• KubaBajk

    Takže pánové a dámy,vy kteří máte přehled a víte-jak snížit hmotnost biku co nejmarkantněji a přitom nejlevněji-pokud možno bez karbonu. Jaké komponenty mají zásadní vliv na hmotnost,potažmo akceleraci?Klidně můžete radit přímo k mému biku(viz můj profil) Díky moc za postřehy!

    0 0
    • lodyh  

      jednoduchý jak facka…

      0 0
    • Tomcat  
      1. lite duše
      2. pneu
      3. jiný ráfky
      4. řidítka/sedovka

      Nebudu ti radit konkrétní zboží, protože aktuální nabika je vždy promněnlivá a tak by to mohlo bej buť za moc $ nebo by to na krámě nebylo.

      Jaké komponenty mají zásadní vliv na hmotnost,potažmo akceleraci? výplety! (kompletní tvz + obutí+ duše + pásky + kotouče)

      0 0
      • Lucke  

        tj..vidim ze nejdulezitejsi jsi napsal..a to odlehcit kola..nevim kde..ale nekde sem slysel..ze kdyz se odlehci na koloch 100 gramu..je to jak zhubnout 13 kilo

        0 0
        • Gorgov  

          co 13, ja bych rek 130!

          0 0
        • Volf  

          Váha kola a jezdce se sčítá…

          0 0
          • honza.biker  

            vaha kola s jezdce se scita jenom pri konstantni rychlosti, a on pise ze chce zlepsit akceleraci…

            0 0
            • mosquito  

              tak tomu tedy nerozumim, na akceleraci muze mit vliv akorat hmotnost a sirka samotnych kol zbytek komponentu se fakt scita s vahou jezdce ne?

              0 0
              • vlk  

                Jak pro koho. Např 1kg svalů na nohách je lepší než 1kg hliníku na kole. Zase 1kg sádla je to samé jako 1kg na rámu kola :o)

                0 0
                • mosquito  

                  neni to zas nakej chytak? ;-) je lehci kilo peri nebo kilo olova ? :-D

                  0 0
                  • Krys  

                    Nepísal, že je to lahšie, ale lepšie. Kilo svalov ti okrem váhy dáva aj silu.

                    0 0
                    • dancing dog  

                      no krysy, většinou z Tebou tady souhlasím, ale teď uplně ne…samozřejmě, že je lepší mít svaly než sádlo při stejné hmotnosti, ale i svaly, pokud jich je dost, mohou být na obtíž.. sice dávaj sílu, ale ne všechny svaly potřebuješ, ne všechny jsou v nohách…hele, mam 2 známý, oba bez gramu tuku, jezdí jen na silničnim, je jim přes 50, ale fakt borci, závodníci hobíci. jeden je svalovej typ, má cca 85 kg bez sádla, druhej je vyloženě útlej,při podobný vejšce má maxim. 70–72kg. Ten vymakanější trénuje i víc, ale na závodě je vždy za tím lehčím.. vždycky, ikdyž je o 1,5roku starší…

                      Proto by na závodech měli být váhové kategorie, jinak to není spravedlivý…

                      0 0
                    • karliner  

                      Ale zase užírá kyslík, takže mít tolik kilo svalů jako Arnold není pro cyklistiku zrovna ideální :-)

                      0 0
                • Volf  

                  To sice jo, ale pokud budou dva bikeři hobíci stejně těžcí se stejnou výkoností / při výkonu cca 200W / tak rozdíl dvou kilo ve váze kola bude dělat při konstantní rychlosti asi 0,1 km / h. To nemám ze svý hlavy, ale byl o tom jednou článek ve Velu. Jednalo se o modelaci, kdy se počítalo s konstantní rychlostí po rovině. Markantní rozdíl byl až u podávaného výkonu u závodníka / až 400 W /. Já si myslím, že se hmotnost kola u hobíků přeceňuje a je důležitá až u opravdu špičkových cyklistů s ideální hmotností. Pokud má někdo cca 17 % tuku tak asi o dvě kila lehčí kolo ho prostě moc nevytrhne.

                  0 0
      • ivaneck  

        jsem si říkal, jak že asi vypadají ty lité duše :o))))

        0 0
    • Misiak  

      plaste, rafy-zrychlenie, tiez celkova hmotnost; potom asi kluky, vidlica, sedlo…

      0 0
    • Páník  

      odlehcujes Gianta? urcite ten predstavec (se mi tu vali doma,ten je teskej jak svina:)) a vubec vsechny tyhle komponenty. pak asi vidle…zbytek se mi zda celkem ok. zas to neprezen, mas fulla a ten neco vazit musi:)

      0 0
      • KubaBajk  

        co ta sedlovka,sedlo,ří­dítka,ráfky,pláš­tě-prej sou ty Velociraptory těžké jako sviň,já jsem je nevážil ani s ničím nesrovnával,no mysím to udělám

        0 0
      • Tomcat  

        mas fulla a ten neco vazit musi jo jo mít fulla je težkej úděl

        0 0
    • honza.biker  

      ráfky, vidle, naby, brzdy, plaste

      0 0
    • pelt  

      No zasadni vliv na hmotnost i akceleraci ma (prekvapive) takova ta komponenta, ktera se montuje mezi sedlo a riditka.

      0 0
    • JMT  

      v tvym pripade ram, kola, vidle

      0 0
    • kesu  

      pedály M540-cena lehce pres litr ..-100gramu riditka-cena litr az dva…-urcite 100g predstavec-cena do litru,ale urcite karbon-…-80gcca sedlovka…2tis kc(treba WCS) –150gramu urcite kola-9tis american classik-…-500g brzdy…8tis..XTR dole cca 350g,nebo marty sl a ses na –400g plase,duse-do 15kil…-300 az 400g,pokud tam mas verzi comp tak mozna 600g pak jeste reba-cena do deseti tis a –200g podle meho zacni urcite brzdama ty sou fakt sileny zavazi..

      suma sumarum jsou to 2kg,cena pres 30tis kc,…

      0 0
      • kesu  

        a to nemluvim o to ze ten ram je pomerne dost tezkej,na nem by se dalo udelat pul mozna kilo…ale to uz sme jinde..

        0 0
        • enjoy  

          to uz jsme davno u jinyho kola.

          0 0
          • jonys  

            No přesně tak!ke 30tyčkám přidej love za prodej této činky a máš dole tak 3kg hned :-) Pokud jde ale o nižší relace,tak asi nejdřív ty pneu .Ralphy?

            0 0
      • Werwolf  

        Chlapi tak to raději zhubnu :-). Ve VELU jsem četl, že je jedno jestli srazíte kila na sobě, nebo na kole. Kromě toho váha není všechno. Záleží na tuhosti, ovladatelnosti vedení stopy a však vy to znáte.

        0 0
      • McBlacky  

        představec carbonovej do litru? celokarbon ani omylem. navíc váhově je lepší hlína ve většině případů

        0 0
        • kesu  

          ja se prepsal myslel sem riditka,predstavec fakt ne,sou tezky

          0 0
    • enjoy  

      pan ma fulla a chtel by akceleraci a nizkou hmotnost,hmmm… nerikam ze to nejde… ale co to kecam,vzdyt to fakt nejde.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Taky to moc nechápu, fulla si člověk přece pořizuje proto, aby si nějak mohl zdůvodnit, proč mu to nejede :-D

        0 0
        • Ice-goofy  

          Vidis a ja si rikal, ze si ho poridim abych si zduvodnil proc mi to jede :D

          0 0
        • JSt  

          presne tak. prece nemuzu stacit kamaradum jedoucim na ht s kolem o 3kg tezsim, ktery se navic houpe. to je prece jasny :-)).

          0 0
          • Rychlej turista  

            Leda bys byl výkonnostně o třídu lepší

            0 0
          • mastihuba  

            jasně :) v opačným gardu sem si to řikal dyž sem na HT nestačil kamarádům na fullech. Copak jim na tym kostiřasu mužu stačit, když se to pod nima tak pěkně houpe?

            0 0
            • JSt  

              presne, ja rikas. duvod se vzdycky najde :-)).

              0 0
      • JSt  

        ale jde. jen trens na to neni nejvhodnejsi ram ;-).

        0 0
      • Bebe  

        Dovolil bych si nesouhlasit…

        0 0
    • Honza z H  

      Prodej ty kola, postav si nějaké lehké, nebo kup crosmaxy. Ale jestli chceš i trochu blbnout, tak ať ráfky něco vydrží. A zbytek nechej na pokoji, nebo se nedoplatíš. Jedině že bys prodal Trance a pořídil si HT, ale to asi nechceš.

      0 0
      • KubaBajk  

        no to nechci a neřekl bych,že ten můj full je nějak těžší než můj exHTbike-rozdíl na váze udělal půl kila. Já osobně doufám,že hodně udělám rychlejšími plášti,valivý odpor Velociraptorů se mně jeví jako dost vysoký..

        0 0
        • Rychlej turista  

          Jo pláště … to je alchymie. Na fullu ten rozdíl mezi nimi asi tolik nepoznáš, ale já s pevnou vidlí bych si nejraději vezl s sebou aspoň tak dva další a přezouval vždycky, když se změní povrch :-D

          0 0
        • rock  

          Velociraptory jsou tanky; v blátě sice vedou jak po kolejích, ale letos zas tak moc neprší. Najít něco lehčího a rychlejšího nemůže být velký problém (skoro cokoliv) :-) …

          0 0
    • jonti  

      Ja by som ako najvýhodnejší upgrade videl novú sadu kolies, tie sú o úroveň nižšie ako zbytok bicykla. Niečo okolo 1500–1600g, cena tak do 9000Kč (Amer. classic, FSA, rucne zapletene AC+DTrevoluti­on+dt4.2 alebo mavic717), a na nich nejaké ľahšie gumy, napr. nobby nic. Dopredu light dusa, vzadu by som nechal obycajnu. Stare kolesa si nechat na zimu, alebo na slicky na cestu. Potom by som dal SLR sedlo, ale to asi nie kazdemu sadne. Je to tak –120g za 2000Kč.

      Ďalej v poradí by boli kotucovky a vidla, ale to uz asi nema cenu, lebo ich tazko rozumne predas a su drahe.

      0 0
    • přišlapávač  

      s timhle se dostaneš na dost nízkou váhu a při tom to maj na každým rohu a za docela slušnej peníz.

      0 0
    • Volf  

      Zkus se oholit a chvíli nežrat :-))) a máš 5 kilo dole:-)))

      0 0
    • Dumbo  

      Platí pravidlo že ak honit gramy tak na rotačných častiach biku, to jest kolesa, kluky,…

      0 0
    • kili  

      Tie brzdy samotné nie sú zlé, až na ty kotúče.Skús tieto od A2Z 96gr. a pridajú aj na vizáži.

      0 0
    • kili  

      A samozrejme, ako už bolo spomenuté plášte.Skús napr. SYNCROS FLT 2,0 K s hmotnos­ťou 470gr.

      0 0
    • wbiker  

      Nejúčinnější je, za dlouhých zimních večerů kolo komplet rozdělat a každej díl samostatně převažovat. Pak jít na net a na eshopech hledat cenově dostupný a hmotnostně nižší ekvivalent. A pak, až to všechno vyměníš, tak zjistíš, že máš úplně jiný kolo, sice přesně takový, jaký chceš, ale cenově v hodnotě daleko lepšího a třeba i lehčího kola. Takže jsem nakonec došel k tomu, že je nejlepší soustředit se fakt jen na ty rotační části kola, lehký duše, lehký pláště, ale zase s rezervou, aby to kolo bylo jezditelný.

      0 0
      • KubaBajk  

        a tak to přesně udělám-rotační části,kliky sou oukej,takže kola

        0 0
    • dancing dog  

      dobrý je u HT uříznout štangli, to se hmotnost kola taky sníží…

      0 0
    • MARIN  

      Tady bych zacal u samotnych kol – hlavne rafky a plaste a nejspis i duse ale jelikoz honis celkovou vahu tak i naboje. Dalsi na radu by prislo sedlo ale tady je loterie ty lehci ti nemusi sedet. Vymenu zaslouzi riditka.sedlovka a predstavec. No a na zaver asi to financne nejnarocnejsi vidlice.

      0 0
      • KubaBajk  

        teda MARINE,řekls přesně to pořadí tak,jak to míním provést:-))-výborně

        0 0
    • frantavykopavka  

      Přátelé, nevím, co je horší, zda zakládat nový thread se stejnou náplní, nebo zaparazitovat na tomto… Tak mě nekamenujte, plís…

      Taky bych rád slyšel rady zkušených, jakou dietu by doporučili mému biku (viz profil). /A když už jsem to nakousl, tak vrtá mi hlavou vidlice: moje J3 váží 2120 g, a pošilhávám po upgradu za SIDa, který je cca o 800 gramů lehčí. Neudělá to nějakou paseku s těžištěm?? Přece jen je 800 g dost./ Samozřejmě kdyby byla cenově dostupnější řešení, budu vám vděčný.

      Díky.

      0 0
      • Sidney  

        Kolik vážíš?

        0 0
      • kesu  

        zacal bych riditkama,pred­stavcem a sedlovkou,pak tu vidli ale pokud jezdis terenem radsi rebu a nakonec ais kola

        0 0
        • frantavykopavka  

          Jezdím terén, rád a dost. Myslíš, že řídítka jsou taková váha? Nikde jsem nenašel hmotnost těch mých (ono obecně komponenty X-mission nejsou skoro nikde na netu), a rozebrat a zvážit se mi to zatím nechtělo…

          0 0
          • frantavykopavka  

            Ale myslel jsem na ně. A taky na sedlovku.

            0 0
          • kesu  

            na tech riditkach,sedlovce a predstavci podle meho udelas cca 200gramu..Ale rozmysli si toho sida,radsi bych dal fakt rebu,ten sid je mekkej a navic ty pouzdra rozhodne nejsou na nejaky radeni v lese..

            0 0
            • kesu  

              ty kola pokud chces fakt usetrit tak asi tyhle.. www.kupkolo.cz/…ic_2340.html nicmene je otazka co vydrzej,ale bral bych to jako mensi komporomis nez sida

              0 0
              • frantavykopavka  

                Tak myslíš, že SID ne? A ty řídítka, sedlovka, představec – do čeho jít?

                0 0
                • marapara  

                  A co třeba Reba. 32 mm nohy, tuhá, váha okolo 1500 gr. 600 gr. rozdíl je taky dost

                  0 0
                • Sidney  

                  Vidíš, už odpověděli druzí…SID je fakt hodně měkkej, radši ušetři na kolech, tam je každěj gram znát, lehčí pláště…z vidlí Rebu nebo R7…ještě sedlo, sedlovka

                  0 0
                  • frantavykopavka  

                    Myslel jsem, že Maxxis Flyweight v kevlaru jsou jedny z nejlehčích plášťů. Nebo se mýlím?

                    0 0
                    • Sidney  

                      já na tvoje kolo tak dopodrobna nekoukal, omlouvám se :-)…nemůžu nikde váhu tvých plášťů najít…taky jsem měl původně Meridu Mattsspeeda a postupně obměňoval…koukni na tabulku, jak jsem snižoval hmotnost…ale znovu potvrzji, že pocitově největší rozdíl je kolech (pláště, duše, ráfky), kolo je pak daleko živější

                      0 0
                      • Sidney  

                        ha…logo bikefora mi zakrylo součet…tedy 2418g :-)

                        0 0
                        • frantavykopavka  

                          Díky, skvělá tabulka, konečně konkrétní příklad. Ty kola jsou asi už obutá, že? :-)

                          0 0
                        • frantavykopavka  

                          Aha, hledal jsem v profilu u tvého biku, jaké že komponenty jsou ty aktuální (to v tabulce není), ale koukám – No Saint Luzifer, to už je asi jiná kapitola… Cos přesně dával na toho Speeda tak, aby to vyšlo jak to máš v té tabulce?

                          Díky :-)

                          0 0
                          • Sidney  

                            To jsem jen tak na rychlo vybral to nejvýraznější odlehčení…je to jen otázka peněz…ale když to děláš postupně, tak to není tak hrozný…je potřeba pochopit, že výměnou jedné komponenty za super lehkou a drahou tomu tolik nepomůžeš…jestli si dobře vzpomínám, tak jsem to měnil z různých důvodu po těchto částech: přehazka, brzdy, kliky pak vidle, potom kazeta, Duály, přesmyk, pak kola, pláště a nakonec rám, sedlo, sedlovka, krk, řidítka…poslední věc je ta foxka (ale ta stojí ranec) K tabulce: Kola: Jsou obutá i s kazetou XT – American Classic, duše nějaký lehčí Maxis (asi 120g) a Ralphy, příp NobbyNic. Vidle: Původní santour, teď Marzocchi Mxcomp, čekám na foxku, bude dalších 400g dolů :-) Kliky: původní Shimano 440, teď Truvativ Stylo dutá osa Sedlo: původní Ike, doteď SelleItalia SLR XC – nesedlo mi, měním za SelleItalia SLR New GelFlow (215g) Sedlovka: původní Ike, teď Ritchey WCS Carbon Rám: původní Merida HFS, teď Nosaint

                            0 0
      • MARIN  

        Pri 71kg a V bzdach bych se SIDa vubec nebal (vlastni 4leta bezproblemova zkusenost). Dal bych vymenil rafky,vyplet a naby, pastorky, sedlo, sedlovku,ridit­ka,predstavec

        0 0
    • james11  

      zásadní vliv na hmotnost bajku má dle selského rozumu váha rámu, vidle a zapletených kol

      0 0
    • Eila  

      jednodussi a levnejsi je snizovat svoji hmotnost:-)

      0 0
      • pepek  

        A kde mají tento odlehčený komponent na skladě? Potřebuju ho totiž nutně upgradovat, není sice rotační, ale dá se na něm dost pošetřit ta váha, odhadem tak: 10g,........... co kecám: 10 000 g :-(

        0 0
        • KubaBajk  

          to už nemožu,při svých 181cm vážím 71,tož uznejte..byl bych jak zdechlý..

          0 0
      • rock  

        Jednodušší určitě nee …

        0 0
      • kámen úrazu1  

        Už teď váží moje kolo čtvrtinu toho co já. Kdybych zhubla, asi ho ani neuzvednu. A pochybuju o tom, že bych jezdila rychleji. :-))

        0 0
    • Hynas  

      Jak snížit? Jednoduše…v prvním kole šetření gramů si rozhodnout základ bajku…ten který vyhovující rám…a pak si už jen otvírat katalogy a vyhledávat jednotlivé potřebné komponenty a hledat mezi nima ten který nejlehčí. A je to, ne? Co chceš víc vymýšlet?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.