• Ondra11

    Ahoj, mam tohohle bika (vse origo): http://www.trek-bikes.cz/…0/trek-6700/

    a ty Avidy Elixir 5 jsou sice tiche, nevybruji atp., jak jsem se docetl ve vsech tech predchozich diskusich, co maji vsechno lidi s brzdama za problemy, ale skrta mi zadni brzda o kotouc. Zkusil jsem je dnes vycistit a promazat pistky, vysledek byl ten, ze jsem je nemohl ani zasunout natolik zpatky, abych se mi kotouc vesel mezi desticky… Nakonec jsem musel upustit dost brzdovky, abych tam kotouc dostal zpatky a ted brzda nefunguje (asi vzduch) a malo brzdovky.

    Ty brzdy mi svym vykonem celkem vyhovuji (jsou az moc ostre), ale ty plasty pistku a to, jak to proste vsechno neslo, na me pusobi dost neduveryhodne.

    Pri predstave, ze by se to po… nekde v horach, se radej klonim ke koupi jinych brzd. Co bys(byste) doporucili? Kdyz to nebude 7 tis., tak je mi jedno kolik za brdzdy dam, chci jezdit a ne se furt s… s brzdama.

    Z predchozich diskusi mi vychazeji nejlepe:

    1. Shimano Deore 525 http://www.kubasport.cz/…ail-760.html
    2. Shimano XT (http://www.kupkolo.cz/…brna_z90606/)
    3. Shimano SLX http://www.kupkolo.cz/…2012_z90691/

    Priznam se, ze vim jen to, co jsem se docetl na forech, mel jsem donedavna V- braky. Nevim proto napr., jestli bych musel menit i kotouce, jestli by mi na moje rafky sli i jine kotouce atp…

    Predem dikec za radu.

    Ondra

    0 0
    • BigKarel2  

      Vem ty SLX nebo XT…oboje sou stejně dobrý..

      0 0
    • vsn  

      funkčně jsou super XTčka, vzhledově jsou tragický hlavně ten nádor na páce … (ale mám je :D )

      mít ale Elixiry 5tky tak bych je asi neměnil, brzdným učinkem si moc nepomůžeš a tím nádorem na nových shimanech si pohorších hodně… radši se nauč ty Avidy dobře odservisovat a kašli na škrtání.

      jinak u nových XT taky není žádná zázračná mezera mezi destičkami a kotoučem

      0 0
      • BikeRider  

        Zásadní rozdíl je taky v náplni. Minerální olej u Shimana je netoxický, na rozdíl od toho svinstva, co se plní do Avidů a celé řady dalších brzd.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • marapara  

          Své předsudky zde psát nemusíš. Ono je úplně jedno, jestli ti koluje v hadicích DOTka nebo olej, stejně je to tam uzavřené, takže se ven nic nedostane. Obojí má své výhody i nevýhody.

          A vzhledem k tomu, že všechny auta používají brzdovou kapalinu, tak nějaké kotoučovky na kole, kde je zlomek kapaliny z auta, bych opravdu neřešil.

          0 0
          • vsn  

            jaká je pro/proti? u brzdovky vím, že než se odvzdušňuje tak se musí ve stříkačce udělat podtlak aby sel vzduch pryč z ní…

            nevýhody: zatím sem ze zdejší diskuse přišel na jednu – nedá se moc pít ani používat jako opalovací krém …

            nicméně olej mi minule taky moc nechutnal … takový mastnáý cosi blééé :)

            0 0
            • marapara  

              :)

              0 0
            • Georrge  

              výhoda brzdovky by mohla být i ta, že ji seženeš absolutně všude za pár šupů. Jinak celkem smrdí, je nepříjemná při styku s kůží a je to lehká žíravina, takže naleptává barvy, povrchy věcí, a asi je to i důvod proč je nepříjemná při styku s kůží. Docela blbě se umývá, když to chceš z něčeho utřít tak se to spíš maže než utírá, ale je výborně rozpustitelná akloholem, takže stačí namočit hadr do lihu a je to.

              Taky docela rychle degraduje, říká se že za tři roky klesne kvalita dotky o jeden stupeň (čili z 4 na DOT3, z 5.1 na 4 apod.). Nevím ale jak je na tom olej a jaký bod varu olej má.

              0 0
              • Atilla  

                Za 3roky je z brzdovky už gel:)

                0 0
                • Georrge  

                  jo zapomněl jsem napsat že to platí pro brzdovku která je nepoužívaná v zavřené lahvi, a né v brzdách, tam je to ještě trochu rychlejší :)

                  0 0
                • marapara  

                  Hele já mám na J7čkách DOTku ještě neměněnou a mám je 5 let :). Teprve loni jsem měnil destičky vepředu :)

                  0 0
                  • Atilla  

                    Tak to už bude rosol:)

                    0 0
                    • marapara  

                      Možný to je :). Ale zatím nepoznávám rozdíl mezi předtím, jak jsem je koupil a teď :).

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      J7 pořízené 2006, až 2011 preventivně měněná kapalina. Brzdy před výměnou (po těch 5 letech) fungovaly bez problémů.

                      Žádný rosol se nekonal.

                      0 0
                      • Atilla  

                        Formula oro po 3letech- kejda

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Formule jsou na to asi náchylnější a hodně bude záviset na podmínkách a jak byly brzdy ježděné.

                          K24 mi vydržely jedny 4 roky fungovat bez zásahu. Po těch 4 letech ale nebyly bez problémů (jako ty J7), ale naopak. U zadní se pístky už zcela zadřely a to během vyjížďky kdy jsem pro dojetí musel vyndat destičky (bez rozborky nešly ani větším násilím už roztáhnout ani doma) a kapalina taky už nebyla moc kapalina. A muselo dojít k výměně několika těsnění (měl jsem je rovnou u Bartoníčka). Po servisu chodily zase jako nové, jen to stálo o něco více jak bylo nutné toho více poměnit.

                          Pak jedny The One servisované po roce a druhé po 1,5 roce a oboje vypadaly jako nové (a před servisem chodily zcela ok), včetně kapalin (samozřejmě kapalina mohla natáhnout už trošku vody, to opticky není poznat).

                          0 0
                      • Atilla  

                        Jen doplñujicí otazka, kolikrát si tu brzdu uvařil?

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Nikdy. Kdybych na brzdách s déle nevyměněnou kapalinou tu kapalinu ve sjezdu uvařil, tak by šla na výměnu okamžitě.

                          Já vůbec brzdy moc neutavuju. Párkrát K24 (z toho třeba jednou sjezdovka s Šeráku a třeba žlutá z Lysé bez problémů), vždy to ale byly destičky (tedy žádný propad páky, jen i přes velkou sílu na páce brzda přestala brzdit). U těch K24 to bylo hlavně tím, že jsem tam měl po celou dobu organiky.

                          The One ani Elixiry jsem se sintry ještě neuvařil nikdy (ani ty desky, ani kapalinu).

                          Kapalinu (aby se mi propadla páka) jsem neuvařil vůbec nikdy na žádných svojich hydrách. Od té doby, co nejezdím K24, tak už nepozoruju ani v horách zkracování chodu páky (předstupeň před uvařením a propadem páky), které bylo u K24 poměrně časté.

                          0 0
                    • Hrabex1  

                      na kole 6 let a v motorce asi 10.

                      Zadnej rosol se nekoval, jen tam byl trochu bordel.

                      0 0
    • rudiinko  

      ked sa shimano vysere niekde na horach tak sa mozes otocit domov – nahradne piesty / tesnenia sa nedodavaju, opravit to nevie ani autorizovany servis (iba vymena v ramci zaruky)

      ten plast, resp. termoset z ktoreho je piest (phenolic = bakelit?) je standardny material

      0 0
      • BikeRider  

        Nekte jsem cetl ze je snad z keramiky…????

        0 0
        • jIrI___  

          Minimálně je z něčeho, co se keramice velice podobá. Jestli je to přímo keramika si ale tvrdit neodvážím. Určitě to není plast jako u Elixirů.

          0 0
      • Ondra11  

        Radis mi, abych si nechal ty Avidy? Mam pocit, ze kdyz jsem to neoravil doma v garazi, tak bych to tezko zvladl nekde na horach…

        0 0
        • rudiinko  

          „prasa“ je konstrukcne tak jednoduche ze sa tam okrem nejakeho tesnenia a pripadne zniceneho piestu ani nema co posr**

          avid ma na stranke servisne manualy, ked je v zaruke tak by som skusil servis

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Rubi  

      vzal bych SLX, pokud mas vic tak XT, ale tech elixiru se zbav co nejrychleji, to je desna drbacka s tim a stejne to furt skrta, kamos uz je musel poslat do sveta

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • oldaka  

      Nech si Avidy a neres blbosti :)

      Myslim, ze si nepomuzes a zbytecne utratit prachy.

      0 0
    • Atilla  

      Avid bych měnil až v případě, že nebudou dostačovat, nebo ohneš páku atd. Osobně jsem vozil avid léta a se škrtáním ani u elixírů, nebyl problém u 180mm ani 203mm kotoučů. Spíš jsem měl problém s ohýbáním kotoučů, takže jsem pořídil shimañácké smr-´táky a byl klid. Odvzdušnění je někdy u avidů opruz, ale zrovna včera jsem odvzdušnoval CRka a za 3min byla brzda hotová a super chodem. Ale pokud bych si kupoval nové brzdy, tak jdu taky do shiman, už jen kvůli cenám ND a jejich dostupnosti. Teď mám saint, kotvy brutální a jsem s nima spokojený.

      0 0
    • MirosPikos  

      Nech to tak jak to máš, jiný brzdy si kup až na nový kolo, nebo až tyhle definitivně doslouží. Taky mám Elixir 5, trochu ****** s nimi bylo (kompletní rozborka třmene, vyčistit, promazat DOTkou) a už fungují jako fík. Je je třeba to dobře seřídit, ale všechno se dá.

      Vím, že měnit nebudu, nechám je dosloužit. Na nový kolo půjdou SLX BR-M666 s unašečem.

      0 0
      • Ondra11  

        Ahoj,

        diky za rady a nazory.

        1. Celkove mam pocit, ze se klonite k Shimanum (asi XT 2012). Zaroven se mi

        zda, ze bych podle Vas mel dat Avidum jeste sanci. Predni neskrta, zadni me ale s…

        1. Ted jedna asi pro vas usmevna otazka: co to jsou Shimano kotouče

        s unasecem? Jaky je rozdil a vyhoda oproti tem, co tam mam?

        3)Chapu to spravne, ze cim vetsi prumer kotoucu, tim lepsi/ostrejsi brzdny ucinek (fyzikalne mi dava smysl), ale je naopak o to vetsi problem se skrtanim?

        1. Mate nedko zkusenosti s ostrosti SLX a XT brzd?

        Diky!

        0 0
        • Atilla  

          http://www.kubasport.cz/…il-2121.html

          jak jsou na hliníovém unašeči, tak se tolik nekroutí.

          Kup tyhle kotouče a nech avidy, kdybys to nemohl vydžet tak dokup shimana a máš to.

          0 0
          • Kouba_2005  

            Cena vyloženě lidová :-) Vím, že jde jen o příklad, jak takovej kotouč vypadá, ale aby ta cena neodradila …

            SM-RT76 76

            0 0
            • Atilla  

              dají se sehnat okolo 550kč/ks i v 203mm a podle mě to za to stojí. Předtím jsem opřel někde kolo a měj sem kotouč ohnutý na tenhle jsem ještě ani nešáhnul

              0 0
              • jIrI___  

                Souhlas. Kdybych teď kupoval kotouče, tak Shimano s unašečem jsou jasná volba. Dal bych jim přednost i před Hope Floating.

                0 0
              • Kouba_2005  

                Já si je nemůžu vynachválit … ačkoli mám levé ruce, jak tu kdosi zmínil, tak mi brzdí jak mají, necinkají apod. Zřejmě budou i blbuvzdorné, oproti Avidům :-)

                0 0
              • Bald  

                mám SM-RT67 a taky supr, nevím o nich. Škrtnou si jen při hodně dlouhym sjezdu, ale pár vteřin po povolení páky se srovnaj.

                0 0
    • blisterexist  

      od té doby co mám slx 2012, upínáky RWS 5mm a gramařské kotouče force 160mm jsem ani jednou neslyšel cinknutí kotouče:-)

      0 0
      • Ondra11  

        Tak jsem si objednal SM-RT67 160 mm dopredu i dozadu a Smimano XT 2012. Vyjde mi to skoro na 7 tisic. Jestli se to bude s… tak fakt nevim.

        Diky vsem za radu!

        PS: Nechce nekdo Avidy? Nechavam je odvzdusnit a „seridit“. Pak je nabizim i s kotoucema. Mam na nich najeto necelych 1800 km. Ahoj!

        0 0
        • michomin  

          Vybral jsi to nejlepší a rozhodně jsi neprohloupil. Akorát jsi musel přežít, než jsi se rozhodl co koupit, tu hromadu hnoje, která v tomto vláknu vyrostla (tak, jak to na BF obvykle chodí).

          0 0
          • Ondra11  

            Bavil jsem se :) Aspon vim, ze brzdovku nemam pit a mazat se ji (coz jsem bezne delal odvzdusnujic brzdy na sve skode 1000MB :) )…

            0 0
          • jIrI___  

            To nejlepší je přeci XTR ;). Z mého pohledu jsou letošní brzdy XT zbytečná vsuvka mezi SLX a XTR, ale věřím, že Ondra11 s nimi bude spokojen.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.