• Jeka

    Zdarek

    Vybírám nové brzdy pro nového bajka .. a nebím jaké volit..

    Set Avid Juicy Seven model 2008 přední + zadní ( http://www.kupkolo.cz/…08_2513.html )

    Nebo Set XT 08 Brzda kotoučová Shimano BR-M775 přední + zadní http://www.kupkolo.cz/…ni_2713.html

    a nebo pak

    Avid Elixir CR http://www.mtbs.cz/…Preview.html .. Cena je u všech stejná … ± 500,–

    najedu ročně ± 3500–4000km

    Nebo něco uplně jiného ? Kola mám na šrouby.. tak že kdyby shimano tak redukce na CenterLock

    Díky za vaše ohlasy

    0 0
    • jIrI___  

      Buďto Elixiry nebo XT. Redukce z 6-ti děr na Center Lock neexistuje → rovnou objednat jiné kotouče. Velikost kotouče si musíš rozhodnout sám podle toho, kde jezdíš, jakým stylem a kolik vážíš. Jinak 180 mm dozadu je podle mě zbytečný, spíš bych uvažoval nad kombinacemi 160/160 nebo 180/160.

      0 0
    • Oakey  

      Hlasoval jsem pro Elixiry CR, bo je sám jezdim a jsou to super brzdy – i když trochu víc modulace by jim taky neuškodilo.

      Jezdim konfiguraci 203/180 a při + – 90 kilech ideál.

      Shimana bych nechtěl, jednak kvůli houbovitýmu kroku a jednak, že jsou stavěný, teda mimo Saintů, na jezdce tak do 70/ 75 kg…

      0 0
      • jIrI___  

        Mám ± 80 kg a s XT nemám žádný problém. A věřím, že nejsem jediný :)

        0 0
        • Oakey  

          Já za sebe teda můžu říct, že troje brzdy od Shimana, co jsem měl možnost jet mě žádná dostatečně nedokázali ubrzdit…

          0 0
          • Dinoxus  

            Zkus Saint M810, jezdim je zatim jen tyden ale brzdna sila jim opravdu nechybi (je pravda ze jsem zachoval adaptery tak mam 203 na obou kolech)a davkovatelnost brzdne sily oproti Juicy 5 nadhera stejne tak brzdna sila.

            0 0
          • Snowball  

            mal si skusit nejake vecka, ked das spravne gumicky, robi to zazraky! :D

            0 0
            • drtyc  

              stroker ryde predni s 203 26" 2.35" noxon dirty teda brzdi srovnatelne hur nez tektro s 72mm spalkama a 28" 38c smart samem. a dosazeni stejnyho brzdnyho ucinku na predni leda pri krecovitym stisku a jeste i tak to stoji za prd. zpomalovaci brzdeni je teda lepsi a pohodlnejsi na tech hydrach ale takovy to zastavovaci je horsi.

              ~155 souprava jezdec kolo 203/203

              ~145 souprava jezdec kolo 72/72

              ale prijde mi ta predni hydra malinko zavzdusnena.

              0 0
      • Snowball  

        no chalan ty raz nevies co chces, sak ta houbovitost, to je ta modulace! :o))

        Jeka-ani s jednymi neurobis chybu, ale napriklad aj preto ze shimana nepouzivaju brzdovy kvapalinu, ale mineralny olej som ja napriklad dal prednost XTckam.

        A ked mas rad hryzavejsie brzdy tak avid/… (cokolvek mimo shimano), a ked naopak take normalne nastupujuce, tak shimano.

        Pripadne ak to planujes servisovat sam, asi tie shimana su tiez sikovnejsie.

        0 0
        • abro666  

          na jendom koel mam avidy elixir, na jednom hayes stroker a na jednomu shimana lx.

          na tech s „dotkou“ mam kotouce 203/180, na shimanech 180/160. shimana v pohode, ale pokud vybiras, bral bych radsi avidy, mam osobne radsi jedovky:-)

          na ovzdusneni avidu / hayesu staci jeden clovek, u shiman je lepsi, kdyz to delaj dva.

          0 0
          • roud  

            shimana zvládne bezproblémů jeden člověk…

            0 0
            • jIrI___  

              Přesně tak. I jako naprostý amatér jsem je dokázal odvzdušnit sám hned na první pokus.

              0 0
              • v POHODÌ klokan  

                Taky tak. U hayesů jsem se navztekal a zamastil si destičky :-) Shimano je podle mýho jednoušší

                0 0
        • Ruprt2  

          řekl, člověk co jezdí véčka a neuznává kotouče :-D

          0 0
          • Snowball  

            no je fakt ze s veckami bohate vystacim, na druhej strane asi rok som vlastnikom xtciek aj ked som ich teda este nenamontoval, pretoze projekt Trest bozi je este v priprave :D

            Ale zas nie kazdy ma pod 90 kg, tak to beriem ze niekto s tymi veckami fakt nemusi vystacit.

            Ja som taky… empaticky :D

            0 0
      • Martin11  

        Mám ± 100kg a XT mně docela dobře dokážou ubrzdit…

        0 0
      • Hornet  

        Kde si sa docital ze shimana su na 75kg? :-D

        0 0
    • gazman  

      Formula The One,jsem z nich unešen.

      0 0
    • Vegan  

      Namisto Elixiru CR ber Rka. Crka vytikaji pomerne casto Rka naproti tomu jsou hodne spolehlive brzdy.

      0 0
      • Jeka  

        Zdar

        Jako kde vytíkají ?

        0 0
        • Vegan  

          u pripojeni hadice na paku tam kde je ten cerveny bazmekt kterym se steluje to co stejne nikdo nesteluje :). Koukni do hystorie uz i tady bylo par lidi kterym to vyteklo a ja znam par jedincu kterym vytekla nejdrive predni pak zadni s odstupem asi tydne. Ale jak pisi vyse Elixiru R se to netyka tam je hadice pripojena naprimo.

          0 0
          • Jeka  

            aha aha .. no a ty Rka ..nešoupe se ta páčka (čená)

            0 0
            • Vegan  

              Nevym jake soupani myslis ? Ja je jiz vozim 10mesicu a zatim naprosta spokojenost, ale to je tim ze jsme tezsi vaha a tak mi velmi ostry nastup a tvrdost paky vyhovuje. Ale trebas pritelkyne by je asi vozit nemohla te maximalne vyhovuji XTcka se svym plynulym nastupem a lehkou houbovitosti chodu paky.

              0 0
          • khenia  

            proc myslis ze nikdo nešteluje ten chod páky? to že ty to nemáš neznamená, že je to tam k nicemu a nikdo to nepouziva. Ja to pouzivam kazdy den!…

            0 0
            • roud  

              To mi řekni k čemu to potřebuješ štelovat každej den trochu na hlavu ne ? ? ?

              0 0
              • khenia  

                no na jiný terén mi sedí jiné nasavení. a na hlavu jsi možná tak ty :D

                0 0
                • jIrI___  

                  Souhlasím s Roudem, nechápu jak můžeš neustále měnit nastavení brzdy podle terénu, vždyť to pak do ruky nedostaneš vůbec žádný cit pro správné brzdění.

                  0 0
                  • khenia  

                    no to je jedno, hlavne ze mi to sedí, každý si to nastavuje nebo nenastavuje jak se mu to hodí, ale rozhodne je to pohodlnejsi kdyz si to muzes nastavit sam a kdykoliv (taky podle stavu destiček) nez kdyz to mas nastavene z fabriky. Od toho to tam je. To že to někonu teče nebo neteče je už věc druhá…

                    0 0
                    • Vilém  

                      Podle stavu desticek? To mas snad nejaky stary hope nebo giant s uzavrenym systemem, ne?

                      0 0
                      • hanz  

                        haha..chod brzdy se dost mění podle toho jak sou natom desky. a štelovací kolečko je dobrá věc, taky často jemně upravím chod. dost je znát aj co jezdíš, když se ti brzda hřeje má uplně jinech chod jako za studena.

                        0 0
                • Vegan  

                  jak napsali lide prede mnou nastavys a jedes. Ale ze skusenosti tedy opravu pro me je to 100% zbytecne delat si z brzdy s primim ostrym chodem nejakym koleckem houbu vazne nepotrebuji :).

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Dá se to použít na jednu věc a to sladění přední a zadní brzdy. Ne vždy vyjdou brzdy zcela stejně a pak u té ostřejší nepatrně přidám mrtvého chodu pro stejný pocit na páce u obou (a na tohle se nehodí změna vzdálenosti od řídítek, protože tu chci mít pro obě brzdy stejnou jak než na páku sáhnu, tak při brždění).

                    Ale nutné to určitě není.

                    Jiný důvod proč přidávat mrtvého chodu mi taky nenapadá.

                    0 0
                    • Vegan  

                      No to prave alespon ja na Rkach mam dobre udelane ponevads paka zabira na stejnem miste a stejen tak se i chova.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tohle je dané většinou stavem konkrétních brzd (jestli náhodou nejsou nepatrně zavzdušněné nebo nemají jedna nemá ideální množství brzdovky) a i stav destiček to může ovlivnit.

                        Já třeba momentálně na dvojich K24 mám na nejkratší mrtvý chod (tedy tam bych to v tuchle chvíli nepotřeboval vůbec), na třetích mám u zadní nepatrně prodloužené.

                        A je to kupodivu u zadní, není to dané tím problém s délkou hadiček, ale proto, že na přední mám desky těsně před výměnou, tedy téměř sjeté a na zadní úplně nové – zadní měněny poprvé, ty přední už několikáté (to jen aby si někdo nemyslel, že ty zadní sjíždím rychleji). Je to dané nejspíš tím, že ORO nestíhají úplně 100% kompenzovat úbytek destiček a chod páky pro zcela nové a téměř sjeté už se nepatrně liší.

                        0 0
                        • Vegan  

                          No ja osobne mam spis pocit ze ty hadice jsou extra tvrde co maji elixiry jako orginaly. Tam kde se driv Xtcka pripadne Hayes Stroker poskladala do oblouku tak tam proste Elixirovou hadici nenarvu. jak rikam zatim musim zaklepat, ale to co predvadi chodel elixiry zatim zadne jine brzdy nepredvedly. Doufam ze mi tak budou slouzit i do budoucna pac uz me nebavilo brzdy furt menit :)

                          0 0
                        • gazman  

                          Jak si to představuješ v praxi,že brzda nestíhá kompenzovat úbytek desek.Když si představím celý okruh a mechanizmus kterým dochází ke kompenzaci tak mě nenapadá jak by k tomu mohlo dacházet.Spíš si myslím že máš někde vzduch,jinak měkčí zadní brzda kvůli délce hadice je pravidlo,samozřejmě ale musí být přední i zadní okruh bez vzduchu, jinak to pravidlo neplatí.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Vzduch nikde nemám, dělají mi to všechny ORO (mám troje, tedy všech 6 kusů brzd) a to i po odzdušnění (děláno u Bartoníčka). A úplně stejně se chovají i ORO v mojem okolí.

                            Chová se to následovně, když se naplní kapalinou tak akorát, tak ke konci sjíždění desek (sjíždím desky o něco více než je doporučené výrobcem, prostě až to dojde až na pružinky) se už nepatrně zvětší mezera mezi pístky a kotoučem. Když se dá do systému o malinko více kapaliny, tak to sice řeší tenhle problém, ale vznikne opačný, tedy u zcela nových desek (zvlášť u neorigoš, které bývají někdy o nějakou tu desetinku mm tlustší) a nebo u větších kotoučů (200mm Formulácký kotouč má větší tloušťku než 180mm, o 0,2mm), že mezera mezi deskami a kotoučem je pak téměř žádná (menší než má být).

                            A důvodem si představuju, že je to, že je příliš malá expanzka a v případě, že se dá více kapaliny, tak že je jí tam už moc a je membrána víčka expanzky už napružená a tohle dělá ten problém s novými deskami. A při sjetých deskách už je prostě pak příliš málo kapaliny v systému.

                            0 0
                • Vilém  

                  Kdo si hraje nezlobi:)

                  0 0
                • roud  

                  mě to přijde jako úchylárna každou vyjížďku něco na kole ladit ať už vidli nebo brzdy… radši jezdim než se pořád v tom hrabu…

                  0 0
                  • khenia  

                    však já to dělám za jízdy. Je to jen zlomek sekundy takže to ani nijak neomezuje, ale jak už jsem řek, každému sedí něco jiného a to štelování (ať už brzd, vidle či něčeho jiného) je tam proto aby byla jízda pohodlnější a ať si to každý užije jak chce.

                    0 0
                    • roud  

                      vidli po čase nastavíš podle toho jak ti vyhovuje a stejně tak i brzdy a jen jezdíš nebo teda aspoň já a rozhodně nepociťuju úbytek pohodlí ale hlavní je že se tobě dobře jezdí…

                      0 0
                    • Vilém  

                      A jak dlouho to kolo, s temato stelovatkama, mas? Tipnul bych ze chvilku:)

                      0 0
                      • khenia  

                        asi rok ale steluju spis jen ty brzdy. (kdyz jezdim DH a FR tak si na brzdach docela potrpím, ma to zhruba 90procentní podíl na jakémkoliv pohybu)

                        0 0
                        • Vilém  

                          „kdyz jezdim DH a FR“ to moc nechapu. To jako DH, FR jezdis stale? Nebo mas nejaky kolo kde jezdis jednak DH, FR a pak otocis koleckama a jezdis XC, EN? Jinak jsi prvni clovek, o kterym vim, co ho drzi nastavovani podobnych hejblatek, tak dlouho.

                          0 0
                          • hanz  

                            :-) já šteluju už dva roky..a lidi kolem mě taky vidím neustále upravovat chod brzdy nebo vidle :-)

                            0 0
    • vla  

      Chtěl bych se zeptat těch co hlasovali pro XT 08, jak se vyrovnali s jejich bržděním za mrazu? Já třeba tak, že zimák má véčka. Kdybych o té fíčuře věděl, asi bych do XT tenkrát nešel. U novějších modelů to snad už napravili.

      0 0
      • Snowball  
        1. jazdit za mrazu… no neviem…
        2. ked uz jazdit za mrazu, tak preboha, s XT?? ;)

        A co to ma byt s tymi XTckami, co sa s nimi deje ked mrzne? Nejak som to presvihol, ak tu bola taka debata. Niezeby som teda mal v plane s nimi niekedy brzdit ked bude pod 5 st.C, ale cisto pre zaujimavost, o co ide? :o)

        0 0
        • vla  

          Občas bývá holomráz a tak jsem si zkusil pojezdit i na lepším, po okolních polňačkách. V páčce žádná vůle, brzdilo to i když jsem nebrzdil. Už se to tu loni řešilo. Někdo relamoval, v Němcích prý i úspěšně. Shimano se k tomu hlásilo asi jako HP k pískajícím noťasům při nástupu procesorů core2duo a jeho power menežmentu. Prý za to může tepelná roztažnost nějaké plastové součástky v páčce. Tolik co o tom vím, ale zdůrazňuji to PRÝ. Tenkrát po poskládání RBčka u mě došlo i k přemísťování součástek a tak jsem měl staré kolo pár měsíců nepojízdné. Ty mrazy mě pak motivovaly.:-)

          0 0
          • Snowball  

            ok, dik :o)

            0 0
          • jIrI___  

            Mě zase z Paul Lange napsali, že za to může třmen, ne páka. O problémech prý ví, ale reklamace na tuhle „závadu“ neuznávají.

            0 0
      • roud  

        Stačí párkrát pořádně probrzdit a chod se srovná (tím jak se zahřejou) pokud s nima budeš jezdit každej den ani rozdíl v chodu nepoznáš…

        0 0
    • Jeka  

      Mno jak tak se koukám všude jinde a tak.. tak asi vezmu ty Elixir R

      0 0
      • Snowball  

        btw to su prve tvoje kotuce? Ja len ze aby si odhadol spravne, co sa mysli pod civline reagujucou kotucovkou a co pod hryzavou :o) Oproti tym veckam to totiz je urcity rozdiel…

        0 0
        • Jeka  

          druhe .. prvni jsem mel mechaniky Shimano a musely pryč.. Tak jsem použival do teď V-čka Sh XT a super ..

          0 0
    • roza  

      Mám Elixir R cca rok (byly na novém kole) a moc spokojen nejsem, brzdný účinek není nijak ohromující (mám 76kg a 160mm kotouče), přední a zadní chodí diametrálně odlišně a brzdy jsou náchylné na škrtání, což je otrava. Pokud bych mohl vybírat, určitě bych do nich nešel.

      0 0
    • hanz  

      nevzal bych si nic od avidu, xt sand ale pokud možno tak bych vybíral u jiných značek..hope, formula…

      0 0
      • Snowball  

        no dobre, tak nam vyber formuly alebo hopy, do 5 tkc za sadu predna+zadna.

        0 0
        • hanz  

          Já sem někde psal že do 5ti?..nevidím to…ani tazatel

          nikde nepsal že tech 5 je strop..jen že ty brzdy v jeho výběru stojí přibližně stejně, dokonce se sám ptal jestli něco jineho. Za 7, když se člověk posnaží(počká, hledá) se daj sehnat aj The One nebo nový mona4. Ora aj za 5.

          0 0
          • Snowball  

            nepisal, ale tak ked to chces porovnavat, tak ja mam komplet XT za asi tych 5tkc… A the one alebo to druhe, to je sada predna+zadna spolu aj s kotucmi za 5tkc? Kde napriklad?

            0 0
            • hanz  

              píšem že za 7 když člověk pohledá(neviem kde si vzal tých 5) a ano je to za celou sadu, například na jaře sem je osobně prodával za tuto cenu. Mona4 sou hope a tež je třeba vychytat akci nebo sukromý predaj.

              0 0
        • MlokCZ  

          K24 komplet včetně kotoučů za 3,5tis. Kč:

          http://www.koloshop.cz/…redni-160mm/

          http://www.koloshop.cz/…zadni-160mm/

          0 0
          • Snowball  

            fiha, no tak to je super. to som nejak zil v tom ze to stoji viac :o) Nemat tie xt tak po tomto skocim asi, aj ked neviem co su presne zac a ci tam nie je nejaky hacik

            0 0
    • Kubiczech  

      Já jen chci podotknout, že Juicy jsou absolutně bezproblémové a bezúdržbové brzdy. Pakliže je Elixir jejich nástupce, pak bych bral Avid.

      0 0
      • Snowball  

        :D Absolutne bezudrzbove – to byva presvedcenie mnohych naivnych a neskusenych uzivatelov vselicoho :D Kedze ide o brzdy, tak sa vcas spamataj, aby prebudenie nebolo bolestive a nevratne.

        0 0
        • Kubiczech  

          Nebudu se s tebou přít. Pakliže je výměna desek nebo kotoučů taková práce, že je ji třeba označit za údržbu, tak pak jsou jen bezproblémové. Mám dva páry, jeden z nich ježděný tři roky. Kolik máš na nich najeto ty? Že by zrhuba tolik, co na Yetim? Netřeba reagovat.

          0 0
          • Snowball  

            na xtckach mam najazdene NULA – asi nic nemoze viac vyjadrit, ze som skutocne spokojny uzivatel vecok! :D

            0 0
      • hanz  

        no elixir není rozhodně bezudržbový nebo chceš li spolehlivý.

        0 0
        • Vegan  

          Rko je, ja je namontoval a jezdim snima takto do dnes coz se neda rici o Sandrinych XT :) takze asi tak. Zbytecne strasis, pokud si ovsem nemel na myslu CR ty jsou fakt na hovno.

          0 0
      • Mamut  

        Ha-ha-ha. Zajtra idem 3.krat reklamovat Juicy, ze sa prednej nevracaju piestky a ziadne cistenie mazanie nepomaha. Pri 1. reklamcii s tym Zitny neurobil nic, pri druhej vymenil piestky a vydrzalo to 1000km a zajtra budem chciet novu brzdu. „Bezudrzbove“ a bezproblemove su V-cka s paralelogramom (LAHKA udrzba raz za 2 roky). Ku lubovolnym inym brzdam najdem kontrapriklad ku bezproblemovosti a bezudrzbovosti.

        0 0
        • Vilém  

          No vidis a ja zas vecka s paralelogramem za bezudrzbove brzdy vubec nepovazoval. Kdyz jsem LX vozil celorocne, tak jsem musel mazat ten paralelogram, chytal se tam bordel, bylo to tezky… Kdyz uz vecka tak klasicky. Kdyz neco bezudrzboveho a aby to nebyly kotouce, tak rafkovy magury.

          0 0
          • Evilcleaner  

            vůbec, montujeme hodně často HS33 na tandemy a tak jednou za rok se musí brzda rozebrat a vyčistit. protože začne přidrhávat pístek, který je více vzdálený od páky. to mi kotouče přijdou jednodušší na údržbu

            0 0
            • Vilém  

              Muzu se zeptat co na ni rozebirate a cistite? Tim myslis vyklapnuti spaliku a nastrikani nejakeho silkalu na pistek? vozim ruzne typy HS uz asi 7let a udrzba spociva pouze ve vymene spalku, pripadne kdyz je moc obalim blatem tak ve vyndani spaliku a vycisteni prostoru pod nim.

              0 0
          • Mamut  

            Po par rokoch uz mali vakel, ale nijak nevadil. Na V-ckach bez paral. sa musi az za cas stelovat naklon gumicky, pretoze jej horna hrana sa opotrebuvava viac ako spodna. A potom to ma tendenciu liest pod rafik a nevyuzivat celu plochu.

            0 0
    • adirem  

      Přiživím se na tématu a taky se zeptám.Mám na kole brzdy Shimano M575 a nejsem s nima příliš spokojenej,tak uvažuju o koupi nových buď XT nebo některé z Avidů…ale nejsem technicky příliš nadaný tip a nevlastním ani odvzdušňovací sadu,tak se vás zkušených zeptám…Když na e-shopu píšou že brzdy jsou naplněny,odvzduš­něny a nabízí i možnost zakrácení hadic na požadovanou délku…naplní je i po tom zakráceni?A znamená to,že jediný co by mě čekalo je montáž páček na řidítka a třmenů na adaptéry?

      0 0
      • Hornet  

        JJ, ked ich skratia, tak aj naplnia a odvzdusnia, len nahodis a jazdis, ale dobre odmeraj dlzku :-) napr. bikesport, netbike, dobre skusenosti.

        0 0
        • jIrI___  

          U bikez taky nebyl problém se zkrácením hadic a naplněním.

          0 0
        • adirem  

          Tak dík…do toho půjdu…teď už jen vybrat ty správné brzdy:-)

          0 0
          • Jeka  

            jj ale který že :-))

            0 0
          • Snowball  

            a tym 575 chyba co?

            0 0
            • adirem  

              Na těch 575kách mě už delší dobu zlobí zadní brzda.Postupně začala měknout,až to bylo dost extrémní, tak jsem to dal do servisu na odvzdušnění…no zlepšení bylo jen tak řekl bych 30%…jako teď se s tím už jezdit dá,ale pořád to není ono.Ten servisák říkal že to klidně může vyměnit za novou,ale že u těchto brzd bývá zadní vždycky o něco měkčí…neví proč,ale pokusí se to zjistit…povídal:)

              0 0
              • gazman  

                Zadní je dycky měkčí,protože dochází k větší ztrátě tlaku vlivem nafukování se hadice.U zadní je tato ztráta větší,protože je hadice delší než přední.

                0 0
              • jIrI___  

                Měkčí zadní brzda může souviset třeba s větší délkou hadice ⇒ její větší roztažnost. Ale nemělo by to být vůči přední brzdě zas nijak rapidní.

                0 0
              • Snowball  

                a nedaju sa vymenit len tie hadicky? Na motorkach je to bezne prislusenstvo, ked chces zlepsit ucinnost brzd kupis si tzv pancierovane hadice, a vybavene.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Nevím jak nové modely brzd ale mě se docela osvědčila kombinace: třmeny XT04/XTR03 s páčkami XTR07 160/160.

      Pokud nehoníš vyloženě gramy…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.