Jaký systém odpružení u fullu je nejlepší? Cena do 50

204 nepřečtených
  • Dzordano_Bruno1

    Ahoj,

    obracím se na vás zase s prosbou o radu. Pročetl jsem si všechny popisky systémů odpružení. Ale jedno mi není jasné. Který systém jetedy nejlepší?

    Nejdržíve jsem byl rozhodnutý, že mé budoucí kolo bude RB, ale po vyslechnutí všech možný názorů a projetí internetu o tom nejsem přesvědčen. Spíš nevím kam dál. Zalíbil se mi Canyon Nerve XC 8 v modré barvě. Existuje nějaký lepší ful do 50? Popř. jakou značku mám přeferovat v oblasti fullů?

    Hledám fulla na pohodové ježdění, co bude žehlit, ale dupadní do pedálu se nebude houpat jako koza. 100/100 mi přijde málo, proto volím 120/120. Rád si sjedu nějaký sjezdík, skočím skočku. Vše, ale v normální míře. Skočka max. opravdu max. 1metr. Sjezd takový střed. Prostě kořeny, hodně kořenů ale nic na DH :) Ale také se rád projedu na výlet. Jde mi o pohodlí:)

    Zatím jsem tedy měl v mušce:

    RB IQ RACE,

    Canyoun Nerve XC 8

    Děkuji za všechn názory a nápady.)

    0 0
    • StuntJ  

      žádný systém není nejlepší ani nejhorší, každý má své plusy a mínusy. záleží co od kola očekáváme, jaké zdvihy a jaký styl jízdy

      0 0
      • Dzordano_Bruno1  

        Aha,

        nachází se někde na netu nějaká tabulka, která mi pomůže se dopátrat jako nezkušenému v oblasti fullů, co je pro něj vlastně nejlepší?

        Nemám ani tušení, co jaký systém dělá, jak pracuje a co mi bude vyhovovat:(

        0 0
        • StuntJ  

          No kdesi tu na fóru byl odkaz na popis odrpužení a jejich výhody nevýhody

          0 0
        • PatrikL  

          no z testov sa dá niečo vyčítať (mesiac-dva dozadu sem dával Mlok odkaz kde mal pozbierané testy väčšinou nemeckých časopisov, tam bolo hodnotené aj pohupovanie/ťahanie za reťaz/tuhosť alebo niečo podobné… Ak vieš po nemecky, môžem nejaké testy poslať :)

          Ale najlepšie je odskúšať… Ja som skôr ako som išiel kupovať vyskúšal bicykle ktoré vozili kamaráti a podľa toho som sa rozhodoval…

          0 0
          • Dzordano_Bruno1  

            Německy umím:) Není tedy problém:) To bys byl hodnej, kdybys mi to zaslal:)

            Kamarád má full. Ghost. Bohužel cenová relace byla 25, já hledám něco s 2× vyšší cenou, proto si ho vypůjčit by bylo asi k ničemu a hlavně mi to stejně nic neřekne:(

            0 0
            • StuntJ  

              něco jsem ti poslal, počtěníčko o zadnách stavbách, aspoñ pro základní přehled

              0 0
              • Dzordano_Bruno1  

                Děkuji. Kouknu na to:) Poperu se s tím:)

                Já osobně si myslím, že největší problém je v tom, kde a jak zjistím, co mi opravdu sedí. Už jednou jsme se o tom tady bavili a vyzkoušet si kolo na víkend skoro nemá cenu, protože budu ladit nastavení a míň jezdit. Proto musím dát na nějaký všeobecný ohlasy a názory:)

                0 0
              • quaero  

                Muzes mi to prosim te taky poslat na mail? Dik

                0 0
              • Ruprt2  

                můžeš i mě prosím? Díky.

                0 0
    • PatrikL  

      na to jazdenie by sa hodil aj bike s 140mm :) Mne na koreňoch niekedy nestačí ani 125mm :)

      ja by som bral niečo ako http://www.radon-bikes.de/…id_8341_.htm – lebo som si už zvykol na 4-čap a vyhovuje mi :)

      0 0
      • Dzordano_Bruno1  

        Radon znám:) Jen škoda, že je jen v bílé a černé:(

        Je možné porovnat Canyon a Radon?

        0 0
        • PatrikL  

          canyon je exkluzívnejší :) Ja by som značky veľmi neriešil, pokiaľ vyberáš z tých známejších (čo ich veľa ľudí jazdí/čo majú osvedčené druhy rámov) tak neurobíš chybu…

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • webbot  

      Neni to tak davno, co ve Velu byl clanek – srovnani systemu odpruzeni – treba ti to nekdo oscanuje.

      0 0
    • roc.ker  

      A co Giant? Na jeho systém se pějí ódy :-) Reign by měl stačit, popř. jezdivější Trance X.

      0 0
      • Dzordano_Bruno1  

        Za ty peníze mi nepřijde nijak extra vybavený

        0 0
        • Dav...1  

          Jestli to neni chyba zrovna u fulla hledet jenom na vybavu. -System odpruzeni je podle me daleko dulezitejsi. A kdyz koupis neco po sleve a ne za plnou palbu tak neni co resit.

          0 0
          • Dav...1  

            A samozrejme ram jako celek.

            0 0
          • Dzordano_Bruno1  

            Ano. To máš pravdu. Ale opravdu nechci dát za kolo 50 a mít tam kliky deore, to se na mě nezlob, ale to je prostě docela hrůza :)

            Chci za své peníze prostě odpovídající kvalitu. Proto se také ptám na jaké značky se tu mám zaměřit..

            Hodně tu mluvíme o:

            Canyonu,

            Giant,

            Ghost,

            Scott,

            Liteville – rám stojí tedy stejně jako mé celé kolo, ale když se o něm mluví,

            Kanóna bych si jel vyzkoušet do Německa, Ghost má kamarád, Scott se mi moc nelíbí a Giant je moc hezkej a k vyzkoušení by taky určitě byl:)

            0 0
            • PatrikL  

              ak chceš do tej ceny to naj výbavou a pritom fungujúci systém odpruženia tak by si mal pozrieť nejaké oem rámy – ja sám mám Haibike verziu tohoto http://www.poison-bikes.de/frame.php… a som spokojný… Ten poison by som ešte trochu nakonfiguroval (aj farby tam máš heh) a bolo by to dokonalé :)

              0 0
              • Dzordano_Bruno1  

                Tak tuhle značku neznám, ale líbí se mi moc :) Děkuji za další značku.. Rozhodně si to projedu:)

                Ale teda líbí se mi ty kola moc:))

                0 0
                • PatrikL  

                  pri tomto ráme odporúčam dopredu niečo okolo 130–140mm, čiže napr. s rs revelation to vyzerá takto http://www.poison-bikes.de/frame.php… / http://www.poison-bikes.de/frame.php…

                  a ušetrené eurá by boli na tuning časom :)

                  0 0
                  • Dzordano_Bruno1  

                    Mohu se zeptat, co vlastně znamená OEM?

                    Teď jsem na to tak koukal a za 2000EU nebo něco málo přes 50 se dá vybrat opravdu výborná raketa:))

                    0 0
                    • PatrikL  

                      že je nejaký veľký taiwanský výrobca, ktorý má katalóg z ktorého si môžu odberatelia vyberať rámy a potom ich predávať pod svojou značkou :) Samozrejme nie sú úplne rovnaké všetky, niektoré veci sú zmenené aby bol iný zdvih alebo aby to jednoducho lepšie vyzeralo

                      napr. ten bike je z rovnakého katalógu ako

                      http://www.mojekolo.cz/…0-white-grey

                      http://www.kubicasport.eu/…-Q-FS-RX-09/

                      :)

                      0 0
                      • mountaineer  

                        OEM není žádný výrobce,ale zkratka Original Equipment Manufacturer:o)

                        0 0
                        • PatrikL  

                          nenapísal som že OEM je nejaký výrobca, ale že na tom taiwane existuje výrobca ktorý predáva tie rámy ďalej ;)

                          0 0
                          • Dzordano_Bruno1  

                            Original Equipment Manufacturer = přímý dodavatel.

                            Takže pokud kolo objednám, dojde mi hned od něj a tím odpadá jiný prodejce.

                            Takže OEM je i Canyon, pokud to chápu dobře? :)

                            Jinak, slyšel někdo, někdy z vás o značce Poison ve výše uvedém odkazu? :)

                            0 0
                            • PatrikL  

                              „manufactures products or components that are purchased by a company and retailed under that purchasing company's brand name“ http://en.wikipedia.org/…manufacturer

                              canyon by bol oem, keby predával rámy bez nálepiek pre iné značky ktoré by si ich „privlastnili“ :)

                              Ja poison poznám, je to niečo ako haibike – majú aj vlastný vývoj, aj oem rámy. Zoberú 1000 rámov z taiwanu, dajú tam svoje nálepky/nafarbia ich a môžu predávať za dobrú cenu :)

                              Inak kvalita je dobrá, sú to lacné ale prepracované rámy…

                              0 0
                              • Dzordano_Bruno1  

                                Dobře, dobře.. Tohle vlastně dělá spyder a rámy jsou to ok. Od spydera:)))

                                Když jsem si naťukal cenu dle výběru a zaměřil jsem se na nejlepší možnou vidlu, tlumič a dobrá kola, brzdy. Jsem na 2100EU. Přičemž bych mohl ještě někde ubrat, ale i tak mi přijde taková cena ok, když uvážím:

                                komplet X0,

                                DT swiss XM18,

                                Magura Louise BAT a Magura Durin,

                                tak jsem na opravdu dobrém poměru cena/výkon.. No uvidíme:))

                                0 0
                                • PatrikL  

                                  ja by som tam hodil revelation… :) Má pevnú os (treba tomu prispôsobiť asi aj kolesá, neviem ako to majú poriešené) a aj 150mm by si niekde využil, ja vozím na tom ráme recona na 130mm a je to tak akurát (do kopca sa ide výborne :) ), kamarát má fox talas a aj 140mm je super (do kopca dáva 100mm) :)

                                  0 0
                                  • Dzordano_Bruno1  

                                    Revelation se dá i nastavit zdvihově, což mi přijde jako poměrně zajímavá možnost, ale já bych to nejspíš nevyužij. Ten durin se zdá být ok, tedy ony všechny vidle, co tam nabízí jsou ok:))

                                    A ještě přidám. Pokud si vybereš vidlu tu a tu, tak se dají pak měnit i kola dle libosti. Takže to spíš asi oni tam budou nějak přizpůsobovat:)

                                    0 0
                                    • PatrikL  

                                      hej revelation má u-turn, ja to nepoužívam na recone – mám to nastavené na jeden zdvih, ktorý mi najviac vyhovuje – to je najväčšia výhoda :) Revelation je ťažšia a odolnejšia vidlica, aj lacnejšia :) Podľa mňa by bola škoda dávať na tento bicykel 120mm vidlicu, aj keď ak by mala dobrý chod s malou progresivitou tak by to bolo ok :)

                                      0 0
            • Dav...1  

              No ja sem hlavne reagoval na tu cenu napr ten Giant se da sehnad s 20% i vetsi slevou. No pak se dostanes na zajimavy pomer ceny a i ta vybava. Ty znacky ktere se tady porat sklonujou dokola budou urcite v poradku (to ale at posoudi lidi co to jezdi). Ja teda delsi dobu jezdim pouze to Maestro (reignX) a muzu rict ze i u docela vysokeho zdvihu jezdi dobre do kopce a pod zaberem se nehoupe, funguje i pri brzdeni zadni brzdou (natohle si treba hodne stezuje kamarad co ma Konu) – nepotrebujes ani zadne propedaly na tlumici, zase ma udajne nevyhodu v tom ze pri slapani vic taha za retez pri propruzeni – ale tohle nekomu vadi nekomu ne (me ne). To osobni vyzkouseni ti asi pomuze – ale kdyz clovek nevi co od toho kola poradne cekas tak to taky nebude 100%. Poradne to zjistis az po delsi dobe jezdeni. Ty rozdily mezi jednotlivyma typama odpruzeni se tady taky docela hojne probiraly (ale asi dobre je se zamerit na konkretni ram co mas vybrany – ono prubehy zadni stavby se muzou odlisovat i v ramci jednoho systemu) – chce to hledat je to na delsi dobu.

              0 0
            • nox159  

              no s tema 50k a klikama deore to nemusi byt vubec blbe :)

              kdyz to tedka vemu podle sebe tak ram giant anthem 27k vidlice reba/R7/fox/sid (7k-15k) takze jsi na priblizne 35–40k jen za ramovou sadu + 10k za kola. → nevim co cekaš za 50k ale pokud to bude dost funkcni celek tak už tam moc místa na XT/X.9 +slusne brzdy + nejake dalsi komponenty nezbyva :)

              jinak za me – investovat prachy do slusneho ramu, vidlice a kol a zbytek už doplacat jakkoliv :)

              0 0
      • Fana.A  

        Na Testfestu byl Giant Trance jeden z favoritů. Jede nahoru i dolů a jeho systém je hodně povedenej. Mě sednul i geometrií. Stejně tak i Ghost AMR. Co se mě líbilo z kopce dolů byl Marin. Kupodivu i do kopce nebyl žádný lenoch.

        0 0
    • jIrI___  

      Pokud bys chtěl, můžu ti poslat německý test fullů 120–150 mm zdvihu v ceně do 2000 €. Už jsem to tu tuším dával i MlokCZ, takže ten test ti už možná budeš mít :)

      0 0
      • Dzordano_Bruno1  

        Teď mi akorát dorazil mail a tam jsou testy am kol do těchto cen i krapet mimo. Pokud mluvíme o recenzích v němčině, tak ty mám. Jiné ne:) A tedy jeetě české Velo s rozlišením staveb mám už také:)

        Pokud máš něco navíc, tak budu jedině rád. Budu mít, co číst a aspoň si procvičím německá slovíčka :D

        0 0
      • beeker  

        A to chceš za poslání testu 2000euro?? :-))))))))))

        0 0
    • Karlos009  

      Tady se pořád řeší systém zadní stavby, ale full není jenom zadní stavba, je to taky geometrie, tuhost, váha a já nevím co ještě. Kupuješ prvního fulla, koukám sám ani ještě nevíš co po něm vlastně chceš, lítáš trochu ode zdi ke zdi. Na tvém místě bych rozhodně šel po kolech, které jsem si schopný někde alespoň na den půjčit a spoléhal spíše na vlastní pocity a dojmy, než na teoretické rady kolo-vědců :-). A smiř se s tím, že nejlepší full do 50tis. prostě neexistuje, každému vyhovuje (vadí) něco jiného.

      0 0
    • baboon  

      Ten haibike z odkazu výše je super volba..Podle mě bude ten rám pěkně hravej..:) A jak bylo psáno výše, líp zdvihu víc, než míň..:) A ruku na srdce – 1,5 cm? to už je fakt asi jedno..A proto bych sáhl raději po větším zdvihu.. Navíc s fullem příjde radost z ježdění po rozbitějších cestách, větší skoky atd.. (teda u mě to tak bylo), takže i proto bych volil víc čísel pod zadkem

      0 0
      • pavlix  

        Mas pravdu, mel jsem 100 fulla, ted 140 a do nizsiho zdvihu bych uz nesel.

        0 0
    • RomulusP  

      A nebude úplně nejlepší,když si ta předvybraná kola vyzkoušíš sám na „svých“ cestách,svým stylem?Zrovna proběhly akce typu Testuj Fest,kde jsis mohl vyzkoušet různá kola,různé systémy odpružení.Ško­da,zase za rok.Teď ale také můžeš zkoušet jednotlivá kola a systémy o kterých uvažuješ (testcentra má už dost značek),každý větší prodejce ti kolo obvykle půjčí.Tabulky jsou rozhodně zajímavé,zkušenosti jiných také,ale pořád jsou to zkušenosti jiných,vlastní pocit je nenahraditelnej­.Zvlášť,když jsi na fullu nikdy nejezdil.Canyon není špatnej (také se mi ta kola líbí),dokonce ti ho i půjčí na testování,ale musíš si zajet do fabriky v DE,kde mají jedninou prodejnu (tam se dá i hned objednat,nebo koupit z outletu).

      Pokud bych měl dát padesát tisíc jak píšeš,tak bych nekupoval zajíce v pytli :-)

      0 0
    • borek7  

      Zauvažuj nad Scottem Genius. Loňské modely se dají sehnat za hezký peníz. Stavitelné zdvihy vpředu i vzadu, zamykání zadní stavby (modely 2010 i vidlice) na řídítkách. Mě ukradli na jaře Spešla a tak jsem vybíral jako ty. Vzal jsem Genius a jsem spokojen.

      0 0
    • scoty  

      Ohledně příštího kola mám celkem jasno.

      das erste Liteville 301 MK8 das wir in unserem Laden auspacken. Es ist wie Weihnachten und Ostern an einem Tag :-)

      Das Teil ist der Hammer. Die Detailverliebtheit der Liteviller ist irre!!!

      překlad: první Liteville 301 MK8 na naší prodejně vybalen..to jsou Vánoce i Velikonoce v jeden den :-)

      Rám je kovařina…ta posedlost detaily…Liteviller je blázen!!!

      0 0
      • scoty  

        Např. vyvaření otvoru pro bowden tel.sedlovky v horní rámové trubce mně prostě fascinuje..;-)

        0 0
        • frederick  

          Nejel jsem…nevím…podle videa to vypada dobre, ale ty cenovky za ten rám jsou až nechutný:(

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Alfii  

      Takove kolo sem nedavno take hledal. A ted me prisel Canyon Nerve AM 9.0 white zadek 140 predek 150. S vahou kolem 12KG je kolo slapave a hrave. Zatim sem max spokojenej. A pokud mas rozpocet 50k tak asi nic lepe osazeneho nesezenes. Ale pozor je potreba vybrat rychle, aby bylo jeste neco skladem:))))

      0 0
      • PatrikL  

        vážil si ten bike?

        0 0
      • Dzordano_Bruno1  

        Mohl bys mi prosím popsat chovánía celkovou dobu objednávek?:)

        Rád bych totiž Nerve XC 8, ale s modrým rámem a jinýma řiditíkama. Ta tyrkysová mě dostala, popř. oranžová taky.. Je možné si trošku kecat do osazení?

        Jak probíhá placení a vše kolem? :)

        Buď tak hodný a povídej. Díky

        0 0
        • Alfii  

          Kolo bylo skladem. Druhy den po objednani me prisla vyzva k zaplaceni. Jeste sem chtel nejake prislusenstvi, tak dalsi den prisla nova faktura. Zaplatil sem prevodem. Za dva dny info o tom, ze maji pripsanou platbu a oganizuji dopravu. A pak uz jen prisel stejny den kod pro sledovani UPSky. Vse dorazilo v poradku a za cca 9 dni od objednani. Osazeni se zmenit neda, lze menit jen prevody a grip… proste estetiku.

          0 0
    • Al Stra  

      ja bych zůstal u RB, pokud teda mechces zvážit 29ku

      0 0
      • Dzordano_Bruno1  

        RB v Giant .. Kdo je tedy lepší? A vynechme ruční výrobu. Jde mi o prižení a celkovou kvalitu..

        0 0
        • jIrI___  

          Maestro od Giantu mi připadá jako mnohem pokrokovější řešení než jednočep u RB. Já bych bral každopádně Giant.

          0 0
        • Vegan  

          Zalezi co preferujes a jake mas technicke schpnosti.

          RB – Pravdepodobne dobre fungujici primy jednocep se vsema jeho nevyhodama a vyhodama ( pokud neumis dokonale slapat ve kruhu tak se houpe ) tuhne zadek pri brzdeni, pri propruzeni zadni stavby jde stred opravdu hodne dolu neni problem hodne mlatit klikama o zem. naproti tomu je ale system opravdu hodne citlivy

          Giant – tezsi, o neco mene citlivy, ma vetsi pedalkick… za to mene tuhne pri brzdeni, mene se houpe, s vysimy zdvihy je jezdivejsi a ma sofistikovanejsi system chodu zadni stavby

          0 0
          • Manas  

            To sem docela zvedavej, s tim RB a stredem … to myslis pri propruzeni a slapani zaroven? Protoze treba na Monstru co mam se mi to jeste nepovedlo abych skrtnul klikama o zem pri propruzeni. Zase asi na druhou stranu pri velkym propruzeni mam kliky vodorovne.

            Musim rict ze treba sjezdovy Norco bylo mnohem horsi, tam nebyl problem na dopadu skrtnout stredem o zem.

            0 0
            • Vegan  

              no co vim tak trebas v klopence kdy mas vnejsi nohu dole a je tam nejaka nerovnost tak se da skrtnout.

              0 0
              • Manas  

                Tak to se mi zatim nepovedlo … a to sem se v klopenkach hodne snazil :-)

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • kassar007  

                Ja teda nevim, ale pokud mam dve kola se zdvihem cca 140 a obe maji zhruba stejne vysko stred od zeme, tak nechapu, jak u jednoho docilis skrtani a u druheho ne. To si rad necham vysvetlit.

                0 0
                • Vegan  

                  To mas asi jako u predni vidlice kde zalezi na uhlu hlavove trubky kde i kdyz mas trebas 160mm vidli tak se ti nepropadne hlava o 160mm smerem ke stredu kola v kolmici vuci podkladu. Tak na zadni stavbe zalezi na trajektorii kterou zadni kolo opisuje pri propadu do zdvihu A ta se muze hodne lisit dle pouziteho systemu a take dle toho jakym zpusobem je tento system aplikovan.

                  0 0
                  • kassar007  

                    Tomu rozumim, ale i kdyz porovnas treba prubeh Maestro a jednocep RB, tak ta poloha zadniho kola je rozdilna v radech par mm. Chapal bych to pokud bych mel naladenou jinou progresivitu a kolo by chodilo ruzne do zdvihu (coz samozrejme je ovlivneno i systemem zadni stavby) atd. Ale jinak se mi moc nezda, ze bych u podobnych vychozich parametru kol tohohle mohl dosahnout. Ale nebudu se prit jestli jsi to vypozoroval. Aspon vim, na co se mam priste zkusit zamerit a pokusit se overit teorii v praxi :-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Máš pravdu a v praxi tohle nemá cenu ani zkoušet. Projel jsem větší množství modelů a rozdíly jsou zcela minimální, v řádu jednotek milimetrů. Zkoušel jsem jak samotné propružení zadní stavby, tak i kombinaci s propružení vidlice.

                      Oproti tomu jak je vysoko konstruovaný střed, to se občas liší i o 2–3cm – tohle je rozhodující.

                      0 0
                      • kassar007  

                        Jasny, to jsem mel prave na mysli. Ze pokud mas srovnatelne biky jak jsem psal vyse, tak to podle me neni mozny rozeznat. Ja projel nekolik fullu podobne kategorie a parametru a pokud meli srovnatelne hodnoty )zdvih a vysku stredu) nikdy jsem si nevsiml toho, ze bylo nejake omezeni jak zminil Vegan.

                        0 0
                      • mastihuba  

                        sem letos přešel ze spešlu, kterej byl dost nízko na marina kterej je zase dost vysoko a to že se nemusím tolik soustředit na šlapání tam kde by se dalo škrtnout je docela příjemný.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak to už věc jiná. Tím myslím, jestli je lepší střed výše nebo níže. Ono každé má svoje.

                          Výše položený střed je lepší pro šlapání a nešrktání o překážky, jenže na druhou stranu je výše těžiště, což je zase v dost situacích slušné negativum.

                          Každý si tedy musí najít ten svůj kompromis, co mu bude sedět. Já mám rád takovou zlatou střední cestu, tedy ani extra nízko, ani extra vysoko položený střed.

                          0 0
                        • pitos  

                          Na nízko položený střed si člověk dokáže myslím v pohodě zvyknout,naučí se podle toho šlapat a předvídat.

                          U vysokého středu je těžiště prostě vysoko a to už nijak obejít nelze,lze si možná zvyknout ale ovladatelnost a jízda v těžkém terénu bude už vždy o něco horší než u toho nízko položeného.

                          Osobně u vysokém středu nevidím žádnou výhodu.

                          0 0
                          • mastihuba  

                            no jezdil jsem se středem nízko 4roky, takže vim jaký to je, ale většinou stejně bejvá skoro pravidlo že čím vyšší zdvih tím vyšší střed. Nebo je to tak že výška středu se pro velikost zdvihu vůbec nezohledňuje.

                            0 0
                            • kassar007  

                              Dneska uz to tak neni. Jsou sjezdaky se zdvihem 200mm i vice a stred je stejne vysoko jako u AM se 140mm zdvihu. Proto se taky na ortodoxni sjezdaky montujou kliky 165mm dlouhy atd.

                              0 0
                            • pitos  

                              Porovnávej výšku středu s koly zhruba stejného zdvihu.

                              0 0
                              • mastihuba  

                                jasně nechci srovnávat 120mm se 160, ale přešel jsem ze 100/100 na 130/120 a výška středu u marinu je někde jinde. Zatim na tom mám najeto 400km takže sbírám dojmy jaký ty rozdíly vlastně jsou. Todle bylo při průjezdu známou pasáží hodně markantní a to že jsem vo 1–2cm vejš prakticky neregistruju. Ty ten rozdíl v těžišti na jednotlivejch kolech poznáš?

                                0 0
                                • pitos  

                                  Většina kol co jsem měl nebo zkusil měla střed spíše níže a zrovna co jsem jel na Marinu tak se mi to moc nelíbilo.Bylo to na konkrétně na „tomto“http://ww­w.bike-forum.cz/foto­galerie/nase-biky/detail-4260.html kole.Dneska většina kolo(fullu)umisťuje středy níže, takže vysoký střed je spíše takový exot.

                                  0 0
    • XMarkX  

      Jednoznačne na Tvoje jazdenie GIANT Trance X, buď 2 alebo 3, 120 mm / 127 mm zdvihu . Dokonalý systém pruženia MAESTRO, ktorý sa nehúpe, ale aj 127 mm sa javí ako 140 mm. Všetky tie 4 čapové húpačky by som zavrhol,kde musí zakročiť propedal jedine. Prípadne ešte Trak Fuel EX 8. Určite by si ne¼utoval

      0 0
      • Dzordano_Bruno1  

        Hodně lidí mi zde doporučuje Giant a taky jsem o něm četl mnoho recenzí, že je prostě nejlepší:)

        Por mě by byla í výhoda giantu v tom, že je v mém okolí prodejce, který by mi kolo sehnal a nemusel bych tím nic řešit:)

        Pořádně si ty gianty prohlídnu:)

        0 0
        • Vegan  

          Nejlip udelas kdyz si ho nekde v test centru vyzkousis. na tvoje jezdeni bych se nebal Raigna je to 152mm v zadu a 140mm predu. na svuj zdvih jde dobre za pedalem a pritom toho v terenu zvladne hodne a je bytelny v pripade ze se rozhodnes trosku vice mu davat nazrat na skocich neni problem na nem jezdit se 160mm vidlici a pak toho to kolo dokaze opravdu hodne. jeste lepe je na tom Reign X :)

          0 0
          • Dzordano_Bruno1  

            U mě v Plzni je jeden cyklo obchod, kde Gianty mají a tak by neměl být problém si ho vyzkoušet.

            Jak si to tady pročítám, dostáváme se pořád na větší a větší zdvihy. Chci dobrý zdih, ale i lehký stroj, proto to vidím na 125/125 víc asi ne. Skočky mě sice baví, ale není to můj denní chleba. Spíš potřebuju jezdivější kolo, na kterém se dá jet i 100km a člověk není totál KO.

            0 0
            • Vegan  

              Pokud 100km ok to je uz je chrceni na to mozna i ten trance x. I kdyz pritelkyne ma cyphera (prevleceny trance x ) a ze by se to nejak lisilo co se rychlosti tyce od Reigna to se rict neda to uz pomalu vice udelaji plaste 2.1 vs. 2.35

              0 0
              • Dzordano_Bruno1  

                100 km jezdím opravdu minimálně. Moje dávka pro zábavu a abych nebyl totál KO je 50km. Moc se mi ty Gainy libí.

                Trance X2 by mohl být příští sezónu se slevou a do ceny 50 bych si nechal vyměnit nějaký drobnosti a myslím, že bych mohl mít parádní bike. Jen ty kola mě krapet trápí. Nemám s nimi zkušenost?

                0 0
              • Treeper  

                neni 100km jako 100km , třeba ja jezdim 100km na Pitchovi, bez větších problémů a to s tím že můj cíl jsou hlavně Beskydy takže nějakých 70km na dojezd do beskyd a 30km po Beskydech

                0 0
                • Dzordano_Bruno1  

                  Bydlím na západě čech, takže menší kopce a víc. Ale nic extra. Chci prostě pohodové ježdění, někdy nějakou skočku, schody. Nic extrémního. Chci se na kole cítít v pohodě. Nejde mi o tisíce km ročně. Mám chuť jít na kolo, tak jdu a uřiju si to.

                  Ale pokud vyrazím na cyklodovolenou, tak chci stroj, co bude zvládat i klasické ježdění po silnici, zpevněných cestách atd. Chci takovou všeho chuť:)

                  Proto si myslím, že 125/125 bude ideál a Giant taky. Ale nejdřív je ptořeba is to vyzkoušet. Je čas a tak budu hledat a třeba se najde něco dalšího:)

                  0 0
                  • PatrikL  

                    dopredu sa neboj aj vyššieho zdvihu ;) prípadne zvoľ vidlicu s nejakým menením zdvihu (či už talas, tad, alebo v núdzi aj u-turn :) ) Ja som prešiel z 80mm na 130mm a nemenil by som, je to obrovská zmena k lepšiemu a každý výjazd si o dosť viac užijem :)

                    0 0
                  • Treeper  

                    jj , ja jen říkam že není se potřeba bát i vyššího zdvihu, pokud tě baví lítat lesem, terénem, a nemaš potřebu honit sekundy, nejsi žádný chrt tak si myslím že ten vetší zdvih se vždycky hodí, navíc když už uvažuješ o Giantech které se téměř nehoupou. Každopádně si skoč pujčit třeba toho Reigna i Trance, a porovnej, nejlépe na nějaké své oblíbené trase a třeba je trošku potrápit ve sjezdu a uvidíš.

                    0 0
      • roud  

        Jen potvrdím že trancy se nehoupou když sem na něm chvílu jel byl jsem tím velice mile překvapen…

        0 0
    • pardalis  

      Canyon NEBRAT! – nejhorší kolo na kterém jsem kdy jel!!! A to sem jich pár vyzkouěel… :)

      0 0
      • pardalis  

        a ať Tě ani nenapadne nejaká devjetadváca! FUJ!

        0 0
      • Dzordano_Bruno1  

        Jak jsi došel k takovýmu názoru? Nepruží ty kola ?

        0 0
        • jIrI___  

          Vzhledem k tomu, že má jednoho Canyona v profilu, se podle mě chce udělat jen zajímavým. Nevěřil bych, že diagnóza kanoňáků a 29kářů se už rozšířila i na Canyonisty :)

          0 0
          • pardalis  

            Ano, přesně to jsem chtěl! Udělat se zajímavým! Vidím, že máš hodně rozvinutý smysl pro humor…

            0 0
        • pardalis  

          Samo že to bylo myšleno ironicky… Pro ty méně chápavé – podle mě je systém zadního odpružení jedno z nejlepších co existuje…

          0 0
          • Dzordano_Bruno1  

            Já se tady snažím dozvědět, co nejvíc informací. Takže jsem zto nějak nepobral :D ale teď už to chápu..

            :)))

            0 0
          • mr.antik  

            Ono těch systémů zas tolik není a navíc se může stát, že průběh s určitým tlumičem pro jezdce určité hmotnosti a stylu bude naprost nepoužitelný a naopak. Něco jde doladit nastavením něco ne.

            Pokud chceš mít opravdu jistotu – tak musíš jedině testovat. A není potřeba celej den, opravdu stačí třeba chvilka v terénu, ale musíš vědět co od toho čekat a na co si dát pozor (při nějakým rozumným sagu):

            • citliovost (od toho full je)
            • efektivita šlapání
            • pozor na dorazy, zbytečný houpání
            • aby moc netahal za pedály
            • snížená citlivost při brždění

            Vždycky je to nějakej kompromis…

            0 0
            • mr.antik  

              no a pak k tomu ještě přidat tady zkušenosti lidí ohledně třeba životnosti a vydrže, řešení reklamací atd…

              0 0
              • Dzordano_Bruno1  

                Hm, dobře. To jsou cenné rady.

                Zatím mi bylo opravdu mohutně doporučeno kolo od Giantu. Takže není důvod si ho víc neproklepnout:)

                0 0
              • Vegan  

                S reklamacema je to vec tuze osidna zvlaste co se CR tyce. jediny kdo se tu chova slusne podle zkusenosti z meho okoli je asi Merida… asi jedini kdo je ochoten resit konstrukcni vadu ramu ( vybrace ramu pri brzdeni ) a podobne veci. Bouzel byt se to lepsi tak jejich nabidka biku zvlaste fulu jeste neni ucelena co se tyce velikosti ramu ani co do velikosti zdvihu. ( tim nerikam ze se tu slusne chova jen merida ale odalsi takto slusne znacce nevim pokud pominu domaci )

                Ja uz kvuli reklamacim a cene nakupuji predevsim v zahranici.

                0 0
    • hrajem  

      Za me rozhodne Equilink od Fletu :) … A byt tebou vemu 140mm zdvih, ja taky vahal a ted nelituju :)

      0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      http://www.youtube.com/watch…

      A já jsem se bál, že to kolo není na skočky a nějaký větší schody :D

      0 0
      • PatrikL  

        http://www.youtube.com/watch…

        na schodoch by som sa bál o ráfiky :) ale to len keby ich každý deň dávaš pár krát :D

        0 0
        • Dzordano_Bruno1  

          jen mi přijde, že kola celkově dostávají větší pecky při jízdě v lese než na schodech :) nebo se mi to jen zdá?

          0 0
          • Vegan  

            zalezi jake schody a jaky les, ale jen maloktery les ma tak ostre hrany a pravidelne jdouci za sebou jako schody :D.

            A to video s tim skokem bych nebral vazne todle je na odrovnani ramu uz podle zvuku jak sel po dorazu

            0 0
            • Dzordano_Bruno1  

              Skočit, skočil, ale to kolo šlo prostě dost do konce:( Ale kdo ví, jak to vypadalo dál:)

              Jinak myslíš, že schody jsou tedy prostě záhul. Pokud vezmeš pořádný gumy, tak bych se moc nebál. Já na Authoru je jezdím docela dost a centroval jsem zatím kola 3 za 3300km. A to dostaávaj neskutečnej kotel :)

              0 0
              • PatrikL  

                na lacnejších bikoch sú ťažké a niekedy aj dosť pevné ráfiky, napr. také Alexrims DM18 (aká máš podľa popisu) vážia 600g a Mavic XM 317 (aké má napr. giant trance x2) vážia 440g :) Ten rozdiel v pevnosti tam môže byť, ale nevylučujem že mavic budú pevnejšie napriek nižšej hmotnosti :)

                0 0
                • Dzordano_Bruno1  

                  Je opravdu pravda, že má kola jsou asi tak s váhou někde mezi tunou a tunou a půl :D prostě hrůza. Ale stejně předpokládám, že na Trance budou lepší. Přeci jen trance je za 50 a traction za 11 :D

                  0 0
                  • Dav...1  

                    xm 317 vydrzi docela dost (jezdim na HT v Beskydech a drzi). A kdyz nevydzi tak koupis lepsi :-).

                    0 0
              • mr.antik  

                Vypadáš dost hubeně, asi nebudeš těžká váha. Na mym giantu byly obyč záplety s tenkýma 1,8 drátama. Zadní tam vydržel 2 roky, přední by byl ještě v pohodě použitelnej (a to jsem amatérsky přeplejtal na novou nábu).

                0 0
                • Dzordano_Bruno1  

                  Mám něco kolem 70 kg, takže nic moc svlaovec:))) Takže bych i věřil tomu, že bych si mohl dovolit tročku větší prasárny :D

                  0 0
      • Kubas.1  

        Ta rana tam to sou dorazy? borec se sice nebojí, ale že by to nějak utlumoval, to se mně teda nezdálo…párkrát to zopáknout a má po rámu

        0 0
        • Dzordano_Bruno1  

          Když jsem psal o skočkách, tak max. bylo metr, to možná ani to :D a on tady hopsá ze zdi tak 2.5 vysoko a ještě do svahu, kterej mu to moc nezmírnil :D no chlapec je nejspíš milionář .D

          0 0
          • DaSnail  

            2,5m to imho neni a do svahu asi tiež ne.

            0 0
            • Dzordano_Bruno1  

              Tak 1.8 m a do svažíku :D:D

              0 0
              • DaSnail  

                tak keď tá slečná je basketbalistka a kamera hrozne skresluje smer sklonu svahu, tak je možné že máš pravdu ;o)

                0 0
                • Dzordano_Bruno1  

                  Já tohu bikerovy snad napíšu, aby by mi to vyfotil :D

                  0 0
                • mr.antik  

                  ono by to asi mělo bejt v pohodě, jen musíš mít tlumič a vidli seštelovaný, aby nešly na ostrej doraz.

                  0 0
                  • Dzordano_Bruno1  

                    Rám by to podle mě měl vydržet, ale při nastavení tlumičů by to taky asi mohlo být ok. Ale na takový skoky to kolo prostě není..

                    0 0
                    • mr.antik  

                      tak nějak. Ale při koupi fulla je stejně nejzrádnější jediná věc – a to jakým směrem se bude vyvíjet tvůj styl. Nemyslim že je spousta lidí, který víc jezdí a který se hned napoprvé trefili do ideálního kola (nebo si to aspoň dokážou přiznat:-)

                      0 0
                      • Dzordano_Bruno1  

                        To uvidíme časem. Ale jedno vím jistě. Jen na skočky kolo nechci:)

                        0 0
                        • hrajem  

                          Pokud si ted davas nejake metrove skockty, tak mi ver ze zdvih 140 vyuzijes. Mozna budes pomalejsi, ale jizdu si preci neuzivas kvuli tomu ze mas o 2kmph lepsi prumerku, nebo snad jo?

                          0 0
                          • Dzordano_Bruno1  

                            Jak kdy :D Někdy ano, ale někdy ne. Jde mi spíš o pohodu a kvalitu něž o 2km/h:)

                            po přečtení všech německých velo časopisů, co jste mi poslali jsem se dozvěděl, že Giant je vždy Gut, ale Canyon skoro pořád SEHR GUT. Ale jak tak na to pořádně koukám. Giantovi strhávají body za sedačku, bremsen(brzdy)..

                            Jde porovnat Canyon a Giant? Spíš jejcih styl pružení. Jestli má nějaký kolo tvrdší sedlo nebo ne, už nehraje roly. Vše se dá vyměnit a taky zničit, ale rám je to hlavní, co měnit nechci:)

                            0 0
                          • marapara  

                            Pokud plánuje delší výjezdy, píše i 100 km a více, tak bych se raději klonil k fullu s nižším zdvihem cca 120 mm. Raděj o kapku nižší zdvih a nižší hmotnost, než vyšší zdvih, který využije jen velmi zřídka. Raději bych bral tril bike, než AMko.

                            0 0
          • mr.antik  

            kolik skočíč na pevňáku? Na fullu dáš v pohodě 2× tolik.

            0 0
            • JSt  

              s tim nesouhlasim. je to o hlave a vetsina z nas bude mit strop tak nizko, ze nenarazi ani na limit toho pevnaka. tzn. co neda na pevnym kole, neda ani na fullu.

              0 0
              • nox159  

                problem neni skočit – problem je ustat dopad :)

                0 0
                • JSt  

                  ano. ale kdyz nejsem presvedceny, ze dopad ustojim, tak se do hupu ani moc nehrnu ;-)

                  0 0
                • Kubas.1  

                  já třeba nemám problém ani se skočením, ani s dopadem…jenom si nechcu zrušit rám :-)

                  0 0
                  • nox159  

                    jsi v tohle asi o nějakou tu třídu výš než ja no ;-)

                    0 0
            • Manas  

              To jako ze bych na fullu daval 8m drop? No, na to ti kaslu :-)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.