Kadetské převody - silnička 2x8

53 nepřečtených
  • radomilek

    Ahoj,

    potřeboval bych se poradit ohledně převodů na sliničku pro dceru (nyní věková kategorie kadet – 15let): Má novou silničku Lapierre, převody 2×8 Shimano Claris, originální kazeta vzadu 11–34z. Originální převodník 34z, 50z.

    Tak a teď dostat ty převody: Dle tabulek pro kadety by mělo být maximální ujetí na jedno šlápnutí 6,94m.

    Co mi napadá za řešení: koupil jsme kazetu 12–34z. Pak bych koupil bych velký převodník 39z (mám poptané na www.gebhardt.cz), pak bych dostal max. ujetí 6,84m. Na klikách bych tedy byly převodníky 34z a 39z a vzadu kazeta 12–34z. Tohle mi přijde jako optimální, nikoliv úplně dobré řešení. Nic jiného mi nenapadá. Bohužel pro 2×8 je počet možností dost omezen. Podstatně dražší řešení bylo přejít na nějaký jiný řazení…zkušeností se silničkou moc nemám (jezdili jsme MTB).

    Děkuji všem za rady, připomínky a názory.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • gerrard  

      Vozí se 52×16. Jestli jezdí v týmu, tak podle týmové rezervy. Juniorský je pak 52×14, tak pak nemusí při přechodu měnit kliky. Řeší se to „semicompactama“ 52–36 Jen těch 2×8 je divočina. Většina vozí 2×11 výjimky pak 2×10. Takže jednoznačně koupit semicompacty 52–36 a naskládat Miche kazetu 16–17–18–19–20 –22–24–27 nebo 26. A zvažovat upgrade na něco lepšího.

      1 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • radomilek  

        Ahoj,

        díky za reakci. Omlouvám se, jsem asi lama, ale to semicompact?

        0 0
        • gerrard  

          Označení klik podle přeovdníků:

          Klasika 53–39

          Semi compact 52–36

          Compact 50–34

          0 0
          • radomilek  

            Aha, díky rozumím.

            No vidím, že se to řazení a kliky bude muset překuchat…

            0 0
            • gersa  

              Kliky tam klidně nech, bude to chodit

              BTW jaká je jejich délka?

              0 0
              • gerrard  

                On tam má kompakty. Tam to nevychází s převodem :(. Musí vyměnit i kliky.

                0 0
                • radomilek  

                  Ach jo, nejhorší je, že když jsme to kupovali, říkali jsme, že je to pro dceru na závodění, takže budu muset řešit ty převody. Normálně jezdí bajka, v tom se orientuji, ale tady jsem si nechal „poradit“.....a takhle to dopadlo. Prý, že bude stačit zablokovat pár rychlostí…no moje blbost.

                  0 0
                  • gerrard  

                    Blokovat nestačí, nesmí tam být. :( Vyřešit to jde, cesta je i na těch 2×8. Jenom jsou to peníze navíc.

                    1 0
                    • bara2  

                      S kombinací 39:12 by na „normálních gumách 25–622“ měl vzdálenost 686cm, 38:12 vzdálenost 668cm. To by bylo akorát. S kazetou 12–34 není u osmikazety problém, dá místo 11 pastorek 12.

                      0 0
                      • radomilek  

                        Ahoj,

                        Přesně k tomuto jsem se dopocital: vzadu kazeta 12–34, prevodniky do 39.

                        0 0
                        • gerrard  

                          Já ti to po opatrných pokusech o radu, jak se to reálně dělá napíšu na plnou hubu. Prosím tě přestaň vymýšlet kraviny a nenech si radit o potřebách pro závodníka od cykloturisty. Kazeta 12–34 je na silnici totální nesmysl. Pokud jí nestačí největší pastorek 26 nebo 27, tak nech na ty závody vůbec nejezdí, protože tam nemá co dělat!!! Ta kazeta bude mít velké skoky a bude mít problém držet plynulou kadenci – a to je základ dobré jízdy na silnici. Prostě koupils lowend shit a nepočítal, že do toho budeš muset nasypat další peníze. Převod 2×8 prostě není ani základní materiál pro závodníka, tvá dcera bude mít podprůměrný materiál a bude od začátku hendikepovaná, protože zbytek bude na karbonových kolech, galuskách a plynulých převodech 2×11. OK stává se. Jestli z toho chceš levně ven, tak musíš koupit minimálně kliky a kazetu 8 rychlostí. Jestli z toho chceš ven trošku dráž, tak ještě vyměníš řazení, hazku a přesmykač a dostaneš se na 2×10. Jestli umí ořech 11s kazetu, tak se můžeš posunout na 2×11 (pozná se to tak, že je na ořechu pod kazetou podložka). Nebo to prodej a kup rovnou něco pořádného a nesnaž se z h..a uplést bič. Na závěr důležité info, že na compact kliky nedáš převodník 39z, tak na tuto blbost zapomeň.

                          Sorry za upřímnost, ale mám pocit, že to potřebuješ.

                          2 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
    • bara2  

      Upravovala jsem kliky Claris třítalířové 3×8 (50–39–30) na RR-39–24 pro 2×8. RR a převodník 24 jsem nechala udělat u Gebhardta. Protože jsem ty kliky nepoužila, dala jsem talíř a RR kamarádce na staré kliky Tiagra pro trojtác a jezdí to jako 2×8. (viz. fota).

      Jezdím ještě pomalejší převody (viz tabulka s ujetou vzdáleností, ráfky jsou 622, gumy 35mm a 25mm) a používám třítalířové kliky buď v kombinaci 38–22 s rockringem a kazetou 11–34 pro 2×8. Nebo jako trojtác 44–38–22 s kazetou 12–34 pro 3×8, kde ten největší talř mi přidává sice jen jednu rychlost (beztak jak pro mě už dost těžkou :-), ale nekříží se tolik řetěz na nejmenší pastorky. Přechod mezi talířama 44 a 38 odpovídá jednomu pastorku, tak to na rovinách s oblibou používám. Kliky mám se čtyřpackou a Q-faktorem něco mezi silničníma a horskýma (Mighty, M-wave). Já hlavně potřebuji talířek 22 zubů, ten mi limituje velké talíře. Zkoušela jsem vyjet stejný kopec s 24zubovým převodníkem a bylo to pro mě citelně těžší.

      0 1
      • bara2  

        Snad ještě, že se silničním řazením (páky), mi na těch malých talířích chodí tento přesmykač:

        https://www.kupkolo.cz/…8mm_z109752/

        a tento

        https://www.global-sport.cz/…0-klasik-286

        Provozuji ho jakpro 2, ak pro 3 talíře. Přesmykače pro větší talíře se nedají posunout dolů, aniž by ramínkem narazily do rámu.

        0 1
        • gerrard  

          Už mu proboha neraď. Ten člověk staví kolo na závody ČP. Má to namyšlené od začátku úplně blbě a ty mu tu hážeš do placu pro jeho situaci nesmyslné rady. Jeho dcerka chce jezdit závody ne se motat po silnici, jak cibule ve splavu.

          3 0
    • uickey  

      Ja to řešil u kluka, že jsem koupil u Gebhardta placku 45z (jako velkou). V kadetech tak jezdil 45×14 a v juniorech 45×12 a když nějakej švih s dospělejma tak 45×11. Problem byl až v druhým roce v juniorech, kdy ho Henke vzal ven na nějaký závody, tak kvůli rezervám v autě sem musel nainstalovat 52. Měl teda Ultegru 10.

      0 0
    • chico*  

      Dobrý den,

      rád bych se zeptal, jestli je možno omezit převody na silničce s elektronickým řazením, kterou by syn používal na závodech (starší žák, triatlon). Zatím jsme měli všechna kola, většinou bazarová, s mech.řazením, ale elektronicky je čím dál více. Případně prosím o odkaz, kde se to řešilo. Nic jsem nenašel. Přede moc díky.

      0 0
      • gerrard  

        Ano, kliky 50×34 a odpovidajici kazeta. Zaci od 16z, kadeti od 14z.

        0 0
        • chico*  

          Díky, spíš mi ale šlo o to, jak se na elekronické přehazovačce omezí např. aby to neskákalo na nejmenší pastorek. Počty zubů již znám.

          0 0
          • gerrard  

            Prevody tam nesmi fyzicky byt. Miche uz ma kazety i na 12 rychlosti. Neni potreba nic vymyslet, staci koupit kazetu. Treba https://www.cykloskoda.cz/…imato-k12-sh

            0 0
            • bara2  

              Nejmíň tam má Škoda kazety 9 pastorků, pán se ptá na 2×8 :-(

              0 0
              • gerrard  

                Pán jen použil staré vlákno pro kadetské převody. Má elektronické řazení. To už 2×8 nebude. Poslal jsem mu příklad, že i pro těch 12 rychlostí už kazety Miche jsou. Není to tak dávno a končily na 11 rychlostech.

                1 0
            • Prazak0  

              Ano, pastorkové kolečko vzadu na kazetě fyzicky být nesmí, nestačí jen dorazem zabránit, aby tam nešlo přehodit. Tohle se řešívalo, že tam tam daly jen distanční kroužky, krom těch vzdáleností mezi pastorky se muselo vypodložit i něčím místo těch samotných pastorků, ale tohl jde snadno spočítat.

              Jen mi přijde dost na hlavu mít třeba kazetu s 12 pastorky a 4 nejmenší vyřadit.

              Miche hlavně dělá kazety, kde si to lze vybrat, buď se zadá každý pastorek jednotlivě, nebo tam je nabídnutá sestava, která začíná třeba od pastorku s 14 nebo 16 zuby. Ty hotové kazety pro juniory nebo kadety, žáky ap., to nedělá jen Miche, viděl jsem i XLC (jestli píšu dobře), ale je toho víc. Kazety, která začínají od většího pastorku než 11 zubů.

              0 0
              • Motyll  

                Ne vždy to jde. U žákovských převodů jsem potřeboval nejmenší 18z a to se nevešlo do rámu.

                0 0
                • gerrard  

                  To je známý problém, proto od takového nápadu znalý člověk zrazuje. Chápu, že dřív, před úpravou převodů do těžka, když bylo potřeba šahat i na převodníky protože 50×34 bylo moc se do toho nikomu moc nechtělo, protože na Shimano klikách to byl oser a bylo lepší koupit celé cyklokrosové kliky. Ale dnes když je to postavené na standard klikách 50×34 a jen měníš kazetu pro žáky 16z a pro kadety 14z. Tak už to není problém a není potřeba jít do velkých prvních pastorků.

                  0 0
                  • uickey  

                    Není nejtěžší převod pro žáky 52×18, kadety 52×16, juniory 52×14?

                    0 0
                    • gerrard  

                      Tak je to omezené na ujetou vzdálenost na jedno otočení šlapátek na nejtěžším převodu. Reálně se to zkouší tak, že se zařadí nejtěžší převod, srovnají se kliky vůči rámu a jede se kolem pozpátku na vyznačené vzdálenosti. Jen se zkontroluje jestli se kliky dotočily zase do stejné pozice nebo víc.

                      Aktuálně je omezení:

                      KATEGORIE MAXIMÁLNÍ PŘEVOD

                      (metrů na otáčku)

                      Junioři a juniorky Bez omezení

                      Kadeti a kadetky 7,63

                      Žáci a žákyně starší 6,67

                      Žáci a žákyně mladší 6,67

                      A je na tobě, jak si to nakládáš, ale nesmí to být těžší. Nejlepší je na to jít přes compacty 50×34 a kazetu 16z pro žáky a 14z pro kadety. To co dáváš jsou staré převody před loňskou změnou. Ale reálně to většina týmů jezdila v žácích na kazetách 16z a velkém převodníku 44z pro mladší a 46z pro starší žáky. Kadeti a junioři to bylo cajk.

                      0 0
    • zderes  

      16–28, 14–27 Miche 11z. Kdyby někdo chtěl, mám tyto kazety použité, ale ve výborném stavu na prodej. Pak úplně novou nepoužitou 16–28, tu bych sundal z náhradního nepoužitého kola. Nebo kdyby někdo chtěl pro kadeta náhrady na galuskách (řáfkové brzdy) nikdy nepoužité s tou novou kazetou tak máme k dispozici. Ráfky tuším Shimano, galusky Tufo.

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.