• filo18

    Nazdar bikeri nenasiel som tu taku temu este.

    Zaujimalo by ma do coho by ste isli keby sa ramy hlinik, a carbon predavali v rovnakej cenovej relacii?

    Chcel by som pocut klady a zapory, odolnost, vydrz(zivotnost) a dalsie veci. Berme hlinikovy ram tej vyssej kvality – odlahcovany(zos­labovany).

    Diki za prispevky:)

    0 0
    • kubad  

      carbon, proti Al je vše plus a pokud bude stejná cena tak není co řešit

      0 0
      • Zdenda CUBE  

        Naprostý souhlas Zdenda CUBE

        0 0
      • olkyczase  

        A co křehkost a tedy prskání karbonu? To už neplatí? J.

        0 0
      • Jane  

        takže karbonový No Saint MaxAri pojede líp než Duratec Sonix CX4?

        0 0
        • roud  

          to tu snad nikdo netvrdí :o) ale ber v potaz že ten carbon rám je lehčí ale zasenevíš jak je na tom s tuhostí :O)

          0 0
          • Jane  

            no mi jde hlavně o reakci na záběr, takže ta asi půjde v ruku v ruce s tuhostí… komfort na HT nehledám:) hmm a beztak sehnat karbonový rám s čepy na véčka s vhodnou geometrií a malé velikosti za cenu hliníku je dost utopie – když srovnám Orbea Lanza vs. Orbea Alma – cenový rozdíl je víc než trojnásobný, a to ještě pomíjím ty čepy:( Duratec na míru by nevyšel o mnoho líp a když vemu fakt, že se mi ten rám za pět let okouká a budu chtít novej, tak už to hovoří pro „obyč.“ rám za desítku:)

            0 0
            • roud  

              Ta cena se dost odráží na náročnosti výroby přeci jen (podle mě) je mnohem složitější udělat carbec rám než klasiku… A jinak co já bych dal za to kdyby mi rám vydržel 5 let :O) poslední dobou čímdál častějc slýchávám že dnešní rámy sou koncipovaný aby vydržely jednu sezonu a pak papa… znam spoustu lidí co jim po roce rám prasknul :O( mě už bohužel jeden taky :O(

              0 0
              • Lister  

                Ta cena se dost odráží na náročnosti výroby přeci jen (podle mě) je mnohem složitější udělat carbec rám než klasiku…

                no tak napůl, podle mě poskládat průměrný rám z karbuno je jednodužší než poskládat průměrný rám z hliníku, pokud se ale bavíme o špičkových rámech tak tam bude přece jen výroba, vývoj a testování u karbonu složitější........

                0 0
            • yetti  

              Myslim, ze jako holka jezdici 16" ram nemas sanci, vzhledem ke sve vaze a velikosti ramu, poznat rozdil v tuhosti mezi kvalitnim carbonovym a kvalitnim Al ramem :-)

              0 0
          • olkyczase  

            Malý rozdíl ve váze a při stejné ceně (reálné) může být Al i lehčí .. J.

            0 0
            • kubad  

              samozřejmě pokud srovnáš špičkový AL rám MTB rám berme třeba 19" tak může být váha kolem 1300g a carbon ve stejné velikosti z levnější produkce má mnohem víc běžně 1600–1700g

              0 0
            • kubad  

              a špičkové carbonové rámy mají pod kilo a tam už se hliník jen těžce dostane

              0 0
              • olkyczase  

                Přesně to jsem měl na mysli. Proto i u profíků hraje roli i těch pár gramů, kdežto cenu neřeší .. J.

                0 0
              • olkyczase  

                Schválně porovnej cenu karbonu pod 1 kg. Al jsem, myslím, v obraze, ale karbon na špičkové úrovni a váze netuším .. J.

                0 0
                • kubad  

                  od 40 nahoru, ale i špičkové AL rámy stojí hodně taky se dá za rám AL HT rám utratit 40 :-) to prostě takhle srovnávat nejde – carbon je zatím dražší, ale to se časem srovná

                  0 0
                • Bebe  

                  Scott Scale LTD, 970g, MOC v ČR 57000kč

                  0 0
        • Gorgov  

          podle mě určitě

          0 0
        • kubad  

          při rozdílu váhy skoro půl kila to asi poznáš :-) je otázka Tuhost, ale ten carbon na tom bude o poznání líp než tvá Merida a myslím že bude dostatečná prozpoustu lidí.

          0 0
        • Baracuda  

          Srovnani s Duratecem ti nedam, ale pristi vikend bych uz mel konecne Max Ariho projet, tak pak muzu poreferovat, jaky z toho mam pocit…

          0 0
          • Baracuda  

            Tak dnes sem se byl podivat na ten svuj ram – perlicka k hmotnosti – max ari ve vel 21", s nalisovanyma miskama hlavoveho slozeni, podsedlovou objimkou a komplet uchytama na hadici ma rovnych 1200g – to me docela potesilo.

            0 0
        • přišlapávač  

          jo

          0 0
        • ddd - andy  

          :-D

          0 0
        • RedAce  

          jo

          0 0
        • RomanH  

          S predstavcem pod hlavovou trubkou urcite :)

          0 0
    • navikin  

      Evidentně hliník – je recyklovatelný, tedy ekologičtější, když tě omrzí, můžeš ho prodat ve výkupně druhotných surovin! O tom ostatním sis tu určitě už mohl přečíst spousty :<)

      0 0
    • Lister  

      řekl bych ani jedno – hliník bude v takovém případě předražený a u toho karbonu člověk neví co bude kupovat.....jedině že bys měl kladné reference s testů nebo od uživatelů…u ta­kového karbonu totiž může být rám nakonec těžší, nepohodnější a zároveň třeba i měkčí než hlína........

      0 0
    • olkyczase  

      Mám za to, že i při dobré, tj. vysoké pevnosti karbonu je lepší Al, páč Al se při blbém pádu spíš ohne, kdežto karbon se nikdy neohne .. ale praskne .. J.

      0 0
      • fousek  

        karbon muze pri padu propruzit

        0 0
        • Mug  

          „Střední, podotýkám střední, lavinu propružíš v kolenou!“ :-)

          0 0
      • kubad  

        co přežije hliník – přežije i carbon, zásadní rozdíly bych v riziku při pádu u kvalitních rámů nehledal.

        0 0
        • šlapatko  

          Co udělá karbonový rám po střetu s řidítky?To nejspíš nepřežije ne?U hliníkového to neřeším a sám tam mám cca 3mm prohlubeň.U kar­bonového bych nejspíš podložil řidítka.

          0 0
          • kubad  

            carbon je pružnější a ve většině případů tam nebude nic max poškozený lak pokud bude rána velká samozřejmě může rupnout, ale to i hliník při velké ráně provalíš tak že se na tom budeš bát jezdit

            0 0
        • yetti  

          Kdyz te ten carbonovy ram pri padu nepadne na sutr tak urcite vydrzi minimalne stejne jako hlinikovy.

          0 0
      • pali  

        si trochu mimo carbon sa ohne a vrati spat pokial to nie je cez ostru hranu ale hlinik sa nevrati skoncil,/mam odjazdene 3 sezony na carobone ide o full / co sa tyka vahy je tam len zanedbatelny rozdiel medzi identickym ramom z al a carbonom ide o vlastnosti materialalu ako pohlcovanie razov a pod. nechcem tu rozvadzat polemiky pre a proti ja som sa rozhodol ze opustim hlinik a ht myslim ze teoretizovanim moc neporiesis nie je nad vlastnu skusenost aj ked priznavam stoji to prachy ale co zadara nie :o)

        0 0
    • jonti  

      Neda sa to brat vseobecne, ak by si porovnaval dva konkretne ramy, tak by to zrovnat slo. Jazdil som karbon aj al, a neviem, k tomu sa priklonim nebuduce. Vzhladom k tomu, ze je bicykel spotrebak, asi k al.

      0 0
      • kubad  

        je to otázka ceny :-) pokud bude srovnatelná kvalita rámu al a carbon + stejná cena tak co bys bral?

        0 0
        • jonti  

          Ak by som vyberal medzi karbonom a hlinikom pod 15kKc, tak hlinik, nad 25kKc karbon. Medzi 15 az 25 neviem. Proste Scale by som bral, takisto aj ten nosaint maxari. A keby som si mal vybrat medzi carbon a al meridou, tak by som bral karbon. Ale superior alebo apache carbon by som nebral ani nahodou.

          0 0
        • chodec  

          srovnatelná kvalita za stejnou cenu v karbonu a hliníku? Nalaď si REALITA FM ;-)

          Nevím sice, jak chceš měřit „kvalitu“ ale co vím tak je obecně technologicky náročnější (nikoliv ale nemožné) postavit spolehlivý karbon, který by nabízel podobné pevnostní a další parametry jako hlína při nižší váze. A pochybuji tedy, že takovéhle kusy někdo bude dávat za stejnou cenu jako tu hlínu. To nemluvím stále o tom, že každý výrobce si zatím u karbonu nechává připlácet za určitou exklusivitu matroše.

          Takže pokud bych opravdu měl k dispozici karbon a hlínu za stejnou cenu a někdo mi tvrdil, že jsou stejně spolehlivé tuhé a ten karbon je ještě navíc lehčí, tak budu hlavně hodně nedůvěřivý.

          0 0
          • roud  

            Ta cena je otázka času vem si o kolik šla cena carbonu dolů během posledních pár let…

            0 0
            • Zdenda CUBE  

              Je to jako v jiných odvětvích sportu. Pokud by neměl karbon lepší vlastnosti než hliník, tak by na něm nejezdila většina profi peletonu. A praxe by ukázala, že to byla slepá ulička a už by se od náročnější technologie výroby dávno upustilo. Co se týká ceny, tak je to dané hlavně tím, že je to módní věc, na které je možné dobře vydělat a stále se platí jakási daň z luxusu. Porovnejte ceny tenisových raket z karbonu a kompozitů před pár roky, kdy to vyráběl jen někdo, a ceny dnes, kdy se to naučili vyrábět skoro všichni a ceny spadly na zlomky cen původních. A to samé časem bude i s karbonovými rámy kol.

              0 0
            • chodec  

              neříkám že ne – určitě to jde tím směrem, ale vycházím ze současné situace, na kterou se zakladatel threadu ptá – dnes bych v případě rovnosti cen byl zkrátka podezřívavý, protože možná vysvětlení jsou:

              1. někdo se zbláznil a prodává karbon dost pod reálnou cenou;
              2. někdo hodně předražil hliník;
              3. někdo se snaží vydávat levný a tedy asi ne až tak dobrý karbon za výhodnou koupi;

              varianta c) je pro kupujícího úplně špatně. Ve variantě b) sice koupí karbonu neudělá chybu, ale zase tu chybí ta zdánlivá výhodnost. A na reálnost varianty a) se mé skeptické oči dívají jako na extrémně málo pravděpodobnou. Zkrátka rovnost ceny dnes je hlavně důvodem k bližšímu a opatrnému přezkoumání nabídky, než k překotné koupi karbonu.

              0 0
      • pali  

        islo o vazenie a aj porovnanie ramov identickych velkostou a osadenim tlmica jeden al druhy carbon, hlinik mal 2500g aj z tlmicom a carbon 2450g

        0 0
    • o.1  

      To je otazka spolocenskej situacie a preferencii jednotlivca. Keby mi na tom nejak zasadne zalezalo a rozhodoval som sa z duse, tak ocel lebo si mozem jazdit s najvacsou nezavislostou na obchodoch, technologiach ap. Je ekologicky asi najmenej narocna, vydrzat by mal do konca zivota, pripadne opravy spravis svojpomocne barsajniekde v indii… Pretekari s podpornymi tymami a kazdy rok novym bicyklom sa na to budu pozerat uplne inac…

      0 0
      • olkyczase  

        O oceli netvrď, že je na věky. Ukazoval jsem tu obrázky svéhoi rámu, který za asi 5 – 8 let prorezl skrz, tj., bylo skrz něj vidět .. A to byl údajně CrMo .. J.

        0 0
        • pepek  

          Neříkej že seš Olkyč!! Sám největší by určitě věděl, že musí do rámu stříkat olej, nebo konkor zevnitř přes všechny díry, které tam jsou-přes díry pro košík i do zadní vidlice a přitom rám otáčet, aby olej mohl všude zatéct. Pak nemůže rám prorezavět. (Kdo říkal, že Cr-Mo nerezaví? to by tam toho Cr muselo být: min 14 %)

          0 0
          • olkyczase  

            Když jezdíš v zimě, tak nepomůže nic, max zpomalí .. Ocel, holt, rezaví, pokud není ponořena v oleji .. J.

            0 0
          • olkyczase  

            Jo.. a Olkyč skutečně nejsem a nikdy jsem nebyl .. :-) J.

            0 0
            • scret  

              mam teda technickou,proc mas takovej nick?:))

              0 0
              • Vilém  

                Nikdy Olkyč nebyl. Olkyc ano. Cyklo totiz, narozdil od Čyklo, dava smysl.

                0 0
              • olkyczase  

                Formuluj přesně! Jaký „takovej“ ..? :-) Proč Ty máš takový nick? Něco se skřetem? J.

                0 0
                • scret  

                  no prave jsem myslel jestli to ma neco spolecnyho s olkycem…

                  no a muj nick,jak jsem uz psal v threadu o nickach,tak podle myho prijmeni jsem mel kdysi prezdivku „skreči“ a z toho vzniklo nejak scretchy a z toho scret… ale jinak urcita podoba s nejakym skurutem by mozna taky byla:)) proto ta fotka v profilu:)

                  0 0
          • olkyczase  

            A zapomněl jsem: Ne Konkor, ale Resistin je nej .. když už .. J.

            0 0
          • brble  

            13%Cr,to je hranice kdy se elektrochemický potenciál oceli přesouvá do pasivní oblasti:-)

            0 0
    • orca  

      Otázka bez logiky – typu kdyby chyby . Pokud vynecháš druhou větu tak dotaz má smysl .

      0 0
    •  

      Ticho! Všechny vás zabiju!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.