Jakou bikovou přehazku ke 105tkovým duálům a 11-32 PG1050

49 nepřečtených
  • MlokCZ

    Nakonec jsem se po pár letech vrátil k silničce, už mi ale nesedí extra jemně odstupňovaná silniční kazeta. Sem tam vyjímečně se to sice hodí, ale mnohem častěji mi to prudí a nutí zbytečně moc řadit.

    A když je letos dostupná 11–32 desítková kazeta Sram Apex, která má přesně mně vyhovující odstupňování 11/12/13/15/1­7/19/22/25/28/32 (je to pro mě na silnici akorát mírně jemnější odstupňování než biková devítka 11/34). A navíc ocením i to zvětšení rozsahu.

    S původní 105tkovou přehazkou to nejspíš fungovat nebude i když je se středním vodítkem (to ale tomu, aby pobrala větší pastorek než 27 nijak nepomůže). Jisté to není, občas to někdy někomu funguje, vždy ale hodně záleží na přesném provedení a délce patky. Většinou když už to ale někomu jde, tak do 30 zubů max.

    Takže je třeba dát bikovou přehazku. A teď otázka jakou. Je jasné, že musí být Shimano a bude to XTčková.

    Nabízí se ale 3 varianty. Aktuální model shadow nebo obyč (určitě nechci inverzní) nebo to samé ve 2011 modelech.

    Dohledal jsem, že s aktuální klasickou (ne Shadow) to v praxi více lidem funguje, takže to je jistota.

    S shadow by to mělo fungovat taky, není důvod proč ne, spíš je otázkou, zda silnější pružina nebo spíše konraproduktivní na silničce. Větší náchylnost na horší chod při zasrání bowdenu mi u klasiky netrápí. A věci jako, že shadow nemlátí do rámu a hůře se dá v terénu urvat mi taky k ničemu nebudou.

    Tedy jde pouze o to, co bude se silničními dualy příjemněji chodit.

    No a 2011 modely, tam nemám vůbec ověřeno, jestli by to 100% chodilo. Asi spíš ano, ale kdo ví. Nejlépe jestli to někdo neviděl vyzkoušené v praxi.

    0 0
    • Marskatin  

      já bych tam dal nějakou co bude vypadat tak nějak neutrálně klasicky a trochu silničnš třeba tuto Žádné shadow se silnějšma pružinama byh tam necpal.

      0 0
    • scalar  

      XT RD-761GS

      0 0
      • Marskatin  

        j oto je jěště lepší a je to XT, pro tu bych hlasoval.

        0 0
      • MlokCZ  

        O té jsem taky uvažoval, vzhledově by ladila lépe. Upřímně mi je to ale vzhledově ukradené, s tím nemám problém ani u těch novějších. A je o pár gramů těžší (nejsem gramař a pár gramů mi nevytrhne, ale nerad dávám gramy navíc, když by to nic nepřineslo).

        Co by ale bylo mírné plus této varianty, že má štelování (nutné ale není, mám štelování na spodní rámové trubce taky).

        Zatím se přikláním ke klasice, tedy nevzít shadow, tu 761čku ještě vezmu do úvahy.

        0 0
    • tom_777  

      je opravdu nutný mít na silničce vzadu 32 zubů? vždyť se dá při kompaktu použít převod 30/28 a nedovedu si představit, že by to člověku co jezdí léta často no bajku, na silničce nestačilo. S kazetou do 28 by tohle čarování s přehazkou nebylo nutný

      (sám jsem k bajku pořídil secondhandovou silničku s nejlehčím převodem 42–24 a světe div se dal jsem i kopce kde je 10% průměrnej sklon a max. kolem 15 – i když kadence se dala počítat na prstech)

      0 0
      • kubad  

        Na kompakty das minimalne 34z

        A zrovna Mlokovy bych do toho nekecal ten moc dobre vi co potrebuje. Jinak je fuk jestli bajkova nebo silnicni prehazka rozdil je stejne jen v delce raminka.

        0 0
        • tom_777  

          (jo těch 30 je pro silniční trojplacku)

          … mě jen překvapuje, že člověk kterej určitě hodně často jezdí (plácnu 4000km za rok možná víc) na kole by potřeboval na silnici ještě lehčí převody než poskytujou kompakty i s tím že chce míň jemný ostupňování převodů

          např. kazeta 6700 11–28 s kompaktem nabídne i ty větší mezery mezi převodama, aby nebylo nutný řadit pořát dokola

          0 0
          • krokus  

            Třeba nechce šlapat kadencí, která by se dala počítat na prstech :-)

            0 0
          • MlokCZ  

            Už se to tu rozebíralo x-krát, ne každý kdo nemá nijak extra výkonnost chce lámat super těžké kadence. Ve výjezdu mám limitních cca 70ot./min, pod tuhle hodnotu jezdím nerad (krátký úsek není problém ze sedla, ale lámat delší výjezdy ze sedla na nízkou kadenci také neprovozuju).

            11–28 nemá ještě odstupňování jaké chci. Jak jsem psal níže, z celopevňáka jsem dokonce vyhodil i 9tkovou kazetu 11–28, protože mi tam ta 13tka mezi 12–14 prudila. Na silničce sedí nepatrně jemnější odstupňování té desítkové 11–32. Prostě tam tu 14tku pastorek nechci (co tam má 11–28 desítka navíc oproti 11–32).

            Jinak já zase nechápu, proč někoho baví jezdit a lámat supernízké kadence. Já jsem kdysi tohle dělat taky musel (na 5-ti kolečku s jedním převodníkem nebyla jiná volba) a měl jsem pak slušné problémy s koleny.

            Teď najezdím kilometrů více než tenkrát a při kadencích co jezdím žádné problémy s koleny nemám.

            0 0
        • MlokCZ  

          Ty silniční často nepoberou největší pastorek, rozsahem by i ta 105tková stačila (rezerva tam je v tuhle chvíli pro větší rozsah velká).

          Hodně jsem hledal na zahraničních fórech komu 30–32 pastorek fungoval se silniční přehazkou a jakou a bylo to tak 1 případ z pěti, že to fungovalo. Komu ne, tak všichni dávali bikovou, ale nikdo shadow, takže k tomu jestli shadow ano nebo ne jsem se nedočetl nikde nic.

          0 0
      • MlokCZ  

        Hlavním cílem není přidat nejlehčí převod (mám tam už trojplacku, která mi sedí perfektně narozdíl od kompaktů, které mi kvůli velkému skoku mezi převodníky nidky neseděly), i když sem tam se taky bude hodit (stylem lámat delší kopec s kadencí 40ot./min opravdu nepotřebuju, to co tu jezdím ale povětšinou i s rozumnou kadencí stačí s tou 27čkou, ale sem tam se hodit bude i ten lehčí převod, třeba pro kopcovité trasy v základní vytrvalosti, což tak jezdit zase taky budu, hlavně ze začátku roku).

        Jak jsem ale psal, hlavním cílem je změnit odstupňování kazety, prostě ta silniční je odstupňovaná na můj současný vkus příliš jemně (i na minulé silničce, co jsem měl 10tku campu 13/29 to bylo už na hraně a to mi ty jemné skoky tenkrát tak nevadily) a nevyhovuje mi to (jezdil jsem za těch 25 let na kole snad všechny typy odstupňování a už měl dříve 5 různých silniček různě zpřevodovaných, takže přesně vím co chci).

        Chvíli jsem váhal mezi 11/28×11/32, ale pak jasně vyhrála volba 11/32 když se teď dělá s odstupňováním, které se mi opravdu líbí (na celopevňáku se slicky mi stačila i 11/32 9-tková kazeta a její odstupňování a 11/28 devítku jsem zkusil a zase z toho kola vyhodil). Nemám problém při lehce větších skokách mezi sousedními převody mírně přizpůsobit kadenci v rozumném rozsahu (to je pro mě pouze 13–15 a 19–22, ale zase se 14tkou mezi to je ještě horší), zato velmi časté řazení o 2–3 pastorky a přeskakování převodů mezi mi pěkně prudí. Prostě musím pak akorát řadit na můj dnešní vkus zbytečně moc.

        Tedy není třeba řešit, jaké si mám dát převody, to je dané a měnit to nehodlám. Ale tou přehazkou si nejsem jistý, Shadow jsem třeba dlouhodobě nejezdil, jen krátce zkoušel, takže nemám pořádné srovnání ani z biku.

        0 0
        • scalar  

          Mám tuto kombinaci na jednom kole (50/34 + 11–32) a velkou výhodou je, že můžeš nechat velkou placku i v některých kopcích (převod 50/až 25, v nouzi krátkodobě až 28).

          0 0
          • MlokCZ  

            To je další důvod, proč tu 11/32 kazetu chci. Vychází mi to, že můžu pak jezdit převážně na střední placku 39.

            U kompaktů s 50tkou by mi to takhle už nevyšlo a ten skok u kompaktů nemám rád (proto jsem nezvolil rovnou variantu kompakty + 11/32, což by mi rozsahem taky stačilo a zvolil trojplacku s tím, že tu 12–27 zkusím, i když jsem tušil předem, že mi to odstupňování sedět nebude, ale stejně to tak už bylo osazené).

            0 0
            • scalar  

              A kolik zubů máš na plackách? Mám na kolo na zimu 52/42/30 a kazetu jsem počítal koupit 11–28 od BBB, připadalo mi to ideální…

              0 0
              • MlokCZ  

                50/39/30. Rozsahem by mi to stačilo s 11–28, ale prostě tam nechci tu 14tku pastorek. A jestli budu zase jezdit na začátku příští sezóny základní vytrvalost v kopcích, tak i ten převod 30/32 se dostane sem tam ke slovu.

                0 0
              • MlokCZ  

                Od BBB by se mi líbila 11/28 ale devítková, ta má odstupňování přesně akorát.

                0 0
              • MlokCZ  

                A pak se mi moc líbí, že se mi zvětší rozsah na prostřední placku s tou 11/32.

                0 0
          • Lister  

            Přesně z těchto důvodů uvažuju u kompaktů o přechodu na 13–29 místo současné 11–25, protože při mých běžných rychlostech a kadencích se pohybuju většinou přesně na přechodu malý-velký převodník. S tou lehčí kazetou bych mnohem více využíval velkou placku a méně křížil řetěz. Doufám, že to přehazka Veloce s krátkým raménkem zvládne.

            0 0
            • MlokCZ  

              Přesně tuhle kombinace jsem vozil na minulé silničce. Měl jsem tam taky Veloce, ale přehazka byla ta varianta s delším vodítkem. Ta měla ještě rezervu. Ale jestli dost velkou, aby stačilo i krátké vodítko těžko říct.

              Dobře si ale rozmysli, zda Ti bude stačit 50/13. U mě to bylo na hraně. Když jsem jezdil sám, tak to šlo, i když občas by se těžší hodil (ale nebylo to nutné). Jakmile ale jedu s někým (a v mojem případě to znamená, že já jsem ten méně výkonný a vezu se v háku klidně po celou dobu), tak už chybí hodně.

              Už bych dnes do nejtěžšího 50/13 nešel. Docela se teď těžším i na tu 11tku. Tu už využiju jen do sjezdů a být by tam nemusela, ale rád si lehce i ve větší rychlosti ve sjezdu přišlápnu. A s 50/11 to jde krátkodobě dobře i opravdu do vysokých rychlostí (na to tu mám opět jeden referenční kopec Rokycany->Šťáhlavy).

              Jinak to posunutí na 13–29 trošičku pomůže (když si na rozhraní převodníků), ale ne moc.

              Mně kvůli tomuto kompakty hrozně štvaly a s trojplackou jsem teď oproti nim hodně spokojený. Teď navíc s tou 11–32 kazetou je to opravdu paráda. Velkou převahu vyjížďky můžu jet na prostřední 39tku a řadím teď mezi převodníky na trojplacce mnohem méně než dříve na kompaktech.

              A když navíc řadím, tak je to taky příjemnější s menším skokem a nemusím pro navazující převod vzadu přehodit o půl kazety, ale jen o jeden převod (na té 11–32 kazetě).

              A trošku jsem mě obavy z toho, jak se tu psalo, že na trojplacce to řadí hůře, s tím ale vůbec nesouhlasím. Podle mě to řadí lépe než compakty. Jen tedy je třeba využívat všech 6 poloh přesmykače.

              0 0
    • jecnak  

      Silnejsi pruzina je naopak pro dual vyhodou, takze jakkoli blbe to bude na silnicce vypadat, tak shadow. Dalsim aspektem je i lepsi natoceni bowdenu pro silnicni kolo, kde vede bowden spodem a u shadow se tak nelame. Doporucuju kratky raminko na SLX kvuli jinak silene delce raminka u XT. Pokud ti tam padne barva SLX…

      0 0
      • MlokCZ  

        Díky, přesně něco takového jsem chtěl slyšet. Bohužel s ramínkem to bude ještě otázka, přeci jen potřebuju k trojplacce + 11/32 už dost velký rozsah (používat budu občas všechny převody).

        0 0
        • jecnak  

          44/32/22 + 11/32 chodi kratke SLX v celem rozsahu.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak tím je to vyřešené, stačí s rezervou GS, to dlouhé je opravdu megadlouhé.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • parduba  

          Dej si tam to co ti bude vyhovovat-budeš na tom jezdit ty.Já mám na silničce taky trojpřevodník a ještě k tomu rovný řidítka a je mi jedno co si kdo myslí-mě to vyhovuje.

          0 0
          • MlokCZ  

            Taky dám, převody jsou jasné. Z těch přehazovaček předem ale netuším co mi bude vyhovovat lépe a i když tohle v nejhorším by šlo zkusit i obojí, tak zbytečně kupovat obě verze a měnit to nechci.

            Asi tedy nakonec prubnu Shadow, přeci jen má jecnak pravdu v tom, že to zalomení bowdenu je tam opravdu velké a dualy mají dlouhou páku, takže silnější pružina by ničemu vadit neměla.

            0 0
            • jecnak  

              Nejde o paku, ale o to, ze silnejsi pruzinu potrebujes, aby dokazala napinat lanko vedene pres vselijak zakrouceny bowden v pakach a obloucich. Silnicni prehazka ma proti bikove silnejsi pruzinu prave z tohoto duvodu.

              0 0
              • MlokCZ  

                Výhoda je jasná (i když mám ještě 105tku 5600, takže lanko vede přímo, takže tam by to asi i ta slabší pružina zvládla s dobrým chodem).

                Tou pákou jsem myslel, že to nebude mít nevýhodu v tom, že by šlo z těžka řadit, to pořeší ta páka.

                Neuvědomil jsem si ale že i silniční přehazka už tu silnější pružinu má taky, pak není vůbec co řešit.

                Beru tedy určitě Shadow.

                0 0
                •  

                  Mloku, pobrala by tahle 105 přehazka 5600 kazetu 11–28, myslím že rozsah je na Sh stránkách popsanej do 27 zubů a já bych chtěl 28, či budu muset koupit novou přehazku s větším rozsahem?dík

                  0 0
                  • jecnak  

                    Ano u starsich silnicnich sad Shimano (bowden od razeni z dualu trci ven) je vzadu do 27z, ale i 28z 90% prehazka pobere. Bezne pobere do 30z. Muzou nastat jen dve situace – bud budes mit problem s tim, ze horni kladka prehazovacky bude jezdit po zubech 28z pastorku a nebo ne. Zalezi na delce patky, uchyceni kola atd. Na par kolech ten problem mam a nicemu to ale nevadi.

                    0 0
                    •  

                      dík,zkusim to

                      0 0
                    • Marskatin  

                      ano mi přehazka 105 rd-5600 jezdila po 28 pastorku a moc se ji na ten pastorek nechtělo. A vydávalo to nepěkné zvuky. Jak bylo výše napsáno, záleží na háku. Na starém kole jsem jezdil soru s 28z a bylo to v klidu.

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    Záleží na tom, jak má daný rám konstruovanou patku (tedy jak moc je přehazka nízko a jak moc délka patky pomůže zabránit ježdění po zubech na největším pastorku).

                    V mojem případě (5600 přehazka varianta delší vodítko) by to zvládla v pohodě, 28čka na té 11–32 kazetě chodila ještě zcela v pohodě. 32jka nešla už o hodně, přehazka na tom pastorku už drhla o pastorek hodně (vyloženě ji to nutilo na tom pastorku poskakovat). Odhaduju, že na mojem rámu možná ještě tak 29tka by šla, 30tka už spíš ne.

                    Jinak ale řešení s tou bikovou Shadow si chválím, řadí to srovnatelně + je dost znát, že bowden teď nemá tak hrozný oblouk a že je menší odpor lanka v bowdenu. Síla pružiny přehazky se mi přitom zdá s tou 105tkovou ± stejná.

                    0 0
    • MlokCZ  

      Takže nahozena XT RD-M772 SHADOW GS. A funguje to perfektně a rozsahem to s tím středním vodítkem vyšlo i když tak, tak. Velká/velká ale jezdit v podstatě stejně nebudu, takže je to v pohodě. Na malou placku mi vyšel celý rozsah v pohodě.

      0 0
    • Lister  

      Fungovat bude cokoliv a osobně bych nejvíce věřil radě od jecnaka.

      A už to konečně nafoť. Až ty tvoje převody uvidí raceman, tak asi spadne ze židle :-)

      0 0
      • MlokCZ  

        Možná někdy. Ještě ladím pořád poslední věc a to řídítka. Ty FSA K-Wing mi nakonec moc nesedí (problém je ta vrchní část od představce, ta plocha je dobrá, bohužel ale když ji nastaví, aby skvěle seděla, tak tím musím natočit řídítka do polohy, kde pak naprosto nesedí ostatní úchopy), takže teď tam snad už přijdou konečné FSA K-Force.

        A jak jsem tu už psal, převody paráda, konečně mám poprvé převody s rezervou, kdy oba krajní převody (nejtěžší a nejlehčí) řadím jen ojediněle a mám dostatečnou rezervu pro všechny příležitosti. Pomáhá mi to i psychicky, že i trošku náročnějších výjezdech nejedu skoro nikdy nejlehčí převod a mám tam tu rezervu. Odstupňování přesně akorát a rozsah na střední placku velký. Nevím proč jsem dříve té trojplacce tak bránil.

        0 0
        • Plechovka  

          S tím psychickým pocitem ohledně rezervy s tebou souhlasím. Vozím 50–34/11–25 a i když mi to stačí, tak ten pocit, že lámu nejlehčí převod a kdyby mi seklo, tak už tam není co dát … :-)

          0 0
          • pelhrimov  

            Vytahuji staré vlákno: K té Tvojí psychice rozumím a co teprve plánovat jet někdy tuto trasu s ženskou http://ext.soelden.com/…enprofil.pdf a mít pro ni vyhlédnuté kolo s převody 53/39 a 25/11. Proto se Ječňáka a Mloka ptám, půjde k řazení Sh. 105 ve verzi 5600 přidat 10tková XT nebo SLX přehazovačka? Liší se nějak zásadně verze řazení 5600, 5700, 6600, 6700 co se týče případné kombinace s přehazovačkami XT, SLX?

            0 0
            • jecnak  

              Musis pouzit starsi prehazku Shimano – tedy ne DynaSys. Razeni se v delce kroku nelisi, takze pouziti jakekoli starsi prehazovacky Shimano neni problem. Obecne ale i 105kova prehazka pobere 12/27(8), coz je pro ten profil co pises dostatecne zprevodovani.

              Shodou okolnosti jsem ten zavod jel vicekrat, byt s temi prevody co popisujes. Medunka jela 50/34 a vzadu 12/27 pry bez problemu (v ramci takhle tezkeho zavodu). Dulezitejsi je v poslednim kopci psychika a dobre rozvrzeni sil.

              Co urcite pores je spravne nastaveni posedu pro zenu, at je schopna dlouhodobe jet dole v obloucich, protoze sjezd z Jaufenpassu do St. Leonardu je hodne dlouhy, tezky a rozbity. Dole v St. Leonardu se po odboceni do prava na Timmelsjoch podivejte doleva pres reku, kde je pivovar/pizzer­ka/hospoda. Doporucuju se stavit na vyborne pivo a skvelou pizzu.

              0 0
              • pelhrimov  

                Díky, za info, já jsem věděl, že máš na silnici zkušenosti, proto jsem to vytánul. Tu geometrii si ohlídám a dojedeme na nákup někam, kde je možné si sednou na dvě velikosti rámu totožného modelu.

                0 0
                • jecnak  

                  Ted koukam, ze jsem to mozna napsal ne uplne pochopitelne. Myslel jsem to tak, ze na ty kopce jsou pro slecnu dobry kompakty + 12/27. Tedy s 53/39 v predu to chce odpovidajici 11/34 vzadu nebo neco podobneho. Obecne pro slecnu, zvlast pokud jezdi rekreacne, bych volil spis kompakty.

                  0 0
            • ememem1  

              jet někdy tuto trasu s ženskou http:ext.soel­den.com/…enpro­fil.pdf a mít pro ni vyhlédnuté kolo s převody 53/39 a 25/11.// – hm, asi budem musiet potrenovat, s takymito prevodmi bych to asi cele tlacil.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.