Jak často měníte převodníky na klikách, případně, jak často pořizujete komplet nové kliky (z důvodu opotřebení převodníků)? Zajímá mne, které placky měníte nejčastěji, z jaké sady a s jakým nájezdem, děkan.
Jak často měníte převodníky na klikách, případně, jak často pořizujete komplet nové kliky (z důvodu opotřebení převodníků)? Zajímá mne, které placky měníte nejčastěji, z jaké sady a s jakým nájezdem, děkan.
Taky si rad poslechnu, zajima me hlavne velka al placka a stredni ocel na al unaseci… Velka mi prijde jeta fest, stredni zase malo…tak jestli dat jen na pristi rok novou velkou a stredni max opilovat? :) Najeto cca 8000
Dle potřeby…
Nic jiného ani odpovědět nelze. Každý má jiný styl jízdy a řazení. také záleží na značce a kvalitě převodníků, pak se to různí.
hlavně to záleží na tom jak si hlídáš řetěz, stačí jeden pořádně přetáhnout a odnesou to i placky
ale to snad ne, to jsi trochu přehnal
Platí to jen pro malé pily, velká pila je dle mých pozorování vůči tomuto imunní :-)
to sem fakt nepřehnal, vím o několika případech kdy se takhle odepsala střední pila i kazeta
ja to upresnim – velkou jsem zatim potrebu menit nemel, na maly potrebuju cas od casu upravit zuby pilnikem aby se mi nelepil retez a prostredni menim kdyz mi retez preskakuje (lepeni lze opet vyresit vhodnym opilovanim).
přesně.. když sem měl nedostatek škváry, tak sem i roznýtoval totálně střílející kazetu a poctivě ju připiloval a nová C9 na ni sedla v poho, jezdím ju doteď
Nejde jen o škváru. Ono se to pilování dá při troše grifu stihnout i rychleji, než cesta do krámu. A nakonec čas jsou taky peníze.
Měnit pouze převodníky je nesmysl, když už tak převodníky, kazetu a řetěz, ale záleží kolik mají natočeno. U nových kol, které mají najeto do 1000km v běžných podmínkých průměrným cyklistou by asi problém nebyl.
Několik let zpátky jsem střídal 3 řetězy – nemělo to smysl, jelikož mezitím moráně zestárlo celé kolo a s celým kolem jsem vyměnil i převody :) Na starých převodech bych ještě s přehledem 2–3 roky určitě dal – současným stylem ježdění 80% na silničce a 20% na biku.
než bych měl měnit něco na kole, tak si raději koupím nové kolo…
Nemáš na to mentálně co?
Já bych to teda trochu upravil: na kolik řetězů Vám ty kliky vydrží ?
No dajme tomu 2–3 kazety kazda po 4–5 retazi ak si dobre spominam.
Retaze jazdene do cca 133,2–133,3mm :-)
Tak jsem kouknul do Training Manageru a na silnici jsem menší pilu měnil po 18500 km spolu s kazetou, která měla najeto cca 16000. Převodníky FSA (SL-K), kazeta ultegra. Velká pila je OK. Řetězy mi vyddrží cca 1200 – 1500 km. Na biku je to samozřejmě mnohem míň…
Můj dotaz sem sice stoprocentně nezapadá , ale nechtěl jsem zakládat nové vlákno. Mám Ultegru 2× 10s. Řazení je bezproblémové, ale pohon jako by neměl úplně hladký chod. Nevím přesně, jak to popsat. Jako by v určité části záběru řetěz kladl větší odpor než ve zbytku záběru. Nejvýraznější je to na malém převodníku, v kombinaci s určitým pastorkem (4. nejlehčí), při záběru.
Kolo bylo v servisu, dle servisáků žádný problém. Ale přece se mi to nezdá. Čím to může být? Zadní náboj to určitě nedělá (kola jsou úplně nová), šlapací střed hádám taky spíš ne (bez řetězu se kliky otáčejí úplně hladce), tak je snad problém v převodnících a/nebo v kazetě? Převodníky nějak zásadně jetě nevypadají, ale něco už za sebou mají.