, že to s nima bude ok. Ještě sehnat pásnoucí adaptéry a projet to
ty ventdisc jsou teda pěknej humus :D :D hodně jsou k vidění centarlajny na těchlech všech sjezďákách.. podle toho soudím, že asi budou jedny z nejlepších v poměru cena výkon…
jak jde saint páka blbě do ruky ? mám deorka a naopak.. na jeden prst to je radost mačkat.. :)
Ten divně vypouklej tvar páky jakožto té plošky co se přímo mačká bříškem prstu mě u Shiman fakt nesedí.
krásnej názor… víc takových lidí prosím.. :D
Mít na to tak mám všude Trickstuff DIRETTISSIMA:)
+1, ale stejně se jednou hecnu
Až děti vyrostou.....:)
:D
+1
Tvle to snad nemůžeš srovnávat, to co jezdíš ty, a co může jezdit on na Trance X2…
O to ale vubec nejde. Jde o to ze i kdyz jedes pohadku, a jedes ji dost dlouho, nejde o to ze by brzdy zvadly, ale o to, ze nezvadnes tak rychle ty. Porad dokola se tu nekde resi ze nekoho boli ruce na delsim sjezdu i kyby jel na silnici, a s tim ti lepsi brzdy pomuzou at si na ht nebo na sjezdaku, at jedes dolu z jestedu po ceste nebo svetakovou DH trat.
Proč teda každý výrobce dělá X typů brzd? Řekni jim, že je to zbytečné…
Protože musí mít spoustu horších brzd aby ospravedlnil cenu těch dobrých. :) A taky spoustu laiků by se se silnýma brzdama mohlo zabít – znáš tu pohádku o přední brzdě…
Civole zlaty Veckovy brzdy, to se neresilo nic a jen se jezdilo a brzdilo....... :)))
Jsi si jist? Stačí vzpomenou třeba jen na dávné nekonečné debaty ohledně paralelogramu apod… :)
hihi to byla ironie kamarade :)
To musíš rovnou uvést, očividně nejen já ty ironie nerozeznám ;)
Jezdil jsi s tím v zimě? :D to byla občas sranda.
Jednou jsem chtel schvalne zastavit tesne pred splavem a postavit to na predni kolo. Jenze jsem predtim projel asi tak 2m siroky pas nejake mokre travy a predni brzda ztratila pomerne velkou cast sveho vykonu. Na predni se mi to nepostavilo samozrejme vubec, a prednim kolem jsem zastavil az skoro ve vode (porad netusim ze jsem se nevykoupal). Vzhledem k tomu, ze jsem jiz tenkrat mel vzadu kotoucovku a vedel, ze brzdi vzdycky, tak jsem tusim hned druhy den kupoval novou brzdu i dopredu :-)
Jo :D Slo to, nerikam ze to je super ale tak co :D Drive se na tom jezdilo a taky si nikdo nestezoval :D To se jen krasne jezdilo a nic neresilo a chlastalo a lamalo zuby a rozbijely drzky :D :D :D
Tak co já pamatuji, tak si stěžoval každý a pořád, nekonečný debaty jaké špalky brzdí nejlíp, stálé laborování s posilovači a různé podkovy protože to pak zase nedával rám. Buď to nebrzdilo, nebo to řvalo, furt hlídat ráfky atd. Přechod i na ty pitomý mechaniky byl skok do jiného století.
Vozil jsem STX Shimano véčka nebo jak se to jmenovalo, taková ta lowcost verze s dlouhejma brzdovejma špalkama na stopkách (bez nandavacích gumiček) a se školáckou hmotností pod 70 kg to brzdilo opravdu hodně, občas až jedovatě. Hlavní problém véček bych viděl v náročnosti na seřízení, který nešlo udělat pořádně se špatně vycentrovanym kolem.
tak v manuálu k zee je napsáno varování, abys dal majzla, doslova:
„The brake system is designed for downhill bicycle riding and freeriding, and its braking performance is much higher than for other brakes. Riders must become accustomed to the higher performance of this brake in a controlled environment before riding the bicycle as described above. If you do not familiarize yourself with the performance level of this brake, you may be involved in an accident that could result in serious injury or even death. Furthermore, the performance of the brakes makes them unsuitable for riding on city streets. If riding the bicycle on streets is unavoidable, take extreme care while doing so.“
No jo, ale kdo dneska cte manualy :)
tak pokud prst neumí dávkovat brzdu … :-)
a zase tak „oslnivě“ to nebrzdí, abys vzal za brzdu a letěl ;) … Sainty jezdím a jako žádná jedovka mi to nepřijde
to není o neumění, stačí se leknout a usmrkne ti přední kolo. mě se to taky zatím nestalo, ale stačí mi večerní návraty do města mezi chodce a poslední věta v manuálu výše mi dává smysl:-)
Pokud se leknes stylem, ze za brzdu vezmes jako pako – pak si tu hubu zmatlas na cemkoliv.
tak jestli z jednoho příspěvku poznáš, že brzdím jako pako, tak klobouk dolů. protože nevím o tom, že bychom se znali.
nebuď vztahovačný… fajn, aby srdíčko bylo uklidněno, měl jsem to napsat „když někdo vezme za brzdu…“
jo to by určitě vyznělo líp… pořád ale platí, že silnější brzdou jdeš tomu naproti o dost víc. na gravelu mám mechanický kotoučovky a přední kolo nezablokuju ani na mokru (respektive hodně špatně).
Nechapej me zle, ale to neni nic, co neporesi prst…
To neni, ze sahnes na paku a letis na hubu…
BTW nems to blbe serizeny? Pokud chci, i s blbyma spalkama zablokuju bez problemu predek, natoz s mech kotoucem (taky jsem mel na CX).
nemyslím si, brzdí to tak od začátku, chod je krátkej, jen ta síla nic moc… mám tam páky 105 + třmeny bez označení – shimano cosi včetně origo destiček. ani mě to moc netrápí, na gravelu to z kopce neposílám. uvedl jsem to pro srovnání.
Proto jsem šel do hydraulik, ty brzdí pořádně…
Tohle se stalo kamaradovi. Ovsem na jinem bike (Honda CBR 900). Pomalicku dojizdel pred nejakou restauraci, kde jiz na zahradce cekali jeho kamaradi. Kdyz chtel zastavit zmacknul predni brzdu a i v te pomale rychlosti se cela motorka postavila na predni a on pokracoval pres riditka na zem. Kupodivu dopadl na nohy a jeste stihnul chytit i motorku aby nespadla na bok a nepodrela se.
Dobrá frajeřinka… :-D
Dobře on! :D
takovej ten trik, co ani udělat nechceš.. ale budeš hned za borce.. :D
Jeliman, chybama na zacatku si projde kazdy ;). Ja pri prvni jizde po papirech zase skoncil 20m v poli ;)…
No a to na tom bylo právě divné. Ten kluk v té době jezdil na moto už asi tak 15 let. To jsou takové ty případy, které se občas stávají i ten zkušeným. Já si třeba na lyžích jen jednou zlomil nějakou kost – a to bylo při brzdění u vleku, kdy jsem už téměř stál. Manévr, který už jsem udělal asi několik tisíc krát bez přemýšlení. A pak najednou u toho spadnu, vyrazím si dech a zlomim si malíček :-D Prostě jako ten největší afričan kterému poprvé dají na nohy lyže.
Tak ale to je proste klasicka smula a nic jineho ;)…
jak jakože sainty nejsou jedovka… ? to máš tak slabý prsty ? když to už zlehka zmáčkneš, tak máš účinek jak bejk.. asi tím myslíš, že se líp dávkujou při brždění.. takže to nejni při brždění najednou záškub…
deorka maj dávkování horší a stejně si zkouším stoppie.. ale asi by mi to šlo s zeečkem nebo saintem líp.. :)
https://giphy.com/…kq1IwZzspwaY – ten začátek.. to se učím manuál a moc to nejde.. :D
musím ten cit ještě vymakat… s těma brzdama :) někdy bych na to měl radši gumovější účinek :D
Jedovaté mi taky nepřijdou ale jsou dost silné… Ono to bude i sintr deskama od shimana
tzn že shimano sintr desky nekoušou nebo koušou ? ? :D
když jsem kupoval desky… přemejšlel jsem chvilku nad klasikou force.. ale origo je origo, tak jsem vzal origo.. a oproti organikám se dávkujou moc pěkně :D
To jo davkujou se hezky ale koušou jako chiwawy
:D pravda je, že stačí pár otočení a jak jsou jen trošku zahřátý tak koušou fakt hodně :)
Jj Chiwawy jsou potvory kousavý :D
Tak to jsi jeste nepoznal Jack Russely. To jsou teprve vecne vztekly agresori kousavy :D
Zkus někde Guidy, ty jsou dávkovatelný mnohem líp. Proti nim je Shimano takový on/off. :)
no :) koupit si je určitě nepůjdu.. jiný brzdy jak shimano mi domu nesmí :D už jen kvůli servisu.. na shimano mám všechno.. :D skoro.. :D stejně jde o zvyk a cit.. kterej se získá časem..
co se na Shimano brzdách dá servisovat?
na Avid/Sram koupíš cokoli jako díl
:D :D já myslel jako odvzdušnění, krácení hadiček (olivky a trny) a olej.. kdybych měl mít avidy.. musím koupit odvzdušňovací sadu, DOT4ku, olivky i trny kdybych chtěl krátit atd.. :D
Tak sada je za 10 babek, dotka 4 nebo 5.1 staci nejlevnejsi za 150 – normu splnovat musi. Akorat novy trmeny s bleeding edge portem jsou voser, hadicka stoji 450 a cinani ji jeste neobslehli. :) Ale jo, srani je s nima vic nez se Shimanem.
a když vemu v potaz co kdo povídá o tom jak se to sype, teda ty starší nevím co to je teď .. k tomu brzdnej účinek taky prej napytel.. co jsme zkoušel bylo to fakt zvláštní.. ani nevím co to bylo asi nějaký juicy.. cenovka hrozná… no tak to je 100%tní jasná věc jít do shimano.. :D
Tak Juicy je pokud vím dost stará záležitost, brzdily nic moc ale byly spolehlivé. Elixiry už brzdily slušně ale sraly se. Guidy měly ze začátku problém s nevracející se pákou ale to už bylo v pozdějších revizích vyřešeno a už jsou bezlroblémů.
Guidy pořád rozhodně bezproblémové nejsou, ba naopak… navíc pořád oproti slx s metalickými deskami ztrácí ve výkonu, ačkoliv utavení přijde cca nastejno… rozhodně to nejsou brzdy, které by byly jakkoliv spásné pro avid/sram – to až nové cody (dle zahraničních recenzí) konečně přišli s dobrou brzdnou silou a neuvadají (nicméně cenově jsou mimo)
Co se týče saintu, tak s metalickými deskami naprosto bezproblémová brzda, která (když se sežene ve slevě za dobře) pořád nemá konkurenci (až na MT7, které jsou výkonově ještě o kousek dál, nicméně servis opruz)
Dostupny napr. na bike24.de
Měl jsem je na biku dva týdny jako z nouze cnost a Saint byl minimálně o třídu silnější ne li víc
Tak záleží který. Třeba Guidy R se dávaj na kola kde by jinak bylo Deore, max SLX. Navíc sjezdová brzda od SRAMu, konkurent Saintu, je Code.
Tak ty jsem nejel a ani nepojedu takže nemůžu posoudit. Pokud budou bezproblémové jako Saint tak proč ne…
Zvyknes si a celkove mi Sainty prijdou lepsi projevem. Ale to je vec vkusu, ze ;).
Jsem nevedel, ze prsty mackaji brzdu „on / off“ ja to teda davkuju tim prstem ;).
Doporucuju otestovat par typu brzd ;)… Pod kotvou si predstavuju trochu neco jineho. Sainty brzdi dobre, ale rozhodne to neni zivotu nebezpecny viz ten clanek…
Samozrejme, ale guidy maji pasmo kdy brzda brzdi ruznou silou asi 3× delsi, Shimano se zakousne mnohem „výrazněji“. Saint jsem teda nejel, Zeecka jo a dvoupistky taky v celkem dost exemplarich.
Je to jen o zvyku, neprislo mi to nebezpecne ani na zacatku a uz vubec ne, kdyz si na ne zvyknes…
To by mohli psat zase o nebezpecnosti pri prechodu ze Saintu, ze ti Ty brzdy nebudou tak brzdit a hrozi, ze to nekam napalis, bo nezstavis ;0…
A jezdil jsi nějaké opravdu kousavé brzdy (které navíc mají i velkou brzdou sílu při menší síle na páce)? Mě přijdou Shimana (a to jak Saint/Zee, tak SLX/XT) dávkovatelné velmi dobře až jsou to skoro houby.
Třeba co jsem jezdil starší Formule The One, tak to byly jedovky maximální, oproti Shimanům obrovský rozdíl. The One byla jediná brzda, kde jsem na zadním kole sem tam zasmykoval i když jsem nechtěl (se 180mm kotoučem na 26", na kole kde jsem to vozil nešel dát menší kotouč).
Jak vozím Shimana (na svojem kole navíc slabší SLX oproti Saint/Zee) navíc teď na 29" a k tomu jen 180/160mm kotouče, tak mi už přijde, že brzdí skoro málo. Většinu času teď jezdím jezdivé věci, kde moc nebrzdím, tak to neřeším, jezdit hodně terén v horách, tak dávám hned větší kotouče.
Shimana jsem jezdil hodně tisíc km na sintrech i organikách (a to desky s chladičem i bez, tedy všechny 4 kombinace). The One jsem jezdil pouze na sintrech (také více tisíc kilometrů).
co si představuješ pod kotvou ?
sainty jsou kotvy.. pokud si pod kotvou představíš brzdu která lehkým zmáčknutím dá přední do smyku.. tak to je hloupost.. :D tím se spíš myslí brzda která brzdí hodně silně a nejni potřeba do páky nějak zabírat..
zas se tu rozebíraj hovna :DD asi je čas to ukončit :D
+1
Přesně, napíšeme do Shimana, ať nechají v nabídce jen Sainty. Tím se optimalizuje výrobní plán a mohli by i zlevnit…;)
Teď jsi tomu dal největší korunu :D :D
Jak se liší páka u Zee a Deore M615? Mám na kole BR-M615, z výroby se SM-RT64 160mm a polymerovými destičkami a nic moc, dal sem SM-RT64 180mm a kovové destičky, což vedlo k znatelnému zlepšení, ale stále bych si to dokázal představit lepší.
Má smysl kupovat celou brzdu nebo stačí jen vyměnit třmen?
Nestačí, Zee má banjo hadici, Deore ne, takže je potřeba ještě hadice.
Tenhle komplet cca za 400?
https://www.cycology.cz/…rna-p280766/?…
Tak to by se nevyplatilo, celá brzda je jen o 300 dražší než třmen + hadice.
Kup si komplet a ve vysledku te to vyjde levneji…
No jestli nestačí jen nějaká koncovka na tu hadici, ale musel bych vzít hadici za 400 + třmen za 1700 tak samozřejmě vezmu radši celou brzdu za 2400, kompletní brzdu si namontuji sám, kdežto s výměnou třmene bych asi šel do servisu + mi zbude funkční brzda pro případ nějakého problému.
Jop, a pokdu mas stale vedeni ze vnejska tak komplet je opravdu moc vyhodny :)
U přední brzdy někdo dělá něco jiného než vnější vedení?
Na kolech s pevnou vidlicí se občas objeví vedení vnitřkem. Když jsou i berany s vnitřnim vedenim, tak to někdy jde kousek i vnitřkem beranů. :)
.Vnejsi a vnitrni jsem mel na mysli u ramu, jinak jasne ze predni brzda je vzdycky vnejsi u MTB ;) :)
Zee ma free-stroke a M615 nema ale u obou zaroven chybi takove to kolecko nastaveni vzdalenosti paky od gripu :) Nicmene free-stroke u Zee se nejak neda nastavit leda kdybys vymenil ten sroub bezpecnostni s tema dvema dirkama :) Jinak lepsi smysl dava kdyz koupis celou sadu brzd Zee za me :)
Zee freestroke nemá ne??
Ma :))) Jen se neda nastvit kvuli tomu sroubku s tema dvema dirkama, ale kdyz ho vymenis za jinej tak muzes :)
Jako fakt ti to na tom xcčku nestačí jo??
To máš tak dva metráky ne?
Nemáš to taky mastný?? Mě deore brzdí na 180mm kotoucich tak, že se zvedám na přední a to si nemyslím že bych páku nějak rval…
Dva metráky ne, ale s kolem, oblečením, batohem je hmotnost jízdní soupravy přes 120 kg. Já se zvedání zadního kola ani nepřiblížím i když to vemu vší silou.
Sem odmašťoval a brousil destičky a odmašťoval kotouč protože to řvalo. Řvát to přestalo, ale výrazně líp brzdit to nezačalo, proto myslím, že to mastný nemám.
Myslíš špatně..
A brousit desky se nemaj maj se jen zlehka přejet abys je nezkulatil to je možná ten problém.. a zamasteny desky se vypalujou… desky jsou nasátý..
Ja jsem jak na desticky tak i na kotouce nastrikal takovou tu vec IPA nebo jak tomu nadavate. Kotouce prezily, desky ne ale to bylo kdyz jsem mel jeste ty Deorka :)
Jaktoze desticky neprezily isopropyl?
Ne, nemel jsem moc cas se s tim srat protoze jsem chtel jit jezdit odpoledne s kamosem a stejne to byly organiky z tovarni vyroby obyc tak sli do kose :))) Se Zeeckama se mi to kupodivu jeste nepodarilo nic zamastit, asi jsem moc opatrny :)))
Isopropyl, methanol, vycistim, vypalim na kamnech a pohoda. Kdybyste potrebovali, mam dobrej zdroj.
Kdysi jsem sháněl na všemožný rozborky, pak jsem to vzdal. Jaký zdroj? Odkud jsi?
I na Trance může jezdit věci kde se dobře dávkovatelný ctyřpístek v předu hodí. Líp se s dobře dávkovatelnou brzdou řeší krizovky.
Tak prave o tom premejslim. Nejak se mi nechce kupivat FRko. Dal jsem tam 140 vidlu poradne gumy a sjede to a vyjede vsechno. Ted jeste doladit ty brzdy. Jo, elixiry dobry, jen chci mit nejakou rezervu v brzdeni, az padne nejakej ten delsi kopec.
+1
Jaký je váhový rozdíl mezi jednou brzdou Zee a XT? Alespoň řádově..:) Asi jde vlastně spíše jen o třmen..
Moc ne, 50g max, spíš mnohem míň. Navíc už i xt jsou zase ve čtyřpístkový verzi. :)
A stojí stejně jak Saint, nevidím důvod je brát, vzhledem k zkušenostem s mizernou pákou…
Často se tu dělá kombo zee + xt, nebo slx. Proč ne i dozadu zee?
Zbytečný. Není potřeba takový výkon, dražší obložení, gramařina…
A páky se přehazují aby byly obě Zee?
Myšlený byl asi spíš třmen. Prostě dopředu čtyřpístek, dozadu stačí dvou. Páky podle vkusu…
Mam pocit ze tohle jsem nekde cetl ale lidi davaji paky XT a trmeny Zee atd :))) Mozna se muzu splest. Jinak Zee paky jsou vetsinou bezproblemove.
Mám to tak na kole, brzdy komplet XT 785 a jen přední třmen Saint.
Já mám slx páky a jen zee třmen a krytky pak zee, jsou výrazně hezčí
mmmmm
Já se třeba ke kombu Zee páky + přední Zee + zadní XT propracoval tak nějak postupně a omylem…:D
Nejdřív jsem za pakatel koupil zadní SLX brzdu po nehodě. K té jsem dokopil víčko Zee.
Pak se na bazaru objevila celá přední Zee brzda za rozum (1,3k), tak jsem ji vzal. Bohužel ale páka Zee má jinou barvu těla než SLX a nemá štelování, což se mi okometricky nelíbilo.
Pak jsem na bazaru zahlédl za rozum zadní páčku Zee (za 250). Tak jsem ji koupil, že ji vyměním na té SLX brzdě.
A pak se na bazaru vyskytl XT třmen (za 500) a v ten samý den i BH90 hadice (za 150). Tak jsem to oboje koupil a tu SLX brzdu se Zee krytkou poslal dál…:D
no ještě že máš rozum..:) Tak co tam mám dát? Ty ONE už mně nebaví. Min vpředu chci 4píst.
Prodám ti Sainty…;)
máš zprávu
Dej tam nový Tektra :-D Budeš první.
Dopredu 4-piestikové XT a dozadu dvoj a BF má po probléme :D
Jj packy XT přední třmen ZEE a dozadu hoď LX třmen kombi jak prase :D
Jo to jsem vozil. Páky M8000 + třmeny Zee. Teda měl jsem třmen Zee i vzadu. Je to pak menší opruz s destičkama
a proč ne komplet zee?:)
Krytka stačí :))
v podrousenem stavu jsem odvzdusnoval brzdy a serval zavit na pace :D paka M8000 je hezci a ma stelovani tak pro to
To měla být ironie ;)
Já nechápu takový to bastlovani a už vůbec se mi to nelíbí i když to asi funguje tak je to prostě opica
Když koupíš set slx a k tomu jen třmen zee , tak to vychází poměrně výhodně a navíc máš páky který snadno seřídíš diky kolečku, které Zee nemá.
Jak často seřizuješ páčky, že ti na to nestačí inbus?
Asi tak +1
Dělám to za jízdy a to několikrát do roka.
Máš teleskopický prsty? :D
Asi jo
Myslim ze jsem pro Tebe nasel reseni :D Mohl bys to mit neustale v nejake male kapse zvenka baglu nebo v kapse kratasu a ani bys o nevedel ze ho tam mas :D
jen tomu chybí ta pohodlnost, který Ti dá to kolečko :)
***** kolecko ! :D
Jaké výhody to má proti inbusu a hlavně proti páce s kolečkem?
No vyhodou je ze se muze velmi snadno ztratit narozdil od klasickeho Lkoveho inbusu tudiz o nem ani nemusis vubec vedet ze ho mas.
No a oproti tomu kolecku to je preci jasny, moje reseni stoji cca 10–20,– KC za lowcost verzi s obyc materialem, rozumej NE Cr-V zatimco u tebe to kolecko mas jen k pacce SLX/XT/XTR a to stoji rozhodne vic nez 20,– KC :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
hele, je to jako vždy – buď šetříš a jsi skromný nebo jsi pohodlný a cáluješ :-), nic víc, nic míň…
Dokazu byt oboji ;) Anebo taky neresit – jezdit :D
Set SLX predek + zadek + třmen zee = cca 4500 kc
Set Zee predek + zadek = cca 5000 kc
Vyšlo mě to levněji než komplet Zee.
Krytky jsem pak kupoval za 150kč kus a Zee jsem tam daval kvuli tomu, že se neosoupaji jako ty SLX a lip vypadaji.
Jsi měl koupit deorkový krytky a pak napis shimano zaleštit jak to mám já :)) taky taky se mi to líbí :)
Proč? Zee vypadají pěkně tak jak jsou.
Tj.. ale mě vadí, že jsou lehce do hneda.. :)
Civole vase problemy bych chtel mit teda :D
Kdybych ty zeecka měl tak bych je měl a neresil… kdybych kupoval krytku.. tak bych to řešil, protože můžu a kpupil si jakou chtěl a k tomu mám názor že zee je do hněda a nejni to tolik gut jak ta deorkova. No… co na tom nechapes… nevim kdo kupuje stejný sedo zas v jinej barvě za takový prachy.. a kdo zbytečně kpupil už třetí gripy od chromagu na stejný kolo a tak… tohle je to samý a levnější…
Ty jses picusak :D Jsou i drazsi sedla kamo ;) A ano koupil jsem si dva stejny jen s jinym barevnym potiskem kazde na jine kolo, vadi ti to? Zarlis? :D Jses jak nejakej urazenej cucak tedka :D No a gripy od nich mam jenom 2, tak nevim kde jsi vzal ze mam 3 :D Tak si napred neco zjisti nejaky fakta nez zase zacnes psat sracky, KAMO ;) ;) ;)
vždyť jsi psal že jsi měl nějaký.. pak jsi koupil ty modrý a pak černý.. atd :D nežárlím.. já jen že tady kecáš jak řešíme pičoviny, přitom sám děláš/dělals to samý… :D
Jenomze ja to tu alespon nepisu co si mam koupit / co si chci koupit / co bych si mel koupit a co ne atd apod a nerozebiram to s XXX lidma ve vlakne ale jen to pisu tobe do soukromych zprav tak to sem netahej ty cucaku jeden blbej :D
A ne mam jen ty modre palmskin a cerny clutch tak nevim kde beres nejaaky treti :D
Nechapu. Sice mam na brzdach taky tocitka, ale zatim jsem je pouzil 2× – jednou pri prvnim nastaveni a podruhe kdyz jsem v listopadu presel na zimni rukavice. Tak za mesic pouziju potreti a budu mit na pul roku pokoj.
Maly imbusy stejne vozim na multiklici vsude ssebou.
Tak ty kolečka sundej ať máš pokoj :-)
Tak me tam nijak nestvou, par gramu navic uvezu, jen nechapu proc s nima tak casto tocit. Vzdyt ukazovacek mam porad stejne dlouhy. To je jako kdybych si menil sklon pak na riditkach pred kazdym sjezdem jinak…
Ty jsi asi nečetl co jsem psal.Mě jde o to to pohodlně nastavit za jizdy. Dělámto párkrát do roka.
No a já to právě nechápu. :) Proč to upravovat za jízdy?
Teplota, rukavice, terén, … Taky ho občas použiju, proto tam je.
na trailovým kole na to nesáhnu celej rok, v bikeparku to používám pořád – většinou dle stupně bolesti prstů nebo korekce mírné odlišnosti chodu brzd (při větším zahřátí apod.)
+1
Jste moc velcí závodníci. Tohle obyčejnej smrtelník neřeší.
ale hovno :) právě když jedeš pomalu, tak máš čas to vnímat
Jsou lidi, kteri se v ramci mm zmen poserou (treba ja) a ti, kteri to ani nezaregistruji. Neco jako mit/nemit hudebni sluch. Ja jsem treba na tony totalne mimo a vetsina veci mi zni stejne. A kamarad co hraje na housle by ze me brecel :)…
Ale jo, bezna populace to neresi, ale ti podle me neresi ani Sainty a Zee :)
Ale to zase jo, Saint musely být ale že bych musel a ještě k tomu za jízdy si stelovat a kroutit pičovinama to určitě ne.
Na takové hovna nemám čas soustredim se raději na jízdu a když je to trochu možné třeba při jízdě do kopce tak se kochám přírodou a klidem ale jo jel jsem tu už s typkama co podstatnou část do kopce čuměli do mobilu na GPS a hovna…tady bude určitě asi víc takových :D
Na Saint bylo fajn že jsem na ně krom výměny desek a jednou odvzdusnit nemusel sáhnout. Na stávajících to samé, packy jsem steloval jenom jednou když jsem tam z nouze musel dat Saint desky, mají míň masa oproti Power+ deskama co jezdím a to šlo už poznat. Dlouho jsem je tam ale stejně neměl, brzdy tím ztratili dobrých 30% účinku
Co vlastně řešíte? Že jsou na brzdach kolečka a někdo s nimi točí, když je to třeba? Řešíte kraviny, já jsem za ně párkrát do roka rád a ty si je klidně odstran kamenem.
U endura na budiky nekoukam, neni cas. Ale jezdim stylem „dojed na treninkovou trat, jezdi, zrychluj a konec“. To, kudy jedu, kochani se krajinou atd. neresim, jsem pouhej treninkovej krecek (bavi me to, nebavi me vyletovat).
A kdyz neco neslape jak ma „citim“ to, bo trat mam najetou, tak je pro me snazsi vnimat rozdily.
Kazdy co jeho jest :), pro me by bylo idealni bydlet u parku :)…
Ještě jsem nezažil, že by někdo při výšlapu čuměl do mobilu. Vždycky se kecá. Když jedu sám, tak se koukám kolem sebe.
To s tím kolečkem pořád nechápu. Máš je na vidlici, na řazeni, na tlumiči tak proč ne na brzdě?
Jj taky jsem to nechápal a bylo mi celkem šumák co tam dělal..
A z těch tří koleček cos vyjmenoval nepoužívám ani jedno, zcela výjimečně si utlumim vidlu při výjezdu na tlumak sahat někdy nemusím a na stávají brzdy už vůbec ne…
V tom případě nechápu proč si pořizuješ RC2 vidlice a tlumiče, když to nevyužiješ. Jedině tedy poza jak moc to máš vyladěné.
Jo a co bych tam měl dát? Já nekupoval rám ale celé kolo rám jako takový už nebyl a domluvil jsem se se stavitelem že mi věci co tam nechcu za doplatek vymění. Co bys tam dal ty za tlumič a vidlu ? To by mě Teda zajímalo
ne za jízdy ale v mezipauzách samozřejmě :) točítka na tlumení taky nešteluješ ve sjezdu
+1
Měl by někdo zájem o jeté Sainty? 4,6k + pošta…
Ja bych Ti to shrnul, jak nato koukam ja.
Na trailove kolo by mi bylo lito rvat Sainty (asi…). Zee uz nejsou takova investice, ale asi bych si umel predstavit kolo s XT / SLX za dobrou cenu v nejake akci.
Pokud chces mit rezervu, pripadne.uvazujes o tom, ze si brzdy preneses i na dalsi kolo (minimalne trailove) klidne bych vzal i Sainty.
Ja osobne beru, kdyz jsou podminky rovnocenne, spis 4pistky, ale mam 100kg oblecenej v chranicich, takze na trailu tak 95kg, ale kdyz lze, rad to pustim dolu ;)… Na cemkoliv a nerad brzdim ocima.
Pro predstavu na XC fullu jsem mel 4pistky a 180mm, na enduru mam 4pistky a 200mm. Na nedostatek vykonu si nestezuju. Duvod je prozaicky, na fullu jsem dostal 4pistky jiz v ramci koupe a lehce jsem si zvykl. Zpet uz asi nepujdu, pokud se nebude jednat o XC kolo, ktere je u me okrajove (SLX).
Kdyz ma brzda vykon, lepe se mi davkuje, nez kdyz musis za paku vzit „poradne“ …
Toto je muj osobni nazor, jak to vyhovuje MNE
Jaky kupujete adapter na shimano brzdy + razeni sram?
Problem Solver MisMatch 1.1 myslím to je
ale nelíbí se mi to a budu to asi prodávat, vrátím se k objímkám – když se to povolí, musí se to celý rozdělat, abys dotáhl jeden šroubek – lahoda při jízdě…
Zkusils dat na zavit Loctite 243?
Nebo je to špatně udělany?
A co ten druhy vyrobce CabTech?
Cabtech to umí, ale jen pro páky BRM9000,8000,7000
Aha, takze by to na saint nešlo..?
Čoveče, posledně, když jsem s Čábelickým něco řešil, tak to moc nedopadlo :)… má málo času ;)… A já mám Sainty.
243 je který?
Je tam jemný závit, takže používám klasický na rozebiratelný spoje za studena – použil jsem a povolilo se. Pořádaně jsem to vyčistil, odmastil a použil znova – teď čekám, jak to dopadne… ale objímky už mám doma.
Modry. Anebo pouzit ten pevnejsi zeleny…
Mam tam teleskop, tak by se mi ten matchmaker hodil na sainty…
Nevim, jestli je zeleny chytry napad, pro tuto aplikaci …
jasné pak to nahřeje hořákem na 220 aby to povolil…
Ja bych to s tim nenastavil do optimalni polohy
Na trail ježdění by to bylo zlo, souhlas.
Já jezdím dolekopcom – takže sedlovka jde dolů nahoře a zařadím / přeřadím 1–2×… tohle bych ještě přežil. To jak se to povoluje mě ale pije krev :)
Úplně čistě teoreticky by možná mohl fungovat adaptér pro Hope Tech 3. Řešil jsem naroubování I-spec II řazení na i-spec B brzdovou páku a tohle řešení funguje. Takže by mohlo fungovat u řešení pro SRAM…
Nedávno jsem sháněl na Eagle + M8000 a snad jediný dostupný Problem Solvery 1.2 měly na r2-bike. Nakonec jsem vzal na bike-components podobnej adaptér od Trickstuff. Momentálně ladim polohu brzdovejch pák, abych nechytal řídítka až uplně za kraj (malíčkem ven), mohl jsem rychle chytnou páku když ztratim rovnováhu a nemusel přehmatávat kvuli řazení, tak vůbec nevim jestli ho nasadim. Budu testovat, až budu mít vše vyladěno.
Na brzdy saint/zee dáváte raději sintr destičky? A jdou na sh Ice xt kotouče?
Ja davam sintry, drive jsmem el ty jejich klasicky polymer-organiky a nic moc, Mam ICE SM-RT 86 kotouce ale brzo budu menit za SRAM Centerline 180/180 :) ICE Sintry desticky nechavam a nehodlam menit za nic jineho na svete :)
Dik, ty ice sintry desky jsou na novych saintech origo?
Mam pocit ze ano jsou sintry kdyz koupis nove ale zda jsou ICE tak nevim teda. Ja kupoval z bazaru za par korunek kde byly polymer desticky od koolstop takovy ty cerveny s tim chlazenim tak ty jsem sundal a dokoupil sintry s vetranim origo Shimano :)
EDIT: Mam Zee brzdy, takze nevim jak je to u Saint brzd, na to se musis ptat Breakpaina pac ten kupoval nove Sainty co vim :)
Pokud vim, aspon u me to tak bylo, tak do toho davaji organiku ICE …
Vyzkoušej power+ desky
Co to je za desky? Google neví. :-)
http://www.trickstuff-shop.de/…obile/de_DE/?…
Tyhle pouzivam do svých Direttissim, nejlepší desky co jsem kdy měl. Při srovnání se sintr shimana do Saint jsou tak o 20–30% ty shimana slabší… Jinak je koupíš aji tady, záleží jaké máš brzdy.
Sainty. Díky za odkaz
25 je dost. Nevím přesně, ale řekl bych, že ročně koupím tak skoro třicet párů desek;)
To jezdíš 24 hodin denně, 7 dní v týdnu nespíš nejíš a jenom z kopce?
Píše že koupí, ne že sjede, třeba to pak rozdá známejm:)
Kupuju balíky po pěti (do XT), když jedu třeba na dýl do Finale (loni dohromady skoro 6 týdnů), beru 2 (10 párů) + určitě další 2 balíky beru někdy během sezony. Pak je třeba 14 dní na sjezďáku ve Francii – tam mám Saint vepředu a XT. Není problém dát vepředu troje a vzadu měnit tak co 2–3 dny) Jako úplně to spočítaný nemám a objednávky evidovaný nemám, ale řekl bych, že toho tak nějak 20–30 sjedu. Je teda fakt, že jak jich mám neustále pytel, tak to nedojíždím úplně do mrtě (většinou), ale je to asi dost.
Tak to potom možná aji jo, já nezavodim a takovou frekvenci asi nikdy mít nebudu jako ty…
Každopádně Ty power220+ vydrží dyl jak sintr od shimana aspoň mi teda(nerikam že nejsou špatné) mají víc brzdného materiálu a brzdny účinek je úplně někde jinde.
Já jezdím vícěméně jen organiky, sintr občas na sjezďáku. Ale loni jsme na něm najezdil den na Špičáku a půl jízdy ve Francii, to se ani nepočítá. Zrovna jsme nedávno vzpomínaly na časy, kdy desky stály 700 a říkali si, že dneska by to s tou spotřebou úplně nešlo;)
No to by mě zajímalo, v Česku se sehnat nedaj a asi je tam ani nikdo nejezdí. Tady na zdejší poměry těch 25euro zas tak ptemrstene není si myslím za ten výkon, když si vezmu že shimana s ice tech blbostí nekoupíš pod 500…
Jo tak jesi jezdíš organiky, tak to pak chápu, proč toho sjedeš tolik. Jsem si řikal wtf, 30ks desek nesjedu za 5 let. Minule mě Shimano organiky vydržely asi 4 vyjížďky spíš XC stylu, je to fakt šmuk. Používám Force za 170,–, nebrzděj, smrděj, žerou kotouč (kupuju kotouče o 20Kč dražší než desky), ale vydržej půl roku :D
tvl já mám organiky na sézonu dvoje na předek a jedny na zadek. Ale je fakt že trejly tu nemáme moc prudký (kdo se s tím má furt šlapat nahoru)
Vozím sintry a ty u mě zvládnou ± sezónu… :-) Asi málo brzdím :-)))
sintry mi vydržely tak dlouho… že jsem je nikdy nesjel a radši vyhodil
Na zeečkách?
ne, na všem možným – měl jsem asi troje sintry a nikdy mi to nepřišlo příjemné, asi už jsem si moc zvyknul
Měním tak jednou za měsíc, měsíc a půl a to jezdím minimálně 2× týdne v bike parku + 3× po práci Stallwies ± 800–900 výškových nahoru i dolů rovinky tu moc nejsou… Sintr už nikdy
Proč né sintr? :) to jspu ty organiky o dost lepší jak sintry od shimana?
Organiky jsem jezdil doteďka.. a žádná sláva.. sere mě nejvic že Když se zamasti,tak se nedaj pořádně vypalit a odmastit jak sintry.. a sintry se mi zdá maj lepší účinek zezacatku se nezakousnou a pak nabývá účinek.. nevím ale jak to je z většího kopce :)
Koukej ja ti je netlacim ani nikomu jinému tady jsou to mé zkušenosti.
Ja ty desky dostal k brzdam a ten rozdíl tam je opravdu velký oproti sintram které jsem tam v průběhu léta musel nuceně prdnout jelikož ty desky beru přímo od Trickstuff nikde jinde je totiž nemaj. Pocitově ztratili Direttissimi 20–30% výkonu s těma shimanama, ten den jsem ještě dojezdil a okamžitě letěli do koše…
Takže netřeba kupovat trickstuff , stačí si koupit jejich desky do saintu:)
Dobré vědět. :-)
+1 :)
Já psal jenom o deskách, ten rozdíl bude stejný i když to vyzkoušíš v Saintech.
Direttissimi mají úplně jiný brzdny projev jako Saint, to se už moc srovnávat nedá to je třeba vyzkoušet ;)
a ty jsou teda sintry a nebo organiky, a nebo uplne neco jinyho? Ja nic jinyho nez sitry nejezdim. Teda jmenuje se to ceramic carbon.
Jo organiky s poniklovanou deskou, oni sintr vůbec nevedou…
Zajímavý.. přitom na motorce, autě nic jinyho než sintry nejsou.. leda organiky na nějakých skútrech.. :)
protože kolo není motorka ani auto
Dobrý vědět..
Někde si ty svoje elaboráty ukládej a po několika letech si je přečti. Věřím, že se dobře pobavíš :
Jenom aby si to pak nehodil :-)
No a co je na tom… já to myslel tak, že sintry by měli bejt vyspělejší, vymakanejší, když jsou na autech a motorkach…
Jinak ty tvoje některý názory na tom nejsou i moc líp…
Všude píšou jak jsou nejlepší ve vládnutí.. a líp se davkujou než sintry nebo co.. Zajímavý :)
Co tě k tomu vede? Já si moc neumím představit s tím jezdit mimo vyloženě prudký dh tratě, kde brzdím skoro furt.
Taky vozím sintry. Nejenom, že jsou neutavitelné, ale hlavně mi přijde, že brzdí mnohem lépe i ve sračkách a podobných podmínkách. No a jelikož mám skoro metrák, tak se i ta neutavitelnost hodí.
Já si asi na zkoušku ty organiky nasadím… mám právě taky sintry… pokud by se organika líp dávkovala, dal bych tomu šanci…
Nicméně v chráničích mám taky 100kg :D.
Vozit do parku organiku, to je jako běhat bos po lese. Může to vypadat zajímavě, ale smysl to nedává.
Díky ;), tak to možná ani laborovat nebudu :)
Asi budu za exota, ale vážím poctivě přes metrák a sintry nevozím, používám ZEEčka se Shimaňáckýma organikama s chladičem a to včetně bikeparků. Rozdíl v projevu jsem nepozoroval, hlavní můj důvod je ten, že sintry významně agresivněji žerou kotouče no a organiky mi výkonem dostačujou.
Já sem jezdil teď 6let v kuse Hope kotouče. Přežily 3 rámy, asi 7× alpy kde jsme ve finále vždy naklesali třeba 6km + samozřejmě ježdění v ČR atd.. na kotouči kromě toho že z hliníkového unašeče slézala pomalu barva, tak na brzdné ploše bylo stěží znát nějaké opotřebení nebo hrana. Pro mě je sjížďění kotouče „urban legend“
Hope kotouče + kevlarové superstar desky a po jednom víkendu bylo oboje na vyhození.
Taky používám organiky. Na Saintech jsem s tím experimentoval a je fakt, že sintry míň vadly, ale zase za tepla ten zvuk brzdícího vlaku, to teda byla radost. Na Magurách používám originál organiky, mám obludně těžký kotouče a už na ty experimenty kašlu. Nebaví mě to řešit tak kupuju pořád stejný originály.
Tak to chlapci zkuste ty power+ desky litovat nebudete to vám můžu slíbit ;)
to je co zač? To slyším prvně.
http://www.trickstuff.de/…sbelaege.php
Tam máš i vysvětlení a popis desek, jsou to ty power220+
Ty Magury jsou taková kotva, že zlepšovat výkon už fakt není třeba
Kesu: mam Magury MT 5 + MT4 vzadu a ze by mne prisli vyrazne kotvojidnejsi nez Sainty, to rict nemuzu. Navic ten cit na ace Magur je takovy… …jako kdyz clovek ridi preposilovane auto
Magury (MT7) jsou kotvojidnější než sainty určitě – zatímco sainty mají spíše houbovitý a ne tak rychlý nástup, tak magury jsou spíše ON/OF řešení – dávkovatelné nejsou skoro vůbec, ale síla neskutečná…
Super, takže Magury mohu škrtnout ze seznamu „vyzkoušet“ :)
Jeden den jsem měl v parku přední MT5 a zadní Saint a při každý nepozornosti jsem měl přední kolo ve smyku. Ta páka jde podstatně lehčejc, maj mnohem rychlejší nástup a vyšší účinnost. Dávkování je opravdu bídný.
Pak teda Nechápu jak s nima může jet danny mac askill třeba po předním… :)
Hele toho jsem tu nikdy neviděl,takže asi neměl možnost dát na rady místních borců :-)
Ty Magury jsou taková kotva, že zvyšovat výkon už fakt není třeba.
Vždycky je co zlepšovat ;)
To je pravda, ale stejně by mě zajímalo, co by s tím ty desky udělaly (je-li pravda, že ještě o dalších 20% zvednou výkon) :) → to bych se pak asi bál i na tu páku sahat…
To by mě zajímalo jak dlouho by ti vydrželi ty power+
Zas pokud mas takovou spotrebu desek tak proc ne sintr? Ja zkousel na Saintech, prevazne ve Whistleru jak organiky, kevlar, nejaky aftrmarket sintry, a skoncil jsem stejne u origo sintru s vetrakem. Treba kevlar jsem byl schopny v bahne sjet za pul dne. Ted mi Shimano desky vydrzi pul sezony. Teda kdyz sem jezdil, ted uz mam na kole jedny desky rok, ale to neni deskama :(
Nechápu co s tím děláš. To máš spotřebu tak 100ks plášťů na rok, ne?
Mno, organiky za 1 „špatnej“ den (standardně za 2) v BP taky smažu … jo, asi moc brzdím :D
A nemáš otestovaný i ty „STANDARD“ organiky proti klasice? Ne že bych teda měl s origo shimanama nějaký problémy, ale 15 euro za 20–30% výkonu bych klidně dal…
Na Zee bývaly tuším organiky a na Saintech sintry.
Kupkolo má pěknou cenu na Zee a jsou se sintrama s chladičem
Jo to je hezka cenovka tohleto
Pridal jsem litr a vzal jsem od nich Saint.
Má někdo zkušenost Zee vs Sram Code R abych nemusel zakládat další téma
Diky
Trochu mne prekvapilo, ze trmeny zee/saint maji pripojeni hadice obracene tj. na strane k vypletu…to ma nejaky duvod? Dvoupistky to maji ze predu…a lip se vine hadice kolem kyvky…
Tak je ta hadice víc chráněná když padnes na sutr treba, tak hned nemáš fiklou hadici nebo spíš poškozenou…
Taky myslim, konec koncu Saint i hazka je designovana at je co nejmin na rane(ostatne vsechny Shadow+), nedivil bych se kdyby na to mysleli u brzd.
Důvod neznám (tipuji prostě jen konstrukce třmenu), ale mě by třeba daleko lépe vycházelo napojení jako má saint/zee. Nedá se zobecnit, že je napojení lepší venku nebo uvnitř.
Když necham origo sintry+ nove kotouče ice a nebude mi to treba sedet tak muzu kdykoli prejit na organiky? Dik:)
Proč bys nemohl, ale nechci Ti brát iluze, mně teda v Saintech dorazily organiky, defaultně :-).
Na Kpk pisou, ze tam jsou sintr H03C tak nevim, vcera prisly jeste jsem je nemontoval..
já nebral z KK, na Koloshopu před Vánoci
Koukám, že už i tam dávají H03C… tak asi změna nebo jsem trefil nějaký doprodej :-).
Kotouče IceTech neber, je to krám… :-)
Další dotaz do placu:)
Je nějaký rozdíl v brzdném výkonu u těchto třmenů?
https://www.koloshop.cz/…y-trmen.html
Jo všechny budou brzdit hůř jak Saint ;)
Já vím to je jasný, jen jsem si říkal, že bych pořídil na zadek nějakej pěknej malej třmen s hadcí ve předu na příležitostný fešácký AM:)
Vem M8000 a neřeš. 9000 nebrzdí, ale to je nejspíš pákou bez sw. No a 9020 rozhodně nebrzdí 2× víc než 8000 aby to ospravedlnilo cenu, 9000 tim spíš.
ne
Od (subjektivně) nejlepšího brzdného výkonu po nejhorší:
dík:)
Rozhodně ty sainty nejdřív instaluju komplet a pak se uvidí no:)
Tak už dávám novou saint na předek a koukám, že mi stávající adaptér na 203 kotouč (byly na něm F One) naráží horním šroubem zezadu do třmenu brzdy saint?? Že by na každé brzdy musel být jiný adaptér na 203?
Situace viz na obrázku, ale já ten třmen nemohu k adaptéru vůbec přitáhnou…tak 1–2mm vadí ten horní šroub…
Může se stát, že je šroub nebo adaptér v tomto místě vyšší… Holt bude třeba koupit origo adaptér. Ale při té ceně brzd je myslím těch 150 kč už jenom takový drobek. ;-)
Mám taky 36 Foxu a musel jsem dát Hope H adaptér na 203 kotouč.
Edit, na foto je 36 Fox, netuším co máš za vidlici.
Mám Pika…
Na Foxu je uchycení PM 180 a adapter H od Hope je +23 mm. Jinou jsem nesehnal. A v pohodě.
A co takhle zkusit šroub s menší půlkulatou hlavou.
..to by asi šlo, hlava by musela být nižší a musel by vyhovovat pevnostně…
Pevnostně je to v pohodě, mám to takhle na ht už dlouho.
Myslíte že na obrázku je tento adaptér? Půjde na Pika? Je to ze 160 na 203…
měl by… pokud ne tak zkus vzít pilník a upiluješ adaptér tam, kde je dírka pro šroubek aby šel hloubš případne tam vrtni vrtákem aby tam hlava šroubku zalezla kousek např ty dva mm.. nebo to zkus u toho tvojeho, pokud ti to nesedí… ten adaptér bude držet tak jako tak, protože přišroubovaná brzda k adaprétu nedovolí v tom místě kde bys ubíral zlomit.. jedině, že by byla brzda povolená :)
takhle nějak… pokud ti to nevadí.. stříbrnej hliník zamatláš buď barvou nebo fixou..
to by asi taky šlo..dík:)
Vzal jsem na brusce hranu hlavy šroubu a sedlo to jak prdel na hrnec.
hmm:)a neleze ti kotouč z destiček tak 1,5mm?
Záběr inbusem za hlavu toho šroubu taky bude slabší..
No fungovat to bude:)
Jestli myslíš posun destiček vůči kotouči, tak ne, na každé straně mám symetricky cca 0,5mm přesah.
To s tím záběrem jsem nějak nepobral, jak slabší? Buď seš prase s ožvejkaným inbusem nebo to normálně dotáhneš kvalitním nářadím jak je potřeba. Takový internetový teoretiky miluju.
Kliid:) Měl jsem na mysli, že když zabroušením snížím hlavu šroubu, tak o něco zmenším dosedací plochu pro záběr imbusem…nakonec jsem to udělal taky tak..:)
:-)
Je dobrý nápad nakombinovat trail XTR (m9020) se Saint trmenem dopředu ? Potřebuju páky s I-Spec 2.
V pohodě, nicméně i i-spec II řazení jde naroubovat na i-spec A/B páky, jen to něco stojí…
A co kdyz jsou ty pumpy u saintu jinak nastaveny, aby davaly ctyrpistkum spravne mnozstvi a tlak?
Co bys tam chtěl nastavovat? Ty paky jsou skoro stejný, případně to doladíš točítkama…
Neverim, ze ma shimano stejny pumpy na dvoj i ctyrpistek…
No vidíš a přesto má… :-)
A to vám co to takhle vozíte nevadí rozdílný projev přední a zadní brzdy?
..tak 100g je 100g že..:-)
Tobě ale přece taky brzdí každá jinak. Vadí to to?
Zadni vzdycky brzdi jinak. Hadicky se malinko roztahujou a adni hadicka je delsi. Takze zadni brzda je vzdycky trosku vic houbovita.
To je ale úplně zanedbatelnej rozdíl oproti rozdílu mezi XT a Saint, ať už v účinku a nebo průběhu páky, Saint má přece mnohem plynulejší nástup. Chápu menší zadní kotouč když moc nebrzdíš, ale tohle mi přijde jako vymejšlení blbosti zbytečně
Ani ne, zadní je vždycky houbovitější, díky delší hadici, i když jsou třmeny stejné. A každou brzdou stejně brzdím jinak…
nevím ty máš jednu páku na přední i zadní brzdu dohromady ?? :))
Kdysi jsem vozil přední kotouč a zadní véčko a taky to šlo v pohodě. Stejně každou brzdou brzdíš jinak. ;-)
Tak teď přemýšlím, jestli dát na propojení saintů s řazením sram Problem Solvers nebo tam vrazit objímku…Na formulích jsem měl matchmaker a bylo to gut, ale zrovna tak tam mužu vrazit objímku a ušetřím litr…
Tak nevím?:)
Nech objímku a ušetříš. Aspoň si to pak můžeš naladit podle sebe.
řešil bych to objímkou a v budoucnu máš vyřešený problém s kompatibilitou čehokoli
Vim… mam a nejsem tak nadsenej. Pokud chces, asi to budu posilat dal, jen to musim prehazet. Skacu s tim a po case se to povoli, coz me irituje…
Pokud by Te to zajimalo, SZ.
Máš SZ.
Dej tam loctite.
Tak sainty namontovany. Trochu mne překvapilo, že na obou kotoučích dosedají desky 1mm před okraj?
Formule to nedělaly. Co s tim? Podložky pod třmeny?
Neresim to. Nebo myslis ze ti couhaji pod vnitrnim okrajem? Pak podlozky, ale jestli resis, ze mas na vnejsim kraji 1mm, to bych moc neresil, pokud ti kotouc projde trmenem. Muzes tam tu podlozku dat, teoreticky si tim zvysis ucinek cca o nula :)
Šlo mi jen o to, nevybrousit zbytečně na kraji kotouče otřep. Nakonec jsem dal dopředu i dozadu podložky 1,5mm aby destičky lícovaly s vnějším okrajem.
Předem se omlouvám, als využiju trochu vlákna. Mám na teď nové sainty a jak jsem o nich četl, že mají cituji „Brutal power“ tak mi to moc nepřijde. Přijde mi, že mezi starýma M-615 a Saintama nevidím nějaký extra rozdíl. Páka není nějak extra tvrdá, a že bych jedním prstem ubrzdil dolů celé alpy (jak reklama na sainty uvádí), tak to ani náhodou. To by mi prst dřív upadnul.Máte někdo podobný problém? Popřípadě nevíte řešení? Je to normální? Brzdy jsou perfektně odvzdušněné, a mám ještě ocelové hadičky, které se neroztahují.
Děkuji za každou radu :)
Desky a kotouče máš jaké? Já s novými sainty s origo sintr deskama s chladičem a hope 203 kotouči pociťuji značný rozdíl oproti slx, sintr, 203 icetech xt
Jsi si jisty ze jsou fakt dobre odvzdusneny? Mas je zajety? Nemas mastny desky a kotouce?
Fakt to mám dobře odvzdušněné. 203 Ice tech, a sintr desky origo shimano s chladicem
Mám na nich zajeto tak 20 km, tak to uz zajete budou ne?
Po rovine nebo z kopce? Posli to z nejakeho delsiho krpalu a poradne zabrzdi aby se zahraly.
Tak okolo baráku, takže rovina. Mám je chvilku
Chce to kopec, delší a intenzivní brzdění. Po rovině je nezajedeš.
no tak to musis nejdriv zajet desky a kotouce, pak to teprve zacne brzdit …nejlip ve srackach a na kopcich, kde se musi hodne brzdit
Hned jak se vyléčím z nemoci vlítnu na to :D
Tak to ještě nemáš zajeté. Sintrům to trvá déle, takže až pak poreferuj… :-)
Sainty nemají ostrý nástup (nejsou to ON/OFF brzdy) – chce to jednou, dvakrát namáčknout (zapumpovat), aby se páka dostala do polohy, kdy brzdí opravdu „natvrdo“
Pokud nicméně tohle nefunguje a páka se propadá, tak je problém někde jinde…:)
Možná na tom něco bude. Jako na to jak na to musím zatlačit, to nebrzdí k té síle adekvátně. Měnil jsem ale celé brzdy i kotouče, tak je možné, že se ještě nezajely kotouče třeba.
Možné to určitě je, nicméně bych opravdu zkusil – zmáčknout brzdu, pomalu pouštět do prostřední polohy a zmáčknout znovu – páka by měla „tvrdnout“ a rozpětí pohybu (směrem ke gripu) se zmenšit…
Alespoň tak jsem to měl na předchozích dvou párech – shimano je v tomhle ohledu krásně houbovité, což někomu prostě sedí víc, někomu míň…
Dobrá, tak díky moc:) Vyzkouším to.
Mam stejnou sestavu jak ty. 2 dny zpet jsem testoval kolem baraku. Vzadu jsem ješte necha ONE pro porovnání. Měl jsem stejné pocity jak ty. Pak jsem vyjel 3km na kopec a 3km sjezd. Snazil jsem se tu brzdu zatížit v různých režimech. Až potom se ucinnost zvedla alespoň na uroveň ONE…Prubeh je samo uplne odlišny. Taky doufam, ze casem nebudu muset brzdit tak dlouho a takovou silou…
Tak to vím přesně jak se cítíš. Ja si říkám, že je to možná i tím, že jsem přešel z organik na sintry a že ty organiky byly víc kousavé
Než zajede Saint s metal deskama, tak to chvilku trvá. Obzvláště za barákem. Nikdy jsem nemusel brzdu pumptracku, stačí odvzdušnit.
Tak problém je v tom, že člověk je zvyklý na bleskovou odezvu s nějakou námahou na páce a ta u těchto brzd přichází pomaleji, než by jeden čekal.
A jak se teda řeší, když desky nesedí až na kraj kotouče? Je možné vrazit pod třmen podložku? Nebude to vibrovat, když zmenším dosedací plochu na adaptér? Nebo se na to vykašlat a nechat vybrzdit hranu? Jaká je praxe?:)
Dát normálně podložku a vystředit na kraj.
Jako, že ti saint nebrzdí? Mám sainty asi 6let k tomu SLX, ZEE a brzdí všechny normálně. Saint blokne předek při lehčím zmáčknutí, Jestli v tom nemáš metal desky. ty se rozbrzdí až potom co se zahřejí, takže první sáhnutí na brzdu třeba tak nebrzdí a na druhé už ano. Zkus dát organické desky pokud to nerveš pořád z kopce.
Souhlas. Od projevu zajetých a kousavých ONE je potřeba si prostě zvyknout a ty brzdy zajet. Dávkování bude prostě trochu jiné, ale konečný konstatní výkon pravděpodobně větší. Měl jsem jedny organiky (shimano bez chladiče) tak jsem je dal na zadní. Teď podložím oba třmeny podložkama a myslím že to bude gut..:) Ještě budu zkracovat zadní hadici tak je asi obě odvzdušním.
Dík:)
Tak po dvou vyjížďkách musím říct že paráda:) Ty brzdy ti upraví rychlost v každém okamžiku a s rezervou tak jak potřebuješ. První jízda byla v –2°C a necítil jsem rozdíl. Super je kdykoli proveditalná nastavitelnost páček, pumpy pokaždé doberou dostatek oleje aby k záběru došlo tak jak si to nastavíš. Je fakt, že mám kolo o cca 200g těžší(jedna ONE 200g a SAINT 300g), ale vzhledem k tomu výkonu, fci a servisovatelnosti to beru:) Já mám teda 190/88, ale myslím, že pro ty co váží okolo 100 a na trailu v mačkaj před zatáčkou vší silou v očích smrt:) je 4píst dobrým řešením.
Ještě mně napadlo: ten šroubek free stroke se při odvzdušňování povoluje?
dotahuje – zašroubovat
a páku samozřejmě oddálit od řidítek šroubem na MAX (tak mluví návodu, jestli to něco ovlivní … hmmm)
aha:) a povolením se zvětší volný chod?
Popravdě ať to dám ven nebo dovnitř, nic nepoznám :D Ale taky jsem odvzdušňoval se zašroubovaným
Nikdy sem na to nesahal, odvzdusnuju to stejne nastaveny jako to jezdim. Mozna to trochu zjednodussi odvzdusneni – da ti to trochu delsi zaber, tak na jedno zmacknuti vytlacis vic kapaliny, kdybys tlacil shora dolu. Coz teda stejne nedelam, a s brzdama nemam problem.
Dej ho na půl. Pak bude fungovat free stroke v obou směrech…
jo takhle … takže si tím i zkrátím chod … to je dobrý :), to by se mi líbilo ;), hlavně na dorovnání zadní vs přední :)
díky
Tak už jezdim tři měsíce Zeečka a paráda. Je to super.
Ale ja hlasoval Saint </3