Jak trénovat, jak jezdit aby mi nedošlo?

482 nepřečtených
  • capo

    Včera v Mostě (Extrem trasa) zase stejná písnička. Začátek dost rychlej, pak se vyprofilovala nějaká skupinka, které jsem s obtížemi stačil do kopce, ale z kopce mě hrozně brzdili. Takže jsem se snažil držet před nimi, abych měl z kopce volno. No moc se mi to nedařilo, do kopce prostě byli vždycky lepší. Tepy jsem měl furt 165–180, což je na mě evidentně moc. Po 30km jsem to přestal zvládat, to tempo do kopce už jsem nedával, nohy úplně přestaly jet, motal jsem se ve výjezdu, únavou kličkoval a dělal technický chybky. Takže jsem je nechal ujet, na občerstvovačce nabral nový síly a trochu se zklidnil. Závěr závodu byl lepší, ale v nohách už žádná síla, výjezdy na kašpárka nebo pěšky…

    Jak tomuhle předejít? Potřeboval bych prodloužit dobu, kdy jsem schopen podávat podobný výkon jako tu první polovinu. Chtěl bych dojet do cíle ještě s nějakými silami, abych zvládal i výjezdy na konci. Jde hlavně o ty dokopce…

    Nějaký parametry – hmotnost 85kg, letos najeto 1600km a nastoupáno 17km. Dříve jsem „tolik“ nejezdil. Loni se mi to stávalo podobně…

    Evidentně jsem tu první půlku přepálil. Mám najíždět více km? Nebo jezdit vyšší intenzitou která odpovídá zátěži na té první půlce? Zhubnout moc nejde, i když vím že do kopců by to pomohlo…Asi bych mohl jet pomaleji od začátku a třeba by to bylo lepší?

    Přikládám záznam z tepáku…

    0 0
    • scalar  

      Doplňuješ vhodně energii? Je důležité pravidelně jíst a pít (gely, tyčinky, hroznový cukr, ionťák), ne až Ti dojde.

      0 0
    • Joseph de Sax  

      spíš, jak trénovat, aby ti konečně došlo…avotomtoje.

      0 0
    • Ruprt2  

      Promiň, že ti plevelím vlákno.

      Ale jak je možné, že všichni jsou z kopce vždy rychlejší než všichni ostatní. Nikdy jsem neslyšel, že to má někdo opačně. :-)

      Takže otázka k zamyšlení, kdo vás v těch kopcích brzdí? Když je všichni jezdíte mnohem rychleji než všichni ostatní :-)

      0 0
      • Tomahomo  

        Já jezdím pomaleji, ale zase nejezdím závody, čili záhada hlavolamu zůstává nevyřešena :o)))

        0 0
      • Jarque  

        Tak můžou být všichni ve skupince skvělí sjezdaři, ale stačí jeden z deseti na začátku singlu…

        0 0
      • nox159  

        protoze MTB zavody jezdi i silničáři (cim vic vepredu tim vic jich tam je :( a ti se tu nebudou chlubit s tim ze ostatni brzdi… avotomtoje ;-)

        0 0
        • Prtko.cz  

          Opravdu jsi myslíš že to tak je???

          0 0
          • nox159  

            myslim ze jo, jak vidim borca co ma lehoucke HT prefoukanou a utlumenou vidla , ve predu slick vzadu plast se vzorkem, vsechny kopce na asfaltu jede jak drak a jak se najede na singl tak jede jak stara tetka co veze mlika tak je to jasny silničář… :)

            kdyz clovek trenuje jen na MTB tak jede jinak nez ten co stravi 95% treninkem na silnici… – v tomhle se mnou snad musis souhlasit…

            proste vzdycky musi byt nekdo pomalejsi do kopce a nekdo rychleji z kopce tak to vzdycky bude… ;-)

            (je v tom jeden jediny rozdil ze biker na asfaltovem vyjezdu nikohu nebrzdi protoze na predjeti je mista dost… kdezto silnicáč na singlu je hole neštěstí ale clovek aspon odpocine aby mu pak v asfaltovem vyjezdu zase stihal a pak toufa ze do sjezdu se dostane jako prvni a nazene si nejaky naskok :D )

            0 0
            • Prtko.cz  

              Myslím že je toto jen hloupost protože o tom jak jedeš ve sjezdu rozhoduje hlava a pokud tě mozek nepustí tak se můžeš třeba ******, trénovat sjezdy jak chceš a prostě to nepůjde.

              0 0
              • martin_bakov  

                pokud nejsi rozjetej tak souhlasim, pokud ses rozjetej tak se octnes ve sjezdu kde bys jinak byt rozhodne nechtel :D

                0 0
                • Prtko.cz  

                  tomu nerozumím

                  0 0
                  • martin_bakov  

                    jel si ten zavod ? parkrat se tam sjezd dolu promenil v pekny peklo a i kdyz ti hlava rika tak to rozhodne NE – co ti v ty chvili zbyva, kdyz zabrzdis letis pres riditka… sice se mi posunuly hranice mozneho po tom zavodu ale stejne je tam par mist ktery bych jen tak treninkove znovu nesjel.

                    0 0
              • nox159  

                cim vic mas najeto, tim jistejsi se citis, a proto mužes jet rychleji…

                je to stejne jak do kopce proste kdyz mas najeto tak jedes rychle kdyz ne tak jedes pomalu…

                nekdo jede sjezd rychlosti 20km/h a jede na hrane svych moznosti druhy ho jede treba 40km/h a jede si to najisto…

                0 0
                • prvniodkonce  

                  A někdo je bezmozek, jezdí málo, a jede ho taky 40 o držku.

                  Čím, víc máš najeto, tím větší máš ze sjezdů respekt, ale zároveň se naučíš je zvládat rychleji najisto.

                  0 0
                  • nox159  

                    A někdo je bezmozek, jezdí málo, a jede ho taky 40 o držku. tohle je pak problem a to si dotycny musi srovnat v hlave sam…

                    Čím, víc máš najeto, tím větší máš ze sjezdů respekt, ale zároveň se naučíš je zvládat rychleji najisto. – souhlasim ale kdyz mas vic najeto tak jezdis vetsinou horši veci než jsou na zavodech takze to co je na zavodech ti pak prijde jako uplna pohoda ( ani ne z 50% tak narocne co se bezne jezdi na vyjizdkach… ) a ani respekt z toho nebudeš moc mit…

                    0 0
                  • Prtko.cz  

                    Souhlas, špice nejezdí sjezdy tak rychle jak někteří magoři na 300 fleku.

                    0 0
                • Prtko.cz  

                  Tak to prostě není. Sílu do kopce natrenuješ, strach ne!! Rychlost ve sjezdu je jen o tom jak se kdo bojí a to nejde natrénovat.

                  0 0
                  • nox159  

                    v tomhle s tebou nemuzu souhlasit, protoze je to podle me blbost

                    rychlost neni o tom jak se kdo boji ale jestli ma nebo nema najeto…

                    0 0
                    • Prtko.cz  

                      Máš pravdu ale to platí jen o rychlosti do kopce a po rovině, rychlost z kopce je hooooodně o hlavě.

                      0 0
                      • nox159  

                        o hlave to samozrejme je ale porad hraje hlavni roli kolik mas najeto/ zkušenosti…

                        vidim to sam na sobe, proste mam tady v okoli par rekneme FR tras co tu maji kluci pak hodne pekne singly kde jsou hodne uzke prejezdy po vetsich sutrech… – ze vseho toho jsem mel kdysi strach proste jsem si rikal na to nemam proste to nedam nejde to, tam spadnu, to se neda přejet… ale zacal jsem to zkousel a posunovat se dale… mel jsem tu trasy na kterych jsem musel treba behem 3km 5× sletazat z kola a prenašet protoze jsem to nebyl schopny dat… tedka uz to dam treba cele…

                        jeste sice nedam vsechno co bych chtel a posunuju se dopredu protoze to jezdim… kdybych misto toho jezdil na silnici nekde po rovine tak se v terenu nezlepsim…

                        to co mam najeto tady v okoli jde potom praktikovat vsude jinde protoze uz vi jak v jake situaci zareagovat…

                        nerikam ze jsem technicky zdatny ani ze proste umim v terenu… ale vim ze se zlepsuji ze jsem na tom nim o 200% lip nez na konci minuleho roku…

                        dost se taky nekterych veci bojim mam z nich velky respekt… nejdu do niceho po hlave protoze jsem dost opatrny takze jezdim veci jen vicemene na jistotu… ( takze nepadam ale posunuju se pomaleji nez kdybych do toho šel naplno „bez strachu“… ale tohle mi vubec nevadi vidim ze se porad zlepsuju a posunuju svoje moznosti aniz bych jezdil hranu a tak mi to vyhovuje :)

                        0 0
                        • Prtko.cz  

                          Ano, to všechno můžeš dělat, protože tě pustí hlava. Příklad: jedu sjezd 60km/h kámoš 30km/h. Já ho jedu za rok 2× on ho trénuje 1× týdně. Ale protože ho hlava nepustí tak ho rychlej nikdy nepojede.

                          0 0
                          • nox159  

                            tak to ma podle me nejaky problem…

                            at si prelepi computer nejakou nepruhlednou paskou a jezdi na pocit… behem mesice se musi dostat uplne nekde jinde protoze pocitove bude citit jistotu pri vetsi rychlosti a kdyz nebude moct sledovat kolik jede tak se bude muset ridit jen pocitem a ten se s narustajicima zkušenostma bude menit… ;-)

                            jinak v okoli neznam nikoho kdo by se nezlepsoval ( ve sjezdech…) a stagnoval furt na jednom miste protoze tohle mi prijde celkem nenormalni…

                            0 0
                            • Prtko.cz  

                              A to je člověk kterej sjel na kol. bruslích bez brzdy Praděd. Jednou hloupě na rovině upadl a …

                              0 0
                              • nox159  

                                sem si tez z blbosti posral zada pri padu z kola cca 50–70cm zidka a sem rikal ze to dam… chtel jsem to proste sjet zvednou na zadni a dat to pohuzel nedal a skoncil v nemocnic… ( sem si nejak smrsl pater :D sem tedka o 4cm mensi nez predtim :D ) ale jak jsem se trochu otrepal tak sem si rikal ze to musim dat a zacal jezdi prvni 20cm zidka pak 40cm a tedka uz budu na cca tech 50–70cm a davam si to – jde podle me o to to prekonat…

                                0 0
                                • Prtko.cz  

                                  No a někdo se neotřepe a někdo má omezovač a může se ****** a omezovač ho nepustí to mají třeba ženský.

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    pritelkyne ani dalsi kamošky s tim problem nemaji cim vic maji najete tim lip to sjizdi…

                                    0 0
                                    • Ruprt2  

                                      v tom bude zakopaný pes.

                                      Už jsi zkoušela jezdit aj s nějakýma chlapama? :-)

                                      0 0
                                      • Prtko.cz  

                                        :-)))

                                        0 0
                                      • nox159  

                                        to ze vyjedu obcas s pritelkyni nebo kamoškou znamena ze sem nikdy nejel s chlapama? ;-)

                                        ale jinak za ten přizpevek palec nahoru ;-)

                                        0 0
                                        • Prtko.cz  

                                          Asi dám o vákendu Kopřivnici, já tě musím vidět na vlastní oči. :-))

                                          0 0
                                          • nox159  

                                            to vyjde blbe mam zavod…

                                            nech to az na ten dalsi tyden a vem si bika, ukazu ti to tady u nas… ;-)

                                            btw: pro vysvetleni prsi tu tak co mam delat :D

                                            0 0
                                            • Prtko.cz  

                                              u vás prší? tady svítí sluníčko,doufám že to nepřijde k nám chci jít na kolo.

                                              0 0
                                        • velociped  

                                          ale on nezpíval.. ;-)

                                          0 0
                              • MlokCZ  

                                Tak to má od pádu nějak psychický blok.

                                Já měl před 5 lety opravdu vážný pád. Dal jsem si ale pozor na to, abych po něm neměl psychický blok a pohoda.

                                Sice si i tak dávám od té doby větší pozor, ale jen v rozumných mezích, žádný psychický blok.

                                A od té doby jsem hodně ve sjezdech zrychlil. Ale i tak mám některé slabiny ve sjezdech o kterých vím. Třeba zatáčky jsem nikdy nějak moc na hraně nedával.

                                0 0
                                • karliner  

                                  Prosimtě, mohl bys nějak stručně vysvětlit, jak si dát pozor na psychický blok? Minulý týden jsem se vysypal na žiletce, tak bych se mu rád vyhnul.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    To bude hodně individuální, takže to můžeš mít úplně jinak než já.

                                    Já to řešil tak, že co nejdříve (jak to šlo, ještě těsně před tím než mi sundali drátky ze zlomené čelisti) po tom pádu jsem vyrazil do terénu.

                                    Pak jsem si to snažil srovnat v hlavě a ujasnit si, kde a proč byla chyba. Trošku jsem přehodnotil způsob jak jezdím, což mi dost pomhlo.

                                    Asi nejhorší je dlouhodobě se podobné situaci vyhýbat.

                                    0 0
                        • orgoj.chorchoj  

                          pokud mas najetou nejakou trasu tak vis co si muzes dovolit, vis co te ceka a pojedes rychleji, to asi neznamena ze v neznamem terenu nepojedes pomaleji a nebudes treba i slezat

                          0 0
                          • nox159  

                            .

                            0 0
                          • nox159  

                            to asi neznamena ze v neznamem terenu nepojedes pomaleji a nebudes treba i slezat tolik negaci to aby človek dlouho uvazoval jak si to vlastne myslel ;-)

                            jinak kdyz dam lavku tady za barakem tak ji dam i na zavode… ( jiny pripad je ze je mokro, prsi je to po zatacce tam uz je to sporne protoze to bude kouzat…)

                            jinak ta trasa co popisuju je takovy vyber prekazek ktere me muzou cekat… nerikam ze kdyz najedu tuhle trasu tak budu umet v terenu vsechno…

                            ale kdyz v zavode (stejne tam vetsinou ani tolik veci neni ) narazim na lavku, schody, tereni schod nad 30cm co uz nejde sjet tak ze polozim kolo hned na zem, klopenky, uzke cesticky, prejezdy po velkych sutrech… tak mam predstavu jak to sjet… a i v neznamem terenu kde vidis pred sebe se da jet svizne…

                            0 0
                  • Chrchla  

                    jenže když natrénuješ sjezdy tak se ti ten strach pomalu posouvá.. to co na začátku sezony nikdy nesjedeš na konci si lupneš jak nic a budeš se divit že si se toho bál.. ae je to určitě velice individuální

                    0 0
                  • JSt  

                    tohle neni pravda. kdyz ma nekdo zbytecny respekt ze sjezdu, bude se vyvazet za neohrozenejsim a jistejsim kamaradem a po sezone dotycnyho nepoznas ;-).

                    0 0
                    • obda  

                      Když mně neohroženější a jistější kamarádi ve sjezdu ujedou …

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    Naprosto nesouhlasím. I když je někdo opatrnější jezdec, tak když jezdí často náročnější sjezdy, tak se prostě pořád zlepšuje a zlepšuje a pak na jistotu jede čím dál rychleji.

                    Takže i když pořád jede z jeho pohledu opatrně, tak může proklatě zrychlit.

                    Dneska jezdím mnohem opatrněji než před 5–10 lety. Přesto jsem ve sjezdech mnohem rychlejší. A je to díky tomu, že jsem poslední 3–4 roky začal jezdit terény, kterým bych se ještě před pár lety obloukem vyhnul.

                    0 0
              • jaros  

                Ale když přemluvíš mozek tak můžeš zničit kolena. Ty mají životnost jednoho života. Dá se to i zkrátit.

                0 0
            • jIrI___  

              V tomhle se s tebou vždycky na 100% shodnu :). A tahle situace není jen na špici, ale i v takovém středu startovního pole. Občas mi připadá, že ti lidi trénují jen na silnici a do lehkého terénu se podívají jen ve snech nebo právě na závodech. A podle toho to taky vypadá. A ať se mi nikdo nesnaží tvrdit, že to je o hlavě. Když člověk v terénu pravidelně jezdí, tak tam aspoň trochu té techniky prostě je a musí to jít vidět.

              0 0
              • capo  

                Byl tam včera jeden borec na pěkným Scalpelovi. To byl evidentní silničář (nepoužívám Noxovo rozlišení). Hubenej, vyšvihanej. Do kopce mu to jelo samo. Ale z kopce – před každým schodem zabrzdil, zablokoval celou cestu (bylo mu jedno kolik za ním bylo lidí), přehodil nohu přes sedlo (napnutou, fakt zabral do šířka snad metr a půl :) a pak to nějak seskakoval. 2× jsem ho musel nahlas požádat o trochu ohledu… Zrovna na něm se ve sjedu dalo udělat hodně…

                0 0
              • nox159  

                vim ze to neni jen na spici… ja prave doufal ze cim „výš“ budu, tim technicky zdatnější jezdci tam budou… ale neni to tak, vsichni to pali jen do kopce a z kopce je to tragedie…:(

                ( nekdy bych si chtel dat sjezd za tema co jsou na bedne… at vim jak to jezdi… – treba za 2–3 roky :D )

                jinak ty to budes mit oproti me o dost horsi – plete se ti tam vic lidi a jeste k tomu mas fula, to musi byt desně na hlavu vedet že by se to dalo pustit uplne napohodu a pritom musis stat na brzdach… ( ja sem na tom lip HT Vcka FF :)

                0 0
                • Memphis22  

                  neni problém, stačí si vybrat nějaký pěkný XC a nechat se dojet o kolo :D

                  0 0
                • JakeF  

                  Hlavní výhoda jízdy vepředu je v tomhle podle mě především ta, že je pole hodně roztrhaný a v těch malejch skupinkách si řekneš a většinou tě do sjezdu na to první místo pustí. Co se rozdílů týče, tak podle mě jsou opravdu dost malý a roste to víceméně lineárně s umístěním, když jsem viděl, jakým způsobem si mě sjel ve sjezdu (o kolo) Kulhavý s dalšíma top jezdcema, tak jsem moc nechápal. Jinak se mi moc nestává, že by mi někdo překážel nebo já někomu překážel, akorát na TB byl jeden na fullu, co si tam ty rozbitý sjezdy dával výrazně líp.

                  0 0
                • capo  

                  Třeba loni Sudety. Z 10 prvních lidí v cíli jeli hvězdu jen 2…

                  0 0
                  • JakeF  

                    Co si budem povídat, oni by jí dali s přehledem všichni, ale prošitej po 100km to člověk vidí jinak, zvlášť na špici, kde se těch 100km opravdu závodí…

                    0 0
                  • JSt  

                    v tom je taktika, nikoliv neschopnost ;-)

                    0 0
                  • Biker jak Pes  

                    To jsou ale závody. U nás, na Silesii je jeden úsek do kopce, krátký brdek, který jde s trochou techniky vyjet. Ale pokud jedeš s někým ve dvojici, tak ztratíš. Proto je rychlejší ho běhat. Teďka v sobotu jsme tam jeli závod, už když jsem se blížil, najel jsem na spodek, seskočil, vyběhnul, nasednul.

                    Pokud by byl podobný i technický sjezd, udělal bych to stejně…

                    0 0
                • Atilla  

                  Jel jsem XC závod jen jednou z hecu a technika některých jezdců v první desetině byla tak tragická až zůstával rozum stát. Příklad: jede ze z kopce po panelce, kde jsou panely dost od sebe. Všichni šlapou v sedě jak prdlý. Já se jen postavil do pedálů a v klidu se houpal na 500m jsem předjel 30 závodníku na kolech v ceně jeté octavie. Je pravda, že mě jich 20 zase dalo na prvním kopci. Ale takhle to bylo v každém sjezdu. Místo toho aby se postavili a kolu odlehčili a zrychlili, tak jen seděli a šlapali.Těch zbytečný pádů co jsem viděl, jen pro to, že neumí přejet/vyskočit 5 cm překážku. Pak to do něj naparkuje 5 dalších. Děs. Můj kolega jezdí hodně závodů, ale ten aspoň přizná, že mu to z kopce nejde a bojí se, taky v poslední době přesedá na silničku. Technika jízdy se musí naučit, neznám nikoho kdo by se naučil bunny hop tím, že by vypnul mozek a jel. Taky mám slabiny a vím to, třeba hodně pomalé trialové pasáže, kde musím zvednout zadní kolo a hodit si ho do strany nejsou mojí silnou stránkou i v jízdě po zadním jsem tragický, ale to co předváděli oni mě fakt hlava nebrala.

                  0 0
                  • obda  

                    Sám píšeš že technika jízdy se musí naučit. Oni se jí prostě nenaučili, třeba je to nebaví, nebo netuší, jak moc by jim to pomohlo. To ovšem neznamená, že preferují ježdění po silnici.

                    0 0
                    • Atilla  

                      To jsem taky nikde nenapsal. Možná je to tím, že převážná část xc závodů u nás se dá v pohodě odjet na krosovém kole.

                      0 0
                    • nox159  

                      To ovšem neznamená, že preferují ježdění po silnici. – ???

                      kdyz jezdim v terenu tak techniku posunuju dal , učím se ji… – pokut ji i presto neumim tak jezdim na silnici nebo po polnačce ktere řikam teren…

                      celkem logicke ne? ;-)

                      0 0
                      • JSt  

                        navzdory tomu, ze sem pises docela dost jsi pravopis nikam neposunul. :-))

                        0 0
                        • nox159  

                          ty tu zas tolik nepíšeš ale když už napíšeš je to neco uplne mimo tema :D

                          0 0
                          • JSt  

                            asi pisu na tebe prilis narocne :-)).

                            co jsem napsal neni vubec mimo tema, naopak to odpovida na tvou otazku ;-).

                            0 0
                  • ¨MZ  

                    Předpokládám, že jsi jel Nova Author Cup :-)

                    0 0
                    • martin_bakov  

                      tak zrovna tam je vyssi mira vyskytu hovad nez na jinych zavodech co sem si tak racil vsimnout :)

                      0 0
                      • Atilla  

                        ne myslím, že to byla 50-ka český ráj

                        0 0
                        • duk  

                          50 českým rájem je typický XC závod…

                          0 0
                        • McBlacky  

                          na podobných závodech to je o hubu i blízko ke špici. Se jede takovej kalup, že na rovině a z kopce nepředjedeš ani neujedeš. Jediná šance na odjetí je do brdků, ale odjížděj ze skupinky která jede v 10% stoupání velkou :)

                          50 Bezděz, Nac, 50 Pražská, Cyklobraní,… to je jen pár podobných

                          0 0
                  • jonti  

                    Promin, ale prijde mi ze kecas.

                    Abys predjel 30 lidi v prvni desetine, tak by muselo startovat asi 300 lidi.

                    Abys je predjizdel po panelce, na to nikdo nepotrebuje zadnou techniku a dovolim si tvrdit, ze bys nikoho z prvnich 10% na panelce vyrazne nepredjel. Obecne po asfaltce dokazou jet skoro vsichni.

                    Ta 5cm prekazka je taky nesmysl, dost lidi co jezdi XC bezne skace i 20cm parezy.

                    Mam pocit, ze lidi z prvnich 10% si videl asi jen kdyz si dostaval kolo.

                    0 0
                    • Atilla  

                      Bylo asi 3000 závodníku na startu a pokud jezdí hobby rideři na kolech od 60tis víš, tak to potěš pr.. Nemám jediný důvod si vymýšlet.

                      0 0
                    • McBlacky  

                      na Ráj jezdí tak 1100 lidí, takže teoreticky to možné je.

                      ikdyž 110 místo ;10%; tam bývá kolem 12 minut ztráty za Elitou. Takže zase takový ořezávátka to nejsou.

                      0 0
                      • Atilla  

                        Abych upřesnil já závod nedokončil po 20 km na půjčeném biku mě tak začaly brát záda, že jsem padal do mdlob. Když jsem pak čekal na odvoz, tak kolem mě jezdili víc jak hodinu další závodníci, takže jsem byl dost v předu.

                        0 0
            • pelhrimov  

              Ty blbeč… kolik jsi těch závodů vyhrál?

              0 0
              • nox159  

                tak nejak si stahl tu nabidku na pujceni 8kg kola + sponzoring – a ja uz se tak chystal vyhravat… skoda no ;-) :D

                0 0
        • Ruprt2  

          To nedokazuje vůbec ni.

          0 0
      • prvniodkonce  

        Já se netajím tím, že jezdím sjezdy i na závodech opatrně a možná někdy i moc pomalu, ale život mám jen jeden.

        0 0
      • jecnak  

        Nejspis ti chytrejsi jezdi ze sjedu tak, aby si odpocinuli, tj nejedou na hrane moznosti, ale zcela v klidu.

        0 0
    • mr.antik  

      podle mě trénovat všechno, víc a lip :-)

      A při závodě koukat na tepák, když už ho vozíš.

      0 0
      • Jarque  

        Naopak, tepák zahodit, ten je dobrý tak při tréninku na silničce. V závodě se jede na pocit a na morál. Tepák pak působí jako omezovač otáček.

        0 0
        • mr.antik  

          což pokud máš problémy s vytrvalostí neni uplně k zahození.

          Pocit = tepák

          0 0
        • MlokCZ  

          Tak když bez tepáku nedokáže držet tempo, aby zcela neodešel během závodu, tak mu tepáku pomoct může.

          0 0
        • karliner  

          Z úvodního příspěvku jsem vyrozuměl, že jede spíš na pocit a na morál a na tepák moc nekouká. Možná by mu tedy sledování tepáku, jako omezovače otáček pomohlo.

          0 0
          • capo  

            No tepák mám, ale protože jsem nebyl zatím na stanovení prahových hodnot, nevím kde se mám pohybovat.

            0 0
            • martin_bakov  

              vzdyt sem ti to uz psal : „Problem tehle trate je ze neuhlidas tepy v tech prudkych stoupanich.“

              0 0
              • capo  

                No dobře, ale nějak tak zhruba asi bych měl. Rozhodně to uhlídám jednoduššeji než pocit… Na to bych musel mít setsakra najeto abych věděl co se mnou jakej pocit udělá…

                0 0
                • martin_bakov  

                  Ja tepak mel a stejne to nepomuze :) Chces mi tvrdit ze v kazdem stoupaku zvlast na pocatku zavodu, kdyz bys sel tepama nad svuj prah ze bys regulerne sesedl z kola a tlacil ?

                  Ja to slysel, tepaky tam pipaly vsem okolo ze jsou nad prahem a nikdo z kola neslez :)

                  0 0
                  • JakeF  

                    Proč taky, když je člověk trénovanej, tak to není problém… Já se dostával nad ANP ještě i v poslední hodině závodu a to rozhodně nemám najeto nijak extra moc. Je to o tom mít najetý objemy, jinak člověk vyjede nad ANP akorát tak první kopec a pak už se nad ANP nedokáže dostat.

                    0 0
                  • capo  

                    Upřímně řečeno, když jsem slezl z kola a tlačil, tak mi tepy neslezly, a to jsem nešel nijak rychle. Musel bych se asi skoro zastavit. Prostě na to zatím nemám…

                    0 0
    • martin_bakov  

      Ja se tam taky utavil a od posledni obcerstvovacky sem uz jen zdimal sily na dojezd. Najeto mam cca. 3000km a bezne zavody prezivam v pohode a 100km Kral Sumavy bude oproti Mostu pohodova akce.

      Problem tehle trate byl ze neuhlidas tepy v tech prudkych stoupanich. Spocitej si kolikrat si musel dupat na nejmensi prevod abys ty krpaly vyjel, tepy leti nahoru a jediny reseni by bylo dusledne sesedavat z kola a kolo do krpalu tlacit coz sem samozrejme pokazdy nedelal :)

      U sebe vidim problem v tom ze sem v treninku zvlast posledni 2 mesice zanedbaval pravidelne intervalove treninky, najizdel sem sice v tempu ale tyhle stojky v kopcich na maximum sem do treninku moc nedaval a myslim si ze to je ten duvod proc sem se v Mostu oddelal, nejsem na ty spicky zvyklej.

      0 0
    • Tina  

      Na tak dlhý závod musíš mať najazdené väčšie objemy. 1600km je veľmi málo. Do tréningov musíš aspoň raz týždenne zaradiť 5 hodinovú jazdu. Zjednodušene povedané telo si musí zvyknúť na dlhé jazdy a „naučiť sa“ šetriť energiu. Taktiež potrebuješ trénovať intenzitu. Počas tréningu niekoľko krát zrýchliť a zvýšiť tak tepy na hodnoty aké si jazdil po štarte.

      Na najazdenie objemov je samozrejme najideálnejšie jazdiť na silnici.

      0 0
      • capo  

        Dík. Takže mám jezdit tak nějak normálně (tzn tepy třeba kolem 160) a sem tam zrychlovat na 180–190 a držet to pár minut?

        0 0
        • JakeF  

          Na dlouhý trasy se budeš pohybovat určitě níž, než je 160 tepů a při tvým věku mi těch 180–190 přijde na intervaly dost. Chce to vychytat tepy, kde jsi schopen jet několik minut a udýchat to. Já trénuju intervaly do kopců 5 minut na Anaerobním prahu (175 tepů u mě) a pak 10 minut na rovince v dolní části ZDV (125–140 tepů), ještě lepší by asi bylo držet se pod 125, ale na to nemám morál, protože je to plazení. Ale jak píše Tina, chce to mít naježděný objemy, protože ježděním intervalů na ANP se nenaučíš tomu, abys ujel nad ANP každý kopec v 3 hodinovém závodě, to chce právě objemy v ZDV… Těmi intervaly už trénuješ především rychlost v těch výjezdech.

          0 0
          • capo  

            Dostat se na 125 tepů na kole je pro mě problém, to by muselo bejt asi cesta po silnici lehce z kopce… Pro info – hned první zaznamenanej záznam po startu včera (15s interval) je 140 tepů… A to jsem stál na startu určitě 10 min. Vystřelilo to celkem rychle :)

            0 0
            • JakeF  

              Dostat se do kompenzace je pro většinu lidí skoro nemožný, k tomu to chce mít právě naježděný dost objemy. Na tvým místě bych začal právě třeba 4–5 hodinovými vyjížďkami pokud možno s minimem zastávek (já dávám většinou jednu) a držet se třeba kolem 145 tepů, až jich pár ujedeš, tak sám poznáš a vyzkoušíš, jestli můžeš celou jízdu držet ještě o něco vyšší nebo už se k tý hranici dostáváš ke konci těžko a chce to radši ubrat.

              EDIT: A start Mostu byl i vepředu hodně mírnej, většinou se to pálí daleko víc.

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • prvniodkonce  

      Bez objemů to prostě nejede, chce to něco na jaře najet.

      0 0
      • Prtko.cz  

        To nepomůže, na to je jen jeden recept jezdit,jezdit a jezdit…

        0 0
      • capo  

        Díky za odkazy, tohle rozhodně rozšiřuje moje obzory. A nejen tyhle 2 články.

        0 0
        • capo  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • maajkee  

      Vyser se na závody a budeš mít klid ;)

      0 0
    • capo  

      No moc rad tu zatím není :)

      Větší objemy, jasně, ty přijdou s časem. Týden má omezený počet hodit, a já hodiny na kole asi moc zvýšit nedokážu. Dokážu ale ovlivnit jestli je strávím jízdou na hranici možnosti, pojedu v klidu, pojedu rovinami nebo kopce.

      • Byla tu zmínka o tepáku. Mám ho, ale neznám svoje prahové hodnoty.Opravdu je to tak, že kdybych nejel celou dobu „kudlu“ (na svoje poměry)ale jel třeba o 10 tepů míň, což by byla teoreticky hodnota pod prahem,nepřišlo by tohle „vyčerpání“ jen o pár km později?
      • Jídlo jsem doplňoval docela pravidelně, nejen naobčerstvovačkách.
      • mám pocit, že moje tělo není na takovouhle zátěž zvyklé azásobárny cukru jsou prostě malé. Ty by to evidentně chtělozvětšit. Jak?
      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • vasek80  

        Ještě by stálo za to s někým zkonzultovat posledních 24 hodin před závodem. Chyba může být i v regeneraci sil před, kolik máš „natankováno“ glykogenu v játrech a svalech a případně i špatná příprava organismu (rozjetí, rozehřátí zkrátka nastartování) před takovou zátěží.

        Možná blbost, ale zkusil bych doplňovat rovnou glukozu. Je to nejrychlejší a pro tělo nejsnáze zpracovatelná forma energie.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Soreno  

      no prostě si to přepálil jel si na cukry ty se vyčerpali do dvou hodin a ty jsi prostě umřel – jednochá rada víc najezdit objemy na silnici – ale nejchytřejší nox by se mnou nesouhlasil :-))) – a hlavně shodit nějaký to kilo jinak z tebe vrchař nebude :-)

      jinak co jsem to tu pročet tak největší kecal je tu nox osobně bych ho chtěl na tom jeho autobusu vidět ty jeho sjezdy se zídkama

      0 0
      • capo  

        Teď jsem se na to ještě díval. Celkem asi 1:40 jsem jel dobře, pak jsem odpadl. To ale přece není možné, že bych dokázal jet tak dlouho na cukry? Standardně se říká že konec pálení cukrů přichází po 30–45 minutách, u někoho samozřejmě déle, ale po 1:40?

        0 0
        • JakeF  

          To zhruba odpovídá době, co člověk zvládne bez doplnění cukrů. Tu dobu 30–45 minut myslíš to, že přestává spalování cukrů, ale to jde o oblast okolo AP. Tady jde spíš o oblast kolem ANP, kde tělo spaluje cukry pořád. A ty necelý 2 hodiny zhruba odpovídají právě době, kterou je člověk při ANP zatížení schopen pokrýt z rychle přístupných zásob energie.

          0 0
        • Beeda  

          neres paleni/smazeni co kde pisou kuchari:-)

          vim, ze udrzim jet srot v zavode 1,5h tak to upravim na delku zavodu…

          kazdopadne prvni zavody udrzim srot treba 1:45, druhy 2h a treti,ctvrty 2:15, prave kolem tech 2–2:15–30 se lame chleba komu sekne a kdo jese vydrzi a kdo jaky je typove jezdec(kratsi/delsi zavody)

          0 0
          • capo  

            No to vim po tomdle, jindy to může bejt jinak. Není šrot jako šrot. :)

            Hledám tu hranici, kdy jsem těsně pod šrotem, abych o ní věděl, a chci ji zvednout :)

            0 0
          • Tomahomo  

            Já tedy závody jezdit nehodlám, ale mohl bys trošku specifikovat pojem „šrot“? Kolik to u tebe představuje ±tepů(jaký máš průměr za ty 1,5–2 hodiny) a jaký máš ANP.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Dělával jsem to podobně jako Beeda: časovka do do 45 min. 182, 3 hodiny do 170, 8 hodin okolo 155, 24 hodinovka okolo 130 tepů :-)

              0 0
              • Tomahomo  

                A tvůj ANP případně i TFmax?

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Nikdy jsem nebyl vědecky zkoumán, takže vlastně ani nevím. Ale v té době (co jsem ještě jezdil časovky) jsem podle Conconiho testu měl ANP asi 178. Maximálku 193 jsem opakovaně naměřil ještě před 3mi roky.

                  0 0
                  • Tomahomo  

                    Tobě Pavle taky díky.

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Tato znalost, co tvé tělo vydrží, je dobrá právě na závodě, kdy si můžeš poměrně přesně spočítat, jestli jsi v té správné skupině. A jak píše Beeda, závod do 3 hodin jet plný kotel, ale závod nad 5 hodin si už musíš umět dobře spočítat a v případě nutnosti skupinu se slzou v oku opustit :-)

                      0 0
                      • capo  

                        To se mi stalo i když jsem nepočítal… :D

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          Tak se jezdí ty krátké závody, že vsadíš na to, že vydržíš. Jednou to vyjde, jednou ne, ale do cíle se vždycky už nějak domotáš :-) Ale u dlouhého závodu to prakticky znamená předlouho před cílem buďto rovnou úplný konec nebo dojetí s ukrutnou ztrátou v hlubokém bezvědomí. To mě vždy bavilo na dlouhém silničním KŠ, když jsem od 150 km objížděl na žádný podnět nereagující borce dvojnásobnou rychlostí :-)

                          0 0
                          • capo  

                            Jj, tak nějak jsem se cítil na jednom z maratonů loni :)

                            0 0
              • capo  

                Tohle je zajímavé i poučné. Díky

                0 0
            • Beeda  

              celkem jednoduche, v zapracovanem obdobi na 2–2,5h zavodni prumer na ANP – s tim, ze prubeh je takovy – kopce jedes nad ANP a v haku/z kopce klesas k AP…

              u me konkretne ~ANP164, cili kopce dle delky az +10tp, AP153/182max

              nad 3h zavod je rozumne nejit v kopcich nad ANP a neplasit s dynamikou tempa:-)

              kazdopadne ja jezdim podle watu, cili vim jake mam vykonove spicky k danemu intervalu a co si muzu dovolit a samo musis i s hlavou podle souperu, cili zavodit,zavodit:-)

              0 0
              • Tomahomo  

                Jj, děkuji za vyčerpávající odpověď. Závodit nechci, jen mně šlo o představu co si pod „šrot“ představit u člověka který opravdu jezdí ve špičce. On je právě na diskuzích problém s pojmy, protože každý si třeba pod „terén“ představuje něco jiného. Takže ještě jednou děkuji za objasnění co to znamená u tebe.

                0 0
              • martin_bakov  

                urcite to tak funguje, ale pripada mi ze zrovna na trati v mostu bylo tolik prudkych stoupaku ze se tam ‚bezny‘ clovek utavi snadneji kdyz to neceka…

                malokdo sleze z kola kdyz mu zacne tepak signalizovat ze uz prepaluje :)

                0 0
                • Beeda  

                  jak jsem psal Most je tezkej, tam je velka dynamika tempa, prudke kopce, tezke prevody(tepovka nemusi k max jit,pritom telo uz facha na max), ve sjezdu zamknute nohy/ruce/oci ve stoje, neni moc mista na uvoleneni…

                  0 0
      • nox159  

        jednochá rada víc najezdit objemy na silnici – ale nejchytřejší nox by se mnou nesouhlasil :-))) – a to jsem psal kde že objemy se nenajizdějí na silnici?

        jinak prijed se podivat, v profilu mam odkud jsem a i kontakt.. neni nic snažšiho se domluvit a nekam spolecne zajet… ;-)

        pokud na to nemas mentalne tak tady neměj blbe naražky… ;-)

        jinak tu kadenci co je potreba na autobus utocim i na valcich, pojd se vsadit o litr a do tydne ti to natočím pokud si myslis ze je to blbost… ( stacilo tam myslim jen 160ot/min) ;-)

        0 0
    • Beeda  

      tady je to dost problem s vyjezdenosti v zavodech… Most je hodne tezky zavod…nastupovat abys byl pred nima byla blbost..

      0 0
      • capo  

        Jo, jo, přepálil. Já jim nenastupoval, jeli jsme ve skupině, a to už samo o sobě byla chyba… To nebyla skupina pro mě :)

        0 0
        • Beeda  

          „jsem se snažil držet před nimi…do kopce prostě byli vždycky lepší“ ~= nastupovani:-)

          0 0
          • capo  

            Ok, asi se s tím musím smířit :)

            0 0
            • Rychlej turista  

              Ono neškodí jet chvíli v kuřáku a odpočívat :-)

              0 0
            • marios  

              A nebylo by lepší si tu grupu nechat ve výjezdech odskočit a ve sjezdu je pohodlně dojíždět? Na loňském KŒ mi takhle zbyly i síly na Bítov.

              0 0
              • McBlacky  

                když jedeš na FS a máš skupinku s HTčkařema, nebo když to máš perfektně najetý, je to dobrá taktika.

                0 0
                • jonti  

                  Dobra taktika na Most to neni, staci, ze to nekdo ke konci skupinky zakotvi a ke konci sjezdu ztracis 50m, ktere na rovine jen tezko sjedes.

                  0 0
    • pelhrimov  

      Ty prostě v tomto okamžiku do kopce stíhat na závodech nemůžeš. To je můj názor, když se podívám na fotografii, kterou máš v profilu.

      0 0
      • capo  

        Myslíš tu 4 roky starou na jiném kole? Dle čeho soudíš? Já to nevyvracím, jen mě zajímá z čeho usuzuješ :)

        0 0
    • jara112  

      já jsem si nedávno pořídil sportovní kompresivní podkolenky a můžu říct, že s nohama jsem teď v pohodě, doporučil mi je kámoš a za super cenu na www.collm.cz. a k tomu víc trénování a uvidíš…

      0 0
    • Darkson  

      koukám, že ses do toho opřel:-).

      já myslim, že abys byl schopnej opravdu závodit v ± 5hodinovým závodě, chce to najet víc objemů v základní vytrvalosti. já o sobě vim, že v současný době s nabytejma kilama a najetejma kilometrama jsem schopnej „závodit“ tak do 3,5–4 hodin, od 4 hodin už je to trápení a boj:-). takže jezdit, jezdit a jezdit:D

      0 0
      • capo  

        No jen jsem se zeptal :)

        Já jsem doufal že se dozvím, zda mám jezdit (při tréninku) spíše vyšší nebo nižší intenzity, ale co jsem tak pochopil, tak je to jedno. Hlavně jezdit. A nepřepálit začátek. Však ono to letos ještě naskáče, na Sudetech už možná bude líp :)

        0 0
        • Zerocool  

          a hlavně jít na závod odpočatý, pak se ti pojede déle lépe, samozřejmě natrénované být musí

          0 0
    • jaros  

      Zkus přemluvit tělo. Když pak s sebou švihneš mrtvý tak se mu omluv; jé sorry já jsem nechtěl. Jinak půjč si kolo toho rychlejšího jestli líp pojede, může to být vzorkem na gumě.

      0 0
    • dobytek  

      První půlku závodu jet s rezervou a moc to nervat. Do kopců skupinku klidně pustit a docvaknout je ve sjezdu. Ke konci závodu přitlačit na pilu a předjet je tak, aby poslední sjezd byl volný:-) Na posledních deseti kilácích je vždycky dost příležitostí se vyblbnout, spotřebovat fyzické rezervy a není tak daleko do cíle, takže případná krize už tolik nevadí.

      0 0
    • Hejdik  

      No asi to bude chtít trochu více trénovat tempo jízdy.

      Obvykle při závodu hraje roli psychika a nabuzenej člověk se nechá dost snadno strhnout.

      Jinak je to typycký příklad,se kterým se poslední dobou snažím poprat ve vztahu s kolegy se kterými jezdím na kole.

      Minulý týden beze mě jeli 60km s průměrkou 24km/h.

      Včera jsem jel s nimi a vedl skupinu, cca 45km a průměrku odhaduju tak kolem 22km/h.Jejich stylem totiž je,že každej kopec podle mě zbytečně honí.V každém kopci byli 100m přede mnou a já si jel svým vyrovnaným tempem a zátěží.

      Po dojezdu jsem byl celkem v pohodě ale někteří si stěžovali,že tempo bylo příliš ostré.

      Tak jsem se snažil vysvětlit že celé je to o stabilním a vyrovnaném tempu.Když se ženu do kopce tak se zbytečně vysiluju a zakyseluju svaly.

      Takže moje doporučení zní dodržovat svoje tempo a nesnažit se za každou cenu srovnávat s druhými.

      0 0
      • martin_bakov  

        bouzel v mostu nemuzes jet stabilne – ty krpaly pokud je nechces vsechny odejit pesky musis slapat a to v dost vysokem tempu… takze se brzo odvaris.

        Treba na krali sumavy tam to tempo fakt jde nastavit a pak je to opravdu zavod a ne boj o preziti :)

        0 0
        • Hejdik  

          Tak samozřejmě je kopec a kopec.

          Jám ám na mysli spíše táhlejší kopce a ne krpály,kde se člověk prostě musí kousnout,protože by se technicky ten kopec ani nedal vyjet :-)

          0 0
      • Hejdik  

        No a ještě jedna technická poznámka.

        Když se dívám,na kolo v tvém profilu a jestli je to právě to,na kterém jezdíš závody,tak dosti limitujícím pro tebe bude i samotné nastavení posedu kola.

        Vidím,že máš pomeěrně vysoko řídítka a celé se mi zdá být nasavené spíše na pohodové ježdění.

        Možná by ses až divil,co dokáže (hlavně v kopci)udělat úprava těžiště,tzn.rovná řídítka(klidně doplněná o rohy),představec do negativu,aby se váha přenesla více dopředu a níž.

        Tím se ti rozhodně kolo zrychlí na rovině a hlavně do kopce.

        0 0
        • capo  

          Zajímavý postřeh.

          Jo, to je přesně to na kterém jezdím.

          Představec tam ale negativně je a řidítka jsou tak vysoko, aby to byl vhodný kompromis mezi stoupavostí (dá se s tím třeba i „maturita“ na Točné :) a sjezdy. Loni jsem měl delší představec a řidítka o podložku níže a měl jsem ve sjezdech už těžiště moc vepředu…

          Jezdí se mi takhle pohodlně a nebolí mě záda.

          Myslím že to měnit nebudu ;)

          0 0
        • xshreck  

          :) proč zrovna rovné? S vlajdama, negativem a hodně vepředu si nemůžu stěžovat :D a jak říkáš, vyrovnané tempo :) nejlepší je když má nějaká rychlejší skupina takové hezké tempíčko, furt se jich držím a pak jim ujedu do kopce .-)) Nebo spíš se zamnou většinou odvařili :D

          0 0
          • Hejdik  

            Samozřejmě ,že to nemyslím úplně dogmaticky,ale jen jako doporučení,kdo chce aby mu kolo lépe(rychleji) jelo po rovině,nebo mělo lepší stoupavost,pak by měl myslet taky na nastavení posedu,což je dost zásadní faktor.

            určitě je to dost individuální věc,ale s posedem nastaveným „na pohodu“ se moc rychle a do kopců jezdit nedá :-)

            0 0
            • Hejdik  

              Jenom ještě doplním malej postřeh.

              Takovou úpravu jsem zrovinka sám na sobě vyzkoušel.

              Na svém G.Trancovi jsem měl vlajdy a představec do pozitivu,prostě napohodu,no a jelikož jsem v naší skupině pořád zaostával za těma chrtama na HT-čkách,tak jsem si řekl,žew s tím musím něco udělat:-)Tak jsem tam nahodil rovný řídítka(užší)před­stavec obrátil do negativu,nahodil na ně rohy a přifouknul trochu kola(prostě jsem to nachrtil)

              No a hned první vyjížďku jsem byl o dost rychlejší :-)

              0 0
              • McBlacky  

                ovšem zabil jsi to kolo pro technický terén a sjezdy a to se vyplatí.

                Představec do negativu je bud pro závodníky nebo pro lidi co mají větší rám než potřebují. Smysl to má jen u některých 29"

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • Hejdik  

                  Tak vzhledem k tomu že se jedná o kolo se zdvihy 100/100,tak o nějakém extra použití v technickém terénu ani nemůže být řeč :-)

                  Jinak jsem opravdu potřeboval to kolo trochu víc nachrtit,vzhledem k charakteru terénu a tempu,v jakém převážně jezdím.

                  Opravdu mi to takto více vyhvuje a když jedu na nějaký vyloženě technický a pohodový trail,tak přehodit to nazpět na vlajdy je otázka půl hoďky,takže no problém.

                  0 0
                • blisterexist  

                  kolo s představcem do negativu se líp ovládá – můj pocit

                  0 0
                  • xshreck  

                    +1 taky jsem toho názoru

                    0 0
                  • nox159  

                    cim niž riditka a výš sedlo tim vic je kolo v terenu nepouzitelne… ;-)

                    0 0
                    • McBlacky  

                      já už na to neměl sílu to psát…

                      0 0
                    • prvniodkonce  

                      se podívej ke mně do profilu :)

                      0 0
                      • nox159  

                        vsak jo silnicář :D

                        na tom supovi do terenu nemužes aspon v tom stavu v jakem je na fotce ;-)

                        0 0
                        • McBlacky  

                          mě by z toho sundavali doktoři a pak mi rovnali páteř :)

                          posed, neposed, David na tom umí pěkně protahovat držky soupeřům, zejména na rovinkách.

                          0 0
                          • nox159  

                            na rovinach se tomu nedivim… ani jsem nerekl ze na zavody to neni super stroj…

                            ja jen rekl ze do terenu nepouzitelne…

                            0 0
                            • JakeF  

                              Ne, že by s tebou mělo cenu o tom diskutovat, ale o kole to není, je to především o technice. Na podobným kole by tě XC elita vyškolila ani bys nemrk, to jen ty máš zafixováno, že tě ve sjezdu nikdo nepředjede, protože s takovýma lidma se vůbec nedostaneš k závodění. Nic ve zlým.

                              0 0
                              • nox159  

                                netahej sem elitaky to je trochu mimo…

                                sedni si na svoje kolo tak jak ho mas nastavene a dej si na nem pro tebe narocny sjezd

                                potom nahod hrubsi plaste nahod sirsí vlaštovky zasun sedlo az dolu a zkus si to znova

                                pokud v tomhle nepoznas rozdil tak asi nema cenu o tom diskutovat… ;-)

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Podle týhle logiky ale bude do terénu nepoužitelný všechno, dokud to nebude mít 220mm zdvihy a 2,5" gumy. Já tím jen říkal to, že základ je technika a že by ses divil, co na podle tebe „do terénu nepoužitelným“ kole, jsou schopný lidi s opravdu dobrou technikou dát a jak rychle.

                                  0 0
                                  • Biker jak Pes  

                                    Důkaz

                                    Jen ať nox závidí! :-D

                                    0 0
                                    • nox159  

                                      vsak ma sedlo dole a riditka nahore ne ;-)

                                      0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Ten důkaz pouze ukazuje, že má supernízko sedlo a výše řídítka. Tedy přesný opak chrtího posedu.

                                      Je ale jasné, že na závodech, zvlášť rychlých tratích, kde špička jede průměr kolem 30km/h může extra chrtí posed hodně přinést (při takhle leteckých průměrech je aerodynamika sakra důležitá i na biku) a ztratit se tím ztratí jen dost málo.

                                      0 0
                                      • Biker jak Pes  

                                        Néééé, vy jste to nikdo nepochopili! :-D

                                        To měl být důkaz toho, co psal JakeF, že i na „nepoužitelném“ kole to někteří lidi dávají líp než ostatní. :-)))

                                        0 0
                                  •  
                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                    0 0
                                  • nox159  

                                    nepletu tady zdvihy resim jen posed…

                                    nevim jak vypada majitel tohohle kola

                                    ale supy jsou samy o sobe hooodne dlouhe kola… a s timhle posedem by me zajimalo jak moc ( jestli seda vubec ) se da jit za sedlo…

                                    mi by odešly na tomhle kole zada ale pokud to nekomu sedne tak na tom bude na rovinach… desně rychly…

                                    nedovedu si predstavit ze me nekdo oprasi v terenu na tomhle kola… uz jen plaste nejsou schopny zkousnou vetsi rychlost po ostrejsich šutrech… a jet na tom prudky sjezd si nedovedu predstavit…

                                    0 0
                                    • Lada,s  

                                      Neber to osobně, ale přijde mě že seš víc teoretik než závodník :-)

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        vsak o zavodeni se tady nebavime…

                                        resime posed X jizda v terenu

                                        0 0
                                    • JSt  

                                      nedovedu si predstavit ze me nekdo oprasi v terenu na tomhle kola…

                                      moc si o sobe myslis ;-)). abys nebyl moc zklamanej, kdyby ses mel s nekym konfrontovat :-)).

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        ale ja bych za to byl rad… zlepsujes se nejvic kdyz jezdis s nekym kdo je o trochu lepsi…

                                        0 0
                                    • McBlacky  

                                      Podobnej posed vozil Spěšnák na svém supu na ČP XC.

                                      Oprasil by tě tak, že bys nestačil ani pípnout.

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        njn ale s nim na bezne vyjizdky jezdit nebudu a bezne ho v terenu nepotkam… ( a kdyby zavod tak mu stejne nebudu stihat… :D )

                                        ale jako fakt by me to zajimalo… kdyby nekdo s timhle posedem zajel nekdy nejakou trasu kterou jezdim pravidelne…

                                        klidne nekdo z okoli, hlaste se na mejlika…

                                        btw: Prtka se chvastal ze prijede ale tez nic… :(

                                        0 0
                                        • McBlacky  

                                          jasně že když vybereš ty největší prasárny co jezdíš tak dokážeš že to kolo na to není dělaný. Pokud naopak vybereš nejlehčí trasu kterou jezdíš, tak tam dostaneš zle.

                                          Je to celé o tom kam a co jedeš. Kdo má jen jedno kolo, musí volit kompromis podle toho co jezdí nejčastěji. Kdo má kol víc, bere si to co potřebuje.

                                          0 0
                                          • nox159  

                                            tak anthem je pouze XC kolo a ja myslim ze vic nez XC ani nejezdim…

                                            ja ma vlastne taky jen jedno kolo… a to anthema

                                            pevnak je jen na zavody a silnice jen na trenink…

                                            0 0
                                            • JSt  

                                              timto prispevkem jsi nam vsem dal na odiv svuj zpusob uvazovani. abychom se uz nikdy nedivili nicemu ;-)

                                              0 0
                                              • nox159  

                                                nevim jestli te tak stve ten tlak v plastich nebo proc jen ryjes? ;-)

                                                0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Tvrzení, že se na tom nedá do terénu jet je přehnané, ale bude takový chrtí posed v náročném terénu strašně omezovat a to i toho dobrého technika.

                                    Na závodech takové náročné terény téměř nejsou (i když sem tam se něco najde, ale pak to stejně často i špička, která techniku má běhá kvůli eliminiaci rizika pádu), takže dobrý technik až tak moc omezený není a dokáže s tím jet ve většině míst závodu i hodně rychle.

                                    Kdysi jsem vozil extra chrtí posed na biku (protože to pro moje krátké ruce tenkrát před lety při krátkých vidlicích, nedostupnosti vlajd jinak nešlo, jak jsem nedokázal dostat řídítka dost vysoko).

                                    A oproti posedu co vozím teď je to strašný rozdíl. Tenkrát jsem musel v každém lehce prudším sjezdu za sedlo. A to šlo jen omezeně, dle toho kam jsem z těch nízko položených řídítek dosáhnul a ještě v té poloze nešlo nijak pracovat s těžištěm, hrozně tam vadilo sedlo a to extrémní natažení. Tedy tak pořádně nic těžší jet nešlo.

                                    V těch sjezdech, kde jsem tenkrát musel za sedlo max co to šlo, tak dnes můžu zůstat klidně jako pecka v sedle (díky tomu zcela odlišnému posedu) a bohatě to stačí.

                                    A tam kde dnes jdu hodně za sedlo, tam jsem byl tenkrát úplně v pr…i.

                                    Navíc teď i když nedám sedlo dolů (což je samozřejmě ještě o dost lepší), tak s tím posedem můžu za sedlo opravdu hodně a mám dost prostoru i na práci s těžištěm.

                                    0 0
                                    • nox159  

                                      zavody a elitaky sem natahl JakeF ( ja tedka resil jen posed x jizda v terenu ) u zavodu je to jasne zadny teren a rychla jizda…

                                      ale kdyz jedu prudky sjezd 120mm vidla 3 podlozky pod krkem + vlajdy, kratky predstavec, sedlo zasunute dolu prdel si dřu o zadni kolo a jsem rad ze neprepadnu dopredu tak si nedovedu predstavit ze bych to mel jet s riditky nizko a sedlem vysoko…

                                      mozna u destkych ramu kolem 15"-18" je to trochu jinak ( mozna jinde teziste…) ale u 22" ramu to proste nejde a za tim si stojim…

                                      0 0
                          • prvniodkonce  

                            Už ne, teď študuju a nejezdím :)

                            0 0
                    • blisterexist  

                      a kdo tu říkal něco o řídítkách níž?

                      já jen psal že představec v negativu se mi líp ovládá, neznamená že když ho mám v negativu že bych měl řídítka níž než při pozitivu,

                      mám ho v negativu ale mám pod ním víc podložek

                      0 0
                      • McBlacky  

                        to je pak rozdíl jen v tvé hlavě :)

                        0 0
                        • blisterexist  

                          no rozdíl výšky řídítek nebude vubec žádný, rozdíl bude jen v pocitu rozdílu ovládání

                          0 0
                          • nox159  

                            to je polochrti syndrom :D

                            3 podlozky pod predstavcem a predstavec v negativu ;-)

                            ( jinak pro zamysleni pro gramaře vyhodte 2 podlozky, riznete krk vidlice a otocte predstavec do pozitivu = cca –20g :)

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                            • blisterexist  

                              no hlavně je pro mě výhoda že nemusím řezat moc krk a pak to líp prodám:-) gramy neřeším:-)

                              0 0
                            • xshreck  

                              KCNC podložka – 5,5g … :D mám dvě, jednu nad a jendu pod představcem, představec v negativu :D

                              0 0
                      • Ruprt2  

                        Není to třeba tím, že představec do negativu je malinko delší.?

                        0 0
    • J.A.V.  

      Je to celkem jak píšeš – první půlku si přepálil. Nevím sice kolik máš hodnotu AnP, ale je krásně vidět na tom grafu, že po dvou hodinách si musel hodně zvolnit a tepy padly dolů. Takže si to jel určitě hodně nad prahem – a dopadlo to tak jak muselo. Takovýhle tempo si můžeš dovolit právě jen v závodě na 50km ne na dlouhý trati.

      Takže bych ti poradil

      • s nájezdem 1600 se zaměř spíš na půlmaratony, víc sito užiješ
      • snaž se najet víc km
      • když už pojedeš dlouhou trať – tak se důsledně drž tepáku –energie na to tempo z první půlky máš tak na 2 hodiny a nic moc s tímnejde dělat. Něco málo pomůžou občerstvovačky atd. ale to jeprostě daný.
      0 0
    • Pavel.ct  

      Jak se připravit na dlouhý závod (cca 120 km)?

      Když jsem se připravoval na běžecký marathon (2:50:35), tak jsem měl osmitýdenní trénink, kde byl mimo jiné zařazen každých 14 dní běh 35 km…

      (letos mám najeto zhruba 4500 km, nějaké ty závody – 32–70 km)

      0 0
      • martin_bakov  

        a kolik mas tu pripravu casu ?

        0 0
        • Pavel.ct  

          Sudety – 10. 9.

          0 0
          • Zerocool  

            objemy máš, takže síla první delší kopce v meziprahu, později intervaly na prahu i výš, poslední týden před rege jen jeden ostřejší trénink

            0 0
      • capo  

        Asi bych ti neměl radit zrovna já :)

        Najeto máš celkem hezky, jde o to na jakej cílovej čas cílíš, a kolik z tvých najetých vyjížděk se tomuto času blížilo. Rozhodně je potřeba jezdit občas i takhle dlouhý trasy, ideálně s podobnými stoupáními.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.