• karelretik

    Ahoj, koupil jsem manželce (kvůli bolesti zad) full specialized camber…ale nějak jí to nejede :-(( Chci to zkusit jí sehnat co nejlehčí pláště . Jezdíme 50 % asfalt,30% zpevněné cyklotrasy a 20% terén (kameny, polní cesty apod.) . Teď tam má nějaký Specialized captain sport s drátem. Moje představa je něco kevlarovýho co jede perfektně po asfaltu, ale udrží jí i na trávě.Cena moc nerozhoduje, chci aby jí to zase bavilo. Já osbně mám na kole racing ralph a jsem spokojen a i si myslím, že jí je koupím, ale třeba jsem někde něco přehlédl…ještě kamarád má na kole hutchinson cobra…a také si libuje…ale víc hlav, víc ví…máte prosím nějakou radu na lehké a rychlé pláště? A také nevím jaký rozměr…2,1 nebo 2,2 nebo 2,3?? …díky

    cobra

    http://www.kupkolo.cz/…2_90735.html

    racing ralph

    http://www.kupkolo.cz/…11_1787.html

    specialized captain

    http://www.specialized.com/…qProduct.jsp?…

    0 0
    • Kamikaze 591  

      RaR dozadu 2,1, RoR dopředu 2,1/2,25 případně continental

      RK 2,0 dozadu, XK 2,0/2,2 dopředu.

      Imho pro ni širší pláště budou dopředu zbytečné, protože takovou kudlu aby poznala rozdíl asi jezdit nebude.

      U toho RK by byla asi lepší verze bez protection, jede ještě o chloupek lépe.

      Jinak extra lehký a rychlý plášť

      Nicméně ten chce už lepší techniku, a je náchylnější na defekty. Osobně když jsem jej jezdil jsem měl za 1500km jeden defekt a to hřebíkem.

      Jinak dost pomůže pláště obout jako bedzuše, ale to už bude asi zbytečné.

      0 0
    • karelretik  

      díky, projdu si to…ona jezdí klasický rodinný výlety…v terénu se spíš bojí…ale potřebuju právě proto potřebuji i něco, co jí v terénu podrží…žádnej vyhraněnej styl nemá a spíš se bojí…

      0 0
      • jIrI___  

        Pokud nechceš vyloženě takového rychlíka jako je FF, tak bych vybíral něco z osvědčených rychlých univertálů – Race King, Racing Ralph, NanoRaptor, Karma.

        0 0
    • Joseph de Sax  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • karelretik  

      ještě jedna spíš celková otázka…má vůbec cenu řešit váhu pláštů? ty captainy mají nějakých 800 g s drátem a racing ralph 520g kevlar…pomůžu jí?

      0 0
      • gargamel  

        Určitě to pomůže ušetřená hmotnost na kolech (rotující hmota) je nejznatelnější.

        0 0
        • Joseph de Sax  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
      • MlokCZ  

        Přes 0,5kg na obvodu kola už určitě cenu řešit má. Na druhou stranu nečekej, že po odlehčení najednou pojede mnohem rychleji. Pokud bude kromě té nižší váhy i znatelně nižší valivý odpor těch plášťů, tak už rozdíl bude slušný.

        Hned bych současně vyhodil duše, to taky trochu pomůže s tím jak to pojede.

        0 0
        • Joseph de Sax  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
      • marios  

        To si piš, RR 2.1 je určitě pod 500, vyhodil bych duše a potom rozdíl na obvodě pláště a potom rozdíl 0,7kg bude o několik tříd rychlejší .

        0 0
    • Tina  

      Osobne doporučujem Racing Ralph o šírke max 2,1" bez duší s mliekom Notubes. Ak manželka váži pod 60kg tak neprefúkať. Stačí 1,7 vpredu a max 1,8 vzadu.

      Pokiaľ sa jedná prevažne o asfalt a spevnené cyklotrasy možno by som zvážila možnosť použiť Furious Fred 2,25" bez duší s Notubes mliekom a rovnakým tlakom.

      Osobne sa mi svojimi jazdnými vlastnosťami vyhovoval aj Hutchinson Python v šírke 2,0". Je však ťažší ako Schwalbe.

      Všetky plášte samozrejme s kevlarovou patkou v najlahšej verzii EVO.

      0 0
    • McBlacky  

      Nanoraptor pokud s duší

      Racing Ralf 2,1 pokud s tmelem.

      Camber není žádný rychlík, to by chtělo spíš Eru

      0 0
    • karelretik  

      tak už asi mám jasno

      bez duše vůbec netuším, jak se dělá…takže s light duší

      http://www.kupkolo.cz/…ek_1356.html

      no a dozadu dám Racing ralph 2,1 evo

      http://www.kupkolo.cz/…11_1787.html

      no a dopředu buď to samý nebo tu někdo doporučoval Rocket Ron, ale tam nevím, jestli jí to nebude na trávě a kamenech klouzat…

      http://www.kupkolo.cz/…11_1787.html

      schvalujete?

      0 0
      • Joseph de Sax  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • tonik666  

        Pokud nebudete jezdit žádnej náročnější terén, tak okej. Jsou to ale papíráky, takže náhradní duše a pro jisotou samolepící záplaty vždy a všude s sebou.

        0 0
      • romachain  

        Rozhodně nedoporučuju duše Rubena.

        0 0
        • CLZ  

          Proč ne?

          0 0
          • romachain  

            Protože s nima mám velmi špatné zkušenosti. Zpuchřelou duši jsem zatím viděl jen od Rubeny…

            0 0
            • nox159  

              s dusema jsou vzdycky jen problemy proc je vubec vozis ? ;-)

              0 0
              • CLZ  

                Já vozím duše třeba proto, že mě to v přepočtu nevyjde tak draho.

                0 0
                • nox159  

                  to znamena co?

                  hur to jede, vetsi riziko defektu, neni to tak pohodlne a stoji to cca stejne v cem vidis vyhody kolik das rocne za duše?

                  0 0
                  • Azmir  

                    Za poslední 2 roky jsem dal za duše 0 kč stačí?

                    0 0
                  • CLZ  

                    Nikdy jsem bezduše neměl, tak mě kdyžtak oprav.

                    Mám duše, ročně najezdím cca 6kkm a nechám za sezónu maximálně 4 duše + 1 sadu samolepících záplat? – Tolik defektů taky není. Jezdím obyčejné drátové pláště Maxxis Ranchero / Michelin CountryTrail s životností 2 pláště na sezonu.

                    Duše 4×75,– + záplaty 20,– + 2× Ptášťě 350,–/200,–

                    = 1420,– sezonu.

                    Jaké náklady by jsi měl ty s bezdušema a stejným nájezdem?

                    0 0
                    • nox159  

                      nepocital jsem ze nekdo jezdi takove „plaste“…

                      jinak v tomhle pripade by se ti to nevyplatilo, ale zas kdyz si polozis otazku, jestli se ma cenu celou sezonu dřít s tema plastema co nejedou ani nedrzi… ;-)

                      0 0
                      • romachain  

                        Ranchero je náhodou docela zajímavej plášť v poměru cena/výkon. A drží obstojně…

                        0 0
                        • CLZ  

                          +1 a v kombinaci s duší Rubena to mám skoro nesmrtelný… Mě to prostě drží..:) Takže jsem pro Rubenu..:)

                          0 0
                        • nox159  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                          0 0
                      • CLZ  

                        To je právě to… „ale zas kdyz si polozis otazku, jestli se ma cenu“

                        Když si koupím dobré obutí, budou mě limitovat kola jako taková.. je to drahý začarovaný kruh, do kterého se nám „nezávodníkům“ nevyplatí vstupovat..:)

                        0 0
                  • McBlacky  

                    no ono ročně za ten tmel taky něco vysolíš. Pokud používáš ne UST pláště a jezdíš celoročně, není extra problém za rok udělat litrovku.

                    0 0
                    • nox159  

                      dobre no ale litrovku mas za cca 400,– coz neni tolik… cca 4 duše podle toho jake a kde nakupujes…

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Ani mi nemluv. Asi si pořídím nějakou krávu, abych mohl mlíko dojit :-)

                      Už začínám být na spotřebě přes 2l tmelu ročně :-)

                      Co bych ale taky mohl chtít, když máme domu už úplně všechna kola bez duší a je to dohromady 6 párů kol a postupně nemám UST pláště už nikde (i když nemůžu říct že bych na snake skin měl nějak o moc větší spotřebu tmelu, to nemám).

                      0 0
                  • jIrI___  

                    Do papíráku typu Schwalbe padne litrovka tmelu za rok jak nic. Duše jsou v každém případě finančně příjemnější.

                    0 0
                    • Tina  

                      Mám „papíráky“ Racing Ralph a Rocket Ron Evo. Za rok som raz naliala a raz doplnila, t.j. celkovo som za rok minula 4deci.

                      Finančne to však nemá zmysel porovnávať. Tu sa hlavne jedná o oveľa lepšie jazdné vlastnosti bezdušákov. To by sme sa mohli baviť o tom že prehazka X7 alebo SLX radí rovnako dobre ako XX alebo XTR, ale je niekoľkonásobne lacnejšia.

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Já poslední dobou musím co 2 týdny dolívat do RaR 50 ml, jinak je v něm sucho. Už se těším, až ho sjedu, dám tam UST a nebudu muset tak často dolívat :). Jinak nějaký velký rozdíl (když neberu nižší možné tlaky u bezduší) jsem v jízdních vlastnostech oproti duším nepostřehl.

                        0 0
              • romachain  

                Já je nevozím! Teda na MTB. Na silničce je mám a na tandemu taky…

                0 0
          • Vilém  

            Osobne taky spatna zkusenost. Jejich light duse byly derave uz z vyroby. Mel jsem loni doma 3ks, koupene zaroven, vsechnu to 2 dnu po montazi zacly uchazet. Byly v nich mikroskopicke dirky, v pravidelnych rozestupech, proste nejaka technologicka chyba pri vyrobe.

            0 0
            • fousac  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
          • MaPa  

            Taky mám špatnou zkušenost. I když je dost stará, stejně mě zatím nic nedonutí si Rubeny kupovat.

            Extralight duše jsem jezdil v nedávnu jeden půlrok (a před rokem 2007 i dýl) v MK I SS 2,2 od Schwalbe, pak na zkoušku půl roku FOSS. Manželka jezdí trvale Ritchey 130g a ty jsou zatím zdá se nesmrtelný…

            0 0
      • Seky  

        Tak Rocket Ron drží rozhodně líp jak Racing Ralph. Ale Ron zase na asfaltu trochu vybruje je hlučnější než Ralph. Ale vzhledem k tomu, že asfalt a zpevněný cylkostezky je to hlavní tak bych se nebál ani dát dopředu Ralpha a dozadu Furious Freda. A o bezduši pouvažuj je tady hodně vláken jak na to a rozhodně to stojí za to, to přestavit na bezduši.

        0 0
      • nox159  

        ty se zeptas, vsichni ti řeknou že bez duše a ty stejne daš duše :D tak proc se vlastně ptáš? :D

        0 0
        • karelretik  

          protože to neumím…ale zkusím to nějak pohledat…

          jen se tedy zeptám…když je to bezdušové, tak píchnutí nevadí?

          0 0
          • Seky  

            Od toho se tam leje Notubes – latexový mlíko co to píchnutí zacelí. A teď se zase zeptám já, když je tam duše, tak píchnutí nevadí?

            0 0
          • McBlacky  

            nevadí protože malá díra se zalepí, cvaknout nemůžeš (v reálné praxi). Jediný co tě zastaví je říznutí. TL provedení bez duše se dá nasadit i na celkem ostrý závodění a vydrží.

            Osobně bych schwalbe a 2,1 zvlášť s duší nedával. stačí jim trn i ostřejší větvička či kamínek v šotolině a propíchne se.

            Výše doporučuji, nejen já, Nanoraptor. Měl přišly, při použití s duší, nejodolnější. Kromě bahna drží dobře.

            0 0
          • Seky  

            Video návod jak na to je třeba tady http://www.youtube.com/watch… , ale Cafelatex bych nepoužil lepší je Notubes mlíko. To ale na věci nic nemění postup je stejný.

            0 0
        • karliner  

          protože má rozum a ví, že na jím popisované ježdění je to zbytečné

          0 0
          • McBlacky  

            rozhodně argument.

            kdo se nechce s ničím ***** + občas měnit pláště a nejezdí extra ostře, v klidu může provozovat duše.

            0 0
          • MaPa  

            Souhlas, manželce tmel taky nedávám, protože pak nechci poslouchat jak do těch sra*ek cpala duši. A pro mne to pak znamená jí zase čistit a spoustu opichu navíc kvůli pár km ročně.

            0 0
      • jecnak  

        Doporucil bych ti vzit spis 2,25 verzi Ralpha a nafoukat na nizsi tlak. Zvysis pohodli, grip a rychlost neuberes.

        0 0
    • karelretik  

      přesně tak jak tu píšou ti poslední…nena­jezdíme toho tolik a takovým terénem a takovým stylem, abych musel řešit tmely a pod. Loni nemáme víc jak 2000 km a píchli jsme na dvou kolech celkem třikrát…äle je pravda že manželka tam má ty captainy.

      Chci se tedy zeptat, jakou light duši používáte?

      A za druhé doporučujete tedy tu 2,25 šířku…na předek i zadek? Díky a prosím nekamenujte mne, že nechci bezdušovku…třeba na ní časem dojde, ale teď s duší

      0 0
      • xshreck  

        Já mám maxxis ultralite, pak ještě rubenu

        0 0
      • Tina  

        Na cestu a polňačky nepotrebuje 2,25". Zbytočne vyššia hmotnosť a vyšší valivý odpor. Koľko váži manželka?

        0 0
        • fousac  

          a proc 2,1" (cili realne 1,9"), kdyz 2,25" bude znatelne pohodlnejsi, coz pro evidentne nezavodni manzelku muze znamenat dost… navic schwalbakum hmotnosti litaj +/- pul kila, tak si treba muze v kamenaku vybrat ty lehci kousky…

          0 0
          • Tina  

            pretože pôvodné zadanie bolo „něco kevlarovýho co jede perfektně po asfaltu“. Pokiaľ má manželka 50kg tak je jej zbytočný taký balón, ktorý využije 80kg bajker jazdiaci prevažne v „naozajstnom“ teréne.

            Kevlarový Racing Ralph 2,1 EVO má na šírku 51mm, t.j. 2" a váži 450g a menej.

            0 0
            • jIrI___  

              http://stusa.rajce.idnes.cz/…y_hmotnosti/#… asi jsem natrefil na těžký kus :-(

              0 0
              • Tina  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                0 0
              • vsn  

                Tiná má zváženou ale EVO verzi a na PaceStar s UST patkou

                0 0
            • MlokCZ  

              Manželka má něco přes 60kg, pořádné terény nejezdí. 2,25 RaR si pochvaluje i na HTčku (pro srovnání užší pláště vozila a nevyhovují kvůli menšímu pohodlí). Kde je chyba?

              A co se týká valivého odporu RaR, tak tam není rozdíl mezi 2,1 a 2,25 v podstatě žádný (pro asfalt a tvrdý povrch), dle měření to bývalo kolem 0,5W.

              Zbývá tedy vyšší hmotnost 2,25 verze a to ať si každý určí sám, jestli mu to za to stojí nebo ne, když je tam rozdíl 40g…

              0 0
              • Georrge  

                s tou váhou to je občas zapeklitější… měl jsem dva ralphy 2.25 pacestar a oba měly skoro 560g (556 a 558), teď mám RR 2,1 pacestar a má 460g rozdíl tedy docela velký… pravda, ty 2.25 byly těžší než jak říká katalog, ale ta 2,1 taky nepatří k nejlehčím…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak to je jasné. U Schwalbe klasika, že jim jednotlivý kusy lítají nahori i dolu.

                  Průměrný rozdíl ale bude někde kolem těch 40g.

                  0 0
                  • Joseph de Sax  

                    bezplašťáky mají jenom 40g…avotomtoje.

                    0 0
                  • Georrge  

                    někdy si říkám jak je možné, že jim ty váhy tak lítaj, sami udávaj tuším +/- 8% odchylku, to máš až 16% rozdíl v množství materiálu! Přitom jestli se nepletu tak se gumy vyrábí tak, že se ukrojí kus gumy a ten se dá do formy, která ho zvulkanizuje a vytvaruje vzorek. A jak se ta forma dokáže vypořádat s 16% změnou množství materiálu to teda nevím… buď to musí někde chybět, nebo to musí přetýct ven z formy. No je to divný :)

                    0 0
                    • Joseph de Sax  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Někde tu jsou videa jak se vyrábí pláště a ten postup je dost složitý a těch vrstev se nanáší postupně přes sebe větší množství.

                      Žádná jedna forma se nekonná. Ono jak bys to chtěl dát do jedné formy, když tam máš 3 různé směsi jen na vzorek, kostru pláště, ochrany proti defekům (speciální vrstva), patku, atd.

                      0 0
                      • Georrge  

                        jj já vím, výrobní video jsem viděl, a je to složité hodně. Přesto mi ale rozdíl 16% (a to povolený, takže to může lítat ještě víc) přijde u tak drahých plášťů docela hodně…

                        0 0
                        • Joseph de Sax  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                          0 0
                • McBlacky  

                  ale zase moje zkušenost je, když si vezmeš nějaký hodně ustřelený pod ofiko váhu, tak to je spíš k pláči. Hned je pryč říznutím a navíc může i hodně propouštět vzduch – letos jsme vraceli dva Rony v teamu, byly jako cedník

                  0 0
                  • Georrge  

                    jj to máš pravdu, ostatně ty RR 2,5 byly nad ofiko váhu (navíc si myslím že 2,25 verze je sama o sobě trochu odolnější než 2,1) a dobře těsnily a s defekty nebyl problém. Ta 2,1 má zhruba ofiko váhu, a je taky docela dost děravá, dlouho trvalo než se zatáhla a těsnila. Defekt byl ale zatím jen jeden, a to mojí vinou – zapomněl jsem skontrolovat tlak a nešikovně jsem skočil na patník, rána jak z ******, vzduch pryč během pěti vteřin, plášť proražený o ráfek. Po opětovném nafoukání to mlíko zatáhlo, a mám štěstí že to ráfek přežil. A pak že XC ráfky nic nevydrží :) ať si říká kdo chce co chce, já tam těžší dávat nebudu.

                    0 0
                • nox159  

                  RR 2,25 pacestar 2012

                  navaženo

                  528g

                  542g

                  543g

                  548g

                  vic se mi jich na vahu davat nechtelo…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To je ještě dobré. Ty více ulítnuté kusy nejsou zase tak časté. Mám na cestě 4 kousky 2012 RaR 2,25 snake skin, tak pak také zvážím.

                    0 0
      • McBlacky  

        po zkušenostech je lepší vzít light duši 130gr+ než ultralight 110+gr. rozdíl 20 gr a méně ztrácí tlak a méně často dojde k selhání díky moc tenké stěně (malé dírky až roztržení). Light od schwalbe mi přišla docela dobrá, dnešní nástupce by nejspíš byl SV14.

        Alernativa je duše Foss, která je mnohem více odolná a lehčí. ZA vyšší cenu

        0 0
        • Kamikaze 591  

          Osobně jsem jezdil UL (98g)od continentalu a nepamutuju si, že bych někdy dofukoval. Tehda v kombinaci s FF to jelo hodně rychle.

          0 0
          • McBlacky  

            já měl ultralight maxxis, rubenu, kendu a dofukoval jsem všechny. Ono to nabušíš na 50psi a jezdíš, rukou rozdíl od 40 moc nepoznáš, ale když foukáš na každý závod, prostě ztráta tlaku za týden byla i víc než 5PSI to mi přijde dost. Při velkém tlaku to pochopitelně ztrácí víc. Já to vozil ve Wormdrive a NanoR ale plášť na to vliv nemá, snad jen pokud bys překročil doporučení, pak by se moc roztáhla a propouštěla snáz.

            0 0
        • MaPa  

          Jednoznačně souhlas.

          0 0
      • scalar  

        Já používám latexové duše od Michelinu, jedinou nevýhodu mají v nutnosti často dofukovat, jinak oproti klasickým duším dávají lepší jízdní vlastnosti a mají větší odolnost proti defektu a stárnutí.

        0 0
      • hawrda  

        No vidíš,a já ty captainy(drátová verze) s chutí vyhledávám,protože je to dle mého soudu výbornej univerzál s dobrou odolností .V rozměru 2,25 je nádherně tlusťoučkej proti např. RoR v témže rozměru.Prostě na tenhle plášť nedám dopustit:).

        Zařazeno ke Karelretik

        0 0
        • gargamel  

          Ty drátěný captainy jsou hrozný závaží. Sworks jsou o dost lehčí.

          0 0
          • hawrda  

            Při 100kg váhy + kolo tohle neřeším.Důležitá je rozumná cen,výdrž,odolnost a dobré vlastnosti na různých podkladech.

            A tady mi tento plášť vyhovuje.Jen dodám,že pláště nad 500 káčé nekupuju,protože mi to na kolo příjde zbytečný.Ročně na biku najedu něco okolo 5000km.

            0 0
            • fousac  

              taky mam k metracku + tezkyho fulla, ale prechod ze starejch dratenejch ralphu na novy TLR EVO a bezduse byl obrovskej rozdil a skok kupredu..

              0 0
            • gargamel  

              Ok, jen, že skoro čtvrt kila na plášti je dost znát na „jezdivosti“ a to i u 100kg člověka.

              0 0
              • MlokCZ  

                Skutečně? Docela by mi zajímalo, jak by to někdo jasně ukázal ve slepém testu.

                A pak se zeptám, zkoušel jsi to někdy na totožných pláštích (tedy aby měly stejný valivý odpor a další vlasnosti)? V mnoha případech totiž není rozdílem jen hmotnost, ale právě i valivý odpor, takže pak těžko můžeš zjistit, jestli poznáš tu samotnou hmotnost.

                Teď jsem nedávno zrovna vyměnil 2,25 NN/NN UST za 2,25 NN/NN snake skin, oboje bez duší.

                Rozdíl na obou pláštích dohromady právě někde kolem 250g.

                A i když mám jen 70kg, tak jsem nějak nezaznamenal žádný znatelnější rozdíl.

                0 0
                • gargamel  

                  Změřený to nemám, slepej test jsem taky nedělal, ale myslím, že 200g na jednom, tzn 400 na dvou pláštích by poznal.

                  0 0
    • karelretik  

      váží asi 60 kg…

      0 0
    • karelretik  

      jste mě tak zmagořili…:-)))

      jde na tenhle ráfek nějak použít bezdušový systém?

      http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…

      jaký plášť?

      0 0
      • McBlacky  

        na 420 co dává spešl na vyšší modely to možné je. Na tyto nevím, s konverzní sadou určitě (třeba Rubena nebo Notubes)

        já bych zkusil u prodejce spešlu, aby ti vylepili ráfek jejich páskou (světle modrá) pokud to ještě není. Ta utěsní díry na niple. Potom koupil ventilky od Café Latex a pul litru tmelu od NoTubes.

        pláště schwalbe racing ralf 2,1 TLR – pouze od roku 2011 ne starší, ty nejsou TLR.

        Pak nasadíš ventilek a postupuješ dle zne na BF tisíckrát popsaného návodu, nahodit plášť, namydlit patky, pokus o nafouknutí. Velká pumpa by to mohla dát, kompresor na mebzínce určitě. Pak vyšroubuješ ventilek a stříkačkou dáš dovnitř cca 100ml roztoku, zašroubuješ nafoukneš a jedeš to zajet. Pak co 3 mesíce doliješ přes ventilek 50ml.

        0 0
    • Luma  

      Já bych jí doporučil Kendy Karma váha cca 450g a jsou hodně rychlé,rychlejší než RoR a déle vydrží. http://www.mojekolo.cz/…vlar-26×2.00

      0 0
      • McBlacky  

        ale zdaleka tak dobře nedrží na kořenech a šutrech, mají o dost tvrdší směs. Na měkčí šotku a asfalt jsou dobrý, navíc tady pěkná cena. Před cca 4 lety nešly sehnat pod tisíc (ty 120TPI)

        0 0
        • Luma  

          Pokuď jsem dobře četl,tak 50% asfalt,30%zpevněné cyklotrasy a 20% terén(polní a lesní cesty) na to je RoR zbytečný,je fakt že lépe drží na kořenech a kamenech ale taky je dříve sjetý,a hlavně je pomalejší.

          0 0
          • scalar  

            Jezdil jsem RoR na předním kola a za sucha na tvrdém povrchu (šotolina)moc nedrží.

            0 0
            • Luma  

              Já jezdím RoR 2,25 Evo už druhým rokem a pro mě je to takový univerzál,ale jak píšu Karma je rychlejší.A jinak který plášť drží dobře na šotolině :-(

              0 0
    • Azmir  

      Se divím že to tu ještě nepadlo, ale na asfalt a polňačky by stačil i Furious Fred ne?

      0 0
      • JakeF  

        Ten co je hned ve druhý reakci? :D

        0 0
      • nox159  

        :D no tim si to zabil…

        ale poradim – zkus si to znova přečíst a zacni treba netradične hned od zacatku ;-)

        0 0
        • Azmir  

          Tak to sorry, nevšim sem si. Celkem se divím že na to nejsou žádné reakce, asi proto jsem si toho nevším.

          0 0
      • Georrge  

        a co maxxlite 285?:)

        0 0
    • vsn  

      asi bych volil zadek Renegade, předek FastTrak nebo 2× Renegade … verze S-Works

      renegade drží až překvapivě dobře i v mokrým terénu. a na silnici je super – ma vzorek takovej dokulata.

      0 0
      • Automat_1  

        Taky bych s klidným srdcem doporučil Fast Trak pro takovouhle jízdu. Ale do těžšího terénu nepoužívat.

        0 0
        • McBlacky  

          Pocitově větší papír něž schwalbe. Ale jedou pěkně. Drží u mě rekord co do počtu defektů 9 za 1500km vzadu.

          Při nezávodním použití bude ale ok

          0 0
          • vsn  

            viděl jsem hodně říznutých renegade s-works ale je to tím, že ty lidi je nešetřily … pro ženskou to bude super plášť

            0 0
    • Singlespeed  

      Mně se v tvém případě osvědčil následující postup. Kola přeplést na silniční (nebo lehké crossové) ráfky a obout do krosových gum, třeba Fast Fred Light kevlar 35mm. Do většiny bajků se tato kola vlezou (Cambera jsem nezkoušel). Na asfaltu a polňačkách je rozdíl obrovský, manželka bude na 100% nadšená. Poměrně ostrý vzorek úzkých Fast Fredů podrží velmi solidně i v lehčím terénu. Pocitově se lehkost jízdy nedá srovnat ani s bajkovými ultralajty Maxxis Maxxlite 285, které používám.

      0 0
      • nox159  

        za me,nesmysl…

        0 0
        • karelretik  

          za mě taky…je to furt full…a těch 50% asfaltu jsem se třeba upísk…ale jsme klasická rodina a kola máme na rodinné výlety po cyklotrasách…a ty jsou pevné ale občas jsou i sjezdy po sjezdovce…a manželka jak se bojí tak potřebuju něco, co jí udrží…nejezdí samozřejmě první rok, ale techniku moc vytříbenou nemá…

          já už jsem ale prakticky rozhodnutej…RR 2,1 s duší light dopředu i dozadu…díky všem

          0 0
          • Lišák  

            RoR, nebo RaR?

            0 0
            • Singlespeed  

              To je přece jedno Obojí je proti FF 35mm totální lepidlo a manželce tím moc nepomůže ;-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Ale pomůže a opravdu hodně. Ty původní pláště co tam má mají valivý odpor tragický.

                0 0
                • McBlacky  

                  captain jede jako noby nic, je fakt že to není etalon stíhačky :)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Já našel měření lehce staršího ročníku a tam dopadnul ještě mnohem hůře než NN.

                    0 0
                    • vsn  

                      on má captain o dost hustší vzorek a váží o dost víc.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        540 2,0 a 630 2,2 mi v sworks přijde ok. Vážil jsem je jetý ale, tak na 80%/90% vzorku.

                        on je hustší na středu, ale mezi středem a krajem moc nemá.

                        0 0
              • nox159  

                bez urazky… to co pises je naprosta kravina… :(

                edit: pro masochystku dobre… ;-)

                0 0
            • karelretik  

              racing ralph

              0 0
      • MlokCZ  

        manželka bude na 100% nadšená.

        Jak to víš? Kdybych tohle udělal té svojí (na HTčku, kde jezdí taky více asfaltu), tak nebude nadšená, ale pošle mi s tím někam. Nelíbily se jí ani 2" Supreme. Rozdíl oproti RaR 2,25 v rychlosti nepoznala vůbec a ztrátu pohodlí hodně.

        Na užších by nebyla rychlejší vůbec. Jezdí hodně pomalu, takže aerodynamika je zcela nepodstatná. A valivý odpor ty crossový menší nemají (pokud jsou ty crossové s duší, tak mají valivý odpor naopak znatelně větší než RaR 2,25 bez duší; ty RaR samozřejmě vozí bez duší).

        Tím netvrdím, že to tak bude mít i ta jeho, každá má jiné požadavky a ocení něco jiného. Ale tvrdit, že bude 100% nadšená je blbost.

        A když je to u fulla, tak mi to přijde jako totální kravina.

        0 0
        • MlokCZ  

          Srovnání jak to pojede jsem psal obecně pro crossové pláště. Ten FF hůře nepojede, ovšem bude ho muset hustit na vysoký tlak. A úzký nabušený FF, to bude v terénu opravdu tragédie.

          0 0
        • Singlespeed  

          Já to nikomu nevnucuju. Jen uvádím své praktické zkušenosti z poslední doby. Lehké crosové gumy se sice nemusí každému líbit, ale opravdu po zpevněném povrchu pocitově jedou (třeba zmiňované levné FF za 350 Kč váží cca 350 gr), nedá se to s bajkovými plášti vůbec srovnávat (jak píšu dříve, používám na jednom z kol Maxxlite 285, Racing Ralphy mám na dalším kole a to jsou lepidla i proti Maxxlite)). Prostě takové mám praktické zkušenosti, žádné kdyby.

          0 0
          • MlokCZ  

            A jezdil jsi je na fullu?

            0 0
            • Singlespeed  

              Ale paní přece nemá fulla na ježdění v terénu, ale převážně na cyklostezky, zpevněné cesty a občas nějaký lehčí terén, zejména kvůli tomu, že ji bolí záda. Specifikace terénu přímo odpovídá použití crossového kola, použití balónových plášťů mi proto přijde zbytečné. Ale je to samozřejmě jen můj subjektivní názor.

              0 0
              • Singlespeed  

                Už se to tady nedávno řešilo. Něčí manželka nebo přítelkyně si koupila nové namakané kolo, které však mělo proti starému tlusté pláště a tak se jí oprávněně zdálo, že to po cestě nejede. Mohl jsem doporučovat úzké a rychlé jak jsem chtěl, stejmě ji zakladatel vlákna nechal trápit na balónech. Komu není rady… :-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Širší pláště rozhodně nejsou tím problémem.

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Myslím si, že je to důležitý faktor, aspoň ze své zkušenosti. Jet na švih se silničářema třeba na Racing Ralphech 2,1 je pro mě naprosto nemyslitelné. Ale třeba na crossových WTB Allterrainosaurus za 250Kč nebo na crossových Racing Ralphech 35mm to není na jarní najíždění až tak velký problém.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Takže znovu oblíbený příklad RT. Na biku (bikové pláště) je jen o 5% pomalejší než na silničce a to jezdí sakra vysoké průměry. U něj je už aerodynamika zcela domininantní, takže širší pláště budou trochu brzdit kvůli aerodynamice (ale zase ho už nijak výrazně nebrzdí posez, když má chrtí i na biku, ale trošku ještě taky bude proti spodnímu úchopu na silničce brzdit taky + něco udělá váha navíc u biku).

                      A měření hovoří také jasně (valivý odpor). Už se to tu řešilo jinde, že RaR bez duší (na 2,5atm.) při rovnoměrné jízdě na asfaltu je na tom ohledně valivého odporu dokonce lépe než některé horší silniční pláště nafoukané na 8atm.

                      Já mám na rovině rozdíl silnička x celopevňák s RaR (bez duší) kolem 1–3km/h pro základní vytrvalost (dle úchopu na silničce). Narozdíl od RT ale na biku nemám tak chrtí posez, takže nejvíc dělá horší aerodynamika jezdce na biku oproti silničce (na rovině na asfaltu už jsem v rychlostech, kde je aerodynamika nejdůležitější faktor).

                      Problémy širokých rychlejších plášťů jsou pouze dva. Aerodynamika (nemyslím, že bude pro ní na fullu nějak podstatné, stejně největší problém aerodynamiky bude samotný posez).

                      A pak vyšší rotační hmotnost.

                      Pokud pojedeš v háku za silničářem a na rovině se pojede třeba 35km/h, tak je znát ta šířka pláště na aerodynamice už dost. Ona na tom fullu v háku za silničářem jezdit opravdu nebude.

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Teorie a měření je jedna věc, subjektivní pocity a praxe věc druhá. Obouvejme tedy ženám dál na cyklostezky balónové lepivé žvýkačky a divme se, že se diví :-)

                        0 0
                      • McBlacky  

                        s vyšší rychlosti je to ale horší. 40–42 na fullu za silničářem už je rachota nesmírná. Na silničce zívačka

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      A pak jsem si to ve větší skupině ověřil znovu letos na Sardinii. Už moje druhá akce, kterou jsem odjel na RaR bez duší (předtím Korsika na 26tkách, teď na 29tkách) a srovnával s větším množstvím všech možných kol.

                      Na obou akcích spousta crossů s různými plášti a nějaké biky s různými plášti.

                      A mnoho sjezdů na srovnání jak mi to jede oproti ostatním. Sice tu budou hrát velkou roli dva faktory a to posez a váha jezdce. Ten jsem se snažil ale také srovnávat a váhu taky. Posez mám poměrně pohodový – narovnanější, takže jen málokdo měl ještě znatelně narovnanější a ne tak málo mělo chrtější. A nejčastěji to bylo podobné.

                      A nejsem žádná těžká váha, takže opět hodně účastníku těžších než já.

                      A jediná kola, která mi bez šlapání ve sjezdu předjížděla, tak to byly bike, ve všech případech s lehce pomalejšími plášti než ty RaR bez duší. Ovšem ve všech případech jezdec byl mnohem těžší než já (25kg+ rozdíl).

                      Zajímavé, že kros nebyl rychlejší žádný, ty rychlejší jely podobně, ty pomalejší a o dost pomaleji.

                      U RaR je samozřejmě základ je jezdit bez duší. U crossových plášťů s tímhle bude velký problém. TLR patky nejsou k mání a ty úzké pláště je nutné foukat na vyšší tlaky, což není dobrý nápad bez TLR patek a bez duší.

                      Takže ty úzké pláště pak ztrácí hodně kvůli duším. To je další důvod, proč ty širší nejsou problém.

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        99 procent jezdců na krosech jsou pohodáři a antichrti, kteří z kopce brzdí jak o dušu, takže to, žes jim ujížděl není nic divného :-) Když jsem vloni přezul na Gardě na jeden den na crossové pláště, tak jsem taky začal brzdit, kde jinak nebrzdím. Z kopce po asfaltu to ve srovnání s kombinací RR+xmark jelo naprosto raketově, bych se jinak asi zabil :-)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak samozřejmě, že jsem si hlídal, jestli brzdí (to je poznat okamžitě, že dojde ke změně rychlosti). Vždy srovnávání kdy se jelo vedle sebe (nebo jeden druhého pomalu předjížděl) na rovném přehledném úseku, kdy nikdo nebrzdil.

                          A bylo hodně příležitostí mírných sjezdů, kde to moc nejelo (třeba se jelo jen kolem 30–40km/h), kde nebrzdil nikdo. Ujíždět se šlapáním jsem se snažil málokdy protože bych pak o to déle musel někde čekat.

                          Vůbec tu neřeším jak kdo celkově odjel sjezd. V prudších sjezdech, kde bylo hodně zatáček byly rozdíly při brždění obrovské. Tam jsem ale také nic nesrovnával (jak jedou která kola).

                          A u těch co mi ujížděli když se navíc začalo i zalehávat aby to lépe jelo, tak jsem i zkoumal o kolik lépe musím zalehnout než oni, abych jim stačil nebo je dojížděl (to už bylo třeba si vlézt pod sedlo na horní rámovku).

                          0 0
                      • McBlacky  

                        ve sjezdu hodně udělají i ploché dráty, konstrukce nábojů a nejvíc samo posed+váha. Plášť bych jako hlavní faktor nedával

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          To samozřejmě souhlas. Posez jsem se právě snažil sledovat a váhu taky, tak abych mohl aspoň nějak srovnávat i ty další faktory.

                          A plášť taky vůbec za hlavní faktor nepovažuju.

                          Dráty souhlasím taky. Ploché dráty neměl nikdo (tedy žádných jsem si nevšimnul, nějaká vyjímka se mohla najít). A já jel obě akce na Cmaxech, takže tlusté kulaté dráty, takže tím jsem mohl být akorát ještě v nevýhodě.

                          A někde jsem tu rychlost nabrat musel, když jsem srovnával s podobným posezem a váhou jezdců.

                          0 0
          • McBlacky  

            na to koukáš optikou člověka co jezdí HT s pevnou. to je úplně jiná kategorie než 120/120 FSR

            0 0
    • flyman  

      Nečetl jsem vše, ale co takhle Schwalbe Smart Sam evo kevl. 26*2,1. a dle rad ostatních bez duše. To jsou hodně slušný upalovátka na asfalt a štěrk, ale i bláto se s nima dá projet a jestli moc nejezdí, tak je má na hóóóódně dlouho.

      0 0
      • MlokCZ  

        Ne nejsou. Píšu to tady pořád dokola. SS jsou o dost pomalejší než RaR a přitom RaR drží o malinko lépe.

        SS oproti RaR nemají žádný smysl (maximálně levnější verze SS, která je jednosměsová a ta má smysl kvůli velké výdrži při nízké ceně).

        A třísměsová verze SS už žádnou extra dobrou výdrž jako měla kdysi jednosměsová verze nemá.

        0 0
        • karelretik  

          díky za reakce…ona ani o tom moc neví a podle mne to třeba ani nepozná, že bude mít jiný pláště, pokud jí to neřeknu…ona je taková klasická ženská do nepohody co neremcá a všechno jí vyhovuje. Já jen vidím, jak za náma funí a to nebývalo…tak se jí snažím nějak pomoci…já osobně mám RaR 2,25 na svý 29" a mám najeto 5000 km a píchnul jsem je 2×.

          Já si myslím, že RaR 2,1 jí pomůže…teď má specialized Captain s drátem 2,0…

          0 0
          • nox159  

            je to taky o jejim vztahu k cyklistice…

            nektere zenske pojedou stejne jak na 8kg kole tak na 14kg… nekdy to neni jen o tom kole, daleko vice uděla zapalení pro danou vec…

            hlavni je jestli na kole jezdi pro pocit z jizdy nebo kvuli tomu ze potrebuje dojet od baraku na koupaliste… ;-)

            0 0
            • karelretik  

              ona je zapálená cyklistka…jezdí na kole všude.Už od malička…její táta je výbornej cyklista i v 65 letech.Vztah k ní má obrovskej a potřebuje se vždycky na kole unavit. Není to typ koupalištní ženský. Ale od toho úrazu zad jí to prostě tak nejede a nestíhá…ale chce.

              0 0
              • Neunzikger  

                Tvé řešení pneu mi přijde jako zástupný problém. Když je paní po úraze, tak jezděte to co zdravotně zvládá a dejte do cajku ta její záda. Své úsilí a svůj čas nasměruj k podpoře pravidelnosti jejího domácího rehabilitačního cvičení. Její oblíbenou zátěž při cyklistice nahraďte nebolestivou pohybovou aktivitou. Čas a pravidelná péče přinese zlepšení možná už příští rok na jaře.

                Někdy je holt potřeba milovanou pohybovou aktivitu na čas opustit a dát se dohromady aby se k ní mohl člověk vrátit.

                0 0
            • McBlacky  

              nevím které pojedou stejně na 8 a 14kg kole. u nás to vidím, že mezi 10 a 13 je rozdíl velký. Kola stejný, pláště skoro taky

              0 0
    • karelretik  

      ještě mi to nedalo a šel jsem do sklepa změřit realnou šířku toho captaina: je to 2,0 a má bez vzorku cca.52,2 mm. Podle tabulek na

      http://mtbtires.com/…chwalbe.html

      je RaR 2,1 široká 50,9mm a 2,25 je 52,1mm

      Takže teď nevím jakou tu šířku? Aby jí to fakt na trávě neklouzalo, ale zároveň aby jí to trošku „přidalo rychlosti“ na pevných cestách.A aby jí neubylo pohodlí :-)) A aby moc nebylo defektů…je těch aby nějak moc

      0 0
      • MlokCZ  

        RaR 2,25 je většinou širší. Z posledních více kusů jsem měl vše kolem 53–55mm a jeden kus dokonce 56mm.

        0 0
        • karelretik  

          a ta 2,1?

          0 0
          • MlokCZ  

            Netuším, 2,1" RaR doma nevedu.

            0 0
          • flyman  

            Napadl mě ještě Maxxis Wormdrive 1,9. Náchylnější k píchnutí, ale jede.

            0 0
            • McBlacky  

              nízkej a drží hůř než FF. Vlastně hůř držela už jen kenda cobra. I rubena trilobit z týhle kategorie je proti Wdrive lepidlo.

              nekdy v letech 04–05 jsem na nich i závodil na lehkých MTBO. Sjet ho bylo téměř nemožný :)

              0 0
          • Lišák  

            RaR 2,1" = 49mm obuto na ráfku SunRims.

            Ten rozměr 23,5mm je venkovní šířka ráfku. Kolik má vnitřní netuším, nechce se mi to vyzouvat.

            Vozím duše.

            0 0
            • karelretik  

              lišáku a máš s tím nějaké problémy co se týče kontroly řízení v terénu a co se týče píchnutí apod.?

              ta 2,25 je asi podle tebe zbytečná co?

              0 0
              • Lišák  

                Ten RaR 2,1 vozím vzadu. Letos poprve. Mám na něm tak 2kkm. Jeden defekt-trn. Předtím jsem vzadu vozil NN 2,1.

                Jelikož jsem letos jezdil v podstatě jen do práce, tak do nějakého srovnávání bych se nerad pouštěl.

                Nicméně do práce to mám tak 1:1 „terén“ : asfalt. Ten terén jsou spíše lesní cesty, ale i pěšiny (třeba část trati závodu Soběšická mulda) a taky tam mám takovou pársetmetrovou terénní vložku (kořeny, příčně nakloněná pěšina, kameny). Vše se dá jet naprosto v pohodě. Pro využití Tvojí manželkou to bude, myslím, v pohodě.

                Na předku vozím NN 2,25, ale to by (pro to, co budete jezdit) bylo zbytečné. A taky o zhruba 100g těžší.

                Takže moje resumé-RaR 2,1 P/Z. Jestli s duší, nebo bez Ti neporadím. Bezduše jsem nikdy nejel.

                0 0
            • jIrI___  

              Já na RaR 2,1" naměřil 51 mm a pár desetin. Obuto na Cmaxech ST (vnitřní šířka ráfku je tuším 19 mm).

              0 0
      • McBlacky  

        neboj se 2,1 jezdím je v TLR, přítelkyně v UST a je fakt, že třeba RoR je už hodně nudle, ale RaR jsou v pohodě.

        už to neřeš, nic lepšího nevymyslíš.

        0 0
    • Czertbiker  

      Jestli chceš fakt hodně lehkej tak Specialized Renegade, ale připrav se že je to fakt závodní papír.

      0 0
      • Joseph de Sax  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • scalar  

      Ještě hodím do placu Rubeny (Scylla, Zefyros), v provedení Racing Pro váží cca 450 gr. cena je taky slušná a jezdil je i Jarda No.1 než přesedlal na kolo No.1 :-)

      0 0
      • McBlacky  

        už to tady je napsaný, Zefyros výrobně drží na asfaltu, ale jede hůř jak ralf.

        nechápal jsem to, ale je to tak. má 480gr, leží mi doma v komoře :(

        Scylla nebo Charybdis jsou kolem 520–550 a dobrý tak na zimáka. Drží dobře, dobrá odolnost, rychlost horší a úzký

        0 0
        • scalar  

          Scylly jsem měl na váze 4 ks v 2,1", měly 449 – 455 gr.

          0 0
          • McBlacky  

            záleží na roku, byly i 650 :/

            já myslím teda ty Top Design 127tpi se šedým pruhem

            0 0
      • nox159  

        nj kdo da vic je No.1 :)

        0 0
    • Mark-H14  

      Tak už toto téma čtu den co den a obdivuji co se dá všechno napsat a poradit.

      Jsem absolutní laik a nedávno jsem měl vlákono, kde jsem sice řešil trošičku něco jiného, ale několik rad bylo také směřováno k plášťům.

      Manželce jsem také koupil nové kolo HT 10,7kg, kde jsem jí nechal obout Maxxis Fly Wehight 330g, abych něco na kole ještě odlehčil.

      http://www.spoke.cz/…-weight-330/

      Co se týče profilu cesty jezdíme něco podobného jako zakladatel tohoto vlákna – žáden těžký terén, spíše polňačky, lesní cesty a asfalt. 95% sucho. Manželce to na novém kole prostě nejede. Na starém 13kg celopevném oceláku s 1,5" slikama jela prostě rychleji lépe.

      Na doporučení jsem tedy koupil Schwalbe Furious Fred 26×2,0

      http://www.kola-lyze-sport.cz/…skladaci/277

      Ještě jsem je neobul. Jak tady čtu tak hodně doporučení se týká použít pláště bez duší. Jsou tyto Furious Fred také vhodné pro bezdušové nasazení?

      Děkuji za radu a omlouvám se za zneužité vlákna.

      0 0
    • psot  

      přiživím se otázečkou,

      jezdím na HT, a to 75% po asfaltu, zbytek lehčí terén, divočina tak z 5%, vážím rovný metrák. Loni jsem po pečlivém zvážení pro své ježdění zvolil Kenda Karma kevlar 60 TPI a byl jsem v celku spokojen, najel jsem cca 2t km a pláště jsou teď na hraně, tudíž plánuju nové. Chci vyzkoušet zase něco jiného tak jsem si to tady pročetl a rozhodl jsem se pro Continetal RK 2.0 v drátu (kupkolo 340,–). Pak mne ale hned vedle zaujal Conti Speedking 2.1 v kevlaru ((kupkolo 380,–).

      Mohli byste mi ted poradit jaký v nich bude záasdní rozdíl a co byste zvolili vy ?

      0 0
      • Rychlej turista  

        RK 2,0" supersonic, co maj na sobě napsáno hand made.

        0 0
        • psot  

          v cem tam bude zasadni rozdil od „normal“ dratove verze ? prece jen je o skoro 3× drahy, tak aby se to vubec vyplatilo…

          0 0
          • MlokCZ  

            Úplně ve všem (kostra pláště, vzorek, patky, váha). Ty dva pláště nemají spolu společného téměř nic, jen tvar vzorku.

            0 0
            • Rychlej turista  

              A hlavně kvalita. Je tady spousta lidí, co na RK nadávají, kudy píší, aby z nich vždy pak vylezlo, že se v jejich případě jednalo o ty laciné šunky. Já na RK 2,0" Supersonic hand made najíždím neskutečné a bezdefektní km.

              0 0
              • teepeex  

                ja znam spustu lidi, vcetne tebe(utrinoxe a maajkeeho z gurunu nepocitam) co nadavaji, kudy pisi na Ranchero od Maxxisu, aby z nich pak vylezlo, ze se v jejich pripade jednalo o ty lacine sunky.

                Ja na nich 2.0" eXception najizdim neskutecne, ale obcas defektim, to je fakt

                0 0
                • Rychlej turista  

                  U Ranchera je jeho výdrž záporná vlastnost, protože jako správné socka jsem se tohoto nemožného pláště nemohl zbavit dříve, než jsem ho sjel :-)

                  0 0
              • Kubiczech  

                A je spousta lidí, co nadávají i na SS verzi. Včetně mě.

                0 0
                • Rychlej turista  

                  No, vždyť to píšu, já jezdím jedině RK 2,0" Supersonic, co maj na sobě napsáno hand made, s nimiž jsem megamaximálně spokojený a proto nemám potřebu experimentovat s jinými :-)

                  0 0
      • Chiron  

        Speedking bych nebral. Imho nějak extra nejede, je dost nečitelný a celkově nemá žádnou vlastnost kvůli které by ho člověk měl kupovat a ani nevydrží tolik co RK. Conti ho mám dojem už přestal i vyrábět.

        0 0
        • Kouba_2005  

          Zdravím. Několik dotazů. Chtěl bych pořídit RaR. Pro mě asi 2,25, je tak? A nakolik tak v mém případě foukat? Mám metrák a jezdím z 90% lesní cesty, sem tam kořeny, menší kameny … díky.

          0 0
          • Kouba_2005  

            jo … ještě doplním … zatím to bude s dušema – jistě k velkému nadšení všech zúčastněných :-)

            0 0
          • kubad  

            35/40psů zační a podle potřeby snižuj :D

            0 0
    • psot  

      když už jste mi tady kompletně shodili ty levné RK bez supersonicu, a ktomu jak si to tady celé znovu a znovu pročítám, zeptám se ještě na něco. Má pro mne smysl pořídit bezduše ? Budou vhodné pro normální ježdění i vzhledem k mé váze ? Půjde to nasadit na ráfky FRM5 ? A pokud vše tohle bude kladné, jaké pláště zvolit ?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.