• hannawald

    Ahoj,

    koupil jsem ženě na ježdění do práce a nezávodní výlety lehce jetou cyklokrosku. Potřeboval bych jí tam vyřešit převody, protože stávající kombinace 46/36 a 11–25 vzadu není to pravé. Samozřejmě aby to moc nestálo..ke všemu je tam bohužel zadní hazka (ultegra 6800) s krátkým ramínkem.

    Co mě napadá je předek nechat (i když RS500 46/36 vypadají hrozně, ale funkčně asi stačí), dozadu dát wolftooth roadlink, kazetu XT8000 11–40 nebo Sunrace MX8 (je lepší?), koupit 105 přehazovačku se středním ramínkem a ramínka přehodit (půjde?), 105 pak zase na bazaru aspon za neco prodat..a pak prodloužit řetěz o pár článků..(je tam úplně nový dura ace, tak je škoda ho vůbec nepoužít..)

    Půjde to? Nebo máte jiné doporučení? Díky!

    0 0
    • blaf  

      Ta prehazka dá 40 zubů? A co trojplacka?

      0 0
    • scalar  

      Tak dej dopředu 34z. malý převodník a dozadu 11–28 nebo 11–32, zkus, co pobere přehazka. Mně 105-ka se středním bere 32z. v pohodě. Vlastně to přesně takhle mám na zimáku – 46/34 vepředu a 11–32 vzadu.

      0 0
      • hannawald  

        ja mam kratke raminko, to ofiko pobere 28 zubu, stredni pak 32…

        tzn. znamenalo by to menit hazku, kazetu, prevodnik, nejspis i ten retez..

        s tim roadlinkem a 11–40 kazetou pak vymenim roadlink, hazku, kazetu, retez – financne to teda vyjde asi tak nastejno..otazka je, jestli to bude nejak hur radit..protoze rozsah by se ji s 46/36 a 11–40 oproti 46/34 a 11–32 jeste zvetsil..

        0 0
    • hannawald  

      stredni raminko, kdyz koupis ten roadlink, da 40 zubu..trojplacka je pro ni myslim moc slozita, z tohohle pohledu nejsou mozna ty krosove prevodniky tak spatne, protoze padesatkou stejne nepojede a pri razeni nebude takove krizeni…

      0 0
    • alinceb  

      Na krosku nejlehčí převod 36–40? Na co?!? Na normální výletničení po ČR bohatě stačí 34/28. Manželka jezdila trojplacku 50/40/30 + kazetu 11–28 a trošku prskala, když jsem jí to vyměnil za kompakty 50/34 + kazetu 11–29. Nicméně na Stelvio s tím vyjela bez ztráty kytičky a tuším, že většinu času ani nejela nejlehčí převod.

      Jak psal scalar – nejdřív bych jí hodil dozadu 32z MTB kazetu a pak případně ještě 34z převodník, když by to náhodou nestačilo. S tímhle musí standardní silniční/šotolinové výlety odjet úplně v pohodě…

      0 0
      • hannawald  

        tak kdyby mi 32 pobralo kratke raminko, tak by to bylo nej reseni a nemusel bych vymyslet..jinak je to, jak jsem psal vyse..vyjde to uz financne nastejno jako s tou 11–40..coz diky i tak za tip, protoze treba k tomu sezenu neco levneji na bazaru..

        0 0
      • madik  

        Ale neni žena jako žena :)

        0 0
        • alinceb  

          Mám normální holku. Před Stelviem rok na silnici neseděla, natož aby na ní jezdila někam do kopce. Na MTB teda něco najela no, ale žádný brutality, spíš výlety…

          0 0
          • blaf  

            ta te na tom Stelviu musel proklinat, se divim, ze si te jeste vzala ;)

            0 0
            • alinceb  

              Ani ne. Po fyzické stránce byla úplně v pohodě (ne tak TJK, který se plazil několik serpentin pod námi), akorát nahoře se jí udělalo trošku špatně, což bylo z výšky, protože pár v.m. pod průsmykem už zas byla v pohodě.

              Já jel s ní na 50/34 + 13–26 (8s Campa) a dalo se to v pohodě. Ona měla ještě nějaká ta procenta k dobru…:)

              PS: Ale že jsou odtamtud super výhledy…:D

              0 0
      • Lenka.05  

        Mně sahnout přítel na lehké převody, tak mu urazím pařáty:))

        1 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Je levnější a snazší se zařídit podle rady scalara: dopředu 34z a dozadu kazetu 28z – tu by mělo pobrat i krátké ramínko. Pokud nemáte nějaké extrémní kopce a žena nemá metrák, tak jí to bude nejspíš stačit. Krátké ramínko občas 32z také pobere (vyzkoušeno na RD6600).

      0 0
      • madik  

        No nevím. Znám jednu ženu co má letos nájezd přes 20k a 11–28 se semi-kompaktem jí sotva stačí, protože nejezdí extra rychle do kopců. Natož někdo kdo nesportuje a nemá ještě v hlavě uvolněnou bariéru „nepředřít se“. Lehký převody jsou super a pomůžou hlavně začátečníkům se vypořádat s čímkoliv co by jinak nevyjeli, protože ne každý má morál se drápat se 40 kadencí do kopce.

        0 0
        • novas752  

          Zacatecnici vetsinou nemaj moral na dadenci 70+ nebot by se uslapali.

          0 0
          • madik  

            To je jedna strana mince. Co se ale stane když bude v kopci třeba s 8% nekde na zpevněné lesní cyklostezce s převody 34×32, kadence spadne na nulu protože bude muset slézt, když nebude mít sílu to vyšlapat. Proč se pak horská kola s jednoplackou nejčastěji osazují s kazetou 11–42 a převodníkem 30? Nevím proč by CX kola nemohlo mít stejný rozsah jako MTB kolo, kór pro méně trénované lidi.

            0 0
            • alinceb  

              Jak jsi přišel na to, že na MTB kola se dává nejčastěji 30z převodník s kazetou 11–42? Co vím, tak tyhle převody se dávají na EN kola. Na XC se vozí minimálně 32z, ale spíš 34z a ty závoďáci nezřídka 36z. 30z na XC a ještě s nejmenším pastorkem 11z je fakt málo. Navíc EN bike na 650b kolech s 2.4" gumama má obvod pláště prakticky stejný jako cyklokroska, ale váží o třetinu (někdy i o polovinu) víc, než ta kroska. Další věc je, že gumy na krosce mají mnohem menší valivý odpor a celkově je to kolo lépe uzpůsobené k ježdění do kopce, takže to nemá cenu vůbec porovnávat.

              0 0
              • Toman  

                Alinceb – myslím, že kupříkladu Magik smýšlí v obecnější rovině, než ty. Ty bereš zpřevodování kola podle sebe a výkonnosti tvé partnerky, která je na tom fyzicky velmi dobře. Podle toho jaký točila převod na Stelviu. Ten kopec jsem nejel, za to jsem jel mnohé jiné v alpách a z pohledu cykloturisty jsou si podobné, prostě jsou dlouhé a prudké, tedy pro našince určitě. Pokud to parnertka jela v pohodě na takové převody, tak to neznamená, že jiné ženy ale i mnozí chlapi mají takovou výkonnost.

                Ukaž mi, prosím, obyčejného cykloturistu, nezávodníka, který když použije jednotalířový systém pohonu, ten na XC, protože i ty naše výlety jsou takové pomalé XC, si tak normálně žařadí nejtěžší šajbu, prostě tam založí 11 zubů, respektive ještě před tím přeřadí z 13 na 11. Myslím, že ani na tu 13 nemá třičtvrtina cyklistické populace sílu a kadenci, a přechod z 13 na 11 zastaví nohy. Osobně jezdím na kole dlouhá léta, také jsem objížděl závody ale dnes mám na 26" bajku 23/36 s kazetou 12–36, na šichťáku starý trojtác 42/32/22 se 7 kolečkerm 13–23 a tu velkou tam opravdu dám, jen když mi foukne do zad. Silničku jsem osadil dle stré školy trojtalířem 28/38/48 s devítikolečkem 13–25. Kvůli jemnému odstupňovaní, to je pro mě důležitější, než celkový rozsah. Ale i ten mám přesně dle sebe, nic nechybí a ani tam nemám plonkovní převody. On to má každý trochu jinak, tak se pokus zohlednit i ty ostatní. Kdybych uvažoval o systému 1×11, tak bych volil asi tu 30 placku, abych se vůbec jen přiblížil převodovému poměru na nejlehčím převodu, který mám nyní, a to celé značí, že takový systém nechci. A nikomu nevychvaluji svůj ani nehaním tam ten či onen. Osobně jsem za poslední dva roky předělal asi svům dvaceti známým a kamarádům zpřevodování, a všichni žádali hlavně ty lehčí převody. Takže velké pily šly dolů, místo nich dvojplacky, anebo z treků ( 48/38/28 ) šly velké talíře pryč a místo nich mikrodrajv, když už byl omezený rozpočet, a na všechna kola pak kazety s alespoň 34 zuby. Tak ať si každý zpřevoduje kolo, jak potřebuje. Stačí to jen propočítat – převody, kadenci, na kterou jezdím, a vždy mít rezervu. Pokud bys třeba tady u nás jel z Komorní Lhotky ( Beskydy ) přes Godulu na Ropičku ( asfalt ), možná by ses divil sám, co tam máš zařazeno, a to je takový pro cykloturisty vcelku frekventovaný kopec. I proto někteří tápou, jak to kolo vlastně osadit, aby byla vysoká užitná hodnota.

                Pokud budeš mít pocit, že bych se snad do tebe navážel, tak to v žádném případě, pouze píši svůj názor a myslím to jako formu klidné diskuze.

                Zakladateli doporučím, ať si to spočítá, anebo využít některých dobrých rad. Vyměnit kliky, tam bych začal i já. Dát kliky, na které vleze třeba 24 na malou, tomu bude odpovídat velká placka, no a doladit kazetu už nebude potíž, jak tu někdo psal, lze úspěšně využít i mládežnické sestavy. Žena tam musí mít hromadu lehkých převodů, a ještě rezervu.

                0 0
                • alinceb  

                  Ber to tak, že já nejsem žádnej závodník a moje žena taky ne. Jsme rekreační sportovci s nájezdem kolem 3k km/rok (já) resp. 1,5k km/rok (žena, když zrovna není na mateřské jako loni). Nedrtíme desítky alpských stoupání, ale obvykle si něco vyjedeme o dovolené (GG Strasse, Stelvio, kopce kolem Gardy). Jediný rozdíl proti cyklistům z nížin je to, že u nás každý výlet do Jizerek začíná 40–45 minutama stoupání, což nám sice něco „navíc“ dá, ale zas tak moc ne. Žena má teda ještě jednu specialitku – nikdy nejezdí ze sedla, protože se tak necítí dobře (není na to zvyklá). Když čtu, jak někteří zdejší uživatelé jezdí třeba Glocker na klasických pilách 53/39 a malé kazetě 11–23, tak je to pro mě sci-fi. Já ho jel jednou na 39/26 a byla to moje smrt. Na druhý pokus na 34/26 to bylo mnohem lepší, ale rezervy v převodech jsem neměl.

                  Beru, že pokud člověk aspoň trochu jezdí, tak pro něj musí na gravelu/krosce nejlehčí převod 34/32 dost bohatě stačit na standardní kopce v ČR (silniční určitě, v terénu nějaké šílené stojky asi ne, ale normální šotolinky ano). Trénovaná ženská kolem 30 let bude kopce jezdit na kompaktech a kazetě s max. 28z. Pro méně trénovanou, ale aktivní cyklistku, musí být kazeta 11–32 úplně dostačující. I kdyby náhodou ne, tak je to pořád velice levná cesta, jak udělat lehčí převody, než na kole v současti jsou. Nejsem přiznivcem extrémních řešení, kdy z poměrně těžkých, ale pořád použitelných převodů, uděláš konverzí hyperlehkou šílenost (návrh kazety 11–40), u které poslední pastorek holka použije jednou 2× za sezónu, když si bude v kopci fotit selfie… o nevhodném odstupňování ani nepíšu…

                  0 0
                  • hannawald  

                    jj, necham si poradit.. plan je vymena kazety za 32, budu menit stavajici ultegru za 105, tak to nebude financne velky rozdil. par clanku retezu snad nekde sezenu a napojim. doufam, ze to pobere ta hazka, jinak i vymena hazky za stredni raminko. nakonec vyresim pripadne kliky na 34 maly prevodnik.

                    jak s mtb klikama 42/28, v tom se nevyznam, ma to urcite jinou delku osy, nevim, co na to smyk.. zrejme to jde nejak poresit, ale snad teda bude kombinace 34/32 stacit a nebude vepredu treba radikalnejsi zasah..

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      To bych raději volil silniční trojpřevodník bez velké placky. Bývají třeba 30–39–50, ale podle rozteče šroubů by mělo jít snadno udělat i 30–36. U MTB/trekových klik trochu pozor na řetězovou linku vs. rozsahy silničního přesmykače, nemusel by stačit.

                      0 0
                    • alinceb  

                      Kdyby nestačilo vzadu 32z, tak můžeš vždycky dát 34z nebo i 36z (s příchodem 1×10 a velkých kazet se často objevují na bazarech), ale to už by pak určitě chtělo hazku se středním ramínkem (klidně MTB 9s). Anabázi s výměnou klik za MTB dvoupilu bych se osobně snažil vyhnout, protože to smrdí výměnou kompletního pohonu (kromě pák) a navíc to imho zacvičí s řetězovou linkou…

                      0 0
                    • Pán z Dubu  

                      Nové kliky pořiďte v optimální délce. Nejsou převodama adresnější ty FSA 46+30?

                      Ad MTB kliky) kromě posunuté řetězové linky mají i citelně větší Q-faktor. Šlapání více pod sebe je příjemnější než do široka.

                      0 0
                    • Toman  

                      No, nevím, nevím, osobně bych začal ( a radili tak i jiní ) výměnou klik. Kompatibilitu si zjistíš, to zase takový problém není.

                      Zvolit můžeš jakoukoli smysluplnou kombinaci. Jsem toho názoru, že dvouplacka bude stačit. I když sám mám na žiletce trojtalíř. Ale to jen z toho důvodu, že mám vzadu jen devítikolečko a chci mít jemně odstupňováno. A různé kombinace jsem si propočítal abych získal, to co budu potřebovat. 48/13 mi stačí, jede to 55 km/h ( s větrem v zádech nebo z mírného klesání ), to mi stačí. Na rovině mám kondici ( podle větru ) na 48/ 15, 16, prostě navíc už nemám.

                      A pak k tomu dvoutalíři pořídit adekvátní kazetu, resp. její rozsah. Adekvátním rozumněj kondici tvé žerny, kadenci, jakou jezdí, a terén – profil, ve ketrém se budete pohybovat. Kombinací kazet je tolik, že vždy něco připasuješ. Základ by byly ty kliky s plackami, na nichž můžeš zvolit libovolné počty zubů. Kupříkladu vepředu 24/38 a dozadu kazeta 12 – 36. Je to slušný rozsah, není to sice moc ne jemno ale odhaduji, že by to tak mohlo pasovat. Osobně mám na bajku ( 26" ) nejtěžší převod 36/12 a nestrádám. Takže na silničce by manželce mohl vyhovovat. A 24/36, s tím se už dá jet i krpál.

                      0 0
                  • Toman  

                    Ok, díky za reakci. Mohli bychom tady na toto téma diskutovat do nekonečna, protože kařdý chceme jiné převodové skladby z mnoha důvodů – kondice, naučené šlapání, terén, profil, délky vyjížděk atd. Kdysi byla kola dle mého soudu prodávána nevhodně zpřevodovaná, tedy s ohledem na běžnou populaci. Každá kroska ( trekové kolo ) měla trojlatíř 28/38/48 a k tomu vzadu třeba 11–30. Na co, normálnímu člověku převod 48/11? Vždyť ho snad zařadil jednou na zkoušku a pak už nikdy. Bajky měly kdysi rozteč Standard –24/34/44, sedmi, osmikolečka od 14–28, později 12–28, 12–30, a ještě později přišly osmi a devítikolečka 11–30, 11–32. A to bylo nedostačující z pohledu lehkých převodů. Potom přišel naštěstí mikrodrive a s ním i kazety s 34 zuby. Spolu s 22 vepředu už to začalo být zajímavé.

                    Vždycky jsem si kola zpřevodoval sám, snad nikdy, vyjma mých začátků jsem neměl na kole převodovou konfekci, a vývojh na trhu jen potvrdil mé tehdejší počínání. Dnes se dá jakékoli kolo jakkoli zpřevodovat a to je jen dobře, protože to zvyšuje užitnou hodnotu takového bicyklu.

                    Glockner jsem jel asi před 13 lety také, tehdy s 13 letým klukem. Jeli jsme to na bajkách a motali jsme to na prostřední, tedy na 32 a vzadu někde nahoře. Prudká pasáž byla až ten výjezd po kočičích hlavách ( pokud se nepletu ) na Edelweisspitze. Spíš to je typ kopce, na který nemáme z našich končin najeto kvůli jeho délce. Jeli jsem to až za druhý tunel z Zell am See.

                    Takže to máme podle gusta každého z nás.

                    Za sebe mohu říci, že na bajku mi 23/36 vyhovuje a vyjedu s tím až na pro mě nejetelné pasáže, všechno, tedy doslova ne, ono to pak nejde technicky, záleží na podloží, na tom, zda je sucho či po dešti atd. Za mě vyhovující převody.

                    Na žiletce nejlehčí 28/25 a v Dolomitech to chtělo 27, možná 28 vzadu. Ale ten minule vzpomínaný krpál u nás na Godulu a Ropičky bych na tom ani náhodou nevyjel. Není z mé strany předpoklad jezdit na silničce takové krpály.

                    0 0
        • hannawald  

          tak ona na tom neni tak zle a celkem ji to i jede. Spis je problem v tom druhym, co rikas..ona se jede na kole projet a nejdele po 20km zastavit na pivo, pres leto nekde k rybniku..ale kopce jsou nutne zlo a rozhodne ne vyzva nebo priletitost prekonat se a zlepsit strava vysledek..

          0 0
          • tromboonen  

            Zkus napred tu 32 kazetu, je velka sance ze to pujde.. a kompakty 50–34 se taky budou hodit, nebo 46–34 jestli nejezdi rychle.. staci kdyz pro zacatek koupis jen plasku 34..

            Na CX (pouzivam spise jako dvojku a devku pro vsechno) mam 50/34 a 11–28 a je fakt, ze jak je to kolo tezsi a plaste/obvod vetsi, je to pocitove o jako 50/34 a 25 na jednici, nebo mozna o chlup horsi a v nejakem terenu by se obcas hodilo vic, ale neco/34 a 11–32 by melo stacit, nejakou 40z hruzu tam necpi, bude to vypadat hrozne a skoky mesi pastorky budou taky na dve veci..

            0 0
            • Prazak0  

              Jelikož tam je silniční řazení, předpokládám, tak tak asi nepůjde dát MTB přehazovačka. Kratší ramínko možná pobere 32z na pastorku, ale jde i o napínání řetězu, rozdíly mezi různými kombinacemi. Abych zkrátil, prostě bych vyřadil za MTB kazety malé pastorky. Nějakou juniorskou kazetu, co začíná na 14,15 zubech a doplnit největší pastorek z kazety MTB (plus teda jeden z menších ubrat, nebude mít tak jemné dělení.

              Pak j otázka, jestli kompakt 50–34 a nebo spíš převodníky 46–34. Ale bude-li mít k dispozici převod 34/32, tak na to snad jde už vyjet slušný kopec.

              0 0
              • alinceb  

                Proč by tam nešla dát MTB hazka? Nevím, jak u 11s, ale na sady 10s a níž normálně funguje 9s MTB hazka (vše Shimano). Dělaj se ale i silniční hazky s delšíma ramínkama (pro 3-převodník).

                0 0
                • Prazak0  

                  Co já vím, tak přehazovačka MTB pro 9s nejde použít pro 10s. Teda, přehodila by to, ale má jiný chod řazení. Pro desítkové mtb řazení musí být jiná přehazovačka než pro devítkové. A pro silniční 10. má být řazení zas jiné, co nejde kombinovat s mtb 10s, jestli se dobře pamatuji. U 9 s jde kombinovat přehazovačka s řazením MTB a silnice, je to stejné. Nějak jsem vyrozumě, že se jedná o kolo s 11 nebo 10s.

                  0 0
                  • alinceb  

                    Mýlíš se. 10s silniční řazení má stejný krok jako 9s a je tudíž kompatibilní s 9s MTB hazkou. Koukni na jedno z kol uživatele Singlespeed – má tam sockoverzi 10s řazení s 9s MTB hazkou a 10s silničním trigger řazením pro fitness kola…

                    0 0
                    • Prazak0  

                      Tak u přehazovaček prodejci udávají, jestli je pro 10s nebo 9s, pokud se bavíme o MTB. Pak nechápu, proč to oni a výrobce uváději. Teda já se bavím o Shimanu.

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        U silničního Shimana jsou šaltry 7/8/9/10 speed kompatibilní a zároveň jsou kompatibilní s 7/8/9 speed šaltry Shimano MTB. Ke změně přepákování došlo u 11-speed silnice a 10,11 speed MTB.

                        0 0
                • madik  

                  V úvahu připadají jen komponenty na 11s. Trojplacka je neřešitelná, musel by se měnit celý pohon a řazení.

                  Jedině řešitelné moznosti imho:

                  1. Pokud by mtb kliky měly stejný chain line a zhruba stejný Q faktor, byla by to možnost. Rozsah presmyku by asi byl možná taky problém.
                  2. výměna kazety za vetsi 11–32 s tím, že se to nabastli na hazku s krátkým raminkem. Nejlevnější varianta
                  3. Koupě ještě větší kazety pro 11s 11–36 (sram) nebo 11–40 (shimano) a dořešit funkčnost. Buď tím Roadlinkem nebo koupit novou hazku. Mtb SLX pro 11s by asi mohla jít ne?
                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
    • jecnak  

      Vymenil bych 36 prevodnik za 34 a kazetu bych dal 11(12) – 30(32). To je velmi mala investice a verim, ze ji to bude bez problemu stacit, pokud je aspon trochu sportovni.

      0 0
      • hannawald  

        taky myslis, ze by mohla jit hazka s kratkym raminkem postelovat na 32 zubu?

        0 0
        • jecnak  

          Jaka prehazovacka? Ono hodne zalezi na typu, ne jen delce raminka.

          0 0
          • hannawald  

            je tam ultegra 6800, ofiko ma max 28 zubu..tak jestli pujde postelovat na 32..samostatne raminko asi nesezenu:(

            0 0
            • jecnak  

              Tahle pujde urcite na 30z. U 32z si nejsem jisty, zalezi na delce patky, ale spise to pujde, jen si budes muset pohrat s delkou retezu. Jinak prevodnik muzes pripadne u Gebhardta koupit 33z, coz je nejmin, co se na 5×110 da dostat. S tim 11–40 a ruznymi bastly s prodlouzenim patek bych byl opatrny, obvykle to neradi optimalne. Už ta mnou navrhovana zmena je hodne velka a cenove to neni nic strasneho.

              0 0
              • madik  

                Vís jak s námi byla Jana v Livignu. Co bys jí doporučil za převody na CX kolo, tak aby vyjela třeba ten Albulapass co jsme jeli na švícarské straně? To je myslím podobný případ jako žena hannawalda. Podle mě 34×32 by bylo málo..

                0 0
                • jecnak  

                  Doporucil bych totez, co doporucuju tady. Ona taky Nora nemela nejlehci prevod. Navic kroska je neco trochu jineho nez to trekove kolo. Tj v idealnim pripade by kolo melo 46(50 pro silnicku)/34(33) a vzadu 11sp 12/32. To mas prevod pomalu 1:1, coz se v praveku vozilo na bajku.

                  Nevim uz jake presne mel ten kopec parametry, ale kdyby mel 10% stale stoupani, tak pri kadenci 65, vaze jezdce 60kg, vaze kola 10kg je pri prevodu 33/32 rychlost cca 8.56 a vykon 180W. Pokud by dozadu prislo 34z, tak rychlost 8.06km/h a 169W.

                  0 0
                  • madik  

                    Pardon, Nora :)

                    Já jsem to vyjížděl s cca 7 kmh při kadenci asi 50 a převodu 34/32. Nora určitě jela maximálně kolem 5 kmh, to by byla kadence kolem 40 s doporučovaným převodem 34/32. To už mi příjde masochyzmus. I když silniční cyklisti to asi berou jako normálku :(

                    0 0
                    • jecnak  

                      Srovnavej srovnatelny. Kazdy kilo nahoru ti prida kolem 5W. Takze to mas rekneme 15W jen na kole. Posed, absence naslapu atd atd. Na sportovni silnicce ci krosce by myslim jela rychleji a ty prevody by ji stacily na turistickou kadenci 65. Vychazim ale hlavne z toho, ze se nebavime o vyjizdeni alpskych sedel, ale o jezdeni do prace a po Cechach. Kvuli absenci 3placky moc jinych moznosti nemas. Jedine pak blaznit s 11–40 kazetou s bika, kde mas zas silene odstupnovani. Mam proste o vyuzitelnosti prevodu 34/40 pochybnosti.

                      0 0
    • Pán z Dubu  

      FSA má „subkompaktní“ kliky s převodníky 46+30 http://www.fullspeedahead.com/…ega-megaexo/ (Neštymuje mi to s BCD 110/5.)

      White Industries nabízejí Variable Bolt Circle rings s malou plackou od 24 zubů http://www.whiteind.com/vbc-rings (kolik mají řetězovou linku jsem nevyčetl).

      0 0
    • Tina  

      A čo keby si kúpil nové kľuky? kombináciu napr. 42/28. Pokiaľ nemá výkonnosť tak rýchlejší prevod potrebovať nebude. max ešte môžeš prikúpiť kazetu 11–28z.

      0 0
    • hannawald  

      tak v prvnim kroku nahozena kazeta 11–32. 6800 hazka s kratkym raminkem to zda se pobere. Nejprve dochazelo k nadskakovani kladky hazky, ale po uplnem zasroubovani B-screw sroubku uz to neni v kontaktu. Na retezu jsme pridali proti 11–25 kazete 4 clanky. Diky za pomoc Madikovi. Vyzkouseny extremni polohy 36–11 a 46–32, zvuk je des, ale hazka to pobere, tak i pri blbym zarazeni by to nemuselo nikde upadnout.. v druhym kroku mrknu na ten 34 prevodnik.

      0 0
    • sm1omos  

      Zhruba za měsíc budeme na dovolené v Alpách. Manželka ze zdravotních důvodů neseděla více než rok na kole, tedy začíná od nuly a v kopcích je totálně mimo. Zkusil jsem ji půjčit kolo od známého, kde jsou převody tuším 46–30 a kazeta 11s 11–34. V delších kopcích ale stejně „vadne“. Kolo je Diverge WMN 2018, na silničních kolech s plášti 30mm, jezdí 90% asfalt, je na tom GRX810 48–32 a 11–30 kazeta. Napadlo mě jednak vyměnit pravou páku a kazetu za GRX 12s, možná bude nutná i přehazovačka, to zatím netuším a nějak jsem to nenašel. Doufám že přesmykač GRX810 12 s zvládne, případně bych dal i přesmykač. Vyměnit převodníky za 46–30 a kazetu za 11–36 by snad mohlo stačit. Netušíte jestli tenhle hybrid bude fungovat? Jaké nejmenší převodníky lze dát na GRX? Někde jsem tu našel zmínku o 42-??, ale znova se mi nepodařilo to vyhledat.

      Díky.

      0 0
      • Singlespeed  

        Proč měnit páku, když můžeš dát 11sp kazetu 11–36, ti otrlejší, kterým nevadí jalovější projev řazení vozí i 11–42.

        1 0
        • sm1omos  

          Jde mi především o komfort, malé skoky mezi těžšími převody a v tom je 12s kazeta lepší.

          0 0
          • Singlespeed  

            Řešit těžké převody u člověka, který nemá najeto… naprostá zbytečnost. Ale jsou to tvoje peníze, tak nech sa páči :-) .

            5 0
          • johnny-prague  

            Já myslím, že do kopců pro nevyježděnou jezdkyni je 2×11 víc než dost, ještě před pár lety bylo i 2×11 hodně a teď máme nohy stejný.

            Pokud jí jeden převod přijde trochu málo a další trochu moc, tak stačí skoro neznatelně zpomalit a ono to sedne. Je to dovolená, ne? :)

            1 0
        • Hrabex1  

          kazety 11–36 jsou jen s (pro me) nepochopitelnym odstupnovanim.

          0 0
      • Stanooo  

        Nejmenší dvoupřevodník co jsem kdy na gravel nasadil byl 40/26. V podstatě je to omezeno jen rámem – jak nízko ti dovolí posunout přesmykač aby jeho klec nedrhla o zadní stavbu. viz https://bike-forum.cz/…76336-gravel

        0 0
        • kedi  

          Na kole manželky je GRX s převodníky od Gebhardta 42–26. Přesmykač na objímce by byla výhoda, na kole manželky je ale držák naškoubovaný na závitové vložce, takže se musela použít redukce, aby šel dát níž. Zadní stavba to v mém případě nijak neomezovala.

          Redukce: https://wickwerks.com/…ink-adapter/

          0 0
    • kedi  

      .

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.