• PavelBlecha

    Ahoj,

    na kole mám tyto kotouče:

    Brzdový kotouč Shimano SM-RT30 Deore

    nevím jestli plyne nějaká výhoda z centerlock nebo 6 děr, ale zda se mi, že mají tendenci se celkem kroutit. Brzdy mám Shimano M615 Deore, jaké kotouče s co nejlepší pevností by jste doporučily?

    160mm/180mm.

    0 0
    • Evilcleaner  

      no vzhledem k tomu že máš CL tak bych u nich zůstal. pokud ti jde o pevnost kotouče tak můžeš zkusit sehnat staré slx smrt67 nebo současné xt smrt81 (sendvič nerez-alu-nerez), to jsou asi nejlepší volby co asi máš.

      0 0
      • PavelBlecha  

        a když bych tedy vzal tyto:

        http://www.kupkolo.cz/…0-mm_z90634/?…

        nebude problém s kompatibilitou brzd a poznám rozdíl?

        0 0
        • Rubi  

          ne; nevim jak ty

          0 0
          • PavelBlecha  

            tak jasně, brzdy berou dobře, asi mě hlavně zajímá ta tuhost kotoučů. Tyhle údajně patří k tomu nejlepšímu.

            0 0
            • Vilém  

              A jak se to krouceni projevuje?

              0 0
              • PavelBlecha  

                no při prudkém přibrždění mi pak nějaký čas škrtala destička o kotouč nebo mám dojem že si cinknou při náklonu v zatáčkách. Jsou to nějaké obyč kotouče Shimano tak usuzuji že pro váhu 90kg to není úplně ideální.

                0 0
                • Ossis  

                  „cinknou při náklonu v zatáčkách“

                  To bych viděl spíš na problém s tuhostí vidlice nebo upnutí kola.

                  0 0
                  • kamaro  

                    Souhlas s Ossis, to že si cinknou v zatáčce souvisí s tuhostí vidlice/zadní stavby. Za to kotouče nemohou (pokud jsou rovné). To že občas destička škrtá o kotouč bude způsobeno spíše horším chodem pístku, opět kotouč je v tom nevinně. Neřešit, jezdit! (maximálně zkontrolovat pístky jestli se vracejí jak mají)

                    0 0
                    • PolsondeSide  

                      no snad nebudu litovat, že jsem koupil kolo za třicet táců s rebou RU. Snad ještě nejsem taková váha aby se při běžném brždění taková kvalitní vidle kroutila. Rám Cube taky snad patří k nějakému solidnímu standardu a jestli to chápu dobře, tak investice do lepších kotoučů s Al unašečem IC Tech mi zhola nic nezmění?…

                      0 0
                      • LRRTM1  

                        Krom toho, že se o dost líp chladí a necinkaj… toliko aspoň moje zkušenost proti sériovkám od Formule…

                        0 0
                        • PolsondeSide  

                          tak na nějaké delší sjezdy na horách mi z toho vyplývá, že přínos jejich koupě má rozhodně smysl. Ty obyčejné SM RT30 se okamžitě zahřejí a kroutí…má někdo srovnání?

                          0 0
                          • LRRTM1  

                            Já nikdy kotouče vysloveně nezkroutil… jen změnily barvu… a ještě jedna věc mě napadla: Nejsou SM-RT30 jen pro organický desky? Tak jen kdybys to chtěl řešit sintrama, tak abys nenarazil na problém :-D

                            0 0
                      • Rubi  

                        ta vidle se krouti jak had, ale nikdy mi to pri jizde nevadilo

                        0 0
                • Tomáš  

                  Když po prudkém brždění chvíli škrtá, tak to bude asi tím, že se teplem zkroutí… Škrtá-li v zatáčkách, je to málo tuhou vidlí / zadní stavbou. Víceméně nejlepší kotouče jsou Shimano s hliníkovým unašečem.

                  0 0
                  • PolsondeSide  

                    no já jen zatím zkusil párkrát zaflekovat z kopce. A následně při dojezdu do domoviny mi celou dvouhodinovou cestu mírně škrtala destička o kotouč. Když kolo protočím, nic není slyšet, otázka je, jestli to nebude pokračovat po nasednutí. Nevím jak dlouhé trvání má to vychladnutí…desky zatím jen organiky, mám rád ticho a brzdný účinek je dostačující.

                    0 0
                    • tonik666  

                      Výměnou kotoučů to podle mě nezlepšíš.

                      Spíš výměnou vidle, rámu, zhubnutím atd.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Ale tak mohl by, kotouce s unasecem se rychleji chladi, ice tech jeste rychleji, takze nemaji takovy sklon se kroutit. Otazkou je jak to ma ted serizeny atd.

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
      • petrun  

        Zajímavá alternativa: https://www.aliexpress.com/…5198266.html?…

        Chtělo by to podrobit tortuře v bikeparku ohledně výdrže :-)

        0 0
    • Wojtkingson  

      Zdravím, úplně blbej dotaz… (zkoušel jsem hledat, ale tak blbej dotaz jsem nenašel :D) Mám brzdy BR-m355, destičky jsem už měnil asi 3× ale docházejí mi kotouče (naměřeno 1,5mm), Podle čeho poznám, jaký kotouče k tomu koupit?:D Namerit prumer, zjistit co to ma za uchycení? Mám Cube attention SL 2015 – v popisu je napsáno Brzdy Shimano BR-M355, Hydr. Disc Brake (160/160), takže jakýkoliv kotouče 160 koupím, tak tj relativně ok: žádnej jinej rozdíl než průměr není? Shimano SLX SM-RT66/160 by tam teda šlo?

      0 0
      • scota  

        Pokud máš náboje na 6 děr tak ano, ale Shimano jsou často na Centerlock a podle youtube to vypadá že jsou opravdu Center Lock takže musís použít správné koutouče např. SLX SM-RT70 Center Lock.

        0 0
        • Wojtkingson  

          Díky za odpoved, koukam na to a asi fakt to je Center Lock, ten CenterLock je univerzalni, ze jakykoliv 160mm centerlock kotouc mi na to bude sedet, nebo musim specificky najit na dany naboj?

          0 0
          • saddik  

            Center Lock je standard, tudíž nemusí být na daný náboj. Jen bacha, CL existují dvě varianty, u „normálního“, který je častější, se lockring povoluje/utahuje stahovákem na kazetu. U druhé varianty, která se používá kvůli pevným osám většího průměru, na lockring pasuje klíč na hollowtech středové misky. Krom toho lockringu by měly být zaměnitelné, ale 100% jistej si nejsem.

            Ale jinak bacha, Shimano dělá obecně dva vzory kotoučů – „široký“, který je provrtávaný kulatýma dírama (http://p.vitalmtb.com/…BR290K02.jpg?…), a „úzký“, který je vrtaný těma hezčíma nekulatýma dírama (https://guideimg.alibaba.com/…r_268334.jpg). Oficiálně není mezi těmito typy kompatibilita a může nastat problém, protože některé kotouče „úzkého typu“ mají dlouhá ramena unašeče, která jsou blízko k třmenu, a u brzd navržených pro široké kotouče (kde se dlouhé unašeče nedělají), to může škrtat. Mně se to třeba stalo, musel jsem unašeč trochu ubrousit. Kompatibilita zrovna se SMRT-70 není nikde uvedena, protože BR-M355 se přestaly dělat dřív, než se SMRT-70 dělat začaly, ale třeba tady:

            http://productinfo.shimano.com/download/?…

            na straně 32 nahoře je výslovně uvedená nekompatibilta s BR-M365, který budou asi dost podobný, ne-li stejný.

            Prakticky shrnuto: pokud vezmeš kotouč s malým unašečem (třeba toto: https://mec.imgix.net/…90-NOC02.jpg?… ) neměl by být problém. Velké unašeče ( http://www.outdoor-cyklo-sport.cz/…98-203mm.jpg ) raději nebrat:

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Buggi  

              Zaměnitelné jsou, tam problém není. Jen když koupíš kotouče, jsou u nich nové matky jen na klíč na kazetu. Na vidli mám pevnou osu a musel jsem použít starou matici na Ho ll. Mám na fullu 180/180 Shimano XT SM-RT81 Center Lock a zabrzdí to snad i vlak.

              0 0
            • MatS  

              Shimano má brzdové destičky(brzdy) dvou typů. Wide a narrow, neboli široké a úzké. Všechny brzdy pod Deore (BR-M615) jsou typu Wide a potřebují kotouč s vyšší brzdnou plochou (většina levnějších shimano kotoučů). Všechny brzdy od deore (včetně) výš jsou typu narrow. Tam lze použít libovolný kotouč, jen je potřeba si dát pozor nepoužívat sintrované destičky u kotoučů s označením „resin only“.

              Brzdy BR-M355 jsou typu wide. Naštěstí kotouč SM-RT70 je mírně inovovaná verze SM-RT68 a obě tyto verze mají brzdnou plochu i pro wide destičky/brzdy. Mám to vyzkoušené na ženině kole. Na těchto ICE-TECH kotoučích můžeš použít i sintrované destičky.

              Toto bohužel platí pouze pro kotouče Centrlock. U 6 bolt kotoučů Shimano je u adekvátního kotouče brzdná plocha pouze pro narrow brzdy, takže s levnějšímy řadamy brzd máš smůlu. To byl taky důvod, proč jsem od BR-M506 upgradoval na BR-M675 :-)

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • saddik  

            Jinak ještě dvě věci:

            1. Jak se Ti povedlo třema sadama desek oddělat kotouč? To mi přijde trochu brzo…
            2. Nechceš zvážit dokoupení adaptéru a přechod na 180 mm?
            0 0
            • Wojtkingson  

              Díky za super podrobný popis, ještě že jsem se zeptal… Tušil jsem, že to nebude jen tak a jak koukám, tak není…

              Ad1 – Vůbec netuším, jen jsem si asi před týdnem trochu rozbil hubu, když jsem stál a SPD se rozhodlo mě trochu přidržet a spadl jsem tak blbě, že jsem si ohnul trochu zadní kotouč, tak jsem se ho pokoušel trochu narovnat, ale pořád to trochu drhne, tak jsem ho i změřil a zjistil jsem, že má 1,5mm (vážím 130kg cca, takže asi dostává na prdel, ale bůh ví, co tam bylo za destičky, ten kotouč co tam mám, má na sobě jen resin only, takže jestli jsem třeba blbě koupil, bůh ví)

              Ad2) O té možnosti jsem se dozvěděl až dnes (adaptér), takže se zkusím kouknout o jaký adaptér vůbec jde a co to obnáší za zásah, jak to vyjde finančně, ale na mou váhu by to chtělo asi něco, co bude trochu líp brzdit. (celej život jsem jezdil na favoritovi s brzdama, kde jsem brzdil spíš očima než brzdama, takže při přechodu na tyhle brzdy jsem si klepal na hlavu, jak někdo může řešit, že mu kotoučový brzdy nebrzdí :D)

              Každopádně ještě jednou díky za odpovědi :)

              0 0
              • saddik  

                Jo, tak pokud vidím na fotkách dobře, tak máš zadní třmen uvnitř zadní stavby – tam dost možná dát větší kotouč nepůjde, protože Ti rám neumožní posunout třmen. Takže bych dal přední kotouč dozadu a dal nový 180 mm dopředu (mít větší vepředu dává jedině smysl). Vypadá to (pokud máš sériovou vidlici), že máš vepředu post-mount standard pro montáž třmenu, takže potřebuješ tento adaptér pro posun předního třmenu dál od vidlice: https://www.kupkolo.cz/…0p-p2_z5914/ nebo tenhle: https://www.kupkolo.cz/…0-mm_z97261/ . Vzhledem k Tvé hmotnosti bych neváhal ani minutu a šel do té 180.

                0 0
              • saddik  

                Jinak instalace toho adaptéru je naprosto triviální – noční stolek z IKEA je proti tomu jaderná elektrárna.

                0 0
    • Jakobo  

      Jak jsou na tom co do vydrze ty sandwichove? Mam prave ted v kosiku hozene XT SM-RT81, ale je to na obyc kolo na dojizdeni a bezne jezdeni po sotce vhorach, takze spis bych chtel vydrz, nechci menit kotouce kazdy rok/6000 km. Prestavuju kolo na kotouce. Uz mam koupene brzdy XT 785 z bike24, kotouce a ostatni ptakoviny vezmu na kupkole. Treba oproti SM-RT64. Rozdil v cene a hmotnosti je mi jasny. Dik.

      0 0
      • Evilcleaner  

        Zivotnost je u ice tech a normalnich srovnatelna pokud menis pri minimalni sirce predepsane vyrobcem. Takze pokud nekdo riskuje na 1.2 mm nebo 1.0 mm sirokych ziletkach na normalnim kotouci tak to na ice tech nejde protoze to uz jedes hlinikove jadro.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • doubleingram  

      Do teď jsem dojížděl SM-RT56 s origo Shimano organikama. Na delších sjezdech subjektivně bída.

      Chci to na XC HT.

      Polepšim si výrazněji se SM-RT86 a k tomu opět organiku nebo případně sintr?

      Nebo zkusit třeba Galfery s Galfer deskama, bude to zásadně lepší proti XT?

      Díky za informaci.

      0 0
      • allrose  

        Zapomen na organiky při delším brždění,do nedávna jsem jezdi organiky jen ve předu (bál jsem se kousavoti,bloknutí předku) a ted oboje sintry mnohem lepší a stačí mi shimana

        0 0
        • doubleingram  

          Ok, a kravál, nástup účinku?

          S jakýma kotoučema to plz jezdíš?

          0 0
          • allrose  

            SMRT 66

            nástup neznatelně pomalejší,jiný

            kravál žádný,dokud je nenamočíš,pak slušně řvou,ale to všechny

            než se začnou „přehřívat“,začnou slabě šustit a hlavně oproti organikám,stá­le brzdí

            na všenorském dh jsem organiky upekl skoro vždy,ale nevím proč :))

            0 0
            • doubleingram  

              Ok, dík, zkusím sintry. Jen IceTechy půjdou asi o dost rychleji pá.

              0 0
              • THORX  

                Taky mám ICE TECH a dozadu chci dát Galfer standart a dopředu PRO jen nevím jestli ty PRO jsou sintry nebo ne.

                0 0
                • lubosalbi  

                  Podle mě je nejlepší řešení Shimano SM RT76, tedy XT bez ICE tech + sintry. I cenově to je dobrý

                  0 0
                  • goofy  

                    +1

                    0 0
                  • Breakpain  

                    Když už jsi to nakousl, tuší někdo, proč ho na diskuzích doporučují na enduro, ale na DH moc ne? (chtěl jsem to nahodit na sjezďáka a teď jsem trošku v rozpacích, jestli se nezačne projevovat nějaký „side effect“)

                    0 0
                    • lubosalbi  

                      Nevím co by mělo být při DH za problém

                      0 0
                      • Breakpain  

                        já netuším, jen jsem nato narazil na zahraničních fórech … :-)

                        0 0
                        • wilda81  

                          Ten side effect je asi myšleno, že díky různé rozpinavosti materiálů se kotouče při velkém zahřátí vyhnou do strany, tomu se přizpůsobí pístky a po vychladnutí to škrta.

                          0 0
                          • Breakpain  

                            Jo takhle, takže pak musí člověk seřizovat pístky, aby mu to chodilo korektně (škrtání mě netrápí, ale rozdílný chod ano). Takže lepší než vzít 76, bude 66, který je z jednoho materiálu…

                            0 0
                          • kadlec  

                            Mam xt ice a kdyz ho fakt dost ohreju, tak obcas skrta, ale jakmile schladne je klid. Ale je to vyjimecne

                            0 0
                            • wilda81  

                              Já mám xtr smrr 99 a dělají mi po dlouhých sjezdech přesně to co jsem psal.

                              0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                          • goofy  

                            U 76 mi to akorát chvílí škrtá, než zchladnou kotouče. Posunutí pístků sem naštěstí zatím nepozoroval (jak u XT 785, tak u Saintů 820).

                            0 0
                            • wilda81  

                              Já to pozoruji jen u těch xtr kotoučů a po několika dlouhých sjezdech. Není to nic hrozneho, prostě vydělás kolo, desky, zatlačis pístky a je zase na nějaký čas klid. Ale je to opruz, s jinými kotouči mi to nedělá.

                              0 0
                              • goofy  

                                Jsem to blbě přečetl, a myslel jsem, že píšeš o XTR brzdách a ne kotoučích.

                                0 0
                              • rosomak204  

                                Přesně smrt 99 kotouče při zahřátí uhnou do strany a uhnou se desky.Pístky zatlačuji i bez vyndání kola. teď sem koupil rt-mt 900 kotouče a uvidíme ale musím upravit desky o milimetr protože nové brzdy shimano mají asi nižší desky.

                                0 0
                                • kadlec  

                                  Myslim, ze kotouc nema takovou silu, aby zatlacil pistky.

                                  0 0
                                  • rosomak204  

                                    on je nezatlačí ale jak zahřatím uhne tak na něho pístky najedou a po vychladnutí to škrtá

                                    0 0
                                  • rosomak204  

                                    pokud to je reakce na to nesundávání kola stačí vyndat desky a pak už se tam krásně vejde přípravek na zatlačení pístků

                                    0 0
                              • Breakpain  

                                Jo aha, SMRT 99 to dělají (prý díky ALU jádru nebo co), ale to by neměl být problém u SMRT76ek, ty to nemají … no, zkusíme, uvidíme… Stejně ty mrchy do jedné sezóny padnou.

                                0 0
                                • allrose  

                                  …bych se toho nebál,žádná raketová věda,kámoš je vozil a nestěžoval si,až na životnost,kdy brzdil na hliníku :))

                                  „každé“ se zkroutí,ale ty hliníky do jedné strany,o to je to větší opruz se srovnáváním pístků,***** na icetech :)

                                  0 0
                  • doubleingram  

                    Díky, to jsem nakonec i vzal. Na XC by to mohlo být dostatečné :)

                    0 0
                    • scota  

                      Ono pojmenovat kotouče SM-RT je docela marketingový úlet ;-)

                      0 0
    • Chlebovnik  

      Existují 140mm center lock kotouče bez Ice Tech?

      0 0
    •  

      galfer

      0 0
    • symir  

      Nejaky cerstvy postrehy. Mam brzdy Deore M615, nahozeny kotouc Galfer, do ted s Galfer zakladnima organikama. Parkrat uvareno, kotouc se nekrouti. Co se tyce brzdneho projevu kombo Galfer- Galfer rozhodne brzdi vic nez Shimano- Shimano (Sm-RT56– G02 organiky). Nicmene furt jsou to organiky, takze na technictejsi jezdeni to proste nestaci, natoz v pekelnejsich sjezdech a proste to vadne. Dnes jsem na druhy vyjizdce testnul Shimano sintry a zatim jsem na prvni dojmy nadsenej. Prvotni kousavost dost podobna jako organiky a dostatecne jista, ale staci kousicek a ten vykon je proste jinde- pevny, stabilni, brzdi to furt. Takze za me- rozhodne bych nepasoval sintry jen na DH a superdlouhy sjezdy jak se tu casto objevuje, ale klidne i na lehci technictejsi vyjizdky. Jinak mi i zivotnost Galferackych kotoucu prijde lepsi nez Sh.

      0 0
    • NěMaB  

      Ahojte,

      chci zeptat na Vaše názory a zkušenosti v rozdílnosti kvality, potažmo funkčnosti kotouče SM-RT66 a kotouče XT SM-RT76. Když pominu vzhled, je něco z praktickeho hlediska zásadního v rozdílnosti těchto kotoučů?

      Děkuji.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • NěMaB  

        Opravdu tu nikdo nemá srovnání RT 66 a RT 76?

        0 0
        • goofy  

          Vozím SMRT 76 už třetí pár. Předtím Hayes a ještě nějaké bez unášeče. Na 76 mi přijde, že se asi trochu líp chladí, po přehřátí se občas trochu rozcinkají, ale pak se hned zase srovnají. Možná jsou trochu tužší, protože je méně ohýbám, ale to může být náhoda. No a víc se mi líbí, to je asi hlavní důvod, proč je vozím. ;-)

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          1 0
    • NěMaB  

      Jeden technický, na foto novy kotouč, je vidět jak se sjíždí a zůstává 2 mm plocha na konci kde nedoleha na desky…zabrousit adaptér nebo jiné řešení?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        1 0
      • doubleingram  

        Mam to taky, zbrousil jsem adapter, ale pak uz zas kotouc drhne o telo trmenu, divny. Ma nekdo fix?

        0 0
        • jIrI___  

          Nekompatibilní šířka destiček a kotouče. Sám jsem to na jedné kombinaci měl, ale neřešil jsem to, funkčně to ničemu nevadilo.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • doubleingram  

            Nikdy jsem o kompatibilite neslysel. Oboje Shimano.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • danielh  

        Mam to stejne na kole taky takova mezirka dole na kotouci. Smrt 67

        0 0
      • MatS  

        Vyndej desticky a podivej se, jestli se sjizdeji po cele plose. Pokud ano, tak nic neres. Ucelem kotouce neni, abys ho hobloval po cele plose. Dulezite je, aby desticky dolehaly celou svoji plochou na brzdnou plochu kotouce.

        0 0
        • scoty  

          To ale na destičkách nepozná, jestli doléhají celou plochou, protože i když budou třeba 5mm pod největším průměrem, tak tu plochu co je v luftu dobrušuje každou otáčku 6 paprsků…

          Správně to má sedět na kraji.

          0 0
          • lubosalbi  

            Tak se přeci stačí kouknout z vrchu do třmenu, jestli jsou destičky ve stejný výšce s kotoučem.

            0 0
            • scoty  

              Jasně, jen říkám, že když je rovnoměrně sjetá deska tak nemusí být dobře sjetý kotouč..

              0 0
              • MatS  

                Vždyť z fotky je krásně vidět, že kotouč je sjetý normálně. Horní okraj kotouče nevykazuje hranku. Proto mu píšu, aby zkontroloval destičky, jestli se tam netvoří hranka. A pokud ne, tak je vše ok.

                0 0
    • Breakpain  

      Shimano / Sram kotouče… asi jsem marný „hledač“, ale ví někdo, kde sehnat cca 220mm kotouč? (Ideálně SRAM)

      0 0
      • goofy  

        Shimano a Sram nedělají. Zkus například Galfer.

        0 0
        • Breakpain  

          Sram jsem našel už v 2017 na DH kolech u PRO, takže je to pořád jen speciálně pro ně :-/ … ******…

          Ok, mrknu se, díky

          0 0
          • goofy  

            Aha… Nikde na eshopu jsem je nezaznamenal, tak jsem bral, že dělají jenom 200.

            0 0
    • Cavendish  

      Zdravím, potřebuji trochu zvednout výkon brzd na mém E-Biku. Momentálně jsou tam Shimano M365 160/160mm CL. Kotouče SM-RT10 a desky B01S Resin. Rád bych dal přes adaptér na přední kolo 180mm kotouč. Koukám po SM-RT64/66/68/70. Jaké k nim zvolit destičky? Díky

      0 0
      • atty  

        Na ty kotouče od Deore výš už můžeš použít jak organiku, tak sintr. Ale zase jde o to, jestli se sintry do M365 dělaj a taky o to že ty M365 mají vyšší brzdnou plochu destiček.

        Nejlepší řešení by bylo u těžkého e-kola vyměnit celé brzdy i kotouče za 180mm, od Deore výš, ale to si asi vzhledem k ceně slyšet nechtěl :)

        0 0
        • Cavendish  

          Celé brzdy se mě vážně měnit nechcou. To už je hodně velká investice a to bych raději vyměnil vidlici za vzduchovou.

          Asi dám 180mm i dozadu a vemu kotouče SM-RT70.

          0 0
          • MatS  

            Ano, tento kotouc bude fungovat a sintry pro tyto brzdy dela BBB. Ale otazkou je, jak tu vysokou teplotu bude zvladat trmen. Neni na to staveny.

            Teoreticky by sly vymenit jen paky za Deore a zbytek nechat. Servowave zmeni dost.

            Jinak stejne dospejes do stavu, ze vymenis cele brzdy. Deore stoji celkem malo, obcas se i na bazaru neco objevi za peknou cenu. Jinak se budes stale trapit, experimentovat, vyhodis nakonec vic penez. Taky jsem tim prosel a to mam lehké XC kolo.

            0 0
            • Cavendish  

              Deore M6000 stojí 2400 a k tomu kotouče a desky dalších 1000Kč. Desky bych bral organiky Deore. Sintry bych asi dostatečně neohřál.

              0 0
              • Sigina  

                Které konkrétní kotouče na center lock na náboji Shimano deore? A jaký destičky, teď mám 180mm sm-rt 54 a chtěl bych to upgradnout na lepší kotouce. Dám tam sm-rt 81? třeba https://www.kupkolo.cz/…lock_z90634/

                Moc se v tom nevyznám tak uvítám konkrétní tipy. Zadní brzda mi nestíhá kolo hrozně skřípe vrže a hrozně vybruje když má ubrzdit mých 120 kg

                0 0
                • MatS  

                  Jde taky o to jaky mas typ brzd. Pokud Deore a vyssi, tak kotoic Deore nebo lepsi.

                  Odmasti kotouc a desticky.

                  0 0
                  • Sigina  

                    Mám pravé ty deore M6000. Kotouč jsem omyl isopropyl alkoholem, na destičkami je nějaká pasta tak sem nevěděl jestli ji tam mám nechat nebo ne. Děla mi to jenom zadní, predn8 je v pohodě.

                    0 0
                    • MatS  

                      Desticky obrousit smirkovym papirem a taky odmastit. Kdyz to nepujde, tak nove desticky.

                      0 0
                      • Sigina  

                        Tak jsem znova odmastil isopropylethylenem jak kotouč tak i destičky a pak jsem je i zbrousil lehce smirkovým papírem a znova umyl a obrovská změna, vibrace a zvuky jsou pryč a kolo konečně brzdí.

                        díky za tip.

                        0 0
              • MatS  

                Desky jsou soucasti brzd, takze zvlast nemusis dokupovat. Stare brzdy muzes prodat a za to koupis kotouce.

                0 0
                • Cavendish  

                  Bazary jsou plné MT-400, tím si ale asi nepomůžu. To jsou Alivia ne? Ale jsou tam XT 775 za 1500 nebo zanovni SLX 7000 za 1800.

                  0 0
                  • atty  

                    Zánovní SLX 7000 jsou rozhodně dobrá volba. Pro ubrždění těžkého kola celkem bez kompromisu.

                    A znáš to – co neubrzdíš, to neokecáš… :)

                    0 0
                    • Cavendish  

                      Díky. Dal bych k nim kotouce SM-RT70. A co ty starší XT 775?

                      0 0
                      • atty  

                        Radši ty novější SLX – jinej tvar páky, (asi hezčí, ale to je subjektivní), novější typ destiček, novější konstrukce třmenu. Funkčně podobné a dostatečně, ale myslím, že ty SLX maj vyšší tlak na pístky = trošku lepší brzdnej účinek. Kdyby to byly 785, tak ano, takhle bych volil novější SLXka.

                        Kotouče klidně SM-RT70 nebo i SM-RT 64, když potřebuješ na CL a nemíníš zbytečně utrácet za dvouvrstvé nebo plovoucí, já vozím SRAM Centerline (kvůli tichu a kvalitě kotouče), ale ty jsou v CL a 180mm kolem litru za kus (což je už zbytečně dost).

                        0 0
                      • Tydlii  

                        SLX a XT brzdy jsou (v konkrétní modelové řadě) z hlediska mechanismu identické – liší se jen váha, možnost štelování na páčce a použité materiály. Z tohohle pohledu bych tedy bral novější (o 2 roky?) model v SLX. Osobně používám SLX M-675 a za 5 let ~ 10 000 km jsem na ně nesahl (měním desky samozřejmě, používám sintry goldfren – doporučuji) kromě výměny páčky, kterou jsem rozsvihal při jednom ošklivém karambolu. Když tady čtu co mají lidi za problémy s avid/SRAM brzdama, tak bych nic jinyho než shimana určitě nechtěl. Na novým kole mám od sramu level tl a půjdou pryč – není to ono.

                        0 0
                  • abel  

                    jestli to chápu správně, jsou z bazaru? to bych do xt775 nešel, ty můžou bejt pěkně volítaný starý šunky.

                    0 0
                    • Cavendish  

                      Jojo bazar :) ale asi na ně prdím s zkusím ty SLX, ale musím počkat, jsou zamluvené. Potom jsem našel případně nové M6000 za 2000.

                      0 0
                      • atty  

                        V podstatě stejná brzda, jen o pár gramů těžší, pístky z pryskyřice a štelování páky imbusem, místo hmatníkovým šroubem. Ale páka a třmen fungují stejně, takže to i stejně brzdí.

                        0 0
                        • Cavendish  

                          Super, díky za pomoc. Desky bych si nechal organiky. Líp odpovídají podmínkám provozu. Budou k nim stačit kotouče SM-RT54?

                          0 0
                          • atty  

                            Na to použití u cestovního elektrokola určitě, pokud chceš jen dobře ubrzdit vyšší váhu a nebudeš s tím jezdit nějaký palby v terénu, nebo x-kilometrové sjezdy.

                            0 0
                            • Cavendish  

                              Jo, je to jen na courání okolo komína. Vidlice stejně nic moc nedovolí. Ale já mám 82Kg kolo dalších 20Kg a pak něco výbava. Takže to je cca 105Kg a současné 365 to prostě nedávají. Časem přibude i dětská sedačka a prcek. Takže dalších 20Kg navíc. Proto kotouče 180mm a silnější brzdy.

                              0 0
    • danis7  

      Jak jsou na tom s vibracemi kotouče Sh SM-RT76? Kdysi jsem měl na kole SM-RT66 a ty mi na předním kole vibrovaly, proto jsem přešel na Sram Centerline. Sramy už mám sjeté a potřebuji nové kotouče, tak se rozhoduji jestli zůstat u Sramu nebo zkusit SM-RT76? Nějaké zkušenosti?

      Brzdy mám Sh 7120, čtyřpístky

      0 0
    • MatS  

      SLX a výš už nevibrují, jestli myslíš do vidlice. Sice oproti Centerline to není až tak sametové, ale úplně v pohodě. Sramy vydrží ale mnohem déle, mají tvrdší materiál. Takže je to čistě co se ti víc líbí a ceně.

      1 0
      • goofy  

        Nepleteš si tu výdrž se SM-RT 86? SM-RT 76 nejsou vrstvené ice tech a vydrží dle mě dost.

        0 0
        • MatS  

          Vím, že nejsou vrstvené. Ale Centerline je fakt tvrdší a vydrží déle. Oproti SM-RT86 o mnoho déle :-)

          0 0
          • mirorek2  

            tak výsledek vlákna je jasný, nejlepší kotouče Shimano jsou Sram

            podepisuju

            1 0
            • goofy  

              Škoda, že jsou tak ošklivé…

              0 0
              • mirorek2  

                chuja… pěkné jsou :)

                0 0
                • jIrI___  

                  Tvarově takřka stejný kotouč jsem měl na svém prvním kole ze supermarketu s nebrzdícími kotoučovkama :)

                  0 0
                • goofy  

                  Tak tohle neznám. To je nějaká novinka. Ale stejně se mi víc líbí kotouče s unašečem… ;-)

                  0 0
                  • MatS  

                    Centerline mám i s hliníkovým unašečem, ale ta cena už fakt není hezká.

                    Sram Centerline 2 piece

                    0 0
                    • goofy  

                      Jo o těch vím, ale ty mě taky nějak neoslovily. Ale ono to budou dobré kotouče, a koupit je s kolem, tak to neřeším. Mě by se jako náhrada Shimana líbily ty nové Magura MRDKy nebo jak se to jmenuje :-)))

                      0 0
                  • mirorek2  

                    jsou 2 mm široké a vypadají bytelně, mladý si je pochvaluje

                    0 0
          • goofy  

            V tom případě to asi výhoda je, ale jelikož se mi SMRT 76 ještě nepodařilo sjet, tak pro mě asi celkem nepodstatná… :-)

            0 0
            • mirorek2  

              nebrzdíš, neztrácíš! dobře ty! :D

              0 0
            • MatS  

              Já nesjel ani SMRT86 a to už mám Centerline 2 piece v zásobě. Byl za 400kč v akci, nekup to.

              0 0
              • kovar  

                2 piece jsem vyhodil a vrátil se k jednomateri­álovému Centerline. Ten 2 piece se extrémně po zahřátí ohýbá ke kolu a tře o vnitřní destičku (nesymetrické ochlazování a celkově horší chlazení), což mi teda dost vadilo.

                0 0
      • danis7  

        ty SLX, SM-RT66, vibrují, aspoň ty na šrouby, ne CL

        0 0
      • xtonda  

        Centerliny se mi líbí, ale stojí víc než dvojnásobek toho co RT64. Poku by ovšem i vydržely dvojnásobek, tak bych je příště zkusil.

        0 0
    • MichaelSt  

      Kup si kotouč Galfer

      0 2
    • Olda Suk  

      Přešel jsem na kotouče Brakco a nemůžu si je vynachválit. Brzdí výborně a nevržou a ani se nekroutí. Ale co cyklista to jiný názor . ;-)

      0 0
    • mikš  

      prosím o radu,můžu použít na brzdy Shimano s širšími destičkami užší kotouče Sh.? z vyšší řady centr Loock

      0 0
      • Chlebovnik  

        Ne. Max. smrt 54.

        0 0
        • mikš  

          díky.

          0 0
        • Hrabex1  

          70 by mely jit taky, ale nezkousel jsem

          1 0
          • mikš  

            Ty jsou asi úzký na široké destičky

            Původní kotouč je sm RT 10

            0 0
            • Hrabex1  

              ja zkusenost nemam, ale kdysi to tu nekdo psal, ze 70 jsou jediny siroky z tech vyssich modelu, sirsi, nez treba 64 nebo 86.

              0 0
              • MatS  

                Z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že SMRT-70 jde, je vyšší. Teda pokud shimano neudělal nějakou změnu. Původní kolo již nemám.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.