• ReBel73

    Zdravím fšecki, plánuji koupi nové vidlice (RS Tora), zvažuji variantu zamykání páčkou Poplock nebo uzavíráním na noze. Při častém použití (asi jen při jízdě ze sedla do kopce) by bylo asi praktičtější zamykání z řidítek, ale další bovden zvyšuje pravděpodobnost možného zachycení při jízdě v terénu … Ptám se tedy, jak často a s jakým systémem zamykáte vaše vidlice. Díky.

    Anketa: Jak často a jak zamykáte vidlici ?

    19x
    22%
    14x
    16%
    0 0
    • fiberman  

      Skoro to nevyužiješ, ale za ten pocit, že to tam je to stojí.

      0 0
    • Splinter  

      Foukám tak dlouho, až je zamknutá:)

      0 0
    • MlokCZ  

      Pokud vidlici zamykat chceš, ber ovládání z řídítek. Já jsem nikdy moc vidlici nezamykal, na předchozím HT jsem měl jen zamykání na noze a nezamykal jsem po chvíli vůbec nikdy. Když teď mám zamykání z řídítek, tak ho sem tam pro dobrý pocit použiju, ale kdyby tam nebylo, je mi to fuk.

      0 0
      • MlokCZ  

        A to sem tam je ještě pouze na asfaltu když jdu ze sedla, takže už je to spíš nikdy než sem tam, protože na asfaltu už taky téměř nejezdím.

        0 0
    • Martula  

      Ona sama si to rozhoduje, ale mám pocit, že je zamčená pořád :) Z toho plyne, že bude nová…

      0 0
    • pepek  

      Furt

      0 0
    • dieegoo  

      Nezamykám vůbec, nemám lock… když jsem měl ještě Blacka, tak jsem ze začátku zamykal často, ale časem jsem plný lock používal míň a míň a míň.

      0 0
    • die.catana  

      Používám hodně, zdvih 130mm je hodně znát, zvlášť když jdu ze sedla.

      0 0
    • fiberman  

      Ještě doplním, měl jsem ovládání z řidítek na staré vidlici (tunnig Axon SR) a když jsem koupil Rebu a přišla mi s Poplockem, nechal jsem to hned předělat na ovládání z korunky a jsem s tím spokojený. Používám to fakt jen sem tam na asfaltu do kopce když už nemůžu usedět.Ale je to na vkusu každého soudruha…Oboje funguje normálně.

      0 0
      • baboon  

        No nemam sice lock,ale pri jizde po silnici do opravdu dlooooouuuheeeho kopce si proste utahnu kopresi a tlumeni a je to..Ale delam to veru malokdy…Spis vubec..Mam 130 nafoukanou na hodne malo a mam proste rad,kdyz to zehli..:) A domnivam se ze jde slapat i tak,ze se ta mekka 130 temer nehne…Ze sedla ani nasledne ze stoje..Staci to proste nervat do vidle ale do pedalu..:D Muj osobni nazor,nevim…Kaz­dopadne lock mi prijde jako takovy dobry placebo..:) To umim hezky slovo,ze jo..:)

        0 0
        • dieegoo  

          Bych chtěl vidět, jak na tom tvým bajku pojedeš tak, aby se ti nehoupala vidle :)

          0 0
          • baboon  

            No je to k nevire,ale fakt to jde..:) V mezich samozrejme,jiste ze nejni jak pribita,ale do zdvihu nejde..:) Rekneme 1 – 2 cm..:)) A na druhou stranu..Aspon budu mit silne nohy..:DDD

            0 0
    • Imroman  

      No, ja teda zamykam ked chodim po asfalte (rovina alebo kopec) a niekedy aj v terene do kopca ked chrtim. Mam rebu nastavenu tak aby pekne zehlila ale niekedy mam chut sa opriet do pedalov a vtedy mam rad ked sa bajk nehupe a leti ako raketa. Lock z riaditok je super vec! Samozrejme toto vsetko plati ak si aspon trochu sportovy jazdec, turistovy je to fuk:)

      0 0
    • kout.jk  

      mám lock na řídítkách a šahám na něj často asi jako na páčku šaltru, takže skoro pořád. Zamknuto:silnice rovně, do kopce, v terénu z řídka při pomalých výjezdech, odemknuto: silnice sjezd, rozbitá silnice a pochopitelně terén. Jezdim často ze sedla a nějak se mi nepovedlo objevit techniku šlapání aby to nehoupalo ať dělám co dělám. Vidli bez dálkovýho locku bych už nechtěl. Záleží teda i na tom jak citlivá ta vidle je, či jak je ten lock/unlock spolehlivej. Manitou jsem radši moc nezamykal, protože jsem při tomto úkonu musel odlehčit přední kolo a navíc často zůstaval zamčenej (hlavně v chladu).

      0 0
      • Imroman  

        Preto mam RS :) Tam je ten lock spraveny fakt paradne…Ako je to na tom Epicone?

        0 0
        • kout.jk  

          proti manitou nebe a dudy. Je to prý obdoba motion control- zamknout/odemknout jde v jakymkoliv zdvihu a jakýkoliv situaci. V zamčenym stavu není zamčená úplně natvrdo, ale jde velmi ztěžka o pár cm „promačknout“

          0 0
        • Anča1  

          Mám upraveného epicona, 14cm zdvih a je parádně citlivý i na mou poněkud menší váhu, fakt naprostý úžas:-D. Je tam remote lock z řídítek a využiju ho hlavně tehdy, když musím popojíždět z města na asfaltkách do lesíků..zatím nebyl problém..

          0 0
          • smith22  

            A kolik vážíš? :-) já vím no Gentleman se dámy na takové věci neptá ale mě to prostě zajímá :-)

            0 0
        • MlokCZ  

          Epicon má lock fungující stejně jako u RS, pouze nemá nastavení síly otevření locku, tzn. je to stejný jako floodgate bez štelování.

          0 0
    • Hejdik  

      Na minulém kole jsem měl lock,ale neustále se mi stávalo,že jsem ho po výjezdu zapoměl vypnout(asi vinou odkrveného mozku – či co)a pak jsem se ve sjezdu třepal jak idiot,a jednou jsem vinou zamčení na šutru prorazil na závodě plášť,to byla radost! Tak jsem si pořídil vidli bez locku a mám po potížích. Ale nijak tím nechci říct,že je lock na nic,zvlášť u citlivějších vidlic.Tohle je jen moje zkušenost s lockem.

      0 0
    • marapara  

      Když jsem v červenci koupil RS Revelation s poplockem, tak jsem ji dost zamykal i při jízdě do kopce. časem mě to ale přešlo, bylo to asi prvotního nadšení z locku. Je lepší v terénu při stoupání vidlici nechat odemklou, aby lépe kopírovala terén, než aby odskakovala po kamenech a kořenech. Teda krom stoupání, kdy jdeš ze sedla, to je lepší lock. Na silnici jej používám spíš sem tam. Málokdy jedu po tak hezké asfaltce bez děr a hrbů, aby to nedrncalo. V sedle je to o šlapání. Když je vidlice odemčená a jen točíš plynule nohama, tak se při šlapání nehoupe, i když je odemklá … myslím po asfaltu

      0 0
    • Bulda  

      zamykám z řidítek a to i třeba na několikametrovou stojku, na silnici zas odemkneš třeba jan na blbej přejezd

      0 0
    • Rokro  

      Mam 100mm Marusku, zamykani na noze. Na silnici nepouzivam vubec, pri jizde vsede se mi houpe minimalne a vstoje ujedu maximalne par desitek metru a pak umiram, takze to nema cenu na to sahat. Zamykam ale v terenu pri jizde do prudkych kopcu na nejlehci prevody. Tam je ta zmena geometrie hodne znat (Maruska se po zamceni skoro zamackne a tudiz o nekolik cm zkrati). Myslim, ze mi to snizeni riditek pomaha mnohem vic, nez nejaky omezeni houpani. Jsem ale 90kg pohodar a ne nejaky chrtidlo. Ovladani z riditek je asi pohodlnejsi (ja ho nemam), ale pokud pri jizde pouzivas krome nohou i hlavu, tak stejne jako si radis vhodnej prevod trochu dopredu a ne az v tom nejbrutalnejsim miste vyjezdu, tak i to sahnuti na nohu vidle a otoceni packou se da udelat s predstihem, dokud jeste teren nevyzaduje obe ruce fulltime na riditkach. A to zapomenuti odemknout vidli na kopci se mi taky stava :-)

      0 0
    • honza.biker  

      Me se zamyka sama…:P

      0 0
    • Páník  

      ja uz delsi dobu kupuju vidle bez zamykani, pac jsem zjistil, ze to vubec nevyuzivam…na hopani jsem si zvykl a naucil e s tim jezdit

      a kdybych kupoval ted lock, tak jedine z riditek…je to pohodlnejsi,bez­pecnejsi…toho „zachyceni“ v terenu bych se zas tak nebal

      0 0
    • lubos  

      Jestli jezdis casto ze sedla tak ovladani z riditek. Jestli ze sedla nejezdis, staci i na noze, ale v takovem pripade to myslim moc ani nebudes vyuzivat.

      0 0
    • Rychlej turista  

      Moje vidlice odemknout nejde. Systém – pevná :-D

      0 0
    • jecnak  

      Cvakam s lockem hodne, nektery kratky zavody bez terenu jedu se zamklou vidli.

      0 0
    • kubad  

      Při závodu taky hodně, všechny rovnější výjezdy, asvalt atd. Při normálním ježdění, minimálně jenom v delších výjezdech nebo jízdě ze sedla.

      0 0
    • Zerocool  

      pokud budeš mít lock na řídítkách budeš zamykat často na noze méně, protože v každé situaci se to nedá…

      0 0
    • tchurillo  

      Mam Scareba so zamykanim na riaditkach. Je to fajn, pouzivam to vzdy pri stupaniach na asfalte. V terene iba vynimocne – slapem skor frekvencne, nechodim moc zo sedla. Viz odpoveď Luboša – vystihol. Mozno by mi stacil Lock aj na vidli, ale takto je to ovela pohodlnejsie… :)

      0 0
    • Lister  

      za začátku jsem si to chtěl užít, tak jsem zamykal dost často, ale jak tak na tím uvažuju, tak letos jsem snad nezamkl ani jednout, tak nevím jestli ještě spadám do kategorie občas zamknu, nebo nezamykám :)

      0 0
    • Frankie  

      Trosku z jineho soudku – na letosni R7 LO Super je na korunce lock jen takovy kovovy krouzek s pidi packou. Videl jsem na mozna nejakych strarsich modelech takovy plastovy kolecko s vetsi packou protazenou smerem dolu. Da se to sehnat zvlast a prohodit?

      Diky. FV

      0 0
    • kovar  

      Mám snížení vidlice + přitvrzení (ETA), ale nepoužívám

      0 0
    • Tukos  

      Mám suntoura XC pro (upraveného) a zamykání z řídítek používám jako většina při výjezdech ze sedla, ale líbí se mi druhá věc, a to regulace zdvihu, pokud jedu do prudkého a třeba i technického stoupání, tak místo lockoutu snížím zdvih ze 120 na 60 mm a je to pohoda. Včera jsem to udělal i na silnici, abych snížil odpor vzduchu a fungovalo to. Já tedy tvrdím, že regulace zdvihu je lepší než lock.

      0 0
    • fousek  

      Abych to upresnil lock mam na zadnim tlumici, u vidle ne, ale je mi to sumak, jinak to s tim dalsim bovdenem se mi zda jako kravina, kdyz se to nezachiti o neco jinyho tak o tohle taky ne

      0 0
    • vhonzl  

      Ja jsem sel z krosoveho kola bez odpruzene vidlice do fulla a porad jezdim dost casto asfalt s kamaradem na krosu, takze zamykam hodne casto jak vidlici, tak zadni tlumic, coz mi prijde lepsi i na lepsich lesnich cestach kdyz chrtime a v podstate to uplne otevru jen v rozbitem terenu nebo na sjezdy. Kdyz si vyrazim blbnout sam do lesa, tak jezdim s otevrenou vidlici i tlumicem a nezamykam.Ale fulla mam zatim chvili, tak se zvyky mozna zmeni…

      0 0
      • smith22  

        Aby se ti nestalo ze tu vidlu prorazíš.Na to bacha.

        0 0
        • MlokCZ  

          No tak to se mu opravdu stát nemůže. Pokud vim, tak koupil Canyona XC4 (nebo snad 5?), tzn. má Rebu.

          0 0
          • smith22  

            hmm tak to se má,ale nic není nezničitelný

            0 0
            • MlokCZ  

              Tady nejde o to jestli je něco nezničitelný, ale jak funguje motion control a nastavení floodgate. A podobně fungují locky dnes už na hodně vidlicích. A pokud je na nějaké vidlici nějaký debilnější systém zamykání, tak už většinou má alespoň pojistku proti proražení.

              0 0
          • vhonzl  

            jj mam Canyona XC4 s Rebou a vubec me nenapadlo, ze by to zamykani mohlo necemu vadit-kdyz to tam je, tak by nemel byt problem ne?? Ja fakt zamykam dost casto, protoze jsem jeste se zmenou kola nezmenil uplne trasy:-))

            0 0
            • MlokCZ  

              Samozřejmě, že na Rebě to můžeš zamykat kdy chceš. Vždyť je to právě kvůli tomu tak navržené, že si i sám nastavuješ sílu, která je potřeba, aby se vidlice po nárazu otevřela (a tedy se opravdu nárazem nemůže zničit).

              On zřejmě myslel těch pár vidlic, které ještě mají tvrdý lock, který se nikdy otevřít nemůže a který velká rána opravdu může zničit. Ale to už dnes moc vidlic nemá.

              0 0
              • vhonzl  

                Diky. S tim souvisi muj dalsi dotaz. Ja tomu zatim moc nerozumim, takze jsem se nehrabal ani v nastaveni tlumice ani vidlice – proste jak jsem to dostal postou v baliku z reichu, tak s tim jezdim. Ale netusim jestli je to nastaveny spravne podle moji vahy a jestli by se nemela udelat nejaka udrzba hned na zacatku…myslis, ze bych to mel dat do servisu projit a nastavit nebo neni nutny??

                0 0
                • MlokCZ  

                  Nastavený ideálně to být nikdy nemůže. Nastavit si to zvládne každý sám, to je úplně jednoduchý a nikdo to za tebe udělat ani nemůže. Na tlumiči i vidlici začni nastavením tlaku dle sagu. Na vidlici, pokud ji máš na 100mm (a nenechal přehodit na 115mm) bych začal na sagu 20% zdvihu, tedy 25mm. Na tlumiči bych začal na 25% zdvihu tlumiče, tedy 12,5mm. A pak podle využití zdvihu a jak ti to bude vyhovovat doladil. Na vidlici to bude horší, tam těch 20% sagu pravděpodobně na využití celého zdvihu stačit nebude protože je hodně progresivní (viz už hodněkrát tu rozebíraný rozdíl mezi Rebou bez a s U-Turnem). Odskok nastav na vidlici i tlumiči na co nejrychlejší a když to bude kopat, tak postupně trošku přitlum. U vidlice bych foukal negativku a pozitivku na stejný tlaky (a vždy měnil na obou současně), viz opět historii a nastavení Reby. Na vidlici pak ještě máš nastavení floodgate, tedy můžeš poštelovat při jaké síle se vidlice otevře (ideální je nastavit co nejmenší sílu, tak aby ti to udrželo zamčenou vidlici při jízdě ze sedla). Tohle ale všechno je popsáno v manuálu Reby a Foxe, pokud jsi je nedostal, tak na webu jsou všechny k dispozi (u Foxe je to tam většinou i pěkne s obrázky).

                  Po pár prvních stovkách km je vhodné dát vidlici i tlumič do servisu na kontrolu a případné doplnění oleje (kterého je někdy u RS od výroby ve vidlici málo).

                  0 0
                  • vhonzl  

                    :-D Nezapomen, ze jsem do ted nikdy nemel odpruzenou vidlici, takze jsem nikdy nic nesteloval a nejsem zrovna technickej typ – ja zatim vim, ze se vidlice nekde fouka a hejba se nahoru a dolu. Tvuj navod si vytisknu, ale na poprve si to budu muset nechat predvest v servisu nebo u nejakyho zkusenejsiho bajkera v okoli. Ja nemam ani pumpu na vidlici a polovinu z terminu, ktery pouzivas jsem bud nikdy neslysel nebo nevim presne co znamenaji-zacatky jsou holt tezky:-)

                    0 0
              • smith22  

                On zřejmě myslel těch pár vidlic, které ještě mají tvrdý lock, který se nikdy otevřít nemůže a který velká rána opravdu může zničit. Ale to už dnes moc vidlic nemá.

                no tak počkej myslíš že to už dnes moc vidlí nemá a že to spíš nebylo na těch stárších ta ochrana nebo myslíš že tu ochranu proti proražení nemají ty levnější vidle?Já mám levnou Suntourku ale je to jedna z těch novějších modelů ale při koupi kola mi řekli at to hlavně nezamykám v terénu že by se to tam mohlo prorazit.A kolo sem kupoval ted před 3 měsícema.ale zatím když sem s tím někam vletěl do díry tak se to neodemklo a cítil a slyšel sem jen tvrdý náráz.Tak já to tam asi nemám tu ochranu proti proražení.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Nemám moc přehled o nejlevnějších vidlicích. U rozumných vidlic je to snad téměř u všech. Tzn. u RS je to u všech od Tory výše. U Foxek u všech. U Suntouru je to také určitě minimálně u Axonu a Epiconu (tam je obdobný systém jako motion control, jen bez možnosti ho štelovat).

                  0 0
    • kudlanka32  

      hmm.....neznam zadnej rozumnej duvod pro zamykani moji vidlice......:)) i ty silnice jsou nerovny

      0 0
    • dancing dog  

      Zamykám z řidítek a to celkem často,Sem těžkej,dost mi to houpe,ikdyž nepotřebuju, na asfaltu na rovině a do kopce zamknu,sjezdy odemykám.. v terénu zamykám jen při jízdě do kopce,když není stoupání tankodrom. Mít o 20kg méně, asi bych ani nezamykal a neřešil to…

      0 0
    • smith22  

      Mám lockout na řiditkách ale jak kdyby tam nebyl,vůbec ho nepoužívám.Jen občas když jedu po silnici tak si uvědomím že to můžu zamknout a to trvá jen do té doby než někde vymetu díru a vidla dostane tvrdej náraz a kotouč se mě rozezní jak vánoční zvoneček.To pak hned odemknu a seru na to.

      0 0
      • pepek  

        Ty nemusíš, bo ji máš vlastně zamčenou furt.

        0 0
    • madcat  

      každej večer ji zamykám i s kolem do suterénu pod barákem, takže docela často…

      0 0
    • MAJX  

      NIKDY – mám ji abych se houpal.

      0 0
    • Vrabčák1  

      Já ji zamykám jen při přesunu po silnici, jinak ne. A proto se mi občas stane, že sjedu skopec plnej pastí na mamuty a dole si ji v pohodičce odemknu........ Jo a zamykám na noze

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce