Výměna kazety 10 na 11 rychlostí

47 nepřečtených
  • Kuba4815

    Dobrý den, mám na svojí silničce kazetu Shimano CS-5600 11–25 o 10 pastorcích a chtěl bych udělat změnu. Do kopce je všechno v pořádku, ale z kopce mi převody nestačí a mohu šlapat pouze do rychlosti okolo 50 km/h. Chtěl bych proto vyměnit kazetu, tak abych mohl jez těžší převod. Řazení mám Shimano Ultegra 10 Dual Contro, přesmykač Shimano Ultegra 31.8 Double a přehazovačku Shimano Ultegra SS. Bylo by možné vyměnit za nějakou kazetu s 11 pastorky, která by nabízela těžší převody bez toho, abych musel měnit cokoliv jiného kromě kazety (a řetězu)? Vůbec netuším zda je výměna pouze samotné kazety v tomto případě možná.Případně existuje nějaká alternativa kazety s 10 pastorky, která by měla těžší převod? Děkuji za odpověď.

    0 0
    • Bocka  

      Pokud chceš přejít z 10 na 11, tak budeš muset vyměnit, kazetu, řetěz, řadící páku a přehazovačku. Lepší by bylo, zaměřit se na převodníky na klikách, ty se dají vyměnit celkem lehce a za relativně nízké náklady.

      1 0
        MTBIKER doporučuje
        Shimano HG41 kazeta, 8kolečko, stříbrná Skladem > 2 ks

        savings Shimano HG41 kazeta, 8kolečko, stříbrná

        od 354 Kč savings MOC 639 Kč

        SRAM PG-1070 kazeta, 10kolečko Do 3 dní > 2 ks

        savings SRAM PG-1070 kazeta, 10kolečko

        od 1 809 Kč savings MOC 2 899 Kč

      • Kuba4815  

        Díky za reakci. Mám převodník 50–34. Šlo by vyměnit jenom ten vetší, například za 53 a ten menší nechat nebo je vhodnější vyměnit oba? Ptám se, aby přehazování fungovalo dobře plynule.

        0 0
        • Jason Voorhees  

          Dej 52/36, hazka/smyk to zvládnou, akorát možná trošku delší řetěz. Tím už ušlapeš i 65.

          0 0
          • Vilém  

            Pridani 2z na prevodniku sotva pozna.

            Bud az se nauci slapat kadencne, nebo pridat mnohem vic nez 2z.

            0 0
            • Esi  

              Jsem pro, dneska jel Evenepoel převodník 60zubů to je konečně poradně převod do rychla, to mu s tou kazetou co má bude stacit :-)

              0 0
          • Kuba4815  

            Díky za rady, dal bych teda 52/36. Mám tyhle kliky https://www.bike-centrum.cz/…34--172-5mm/.

            Pasovaly by na ně předpokládám oba převodníky. Nevíte jaký je mezi nimi rozdíl kromě ceny?

            https://www.cycology.cz/…52z-p192237/

            https://www.cycology.cz/…52z-p763513/

            0 0
            • Vilém  

              To si teda pomuzes, pri stejne kadenci, cca 2 km/h.

              0 0
              • Kuba4815  

                Předpokládám teda, že máš lepší řešení.

                0 0
                • Vilém  

                  Uz tu padlo.

                  1 0
                  • Kuba4815  

                    Zvýšení kadence při šlapání na prázdno pominu, takže bych to chtěl řešit převodníkem s více zuby. Když však vezmu například 53/39, nebudou pak všechny převody už zbytečně těžké?

                    0 0
                    • kedi  

                      Můžeš dát 53/36

                      0 0
                      • Kuba4815  

                        Bude v tomto případě potřeba i nový delší řetěz?

                        0 0
                        • kedi  

                          Bude

                          0 0
                          • virtualcop  

                            Nebo taky ne :)

                            To dost záleží, jak má řetěz dlouhej teď :)

                            0 0
                            • kedi  

                              Máš pravdu, je to otázka typu ,,Pane Lorenc, je toho dost?"

                              0 0
                              • Kuba4815  

                                Myslel jsem, že řetěz délkou vždy odpovídá počtu rychlostí a velikosti pastorků a převodníků, proto bych čekal, že můj na 10 stupňové 50–34 bude krátký.

                                0 0
                                • virtualcop  

                                  Délka řetězu vždy odpovídá tomu, kdo to finálně montoval :)

                                  U silničních převodů na 10, 11 sp. není obvykle výrazný problém, pokud je řetěz lehce delší, než by správně a teoreticky měl být – funguje to a řadí to většinou vcelku stejně. Zda budeš mít rezervu na konkrétním kole při výměně za větší převodníky je tedy ve hvězdách :) Hodně napoví, když zařadíš „velká x velká“ a koukneš na polohu kladky přehazovačky – pokud bude opravdu hodně napnutá, pak bych samozřejmě raději opravdu objednal s převodníky i nový řetěz (on se neztratí a máš ho do foroty i tak).

                                  2 0
                    • virtualcop  

                      Ona ta rada se naučit trošku kadenčně šlapat asi nebude úplně od věci, když i profíci jezděj některý kopcovitější etapy na převodech, které jsou poměrem lehčí, než chceš nermomocí ty :) A jejich výkon je asi někde úplně jinde, než tvůj, můj, respektive asi tak 90% fóra (nepočítám opravdu pár zdejších jedinců, co si díky svému výkonu ty větší kliky mohou dovolit).

                      Předpokládám, že až se dostaneš někam do kopců, tak budeš mít silně opačnej problém – lámat větší a delší kopec na příkladem 36–25, to není asi dnes úplně ideální.

                      Ale třeba tě jen podceňuju a máš to v nohách.

                      Nicméně kolik máš průměrnou kadenci bys mohl prozradit – dost by to napovědělo, zda ty větší kliky/převodníky opravdu potřebuješ, nebo zda to nesmyslně lámeš „natěžko“ a tím pádem dost neefektivně. Kadence sice vyhovuje každému nějaká jiná, ale je nějaký interval, kde se dá říct, že je to ještě OK a v mezích efektivity pro daný typ jezdce. Pod určitě hodnoty je to prostě špatně – mohou pak dlouhodobě odcházet kolena, vazy, šlachy atd.

                      2 0
                      • Kuba4815  

                        Co se týče těch výšlapu kopců, tak na mých 34–25 zvládám, ale právě nevím, o kolik by 36–25 bylo těžší.

                        Průměrnou kadenci bohužel neznám, můj počítač nemá senzor, ale už po nějakém pokukuji.

                        Nechci těžší převod jen tak ze srandy, jde o to, že z kopce prostě v rychlostech 50+ šlapu na prázdno ať točím sebevíc. Když například jedu s parťákem, který má těžší převody, váží méně než já, tak mu z kopce nestačím, protože nemám kam šlapat.

                        Dalo by se to teda vyřešit jinak nebo může být problém ještě někde jinde?

                        0 0
                        • Singlespeed  

                          Dej si stejné převody jako má parťák a máš vyřešeno. To tě mohlo napadnout hned.

                          0 0
                          • mech1  

                            Teď jsem to chtěl zrovna psát. Nebo půjčit kolo od parťáka, vyzkoušet a podívat, jaké má převody on.

                            0 0
                          • Kuba4815  

                            To mě samozřejmě napadlo. Parťák má právě 11 rychlostí a převodníky 52/36. Těch 11 rychlostí bych dávat nechtěl, protože bych musel vyměnit spoustu dalšího jak tady psal někdo výše…

                            0 0
                            • gersa  

                              A z kopce jede jaký převod? 52×11 nejspíš.

                              Na obrázku to máš vypočítané pro 50×11 vs 53×11 a kadenci šlapání od 70 do 100. Dělá to max rozdíl 2,5km. Když se za něj povesíš do háku, nebo zaujmeš aerodynamičtější pozici, tak nemusíš ani šlapat

                              Tedy vyhodíš minimálně litr za převodník, který IMHO vůbec nepotřebuješ

                              1 0
                            • virtualcop  

                              Těch 11 rychlostí není vůči maximální rychlosti vůbec nijak směroplatný :) I kdybys měl pětirychlostní starodávnou hazku, a stejné převodníky, stále bude nejrychlejším převodem těch například 53×11.

                              Výměnou převodníku za 52,53,55…zubů sice dosáhneš mírně rychlejšího převodu, ale silniční přesmykač má obvykle maximální rozsah převodníků cca. 16 zubů, tedy tomu musíš přizpůsobit i malej převodník, aby skoky stále zůstaly v rozsahu těch max. 16 zubů. A jak se opakuji – větší, delší kopec či únava z delší vyjížďky a rázem ti například 36×25 (nejlehčí převod) a kopec ti nebude vůbec chutnat :)

                              U 11sp a 12sp Shimana je výhoda většího rozsahu – můžeš vzadu používat kazetu 11/30, 11/32, 11/34 (s patřičnou přehazovačkou), takže pak máš i s většími převodníky forotu do kopce a při tom maximální rychlost zůstává nezměněna.

                              Zase někomu mohou vadit větší skoky mezi převody (ale to vadí spíš u kadenčních jezdců, kteří umí točit nohama).

                              Prostě – pokud je tvůj parťák rozumnej a můžeš si na nějakej sjezd půjčit jeho kolo, udělej to – sám rychle zjistíš, zda je to o tom převodníku.

                              Můj názor je, že parťák prostě umí kadenčně šlapat lépe, než ty a proto je jeho rychlost z kopce vyšší, zatímco ty někde na úrovni kadence 80,90 otáček už zjišťuješ, že ti nejde tak rychle točit nohama. Pokud si chceš dostatečně efektivně přišlapávat i při sjezdu z kopce v rychlosti přes 50km/h, naučit se kadenčně (alespoň při tom sjezdu ) šlapat minimálně 80–90 ot/min je prostě nutnost – jinak to nejde – běžné silniční kolo není převody uzpůsobeno tak, aby se dalo jet 50km/h+ a při tom šlapat 50 ot/min.:)

                              0 0
                            • tomvv  

                              Rozdíl v převodech oproti parťákovi je minimální, takže problém hledej jinde ;-)

                              0 0
                        • DonE  

                          Ty dva zuby toho moc nevyřeší. Udělá to rozdíl cca. 2km/h. Problém může být také v posedu, při téhle rychlosti už odpor vzduchu udělá hodně.

                          0 0
                          • Vilém  

                            Odpor vzduchu neudela to, ze udajne toci naprazdno.

                            0 0
                            • DonE  

                              To sice neudělá, ale třeba mu kolega nebude ujíždět:))).

                              0 0
                        • gerrard  

                          Nauč se rychle šlapat, tady nic jiného nepomůže.

                          0 0
                • Kalic  

                  52 převodník nic neřeší. Řešení je naučit se šlapat.

                  1 0
            • ig815992  

              Mají různé podoby

              https://www.cycology.cz/…52z-p192237/

              https://www.cycology.cz/…52z-p763513/

              https://gambling-code.cz/

              Používají se k různým účelům.

              0 0
      • Kuba4815  

        Díky za reakci. Mám převodník 50–34. Šlo by vyměnit jenom ten vetší, například za 53 a ten menší nechat nebo je vhodnější vyměnit oba? Ptám se, aby přehazování fungovalo dobře plynule.

        0 0
      • Kuba4815  

        Díky za reakci. Mám převodník 50–34. Šlo by vyměnit jenom ten vetší, například za 53 a ten menší nechat nebo je vhodnější vyměnit oba? Ptám se, aby přehazování fungovalo dobře plynule.

        0 0
    • gersa  

      Kazety pro 10 a 11 rychlosti mají nejmenší pastorek 11z, takže tudy cesta nepovede… A pokud máš klasické kliky 50 nebo 53z, tak v převodu problém nebude

      0 0
    • Jason Voorhees  

      Jaký máš převodníky? Já na 50×11 šlapu z kopce i přes 60, tak moc nechápu.

      0 0
    • roupik  

      Nejjednodušší je vyměnit převodník na klikách, pokud seženeš 52 nebo 53 zubů, předpokládám že teď máš velký 50 zubů

      0 0
    • Alojs01  

      Co máš za převodník? Já s převodama 50/12 ušlapu z kopce 60km/h. Chce to trochu ty nohy roztočit…

      0 0
    • Vilém  

      A co ti jako, do rychla, pomuze 11sp kazeta?

      Vymenou kazety si nepomuzes vubec nic.

      1 0
    • gerrard  

      Doufám, že tu jenom nedráždíš místní uživatele, tak ti dám plnohodnotnou odpověď. Nejmenší pastorek na silnici je 11 zubů a je jedno jestli je to 10 rychlostí nebo 11. Takže tady nic nevymyslíš, protože to nejtěžší máš. Standardní kliky jsou 53/39, 52/36 a 50/34. Při kadenci 100ot/min je rozdíl mezi převodem 53/11 60,5 km/h a 50/11 57 km/h 3,5km/h, takže tady si pomůžeš, ale ne moc. Jediná cesta je naučit se rychle šlapat nebo se smířit s tím, že od určité rychlosti nepřišlapáváš. Ano z kopce je ten odpor malý a točíš jakoby naprázdno. Na jiné kombinace než výše uvedené zapomeň, pak je tam velký skok a tahá to za nohy a nemusí to dávat rozsah řazení.

      Takže nech to tak jak to je, kup si něco co taky měří kadenci a cíleně se uč šlapat rychle.

      2 0
    • gersa  

      Posledních pár dnů jsem si při každé jízdě dolekopcom na tebe vzpomněl.

      Dnes ve sjezdu rychlost kolem 55km/h, převod 50×12, kadence šlapání kolem 105ot

      Jde to i na Compact klikách

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.