• Pavouk88

    JAkou z nich zvolit ? Rock Shox Reba RL Disc poplock, PopLoc – 2012 nebo Rock Shox Reba RLT Ti pushlock, je Black box motion controll plus? Děkuju za názory a zkušenosti.

    0 0
    • tomxxx  

      Záleží co od vidle čekáš.

      Já bych bral RL, protože je levnější a úplně stačí. RLT se liší jen nastavením gate (kolečno na nastavení, kdy se vidle v zavřeném stavu „prorazí“). Do roku 2011 se dala nastavovat i RL, ale jen imbusem, ted už to nejde vůbec, ale moc potřeba to není.

      Pak je tu poplock a pushlock. Oboje funguje a záleží co chceš vozit. Já mám poplock a je to takovej plastovej hnusnej šmejd, nemám to rád, ale stačí. Pushlock je elegantnější, ale RLT bych kvuli tomu nekupoval.

      (pokud honíš gramy, myslim že RL je o 5–10g lehčí :D )

      0 0
    • Pavouk88  

      Push lock je jedna věc, ale maj i jinej systém tlumení, a ta teamka má ted´ nevím jestli nízko nebo vysokorychlostní expanzi…To je spíš to o co se mě jedná…Poznám to?

      0 0
    • Hnoj  

      Hlavně bych hledal model 2011…

      0 0
      • Azmir  

        Není náhodou 2012 lehčí?

        0 0
        • Hnoj  

          A teď se zamysli. Čím asi váhu snížili? Někde sebrali balík materiálu. Kde se to projeví? Že by na tuhosti a životnosti?

          0 0
          • Azmir  

            NA životnosti jako v čem? Jinak tuhost, je to možné, ale asi jak pro koho, já mám třeba 70 kila, takže si nemyslím že by to bylo až tak aktuální, mnoho těžších lidí jezdí i lehčí vidle a nestěžujou si. To bych za tvého předpokladu měl nejlépe koupit nejlépe něco co má 2 kila a je to tuhé.

            0 0
            • Hnoj  

              Všechno co je lehčí, musí být subtilnější a tedy tolik nevydrží. Věřit mi to nemusíš.

              70kg nehraje až tak moc roli, SID bez pevný osy je dost divokej i pod lehčíma lidma. Nová REBA a SID je skoro totožná vidle.

              Neříkám 2kg vidli, radím koupit o ročník starší, o 200g těžší (což je váha průměrnýho hovna, takže když se před vyjížďkou řádně vyprázníš, bude to lepší než lehčí vidle). Modely 11´ neměly zkrácený nohy, jako 12´ a byly pevnější.

              Jestli řešíš váhu a nepřipouštíš argumenty, je to tvůj problém…

              0 0
              • kyjosek  

                je fakt , že letošní reba je těžká jak sid , sice sida jsem nejezdil , ale slyšel jsem od těch co ho jezdí, že s tuhostí je to fakt tak na závodní chrty, já mám loňskou rebu a se svými 80kg nemůžu říct půl slova, takže asi záleží i kolik vážíš

                0 0
                • Pavouk88  

                  Ahoj mám 80 kg a 190 cm takže pravděpodobně půjdu s váhou nahoru, zas tak negramařím (jde mě spíš o funkci a životnost), takže půjdu asi do té starší. Ted´ ještě otázky vzít klasiku nebo teamku?

                  0 0
                  • kyjosek  

                    hele jezdím XC závody a mám obyč. zákl verzi 2011, jsem spoky a dražší verzi bych nekupoval, přijde mi to zbytečný, dnes bych šel klidně i to tý 2012 – co se týče max. váhy aby to nebylo zbytečně měkký, tak to by musel napsat někdo , kdo vozil třeba sida, zkus najít v historii, ale s 80kg bych se toho zase tolik asi nebál, něco jinýho je , když má někdo 100kg---- zase uspořit 100g za 3kila je dobrý a krom toho jsou u ní i schovaný ventilky zespodu na noze, aby jsi je neurval a je na ní navíc objímka na hadičku od brzdy

                    0 0
              • tomxxx  

                Pod 80ti kilovym člověkem se nezkroutí ani nová Reba. Já to sice neřešim, protože mám 55, takže můžu jezdit cokoliv, ale Manitou sem deformoval i já a to měla 2,3kg, takže težší neznamená tužší.

                Nechci někoho urazit, ale…jak dokážete na těch kolech jezdit, když vážíte přes 100kg a stěžujete si na tuhost uplně všeho. to ste všichni tak děsně namakaný?

                0 0
                • Hnoj  

                  Míval jsem svýho scotta vyladěnýho na 9,9kg, abych po roce zjistil, že váha není pro jízdu to nejdůležitější. Tuhost a z ní pramenící zrychlení a obratnost je daleko přínosnější.

                  Na to si ale každej musí přijít sám a před tím vyházet balíky peněz za gramo-honící nesmysly…

                  Nikdy jsem neřekl, že těžší automaticky znamená pevnější, ale zrovna v případě REBY to tak je. Dneska bych třeba už vidli bez 15mm osy neřešil a kdokoliv mi může tvrdit, že RU je stejně pevný – vím, že to je kravina. Raději 150g váhy nahoru a lepší pocit z jízdy.

                  0 0
                  • l.smetana  

                    Na druhou stranu,pokud někdo váží 60kg i s postelí tak to zas tak moc nepozná. Alespoň já nikdy, ať sedím na čem chci – samořejmě, že v extrému jo,ale když je to ještě jakž takž v mezích tak vůbec.

                    0 0
                    • jonti  

                      Na hmotnosti sice zalezi, ale tu tuhost ocenis i kdyz jses lehci, lip to vede stopu a treba v naklonenem svahu na sutrech to poznas vyrazne.

                      Ted muzu porovnat Rebu 2007, Sid 2010 a Rebu 2011, tak Sid byl vyrazne mekci, ale nijak extremne mi to nevadilo.

                      Co jsem zkousel Sid na 29 kole bez pevne osy, tak na tom skoro neslo jezdit, ted mam foxe a je to vyrazne lepsi.

                      A vazim 72kg.

                      0 0
              • vsn  

                no on je i SID 2012 hodně těžkej… s pevnou osou má 1514 gr

                že by se nějak kroutil nepoznám, předtím jsem jel RST F1st Air s 30mm nohama …

                je fakt že vážím 62 KG (snad příští rok 60 KG :) )

                btw co SID / REBA 2013? :) Jarda K. si jí pochvaloval že jí dokáže nafoukat i on :)

                0 0
                • tomxxx  

                  Kulhavý mě v tomhle ohledu celkem štve, ale platěj ho za to a chápu to. Před Novym městem nadával, jak jednopřevodník je na prd a nechceho. Predj blbě chytíš kámen a nemáš šanci přehodit na jinet (nezkřivene) tác (pak padá řetěz a závod v haji)…na OH vezl XX1 a bylo mu to jedno

                  Jeho brain zase chválil, že to má solo air, proto se to bezva nastavuje…vždycky to zmíní moc hezky nenápadně mezi řečí.

                  Je to pravda, že pro většinu lidí je solo air lepší, protože to prostě nafoukaj a jedou (mně by to taky stačilo, nebaví mě si s tim hrát). Dual air je trochu laborovaní se dvěma komorama a negativní je děsně maličká, takže když je blbá pumpa, tak při odšroubovávání uteče klidně 20PSŮ.

                  Jinak ty vidle budou ± stejný jako 2012 (až na ten hnusnej polep :D )

                  0 0
                  • Nikovlas  

                    Jak to poznáš, že ti při odšroubování utekl vzduch?

                    0 0
                    • scalar  

                      udělá to pšššššš :-)

                      0 0
                      • Nikovlas  

                        Tak to musí unikat vzduch z vidlice :-)

                        0 0
                        • kyl  

                          Když to udělá pšš,tak je to z hadičky ale když to udělá pšššššš jak píše scalar tak je to z vidle.:-)

                          0 0
                  • vsn  

                    no měl by utéct jen ten z hadičky u vidle…

                    ale je fakt že když není vidlice vytažená uplně do zdvihu tak se to nafouká špatně …

                    takže ideál vyfouknout negativku (nebo aspon dát zřetelně menší tlak jak v pozitivce), nafoukat nejdřív vršek a pak spodek a hlídat si aby při foukání nezajela kousíček…

                    0 0
                    • tomxxx  

                      Já to tak dělám. S tim únikem vzduchu je to tak, že nafoukám tlak, odšroubuju a ono to trochu odfoukne, a když namontuju ventilek znova, tak tam je o 20psů míň v negativce a o 5psů míň v pozitivce.

                      Tak mě napadá, jestli nejsem úplně blbej a neni to tim, že to namontuju znova a v tu chvili ujde vzduch z vidle do hadičky a sniží se celkovej tlak.

                      0 0
                      • Azmir  

                        Pravděpodobně to není tím, že když pumpu vytahuješ tak z vidle ujde tlak, ale je to tím, že jak pumpu nasazuješ, tak část tlaku z vidlice uteče do hadičky, při nasazováni to ovšem nevadí, protože stejně chceš vidli foukat, takže se neboj, že ti něco uchází.

                        0 0
                        • vsn  

                          přesně tak …

                          negativka je malá proto naplnění hadičky při našroubování sebere větší objem než u pozitivky.

                          0 0
                  • JakeF  

                    S tím převodníkem mi to přijde docela nesmysl… Respektive ani ne tak nesmysl, jako argument s velmi malou reálnou uplatnitelností. Platný by to bylo, pokud bys třeba ulámal o šutr zuby velký placky. Ale to se nejspíš nestane, stejně na jedno i dvojplacce vozí ve sjezdech velkou, takže ránu pobere řetěz a jeho zničení paradoxně hrozí víc na dvojplacce, kde je velká placka větší. Co se týče ohnutí převodníku, tak pokud se ohne trochu víc, tak se neudrží řetěz ani na placce pod ním a bude ho schazovat i z ní.

                    Co se týče solo-airu, tak tam je to zase o něčem trochu jiným a v tom ho chápu. On totiž stejně vozí vidli s Brainem, což dost smazává potřebu omezovat citlivost přefouknutím pozitivky a znemožňuje zvýšení citlivosti opačným postupem. Takže přínos DA je naprosto minimální a za sebe jsem rád, že budu mít SIDa se SA.

                    Ale jinak je jasný, že ho prostě živí, že ty výrobky propaguje, tak na to těžko bude nadávat :).

                    0 0
                    • tomxxx  

                      O těch tácech říkám jen to co on tvrdil. Mně osobně je to putna, ale vim jaký to je jezdit se skřivenym tácem…na hovno. Já si myslim, že XX1 je pro závodníky fajn, stejně moc neřaděj na přesmyku a maj možnost vybrat si kliky podle zavodu. Doma to budou řešit jen velcí řešitelé a pro nás normální je skoro jedno, jestli jedeme 3×10, 3×9 nebo 2X10.

                      S jednopřevodníkem bych se ale třeba já celkem trápil.

                      Na braina sem zapomněl a taky bych bral radši solo air, když už vim co obnáší DA.

                      0 0
            • Necris  

              Celou sezonu jsem jezdil Rebu 2012 RL. Oproti 2011 je to úplně jiná vidlice. Už jenom nožičky jsou ze SIDa. Hodnotit projev a štelování nemá cenu, to si každý zhodnotí sám.

              Jen k té výdrži: S mojí těžkou postavičkou (osciluje cca 80 Kg), jsem jí protáhnul za sezonu 9× maraton, 4× XC. Plus přes léto každodenní tréninky. Vidlice to v pohodě vydržela a je připravená sloužit další sezonu. Jestli je ta zátěž málo/akorát si zhodnoťte sami. Každopádně ve výdrži nebyl problém.

              Což neznamená vůbec nic, jen že já jsem s ní neměl problém. Třeba ostatní mají, rozhodně se najdou bikeři, kteří do toho třískají ještě víc.

              0 0
          • maajkee  

            Nevim, starou rebu jsem nejezdil, ale s novou jsem neměl problém ani se svýma skoro 100kg a to s obyč 9mm osou. Tady se vždycky všechno trochu přehání :)

            0 0
            • JakeF  

              Ono to asi bude celkem záležet i na stylu jízdy, ne jenom na váze… Třeba 150kg člověk může taky klidně vozit 1150g DT Swiss vidli a Podium MMX ráfky, když s tím bude jezdit jen po asfaltu a pak nám tu vykládat, že si ty problémy vymýšlíme :).

              0 0
              • maajkee  

                No vidíš a já zrovna po asfaltu najedu naprostý minimum. Tý Rebě jsem dal co proto v Beskydech, v Rychlebách a pak taky v Orlických kde jsem dost často a taky dost dostala zabrat v Železných horách, kde jsme každou chvíli páč tam máme chalupu a kdo to tam zná, tak ví že o velký kořeny a kameny tam není nouze.

                Oproti Lefty i Fatty je to samozřejmě měkčí vidlice, ale jak říkám, neměl jsem žádnej problém s ní jezdit. Limity jsou spíš většinou v jezdci.

                0 0
                • JakeF  

                  S tím druhým odstavcem souhlas. Limity jsou hlavně v jezdci a i s měkčí vidlí není problém jezdit. Ale rozhodně ta nižší tuhost na pocitu z jízdy nepřidá a poznat je celkem snadno…

                  0 0
                  • maajkee  

                    Nevim no, jak už jsem napsal, tak mi Reba 2012 nepřišla měkká tak, že by mě to mělo nějak výrazně omezovat.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Vždyť já taky netvrdím opak… Jen říkám, že i když reálně ta nižší tuhost moc neomezuje, tak minimálně já mám lepší pocit z jízdy s tužší vidlí a pokud si můžu vybrat, radši tu tužší. Mít 29er vidli s konstrukcí a tuhostí Lefty a chodem SIDa s Brainem, tak si chrochtám blahem :).

                      0 0
              • HELLBOY22  

                „Agresivní jízda“, že jo?

                0 0
                • JakeF  

                  Kdy už tě uvidíme jezdit? Zatím jenom blbě kecáš a natáčíš ostatní…

                  0 0
                  • HELLBOY22  

                    Počkám si kým vyhráš Olympiádu ;)

                    S tvojimi skúsenosťami by to malo byť už na tej najbližšej že?

                    0 0
                    • JakeF  

                      Narozdíl od tebe jsem toho už vyhrál celkem dost… Ale moc nechápu, co tě vede k přispívání do tématu, ke kterýmu nemáš co říct a akorát rozjíždíš OT.

                      0 0
                      • HELLBOY22  

                        Ja som toho vyhral toho tiež celkom pekne oproti niektorým rovesníkom, no nie v bikovaní. Vlákno na BF bez OT neexistuje, vždy to niekto načať musí.

                        0 0
                      • HELLBOY22  

                        A okej aby som nebol OT.

                        Pevnú os nie je vôbec nejak extrémne poznať. Zlepšenie tam je, ale nie také aby to normálneho človeka posunulo niekam vyššie. Oveľa väčší prínos, čo sa týka tuhosti má tappered krk, ktorého zlepšenie tuhosti už cíti aj bežný biker.

                        0 0
                        • ememem1  

                          To si zistil na tom svojom oranzovom biku?

                          0 0
                          • HELLBOY22  

                            To zistil kamošov otec keď prešiel na tappered, a taktiež to zistilo kopa zahraničných bike magazínov, stač hľadať ;)

                            0 0
                            • Ruprt2  

                              A máš i nějaké vlastní zkušenosti, či poznatky?

                              Vždy když tu něco postuješ, tak to bol kámoš, nebo švagr otca tety tvého kámoša apod.

                              0 0
                        • ClAyD  

                          Mno zrovná já sem přechod z rychloupínáku na pevnou osu prožil hodně intenzivně:D

                          0 0
                        • Mr.Dawe  

                          Pevnou osu na vlaštný štýl netřeba. Zde je i důkaz

                          0 0
                        • Hnoj  

                          IMHO pěkná kravina…

                          Co jsem zkoušel, tak tapered krk má naprosto nulový přínos.

                          0 0
                          • maajkee  

                            Taky mně to tak příjde.

                            0 0
                          • Swoby  

                            +1

                            0 0
                          • Bysto  

                            Mlok tu dával merania, takze objektívny test a tam bol rozdiel medzi 9 mm a 15 zopár % a medzi tappered neTappered to uz bolo znatelné. A ešte aj sám hovoril, že ten rozdiel citi

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Přesně.

                              Dlouhodobě jsem měl ve stejnou dobu (takže pravidelné střídání těch kol) dva fully s Talasem 150mm FIT RLC (na obou stejné přední kolo, stejná řídítka i představec). Jeden tapered krk měl a druhý neměl a rozdíl byl i v praxi jasně znatelný.

                              Tedy samozřejmě ne že by se bez tapered krku nedalo jezdit…

                              U 15mm osy se mi to z praxe posuzuje blbě. Při přechodu na 15mm osu jsem přešel současně i na tužší kola.

                              Rozdíl byl také celkem znatelný, ale těžko z toho odhadnout, jak moc velkou část z toho udělala ta kola.

                              A ten rozdíl pro tapered krk který byl změřený byl opravdu dost velký, tam není co řešit.

                              Kdo to chce v praxi aspoň trošku objektivně posoudit, tak by měl mít srovnání se stejným nebo aspoň srovnatelným předním kolem a stejným nebo aspoň srovnatelným zbytkem kokpitu (představec, řídítka, rám).

                              0 0
                          • HELLBOY22  

                            viď. Mlokove merania.

                            0 0
            • mm  

              na jakém zdvihu jsi ji vozil?

              0 0
      • kyjosek  

        Copak se soudruhům v roce. 2012 nepovedlo?

        0 0
    • Mobidyk1  

      Kup si Rebu, je jedno jakou, nastavíš si Gate max třikrát a pak na to nešáhneš, zamysly se zda to stojí za ty prachy to mít na řídítkách. Pokud honíš gramy tak si kup SIDa. Jezdíš agresivně? Tak kup určitě Rebu protože se pak v extremu nebude tolik kroutit. SID nebo Reba, v kvalitě je to stejný.

      0 0
    • race bike  

      Rebu bych si již NIKDY nekoupil. Možná jsem měl smůlu na špatný kus, ale jako vidlice totálně selhala. Tlumila podle nálady, olej z ní sáknul skoro pořád a prakticky nešla dobře nafouknout. Bud pružila, nebo ne.

      Totální zklamání, nepomohl ani servis.

      Přešel jsem na ní ze SIDa a dnes bych už nic jiného než SIDa nekoupil. Spousta lidí řiká, že to je to samé, ale to NENÍ PRAVDA…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.