Zdravím, hledal jsem nějaké vlákno, kde by bylo napsáno,jestli se dá použit GPS z auta na kolo a jaký držák. Rozhlížím se hlavně u značky garmin.Jakou by jste mi doporučili?Díky
Zdravím, hledal jsem nějaké vlákno, kde by bylo napsáno,jestli se dá použit GPS z auta na kolo a jaký držák. Rozhlížím se hlavně u značky garmin.Jakou by jste mi doporučili?Díky
Kolik na to máš?
60CSx nebo Colorado ??
Cokoliv co je:
Tak aby byla maximálně do 10 000 , spíš kolem 7–8. měla by být širokoúhlá s velkou uhlopříčkou,bude nejspíš používána více do auta než na kolo.Líbí se mi garmin nüvi 710 a nüvi 760, bohužel 760 je trochu dražší.Jinak nevím podle čeho vybírat,Vybírám poprvé v životě a jsem úplný lajk.Hlavně přesná mapa ČR a lepší mapa evropy.Díky
Tak jestli má být do hlavně do auta, vzal bych nějaké PDA a nahrál do něj navigační soft. Já mám Asus A696 za necelých 7k. Mám v něm nahrané jako autonavigaci iGO6 a pak SmartMaps pro navigaci terénem. To ale využívám jen když nevím kde jsem a potřebuju se zorientovat, ne abych jel podle toho co říká navigace :-). U PDA máš (pro mě) obrovskou výhodu, že si můžeš nahrát navigační soft, který ti víc vyhovuje. Nejdřív jsem zkoušel všemi vychvalovaný TomTom6 ale vůbec mi nesedl, oproti iGO má navíc mizerné pokrytí a neaktualizované mapy. Navíc PDA je univerzální stroj, využívám ho i ve škole jako grafickou kalkulačku (3D), MP3 přehrávač, atd. Pokud nechceš nějakou outdoorovou navigac nebo něco speciálního tak je PDA podle mě ideál.
"Asus A696 ":http://www.svethardware.cz/…032C6ED.html;-)
Ještě byc hchtěl vědět,jestli někdo neví o držáku na kolo na model garmin 760, který sem si vybral,Díky
ještě jsem zapomněl. Našel jsem držák na řidítka http://www.e-space.cz/…-250-660-760 nevím jestli je nejlevnější a potřeboval bych vědět, jestli se na to musi koupit ještě nějaký držák, do kterého by se přístroj zasadil.Díky
Na kolo bych si tento model určitě nevybral, není odolný vůči vodě a stačí jeden pád a je poněm. Na kolo určitě audoorovou GPS, moje Colorado přežilo pád přes řidítka. To samé si myslím o PDA s navigací. Z mého pophledu Colorado nebo Edge 705. Tento měsíc má vyjít nová Topo mapa z rozlišením 1:10 000 a tá potřebuje přístroj s dobrým displajem vetší pamětí. Colorado se dá v autě bez problémů použít, akorát nemluví, pouze pípá.
Právě teď na diskuzi na Geocaching.cz někdo píše, že do 760 nejdou nahrát trasy z Mapsource, což bych viděl jako problém v případě použití na kolo.
Spíš Colorado, má lepší display a do auta je lepší než 60CSx.Colorado má ještě nevychytané mouchy, ale mně vyhovuje, je to moje první GPS, tím pádem to neporovnávám se 60Csx, které má jiné ovládání. další www.geocaching.cz
Upřímně si myslím že dávat autonavigaci na kolo bude dělat problémy, zejména vzhledem k téměř nulové odolnosti na nárazy a vlhkost.
Zaměřil bych se tedy buď na turistickou navigaci, nebo na systém PDA s dvojicí aplikací (jednu pro auto a jednu na turistiku) podle toho zda to hodláš vozit na řidítkách nebo v kapse.
Pokud máš dost peněz tak by řešením byl i nový Magellan.
Pokud chceš GPS včetně funkcí cyklocomputeru a cyklotraineru pak jednoznačně Garmin Edge 705 – http://www.garmin.cz/index.php?…
Samozřejmě jde použít i v autě nebo na pěšárně
Na kolo bych GPS do auta nedaval. Pouzil bych radeji trekbuddy pro mobil + nejakou shockart mapu, oboji free a podle typu telefonu. Pokud nemas ve founu GPS chip, budes muset koupit jeste ten (dneska par korun). Na kolo je to idealni (sam mam SE C702 + trekbuddy a absolutni spokojenost)
ještě tady nikdo nezmínil sérii eTrex od Garminu. K plné spokojenosti používám Vistu HCx na kole i v autě, hlavní výhody – malé rozměry, odolnost, dlouhá výdž baterií, nový citlivý přijímač… jako nevýhodu vidím absenci profilů pro auto, kolo, atd. Co se týče displeje, pro navigaci mi velikostí a rozlišením naprosto vyhovuje.
Určitě jo, ale požavek byl kolo+auto, a to si myslím,že nejlépe z Garminů vyhovuje Colorado. I vzhledem k nové Topo mapě
No v autě je to téměř jedna, zda Vista HCx, 60CSx nebo Colorad. V každém případě to není nic moc a další problém je, že algoritmus routování v kombinaci s Topo mapou stojí opravdu za prd. A problém není jen v mapě, ale i v algoritmu v gpsce, protože v Mapsourc často navrhne z jednoho bodu do druhé trasu jinak, než to pak navrhne gpska (také nelze oboje nastavit totožně, Mapsource má více nastavení možností k routování).
Pokud tedy chce používat gpsku v autě opravdu často, tak bych tam rozhodně žádnou outdoorovou nepoužíval a pořídil nějaké lepší řešení do auta. Ty outdoorové jsou v autě jen nouzovka.
A proč vhledem k nové Topo mapě? Jak ta souvisí s tím, že je vhodnější Colorado než Vista HCx nebo než 60CSxko? Mě na kole displej u 60CSxka plně dostačuje a klidně by stačil i ještě o chlup menší u Visty HCx, ta by se mi skoro líbila více než 60CSxko (když jsem kupoval gpsku, ještě na trhu Vista HCx nebyla, takže nebylo co řešit). Ale na Vistě HCx mi zase dost vadí ovládání. Já bych chtěl na kolo Vistu HCx s ovládáním 60CSxka.
A sám bych prachy za Coloradu určitě nedal, já v tom velkém displeji nevidím žádnou velkou výhodu. Sice je samozřejmě o něco lepší na koukání, ale stejně na přeplánovávání trasy to pořád stojí za prd (a to se mi často v terénu naštěstí nestává, že je nutné přeplánovat), tam je malé i PDAčko a 24tka LCDčko u počítače to jistí.
A Colorado je mnohem dražší a za tu cenu navíc z mojeho pohledu nepřinese vlastně nic, jen je akorát už příliš velké na kolo (i 60CSxko je skoro moc velké).
Samozřejmě každý to může vidět jinak.
Já osobně bych šel cestou dvou přístrojů a to na kolo Vistu HCx a za ušetřené peníze oproti Coloradu bych investoval do pořádné autonavigace (ale je jasné, že ty ušetřené peníze by na to nestačily a vyšlo by to v součtu dráž).
Navíc pro auto je zcela zásadní problém omezení u těch outdoorových na vektorové mapy od Garminu.
jj, tohle je vyčerpávající… u mě byla preference samozřejmě kolo/pěchota a auto doplněk.
Colorado je menší než 60CSx !!!
Základní problém je v tom, že venkovní, odolné GPS, jsou do auta spíše nouzovka, pokud je srovnávaš s klasickou autonavigací.
A další nevýhoda je cena map, kdyt autonavigace má zpravidla celou Evropu, ale GPS má jeden stát a další musíš za draho dokoupit.
Nebo zadarmo stáhnout z internetu. Ale nebude tě hřát u srdce, že máš jen legální software :-)
No s tou velikostí jak se to vezme. Široké jsou stejně. Coloradu je tlustší. A na výšku (největší rozměr) je sice 60CSx o malinko delší, ale to je díky výrazně delší anténě, ale hlavní část těla je větší u Colorad. Mě v reálu pak celkově Colorado přišlo větší.
Určitě dva přístroje je nejlepší řešení. Colorado má o třídu lepší display nejen velikost ale i rozlišení. Nová topo mapa bude hodně detailní, na lepším displeji bude vypadat líp. Jinak v ceně současné topo mapy je silniční mapa. Tím pádem můži mít v přístroji 3 mapy(podkladouvou, silniční, topo) a další mapu na kartě. Nový, zatím problematický 2,54beta firmware umožňuje pro každý profil mít odpovídající mapu(doufám,že ho programátoří Garminu dotáhnou do použitelné verze). Přístroj používám hlavně na kole, pro geocaching, sekundárně v autě. V době, kdy jsem ho kupoval byla cena 60CSx a Colorada stejná. Routování na Topomapě je možné jenom po silnících, po turistických, lesních cestách routování mapa nepodpoporuje. Z mého pohledu na dotaz GSP na kolo i do auta je z Garminů asi Colorado nejlepší, byť za vyšší cenu.
Napíšu to sem, ale je to na víc lidí. Turistická navigace do auta je hloupost, je to max. nouzovka, ještě víc teoretické řešení. Dřív nebo pozdějc s tím nebude spokojený.
Je to o úhlu pohledu, co je pro mně priorita, pokud chci GPS na kolo, geocaching,turistiku a občas do auta je Colorado dobré řešení. Osobně v autě jezdím z 80% do práce a domu, a tam GPS neptřebuji, a na ostatní cesty Colorado stačí. V případe, že bych se živit jako obchodní zástupce a najezdil 50 t. km za rok, tak si pořídím GPS do auta. Naopak autonavigace je na kole nepoužitelná. Pro mně je priorita kolo proto jsem volil Colorado