Zajímá mě po kolika kilometrech měníte převodníky za předpokladu správné výměny řetězů. Jinak by bylo vcelku vhodné uvést, kolik km ten který převodník vydržel – např. Deore 32 zubů: 8000 km, LX 32 zubů: 10000 km.
Zajímá mě po kolika kilometrech měníte převodníky za předpokladu správné výměny řetězů. Jinak by bylo vcelku vhodné uvést, kolik km ten který převodník vydržel – např. Deore 32 zubů: 8000 km, LX 32 zubů: 10000 km.
LX = XT 32 zubu – 4000km
ty jova … to bych menil 3× za rok :-))
XT, vsechny tri, 10000 km, jeste drzi
to neni mozne, jak to delas? Mi ten prostredni XT po 4000km nechutne tahal za novy retez.
Jak to delam, to nevim, ale me vsechno vidrzi dyl, nez co se tu pise.
LX 22z – cca 2000km, ale za to si asi muzu sam – na par zimnich vyjizdkach jsem jezdil stary retez a moc jsem ho nemazal, ale do kopce jsem to rval jako vzdycky – a vykousal jsem do nich pilu LX 32z – cca 4000km, pak to zacalo skakat, ale jeste by si dal rict, kdybych nechal starou kazetu LX 44z – po 4000km jsem ji odlozil a krome odrenin vypada jeste dobre
FSA 22z, 32z, 44z – 3000km a jsou porad vynikajici FSA 32z FSA 44
XTR 9000 km a stále OK
Alivio, model asi 99 najeto asi tak 20 000km!!!! a ještě sem neměnil ani jeden převodník a pořád vypada dobře!!!!
LX99 – to stejné, akorát 32z už přestává vypadat dobře :o))
Jo alivio, to je držák. Už jsem to tady někde jednou psal. Model 1996:
24z: 44.500km (možná by ještě nějaký ten tisíc snesla, jel jsem však s nákladem na 3 měsíce do Alp a nechtěl riskovat).
32z+42z: 60.000km (42z byla ještě celkem použitelná, ale 32z umřela – se starým osazením střílela jen občas, s novým řetězem a novou kazetou jsem se na ní už ale nerozjel. Mimochodem těch 60.000km bylo najeto na 7 řetězů a 3 kazety, cca 40.000 km na lehko + 30.000km s nákladem).
Ještě pro rejpaly, těch 70.000km je samozřejmě ke dnešku, kdy už sjíždím 8.řetěz a 4.kazetu.
dobrej nick :-)
XT 96´ 22a44 pres 16000km a jeste se na nich jezdi, 32 12000km
XTR 00´ 24a46 uz jezdi pres 20000km a porad v pohode, 34 sem menil po 17000km
tak tos trochu ujel chlapce 321 000 km. No nevím
Ale ne i já. 3 milionky a nejaké drobné tak to bych chtěl ujet za celý život.
jeste si to tak precist cely poradne:-)
V tydnu jsem schvalne delal mereni tvrdosti prevodniku a kazet.Nemam to tedy jeste zpracovany, ale v kratkosti to dopadlo zhruba takhle.Fe prevodniky Shimano, jedno jaky rok, maj tvrdost kolem 10 Rockwelu, coz dle tvrzeni cloveka,u kteryho jsem to meril, obyc plech.Rozdil v zivotnosti starsich sad napr LX si vysvetluju, vetsim poctem zubu ve rpospech starsich sad. Pro srovnani jsem meril prevodnik 2XM 36z z chirurgicke oceli, a ten mel cca. 50 Rockw. Ten rozdil v tvrdosti je videt i na zivotnosti, v okamziku kdy jsem ho znicil mel najeto cca 13000km a nebyly na nem vetsi znamky opotrebeni. Kazety byly vsechny zhruba stejne tvrde,nejtvrdsi SRAM a pak Sh. 7sp. Ostatni kazety Sh,ktere jsem meril byly vsechny stejne tvrde at uz XTR nebo LX.Rozdil je jen v hmotnosti.
Záslužná práce, díky za ni … hlavne o tech kazetach Shimano. Placky z duralu jste nezkouseli ?
Bohuzel duralove prevodniky jsem nemel k dispozici. Az neco bude zkusim to. Jak jsem psal, nemam to jeste zpracovany.Jak bude cas, nekde to zverejnim. Chystal jsem to na stary BF, ale to nejede, tak uvidime.Jeste k Sh. kazetam,nektere modely se lisi jen povrchovkou, ktera muze mit take vliv na zivotnost, ale rekl bych, ze ji ovlivni min nez tvrdost materialu. Take zalezi na vlastnim tvaru zubu. Treba SRAM je sice tvrdsi, ale ma zuby ze zadni strany, kde nezabiraji odlehcene, tzn. ikdyz je tvrdsi, zub se muze snaze zdeformovat. Muj zaver je u kazet ten, ze at si kazdej koupi co mu vyhovuje cenou, vahou, nebo chodem,nekdy to vsak znamena nemale investice a zkousky typu pokus omyl.Takto jsem se prave napalil u 8sp. LX kazety,za kterou jsem dal cca. 1100,– a pritom je to totez co 8sp. STX, krom povrchovky a rozdilu v cene asi 500,– :((
Mám SHIMANO Deore – cca 4000 tis a už tam je vakl jak prase. Co by ste mi doporučili???
Nestacilo by to jenom dotahnout?
Dotahnout by predpokladam nepomohlo, pokud se teda jedna o prevodniky Deore. Mel sem to samy (Deore rok 2000), vakl po 6 kkm mezi klikou a 4packou, je to jen nalisovany… Tak sem sel do Truvativu FireX a zatim po 7.5 kkm naprosta spokojenost, klika a 4packa je z jednoho kusu.
Mily Vileme, opravdu diky za tvou zasluznou, objektivni praci! Bo tohle je to co to vydrzi v praxi a ne marketingove a reklamni reci…
Jeden kolega jezdi hodne stare Suntoury a porad na nich jezdi, navic je to zavodnik, takze najezdi hafo km… Driv se spis hledelo vice na kvalitu a vydrz, dnes spise na to vydelat (kup, rozbij/opotrebuj, kup nove)…
uz mas zpracovano? :-)
…no trosku se to protahlo:)
Já mám na kole z roku 96 pořád Sugino Impel-najeto asi 20000–25000 a zatím s novejma řetězama neskáčou. Horší je přehodit z prostředního na malej-ale toto byla jejich slabina od začátku.
Deore stredny (32) ocelovy … vydrzal asi tak odhadom 2000–2500km nez zacal mat problemy s novou retazou.
XT II 2005 – 32z – 900 km všechno předtím vydrželo tak 5× víc. :(
Na starém kole: XT 98 všechny převodníky (tedy 22,32,42): 25000km cca 25000km a neměnil jsem ještě ani jeden, celý kolo šlo pryč, ale už v tu chvíli nebyly v nejlepším stavu (jezdit se na tom ale ještě dalo, zase žádné extra časté namotávání řetězu nebylo), Kolo ale ježděno takřka výhradně za hezkého počasí, teď už jezdím v bahně a podobných humusech častěji (dříve když bylo bahno jsem jezdil více po silnici).
Tak to já mám na stařečkovi Alivio 94´(ještě celé v kuse – snýtováno) a za těch 10 sezon co ho jezdím (dvě byl u ledu) šlape pořád co to dá. Najeto cca 80000. No mněnit už to nebudu ;)
moj STX 93 ma uz tiez par desiatok tisic km a furt funguje.
Alivio je dobrá sada,co je výš je jen o hmotnosti a tedy i ceně ale když někdo chce lehčí tak ať platí
Diskuse po 10 letech. Cool :-))).
Trošku obnovím,
jak jsou natom s výdrží převodníky Truvativ XX? Oproti např. shimano a jiné.
Případně má někdo zkušenost s převodníky Miche?
Chci měnit na klikách velkou placku, moc toho nedala. Jezdím většinou jen velkou po celé kazetě (2×9 – 38/26)
XX zatím netuším, teď jsem ho pořídil jako novou velkou placku, ale ten původní X0 byl už kolem 3000 km hodně jetej a teď už po 3600 km takřka po smrti, tj. 3 řetězy a konec. Zdá se, že ho hodně opotřebil řetěz Campa C10, kterej byl druhej v pořadí.
by mě i zajímala zkušenost s aftermarket (třeba Gebhard). Originál, za dvojku velká pila, není moc ekonomická volba :)
letos budu jezdit XX s carbon Ti tak uvidím kolik dají. Zubů se ani tak nebojím, ale compozitové náběhy podle mě moc nedají.
XX 2×10 cca 10k km. Malou jsem po roce dával Gebharta 25zubů abych si trošičku ulevil. Velká je stále OK, ale z boků je orvaná na kost. Řetězy jen KMC a jde pryč když se blíží 3tí zub měrky. Jestli ty náběhy jsou jenom „nalepený“ tak si to nějak nedovedu představit – teda jo – na jedno použití. Mimochodem nová placka (na to moje) má nyní koncovou cenu tuším 6k Kč. Objednával jsem jí loni na jaře ze 2,5k Kč a když došla tak jsem zjistil, že mají lumpové pod jedním katalogovým číslem verzi s nahazovacím kolíčkem krátkým i dlouhým – dostal jsem tu druhou, vyměnit nešlo nebo jen s doplatkem asi 3tis. Kč :-(
Uvidím, vzal jsem jedny nové z bazaru. Tak uvidím, jestli dopadnou líp jak RF – velká vydržela rok a je totálka… řetěz už jede. Po zubech … :D
jsi koupil ty nový XX 42/28 z bazu, nebo ty bez pil? Oboje byly za super prachy
Jen placky tuším 39 a málou k tomu nevím kolik
Origo XX že Spesl klik
Jak píše davka, 39 a myslím 28. S pavůkem. Doufám že vydržej víc :)) nemůžu dělat pi***y na sněhu :(
Tak, konečně můžu měnit a pořádně jezdit. Proč ten sníh nemohl vydržet .(
Ty nějak ladíš, karbon kliky, karbon ráfky, to bude raketa…
jen upgrade klik na tu mojí pevnou, starou mrchu. Musí ještě vydržet. Loni byly dvě Emondy a Anthem pro Šári, letos bude AM, takže XC je na pořadu nejdřív 2017.
carbon ráfky řešíme, dává to smysl jen s galdama a to nevím jestli na naše dlouhý závody je rozumný.
„dává to smysl jen s galdama“ proc myslis?
Vahove smysl, na mtb. Na silnici je to jiny
zase tuhost a odolnost mi prijde jinde, ale vuci cene je to dost rozdil no…
Odolnost ráfku možná, ale zase jak maj malej objem, tak těch ran při stejným tlaku schytá daleko víc… Za mě jsou galdy na kratší mtb závody super koncept, ale když vezmu Tufo, tak by musely být širší, odolnější, v lepší směsi a tak za poloviční prachy… Jenže pak by dost možná člověk zjistil, že proti bezdušákům to prakticky není rozdíl kromě horšího servisu…
ja reagoval na alu vs carbon rafek v klasickem provedeni…jinak s tebou souhlasim…
Laciný 38z Al SLX vydržel bez problémů 7000km. Stejně jako low-end devítková Deore kazeta. Oboje jeté s jediným řetězem Campagnolo C9. Tato trojka by klidně nakroutila ještě o něco víc kdybych to celé nepředělal na 10sp.
Těch řetězů C9 jsem sjel asi 10 než jsem přišel nato že vydrží stejně jako Shimano hg 72 které jsou o dost levnější,C9 těží jen z menší rozteče dané výrobou.
Se Shimanem jsem měl při stejným nájezdu zuby na převodníku špičaté jak jehly :D
a dovod by mal byt aky?
Důvod mě absolutně nezajímá. Zajímá mě pouze reálný výsledek a ten pro Shimano tragický.
Záleží s jakým shimanem ty levnější za 200kč jsou po sedmistech km po smrti.
Shimano HG-73. Jezdím celoročně a 53 zrezne když se na něho špatně podíváš :D
pokud jezdíš po cyklo, tak to dýl vydrží. Pokud se dostaneš do sraček, jde všechno do kopru. C9 max 1200, problémy se střílením… apod.
asi tak. a to este museli sadnut co pi inej ako uplne novej kazete neni vobec zarucene ani ked ich tocis.
A na jetém převodníku mi nový C9 většinou měl snahu chytat o spodní zuby.
To jsem nezažil, C9 dávám jen na novou kazetu a nový převodník. Jsem líný měřit a měnit řetězy (bohužel i čistit a mazat), po ujetí cca. 8000 km to celé jde do popelnice.
Taky řešení,já po těch 8mi až 10ti kazetu rozeberu,přebrousím, a najedu bez problému dalších.
Na to jsem moc líný :D
Já to dělám zase spíš proto,že když mi při výměně řetězu střílí jeden či dva pastorky,jsem líný jít kupovat kazetu,a na nějaké zajíždění bych zas neměl nervy.
… a pak vezmeš spacák a jdeš si lehnout před prodejnu Kola a šící stroje čekat, jestli náhodou nedostanou nové kazety :-)
No asi mu to chybí:-)
Ne lepší je vše hodit do kýble a jít koupit nové,třeba i to co ještě funguje,protože je už na trhu nový model a ten loňký už není IN,ikdyž fungčně je stejný :)
není nutné jít z extrému do extrému
tak jiste, prece nebudem jezdit ohrkane kazety…
Tak jistě, jestli ti není líto vyhodit kazetu když se ti podaří trošku přepísknout řetěz e jeden či dva pastorky ti lehce střílí,tak vyhazuj a kupuj,však to výrobci tak chcou,kdyby ne tak by náhradní pastorek nestál 150kč ale 20kč a navíc by šel sehnat.Já to naštěstí umím spravit tak že ta kazeta pak funguje jako nová.
proč kazetu?
prodám celé kolo a koupím nové moderní a cool :D
je mi to strasne lito, vzdycky to nalezite obrecim a po ulozeni kazety do kybliku jsem cely den smutny…kdyz ti dopise propiska, doplnujes inkoust, nebo je bezcitne zahazujes? :D
ps: ty vyvolene jeste dojizdim na jinych kolech
Tak jsou i taci, kteri retezy vari retezy ve vazeline a nebo treba je pomoci sklepavani zkracuji.
:D :D :D
Pár lidí u mě právě zapsalo do trollící hall of fame.
Propiska stojí 5 kč,kazeta 500,dost rozdíl,hold když má někdo v rukách „hnědou vazelínu“,nezbývá než vše vyhodit.
To je logika jak cikáni, když se smějou bílejm, že chodí do práce… Podle mě to dělá dobře, proč zasviňovat zbytečně planetu odpadem a utrácet, když to ještě využije. Já bych na to nervy neměl, ale nepřijde mi na tom vůbec nic špatnýho, naopak…
Při výrobním procesu během výroby kola vznikne tolik bordelu, že to jedna kazeta nevytrhne :D
Alibismus… Tříděním odpadu jeden člověk taky nic nevytrhne, pejskaři hovna neuklízí protože „je neuklízí nikdo“ a pak hromadíme odpad a šlapeme v hovnech, protože „jeden to nevytrhne“.
Mám svědomí čisté. Kazetu sice vyhodím o něco dřív ale s ní vyhodím pouze jeden C9 řetěz místo čtyřech řetězů Shimano. Takže tyhle zelený kecy jsou jen ryzí demagogie.
C9 mne dost zklamal
proste nektere kazety dojizdim na jinych kolech a zbytek lezi v policce a stejne cekaji na to nez je vyhodim, protoze nez je dojezdim vsechny tak budou vsude 11 kazety… zas takove svineni to neni, kdyz na zavodnim oddelam 1 kazetu rocne, navic pri vyrobe sram 11 kazety je vic odpadu nez z te moji, navic kdybych byl hodne ekozalozeny, tak ji roznytuju a zanesu do sberu, coz jsem u par dilu (treba stare vidlice) udelal
proste nechci na zavodnim kole dojizdet nake pilovane kazety, stejne jako nechci jezdit plaste az na platno
Jak jsem psal, taky to nedělám a chápu to, na závodním kole bych nedojížděl nic do smrti a zrovna gumy bych nedojížděl do smrti ani na turistiku… Ale smát se někomu, že to dělá, to mi fakt přijde ujetý, není na tom vůbec nic špatnýho.
co to v zimě nedojezdit, když nejsou závody :-)) lepší jak drtit velká velká nový placky. Radši ať to odsere stará!
+1. A to je co rict! :)
Celá C9 byla nesmyslnej BF hype… Co člověk ušetřil pár korun za řetěz, tak o to rychlejš odepsal převodníky a kazetu.
Ale když ten řetěz vypadá tak dobře:)
ale houby, na C9 jsem na krosce najezdil asi 4500km a potom jsem tam v pohodě najezdil na jiných řetězech při stejných převodnících a kazetě ještě přes 10 000km
A? Bez C9ky bys najezdil třeba ještě 12…
ale na žádném jiném řetězu se mi nepovedlo najezdit víc než 2000km tak že ta C9 prostě vydržela nejvíc a že by nějak likvidovala převodníky jsem nezaregistroval
No vidíš, já zaregistroval… Že má vyšší výdrž nepopírám, ale ona i ta cena byla proti HG73 cca 2–3× vyšší… Ve výsledku když člověk spočet i ozubení, tak finančně to bylo ± na nule, jen to hůř řadilo. Ale na BF hype jak kráva :D.
Ano na jiných řetězech ale druhý c9 už někdy střílel :)
C9/10/11 mi vetsinou vydrzel dvojnasobek co Shimano, o Sramu ani nemluve. Roztece a bocni vule v clancich jsou mensi, ale i material je lepsi, takze i pri korigovanem mereni opotreben najede dvoj a vice nasobek.. Financne to bylo taknejak nastejno, ale neustale meneni retezu by byl opruz.
Pokud se použije SHIMANO srovnatelné kategorie tak dvojnásobek určitě ne.A kdyby SHIMANO šidilo tu rozteč jako KAMPA.tak by ten rozdíl byl možná opačný.
Campa nic nešidí, campa má svůj svět který nemá s rozměrama Shimano nic společného
Presne tak, proto pisu o korigovanem mereni.
Jednou jsem vzal posuvnici a změřil několik nových řetězů např:conex,sram,shimano ,c9,nestačil jsem se divit kolik různých světů jsem objevil:)
Rôzne svety Už som to sem raz dávala.
Foto od vrchu smeron dole: Campa 11spd, SRAM 10s PC1091R, KMC 11s X11SL DLC, Campy 10s Record UltraNarrow, SRAM 10s PC1091R, Shimano 11s Dura-Ace HG900
Smutny, ze jsi se nad tim nepozastavil a nezamyslel jsi se. Pak by tu mozna, z nedostatku znalosti, nepadaly takovy kraviny (nejen od tebe).
Převodníky a pastorky jsou snad pevně dané,nebo snad mají různí výrobci při stejném počtu zubů různý průměr roztečné kružnice:)proč tedy se liší ty řetězy?? žeby nepřesnost výroby?? trochu velká.
ne nejsou,
campa má svůj tvar, shimano taky, a ti ostatní to tak nějak mastí aby se vyhnuli jejich patentům
Patent je snad na náběhy atd.ale rozteč článků je snad daná od dob normalizace.
jooo?
a proč by měla
Tyhle řetězy nejsou klasické řetězy ro řetězový převod, které najdeš v tabulkách. Tvar zubů také neodpovídá té normě. Ta totiž není určena pro cyklo řetězy na řazení. Ikdyž je hodně blízko. Rozteč tuším 12,7mm (nejsem si jist z hlavy).
Nikdo z výrobců touto normou není vázán, takže si to každý dělá tak, jak si myslí, že je to nejlepší. Naštěstí jsou všichni poměrně blízko sebe, tak nebývají komplkace s kompatibilitou.