• pavel65

    Zdravím, pořeboval bych poradit s výběrem horského elektrokola. Mám vybrané tři značky a najivně jsem si myslel, že mi v prodejně odborníci poradí. Bohužel jsem dopadl tak, že ,,nejlepší" bylo zrovna to, které bylo na prodejně a ostatní byly poruchové šmejdy. V další prodejně to bylo přesně naopak. Velmi zábavný zážitek.

    Proto prosím o pomoc které je nejlepší.

    LECTRON ESCONDER MFX 2020

    CRUSSIS E-LERGO 9,5-S 2020

    LEADER FOX ALTAR 2020

    děkuji za jakoukoliv radu.

    Pavel

    0 0
    • rdx  

      bike-forum.cz

      0 0
    • Kuba78  

      svatokradeznik. kacir, primo heretik. na hranici s nim!!

      no a ted vazne – nejlepsi casto byva nejdrazsi. coz takhle uvest rozpocet a urceni kola.

      0 0
      • pavel65  

        rozpočet je patrný z výběru 50–56 tis. a určení Beskydy na kochačku, žádné hltání kilometru na asfaltu.

        0 0
        • Kuba78  

          65 je vek? pred par lety sem tento vyber absolvoval pro podobnou vekovou skupinu. zalezi na trech vecech a vsechny potrebuji, aby si clovek to kolo vyzkousel – jak cloveku sedne projev toho pohonu, jak moc mu sednou nebo nesednou brzdy zda nejsou moc gumove a zda mix komponent neni nejaky extra nevyvazeny.

          nejdulezitejsi je ten pohon, je potreba si to vyzkouset, jestli to moc „nekope“ apod. jde o to jak se to chova pri zaberu, na ruzne rezimy, jak se to chova pri odpojeni pri 25kmph, jestli se to nahodou neda ten omezovac nejak „odomezit“, atd. jak se da nabijet baterka, jak vypada nabijecka, kolik dava amper a za kolik nabije kolo treba pri zastavce na obed, zda se da vozit na vylety sebou pokud budes jezdit dale, zda se da baterka pripadne vyjmout apod.

          Osobne jsem vybral rodicum Bosh CX performance. ten novy je prej dost dobry. u tech ostatnich jak kdy – steps pry neni spatny, ten bafang nemam zkusenosti. sel bych po co nejnovejsich systemech s nejvetsi baterkou. tedy letosni modely. starsi pouze v priapde fakt dobre ceny.

          0 0
          • pavel65  

            díky za spoustu info. O něčem samozřejmě vím a dovedlo mne to k výběru těchto tří kol. Bosh je samozřemě nejlepší ale taky je cx performance 2020 až od 70 tis. Omezovač neřeším já níkam nespěchám. Chci se kochat přírodou.

            0 0
            • Kuba78  

              omezovac ale v takovem pripade neslouzi k tomu, abys to palil sedumdesat z kopce. je to kvuli chovani kolem 25kmph coz je rychlost kterou po rovine nebo z mirneho kopce bezne dosahnes slapanim – nektere systemy to vypinani na 25 nemaji prave kultivovane a jet takovou rychlosti je vopruz, protoze ti to furt zapina a vypina a muze to „kopat“. takze nekdy je rozumny mit system, ktery mas „precipovany“ zpusobem, ze si muzes zapnout odblokovani kdyz potrebujes. Akumo v Melnice napriklad toto delalo pro Bosch bez ztraty zaruky – urcitou kombinaci tlacitek na ovladaci si muzes to omezeni zapinat a vypinat (ovsem je treba mit na pameti legalnost a nelegalnost takoveho povozu pri provozu na pozemnich komunikacich). Proto doporucuji otestovat pri testovaci jizde velmi dukladne chovani – rozjezdy na vsechny rezimy, jestli to nebude moc divoke, jak moc to zabira pri ruznem tlaku na pedaly a jak se prave chova pri jizde kolem tech 25kmph, aby to nebylo neprijemne. Bosch je drahy. ale prave treba pri zaberu rozlisoval jak moc zabiras a podle toho ti pridaval pripomoc. maji vyborny rezim eMTB ktery se vlastne prizpusobi a je mozne s nim jezdit de facto furt. u jinych systemu muzes mit sice x stupnu pripomoci, ale stejne nakonec skoncis u toho, ze moc je prilis a nebudes pri jizde porad premyslet a porad prepinat a nechas tam jeden.. a taky si otestuj vybrane kolo pri jizde do kopce pod zatezi treba nekde v lese nebo nekde kde je klid, jaky to dela bordel. nektere systemy bzucely jak roj divokych vcel a muze to byt dost otravny, poslouchat tohle na celodenni vyjizdce.

              u nabijecek se podivej, co se priklada ke kolu a zda jde koupit nejaka rychlonabijecka ktera ti dostoucha rozumnou kapacitu kdyz se stavis nekde v hospode na obed. a zda baterka jde bud rozumne vyndat, nebo pokud budes nabijet baterku v kole, kde a jak je umisteny konektor a jak je chraneny proti vode a bordelu – a taky cim je kryty, aby se treba gumovy kryt neochodil po par otevrenich.

              je to tisic a jedna vec na kterou si dat pozor, ale to vetsinou zjistis tak po roce co uz na vybranem kole jezdis :-)

              0 0
              • pavel65  

                To je pravda, určitě se podle toho zařídím a udělám zkušební jízdu. Díky

                0 0
                • Nitroglycerin  

                  Určitě vyzkoušet. A i když do toho nechceš/nemůžeš vrazit víc, vyzkoušej si pro srovnání i kolo třeba s lepším pohonem a případně i celopéro v terénu. Ať máš srovnání. Ale bacha – pak hrozí, že tam zahučíš za 80k+, no :)

                  Když jsme vybírali e-HT pro paní, taky jsem si těch kol zkusil víc, i když jsem v tu chvíli pro sebe o éčku neuvažoval. A už tehdy se mi dost líbil full. Ale člověk míní a zdraví mění a po pár letech jsem do e-fulla šel.

                  Na kochání se na normálních cestách je skoro jedno co si koupíš.

                  0 0
              • JoE70  

                Myslím, že dnes už snáď žiadny systém nekope pri 25 km/h. Yamaha istotne nie. Odpojenie motora je plynulé a rýchlosť vôbec netreba sledovať. Výkon sa znižuje postupne a úplne sa vypína pri 27 km/h.

                Na MTB zrušenie rýchlostného limitu by som nerobil. Nad 25 km/h rapídne rastie odpor vzduchu a spotreba energie. Nestojí to za to. Ja to mám, ale jazdím do práce 25 km a ide mi ráno o čas.

                A keď už, treba systém, ktorý má možnosť nastaviť rýchlostný limit. Správa sa to ako originál obmedzenie rýchlosti od výrobcu. Výkon sa pri nastavenej rýchlosti plynulo znižuje, takže človek nechtiac aj viac pracuje a šetrí to batériu.

                0 0
    • JBC  

      Pokud to budou poruchové šmejdy, tak všechny tři stejně, protože je v tom úplně stejný pohon. Ale s pohonem problém asi nebude, ten je OK, baterka 630Wh je taky v pohodě.

      Pokud bych musel vybírat z těchto třech, tak určitě ten Crussis, ten bude asi jako jediný trochu použitelný, ne náhodou je nejdražší. To první fakt ne.

      Záleží taky samozřejmě co na tom chceš jezdit, 11–36 je na jednoplacku do terénu málo, na vinařské cyklostezky po jižní Moravě OK.

      0 0
      • pavel65  

        díky za rozumnou odpověď. pro to první jsem byl zrovna nakloněn z 80%. U crussise mne straší to 12 kolečko,jestli už to není moc pro řetěz a taky nějak se mi nechce věřit že za ty prachy je to tak kvalitní i pro Jágra.

        0 0
        • Kuba78  

          to ze na tom kole jezdi Jarda Jagr je asi to nejmensi, co bych pri vyberu bral v potaz. protoze tvemu kolu to kilometry na dojezd neprida a kilogramy na vahu neubere..

          tektro brzdy jsou dost gumovy v projevu treba vuci shimanu (SLX). s tim je treba pocitat

          0 0
        • BabbaJagga  

          Ale teď si děláš prdču, ze jo? Nebo vážně veris tomu, ze když Jagr, tak určitě super věc?

          0 0
          • blue.sun  

            Tak božský Jarda by se přeci neupsal k něčemu podřadnému, ne?

            0 0
          • pavel65  

            BabboJaggo, právě naopak, když si někdo dovolí zaplatit takovou reklamu, tak pravděpodobně bude někde šetřit. Třeba na kvalitě? .....

            0 0
            • BabbaJagga  

              Promin, teď to nepobíram :-)

              Jestli se nepletu, božský Jarda snad kdysi dělal i reklamu na Olpran? Na ježdění po vsi nebo do práce asi dobrý, ale… Navíc si myslím, ze hokejista za zenitem a reklama na kolo k sobě moc nejdou. Ale to je jen můj názor a osobně na reklamu nebo doporučení jakýchkoliv celebrit moc netrpim.

              Přeju ti šťastnou ruku při výběru a hezké pojezdeni po Beskydech i jinde. Kamarád má TEPku, operovaná záda i ledviny, ale je docela movitý, tak se rozvášnil snad někam ke 100k a chrochta blahem.

              0 0
        • JBC  

          12sp kazety není vůbec důvod se obávat, z hlediska křížení bude řetěz trpět míň než při provozu s přesmykačem. Nad ničím jiným, než nad jednoplackou nemá podle mě smysl vůbec uvažovat, to je už dnes solidně vychytané. Jiná otázka je, jakou bude mít životnost tato konkrétní kazeta/ořech/náboj. To samozřejmě záleží do značné míry na zacházení uživatele. On ten M500 není žádné tintítko.

          e-kolo za 50t bude samozřejmě značný kompromis, ale na kochací ježdění bude ten Crussis myslím v klidu. Podobné kolo s Boschem je tak těch 70t, plus Bosch má hlavně dost drahé příslušenství, dokonce bych se nebál napsat až nesmyslně přepálené. Jako asi bude na o chlup vyšší úrovni než Bafang, ale nemyslím že až o tolik, kolik si za to nechá platit. Bafang má dnes už samozřejmě ve středákách také torzní snímání, žádné kopání a cukání se nekoná. Má i možnost nastavení citlivosti. Ze strojařského pohledu má Bafang velmi solidní zpracování, to mě fakt příjemně překvapilo, nebo alespoň pokud jde o tyto nové motory.

          0 0
    • li-borg  

      Elektrokolo je zhouba cyklistiky III?

      0 0
    • BabbaJagga  

      Já bych bral jen takový moped, u kterého mi prodejce rovnou odpojí omezovac rychlosti, páč 25 km/h dam bez problému na svém Authorovi z 1996, ale jsem kolenovrt, takže mému názoru nedávej při svém rozhodování velkou váhu.

      0 0
    • Toky  

      https://www.mtbiker.sk/…-bicykle-f33

      Skús si prejsť fórum MTB.

      Na tomto fóre kde práve teraz si – sú ebikeri nenávidená pakáž keďže si celú robotu nechcú odmakať vlastnými silami. Radu, ktorá by ti pomohla vo výbere medzi ebajkmi tu nedostaneš.

      0 0
      • Vilém  

        Tak co tu furt strasis?

        0 0
        • blue.sun  

          To bylo na komoru.

          0 0
        • Toky  

          No ver či nie ale elektrobicykel nieje len o baterke a motore. Má hodne spoločného s bicyklom. A keďže mňa zaujíma bike ako celok, tak sa na tomto fóre viem dozvedieť aj pre mňa zaujímavé veci.

          Preto tu straším.

          Ale je pravda, že reagovať by som nemusel. Ide na mňa z tých vašich následných pindov akurát negatívna energia, ktorá mi nijako nepomáha.

          :-(

          0 0
          • iron.hide  

            Skus tu negativnu energiu nejak vyuzit na pohon tvojho mopedu

            0 0
            • Toky  

              Priznám sa že čiastočne to robím. Včera som si dával 8km behom cez lesopark a rozmýšľal som celý čas nad tými vašimi pindami a je fakt že ani neviem ako mi to ubehlo.

              Dnes na futbale sa už budem ale musieť inak sústrediť, budem vás musieť odfiltrovať.

              :-)

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • va-bo  

      Mám Specialized Turbo Levo, baterka 700. nemá chybu, ale cena trochu jinde.

      0 0
    • michomin  

      V tvé cenové relaci se mi docela líbí tenhle Apache. Na kochačku po Beskydech dobrý, ne? Kdybych nebyl kolenovrt, tak bych o něm silně uvažoval.

      0 0
      • ratel  

        Prosím kochej se na emopedu jinde, v Beskydech už je vas dost. Začínáme značit speciální trasy pro emopedy vedoucí pryč z hor:-)

        0 0
    • l.bily  

      mas upme jedno ci tam bude 9,10,alebo 11, aj tak budes prevazne jazdit posledne 3 pastorky a do kopca ked nebudes vladat ta skukr preradis vecsiu podporu jak perhadzovacku

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Romancero  

      tak evidentně už dochází k promořování BF elektrikáři!

      Vnímám, že se moje kolařská imunita se přirozeně posiluje :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.