Jakej používáte v zimě plášt na sníh, nebo skoro led?
Jakej používáte v zimě plášt na sníh, nebo skoro led?
Michelin comp
a nějakej levnější by nebyl? :-P a je to poznat oproti jinejm pláštům? nebo v tom zas až takovej rozdíl nejni?
Tenhle Michelin stojí 300,– a vydržel mě přes 5000km, zkoušel jsem i jiný Maxx, Hud, Ken, Rub, a už ani nevím ale tyhle se mě osvědčili, nevím každýmu sedne něco jiného a taky nejsou všude stejný sněhový podmínky a na ledu to položíš tak i tak pokud nemáš hřebíky s těmi se zas blbě jezdí po asfaltu kde je odhrnuto, nebo zkus jako na té fotce, samoděl
tak to vypadá hodně nebezpečně:)
Na skoro led by byl idelaní z hřebama, ale stím prej nejde zase jezdit ve sněhu – boří se a je těžkej. Já bych šel do co nejšíršího ať to projede každou závěj a má to co největší stabilitu.
výhodnější je naopak tenčí plášť, neklede při jízdě sněhem takový odpor:-) díky tomu, že se o trošku víc boří se snadněji dostane na tvrdý podklad, kde se dokáže lépe zachytit:-) všimni si třeba u WRC rallye vozů jaké mají ve sněhu pneumatiky;-)
Netuším, přes zimu nejezdím a do práce na trekingu určitě jezdit nebudu mi netvrď, že bych se na tom nezabil ? Radši zblastím horáka na 2,25 pneu
no tak ono je někde hranice, jak tenká guma už výhodná není… právě ten trek už je hodně tenký:) jak píše níže jipík, tak mi se taky nejlépe jezdí na cca 1,9, pokud možno s vyšším vzorkem:)
Ano, někde ta hranice je… :-) Trochu se usmívám, protože v době, kdy ještě nikdo horské kolo neznal, jsem jezdil v zimě na Favoritovi na 19 pláštích. Na sněhu, ledu a v pohodě. Kolikrát při brzdění šla obě kola smykem a nikdy jsem se nevyválel. Možná to chce mít z kola jednostopé vozidlo a trochu trénovat :-)
Jo, ale ty nemáš 300 koní na to, aby se ty gumy prohrabaly na základ. Mám opačnou zkušenost: na sníh široký gumy a pěkně podhuštěný.(2 bary)
podhuštěné a široké jedině na uježděný sníh:) jakmile vjedeš do něčeho hlubšího, nebo rozježděného tak jsi v háji, protože se ti ta guma nikam neproboří (probořit a prohrabat je rozdíl) a klouže na tom horním nezpevněném podkladu, nemluvě o tom, že budeš šlapat jak blázen, protože bude dělat nemalý odpor:)
Ono je to v hlubokem jedno, tam totiz nevjedes s nicim… od 15cm je to uz proste pro mne na rovinkach neprujezdne. Z kopce by to bylo jine kafe, ale to vpodstate nikde kolem baraku nemame.
já měl spíš na mysli takové to sypké rozježděné na cestách a nebo napadaný sníh do těch cca 15cm… určitě nemám na mysli nějakou cestu uprostřed lesa, kde bude metr:)
No tak v takovem pripade nemam se sirsima plastema problem…
já neřekl, že s nima bude problém, ale že trochu tenčí budou lepší;-)
No jasne. Na zimu si koupim 3 druhy plastu, a na leto dalsich 5… Kradu, nebo co? :-)
no já třeba taky jezdím na jedněch pláštích celý rok, páč do nich se mi zrovna moc investovat nechce:-) ale teď se o nich jenom bavíme:-D …prozatím budu rád, když schrastím prachy na výplet a otestuju nový kotouč, ale vzhledem k tomu, že už má zítra sněžit, to asi nevyjde:)
Kotouce se na snehu testuji nejlip ;-) Jinak ted jsem nazul Kendy, a musim rict, ze u nich asi delsi dobu zustanu. Drzi fakt perfektne. Az ted vim, co je to ostre projizdet zatacku :-)
jaký máš model? já mám Kendy Kinetics a musím říct, že za tu cenu jsem maximálně spokojený:) minulý rok je donesl ježíšek a mám je sjeté na půlku a na to jak je na nich tvrdý dezén docela obstojně drží:)
Kendy Nevegal 2,5" Mam je ve Stick-E smesi, a drzi uplne skvele, akorat na asfaltu se jim nejake nechce odvalovat :-)
šak silničář nejsi, tak to je jedno:)
No jo, ale ty przesuny… nedej boze delsi trasy ;-)
No tak to bude vono, já po přesednutí z Tioga Extreme XC 2,1 na Nevegal 2,35 myslel, že mi atrofovaly nohy.
Už vůbec nemluvim o 65km na Sasquatchi s báglem s foťákem a objektivama na zádech, uff.
Jo jo. Presne tohle znam. Vsichni kolem si svisti, a divi se mi, ze nestiham :-)
Má slova proto se mě osvedčila 1,9 michelinka comp, na 2,1 jsem plaval jak na blatě, ono se pořád nejezdí po uježděným sněhu kde ta 2,1 byla lepší, ale většinou je potřeba aby se pneuška prořízla na tvrdší podklad a tam vyhrává užší rozměr.
Zásadně jenom po uježděným sněhu, pokud tam neprošlo 50 důchodců-turistů a nějaký běžkari, tak tam nejedu. Copak jsem buldozer? Naštěstí důchodci-turisti jsou tady raní ptáčata a když já se dokodrcám do přírody, oni už sedí v hospodě a trasa je připravená.:-)
Ideální je buď zcela nedotčený nebo zcela ušlapaný sníh.Když se tam procházejí turisti a je to místy ušlapané a místy ne tak to je nejhorší variana v tom to vůbec nejede.
To závisí na dostatečném počtu turistů. Tady je jich jako much a když už nemůžou dřít na zahrádkách, tak pěkně šlapají:-)
Hlavně musím poděkovat lesníkům. ke krmelcům jsou vždy vyjelé koleje a tak se tak dají na kole vyjet i prudké kopce i když je moc sněhu.
Ale auta nemají jen dvě kola, že jo?
Nokian NBX 2,1 Ale jezdim je cely rok :-)
Michelin Mud (driv se jmenoval XL) dozadu. Vepredu ruzny, treba Hutchinson Rock. Pokud mozno zadny drahy.
právě sem si říkal že je zbytečny kupovat nějaky drahy, když se stejně budu válet pořád po zemi :-D…sem přemejšlel nad těmato : www.rockroad.cz/…-p-2125.html
Taky zalezi jakej snih. Muze to byt prasan nebo ti muze takovejhle vzorek okamzite zalepit. Prijdou mi ty mezery mezi vystupkama maly.
Vetsinou jezdim Continental Explorer vepredu a Ritchey Z-Max vzadu. Oboji v dratu.
Já chci vyzkoušet WTB Mutanoraptor 2,14. Je to poměrně široký plášť s jemnými a ostrými výstupky. Je tvarovaný do písmene V, ale není tak šípovitý. Je poměrně hodně široký, tak uvidíme.
no tý jo…a jak to máš zevnitř, aby ti to nepropíchlo duši? nebo tam máš jenom tu pásku?
To jsem vyfotil na jedné akci kdy jsme občerstvovali a přišla za náma maminka že kluk cca 13 let píchnul no a on si udělal upravu, ujel na tom tak 15 km, docela to měl fikaně urobené, to jsou matky a má je tam přinejtovaný dvojitými nýtky s kulatou hlavičkou takže mu to duši hned nepropíchlo, ale po čase prožvejkalo
wtb velociraptor
hmmm, to jo no…u nás bejvá vždycky brutál snih, ale já to chci jenom tak na 6 km „prohrnuté“ lesní cesty k mojemu miláčkovi…
Mel jsem i nakou uplne obycejnou rubenu za par korun. Mela hranatej profil, tzn. na asfaltu v zatacce to byl divnej pocit a neslo to moc polozit. Ale zaber na snehu nebo v blate mela vybornej.
Na sníh Hutch. Bulldog 2,1 , na led brusle:-))
A nenavaluje se ti na něj sníh ?? Já ho měl taky a obaloval se mi sněhem a listím až to bylo široký jako plášť z motorky :-D
Neměl jsi to moc nafučený? Listí mi chytají, když mám na moc psů tlak. Ja tolko turist:-))))
No psů tam bylo tak asi 70 :-)
70PSI ? hezkej šutr…
Že jo ? Ale potom jsem zkoušel jednou i něco okolo 50psi a navalovalo se stejně. Ještě mi docela vadila ta životnost. Za 1 sezónu byl zadní středovej vzorek skoro sjetej.
na tom závodím jako horní hranice do sliků :) v zimě přes 30 jdu málokdy
Pres zimu dojizdim zavodni Pythony. Ale neber to jako doporuceni ;)
sjetý pythony na sníh nebo led?! tak do toho nejdu
No to bych ti ani neradil ;)
no brusle snad na nohy, ne? :-D no snad nebude moc sněžit a bude…a nebo novy běžky…znáte nějakej dobrej internetovej obchod se ski zbožim?
Tady kupuju vosky www.sprintcz.cz/index.php
Jezdil jsem Continental Vertical 2,3" nebo Hutchinson Alligator a teď mám Bontrager Jones s těma hranatýma špuntíkama.
Bontrager Jones jsou super, ale na sněhu jsem je ještě netestoval.
Noo.. Já wormdrive.. Ale vážně..
To je vhodne v pripade, ze se ti nedari obesit se, otravit, podrezat atd… :-))))
Náhodou já se na nich pokoušel přeject zamrzlou Berounku :-D. Ujel jsem asi 300m a pak mi ustřelilo přední kolo a narazil jsem si zápěstí a celý stehno. Ale stálo to za to :-)
Já ale fakt nemám problém.. Ségra.. zastaň se mě.. :o))
No na sněhu ale opravdu nejsou nějak moc nejistý ! Díky tomu nízkýmu středovýmu vzorečku se tam moc nedrží sníh, tím pádem tolik neklouže. :o))
Podle mě na ledu nedrží nic co nemá hřeby, ale na wormech předjíždím z kopce běžkaře;)
Jo jo..ale rozepíšu to jindy..se včil mažu uložit…;)
Nápodobně :-)
No tak teď to možu ventilovat:) Jeli jsem jednoho krásného zimního dne s bráchem na Bukárnu…pěkně to křoupalo pod kolama..co víc si přát..jenže v zatáčkách jsem opisovala několikánásobně větší kružnici na pláštích se vzorkem než bratr na Wormdrivech…podklad byl led a ma tom trochu sněhu…tak jsem to držela křečovitěji..nu což..ale stejně mi ujížděl..po 25 km nás ale čekalo víceméně 25 km z kopce..a to jsme panečku prokřehli:) no jo za chvíli nás to čeká opět..:)
Je to úchylný, ale celkem se na to těším:)
No,ešlivá vono to nebylo tó technikó :))))
Ja mam panaracer spike. Na ujezdeny snih je to parada. V hlubsim se to samo sebou bori. Ale jinak jsou fajn. Skoda jen slabe vystuhy…
na sněhu jsem jel jenom jednou, loni při Winter Trans Brdy a jel jsem dost sjeté Ritchey Speedmax. Sice jsem na startu slyšel několik nechápavých poznámek :-), ale na trati jsem neměl větší problémy. Podle mě je to celkem jedno, stačí, aby tam byl nějaký vzorek, na ledě nebo ujetém sněhu pomůžou jenom hřeby
Fiha… Te Speedmax me nedrzali poradne ani na asfalte :)
..Tioga
Jakapak to je? Ze bych se placnul pres penezenku?
From Loner to RUMcajs: „hřeby“ jsou samosebou homemade – vruty do dřevotřísky s čočkovou hlavou, Tioga špunty zaberouna na ujetém sněhu, hřeby zaberou na klouzačce. Z asfaltu rychle pryč.
Letos to budou Kendy Nevagal 2,5". Proste co mam zrovna nazuto. A myslim, ze na snih to bude vcelku dobra volba…
WTB Exiwolf
mam plaste s hrebama .. v zime stejne jezdim jenom na rybnice (je to jak na trenazeru, taky se musi porad slapat)
Vozim to, co mam momentalne nazuto. Rozhodne ale beru co nejsirsi: >2.1". Loni to byla Tioga a az na „jizdu“ pres pole v pulmetru snehu dobry (po 50ti metrech se mi pr. kolo propadlo jeste hloub a proletel sem se:) Letos to bude kombinace WTB Timberwolf 2.3/2.5 vpredu a Kenda Blue Groove 2.35 vzadu. Jinak na cistym lede ti pomuzou POUZE hreby, ale pokud je na lede aspon mini vrstva trochu zmrslyho snehu, tak to de i bez.
Alberty 2,25 super – rozhodně do sjezdů je to držák. letos budu zkoušet i mobstera 2,1
tyhle alberty mám taky v hledáčku…
už na nich pojedu třetí zimu a zatím nemám důvod měnit. Jeden je teda už hodně jetej a roztrženej, tak místo něj dám toho maxise /válí se mi doma/ a když se neosvědčí tak pořídím alberta…
V tom pripade jsem zimaka obul na jednicku :-)
s prvnim ledem nazouvam hoummejd kendy s hreby. to pak v lese ten led vyhledavam, pac to na nem drzi lip nez na snehu :))
vy řešíte pláště na sníh já tam mam pořád kendy kinetic 2.35 a nebo na jsem měl tiogy 2.3 a ve sněhu problém fakt neni
jedine klince su besto
Maxxis Medusa 1.8, celoročně.....
úplně sjetý Ritchey Speedmax :o)
Já nejraději mažu modrý nebo zelený SWIX :-) Rajtovat kolo ve sněhu, to na mě není. A na pár cvičných km kolem domu, na to stačí každé pláště.
Panaracer Duster 2,1front,Maxxis Mobster 2.1 rear…
Vredestein, ale Pirelli byly lepší ;-)
a GoodYear jsou ještě lepší než Pirelli :o)
zbytečný thread – stačí si vybrat: www.adac.de/…2006/tab.asp?…
Jedině Michelin
:oD
ale stejně nepřesvědčíš :o)
Jsem s těma UG 7 spokojený, a jsou fakt lepší než ty Pirelli, ten test výše je jiný rozměr než mám já, a to taky dokáže udělat dost a taky je to jediný test kde jsou UG7 až za Pirelkama a Michelinama....., všechny ostatní co jsem viděl UG7 vyhrály :o)
mam objednany Bridgestone Blizzak LM20
no tak ty jsem měl loni objednaný asi tak 4 týdne a pak mě to přestalo bavit a koupil jsem ty Pirelky, protože byly k odběru hned.
IMHO dost pozdě řešíš gumy :o) Já po lonské zkušenosti ojednával už koncem září.
ja tam mam ted zimni .. ale prvni snih me presvedcil ze bude asi lepsi poridit novy ..
Premejslim o techhle Vlastovkach : schwalbetires.com/node/112/ok mate s nima nekdo zkusenosti??
určitě nebudou špatný, ale zkušenost tady moc lidí asi mít nebude – většina si podobné pláště vyrábí sma :o)
jj, to vidim ;-) Nasel jsem dalsi, ktery vypadaj dobre : www.kendausa.com/…tertire.html Taky nic?? Nikdo je nevyzkousel???
Tyhle má mamina (první zkouška minulou zimu).. a spokojenost.. na ledu se ti smyk podaří jen když se o to fakt snažíš (při ‚zkouškách‘ jsme je testovali na rybníku, „ledopádu“,..) ;) Ve sněhu (i na uježděným) ale jedou dost těžce..
Já osobně používám jenom moje oblíbený Micheliny Hot S.. drží snad na všem (led je taky v poho.. někdy :D), i když po silnici nejedou zrovna lehce (to ale nevadí :)) a rychle se sjížděj, páč mají dost měkkou směs..
Schwalbe Fat Albert v dratu
Lopatu. Plechovou, rovnou. Jinak stejně jako v létě.
Má to 2,5 palců a pokud budu mít celou zimu takovou fazónu, abych je i podhuštěné dokázal udržet v pohybu, tak projedou vše. A vo to v zimě jde.
Tak na tohle už bych potřeboval přídavnej motor.
Ale ta svěžest, až to na jaře sundám.
Jo, poletíš jak raketa a já abych si hledala novýho parťáka :-(
No, poletím … Ale jen do slunovratu. A to se ty akorát rozjedeš.
Jak často bys musel jezdit, když svoje každodenní projíždění(mimo dnů, kdy padají trakaře) jsi označil jako „občas se projedu“???