• Martas

    Tak mám za sebou svou ,,první životní bikovou „sezónu,najetých cca 4000km,pár maratónů(Œela,Drá­sal,Rusavská 50,a pár dalších) chci se zeptat jak mám "řekněme“ trénovat(dělám to pro radost,že mě to baví,pro dobrý pocit že ještě něco v mých 37letech zvládnu). Chci prostě své časy překonat,zjistil jsem že mi to docela šlape v kopcích,ale roviny a sjezdíky tam cítím že to moc nejede.Potřeboval bych vůbec vědět jak jezdit nebo co dělat,myslím třeba v jakých tepech(tepák mám) ,intenzitě,jak často apod.Samozřejmě jsem omezen časem,přes týden můžu akorát večer se protáhnout na orbitreku manželky,ale o víkendu se na kole rád projedu!Moc díky za rady!

    0 0
    • Corbett  

      Za kolik si jel Drásala?

      0 0
      • nadrazak 2  

        Začni na sobě pracovat už v zimě.Já kolo přes zimu kompenzuju běžkama a to najedu hodně málo cca 350km,pak bazén,pára,sauna a doma potom strečing a posilování horní poloviny těla.Jak se nedá na běžky tak jsem dával i 100 kliků denně a taky dělám pěší túry.Jak napadne sníh tak chodím do práce pěšky 4,5km tam a 4,5km zpět.Za minulou zimu jsem nachodil asi 700km,protože jsem k vůli úrazu na běžky nemohl.Na jaře budeš mít dobrý základ a můžeš pomalu najíždět km.Jestli jezdíš na mtb první rok tak technika přijde časem sama,chce to jen jezdit a jezdit.

        0 0
      • Martas  

        Nechci lhát,možná to bude k smíchu někomu,ale myslím 9hod.

        0 0
        • TheIF  

          Každy kdo to dojede je frajer. Já si na to nikdy netrouf :-(

          0 0
        • Corbett  

          Proč k smíchu? Tady nejde o čas, ptám se protože jsem podobným způsobem také začínal před pár lety. Jenže já to poprvé jel za deset hodin a Drásal se stal takovým měřítkem mé výkonnosti. Zlepšit jsem se zlepšil, ale už to není jak za mlada. Pro mě je magická hranice pokoření 8 hodinového limitu, ale ještě se mi to nepodařilo. Letos mi chybělo půl hodiny, ale vzhledem k podmínkám jaké letos byly jsem jel vyloženě na pohodu a né na čas. Ty pokud jsi to poprvé dal za 9, tak pod 8 by neměl být pro tebe problém.

          PS: a také jsem se ptal, protože tě člověče neznám. Bydlíš za bukem a neozveš se. Když občas člověk vyrazí v partě, také ti to něco dá:((

          0 0
          • Martas  

            No myslím že tě asi znám,podle dresu Pells z tveho profilu,a viděli jsme se při projíždce před Drásalem,dělali jste defekt u studánky ve Chvalčově a já jel na Tesák,pak jsme se pozdravili na Drásalovi.No a znáš to, s časem jsem na štíru když ne v práci,tak zas rodina a když se urvu tak bud sám nebo s kámošem s Vizovic, můžu jen víkend,ale určitě rád bych s tebou někdy vyrazil.Aspon bys mě protáhl!Abych tě ale nebrzdil,vím že to dokáže taky otrávit:((

            0 0
            • Stancek  

              Zdar chlape, tak tam jsem byl asi i ja, pokud myslim stejnej den… a pop defektil. Ja ctu, tak jsme na tom dost podobne, v zime jsem poskladal kolo a zacal jezdit, Chribska50, Sela, Drasal (asi 8:59 :-) ) potom jsem se na kolo uz kvuli praci moc nedostaval, tak zacinam popojizdet zase az ted. Doufam nekdy zabajkujem, me bys urcite nebrzdil :-)

              0 0
              • Martas  

                Jojo určitě jsi tam byl i ty,no musíme někdy něco zorganizovat,snad to nějak s tou prací a rodinou vymyslím a urvu se!

                0 0
                • Stancek  

                  V jednom ze 3 zamestnani jsem dal pred mesicem vypoved :-), rodina uz si pomaloucku zvyka, tak doufam bude casu vic… nejak to vymyslime…

                  0 0
    • goofy  

      Kdyz ti nejdou sjezdy, tak na to je jedine reseni: jezdit, jezdit, jezdit… Pokud se nechces zdrzovat vyjizdenim do kopce, tak na nejakou lanovku, a jezdit, jezdit, jezdit :-)

      0 0
    • Bajker16  

      Nejsem žádnej odborník, ale taky jsem si tím prošel-procházím. Chce to jezdit,jezdit,jez­dit. Já už mám za sebou 2 závodní sezóny a na příští sezónu si nechám udělat vyšetření a sestavit tréninkovej plán. Myslim že to tréninku dá hlavu a patu, snad i výsledky budou lepší. :-)

      0 0
      • nadrazak 2  

        Nejlepší je trénovat s někým nadupanějším.Můžu to podvrdit z vlastní zkušenosti,to se pak člověk diví co vydrží.Ale zase rozumně.

        0 0
        • MlokCZ  

          No to právě spíš ne. To akorát vede k tomu, že jedeš na vyšších tepech než bys konkrétní trénink měl jet a je to zcela neefektivní. Obzvlášť trénink základní vytrvalosti na počátku sezony je s někym nadupanějšim téměř vyloučen.

          0 0
          • marapara  

            To je pravda. Na začátku sezony to chce pozvolný rozjezd. Já se takto rozjíždím cca měsíc. Začnu v březnu a koncem dubna už si troufnu na náročnější vyjížďku bez vážnější újmy na zdraví :)

            0 0
    • Bajker16  

      Nepíšeš jestli máš trénuješ i na silnici, tím by výkony taky lépe stoupaly.

      0 0
    • MlokCZ  

      Problém je, že efektivní kvalitní cílený trénink většinu lidí brzo přestane bavit. Má to 2 zásadní nevýhody.

      První je ta, že je nutno dodržovat trénink v určité dny dle tréninkového plánu a to ať je zrovna hezky nebo hnusně. Takže nejdřív třeba jdeš jezdit když je hnusně a pak ti vyjde volný den, když je krásně. A pak se to i blbě organizuje, když nemáš moc času.

      A druhá je ta, že je třeba jezdit zase podle tréninkovýho plánu určité intenzity, což je taky někdy pěkný opruz. Např. trénuješ základní vytrvalost a chtěl bys jet do lesa pěknou trasu a nemůžeš, protože tam prostě nejde udržet v terénu (a zvlášť když jsou do toho ještě kopce) intenzitu pro základní vytrvalost.

      A pak převážná část tréninku je nutná na silnici.

      Mě třeba za výrazné zlepšení výkonosti nestojí objetovat ani jednu z těch výše popsaných věcí a raději jezdím pro radost pěkně v lese. Ale vim, že je to pro zlepšování velmi neefektivní a že řízeným tréninkem se člověk začne proti tomu zlepšovat nesrovnatelně více. A hlavně bez cíleného tréninku se dostaneš na určitou výkonnost a dál to nejde.

      Takže bych si hlavně předem ujasnil, jak moc chceš tomu zlepšování něco objetovat a jestli ti to za to stojí.

      A pokud si řekneš, že ti to za to stojí, tak určitě si dojít na testy a nechat si napsat tréninkový plán od někoho zkušeného.

      0 0
      • MlokCZ  

        Já si třeba každý rok řikám, že bych aspoň prvních pár set km ze začátku sezony měl najet v základní vytrvalosti, ale nikdy mi to dlouho nevydrží. Rekord mám 200km. Vždy se na to po pár desítkách km vykašlu a jedu si radši pěkně do terénu i s kopci, kde mě to baví. A to pak tepy jdou hned chvilkama nad ANP i když se snažim ty kopce ze začátku sezony jezdit co nejpomaleji (bych prostě musel jezdit po silnici a ještě bez kopců větších).

        0 0
        • Martas  

          Jak správně by se měla základní vytrvalost najíždět ? Jestli to dobře chápu, tak čím ,,pomaleji a více,, tím lépe?!

          0 0
          • Bajker16  

            Základní vytrvalost Profil: Dle potřeby a možností, od rovinatého přes mírně zvlněný až po kopcovitý

            Charakteristika: Základní objemový vytrvalostní motiv. Slouží předevšim k rozvoji metabolické kapacity svalů (na tuky), nervosvalové vytrvalosti a vegetativní regulace vytrvalostního výkonu.

            Provedení: Svižná plynulá jízda, bez vědomého úsilí. Naprostá převaha lehkých převodů, důraz na plynulé kulaté šlapání. V kopcovitém profilu nepřekračujte horní hranici zóny, stoupáním, ve kterých to není možné, se pokud možno vyhýbejte. Motiv je určen pro jízdu na silnici, alternativně na ergometru, válcích či dráze, nikoliv v terénu.

            0 0
            • sportovni_biker  

              no bezva a nakolik cca % max TF se to jezdí?

              0 0
              • MlokCZ  

                Přesně to chce konzultovat s trenérem, který pomůže sestavit tréninkový plán, ale orientačně řekněmě tak v rozmezí od AP-20 tepů do AP. Nebo alespoň se především hlídat a ze začátku sezony nepřekračovat ANP.

                0 0
                • sportovni_biker  

                  Já nejsem naměřenej, tak tohle mi moc neřekne :-( Podle vzorce mám max někde kolem 203 a ANP mi začíná od 163.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Vzorce neber moc vážně. To si prahy raději odhadni pomocí zde již několikrát popisovaných metod (pokud zatím nechceš jít na laktátový test). Jen stručně připomenu (podrobně si to najdi), AP podle nezrychleného dýchání nosem, pohodového mluvení (případně zpívaní). ANP např. Conconiho test:

                    • nejprve se rozjedeš cca 10 minut na nízkých tepech
                    • nejjednodušší je ho provádět asi na spinneru
                    • celý test se stejně nastaveným zatížením a pouze měnit frekvenci šlapání
                    • minutu vždy držíš stejnou kadenci, na konci intervalu zapíšeš TF
                    • po minutě zvýšíš frekvenci (nejlépe tak aby pokaždé rychlost se zvýšila o stejnou konstatní hodnotu), ale chce to přizpůsobit tak aby TF vzrostla o cca 5–8 tepů
                    • počáteční kadenci zvolíš tak, abys dokázal zvyšováním naměřit celkem alespoň 8 intervalů
                    • zkončíš ve chvíli, kdy už nejsi schopen tu minutu udržet kadenci na kterou jsi zvýšil od předchozího intervalu
                    • ze získaných hodnot sestavíš graf závislosti rychlosti jízdy (nebo frekvence šlapání, to je jedno, když je nastavena po celou dobu stejná zátěž).
                    • křivka bude mít nejprve linerání průběh (přímka), až se v jednom bodě zlomí do logaritmické křivky
                    • bod zlomu křivky odpovídá ANP
                    • jediná náročnější věc testu je správně zvolit zátěž, což se nemusí podařit napoprvé. Pokud zvolíš moc lehkou, tak budeš mít příliš velkou kadenci při závěru testu a nepodaří se ti vůbec změřit právě kolem ANP, protože kadence bude příliš vysoká a ty ji nevzládneš. Pokud zvolíš příliš velkou zátěž, tak test bude zkreslený a navíc to v závěru testu silově neutáhneš (já trefil zátěž dobře až napotřetí, i když napodruhý už to nebylo tak špatný a graf jsem z toho sestavil docela dobrý).
                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Já si ho dělával na válcích, ale chce to někoho, kdo by to odmačkával, protože ke konci je už dost problém se na těch válcích i jen udržet :-). Já to odmačkával co 500 m a taky převod jsem jel těžší, protože na těch válcích to jede rychleji. Jinak je to metoda dost přesná a za ty prachy bezkonkurenční :-D.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Na válcích jsem to radši nezkoušel, protože bych si koncem testu určitě rozbil hubu :-) No jsem dříve válce neměl (a teď už zase nemam). Se zapisováním máš pravda, ale přeci jen na spinneru to jde snáz i bez pomoci. No a ideální je pak mít lepší tepák, který má záznam celého průběhu, pak se nemusí nic řešit a vyhodnotí se to z počítače (ale ten taky nemam, jen jsem měl při jednom měření pučený Polar 725).

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        A ještě ten popis, co jsi tam hodil je pro zdatnější. Já začínat na 30km/h, tak hned zkončim a budu mít hrozně malou část grafu.

                        0 0
                  • MlokCZ  

                    A ještě ANP ti nikde nazačíná. To je jedna konkrétní hodnota (už z názvu – je to anaerobní práh). Určuje počátek pásma. Členění na pásma je ale už složitější, dle různých kritérií se používá různý počet pásem. Viz třeba podrobně na KPO.

                    0 0
                    • sportovni_biker  

                      jo díky moc, za ten popis. V zimě to zkusím. Já bych na ten test klidně šel, ale na mě je hrozně drahej. By jsem tenhle rok chtěl pořádně začít trénovat a vyšvihnout se k lepším výkonům, ale bez těch tepů ani nevím, jak najíždět. Dneska jsem si vybral rovinatou trasu, kde budu najíždět, tak dlouhá je 45 km, zajel jsem ji za 1:58 a průměrný tep 138. Občas jsem se musel i trochu protáhnout, protože už docela protestoval zadek z toho neustálého sezení. Tak nevím, je ten tep adekvátní?

                      Tady v Jeseníku mezi horami je dost problém najít rovnou trasu, tak půlka je pořád z mírného kopce a pak zase zpátky.

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Klidně můžeš přes zimu na kolo zapomenout a půjčit ho pavoukům, ať mají kde bydlet. Ve svém věku bys měl přes zimu maximum času věnovat ostatním sportům, lyže, plavání a tak. Na kolo ti stačí opravdu jen občas, když bude hezky, a když si pořídíš něco, jako já na tom obrázku, ani tepák potřebovat nebudeš a přitom se budeš cítit jako king :-D. Na jaře se pak na kolo dvakrát podíváš a budeš mít formu. Jooo, kde jsou ty časy… Já už bych bez kola přes zimu zreznul :-D. Jestli půjdeš na ten test, tak si ho nechej až na jaro, až budeš mít něco najeto, tak měsíc před prvními závody. Ty hodnoty se s trénovaností mění a tak by to teď byly vyhozené peníze.

                        0 0
                        • sportovni_biker  

                          Vím, že se to mění, ale bez něho nevím, kde mám ty hranice

                          0 0
                          • Brzdič  

                            Doufám, že si to už našel. Kdyby ne tak si přečti co napsal MlokCZ (18.11.2006 12:35:02) ve druhém odstavci.

                            0 0
                          • Rychlej turista  

                            Tak to zatím ber podle dýchání – abys byl schopen pohodlně mluvit i delší věty. Do toho jara si s tím vystačíš a až něco najedeš tak ten test, no a pak bude nejlepší to pobrat se zkušeným trenérem. Myslím si ale, že se tohle všechno tady zbytečně přeceňuje, stačí trošku rozumu a bude to ok. Navíc jseš mladej a takovej organismus je schopen strávit i doslova zločiny na něm páchané.

                            0 0
                        • raceman  

                          dole se to asi ztratilo tak se zeptám tebe: kolik KM nebo spíš kolik Hodin by se měla najíždět ta jarní základní vytrvalost?

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            Především to chce pravidelnost, hodněkrát v týdnu. Délka závisí na věku a na tom, co míníš jezdit. Pokud hodinové XC, 2–3 hodiny ti stačí, déle je jen k dobru. Pokud se chystáš na silniční maratony, tak to už je o něčem jiném a zpravidla ani tolik času, co by bylo třeba, mít nebudeš. To, že jsi na jaře najel už tolik, že si můžeš začít nakládat, poznáš velice snadno: zhruba někdy po dvou měsících ti při stejné zátěži během několika dnů klesne puls, v pohodě i o 20 tepů. Najednou zjistíš, že kopec, co jsi zatím jezdil na malou, musíš jet na velkou, aby se ti nezastavilo srdce :-). Proto tě začnou bolet nohy, neboť při stejném tepu budeš moci jet těžší převod. Příchod formy pak poznáš po čase opět podle toho, že tě nohy budou pořád bolet – najednou budou pozadu za srdcem a plícemi a budou je chtít dohnat. A vo tom to je :-D Nakonec bych ale chtěl napsat jednu důležitou věc: všechny tyto rady, i napsané jinde, je třeba brát jen jako hodně orientační a obecné, protože každý fungoje jinak a je v jiném stavu. (Tak to se mi povedlo :-D)

                            0 0
                            • raceman  

                              jezdim ty hodibove XC a závody kolopro, silnici vubec. budu rád když budu mít aspoň ty 2 h denně ale i tak díky.

                              0 0
                            • Brzdič  

                              Začnu kde turista skončil. Každej jsme jinej Každý by ale měl být schopen v každém okamžiku zanalyzovat svůj stav. Měl by mít jasný cíl. A tomu podřídit přípravu. Pokud je schopen si sestavit tréninkový plán sám, je to OK. Kdo neví, nebo tápe, měl by se obrátit na patřičná místa a plán si nechat sestavit. Buď si jenom potvrdí, že postupoval (trénoval) správně, nebo zjistí, že chyboval. Výkonost není úměrná délce tréninku. Nedá se říct, že ten kdo trénuje 3hod bude na poloviční výýkonosti toho kdo vydrží 6hod. Ale dá se předpokládat, že forma toho 6hod bude stabilnější a dokáže se snáze přenést přes možné problémy v sezoně.

                              0 0
                • Gorgov  

                  to si myslim uplně pravda není. Já mám AP 166 a pro zakladni vytrvalost tak do ledna to chce jeztit pro mě tak 135–155 tepů…a postupně zvyšovat

                  0 0
            • Rychlej turista  

              Kdybych nejezdil docela spokojeně bez těchhle teorií už pár desetiletí, ale s ježděním terpve začínal a tohle si náhodou přečetl, raději bych ani nezačal, jak by mě to vyděsilo :-D Jinými slovy: většina lidí, co teprve začínají jezdit a také většina lidí po zimě dělá jednu základní chybu – jsou netrpěliví a proto jezdí příliš rychle, protože si myslí, že se tak dříve dostaví pažadovaná výkonnost. Zpočátku se možná viditelně zlepší, ale po krátké době na dlouhou dobu kde nic, tu nic.

              0 0
              • MlokCZ  

                Ten druhý odstavec je pěkně a pravdivě řečený. Jenže jak už jsem tu zmiňoval, pokud nezávodíš a nechceš se plácat nudně na silnici (zvlášť pro ty méně výkonné to platí obzvlášť, protože v základní vytrvalosti dají jen mnohem méně náročný terén), tak i když se z jara snažím jezdit tepy nižší, tak to prostě v terénu až tak moc nejde. A i když vim, že je to pro rozvoj výkonnosti špatně, tak raději si to užiju v tom terénu.

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Tenhle problém má na jaře každý, i já. Je jasné, že když chci nějaký kopec vyjet, tak se do těch vyšších tepů dostanu, ale snažím se jet jen tak rychle, abych z toho kola nespadl :-D. Pokud se člověk úmyslně nešťaví a jen čas od času si tepne trošku víc, tak se nic neděje. A to se dá i v lehčím terénu.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Přesně tak to dělám taky, akorát u mě to je o poznání horší, protože moje výkonnost je oproti tvojí mnohem nižší a tudíš ve stejném kopci i když jedu jen abych nespad z kola se dostanu mnohem snáze do vyšších tepů. Extrémním kopcům se snažím ze začátku vyhýbat úplně.

                    0 0
            • raceman  

              ještě se zeptám, kolik KM nebo kolik hodin by se ta základní vytrvalost měla najíždět?

              0 0
              • Beeda  

                ve strucnosti – optimalne 8–12 tydnu specialni cyklisticke pripavy, ktera nasleduje po zimni vseobecne, odsedet 3–6h.B

                0 0
                • sportovni_biker  

                  3–6 hodin? Mě jenom ta trasa trvá 2 hodiny

                  0 0
                  • Beeda  

                    no tak v breznu ji das 2–3× v denni porci to 5× tydne :-)) B

                    0 0
                  • jecnak  

                    Jak pise Beeda – chce to hlavne trpelivost a dostatek casu. Pises 2h – to je fakt spatny – 0.5 + 0.5h se jen roz/vyjizdis, , zbyva ti hodina. Celkove jde o to presvedcit telo, ze nema chodit ale slapat – vytvorit si spravny stereotypy pohybu, jako bonus ziskas vytrvalost na ktere muzes stavet (nebo obracene?:)

                    0 0
                • raceman  

                  hele, nevim jak bych to zvladal, nemam silničku ani tolik času a ani takové ambice jako ty ;-)

                  0 0
                  • Biker jak Pes  

                    No, abych řekl pravdu, tak mě to taky moc nebere, ale vím, že je to třeba, tak se to snažím dodržovat. Důvodem jsou hlavně ty ambice… ;))

                    0 0
    • Rychlej turista  

      Pokud jsi v 37 letech začal jezdit takovým stylem, jak popisuješ, jsi zřejmě na správné cestě. Ten věk není žádná překážka, akorát má svá specifika, která není radno podceňovat – co funguje u 25 letého kluka, nemůžeš aplikovat na sebe. Týká se to zejména intenzity tréninků, oblékání v chladnějším a deštivém počasí a doby potřebné k regeneraci. Proto také jejich rady, jakkoli myšlené dobře, nemůžou u tebe fungovat tak, jako u nich. Starej pardál, jako třeba já, by ti poradil asi tohle: Jezdi si pro radost jako doposud. Tím, že ze svého těla nebudeš cíleným tréninkem podle plánu a bez radosti ždímat maximum toho, co v něm je, budeš mít stále obrovské rezervy a vyhneš se nejrůznějším zdravotním problémům. To ti vytvoří předpoklady k tomu, že se budeš ještě hezkých pár let i ve svém věku neustále zlepšovat, protože se naučíš sám od sebe tyto rezervy využívat a poznáš, kdy, jak a kolik trénovat. A naučíš se taky odpočívat, na to se zapomíná a čím je člověk starší, tím je to důležitější. V našem věku už nějaký cílený intenzívní trénik podle plánu nemá smysl – alespoň já si už uvědomuji, že chci jezdit ještě pár desetiletí a tomu podřizuji i vše ostatní. Je mi jasné, že kdybych si nechal sestavit odborný tréninkový plán a jezdil podle něj, moje výkonnost by se rapidně zvedla, ale už si nejsem jistý, že bych jezdil i ta další desetiletí, jak mám v úmyslu. Z tohoto hlediska je má nižší výkonnost, ale v klídku, pohodě a bez zbytečných komplikací, více než vyhovující. Naslouchej svému tělu a nepodceňuj signály, které zpravidla dostatečně dopředu dává.

      0 0
      • MlokCZ  

        Souhlasím s tím, co mu radíš. Ale je v tom trošku skrytá jedna věc a to, že i přes tvůj současný pohodový a rozumný přístup k ježdění si na tom výkonnostně extrémně dobře. A máš najeto hodně let a hodně moc km, což je na tvojí výkonnosti opravdu znát. Pro někoho, kdo začíná s nesrovnatelného stavu výkonnosti oproti tobě může pak být ten pohodový přístup trošku zklamáním ve výsledcích na závodech, kterých se zůčastní. Tím ho nechci odrazovat od tebou popsaného přístupu, myslím naopak, že je to dobrý přístup, který mu neznechutí po 1–2 letech ježdění na kole a bude z něj mít větší radost (já bych byl taky pro tento přístup), jen si musí uvědomit svoje priority, jak moc by se chtěl na těch závodech zlepšit a co proto chce obětovat.

        Někde jsem viděl na netu moc pěkný článek někoho přes 60 let, který začal cíleně trénovat s tréninkovým plánem napsaným od trenéra na silničního krále Šumavy s cílem pouze ho dojet. Předtím ten člověk na kole celý život nejezdil vůbec. A pak popisoval, jak byl překvapený, jak v pohodě krále zvládnul (s doporučením trénera i pro závod, v jakých intenzitách by se měl kdy držet, aby ho dojel) a že dojel i poměrně slušně oproti ostatním. Trénink byl přizpůsoben jeho věku, cílům a i tomu, že by chtěl nějaký ten rok na kole jezdit, tzn. byl kladen důraz především na najíždění hodně km v základní vytrvalosti, s dostatkem odpočinku a ani v pozdější fázi sezony nebylo zařazováno příliš moc intenzity. A díky tomu, že se řídil plánem a dost tomu obětoval, tak se neuvěřitlně zlepšil už během té jedné sezony.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Ten tvůj příklad je vlastně jinými slovy přesně to samé, co jsem doporučil i já. Udělal to velice rozumně, že bez jakýchkoliv zkušeností šel za odborníkem. Ale náš Martas už je dále a tohle nepotřebuje, protože zdárně a rozumným způsobem absolvoval svoji první sezónu a tudíž už tak nějak ví, o co jde. Pokud tímhle rozumným způsobem bude pokračovat i nadále, zkušeností a kilometrů bude bez nějakého velkého násilí a fatálních chyb přibývat a tím i výkonnost půjde tak nějak sama od sebe :-) pořád nahoru. Proto bych neměl strach z toho, že bude se sebou nespokojen, protože se nebude srovnávat se mnou (aspoň ne hned :-D) ale sám se sebou a svými známými, s nimiž jezdí a kteří už jezdí déle a na rozdíl od něj proto už budou výkonnostně více méně stagnovat :-). To je obrovská výhoda lidí, kteří začínají jezdit až ve věku, kdy většina ostatních už dávno skončila.

          0 0
    • Martas  

      Díky všem za rady,zejmena Mlokovi a Rychlému turistovi za jejich racionální názor!Je to fakt že v mém věku to bude asi nejlepší postup,a že nejlepší je jezdit pro radost a pro potěšení,ikdyž drobné zlepšení je pro mě taky dvojnásobná radost!Budu se snažit jezdit tak abych mohl jezdit co nejdéle,ale v pohodě!!!

      0 0
    • Brzdič  

      Zlepšování by nemělo být jenom o zlepšování kondice, ale i o zlepšování techniky šlapání. Kdo je ochoten a schopen jízdy na válcích, může to zkusit ;-)

      0 0
    •  

      Baník pyčo!

      0 0
    • Rychlej turista  

      Tak jak po 14 letech pokračuješ? Když už to vlákno někdo vytáhl.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.