• scret

    Jak vypliva z nazvu, jake UST plaste byste zvolili na XC kolo (viz.moje KHSo v profilu) s ohledem na co nejnizsi vahu, ale relativne normalni vzorek (ne zadnyho FF) a zivotnost…

    kombinaci NN/RR (tam urcite verzi 2,1) nebo Conti Race King – 2,0 nebo 2,2 ??

    predpokladam ze Geaxy jsou docela tezke… stejne tak Hutchinsony nebo Micheliny…

     

    Sem s vasimy nazory:) diky

    0 0
    • SOBYS  

      Nedávno jsem si koupil Hutchinson piranha tubeless ready.Můžu doporučit,šly nasadit dobře a skvěle jedou.Váží 550 g + 50 g tmelu(použil jsem tmel Geax tnt).

      0 0
    • přišlapávač  

      já mám docela chuť vyzkoušet RaceKing 2,2– vzorek parádní, ale kam na ně? :-)

      0 0
      • goboloco  

        Race King 2,2 UST prý váží okolo 750g. Měl jsem klasiku a moc rychlé nejsou.

        0 0
        • přišlapávač  

          no mě teda přijdou rychlý dost, jezdím je už přes rok.

          0 0
          • MlokCZ  

            Taky jsou nepatrně rychlejší než dušové RR 2,25 (rozdíl ale minimální, tedy spíš už nezatelný, takže je řadím jako stejně rychlé). A v dané kategorii vzorku asi na trhu není žádný rychlejší plášť. Cokoliv co je rychlejší, tak to už jsou pláště typu FF.

            0 0
            • scret  

              ahoj Molku, ty uz jsi sjezdil neco UST gum, takze mas urcity prehled… jsou Schwalbe na tom s vahou o tolik lepsi nez Contiky?

              mimochodem ted mam na reignu MK 2,4 UST, schvalne jsem ho vyzkousel bez „mlika“, zatim najeto cca 500km a vsechno OK… takze zatim nemam moc duvod davat tmel, uvidim po sezone…

              jo a precijenom kdybych propichnul, lepi se to nejakyma spesl zaplatama, nebo to resi klasicky „flek“? diky

              0 0
              • MlokCZ  

                Mám sice vyzkoušený už větší počet UST gum, ale všechno Schwalbe, tedy netuším jakou přesnou váhu mají Contíky.

                Existuje speciální sada na lepení UST plášťů, nikdy jsem ji ale nepotřeboval, protože vozím tmel a stále jsem bez defektu, který by nezacelil (už cca rok a půl, co vozím UST).

                Teď jsem navíc ještě ověřil, že není s případně vyschlým NoTobes tmelem a jeho zbytky v plášti žádný znatelný nárůst váhy. Rok ježdění plášť, kde jsem jednou doplňoval tmel (při doplněňování jen doplňoval a plášť nesundaval). Teď jsem ho úplně sundal (trochu tmelu tam ještě bylo, takže byl v pohodě, sundavat jsem ho ani nemusel), zbytek tmelu vyhodil a plášť lehce pročistil pouze vodou. Po celé ploše jsou viditelné zbytky tmelu a i tak váha pláště je stejná jako když byl nový (tedy pokud byl nárůst pár gramů za ty zbytky tmelu, tak to vykompenzovalo sjetí pláště).

                0 0
                • Nikovlas  

                  Myslíš, že by se ty UST záplaty daly použít na opravu proraženého dušového pláště? Jezdím vzadu RR dušový a udělal jsem si v něm asi 1cm díru, kterou záplata na duši moc neudrží – rád bych ho dojezdil – mám na něm 500km. Tak sháním něco, čím to podlepit, aby se to nerozevíralo. už jsem to začal řešit ve vedlejším vláknu, ale tady jsem si všimnul tý zmíňky o těch záplatách…

                  Dík.

                  0 0
                  • kubad  

                    UST záplaty sou prakticky stejné jak klasické ty ty vůbec nic nevyřeší

                    0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • jonti  

                    Nie.

                    Na podlozenie potrebujes nieco pevne neelasticke, a to tam prisit alebo nalepit. Ja som pouzil napriklad kus krabice od mlieka :) Doporucil by som ale radsej pouzit nieco ako kus pevneho platna alebo kus smirkloveho papiera podlozeneho platnom.

                    0 0
      • scret  

        no ja prave laboruju se sirkou, jestli 2,2 nebude uz moc.. navic ta vaha:(

        0 0
      • scret  

        ja budu zkouset koloshop, minule mi sehnali MK UST 2,4.....

        0 0
      • Windblow  

        mám na prodej pár

        Continental Race King UST 26×2.20, najeto cca 150 km holkou, koupil jsem ji Nobby Nic. Cena 1000 Kč za pár.

        0 0
    • goboloco  

      Zkus Maxxis CrossMark UST 2,1

      0 0
    • jecnak  

      Python Tubeless ready maj kolem 550g. Balony co pekne jedou a slusne drzi. Prijdou mi rychle.

      0 0
      • scret  

        Pythony mam ted dusove a neni to zas az tak spatna guma, skoda ze na mokru to klouze…

        ale v tom nebudou RK nejspis o moc lepsi…

        0 0
    • kejmi  

      hoj, ja mam na Cannonoj Maxxis Larsen a jedou opravdu skvele… http://www.mojekolo.cz/…arsen-tt-ust

      0 0
      • scret  

        larseny opravdu ne, ta guma mi na kolo nikdy nesmi:) promin…

        0 0
        • kejmi  

          ale copak copak? nejake spatne zkusenosti? se neomlouvej, ze ti nevyhovujou:) me prijdou v pohode… jezdim tak 50:50 silnici a suchej terén a vyhovujou mi…

          0 0
          • scret  

            kdysi jsem je mel pujcene, par kamosu na nich jezdilo a hnus,proste takova diva guma je to no:)

            0 0
        • jonti  

          jonti

          0 0
    • Daf  

      Docela dobrý plášť je Maxxis Crossmark má necelých 700g. Což je podle mě na plnohodnotný UST plášť slušný. Python je ale Python :) I přes vyšší hmotnost jedou parádně. Ale je tu možnost koupit verzi Tubeless Light, nebo Tubeless Ready.

      0 0
      • MlokCZ  

        A jezdil jste někdo z uživatelů UST Pythonů i současné RR UST? Dost by mi zajímalo srovnání jak jedou oproti sobě. Měření existuje pouze pro prastarý 2003 model (pro Python UST 2,0) a tam dokonce těsně ztrácí na RR s duší, na UST RR pak ztrácí už 6W, což je hodně. Dneší verze Pythonů může být ale samozřejmě už předělaná, takže to staré měření je nic neříkající.

        Každopádně oproti RR UST o moc rychlejší už nic být nemůže, protože pod těch 20W, co mají naměřeno (což mají stejně jako třeba dušové FF) není už moc kam snižovat valivý odpor.

        0 0
        • Daf  

          No zkušenost nemám, ale moc těmto měřením nepřikládám váhu. Tím nechci říct, že to nemusí být pravda. Ale pokud proběhla nějaká srovnávací měření, tak předpokládám, že pláště jsou nahuštěný na stejný tlak. Ovšem každý plášť má jinou šířku a výšku, takže bude mít i jiné optimální huštění pro stejný terén. Takže např 2,25 RR nafoukaný na 2 Bary bude ve srovnání s Pythonem bude tvrdší a odvalovat se tedy po menší ploše.

          0 0
          • MlokCZ  

            S tlakem máš pravdu, ten to trošku ovlivnit může, ale moc výrazné to nebude. Ono třeba u pláště jako RR tak na tlaku téměř nezáleží a má na tvrdém povrchu téměř stejný valivý odpor pro rozdílné tlaky (změřeno pro starou verzi RR, pro tři různé dosti odlišné tlaky byl valivý odpor ± stejný). Nefungují tu takové rozdíly jako u slicků, kde na tlaku záleží hodně.

            Takže ta čísla z měření nejsou žádné dogma, ale pro orientaci jsou velmi dobrá. Mně třeba pocitově sedí údaje z měření pro všechny pláště, co jsem jezdil, takže tím si potvrzuju, že měření vůbec od věci není. Pocitově (což je ale někdy dost zkreslující) mi přijde, že UST RR jede opravdu výborně i na asfaltu s extra nízkým tlakem (25/30psi).

            V testu foukají na 2,5 baru.

            0 0
    • tom_777  

      taky to teď řeším. Pro mě je hlavní otázka jestli vozit plnohodnotný UST pláště nebo tubeless ready nebo jen klasický pláště s mlíkem.

      U klasických plášťů je ta odolnost slabá i s tím, že mlíko zvládne dost velký díry (NN 2,25 jsem říznul, ale dojel jsem na tom)

      Moc se mě osvědčily pláště Michelin XC A/T jako supr držáky do těžšího terénu. Tady maj UST verzi XCR, (plus varianty XCR DRY II,XCR extreme a XCR MUD vše UST). (váha teda nic moc)

      Další varianta by mohly bejt tubeless ready rubeny který vypadaj dobře, vozí je Kulhavej, ale jinak o nich zatím moc nevím.

      0 0
      • Daf  

        Plnohodnotný UST je držák a spolehlivé řešení. Není potřeba do něj lít mlíko, takže není problém s přehazováním plášťů. Taky se poměrně snadno dá nafoukat. Tubeles Ready pláště dobře zapadnou do patek UST ráfku, takže se nespotřebuje tolik mlíka na utěsnění. Taky na rozdíl od obyč pláště, aspoň u Hutchinsonu, mají i zesílené boky. Horší je to s foukáním. Pumpou to sice jde, ale není to bez problémů. TL Ready je podle mě ideální řešení na závody. Klasický plášť jde taky použít, ale z hlediska montáže je to nejobtížnější a nejmíň odolné řešení. Při foukání si bez kompresoru neškrtneš a nedají se použít všechny pláště.

        0 0
        • tom_777  

          na Notubes ráfkách nafoukám asi cokoliv… ale častý přehazování není optimální. Zas UST je cca 150 g navíc. Pro mě bude nejlepší ty gumy prostě koupit a zkusit:)

          0 0
          • Daf  

            No já předpokládal, že máš UST ráfky. Na Notubes ráfky bych UST vůbec nezkoušel. Bál bych se, že UST patky do toho ráfku dokonale nezapadnou. Taky se budou špatně nazouvat i sundavat.

            0 0
            • kubad  

              Notubes rafky splňují UST normu, takže v pohodě zapadnou, ale musíš použít mléko kvuli utěsnění, né patek, ale ráfku

              0 0
          • MlokCZ  

            S tím nafoukáním čehokoliv bych byl opatrný. STčka + UST Schwalbe, do teď jsem nafoukal zcela bez problémů velkou pumpou a dva kousky zkoušel i malou pumpičkou a taky je dal. Jen jeden kus šel hůře a musel jsem si více pohrát s umístěním v ráfku ve šlábku.

            V úterý jsem ale prvně jeden RR UST 2,25 nenafoukal a to ani po 0,5 hodině boje s velkou pumpou a zkoušení všeho možného. Patku měl o něco volnější než jiné kusy. Dal jsem zatím jiný kus, který se chytil okamžitě.

            A protože bych chtěl i na některé neUST ráfky dát neUST pláště bez duší (kde si velkou pumpou ani s větší vrstvou pásky ani neškrtnu), tak ten UST byl posledním impulzem a objednal jsem si kompresor.

            A ještě k těm 150g. U RR 2,25 je to třeba v reálu méně, tak 120–130g a za tu váhu navíc máš lepší odolnost a také větší objem (skoro platí, že UST RR 2,1 dá šířku jako RR dušový 2,25), takže třeba u Schwalbe za tu váhu navíc dostateneš toho víc.

            Jinak platí vše co napsal Daf.

            0 0
      • scret  

        Michelinky jsou docela tezky:( a Rubee proste vahu neverim… a cenove taky v dnesni dobe uz nic extra, to uz rovnou muzu vzit odzkousene NN-RR…

        kazdopadne diky za nazor…

        0 0
    • Skama  

      Přidám se k tomuto tematu. jsem rozhodnuyý jít do Racing Ralph UST 2.25. Nikde je ale nemohu sehnat. Schwalbe ma pry nějaké problémy s dodávkami. Netušíte někdo kde je sehnat????????

      0 0
      • MlokCZ  

        09 model je opravdu nedostupný, i na bike24.com jim došly a Schwalbe zatím nové nedodává.

        Ale tady mají 08 model za super cenu. Dle toho, co jsem testoval u NN 09, tak změna směsi na nano compound není žádné zázračné zlepšení a tedy za ty prachy bych bral raději 08 verzi (dva jsem tam vzal, abych měl do rezervy, když je cena tak dobrá). Takže rychle dokud ještě nějaké mají.

        0 0
        • Skama  

          Kontaktoval jsem je počátkem týdne a odpověděli mi že je již nemají. Bohužel špatně aktualizují svůj web........

          0 0
          • kubad  

            pokud se dobře dívám tak u dovozce Imexpo  RR 2,25" UST EVO sou skladem

             
            0 0
          • MlokCZ  

            Tak to jsem měl štěstí, objednával jsem tam minulý týden.

            0 0
    • JakeF  

      Když už tu je tohle téma. O UST uvažuju, ale mám otázku. Někde jsem čet, že ty UST pláště s notubes kitem se nějak hůř nafukujou a musí se použít velká pumpa. Je to pravda, že to někde na vyjížďce (malou pumpičkou) nenafouknu, když mi třeba kvůli defektu poklesne tlak? Přijde mi to blbost, ale radši se ptám. A jenom pro ujištění, když mi to tmel nezacelí (nebo cojávim vyschne a já zapomenu dát novej), tak vyndám ten spešl ventilek a dám tam normální duši?

      0 0
      • kubad  

        když máš s UST defekt stejně většinou dáváš duši protože tu díru většinou nenajdeš a tím pádem nedokážeš zalepi, s duší nahodíš i malou pumpu.

        UST plaště s NoTubes kitem nějak nechápu co myslíš?

        UST pláště patří an UST ráfek a tam žádný kit nepotřebuješ :-)

        0 0
      • MlokCZ  

        Asi si myslel klasické dušové pláště s NoTubes sadou a tady doplním, že ve většině případů si velkou pumpou ani neškrtneš a je třeba kompresor.

        UST pláště, které jak psal kubad patří na UST ráfky, tak většinou jdou velkou pumpou, někdy i malou pumpičkou (teď myslím nasazení), ale pravidlem to není. Já jsem třeba nafoukal zcela v pohodě 8 kusů UST RR a NN na STčkách a teď 9. kus, který měl znatelně volnější patku ani po půl hodině boje se velkou pumpou nechytil.

        A ještě doplním ten pokles tlaku, tedy když to bude jen malý defekt, který tmel pořeší, ale ne hned (tedy dojde k poklesu tlaku), tak tohle dofoukáš čímkoliv, protože plášť máš usazený v patkách a není problém s tím počátečním chycením než zaskočí do patek.

        0 0
        • JakeF  

          Aha, tak to už jsem to pochopil… Člověk se pořád učí… Tak to v tom případě na notubes kity kašlu a až budu kupovat příští kola, tak prostě vezmu s UST ráfkem…

          0 0
          • kubad  

            no sem zvědavý co vybereš :-) těch zase moc není a levné už vůbec ne

            0 0
            • JakeF  

              http://www.rockroad.cz/…-p-1969.html

              Třeba tenhle UST je? Na tom by se nechali dát zaplýst kola docela rozumně, ne? Ale zatim to je nepodstatný, na Tractiona kotouče nepůjdou, takže ani nový kola.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tohle jsou ráfky trošku jiné kategorie a dle toho mají i příslušnou váhu. Ze samostatných ráfků u Mavicu jedině 819ku.

                0 0
                • JakeF  

                  No, tak ten je docela rozumně mi přijde…Ale to je jedno, když s tim kitem to nemá cenu, tak to půjde až na příští kolo a do tý doby může bejt zase všechno jinak :-).

                  0 0
            • jonti  

              XT ani Fuclrum 3 mi drahe neprijdou.

              0 0
              • kubad  

                podivej se do profilu tazatele a pak možná už jo :-)

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.