Jak zabránit větvím se dostat mezi kladku a řetěz?

152 nepřečtených
  • tux

    Hoj, existuje něco, co by zabránilo se dostat větvím mezi spodní kladku a řetěz? Asi před dvouma týdnama jsem chytnul větev, hazka se dostala do výpletu, celá se zohejbala a ohla se patka. Tak jsem patku vyměnil, hazku nějak hasákem srovnal a jezdil. Dneska jedu, chytnu větev a už jsem byl málem zase v prdeli, tak jsem rychle zastavil když jsem zjistil že něco není OK, větev vytáhnul, ujel 50 metrů a zase, hazka ve výpletu celá zohejbaná, spodní kladka rozdrbaná a patka v ******.

    Existuje něco co by tomu nějak zabránilo? Hazka je altus.

    Takhle se docela bojim jezdit na delší vyjížďky, aby se mi to neposralo někde 50km od domova, protože bez svěráku tu hazku nesrovnám, a ten se mi do brašny s ponkem nevejde.

    0 0
    • Soreno  

      Nejezdit v lese v bordelu :-) a koupit si pořádnou hazku :-)

      0 0
    • saddik  

      Vozím náhradní patku, ale hazku jsem ještě rovnat nemusel, to by mohlo být tím altusem, řekl bych lepší kousky budou tvrdší a dřív patka rupne, než by se ohly.. Jinak základ je se zranitelností hazky počítat a rizikové trčící větve objíždět, případně dávat pozor při prvním záběru po průjezdu okolo větve, kdyby tam byla, abys to neurval..

      0 0
      • tux  

        Ona hazka moc zničená není, jen vodítko zohejbaný, nějaký blbsoti ulámaný a sedřený tělo, jinak nic. Ale rovnat to po každý větvi se mi fakt nechce, a donutit mě jezdit jen po polňačkách se nikomu nepodaří xD

        Něco lepšího na to moje kolo nemá smysl kupovat, je to bike za ±6k, a nic lepšího si jako student bez práce nemůžu dovolit.

        Spíš mi šlo o nějakej kryt nebo něco, kdydsi jsem viděl nějakej drát kolem hazky, ale to krylo jen tu hazku, vodítko už ne.

        0 0
        • saddik  

          Jo, ten drát jsem viděl taky, ale, jak říkáš, je to jen na hazku kvůli pádům, na větve to nebude. O žádném udělátku, které by to řešilo, bohužel nevím. A i kdyby, bylo by to nejspíš hnusný a těžký. Zbývá jenom náhradní patka, trocha opatrnosti a případná improvizace při opravě.

          0 0
          • tux  

            Při mým stylu jízdy by to asi bylo jedno, v lese by na to nikdo nekoukal a na tom těžkým ocelovým rámu by se nějakejch pár set gramů ztratilo. Hlavní je že by to fungovalo.

            Btw, dá se nějak sundat vodítko z altuse? Potřebuju ho srovnat.

            0 0
            • saddik  

              http://techdocs.shimano.com/…30609137.pdf

              Půlka v pohodě, druhá asi blbě (spíš vůbec). Teda jako rozebrat jde všechno, ale pak to zase složit… Nikdy jsem tu druhou půlku nesundaval (uvažoval jsem o tom – teda na svým XT, ale nakonec raději zavrhl).

              0 0
              • tux  

                Tak ta první to je jasný, tu jsem sundal. Ale ta druhá, to ani nechápu jak je to přidělaný, žádnej šroub, nejt, nebo ta pojistná podložka.. Nějak se to přece skládat musí ne?

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              • Carlos.f  

                Na LX, SLX, XT co jsem měl je pojistný čep, který jde vyšroubovat a pak vodítko i s pružinou vyndat. Občas to rozdělám, vyčistím a dám novou vazelínu.

                0 0
                • tux  

                  Tak altus nic takovýho nemá.. Jen je tam na straně něco co vypadá jako nějaká záslepka, vypadá to že by pod tím mohlo něco být, zítra na to kouknu.

                  0 0
                • saddik  

                  Jj, na XT čep se šlicem mám, ale je do těla hazky lehce roznýtovaný, což jsem pochopil jako jasný pokyn, abych se do toho nehrabal.

                  0 0
                  • tux  

                    Nojo, asi přejdu na klasiku, ta se dá rozebrat celá xD

                    0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • felix.org  

      Nejezdit ve větvích.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • tux  

      Tak jsem se s tím teď přes dvě hodiny sral a zjistil že to je tím že se hazka chytne do výpletu, ty větve tomu jen pomáhaj. Takže co s tím? Napadá mě akorát hodit pod kazetu plastový kolečko, ale dělaj se tak velký? Nejvěštší pastorek mám 32z.

      0 0
      • Kouba_2005  

        Něco takovýho měl v plánu vymyslet se-se, tak ho zkus kontaktovat.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • rbcrx9  

        Pověs kolo na doma na stěnu a jen ho oprašuj, pak se Ti nic nepokazí. Nebo si kup žiletku.

        0 0
    • kubad  

      cumet kudy jedes :-)

      0 0
      • kolombo  

        Možná by stačilo nešlapat ve větvích, protože když se řetěz nehýbe, tak se do něj nic nezamotá.

        0 0
        • tux  

          Ale točí se kolo, a to si hazku tou větví do výpletu stáhne samo.

          Asi vážně přejdu na řemen a převodovku :-D

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Amaranth  

      Nejdůležitější je tomu předcházet + být na vše připraven. Tady je pár rad:

      1. Ramínko přehazovačky a patku musíš mít vždcky rovnou + správně

      nastavené dorazy

      1. Nejezdit zbytečně ve větvích
      2. Vozit s sebou náhradní patku, nýtovačku a základní nářadí

      (nejlépe multiklíč) pro případ, že se přece jenom něco přihodí.

      0 0
      • tux  

        Ono nejde ani tak o tu hazku, ale o to že se větev chytne do výpletu, a ta se dál otáčí až to s sebou nabere i hazku a ta se snaží urvat, ohne se patka a pak už většinou zastavim, co by se dělo dál radši ani nechci vědět.

        Zítra se to pokusim nějak nafotit, pro lepší pochopení.

        0 0
        • Amaranth  

          Bod č. 2: Nejezdit zbytečně ve větvích :-)

          Jinak přehazovačku jsem namotal za cca 25000 km jenom jednou.

          0 0
          • tux  

            To se máš, já za 50 metrů dvakrát. V lese se moc větvím vyhejbat nedá. Myslim les, ne lesní cesty. Na cestách už je to pomalu jak na silnici, když pominu rozbahněný kaluže :-D

            0 0
            •  

              My tady povětšinou jezdíme v lese :) Za posledních 5000 km jsem na hazku nemusel sáhnout, předtím lehoučce dorovnat, dostala ránu. Když vidím klacek, tak uhejbám, ne?

              0 0
            • skvedo  

              Tak to se nemůžeš divit. V lese (mimo cesty) nemáš vůbec co jezdit. Počkej až tě potká hajný, to bude přehazovačka tvůj nejmenší problém.

              0 0
              • tux  

                Pohodex, hajnej je můj táta :-D

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • felix.org  

                  A les je jeho?

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
              •  

                Ustřelí ti koule u samý ******!

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
        • Poustmen  

          proto hned jak slysim neco hnusnyho blokuju zadní kolo..

          0 0
          • tux  

            Ono je to ale slyšet až když je pozdě.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • hrajem  

      Když už se to tady řeší: nev8l9 se doma n2komu rozst5elen8 X.9 p5ehazovačka? Konkrétně sháním plastovou vložku, do které jsou našroubovány šrouby dorazu. Možná bude pasovat i z jiných SRAM modelů (X.0, X.7?).

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Poustmen  

      copak větev, já takhle chytl při sjezdu kámen, rána jak z děla, hazka se houpala na řetězu a dva dráty vylomený..

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Carlos.f  

        Mě SLX přehazovačka vydržela na fullu jen asi 3 měsíce. Byl zohybaný i ten paralelogram, protože z druhé starny je jen plechový výlisek a ne odlitek. Při rovnání praskla.

        XT jsem už párkrát namotal, ale ohla se vždycky mimo paralelogramu, takže šla srovnat. Už má dost za sebou, ale stále funguje.

        0 0
    • tux  

      Hm, tak nevim, dneska jsem jel po lesní cestě, žádný větve, nic, a najednou hazka o5 ve výpletu. No WTF?

      Dorazy nastavený dobře, vzdálenost od ramínka od výpletu dostatečná. Tak co to ***** je? Kdyť bych si časem za to co utratim za patky mohl koupit nový kolo.

      Tohle už je čtvrtá patka za měsíc.

      0 0
      • hony007  

        Máš správnou délku řetězu?

        0 0
        • tux  

          Nevim, asi jo. Kazeta je 11–32 a převodníky 28/38/48, řetěz má tuším 114 (možná 112?) článků. Takhle mi to kdysi dával servisák, od tý doby dávám pořád stejnou délku.

          0 0
          • hony007  

            Jenže to je na MTB, kde je 44 nebo 42 zubů, na crossový převodníky bys to měl mít delší, nemyslíš?

            0 0
            • tux  

              Když tam hodim o dva články víc, tak už je to na nejmenší pilu a nejmenší tři pastorky hodně.

              0 0
              • skvedo  

                A kde potřebuješ řadit takové převody?

                0 0
                • tux  

                  No neřadim to běžně, ale nevim jakej smysl má tam dávat zbytečně dlouhej řetěz kterej se mi na některejch převodech prověšuje.

                  A už vůbec nechápu co to má společnýho s dostáváním hazky do výpletu.

                  0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • tux  

        Ještě dotaz, může to mít na svědomí délka středový osy?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • artorie  

      disková kola

      0 0
    • Vilém  

      Odmontuj saltr a budes mit klid.

      0 0
    • tux  

      Ok, tak tahle malá *****, nebo spíš jen ten malej roztřepenej kraj kterej se zvenku chytnul do hazky mě stál další patku (už šestou za měsíc) která se přímo vytrhla z rámu + dalších několik hodin rovnání hazky a nadávání na ********* kolo.

      No to co má do ****** bejt? Kdyť by mě vyšlo výhodněji na každej převod vozit řetěz a vždycky když budu chtít přehodit tak vyměnit řetěz za delší/kratší.

      Zasranej bike!

      0 0
      • jIrI___  

        Na jakém shitu to proboha jezdíš?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • tux  

          Je to stavěný na ocelovým rámu z olpranu. Ale nemyslim si že na to má rám nějak velkej vliv, je to prostě retardovaný kolo.

          0 0
          • felix.org  

            Nebo jezdec.

            0 0
            • tux  

              Jdi do ******..

              0 0
              • felix.org  

                Nebuď sprostej, mladej. Je evidentní, že problém je v tobě, protože se prezentuješ jako všeználek a ještě jsi nepřišel na to, čím to je.

                0 0
                • tux  

                  Nojo, určitě to bude mnou, úmyslně si strkám větve do výpletu, jak jinak žejo..

                  Kdybys na to kolo sednul ty, tak se ti to určitě nikdy nestane, a pedály se najednou budou povolovat na druhou stranu. Přemejšlej tvl..

                  0 0
                  • Kouba_2005  

                    No proč jsi to neřekl hned, že tam ty větve strkáš úmyslně. Ale že to trvalo …

                    0 0
      • saddik  

        Nejspíš se tou úplně první větví podělalo na hazce či spolupracujících systémech něco, co prostě nejsi schopný odhalit a způsobuje to další problémy (co třeba plochy, o které se mají opírat dorazové šrouby, nejsou po rovnání plechového paralelogramu hazky vyhnuté mimo šrouby?). Vzhledem k tomu, že ruce a oči Ti nikdo přes internet půjčit nemůže, budeš to muset buďto přenechat někomu zkušenějšímu (servis), nebo vyměnit hazku nebo rovnou celé kolo, protože servis pleček je většinou práce za trest, materiály nic nevydrží a většinou se to sype pod rukama. Navíc kdybys čas, který jsi do teď investoval do matných oprav kola, strávil na brigádě..

        Nechci tím říct, že každý musí mít kolo aspoň za 40k, ale racionální lowcost třeba okolo 12 litrů je diametrální rozdíl oproti tescoplečce.

        0 0
        • tux  

          Ta jedna plocha byla ohlá, nevim kdy se to stalo, ale po tom co jsem jí srovnal jsem na tom zase patku dvakrát odrovnal, takže tím to nejspíš nebude. Celou tu hazku jsem prohlížel, několikrát, ale ničeho vážnýho jsem si nevšiml, jen trochu zohejbaný vodítko u čepu kde to nešlo srovnat, ale to na to nemá vliv.

          To kolo si zvládnu celý servisovat sám, až na vidlici, v tý jsem se zatím nikdy nehrabal, a nic to není.

          A není to z tesca.

          Novou hazku kupovat nechci, abych jí na tom zase hned nezničil, a na nový kolo nemám.

          0 0
          • jIrI___  

            V sedmnácti se za prázdniny těch 15 k (za které pořídíš slušné nové kolo) dá zarobit na brigádě relativně bez problémů ;)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • saddik  

            No, ale náhoda to nebude, takže jsi prostě něco přehlídnout musel.. Než přijdeš na to, co to je, tak si můžeš pořídit nějakou plastovou pracovní podložku nebo něco (prostě tenkou plastovou desku), vystřihnout z toho veeelikou podložku pod kazetu a přidělat to na kolo přes dráty, aby do nich přehazovačka nešla namotat.

            0 0
            • tux  

              Jo, to mě taky napadlo, že bych si tam přidělal dno kbelíku a stahovačkama ho chytnul k výpletu. Ale žádnej tak velkej kbelík na vyhození doma nemám, a radši bych to nějak vyřešil, než abych to obcházel takovým blbě vypadajícím způsobem.

              0 0
    • Mr.Data  

      Pred lety se mi stalo neco podobnyho, jednou jsem nabral klacek a prehazovacka skoncila v dratech, vse jsem srovnal, ale stejne se to opakovalo jeste asi dvakrat bez klacku. Patku jsem ani jednou nezlomil, jen ohnul a prehazka skoncila v dratech. Byla uz tak odrbana, ze jsem ji vymenil a uz se to neopakovalo. Taky bych se priklanel, ze tam bude neco deformovaneho…ze to nemusi byt tim klackem.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.