Karbon rafky na MTB kole, poznam rozdil?

26 nepřečtených
  • PC

    Ahoj,

    vydel jsem na Canyonu, ze maji hezke ceny a tak chci napravit chybu (zbavit se MTB kola) a zase si nejake koupit. Uvazuji o tech dvou nize a chci se zeptat jestli ty karbonove kola opravdu stoji za ten 15tis rozdil? nikdy jsem nemel na MTB karbon a vzhledem k plastum a jejich nafouknuti krome vahy (ktera tady v tom pripade neni moc rozdilna) nevidim moc vyhody. Ty DT Swiss 1700 mi neprijdou spatne.

    Presel jste nekdy nekdo ze slusnych AL rafku na karbonove?

    Je to jen na jizdu s rodinou a obcasne zavody.

    https://www.canyon.com/…-7/3437.html?…

    https://www.canyon.com/…-6/3436.html?…

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      2 3
    • Singlespeed  

      Reynoldsy jsou velmi lehké, hlavní jejich nevýhoda je nespolehlivost zadního náboje, který se velmi často se.re.

      1 0
      • boo-beek  

        Pokud vím, tak V2 je už SRX od SunRingle, což by měl být náboj v pořádku.

        0 0
        • adam320  

          Akorat loziska nejsou nic moc

          0 0
          • boo-beek  

            To je ve srovnání s praskající skořápkou prkotina :D Navíc mám podle ohlasů v různých fórech pocit, že dobrý ložiska jsou akorát v DT.

            0 0
    • JakeF  

      Obecně řešeno jsou karbon ráfky lepší ve všech ohledech vyjma ceny. Při stejný váze tužší a odolnější, nebo naopak při obdobný tuhosti výrazně lehčí.

      Na druhou stranu zas nečekej nějaký zázraky, na pohodový ježdění je to rozdíl na hranici měřitelnosti. Pocitově budou tužší, ale jestli budeš rychlejší na průměru o 2 desetiny km/h, tak bych se divil.

      Jestli to za to stojí, to už se musíš podívat do svojí peněženky…

      2 0
    • RadimMan  

      Rozdíl ceny 15 000 máš nejen v ráfcích, ale také v komponentech. Xt vs. SLX. Jinak když máš kolo trochu v ruce a jsi na něj zvyklí, tak přechod z hliníkových na karbonové ráfky poznáš. Zrychlení, tuhost. Když někam zatočíš, tak to tam opravdu jede a zbytečně se to nekroutí. To je moje zkušenost.

      3 0
      • kubad  

        i vidlice je lepší, za mě se to vyplatí připlatit

        1 0
        • PC  

          dekuju, toho jsem si vubec nevsiml, tak v tom pripade mam rozhodnuto. Ja jsem myslel ze jsou stejne, jak jsem se dival na tolik konfiguraci co tam maji,

          0 0
      • PC  

        dekuju, XT vs SLX neresim, ja v tom rozdil v ty aktualni generaci asi nepoznam, vaha je taky zanedbatelna. Ale to s tema kolama je dobry argument :)

        0 0
    • carlyno  

      https://www.cyklobazar.cz/…elbuilder-eu

      Zdravím,má někdo zkušenost s tímto produktem.

      0 0
    • jecnak  

      Hlavní rozdíl u hobby jezdce vidím v nižší potřebě servisu. Karbony co mám na MTB, gravelu i silnici potřebují mnohem méně často centrovat – praktivky vůbec.

      3 0
      • Cryzyy  

        Člověk si pořídí karbonová kola, k tomu tenzometr, centrovací stolici a pak se mu na to doma jenom práší :-)

        3 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 1
    • Venda  

      Mam takovy dotaz trosku mimo tema.

      Stane se neco s karbonovym rafkem z pohledu casu? Když proste dam treba na pet let karbonovy rafek do skříně, nebudu na nem jezdit, co se s nim stane, kdyz ho dnes vyndam?

      Diky!

      0 0
      • novas752  

        Zřejmě vůbec nic.

        1 0
      • tomxxx  

        Bude zaprášený.

        15 0
      • Tomcat  

        Bude to jen ráfek , nebo výplet?

        Samozřejmě že i kompozicový materiál nějak stárne , ale to poznáte v případě nebude vystavený výkyvům teploty a přímému slunečnímu svitu čistě laboratorní rozdíl.

        U celého výpletu bych čekal pokud byly dráty rovnoměrně napnuté by nějaká deformace neměla být, bude asi povolenější, páska bude na vyměnění.

        To se týká nového – nejetého ráfku. Pokud ráfek byl jetý , jak se to na něm projevilo a projeví je na křišťálovou kouly.

        0 4
      • filipes  

        Kompozitový větroně (sklo-laminát) z vyráběné od roku cca 70 apod létají dodnes a ještě asi dlouho budou, tedy už nějakých 55 let a zatím u nich nikdo nezměřil nebo jinak nedetekoval žádnou deterioraci kompozitu (svrchní lak je samozřejmě jiný příběh).

        1 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.