ahoj, může mi někdo doporučit brzdy na kolo specialized stumpjumper ht, koukal sem na SLX BR-M7000 a shimano XT BR-M8000 ale po přečtení fora jsem zjistil že je problém s odvzdušněním nebo zkusit brzdy od sramu TL level ?
ahoj, může mi někdo doporučit brzdy na kolo specialized stumpjumper ht, koukal sem na SLX BR-M7000 a shimano XT BR-M8000 ale po přečtení fora jsem zjistil že je problém s odvzdušněním nebo zkusit brzdy od sramu TL level ?
Zamne SLX BR-M675 , mam je a jsem spokojený na 100%,používám je už 5 let a žádný problém,
Připojuji se k doporučení těch SLX 675. Mám je na HT i celopéru a super.
zlaty xt brzdy (XT BR-M8000) nenarocny na udrzbu, pomer cena vykon uplne idealni
jojo, podle toho kolik lidí s nima má problémy se nepochybně vyplatí si je koupit :) https://www.bike-forum.cz/…rzdama-m8000 osobně taky vozím SLX M675 a v pohodě, nicméně nevím jestli jdou stále koupit, přeci jen už je novejší verze
spousta shopů už nemá M675 v aktivní nabídce. Takže pokud Shimano, pak nezbude, než zkusit stávající řadu 7000/8000.
to jsem si právě myslel, proto jsem psal, jestli je sežene… Nicméně je otázka, jestli ty novější nebudou trpět stejnými neduhy, jako 8000
Pokud nejsou 675 v nabidce tak pak koupit deore 615 nebo 785 Xtecka.
tyhle staré řady dochází. Takže hledat, nebo jít do nových.
A kolik? :) Resp. kolik procent? Momentálně jsou Shimana na drtivé většině nových kol, takže je vozí hrozně moc lidí a proto je o problémech slyšet trochu víc. Navíc to co bylo popisováno se týkalo hlavně prvních revizí a pravděpodobně už bylo odstraněno.
Brzdy od SRAMu klidně, já mám momentálně GuidyR a jsem s nima celkem spokojený, ale mají o dost jiný projev. Shimana jsou hodně on/off, SRAMy jsou trochu slabší, ale dávkovatelnost je mnohem lepší. Někomu ale zase můžou přijít až houbovité. A taky mívaly problémy – při vyšších teplotách se v páce zasekával pístek.
spočítej si je v tom vlákně sám :) Shimano je nepochybně na spoustě kol, ale pochybuju že na všech jsou M8000. Zaznamenal jsem ve svém okolí, že Sram měl loni taky problém, ale podle všeho se k reklamacím stavěl o dost lépe než Shimano u problému uvedeném ve zmíněném vláknu. Nepsal jsem, že Shimano je v zásadě špatný, jen to, že doporučit jako nejlepší volbu M8000 asi není úplně nejšťastnější
Měl jsem Elixíry a nepříjemné problémy, včetně vibrací zadní stavby. Teď mám čerstvě M8000, první vyjížďka v cajku. Tak uvídíme, co budu říkat po nějaké době. Samotným projevem a dávkováním mi asi více vyhovovaly ty Elixíry. Ale pokud mi M8000 nebudou dělat paseku, tak hurá dávkování nedávkování. Jinak historicky brzdy co byly v rodině „neshimana“ (Elixíry, Formule 18) byly časem stejně nehrazeny Shimany. Ke spokojenosti jezdců a jezdkyň. Zatím odolávají stařičké Juicy 3, i když už měly namále. A uvidíme, jak půjdou Magury MT2.
tak ono se občas něco nepovede, ale potom je na výrobci, aby se k tomu nějak postavil. V tom vlákně si většina lidí stěžuje, že jim přišly z reklamace s tím, že chování je normální viz nějaká stránka v manuálu. U toho Sramu šlo podle mě o zasekávání páčky, asi kvůli nějakým tolerancím v pístku (snad to šlo řešit „samodomo“ smirkem), ale měnili je.
Spíš bych řekl že lidi je pak neumí pořádně odvzdusnit, že se to nejak konstrukcne nepovedlo a někde se drží víc bublinek.. a tak dal ta paka nemůže zgumovatet, nebo se propadat jen tak.. je to proste zavzdusneny a dost blbě se odvzdusnuje… to je podle mě celá vada..
no právě SLX BR-M675 už moc není našel sem na schopu přední a na druhým shopu zadní. ale vetšinou nemají jsou totiž z roku 2013. souhlasím s tím že shimano je víc populární oproti sramu který má málo lidí takže zkušenosti bude mít s nimi málo lidí.
Trošku hledat https://www.radicalsport.cz/…let-slx-m675 zde píšou skladem .
SH m615 za málo peněz z kopce brzdíš :-)
Mám rád vlákna, kde se bezhlavě střílí tipy na typy bez uvedení váhy jezdce, řazení (kvůli ispec/matchmaker) a případně velikosti kotoučů..
Na váze zase tolik nezáleží a sám neuvádí co na to objímky, takže asi šumafuk.
Jezdec s 60kg a 110kg bude mít asi jiné nároky.
Nemám rád vlákna, ve kterých člověk ani neví co chce..
To bych ale neresil…
Třeba se tohle pak řeši velikostí kotouče, sintrama např… teda pokud ta brzda bude horší jak deore se servo wave pakou… deorka brzdí hodně… a ty stačí…
Nevíš co má teď za brzdy a třeba stačí vyměnit desky, odvzdušnit a bude na tom stejně dobře jako na deorkách..
Velikost kotouče snad řeší případná redukce, ne brzda. SLX mě zatím zastavily všude, tak nevím proč je nedoporučit. Mám cca metrák, neměl jsem nikdy problém a rozhodně nejezdím po cyklostezkách.
Pokud má kotouče 160 a 160 je jasné, že bude lepší prvně dát dopředu větší kotouč než utracet tisíce za brzdy. Nenapsal jaký má rozpočet, možná by mu stačily deorka.
Brzdy Shimano XT řady 8000 je asi jedna z nejlepších voleb. Skvělý poměr cena /výkon, SLX tady 7000 a Deore řady 6000 za super cenu. Shimano XT řady 8000 snesou i solidní sjezdy i když máš těch plus mínus 100kg. Samozřejmě s kotouči 180 až 200mm.
Za mě SLX, brzdný výkon stejný jako u XT. Ale nevím jak jsou na tom nové řady.
Zdravím.
Kamarád mi přivezl kolo s brzdami Tektro HDC300. Zadní brzda se chová jako kdyby byly zavzdušněný, páka lze domačknout skoro k řídítkům a brzdí to mizerně. Zkusil jsem dát nový olej a odvzušnit (jako Shimano brzdy), ale bez výsledku. Vidím to na vadnou páčku. Šlo by tam dát Shimani páky (např. SLX M7000)?
Díky.
Asi šlo… ale ty fakt chceš rvat paky vyssich tříd na
total shit třmeny ?? Já ty tektra měl… kup radši nový brzdy.. deore m615 nebo i levnější variantu sh. BR m506/447
Zamaštěná není. No vzhledem k tomu, že se tedy páky Tektro už sehnat nedají, dají se komplet brzdy nový. Buď M6000, nebo M506/447, ty se dělají v bílý barvě (ty Tektro jsou taky bílý).
Ještě se zeptám, jaký je rozdíl mezi M615 a M6000?
Oboje jsou deore a shimano žádnou převratnou novinku dlouho nepředvedlo, takže rozdíl bude pár gramů, vzhled, systém uchycení řazení (ispec B u m615 a ispec2 u m6000).
Oooo, ty bílé jsou fakt nádherné. Díky za tip, to chci.
M615 je predchudce M6000. Overena klasika. M6000 maji predelany design paky. Pokud sezenes M615 za dobrou cenu, neni co resit.
TRP Slate T4 nemáte někdo zkušenosti s 180mm to hovno brzdí. Z Prašivé po asfaltu dolů to bylo živé :D
Zadní brzda se nechytá vůbec asi zavzdušněné nebo mastný kotouč vadí mu cyklostar? Přední dneska taky nic moc extra výkon jako by to vypadalo že bych sjel destičky za 3 vyjížďky :D asi dám do předu 200mm kotouč nějaký kvalitnější XT 76 nebo 86 k organikám? Nějaké kvalitní destičky a odvzdušním
cyklostar by mu vadit neměl pokud ho dobře omeješ a taky musíš tu brzdu znovu zahřát a zaject.. mě k tomu stačilo vždycky 100m sprint s zmáčknutou brzdou… z kopce se tolik nenadřeš.. a je to cajk..
jinak já třeba destičky i odmašťuju cyklostarem.. je fakt dobrej ale jak říkám je to mejdlo a chce to trochu pak projet.. asi žádnej čistič brzd to neudělá tak dobře… jinak doporučuju sintry který se dost dobře dají vypálit a ani tolik nesajou ten olej.. organiky naopak nasajou snadno.. a když se maj vypéct a přeženeš to tak je můžeš zahodit a když to vypejkáš na menším žáru tak to jde hrozně pomalu a ten olej se z toho stejně moc dobře nedostane.. :) tohle už mám ozkoušený.. taky jde o to čím to umastíš.. silikoňák vypálíš snadno i na organikách ale minerál do brzd nebo olej do vidlic to je konec :D na sintrech se dá vypálit všechno.. :) už mi tam ukápla lithiovka.. ale při vypalování jsem se s tím nesral a bylo pokoj.. organiky by se o tom žáru rozpadly
Pro mě asi synty nebudou, mám rád kousavé brzdy (ostrý nástup) navíc žerou více kotouče jsou hlučnější možná i drahší.
Sintry možná mají pomalejší nástup, ale to je v řádech desetin s. Pak je brzdný účinek vyšší a hlavně dlouhodobě vyrovnaný a v různém prostředí. Sintry se musí zahřát, organikám naopak větší zahřátí nedělá pak dobře. A souhlasím také s tím, že sintry je jednodušší odmastit a přijde mi, že mají lepší samočištění.
Pokud jde o originál Shimano desky, tak ani pomalejší nástup nemají. Dlouhodobě mám na kolech vystřídány všechny kombinace Shimano oroginál desek (sintry, organiky; u organik pak s chladičem i bez, sinry jen bez chladiče, tam jsem ho nikdy nepotřeboval).
A aktuálně delší dobu jezdím na HT origaniky a na fullu sintry, takže trvalé pravidelné sronvávání.
A i zcela studené brzdí srovnatelně. Následně po zahřátí pak sintry o trochu lépe. S vyrovnným účinkem nemám problém ani u organik. V horách jsem je jezdil tedy jen s chladičem, bez chladiče mám jen na Plzeňsku.
A za sebe pro moje použití bych ani tak neřekl, že sintry jsou jasně lepší. Já mám o trochu raději organiky i přes lepší výkon sintrů po zahřátí (a stejný výkon za studena). Na fulla asi nejspíš zase časem hodím organiky s chladičem.
Organiky mají pro mě lepší pocit na páce a jsou tichoučké.
Odmaštění je snažší u sintrů, ty se tak nenacucají mastnotou. Ale s tím nemám běžně problém ani u organik.
A pak ještě pokud jsem vozil pevnou vidlici (aktuálně nevozím), tak se sintry to bylo daleko náchylnější na pocukávání vidlice při brždění. S odpruženou je to ale fuk, to mi nepocukávají ani jedny.
Se sintry stačí i lehčí práce s pákou. Oproti organikám akorát můžou občas písknout. Je možné, že na dražších brzdách (XT) fungují organiky lépe. Já mám na současných kolech Deore, na starém kole pak 4 pístky Shimano XT. Pak je otázka koutoučů. Dále váha jezdce ( mám 96 kg) a co se jezdí. Teď, když jsem dal sintry, tak se konečně vyrovnaly chováním se starými XT. S organikami jsem nebyl např. schopen někdy spolehlivě úplně zablokovat zadní kolo. Skoro podezírám, že problém který jsem teď měl, souvisel s větším množství pylu.
Na všech kolech doma máme SLX 675. A na obou svojich kolech mám i stejně velké kotouče (180/160) i stejný typ (všude SM-RT86), jinak by srovnání desek nemělo žádný smysl. A také jsem ty desky prostřídal různě na obou dvou těch kolech.
Pokud zadní brzda spolehlivě nezablokuje zadní kolo, tak je na ní něco špatně a je úplně jedno jestli jsou tam organiky nebo sintry.
Někdy to prostě spolehlivé zablokováni nebylo. Kotouč 160 + sh66 organiky, teď není problém, sintry + sh76. Vpředu zmizel takový pocit vadnutí brzdy (kotouč 180). Taky bylo dřív více vibrací na vidlici, reba. Páky nejsou měkké, zavzdušněno není, zamaštěno také ne. Chovalo se to takto dost podobně na obou kolech. Staré XT funguji stále stejně od r 2002.
taky když jsem přešel z organik na sintry oboje origo shimano.. tak se mi sintry zdály brzdným účinkem stejný jen sintry se mi nějak líp dávkovaly ale kousat taky umí.. spíš bych řekl že když se sintry zahřejou, brzdí skoro stejně nebo o chlup víc… ale naopak organiky vadnou a ještě rychle ubejvaj…
jinak třeba mě nevadí že sintry si trošku zařvou… a stejně řvou jen málokdy.. když je vlhko tak se musí docela zmoknout a jet třeba vyšší trávou, loužema atd aby to víc řvalo.. a to mi někdy řvaly i organiky… :D a ještě k tomu vůbec nebrzdily :DD
A jéje, nejdřív bezduše, vybalení z krabice, sedlovka, kola, vidlice a teď zlobí i brzdy? To jsem zvědavý, na co si budeš stěžovat příště.
Ono by nebylo od věci vybírat kolo podle údajů v papírech, recenzí a ne jen podle vzhledu. :)))
Mám 180/180mm a zadní brzda brzdí tak na 10% o zablokování kola si můžu nechat zdát.
Dobre vedet, diky za info.
A páka jde až k řídítkům?
ee nedotkne se gripu
Pokud je krok páky normální a nezdá se gumová, máš je nejspíš zamaštěný.
By mě zajímalo od čeho je zamaštěna jedině fakt ten cyklostar. Nic jiného na kolo nepoužívám.
Z cyklostaru si myslim ze by to byt nemělo.Pouzivam taky striknu na trmeny a dobry.Pak to teda zodpovedne proplachnu postřikovacem s vodou.
Kdyz je brzda odvzdusnena a porad vubec nebrzdi, cim jinym by to mohlo byt?
Muze ti prolinat olej trmenem, nebo kolem pistku.
taky je možný, že bys tu mastnostu trošku rozpustil a tím cyklostarem jí roznesl.. taky to může bejt kartáčem.. pokud tím kartáčem přejedeš přemaštěnej řetěz, kazetu převodník.. a pak s tím přejedeš po kotouči, deskách cyklostarem to všechno proleješ a jen opláchneš.. pořád ti to tam může zůstat.. a bejt to zamaštěný..
Cyklostar na kotouč se dostává jen tak když drhnutí kazetu kartáčem tak nějaké kapičky stříkající na kotouč. Co přípravek isopropylalkohol? Rychle se vypaří a pak to brzdí jak šlak.
Tak to tam hazes mastnotu i z kazety ;), problem solved.
Když umeju kolo čímkoli – cyklostar, jar, autošampon, vždy je to jakoby mastný – musí se to obrzdit.
tak to máš mastný a nebo málo síly v ruce :D kup si sintrovaný destičky do toho a když bys to zas „zmastil“ tak desky vypálíš třeba doma na spořáku ať je radost a vůně doma.. a nebo třeba já to střkal do kamen v kleštích když se topilo v zimě.. nebo na ohni.. nebo plynovej vařič.. atd :) se sintrama se nesmusíš bát, že se to pak rozpadnou.. organiky jsou slepený nějakou pryskyřicí a ta žár většinou nevydrží..
Na starsom XC bajku mam Shimano XT 785, na trail biku Sram Guide RS. XT by som uz osobne nechcel, ta davkovatelnost je strasna. Brzdny vykon maju podobny. Vozil som pol sezony Sram Level TL. Tam bola davkovatelnost o trosicku horsia ako Guide, ale stale podstatne lepsia ako XT, brzdny vykon nizsi ako XT. Ale ak nevazis metrak, tak su uplne v pohode. Jazdil som s nimi Davos a nezvadli ani raz (75kg).
Já zase naopak považuju dávkovatelnost XT 785 za ideální, sundaval jsem Formule R1, protože tam to bylo jen on/off a nic mezi tím – XTčka brzdila krásně plynule, podle toho, jak se za ně vzalo (na původních kotoučích od Formule)
Měl jsem jak XT 785 (180/180mm) tak XT řady 8000 (p200/z180mm) a musím říct, že jsou to naprosto skvěle brzdy. Řekl bych že 8000 možná ještě o chlup lepší. Davkovatelnost přikládna. To jsem jezdil když jsem měl cca 97kg. Momentálně 106 kg a dneska, zrovna teď prověřeny SRAM Guide RS z Prašivé. :-) dostaly zabrat holky. Musí si mě trochu získat, zatím ale vše OK. Uvažoval jsem o brzdach Shimano Saint,ale zatím ještě počkám, jak na tom budou Guidy po nějaké době. To co zažily dneska, často asi zažívat stejně nebudou.
Kde jsi jezdil po Prašivé?
Přítelkyně a její brácha šli pěšky, já jsem neodolal a naložil kolo. Takže jsem se jen tak loudal, samozřejmě jen do kopce :-) takže tuhle trasu Trasa z Vyšní Lhoty do Restaurace Chata Na Kotaři, 5,7 km – 00:45 hod,
Jen takový průzkum terénu. Na Kotař a zpátky.
Brrr… já Prašivou na vojně plazil v maskáčích a s plynovou maskou na držce, velkou polní na zádech a kosou se sklopkou přes to – i když je to krásnej kopec, tak vzpomínky na něj mám do dneška trochu zakalený těma zorníkama z „gázmasky“… :))
Ale vyjet si jí i sjet pak může bejt pěkný, to zas jo… :)