Mám silniční kolo vpředu s 50/39/30 a vzadu 11–25. Je do kopce lepší řadit např. 50/20 nebo 39/16? Tím myslím jestli mám vpředu držet největší tác a na 39 přehodit až budu vzadu na předposledním nebo posledním největším?
Mám silniční kolo vpředu s 50/39/30 a vzadu 11–25. Je do kopce lepší řadit např. 50/20 nebo 39/16? Tím myslím jestli mám vpředu držet největší tác a na 39 přehodit až budu vzadu na předposledním nebo posledním největším?
Je to buřt
Já radši řadím malou pod kopcem, když tuším, že to na velkou pilu nevyjedu. V kopci v zátěži je lepší řadit jen pastorky, protože řazení táců trvá dýl, takže ztratíš rychlost. Taky se občas stane, že někomu řetěz při řazení spadne viz. Andy Schleck a jeho „chaingate“ na TdF 2010.
Keď používaš veľké pastorky a veľkú pílu tak menej namáhaš reťaz. Taktiež pastorok a prevodník z väčším počtom zubov vydrží viac ako malý pastorok. Osobne jazdím na veľkej až do predposledného najväčšieho pastorku a až potom zhadzujem na malú. Samozrejme to záleží aj od štýlu jazdy a znalosti terénu. Pokiaľ poznáš terén a vieš, že aj tak budeš musieť zhodiť na malú tak si môžeš odradiť skôr. Dôležité je udržať optimálnu kadenciu.
IMHO je lepšie točiť prevod napr. 50–19z ako 39–15z.
+1
větší počet zubů má lepší účinnost, teoreticky je tedy lepší jezdit větší pily (navíc díky více zubům se tyhle pily i míň sjíždí). Ale jestli opravdu bude možné poznat rozdíl mezi 39 a 50, to nevím, to asi ne… ale třeba u MTB je občas poznat rozdíl mezi 22z a 32z, těch 32z trochu líp jede. Předpoklad ale je, že se ti moc nekříží řetěz.
Na hlavní silničce mám úplně stejné převody. Do kopce rozhodně na 50/20 nebo 39/16 nevyjedu – to bych si nepořizovala trojtác, ba ani kompakt. :-) Když porovnám odpovídající kombinace pstorků a převodníků, pocitově mi lépe sedí točit na menším převodníku a pastorku. Mám pocit větší plynulosti. V reálu je samozřejmě rychlost stejná.
U trojtáce bude dost možná pila dále od středu, tj. 50/24 na trojtáci by bylo větší křížení než stejný převod na kompaktu?