kotoucovky - jake a jestli vubec

118 nepřečtených
  • websky.cz

    jaka pro a proti byste meli? prece jen to stoji nejake penize navic vyplati se do toho jit? a kdyz uz jakou znacku preferujete nebo s jakou mate zkusenosti?

    0 0
    • Jogador  

      Na výběr máš mezi mechanikama, hydraulikama, nebo hydraulickými ráfkovými brzdy, ty maj nejlepší brzdný účinek, ale trpí stejně jako všechny ráfkový brzdy na špínu. Kotoučovky obecně váží víc než V-brake a když umastíš kotouč tak brzdí hůř než V.Nemysli že kotoučovky neřvou, když zahřeješ kotouč, cca po 10 metrech, tak řve víc jak V. Záleží kolik do toho jseš ochoten dát. Jestli jsi movitý cyklista a chceš je pro image, tak si je kup, jestli jezdíš tak 2000km/rok tak to si je nekupuj. Jsou dražší na údržbu, na pořízení a můžu pokračovat…

      0 0
      • websky.cz  

        a kdyz budu v-break menit za kotouce tak musim nechat preplest kola a vymemit rafky? a je velkej rozdil mezi hydraulikama a mechanikama? hluk mi nevadi ale jak je to s brzdenim treba za deste nebo v blate? a jak jsou uciny, kdyz zatahnu stojim na fleku? protoze tohle mi Vcka neudelaj (avid 5)

        0 0
        • Jogador  

          No, stim si buď jistej, chce to nový náby, teda pokud už tam nemáš náby i s možností namontovat brzdy. A samozřejmě i nové dráty, cca 8 Kč/kus.Mrkni, jestli máš navářky na vidli i na rámu.V- breaky taky zabrzdí na místě, ale musíš mít dobré špalky a dobře nastavené a nesmíš mít osmu. Hydrauliky brzdí líp, ale servis spíš jen v obchodech než doma na koleni. A jsou samozřejmě drazší…V blátě i sněho brzdí dobře, ještě se mi nestalo, že by mi nebrzdili kvůli bordelu, spíš si dej pozor na umaštění, to pak chce koupit nový destičky. Já osobně mám kotouč pouze vepředu, vzadu mám V, a jsem spokojenej, ale jsou tu odpůrci tohoto systému…

          0 0
          • Pepazdepa  

            mám Včka a neznám žádnej hluk! A co se týče brzdných účinků, tak max. 2ma prsty bez problému blokuju kolo.. Kamarád co jezdí s náma má kotouče (mechaniky) a brzdí dobře, ale občas mu vydávaj strašný zvuky, což mě teda sere a nechtěl bych to.. jen můj názor..

            0 0
            • vlk  

              no já dal kotoučovku jen dopředu a zvuky to vydává jen když je mokrý kotouč.Ale zase teď v zimě kdy je mokrý snad pořád je to supr zvonek.Stačí trošičku přibrzdit a hned mě každý pouští :o))

              0 0
      • hanz  

        Nesouhlasím. Jak která řve, mně teda neřvala žádná(čtyři značky)-řvou hlavně kdyš máš mastnej kotouč tak si ho pořádně odmasti a uvidíš.

        Nemyslíš že by bylo lepší se zeptat spíš co jezdí než kolik najezdí, to jako když na dh nalítám mín jak 2000km ročně tak jsou pro mně kotouče snobárna??????????­?? Také se obávám že to není jenom věc image

        Zajímalo mně v čem ještě můžeš pokračovat v těch nevýhodách, protože jsi je vypsal všechny(pominuli teda servis-i když to je taky dost diskutabilní) Kotouče maj víc výhod než nevýhod při použití vyžadující schopné brzdy.( na nákup ti opravdu stačí V)

        Jestli chceš poradit jestli ano nebo ne nebo jakou tak napiš co jezdíš, kolik máš peněz a jestli máš kola připravené na kotouče(náboje s přírubou na kotouč), jo a jakou máš vydlici a ono se pro tebe najde řešení.

        0 0
        • websky.cz  

          jezdim XC, ale nejezdim dlouho a v terenu si jeste nejsem moc jistej, o to vetsi je to adrenalinovka :) tak si prave rikam, jestli by me k vetsi jistote nepomohly kotoucovky, sjezdy totiz nemam moc rad, asi jsem srab, radeji dru do kopcu :) mam novou meridu matts special edition vidli to ma santus (Suntour XC PRO-M-Lock Out) naby shimano deore XT http://www.merida-bike.cz/detail.php?… kazdej vikend dam tak 100 – 150km, ted mam dovcu tak jezdim kazdy den

          0 0
          • Orbis  

            Nemyslim si, že Ti k větší jistotě v terénu pomůžou zrovna kotouče. Ja mam na jednom kole V a na druhym hydrauliky ale je fakt, že u hydraulik se stačí jen lehce dotknout páky a brzdí dost dobře, ale zkus třeba nějaký lepší pláště. Ty jsou pro jízdu v terénu důležité. Ale hlavně to chce se nebát!!!!!!!!!­!!!!!(-:

            0 0
            • websky.cz  

              mam tam maxxise ale asi je mam moc nafoukany, je pravda, ze cast jezdivam po silnici tak aby to moc nedrhlo :) alke ted je budu reklamovat protoze mi jeden praska asi 10cm podelne nahore v behounu co bys doporucoval misto nich? asi to bude zatim levnejsi nez (ceny za kus) 2500 naby deore xt disk cca 800 rafky cca 3600 brzdy, kdyz vezmu nejaky levny hydrauliky

              • preplest kolo
              0 0
              • Darkson  

                zkus shimano m525, mají je na e-shopech slevněný. já je mám asi 2 měsíce a je to pohoda, zatím fungujou spolehlivě. neslyšel jsem, že by si na ně kdokoli stěžoval

                0 0
                • websky.cz  

                  a co magury?i kdy levnejsi nejsou jak koukam mate je nekdo? hmm kouknu na ty shimana a uvidim :)

                  0 0
                  • Darkson  

                    právě že co jsem slyšel, četl a informoval se, Deoréčka jsou v poměru výkon/cena nejlepší. Magury jsou docela mastný

                    0 0
                  • rasto  

                    cam mam magury clara 2002 (uz se nevyrabej). po pocatecnich detskych chybach jiz bezi jako draci. dalsi kolo jedine s hydrokotoucema, mozna (na 99%)magury.

                    0 0
                • Yirka  

                  No jasná věc! DEORE HYDRO 525 kde dáš za jednu zhruba 3000–3500 kč a budou božsky brzdit (vzhledem k ceně). Toto by ti potvrdilo asi 5 mých známých, kteří je na bajku mají a brzdíííí! gut cena / gut kvalita / gut servis / gut nahradní díly … všechno gut.

                  0 0
                  • TinkTink  

                    Noo…tu 525 sezenes levnej…ale o tech nahradnich dilech nejsem presvedcenej…znamej shanel novou paku a nesehnal…

                    0 0
              • Orbis  

                No Zkus tam dát Pythony 2.0 jsou docela dobrý sice dražší a možná i těžší, ale zatim jsem nejezdil lepší pláště. Dobře tlumí, skvěle sedí v zatáčkách (já mám Gold Elite), dobře vedou stopu a taky dobře zabíraj! Teď chci ještě zkusit nějaký super lehký. Buď Schvalbe Fast Fred Light Kevlar nebo Maxxis Fly Weight a uvidim ale Pythony jsou (teda mě se zdaj perfektní pláště a to i na mokru).

                0 0
                • Ondra Marin  

                  Mam toho Fast Freda a po asi 300km se mi zacina vodloupavat guma z tech vlaken ve prostredku behounu!!!! Uz donich nikdy nejdu, ale sou pekne lehoucky, ale 300km za 600Kcs se moc nevyplati!!!!!

                  0 0
                • websky.cz  

                  ty pythony nevypadaji spatne, treba se e je podari vymenit pri reklamaci za ten maxxis s doplatkem

                  0 0
                  • kovar  

                    ale pozor, Pythony jsou nevhodné na turistiku. Neodolné, špatné jízdní vlastnosti už jen v mírně zhoršených podmínkách.

                    0 0
                    • websky.cz  

                      prave koukam na tabulku vlastnosti, mozna vemu radeji scorpion gold elite ty pythony nejsou podle vyrobce do mokra a terenu

                      0 0
                      • Orbis  

                        No Já jel na Pythonech Gold Elite Jistebnici a tobyla pořádná čvachtačka a v poho…, ale záleží jak chceš :-)

                        0 0
              •  

                hh tak nevim 800 za rafky? no jo dá se to, 3600??? ja sem dal za přední deorko 525 2800… nepočítáš dráty – cca tak 4–10 Kč/kus + výplet, umíš 3× kříženej? asi ne to máš tak 250 za jedo kolo takže tě to celý výde tak na 10 500 odhadem

                0 0
                • websky.cz  

                  3600 jsem pocital za HFX – 9 XC, ale je fakt ze Deorko by pro zacatek mohlo stacit

                  jeste premyslim, ze bych pri vymene vzal bezdusove rafky, vyplati se to?

                  0 0
    • Martin  

      Tak ti nevim. Me v jistote sjezdu kotouce docela pomohly. Proste brzdi lip. Nebo je to tim novym fullem? :-)

      0 0
      • Gumicuk  

        To jsou fory tohleto :-))

        0 0
        • PACE 31  

          Schwagerovi na 525 tekl olej kolem pistu!Pitome cekani na reklamaci ale uz po vymene bez problemu.Dal bych si tam jine disky.Toz tak…

          0 0
          • Gatier  

            Ja by som sa pozrel na to, kolko sa tu riesi problemov s Vckami a kolko s kotucmi a je to jasne. Samozrejme niektori maju stastie na model a niektori sa zase radi papru s bicyklom. Ja najradsej jazdim, preto u mna neprichadzaju kotuce do uvahy.

            0 0
            •  

              aano pán odpůrce vrozeny ja sem se taky bal ruznyho škrtání a tak, ale ten brzdenj výkon se nedá srovnat, gramhoniči a´t si brzděj třeba podrážkama u treter, normální lidi maj většinou předimenzovaný brzdy ;)

              0 0
              • Gatier  

                Aky brzdny vykon??? Vecsina ludi co poznam sa stazuje, ze im to nebrzdi, piska, skrta, montuju velke kotuce na vidli, ktore na to nie su stvorene… Ja som z brzdnym vykonom Vciek spokojny. Lenze kazdy chce nieco viac. Kotuce su super vec! Mne sa ta idea paci, len keby to fungovalo. Ja sa nechcem sparat v bicykli miesto jazdenia.

                0 0
                • Man  

                  a uz je to tu zas :-))). paci sa mi, ked fundovane rady ostatnym davaju ludia, ktori o tom z vlastnej skusenosti vedia VELKE HOWNO. Gatier v zivote si nemal hydry, tak ako mozes hodnotit vecka vs. hydry. Ked ich budes aspon jednu sezonu jazdit, budem brat tvoj nazor vazne. A netyka sa to len brzd. Dovtedy Ta beriem ako chlapika zo stareho vtipu, ktory hovori:„Vcera som si prvy krat zasexoval. Ale pocul som, ze so zenami je to este lepsie“.

                  0 0
                  • wroum  

                    uderil si hrebik na hlavicku :-)

                    0 0
                    • martt  

                      gatier je tusim okrem ineho aj mechanik v cykloobchode, tak snad nejake kotuce uz videl, ci nie?

                      0 0
                      • Darkson  

                        ale co jsem vyčet, tak je pravděpodobně nikdy nevozil na svém kole, takže to těžko může subjektivně porovnat

                        0 0
                      • Man  

                        martt nejde o to kto co videl a co drzal v ruke, ale co ma sam odskusane. a to je kur.a rozdiel.

                        0 0
                        • Yirka  

                          hej slováci nemohli byste tu psát raději normálně česky? :o))) /Ne to byla blbá připomínka, vezmu si slovník/

                          0 0
                      • Gatier  

                        Dakujem martt! Ako hovori kolega, bez prace nikdy nebudeme :-)

                        0 0
                • enjoy  

                  uz se prosimte neztrapnuj. od ty doby co mam kotouce nad brzdenim vubec nepremyslim.v klidu se projedu v sede po prednim,bez jakykoliv namahy nebo nejakyho problemu,to jsem s veckama XT/LX proste neudelal.no a pak to ma samozrejme vsechny ostatni vyhody o kterych asi dobre vis.jinak,videl uz jsem hayesy ktery skrtaly tak ze bych to nerad vozil,ale to si staci trosku pohrat s nastavenim nebo srovnat kotouc a je pokoj.a srani mam spis s veckama,jeste porad se premlouvam abych dal dohromady lanka a bowdeny,aby to aspon nejak brzdilo.

                  0 0
                  • Gumicuk  

                    Me tz kotouce skrtaj, ale nemuzu rict ze by me to nejak moc vadilo, na nic to zadnej vliv rozhodne nema… Mozna jenom trosku psychickej, ale to me nesere je to problem psychiky a ne me :-)

                    0 0
                  • Gatier  

                    To hovori ten pravy co jazdi bez prilby…

                    0 0
                    • enjoy  

                      malinko slaby,nemyslis?:-)

                      0 0
                      • Darkson  

                        koukám, že 2 oblíbená témata, kotouče a helmy, se nám neustále vracejí, cha cha

                        0 0
                        • enjoy  

                          zapomnel si na vidlice.

                          0 0
                          • Darkson  

                            u těch, bych řek, není tolik pěny u huby :-)

                            0 0
                            • Gatier  

                              Najlepsie vidlice su pevne :-) Kto je slaby?

                              0 0
                              • enjoy  

                                tvuj „argument“:-)

                                0 0
                                • Gatier  

                                  Ale pravdivy a to je na tom to najlepsie :-) Bavme sa radsej o kotucoch a fulloch a bezdusovkach a inych zbytocnostiach :-) Alebo sme uz vsetko vycerpali?

                                  0 0
                                  • enjoy  

                                    no ja o tom nezacal:-) pravdivy?to jako ze nemam helmu?no to je pravda,netajim e s tim.ale jestli na me vzdy budes pouzivat to ze nemam helmu,tak to uz by bylo dost trapny…,uz ted bylo.

                                    0 0
                                    • Gatier  

                                      Ja viem, prepac. 99 krat si poviem nespominaj to tu, uz je to trapne a 100 krat si neodpustim. Este raz sa ospravedlnujem! Len sa mi to tam tak hodilo :-)

                                      0 0
              • Žanek  

                Naprosto souhlasím s Gatierem. Pokud nejezdíš vyloženě ve sračkách, nebo DH, jsou kotouče zbytečný. K tomu servisování, vím, o čem mluvím – brigádničím v bikeshopu, pokud je problém s brzdami, jsou to hydry. Jen tak pro zajímavost, před týdnem jsme řešili zlomenou páku (sjezďák Kona, brzdy Hayes.) Magnéziový odlitek, který drží pohyblivou část páky na řidítkách stál 1400 kč VOC s DPH, hadička za litr, desky (byly od brzdovky, vyprat nešly) cca 500 Kč…;

                0 0
                • Gatier  

                  He,he,he… Dik! Tak nejak som to myslel. Tento rok je naozaj dazdivy a mozno by sa aj vyuzili. Ale videl som uz aj zjazdene dosticky za jeden pretek alebo maraton. A keramika robila kamaratom tiez trochu problemy s oblozenim.

                  0 0
                  • hanz  

                    Nesouhlasím s váma a nebudu vám to vyvracet protože vám to nevyvrátím. Sami to pochopíte až si jednou pořídíte kotouče, pokud tedy nebudete do krve hájit tenhle všeobecně známej blud a zůstanete u V

                    0 0
                    • Gatier  

                      Nehrozi! Som na to prilis lenivy a spokojny :-)

                      0 0
                      • cabbage  

                        jaky problemy s hydrama???? voproti V je to pohoda- jednou sem si zamastil desticky, hodil sem je na panvicku,orestoval a zase brzdej, ohnutej kotouc(jednou sem spatne oprel kolo o strom) srovnam ale probrzdenej rafek nezalepim a vic problemu u hyder neznam.

                        0 0
                      • hanz  

                        Nehrozím jen ze své zkušenosti jak jsem mněnil brzdy na xc, na dh mam už 3/4 hope m4 a mněnit nehodlám, hfx9 na xc tam budou taky dlouho

                        magura julie 2002 v-lx avid mech 2003 xt hydra 2003 v-xtr2003 v-avid mag. hfx9-hydra 2004

                        Tak a po druhém přechodu z V na hydry jsem si už na 100% vědom že Véčka už nikdy nechci. Jediné problémy jsem měl stou magurou, to byla fakt ludra.

                        0 0
                        •  

                          asi tak V never more, tohle je prostě xenofobie, a nebo jim to fakt stačí, zatim je kotouč ve předu ale za brigádu bude i v zadu, sice to nebude zrovna levný, ale když budu chtít zabrzdit, tak zabrzdim s jistotou ve všem, ne jako v zimě, bahně, problémy s nevycentrovanejma ráfkama, prostě vše má kladný i stinný stránky TEČKA

                          0 0
                      • Rolei  

                        „gatier (31.05.2004 20:33:49)
                        > > Kotoucovky
                        Komponenty Myslim, ze to vyrobcovia trochu posrali. Silou mocou sa chceli priblizit hmotnostou Vckam a takto to vyzera… Myslim ze to prehrievanie sa da vyriesit vetcim kotucom. Vsetko je to len o vahe. Ja chcem dat kotuce na zimaka, prehrievanie nebudem musiet riesit a na pevnu vidlu. Krutit sa to snad nebude :-)“ co dodat?

                        0 0
                    • lubos  

                      Mam kotouce i Vcka. A rozhodne nemuzu rict, ze jedine spravne reseni jsou kotouce :) Kazdy tady co hajite Vcka nebo kotouce mate hodne odlisny pristup k bajku. Gatier je treba zavodnik a jejich pristup je ponekud odlisny :)

                      0 0
                • Gumicuk  

                  No ono jsou hydry ponekud technicteji narocnejsi… nez jakekoli Vecka, takze je tam vic veci ktery se muzou pokazit. Jen takovej dotaz ty bys dal na sjezdaka Vecka???

                  0 0
                  • Gatier  

                    Zjazdak je na to konstruovany. A aj brzdy su ine! To je ako davat na Feldu 205/50 R16 gumy.

                    0 0
                    • visby  

                      tak pridam sa aj ja… ;-) ad felda: take gumy sa na to pri tuzing casto davaju :-) to co si napisal nie su zrovna na preteky, ale to je jedno… ad kotuce: suhlasim s tebou gatier, myslim, ze vies o com hovoris(dufam, ze je to tomu tak :-)) jednoducho je s tym kopa starosti(nestlacit paku ked je otoceny bike, pripadne vybrate koleso, davat pozor pri mazani retaze sprayom a nieco dalsie ako nastavovanie atd), nehovorim o tom, ze niekore „kvalitne“ hydry nebrzdia tak ako by mali… rozdiel je, ci ma clovek kotuce(rozumej hydry) za 5000SK/kus alebo ci ma clovek za 12000sk/kus… jednoducho ako vravia v zahranici, su to nebe a dudy :-), ja ked nezavodim, na XC su kotuce(aj hydry) podla mna prezitok a zbytocnost, tak ako 100mm zdvihu:-), ale to je o pohodli, takze kazdemu podla gusta… ad vbrake: clovek s tym zabrzdi, ale nie je to zrovna lizat med ist s takymi brzdami par kilometrovy zjazd(hlavne ak je ohnuty/rozcen­trovany rafik), ale ta udrzba za to stoji… ad jazdec: tu je kamen urazu, vsetko zalezi od jazdca a jeho schopnosti, myslim, ze su ludia, ktorym je v zasade jedno aky bike maju a jazdia velmi dobre…

                      ad moje skusenosti: jazdim aj vbrake(avid/XT) aj kotuce(hfx9) uz dost dlho a s kotucmi som si uzil vela zabavy(rozumej udrzby), ale myslim, ze na FR niet inej volby…

                      0 0
                      • Gatier  

                        Tak predsa ma dokaze este niekto svojim prispevkom potesit. Okrem Manna :-) Dik, tak nejak si to myslim aj ja. Kazdy sa musi niekam zaradit a podla toho si vybrat bike.

                        0 0
    • BH  

      kotouce obecne vyhody.

      • brzdi na snehu a v blate
      • vyssi brzdny ucinek (tak 30% oproti V u hydraulik)
      • vyssi zivotnost brzd desticek
      • lip vypadaji

      nevyhody u mechanickych:

      • brzdny ucinek je srovnatelny jako u V
      • pomerne komlikovane nastaveni a serizeni
      • jen jedna desticka je aktivni(pohybliva)-kotouc se pri brzdeni deformuje

      nevyhody u hydraulickych

      • nedej boze, kdyz se neco po…,hlavne zavzdusni a nebo napr. natlakovava, odstraneni takove zavady je velmi obtizne
      • nutnost vymeny kapaliny po 2 letech
      • nemoznost odvzdusneni na kolene- nutna zakladni sada
      • drahe dily(viz. vzpominane paky)
      • vyssi cena nez V a nebo mechaniky
      • u vetsiny modelu neni moznost nastveni vzdalenosti pistku od kotouce,kotouc se casem vyhreje a castecne zdeformuje a pak skrka pri jizde
      • neda se nastavit brzdna sila, pouze vzdalenost paky od riditek, vetsinou predni pak brzdi vic nez zadni
      • usazeni brzd vyzaduje citlivost ladice pian, odebirani a pridavani podlozek, zafrezovavani dosedacich ploch
      • po delsim sjezdu a zahrati brzd dojde k roztazeni kapaliny a brzdy celkem slusne pribrzduji, nez schaldnou
      • vytrzeni hadicky pri padu znamena zvbytek jizdy bez brzdy

      nevyhody obecne

      • opravy na kolene jsou problem hlavne u hydraulik,
      • vyjmuti kola treba pri defektu a nasledna montaz vyzaduje presne usazeni kola,jakakoliv odchylka zpusobuje drhnuti brzd o kotouc
      • u nekterych vidlic jizda v zatacce(nakloneni kola) zpusobuje drhnuti brzdy (zkusenost s RS SID model 04)
      • vetsi namahani vidlic, u levnejsich pak rychlejsi

      vznik vuli ve vidlici

      0 0
      • Lada1  

        odvzdusnoval si nekdy hydry ? neni k tomu vubec potreba nejaka sada. bohate staci nejaka nadobka, strikacka a hadicka

        0 0
        • hanz  

          Přesně tak, ale zapomněl jsi na maličkou trošku zručnosti, znám takové co ten odvzdušnovák při dotahovaní na krev(asi ze strachu aby jim nepovolil) urvali-nachápu.

          0 0
        • Gatier  

          A tie tvoria sadu :-)

          0 0
          • Lada1  

            sada napr. stoji u Shimano skoro 3 tis Kc. To co jsem psal ja je za par Kc

            0 0
        • BH  

          urcite jsem odvzdusnoval, myslim si, ze nektere systemy bez pripravku neodvzdusnis,jak tam natlacis kapalinu a odkud shora(brzd.paka) a nebo zespodu(brzd.va­lecek)?Mackas paku jako u auta a kricis, „slapni, povol?“

          0 0
          • Lada1  

            kapalinu tam natlacis trikackou nebo ji muzes lit pres expanzku

            0 0
            • BH  

              hm, no nevim,pres tu expanzku bych to moc nezkousel. Ta strikacka, to je ten pripravek, nebo ne?

              0 0
              • Lada1  

                strikacku koupis za bura v lekarne

                0 0
                • Gatier  

                  Alebo sa da najst na ulici,popr. v odpadkovom kosi. Pri vecsine staci striekacka, hadica a popr. spec. sroub.

                  0 0
                  • websky.cz  

                    a k tomu pridavkem nejaka hepatitida … no radeji bych pro tu strikacku zasel prece jen do lekarny

                    0 0
      • RomanH  

        Blbost, desticky prave pri normalnich podminkach vydrzi mene nez spalky u V (jen pri jizde ve srackach se opotrebovavaji mene nez V) a jsou celkove drazsi. Souhlasim, ze spatna mechanika (i hydra) brdi srovnatelne nebo hure nez kvalitni V, ale treba mechanicky Avid brzdi oproti V vyborne. Drive jsem byl odporcem kotoucu, ale predlonskz podzim a mokre listi a miznouci spalky pred ocima me donutili. I pres celkove drazsi provoz bych se k V nevracel.

        0 0
        • MartinXC  

          Jen na doplnění – ekonomika provozu je jasně proti kotoučům u sezónních jezdců (tj. když nebrousí ráfky gumkama za mokra, bláta a v mokrém sněhu). Probral jsem se záznamy a tohle mi vyšlo jako spotřeba: V-čka (Avid Mag) vepředu po 5000km:

          • ráfek 1× cca 1200,– (X517 – ještě by něco vydržel, ale pro jistotu šel pryč)
          • gumky 4× po 200,– (Ritchey, Avid),
          • přepletení 250,–

          celkem 2250,–

          Mechanický kotouč vepředu po cca 2500km:

          • kotouč 1× 1600,– (Avid 185mm – možná vydrží ještě 500km…)
          • desky 3× po 450,– (Avid, Faststop – třeba je blbě seřizuju že tak rychle odchází ?)
          • vyšší opotřebení vidle (zatím jsem nepozoroval, ale nutně musí být)

          celkem 2950,– na poloviční vzdálenosti (!), náklady na servis vidle nevím (cca 1000,– za výměnu nových futer při 5000km ?)

          By the way, nevíte někdo o dobrém non-Avid kotouči o průměru 185mm za rozumnou cenu ?

          Mech.Avidy jsou z hlediska brždění špičkové, ale taky super drahé…

          0 0
          • vlk  

            jo to já uvažujoval a nějaké levné kotoučovce jen na zimu.takže mechanice ,aby bylo ce nejméně práce s přemontováním­.Taky ještě uvažuji o variantě kotouč dopředu v-breake dozadu-celoročně.To by moh být způsob jak snížit náklady.

            0 0
          • RomanH  

            Zdravim, ten velky ubytek desticek je u Tebe mozna dan i jizdou s vozikem. Vcera jsem jsem se jel projet s malou (cca 20km a musel jsem pritahnout desky), navic jsem pozorval i male krouceni bombera, ktere ani v Alpach za usilovneho brzdeni nenastavalo. Holt je to spotrebni matros, uz jsem se s tim smiril. Ale je to tak, provoz kotoucu je zhruba o polovinu drazsi.

            0 0
            • MartinXC  

              Možná bychom to mohli někdy otestovat, jak rychle nám odcházejí desky za vyjížďky s vozíkem. Na Šumavě to bylo na 80km trase 3cvaknutí u levé a 1cvaknutí (dotažení) u pravé desky – Faststop (a to moc nebrzdím, s vozíkem lítáme i 50kou). Avidy (starší) bych asi sežral celé. Vidli jsem kroutit při brždění nepozoroval, ale v rodlech jsem to cítil (vlnka po uvolnění brzdy), zato předozadní pohyb tam byl jak prase (kolem 2cm běžně). Řekl bych, že pro vozík je ideální železná bytelná vidle.

              0 0
          • o.ndra3  

            Tak to teda nevím, co s těma brzdama děláš (nebo kolik vážíš). Já mám na mech. Avidech najeto 7000 km a mám pořád původní destičky.

            0 0
            • MartinXC  

              7000 ? To brzdíš asi jen u hospody a doma při dojezu :-) Já mám na nich nastoupáno (a naklesáno) 34km a brzdím na poslední chvíli a hodně ostře – možná je to tím

              0 0
              • o.ndra3  

                Ba ne, jezdim stylem do kopce – z kopce 12 měsíců v roce. Jenom se vyhýbám blátu jako čert kříže. Čistý kolo je základ trvanlivosti. Jo a pro zajímavost: mám na pedálech Shimano 636 najeto přes 16 000 a pořád první kufry. :)

                0 0
            • RomanH  

              7000 km ? Covece, mne vetsinou vsechny komponenty na biku vydrzi vice nez vsem ostatnim na tomhle BF (vcetne V spalku), ale na predku mi originalni desky AVID C4 vyrdzely jen 4kkm. Kolik vazis – ja ±75kg, o kolo se taky staram. Asi moc brzdim…

              0 0
      • lubos  
        • brzdi na snehu a v blate : na blate brzdi i Vcka
        • vyssi zivotnost brzd desticek : neni pravda
        • kotouc se pri brzdeni deformuje : kdyz je to dobre nastavene, tak ne, ale je to opruz.
        • nutnost vymeny kapaliny po 2 letech : neni to jen vec DOT ?
        • nemoznost odvzdusneni na kolene : toho bych se vubec nejak moc nebal, obvykle brzdi brzda i tak
        • -vyssi cena nez V : tohle je pravdepodobne nejvic duvod proc se tohle porad resi. Bezne Vcka stoji tak tisicovku, kdyby tolik stali normalne brzdici kotouce, uz by Vcka vozili jenom gramhonici, a tez by vymizli nekavalitni vidlice.
        0 0
        • Man  

          lubos nikto nespochybnuje gatiera ako zavodnika. ale prepac, to este neznamena, ze netrepe koko…, no ved Ty vies co :-))). K tym kotucom a veckam: nie je to tak davno, co mobilny telefon stal 100tisic a vyzeral ako ruske digitalky. preslo par rokov a mobil zozenies aj za 1 korunu a vojde ti do vrecka. vyvoj ide dopredu a kedze kazdy pocita s navratnostou investicii do vyvoja, tak to z velkej casti zaplatia nedockavci. pre upresnenie, ja mam na biku hydry Hope a nepiskaju, nedrhnu, brzdia ako besne a uz by som nemenil. ale jazdil som dlhe roky vecka a preto ja MOZEM porovnavat.

          0 0
          • lubos  

            Mozes porovnavat vtedy, ak si jazdil s Vckami za kazdeho pocasia, s roznym brzdovym oblozenim, jazdil si obycajne i keramicke rafky, jazdil si rozne mechanicke kotuce a rozne hydrauliky a vazis menej ako 70kg. Ak si tuto podmienku nesplnil, nemozes relevantne porovnavat pre potreby Gatiera. Drviva vacsina mechanickych kotucov stoji za prd, a vela hydraulik je problemovych. Ze mas akurat Hope, ktore patria k tym najlepsim je fajn.

            0 0
            • Man  

              Gatier to vsetko porovnava, a jazdil velke gulove a nie hydry. takze asi tak. a co sa tyka technickych problemov, tak asi kazdy co ma vecka ich viac-menej premaze aj sam. kym ich nerozmlati kladivom, tak sa im velmi nema co stat. ked vsak vypalim viac ako 10 papierov za hydry, tak sa s tym doma nebudem babrat, ale dam to do servisu, pretoze mam obavy, aby som to neposulozil. takze tolko asi k tomu, preco sa v servise objavuju viac kotuce ako vecka. nemam nic proti nikomu, ale hodnotit by mali ti, ktori maju osobne skusenosti a nie ze „kamarat mojho kamarata hovoril, ze je to na chuja, takze podla mna je to na chuja“. kamarat mojho kamarata nemusi byt aj moj kamarat. dufam, ze som sa vyjadril jasne :-))).

              0 0
              • Dumbo  

                pekne strucne a pochopili to aj laici :-) pekne od srdca… stotoznujem sa s MAN-ovimi nazormi podla mna ma pravdu

                0 0
              • igor  

                ..to s tym kamarat mojho kamarata…moja rec!

                0 0
                • Gatier  

                  No podla mna dost trepes MAN! Ale nevadi, mna dokazu urazit len ludia, na ktorych mi zalezi. Mas Hope brzdy. No celkom kvalitna bezproblemova brzda. Jeden kamarat kamarata mi to hovoril. Mal som v rukach viac kotucovych brzd nez si ty dokazes predstavit… To ze Canony praskali v mieste, kde je uchyt na kotuce bude asi tiez v poriadku atd. Nechce sa mi to vsetko cele znova pisat. Skoro kazdy tu vychvaluje kotuce, tak treba aj pohlad z druhej strany. Stejnak je to vsetko len kecanie o nicom. Najlepsie je si to odskusat.

                  0 0
                  • Man  

                    ja som ta ani jednym slovom neurazil. neviem, kde to beries. a mas pravdu a na 100% s tebou suhlasim – najlepsie je si to odskusat. ale mat v ruke a odskusat je dost velky rozdiel a pokial viem, aspon si to tak hovoril, ty si neodskusal ani jednu hydru. takze naozaj debata o nicom.

                    0 0
                    • Gatier  

                      Nikdy som nejazdil a ani zatial neplanujem. Ale ako tu uz ktosi spominal, robim v cykle. A z toho, co tam pocujem a opravujem mi staci, aby som si urobil nazor. O nicom je aj cele Bike-forum a predsa to tu celkom zije :-)

                      0 0
                      • enjoy  

                        fakt si nikdy nezkusil hydru?tak to o hodne prichazis.nerikam abys zkousel nejaky 525ky,ale treba takovy marty nebo hopy by te mohli presvedcit.

                        0 0
                        • Pavlos  

                          Mas snad neco proti mojim brzdam!!!;)

                          0 0
                          • enjoy  

                            ja?ne:-)

                            0 0
                            • Gatier  

                              Marty??? Tak tie by som bral ako posledne. Magury su podla mna najporuchovejsie. A Marty nie su tak bytelne. To radsej XTR.

                              0 0
                              • enjoy  

                                poruchove v cem?myslis tesneni atd?jinak kdyz je nekde zrusis tak se asi porouchaji:-)

                                0 0
                                • Gatier  

                                  Co som cital, nie su moc vykonne. Magury maju celkovo problem s tesneniamy v pakach. Aj ked teraz uz ponukaju 5 rokov garanciu. Marty mi pripadaju dost labilne. Ja len, ked uz kotuce, tak poriadne (Gustav, XT 03, Hayes, Hope, Luise FR)

                                  0 0
                                  • enjoy  

                                    no hele ja mam na svym XC kole vepredu hopa mono M4 se 180mm kotoucem a vcera jsem ho upek,proste skoro nebrzdil.a vazne nevim kde.pro tebe voda na mlyn:-)

                                    0 0
                                    • Gatier  

                                      Co to znamena upek? Teda viem ze upiekol, ale co tym myslis?

                                      0 0
                                      • enjoy  

                                        prehral,bych to tipoval:-) zanedlouho uz to bylo zase dobry. ale rikam si ze bude asi vina v necem jinym,protoze se chovaj nejak divne.treba kdyz na kolo sednu po nekolika dnech tak hned nefungujou na 100%.nebo kdyz vyndam kolo a dam zpatky tak je to to samy.taky si rikam ze paka nejak propruzuje,vic nez bych cekal.no mozna je to normalni.kazdo­padne,kdyz jsem sahnul na XT paky co mam na visionu tak jsem az neveril jak uz jsem z tech hopu pekne zpohodlnel.

                                        0 0
                                        • Gumicuk  

                                          Cofece a nemuzes je mit nahodou zavzdusneny? Sice nevim jak by se to stalo kdyz je mas tak kratkou dobu a nehlede na to ze ti to delalo i pred tim uvarenim… Hele po jake dobe se ti je podarilo zajet do plneho vykonu a v jakym terenu to bylo? Me se jeste nezajeli, posledni dobou jsem nejakej svatecni jezdec. Zatim maj najeto necelejch 200 km ale i v poradne baheni lazni. Zadni zacina brzdit lepe, ale predni jeste nic moc.

                                          0 0
                                          • enjoy  

                                            nevim,zajdu s tim do programu a proberu to s nima.ja na nich mam asi 500km a stejny vykon jako ted meli tak po 50ti kilometrech.ale rikam si ze by to mohlo(melo) byt jeste lepsi.

                                            0 0
                                            • Gumicuk  

                                              Po padesati km? Ale v Alpach ne? :-)) Ja uz jsem taky nejakej ten kopec sjel a jeste jsem jen tak porad lehce pribrzdoval, aby se to rychleji zajelo a porad nic. Bud jezdis nejakej tereni hardcore a nebo nevim v cem je zakopanej pes… Po prednim se rozhodne zatim neprojedu. Takze furt cekam. Napadlo ze bych zajel do Stechovic na ten kopecek :-) a tak trikrat si ho dat s jednou brzdou, to by mohlo fungovat. O jinym lepsim kopci nejak nevim, nebo me spis nenapada…

                                              0 0
                                              • enjoy  

                                                ne,v Praze:-),vice mene. stechovice myslis ty 3 kilometry silnice?tam se daji predjizdet i auta:-).zrovna zitra tamtudy pojedu,ale autem:-).no ale tohohle ridice bys nepredjel:-)

                                                0 0
                                                • Gumicuk  

                                                  Jojo to je von :-) Jeste mi napadl takovej padak za lavkou u stromovky, je to nejaka betonka ale docela dlouha a strma :-)) asi to tam dneska pujdu okouknout, ale nevim jak tam vyjedu s tou 125mm vidli :-))

                                                  0 0
                                        • PePu  

                                          Trochu me lekas. Ted jsem se vratil z Dolomit a teprve tam jsem si overil, ze bych obcas potreboval ucinnejsi brzdy (aspon dopredu). Moje Hope C2 pri delsich sjezdech (hlavne typu delsi rovny usek – vracecka) vydavala zvuky jako kdyz brzdi nakladak (a smrdelo to, ooo jeee). Na druhou stranu zase porad brzdila. Tak uvazuji o mono m4 se 180mm kotoucem a ted tohle (dalsi kandidat je avid juicy 7). mala statistika pro ty, kterym ubyvaji desticky pred ocima: mam 70kg a jezdim prevazne XC/turista (aggressive XC) v Jestedskem hrebeni – po cca 3,5–4tis km zbyva asi 1mm materialu puvodniho oblozeni

                                          0 0
                                      • Gatier  

                                        Moc dlho ti to trva… Niekto by mozno upiekol aj 205mm. Zalezi trochu na style jazdy. Znamena to ze ti ostali vysiet brzd. dosticky?

                                        0 0
                              • hanz  

                                Prví věc s kterou v tomle příspěvku stebou souhlasím – Magury opravdu radši nebrat

                                0 0
                                • Jogador  

                                  Neber žádný brzdy, a brzdi podrážkou, účinost zaručená, natlučeš si nos o první strom:)

                                  0 0
            • djano  

              Povodne som sa do toho nechcel miesat. Patril som k zastancom rafkovych brzd (mech. aj hydr.). Po tom ako mi strelil prebrzdeny rafik som kupil pokusne mechanicke kotucovky a som velmi spokojny (Avid CPS). Na dalsi bike som hodil lacne 525 a zatial sa nemozem stazovat-mam na nich iba asi 100 km v terene a zda sa, ze uz brzdia celkom obstojne (mam viac ako 80 kg). Nakoniec som ‚V‘ nechal iba na biku co s nim jazdim cestu. Su lahsie, brzdny ucinok vyborny (XTR). Ale tam nehrozi blato a sneh. Tak si myslim ze su zbytocne hadky preco je ten-ktory system zly. Kazdy je dobry. Kotuce som zvolil pre moju bezpecnost (z hladiska prebrzdenia) a pre prakticky konstantnu ucinnost (lad na rafiku nie je vhodny pre ‚V‘, dlho mi trva kym brzda zaberie). Mimochodom ani jedny kotucovky mi neskrtaju (asi mam male kotuce).

              0 0
              • Gatier  

                Dolezite je to, ked je clovek spokojny. Kazdy si moze napisat svoj nazor. Ale hovorit o niekom, ze je ***** nebudem…

                0 0
    • jack  

      být tebou tak bych do těch kotoučovek šel,ale jenom do hydraulik.někdo tady psal o maguře clara 2002.mám je taky a jsou fakt dobrý,ale mastný.stojej 13000 komplet.já je prodávám,protože jsem dostal xt dualy i s řazením a dám je tak za 5000kč.

      0 0
      • Pios  

        no já mám s kotoučovkama zatím jenom ty nejklepší zkušenosti. koupil jsem si kolo kellys magnus dsc s kotouč.hydrau­likama diatech anchor. zatím mám za 14 dní najeto něco kolem 400km v beskydech (p§lka v terénu, půlka na silnici) a jsem maximálně spokojený. brzdy brzdí jako čert, nepískají a zatím je vše bez problému. jezdil jsem na kolech s v-čkama a od teď bych je za hydr.kotoučovky neměnil.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.