Potřeboval bych si sám dotáhnout výplet, protože kuli tomu nechci zbytečně do servisu. Rád bych se proto zeptal co ktomu potřebuju a na co dávat pozor a hlavně jakým zpusobem to provádět. Díky:)
Potřeboval bych si sám dotáhnout výplet, protože kuli tomu nechci zbytečně do servisu. Rád bych se proto zeptal co ktomu potřebuju a na co dávat pozor a hlavně jakým zpusobem to provádět. Díky:)
centrklíč a zkušenosti
Dulezity je utahnout kazdy drat stejne. Coz jde snadno pokud budes dotahovat po 1/4 otackach, nebo 1/2 otackach centrklice.
U predniho nekotoucoveho kola to neni problem, u zadniho, ktere je nesymetricke, nebo kotoucovych kol, si rozhodis vyplet mimo osu, pokud dotahujes vsechny stejne.Na te 1/2 otacce se to tezko projevi,ale pokud by tech otacek bylo vic…
To me nikdy ani nenapadlo, ale mas pravdu. Vetsinou ale vic jak 1/2 otacky na dotazeni vypletu neni treba. Takze to neni sance poznat.
mám takový problém z výpletem.mám kotouče asi na to má vliv ale vzadu se mi neustále povolují dvě špice mám takový pocit že jedny a ty samé.každých 30km to musím dotahovat protože to začne cvakat jenomže za chvilku to kolo nemám v centru a dávat každou chvilku 70kč za centr se mi nechce:-/ co stím?vyměnit niple,špice?
rozebrat ty problémové dráty a zakápnout niple a závity lepidlem na závity.
Ani není potřeba rozdělávat. Kapku závitového lepidla do spáry a zatočit kolem. Odstředivá síla už to nacpe do závitu.
Po 5ti letech uz to bude asi srostle, takze ani odstrediva sila nepomuze.
tak tak, koupil bych niple s Prolockem od DT a vyměnil
pokud by nedejboze u mojich kol ty niple delaly paseku, jak by se to resilo s lepidlem?
kdyby nedejboze delaly paseku moje kola, jak by se aplikovalo to lepidlo?
kdyby nedejboze delaly paseku moje kola, jak by se aplikovalo to lepidlo?
kdyby nedejboze delaly paseku moje kola, jak by se aplikovalo to lepidlo?
kap, kap, kap, kap …
tak :D
to je jak chytnout kapavku :D
Pokud budou pořád problémové, tak asi srostlé nebudou ;)
Nekoukal jsem, jak starý je ještě příspěvek na který Georrge reagoval.
A nebude problem skor v nerovnomernom napnuti vypletu? Problem by sice lepidlom odstranil ale pricina by zostala.
Ahoj, obnovuji topic s podobnou otázkou.. Centroval jsem kolo a dráty se mi zdály dost volný, takže jsem to vycentrování celý utáhl o půl otáčky. Nevíte k tomu něco užitečnýho? Dráty jsou teď relativně napnutý, ne třeba jako u red metal 3 ale rozhodně víc než byly. Jsou to záplety Sunrigle s ráfkama inferno 25 tušim..
Jako co chceš slyšet? Chce to prostě centrovací vidlici a centrovací pravítko a trochu si s tím pohrát.
Třeba co se může stát když to utáhnu trochu moc a až moc. Přece když dam do servisu nějaký plecháče a kola za 20 klacků, co maj dráty jak struny, tak taky věděj jak to utáhnout
Oni vedej jak to utahnout, kdezto ty ne. Maji na to nastroje, manualy a predevsim praxi.
kdyz to utahnes moc, tak neco casem prdne, drat, nipl, rafek, naboj
centrovani a dotahovani neni nic extra sloziteho, ale chce to praxi, nastroje a cit
To som si myslel tiez a potom som zistil ze existuje nieco ako tenzometer a nestacil sa cudovat. Osobne uz len servis kde ho maju a k tomu to co pises. Bohuzial ich moc neni.
Nesmysl, tenzometr není spása, zkušenosti a praxi rozhodně nenahradí.
To nie, ale ak dostanes do ruky nove koleso z obchodu ktore ma rozdiel v napnuti 40–50% (na jednej strane vypletu !!!) tak niekde nastala chyba. Ono to sice vycentrovane je, ale s kvalitou to nema nic spolocne.
+1.
kdyz to utahnes moc, tak neco casem prdne, drat, nipl, rafek, naboj
centrovani a dotahovani neni nic extra sloziteho, ale chce to praxi, nastroje a cit
Ahoj. Rano mi praskl jeden drat kvuli blba autobusaka ,co me natlacil na chodnik,spatne jsem skocil zadnim kolem. Dojel jsem do prace a vcil pri kontrole jsem zjistil,zev tom miste mi to hazi,cca ani ne 5mm. Potrebuju dojet domu,cca 16km. Myslite,ze to dojedu,nebo radsi resit odvoz?
Záleží přes co jedeš domů. Jestli tě čekají samé desetimetrove polety vzduchem, dropy do kamenů atd., tak bych je dnes raději objel.
Stačí jako odpověď? ;-)
Jen asfalt a cyklostezky… Pojedu tedy,jedna vychlazena desitka na cestu to spravi :))
Dojedeš, ideálně nepatrně povol niple u dvou sousedních drátů a ono se to i trochu srovná.
Jak u toho,ktery praskl,tak dva z protejsi strany,na kazde strane jeden?
No dva vedlejší jsou vždy z protější strany :)
Jo mas recht,ted na to myslim,nemam kolo u sebe,tak jsem si to musel vybavit… :)) zkusim tedy no.. Dik ;)
Takovy veci bych mu vubec neradil:)
Nahodou,Vileme,uz to mam,trochu se to srovnalo ;)
O to vic prace bude po doplneni dratu a naslednem centrovani.
To uz je placena prace pro servisaka ;)
No já ho platit nebudu
No a ani delat ;)
Mám menší dotaz, měly by se dráty dotahovat nějak pravidelně? Moje kolo MTB HT Cube Attention má už nějakých 9tis km a tohle jsem na něm nikdy nedělal a nejsem si jistý, jak poznat, že jsou dráty volnější – netuším, jak moc tuhé by to mělo být. K tomu se váže i moje druhá otázka. Nemám se servisy úplně dobře zkušenosti, tak jestli neznáte někoho, kdo by to dělal relativně dobře v Praze – klidně servis, jen ne nějaký hovada, který ani neumí vyměnit řetěz.
Jestli ráfky nemají náznak osmice, při jízdě v zápletech nic nepovrzává, při poťukání prstem mají všechny dráty plný zvuk (povolený drát nezní) a nejlépe všechny na stejné straně vždy podobný, tak není potřeba na nic sahat. Dokud to funguje, tak jezdit a jezdit. Jestli máš pocit, že je záplet rozcentrovaný (i třeba na výšku) – pozná se s jistotou ale až bez pláště – nebo výrazně změkl, tak navštívit servis. Dohledej si Hnoje.