mám Vista C, což se od Vista CX liší pouze SD kartou, přijímač stejný, v údolích občas ztrácím signál. GPSMAP 60 CX má oproti Vistám citlivější přijímač, takže kdybych se rozhodoval teď o koupi, tak GPSMAP 60 CX.
mám Vista C, což se od Vista CX liší pouze SD kartou, přijímač stejný, v údolích občas ztrácím signál. GPSMAP 60 CX má oproti Vistám citlivější přijímač, takže kdybych se rozhodoval teď o koupi, tak GPSMAP 60 CX.
Anketa: ktera je lnej pro pouziti na kole?
Jednoznačně GPSmap 60CSx
… jo, signál jsem zatím ztratil jen v tunelu
Přesně tak, jedině 60CSx. Pokud vemeš bez S-ka, tak sice něco málo ušetříš, ale bez barometrického výškoměru je to o hodně horší a výškové údaje budeš mít velmi nepřesné (i přes Sirf III přijímač není v hustším lese přesnost výšky nic moc). Navíc má CSx u té výšky těch funkcí o dost více.
Jinak určitě něco s citlivým přijímačem (jako má CSx a Cx Sirf III), můžu porovnávat 60CS proti 60 CSx (liší se právě jen tím přijímačem) a rozdíl je tam hodně velký.
S 60CSx se chytám signál někdy dokonce i uvnitř budov, v hustém lese žádný problém. Dokonce i v lese někdy drží signál korečkních družic Egnos (ale to není už tak rozhodující parametr, přesnost je velmi slušná i když není signál Egnosu k mání a korekce nejsou).
eTrex nebrat, nemá Sirf III (ani Cx novější model) a navíc ještě integrovaná anténa (vyzkoušeno, že má výrazně horší příjem oproti 60CSx).
Jinak doporučuju v každém případě koupit v USA. V tuhle chvíli se tam dá koupit 60CSx téměř za 8.000 Kč (po přepočtu), což je takový rozdíl, že to za to stojí v každém případě. Jediný prolbém mít někoho, kdo to přiveze osobně (aby byla jistota, že to bude v pohodě s DPH a clem). Mám ji taky přivezenou z USA, vyšla na 9k (kupovaná už před nějakým časem a od té doby tam ceny šly taky ještě o něco dolů, zvlášť teď koncem roku výprodeje). Hned přehraná posledním českým firmwarem, takže pohodička a vše v čestině. Jediná malá (ale podle mě zanedbatelná) nevýhoda modelu z USA je podkladová mapa USA. To je ale podle mě fuk, stejně tam koupíš Topo 50 Czech V1. Jediná nevýhoda je pak u hranic v případě, že nechceš kupovat i mapu Evropy (nemáš za hranicemi pak mapu žádnou, ani tu podkladovou, co bys měl při koupi u nás).
Tak jsem mrknul ještě na ceny v USA a fakt pěkný: www.bizrate.com/…nwylf--.html
Dokonce v přepočtu nejlevnější krámy pod 8k. Jediný problém je, že pokud to budeš platit kartou z ČR a jen někomu posílat do USA na adresu, aby to přivezl (a nemáš možnost, aby to tam dotyčný i sám koupil), tak z těch krámů jich hodně vypadne, protože neberou platební karty vydané mimo USA.
Pak je ještě možnost si ji nechat poslat poštou, ale to je horší. Jednak do ČR posílá ještě méně krámů než jde platit kartou vydanou mimo USA (ale najdou se některý), ale zdraží se to o poštovný, clo a dph a jsi na tak na 11.500. Ale pořád lepší než u nás (stále dostatečně velký rozdíl, abych riskoval, že reklamace vyjde na 1000 Kč poslání do USA nebo, že to v případě drobnější opravy nechám opravit za peníze tady).
skus cez www.zasilkovasluzba.com
ja som tiez chcel brat CSx z USA, ale spravili na Slovensku peknu akciu (zadarmo Slovakia Roads, Slovakia Topo, drziak do auta a napajaci kabel), tak sa mi to neoplatilo a od vcera mam CSx doma
ako sa 100% vyhnut DPH neporadim v tej Zasilkovej sluzbe to po dohode aj prebalia, vyberu dokumenty usvedcujuce pravu cenu a podobne dalo by sa to deklarovat ako GPSMap 60C, ktore ma nizsiu cenu a teda nizsiu DPH
Já už mám 60CSx, mě jedna stačí :-)
Já znám metody, co se s DPH a clem dá dělat, ale všechny mají jednu zásadní nevýhodu. Pokud jakýmkoliv způsobem snížíš cenu balíčku (nebo ho pošleš dokonce jako dárek), tak ho můžeš pojistit pouze do té hodnoty. Takže je to pak na výběr riskovat dopravu s málo nebo nepojištěným balíčkem nebo zaplatit clo a dph.
Já ale měl někoho, kdo to přivez osobně, takže pohoda.
Řekl bych, že to záleží na tom, kolik na to máš peněz. Jinak samozřejmě GPSMAP 60 CX. Ale já jezdím se starou čb.Vistou a kromě jednoznačně antisignalových lokalit, tak je to vyhovující. Ono ani nejde o to, kdy GPS ztrati signal, ale taky o to, aby ty, co ho neztratí, dávaly reálné souřadnice a ne třeba o 50 metrů vedle.
Otaku, tady je teď podobná slevová akce: www.gpsshop.cz/index.php?… když odečteš všechno, co je teď už v ceně, dostaneš se americký ceně nadostřel…a pokud fotíš, Zoner je docela slušnej, sám používám. Co se týká přesnosti, tak (abych byl zcela objektivní) jsem vlastně nepřesnost – nikoliv ale ztrátu signálu – zaznamenal: a to v Benátkách, v těch <2metry úzkejch uličkách. Jinak ale opravdu ne. Ještě – příspěvky lidí na různejch fórech zda GPS ano či ne, který neměli něco podobnýho možnost nebo chuť vyzkoušet jsou někdy docela síla, předpokládám ale, že tohle máš vyřešený. A je prima mít kdykoliv možnost si třeba v Googlu prohlídnout, kde´s byl, co´s vyjel, sjel, ujel (nebo uletěl), a to včetně fotek – zrovna hojně využívám, po operaci rupnutýho menisku :-) Můžem si pak vyměnit nějaký tracky a waypointy.
No mě ta cena teda na dostřel moc nepřijde, když je za 17000.
Z USA, když bude mít někoho, kdo to přiveze je na 8500 + necelý 2000 za Topo Czech V1, takže je pořád téměř 7000 rozdíl. A Photo studio 9 (alespoň pro mě) ten balíček nijak nevylepšuje.
Zřejmě se musím opravit: nevím, jaký příslušenství obsahuje ta koupě v USA, tedy co všechno je v těch 8,5t Kč, eventuálně kolik tam to přísl stojí (taky by mi to neměl kdo přivézt). Tady je v ceně tuším držák na řídítka, držák do auta, mapa a Zoner9 (pro mě zase přínos), čili mínus cca 6t Kč = 11t Kč. MlokuCZ, ty nefotíš?
Já skoro nefotím, ale s fotkama pracuju občas (fotí ostatní) a Zoner opravdu nepotřebuju (doma mi stačí irfan view a v práci mám Photoshop). Nezapočítal jsem ještě držák na kolo, to je necelých 500. Zoner kdybys ho chtěl kupovat je 400. Držák do auta nevim, předpokládám, že taky tak cca 500. A mapa 2000 Takže kdybych započítal úplně vše, tak je to –3500. 6000 si za to odečíst je opravdu trošku přehnané. Takže jsme na 12k (za těch 8,5k v USA v tom není kromě GPS nic). Samozřejmě, že když to nemá kdo přivést, tak je to smůla. A rozdíl musí být ještě významný, musí být nějaká rezerva pro případnou reklamaci (ta by poštou vyšla na cca 1500, pokud by tam teda zase někdo náhodou nejel).
MlokuCZ, jinak je to samozř debata nejspíš o ničem, oba už ji máme (60CSx), a Evropa už je stejně přehraná podrobnější mapou. Jinak my začli na kole teprve letos (a jezdíme na pohodu), a vlastně tady nikoho neznáme, jen jsme pojezdili okolí + nějaký výlety mimo; koukám že si z Plzně – chceš si vyměnit nějaký tracklogy pro inspiraci?
Já to uváděl pro případný další zájemce, kdyby se rozhodovali, kde koupit.
Zatím nemám s GPS najeto skoro nic, kupoval jsem v srpnu těsně po mém pádu z kola, takže jsem pak nemoh 2 měsíce jezdit. A teď je na mě zima, takže zatím jsem GPS jen pečlivě testoval při častých pěších, na kole jsem ji měl asi jen 8×.
Vyměnit pak něco můžem, ale teď to asi nemá cenu, nic zajímavého nemám. Takže to bych viděl někdy na příští rok.
… taky toho moc nemáme, jak jsem psal, jezdíme na pohodičku: asi 10–15 tracků z okolí, myslím 4 tracky z podkrkonoší a něco z Itošky. Taky pár z auta – to jen že mě to baví, a z poletování na padáčku – to mě baví nejvíc. Jinak náhoda – už dva měsíce se nehejbu – kotník, koleno a druhý koleno mě čeká v lednu. Tak zatím.
A co MIO C710+, má s tím někdo zkušenosti?
Sám GPS zatím nemám, ani jsem ho nepoužíval, pro běžné použití na kole si to moc stejně neumím představit a hlavní využití by teda bylo asi do auta…
2× větší displej, navíc se zobrazením 65k barev, v ceně držák na kolo, 2GB paměť, slot na běžné SD karty, možnost použít také jako přehrávač MP3, obrázků i filmů (teda ne, že by se chtěl člověk na bajku koukat na film), cena cca o 7k nižší.
Na druhou stranu podstatně menší výdrž na baterie, a jako zatím neuživatel GPS nerozumím tomu, jak je to s mapami, rád si to nechám vysvětlit.
a je v outdoorovem provedeni? na kolo dost podstatna zalezitost. Odolnost proti otresum a vode. Coz je zakladni vlastnost kazdeho garmina.
No, když jsem s geo-kolegou lovili celodenní cyklo-kešku, tak jsme jeli na mojí Vistu, protože PDA by nepřežilo na baterky celý den. A když jsme pak celý den chodili v dešti na další kešce, tak posílal PDA do opravy, GPS to přežila bez problémů. Ale fakt je, že mapy pro PDA seženeš snáze a asi i levněji a do auta je to určitě lepší a levnější řešení.
Na kolo zcela nevhodné, jak kvůli počasí, tak odolnost na otřesy a ještě nic moc umístění na řídítka. Do auta je pak zase jasně lepší, tam jsou outdorové jako 60CSx (která je podle mě na kolo v tuhle chvíli asi nejlepší) nevhodné, protože maj malý displej a nemají hlasovou navigaci.
Ono i některé outdorové nejsou na kole úplně 100%. Když se prasí pořádný terén a sjezdy, tak se sem tam vypínají.
Jinak nevim, co si na kole nedokážeš u GPS představit. Tam je naopak hrozně super. S GPS teď začínáme zkoušet spousty neznačených cest v lese, což bez GPS nebylo nic moc. Navíc pak v neznámé oblasti na dovolené si předem naklikáš trasu podle doporučení místních znalců a mapy a GPS už tě pak jen vede.
Super záznam projeté trasy + možnost přiřadit fotky v mapě přesně k místu, kde byly vyfoceny je už pak třešnička na dortu.
A ještě taky už ta zmíněná malá výdrž na baterky.
… tema GPS je tu tolikrát, pro inspiraci vkládám i sem… Zdravím, jak tak pročítám, co se týče GPS, chci znovu upozornit na příspěvek od rasto_t: 16.08.2006 13:35:21) 87.197.173.xxx 5×> Jezdí někdo v terénu s GPS??? (^ odpověď na 4× ^) S celoeuropskou posobnostou funkuje web www.gps-tour.info/ a nic nebrani tam publikovat vlastne trasy Dokonce už tam jsou i nějaký trasy z Čech :-). Příští týden jsem pryč, ale pokusím se taky nějaký přidat. Co vy?