Je nutné měnit karbonová řídítka po pádu? Jde o karbonové eastony (haven), praskliny vidět nejsou, nicméně podle stavu koncovek (velikosti záseku do hliníku) to byla pecka slušná…
Tak nevím, zahodit nebo nechat?
Je nutné měnit karbonová řídítka po pádu? Jde o karbonové eastony (haven), praskliny vidět nejsou, nicméně podle stavu koncovek (velikosti záseku do hliníku) to byla pecka slušná…
Tak nevím, zahodit nebo nechat?
zahodoď je a mailni mi, kam :-)
Tos mi fakt pomoh.
Já fakt nevím, na EN fórech se lze dočíst dva názory zhusta zastávané dost lidma – že:
(1) vyhodit protože větší držka vytvoří v karbonu mikrotrhliny a pak se to kdykoli znenadání zbortí nebo zlomí, nebo
(2) že v pohodě pokud to nedostalo pecku napříč a není na tom nic vidět, a že měnit až po dvou sezónách jak hlínu…
Tak fakt nevím, vyhodit půl roku jetý rodla za 2,5k se mi teda moc nechce, ale někde se přizabít se mi chce ještě míň.
Tak sis nakonec odpověděl sám, ne? Pokud máš strach, že se na tom rozbiješ, tak je vyměň. I kdyby byly stokrát v pořádku, tak podle mě není zaručený způsob, jak to ověřit. Vždycky tam bude nějaká pochybnost. Pak už je jen na tobě, jak dobře s ní dokážeš žít.
tak si to hod na zimáčka aby te to aspon tolik nemrzelo :-D
Po dvou letech měnit karbonový rodla za 2,5 litru? To se někdo posral, ne? Jezdím na AM i DH, dršek habaděj, rýhy taky, ale bych se bál na nich jezdit, to vůbec. Už 3. sezónu na obou kolech.
klidně na tom jezdi, karbon neudělá to co hlína, že upadne naráz, ten se stěpí a že je průšvih varuje. Neřešil bych to a jezdil na nich.
Nejaky pady na karbon riditkach jsem mel a situace je takova, ze kdyz nenajdu zadne deformace, tak se pripadne podivam k predstavci a pod vicko predstavce a jezdim vesele dal. Kazdopadne karbon riditka se ti jen tak samy od sebe nezlomi narozdil od duralovych. U karbonu je vzdy videt, ze se neco chysta a je cas na vymenu. Vetsinou i po zlomeni drzi aspon castecne u sebe a nerozleti se na dva kusy.
u silnicky ti muze ten ulomeny kus rodel zustat viset na omotavce, to je fakt. :-)
Nevim kolik rozstipanyho karbonu jsi videl, ale to co jsem videl ja, bylo obvykle rostiply a viselo to na zbytku vlaken.
treba hromadnej smotek na draze. zainteresovany karbonovy oblouky (ne jedny!) na kusy, muselo se zametat. kdo v tom byl s alu rodlama, neresil v tu chvili nic krom svych odrenin. jasne, muze to byt nahoda…
zas jako jo, pokud treba pretahnes forbec, hlinik nejspis ulitne u predstavcu komplet a karbon zustane na par vlaskach viset. nicmene pro jezdce znamena uplne stejny pruser, jestli mu riditka drzi na bowdenu nebo na par vlaknech a na bowdenu. :-)
Mozna je rozdil mezi UD a klasikou, tezko rict. Nevim jak vahove, ale mozna by stalo za to srovnavat stejne vahy…
tak nejcerstvejsi zlomeninka karbonu ze vcerejska: http://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/…237638_o.jpg
jak vidis, ulitlo to kompleto po narazu do zidky. rajdr z kola vyutikal a zcela bez nasledku nastesti.
mě se ten číňan taky rozpadnul bez varování :D
duralová řídítka málokdy prasknou bez „upozornění“ zažila jsem několikrát.nikdy neupadnou najednou
Ja jednou a upadly teda najednou.
Pravda tomu lupani, co se predtim chvili ozyvalo, jsem mel venovat vic pozornosti.
To jsi tedy velky stastlivec. Mne duralovych veci par prasklo a vzdycky to bylo najednou.
Pokud řidítka nemají jasné viditelné poškození a při jízdě není ani žádný zvukový projev používal bych je dál. Přikláním se k teorii, že pokud by mělo dojít k prasknutí jistě se to před tím projeví buď zvuky nebo viditelně. Ale nejvíc záleží na tobě jak to vnímáš a pokud nemáš důvěru – rozhodně vyměnit. Nestojí za to jezdit a pořád se bát zda se něco nestane.
díky pánové za uklidnění. Takže volím variantu „něco to musí vydržet“ :-)
mam za to, ze se pripadne ulomi pri padu, ne za jizdy. az v nich zacne lupat, praskat – vymen.
vzdy to chce pouzivat trochu hlavu a oci…
Velka vyhoda karbonu je ta, ze neprdne okamzite, ale upozorni predem… at uz zvuky nebo vizuelne deformaci…
Tak jako tak karbonu verim vic nez hlinik.rodlum…